Προετοιμασία για τον Μαραθώνιο: “Χρυσές” συμβουλές

Τα μεγαλύτερα διατροφικά λάθη που κάνουν οι δρομείς μετά τo τρέξιμο

Όταν ένας δρομέας προετοιμάζεται για τη συμμετοχή του σε έναν μαραθώνιο ή έναν ημιμαραθώνιο για τους πιο… φρέσκους στο στρέξιμο, ακολουθεί συγκεκριμένες πρακτικές προπονήσεων.

Πολλές φορές ωστόσο άπαντες κάνουμε ορισμένα λάθη κατά την εν λόγω διαδικασία της προπόνησης που μπορεί να φαίνονται προφανή αλλά ακόμα και πολλοί έμπειροι δρομείς πέφτουν στην παγίδα τους.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για να αποφεύγονται τέτοιου τύπου λάθη:

1. Αποφύγετε την υπερβολική προπόνηση

Επιλέξτε ένα πρόγραμμα που να σας ταιριάζει και επιμείνετε σε αυτό. Μην επηρεάζεστε από τα όσα διαβάζετε στα social media και μην πέσετε στην παγίδα να αντιγράψετε το πρόγραμμα ενός άλλου δρομέα.

Κάθε δρομέας είναι διαφορετικός και δεν θα γνωρίζετε πόσα χιλιόμετρα μπορείτε να διαχειριστείτε για εσάς αν ετεροκαθορίζεστε από άλλους. Αποφύγετε λοιπόν την υπερβολική προπόνηση, άλλωστε στόχος δεν είναι ντε και καλά να προπονηθείτε πολύ αλλά να προπονηθείτε αποτελεσματικά.

2. Δώστε βάση στα δρομικά ρούχα και παπούτσια σας

Κάθε 600 χιλιόμετρα που τρέχετε, τα δρομικά σας παπούτσια πρέπει να αντικαθιστούνται και αυτό είναι ένας κανόνας που πρέπει να τον τηρείτε διαφορετικά ενδέχεται να βρεθείτε με προβληματικά παπούτσια εν μέσω προετοιμασίας. Την ίδια προσοχή πρέπει να δείχνετε και στα αντίστοιχα ρούχα σας. Να τα ανανεώνετε διαρκώς και ειδικά για τον αγώνα να διαλέγετε προσεκτικά τι να φοράτε καθώς επιβάλλεται να είναι κάτι όσο πιο άνετο γίνεται.

3. Μην υποτιμάτε τις χαλαρές προπονήσεις

Να θυμάστε ότι ένα πρόγραμμα προετοιμασίας δεν αποτελείται τυχαία από χαλαρές και σκληρές προπονήσεις: και οι δυο αυτές κατηγορίες προπόνησης έχουν τη σημασία τους και δεν πρέπει ούτε να αμελείτε τις χαλαρές προπονήσεις αλλά ούτε και να ξεπερνάτε τη σχολαστικότητα που απαιτείται για αυτές. Άλλωστε, οι έντονες προπονήσεις θα αυξηθούν σταδιακά.

4. Να κρατάτε σταθερό τον ρυθμό σας

Σε όλους βγαίνει στα πρώτα μέτρα μιας κούρσας να τρέξουν όσο πιο γρήγορα γίνεται και να ξεπεράσουν όλη εκείνη την ενοχλητική πολυκοσμία. Όμως, πρέπει να δείξετε πειθαρχία: το σώμα σας εκπαιδεύεται σε έναν συγκεκριμένο ρυθμό για κάποιο λόγο. Θα πρέπει να γνωρίζετε (και το σώμα σας θα πρέπει να γνωρίζει) ακριβώς τι ρυθμό θέλετε να τρέξετε την ημέρα του αγώνα και να μην τον αγνοήσετε λόγω αυθορμητισμού.

5. Σχεδιάστε την διατροφή και την ενυδάτωσή σας

Δοκιμάστε το σχέδιο ενυδάτωσής σας κατά την προετοιμασία του αγώνα σας ενώ φροντίστε φάτε τη νύχτα πριν τον αγώνα πραγματικά καλά. Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι προβλήματα στο στομάχι ή αφυδάτωση Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό κατά τη διάρκεια του αγώνα να δοκιμάσετε κάτι καινούργιο, αλλά να θυμάστε τον χρυσό κανόνα: τίποτα νέο κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.

Διαβάστε επίσης: Προκαλεί βλάβη στα νεφρά των δρομέων ο Μαραθώνιος;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

SKYROS RUN 2024: Fitness Day την Κυριακή 16 Ιουνίου

Η ομάδα του Skyros Run, όπως κάθε χρονιά έτσι και το 2024, εκτός από μια δρομική συνάντηση, φιλοδοξεί να δώσει στους δρομείς και τους συνοδούς τους ένα χορταστικό τριήμερο γεμάτο με παράλληλες εκδηλώσεις με έμφαση στις αθλητικές αλλά και τις πολιτιστικές δράσεις.

Το Skyros Run σε συνεργασία με το γυμναστήριο DOMUS HEALTH AND FITNESS BOUTIQUE στην Γλυφάδα, διοργανώνουν το FITNESS DAY.

Την Κυριακή 16 Ιουνίου θα αφεθούμε στα χέρια των έμπειρων γυμναστών του DOMUS HEALTH AND FITNESS BOUTIQUE, θα γυμναστούμε, θα διασκεδάσουμε,θα χαλαρώσουμε, θα γίνουμε μια παρέα και θα χαρούμε τις ομορφιές της μοναδικής παραλίας Μαγαζιά της Σκύρου.

Το πρόγραμμα είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις ανάγκες όλων όσων θα τρέξουν στο SKYROS RUN αλλά και στους συνοδούς τους με στόχο στιγμές, αποθεραπείας, διασκέδασης και χαλάρωσης στο μοναδικό αμμουδερό τερέν της Σκύρου.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

– Αποθεραπεία με PILATES, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας φυσικής αγωγής Έρης
Βαβουράκη.

– BOOTCAMP CHALLENGE, παιχνίδια στην άμμο, η απόλυτη ομαδική fitness εμπειρία, υπό την
καθοδήγηση των καθηγητών φυσικής αγωγής, Σπύρο Αναστασίου και Έρης Βαβουράκη.

– FUN BEACH VOLLEY, μίνι τουρνουά beach volley για όλους, υπό την καθοδήγηση του
επαγγελματία αθλητή βολλευ και καθηγητή φυσικής αγωγής, Σπύρο Αναστασίου.

Δήλωσε τώρα συμμετοχή στο Skyros Run και λάβε μέρος εσύ και οι φίλοι σου στο fitness day. Μείνετε συντονισμένοι!

#Be1ofUs
www.skyrosrun.com
www.instagram.skyrosrun
www.facebook.com/skyrosrun
www.youtube.com/@skyrosrun9349

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ο Παναγιώτης Καραΐσκος στο Διεθνή Μαραθώνιο Ρόδου!

Ο κορυφαίος Έλληνας Μαραθωνοδρόμος, ο Παναγιώτης Καραΐσκος που τον περασμένο Νοέμβριο θριάμβευσε στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, θα τρέξει στον 9ο Διεθνή Μαραθώνιο της Ρόδου που θα διεξαχθεί στις 21 Απριλίου 2024.

Είναι η πρώτη φορά που ο Παναγιώτης Καραΐσκος θα συμμετάσχει στο Μαραθώνιο του «Σμαραγδένιου Νησιού» και ο ίδιος δηλώνει ανυπόμονος να βιώσει την εμπειρία: «Είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στο Μαραθώνιο της Ρόδου και η χαρά μου είναι μεγάλη. Έχω ακούσει από φίλους δρομείς για τα καλύτερα για τη διοργάνωση, αλλά και τη διαδρομή που συνδυάζει τρέξιμο δίπλα στη θάλασσα αλλά και στη Μεσαιωνική Πόλης της Ρόδου. Σας περιμένω όλους στη Ρόδο στις 21 Απριλίου για να χαρούμε μαζί τον αθλητισμό και τον αγώνα», δήλωσε ο Καραΐσκος που ήταν νικητής και στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας το 2023.

Η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Μαριέτα Παπαβασιλείου εξέφρασε την ικανοποίηση της για τη συμμετοχή του Παναγιώτη Καραΐσκου στον 9ο Μαραθώνιο Ρόδου, σημειώνοντας ότι ο αγώνας συνεχίζει την παράδοση της φιλοξενίας των νικητών του Μαραθωνίου Αθηνών. Αναλυτικότερα, ανέφερε τα εξής: «Με μεγάλη χαρά καλωσορίζουμε τον Παναγιώτη Καραΐσκο στη μεγάλη οικογένεια του Μαραθωνίου της Ρόδου και αποτελεί για μας μεγάλη τιμή η συμμετοχή του. Ο Παναγιώτης αποτελεί λαμπρό παράδειγμα και ανυπομονούμε να τον υποδεχθούμε στον Αγώνα μας. Με την παρουσία του, ο Διεθνής Μαραθώνιος της Ρόδου συνεχίζει την παράδοση να φιλοξενεί τους νικητές του Μαραθωνίου της Αθήνας, όπως κάναμε και πέρσι με τους σπουδαίους Χαράλαμπο Πιτσώλη και Βασιλική Κωνσταντινοπούλου».

Οι εγγραφές για τον 9ο Μαραθώνιο της Ρόδου συνεχίζονται για τα αγωνίσματα του Μαραθωνίου, του Ημιμαραθωνίου, των 5 και των 10 χλμ, στην ηλεκτρονική σελίδα του αγώνα https://www.rhodesmarathon.gr/ και είναι ευκαιρία για τους ενδιαφερόμενους να επωφεληθούν από προνομιακές τιμές σε εισιτήρια και διαμονή.

Συνδιοργανωτές του αγώνα είναι, η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΡΟΔΟΥ, η ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Δωδεκανήσου, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο Δήμος Ρόδου-ΔΟΠΑΡ. Επίσης, ο αγώνας υποστηρίζεται από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου και το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του ΕΟΤ. Διεξάγεται με την πιστοποίηση του ΣΕΓΑΣ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μαραθωνίων Δρόμων AIMS, σε μια εξαιρετική παραθαλάσσια διαδρομή που «διατρέχει» τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Ρόδου.

Για περισσότερες πληροφορίες:

https://www.rhodesmarathon.gr/

https://www.facebook.com/roads2rhodes/

https://www.instagram.com/roadstorhodes/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend