Ο “Δρομέας” έλαμψε ξανά και… περιμένει τους δρομείς του Μαραθωνίου

Με μια απαιτητική διαδικασία σε τρεις φάσεις, που διήρκησε συνολικά περίπου 15 ώρες, και παρουσία του γλύπτη Κώστα Βαρώτσου καθαρίστηκε ο “Δρομέας“. Πρόκειται για το γυάλινο γλυπτό, που από το 1995 κοσμεί την πλατεία της Μεγάλης του Γένους Σχολής, απέναντι από το ξενοδοχείο “Χίλτον”, στην Αθήνα.

Σε ανάρτησή του στα social media, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης δημοσιεύει σχετικές φωτογραφίες από τον καθαρισμό του “Δρομέα”, επισημαίνοντας ότι το γυάλινο γλυπτό “έλαμψε και πάλι”.  “Η Αθήνα αλλάζει πολύ, λίγο-λίγο, καθημερινά”, επισημαίνει ο Κώστας Μπακογιάννης.

Αναλυτικά η ανάρτησή του:

“Καλημέρα! Ο «Δρομέας» έλαμψε και πάλι, όπως αξίζει σε ένα από τα πιο σημαντικά τοπόσημα. Ο καθαρισμός του, μετά από πολλά χρόνια, αποτελούσε υποχρέωσή μας. Όπως υποχρέωσή μας είναι να προσέχουμε, να φροντίζουμε και να συντηρούμε όλα όσα έχουμε, σε κάθε γωνιά της πόλης, νέα και παλιά. Η Αθήνα αλλάζει πολύ, λίγο-λίγο, καθημερινά”.

Πώς έγινε ο καθαρισμός του “Δρομέα” έπειτα από 7 χρόνια

«Λόγω της θέσης του γλυπτού, υπάρχουν ουσίες οι οποίες κάθονται πάνω στο γυαλί. Δεν μιλάμε για απλή σκόνη αλλά κατά κύριο λόγο για ρύπους, το οποίο σημαίνει ότι απαιτείται μια ειδική διαδικασία καθαρισμού» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος αρμόδιος για την καθαριότητα και την ανακύκλωση, Νίκος Αβραμίδης. Η τελευταία φορά που καθαρίστηκε ο “Δρομέας” ήταν το 2014. Και αυτή τη φορά, όπως και τις προηγούμενες (το 2003, το 2012 και το 2014), προηγήθηκε εργαστηριακός έλεγχος για να εξασφαλιστεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, ενώ, η μέθοδος προέκυψε μετά από μελέτη του πανεπιστημίου της Στουτγκάρδης.

«Ο “Δρομέας” είναι τοπόσημο για την πόλη. Στο πλαίσιο της αλλαγής νοοτροπίας του καθαρισμού της Αθήνας συμπεριλαμβάνουμε πλέον τα μνημεία, τα αγάλματα, που είναι χαρακτηριστικά της πόλης μας, στη διαδικασία τής συντήρησης» λέει ο κ. Αβραμίδης, ενημερώνοντας μάλιστα ότι οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες μπορούν πλέον να έχουν την προσδοκία ότι το γλυπτό θα παραμείνει καθαρό, αφού η εξειδικευμένη εταιρεία Karcher το υιοθέτησε και ανέλαβε τον καθαρισμό του σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Δρομέας

Ως προς την διαδικασία καθεαυτή, αρχικά το γλυπτό ψεκάστηκε με αφροποιητές για περισσότερες από 4 ώρες, κατά τη διάρκεια των οποίων διατηρήθηκε σε υγρό περιβάλλον ώστε να μην στεγνώσει σε κανένα σημείο. Στη δεύτερη φάση, ο “Δρομέας” ξεπλύθηκε με νερό σε θερμοκρασία 60 βαθμών Κελσίου και με μετρημένη πίεση, ώστε να μην προκληθούν φθορές, ενώ στο τέλος ξεπλύθηκε ξανά με απιονισμένο νερό για να αποφευχθούν τα στίγματα από άλατα πάνω στις γυάλινες επιφάνειες. Στο άμεσο μέλλον, με ενέργειες του Δήμου Αθηναίων, θα ακολουθήσουν εργασίες αποκατάστασης των τεμαχίων γυαλιού αλλά και έλεγχος στατικότητας του γλυπτού, ενώ θα προκύψει σχετικό τεύχος τεκμηρίωσης και ψηφιακή τρισδιάστατη αποτύπωση του γλυπτού.

Κ. Βαρώτσος: Τα σύγχρονα έργα είναι η μνήμη της πόλης – Αλίμονο, εάν δε τα φροντίζουμε

«Όχι μόνο ο “Δρομέας” αλλά όλα τα έργα τέχνης στον δημόσιο χώρο χρειάζονται φροντίδα. Όπως όλα τα αντικείμενα σε εξωτερικό χώρο, πρέπει να έχουν, ανάλογα με το είδος του έργου, ένα επίπεδο συντήρησης με τα κατάλληλα, ξεχωριστά πρωτόκολλα και να υπάρξει ένα πρόγραμμα συντήρησης και αποκατάστασης» υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γλύπτης Κώστας Βαρώτσος, προσθέτοντας ότι «είναι υποχρέωση των δήμων να φροντίζουν τα έργα τέχνης και να κάνουν όσα απαιτούνται για κάθε έργο γιατί αυτό εξυπηρετεί την υπόθεση του δημόσιου χώρου».

Δρομέας

Περιγράφοντας ένα «παγκόσμιο πρόβλημα», όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, ο κ. Βαρώτσος τονίζει ότι «οι δήμοι, όχι όλοι βέβαια, τείνουν να εγκαταλείπουν τα έργα γιατί δεν υπάρχει οργανωμένος τρόπος φροντίδας». «Ο “Δρομέας” έχει μείνει χωρίς φωτισμό τόσα χρόνια, είχε μείνει άπλυτος τόσα χρόνια, και βέβαια πρέπει να υπάρχει ένας δομικός έλεγχος όλων των έργων» λέει ο γλύπτης.

«Τα σύγχρονα έργα είναι ουσιαστικά η μνήμη της πόλης. Είναι τα έργα που γεννήθηκαν μέσα στην πόλη από καλλιτέχνες που οι περισσότεροι ζουν σε αυτή και εκφράζουν τον ίδιο τον πολιτισμό μας. Είναι ένα σημείο αναφοράς τής πολιτισμικής παραγωγής του κάθε τόπου, αλίμονο, δηλαδή, εάν δεν τα φροντίζουμε» σημειώνει ο κ. Βαρώτσος, προσθέτοντας, πάντως, ότι «αυτό ισχύει βέβαια και για τα πεζοδρόμια και τους δρόμους».

Δρομέας

Μάλιστα, ο διεθνούς φήμης γλύπτης αποκαθιστά μια αλήθεια. «Τα έργα δεν κινδυνεύουν από τον κόσμο. Υπάρχει μια ιδέα ότι ο κόσμος βανδαλίζει τα έργα. Αυτό είναι ψέμα. Τα έργα κινδυνεύουν ουσιαστικά από την εξουσία, από τους ανθρώπους οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για να τα φροντίζουν. Διότι αυτοί είναι υπεύθυνοι για τη ζωή τους. Εάν, ας πούμε, εγκαταλείψεις ένα έργο, θα γίνει σκουπιδότοπος. Τότε θα έρθουν να κάνουν και γκραφίτι πάνω του. Θα έρθουν γιατί θα είναι ένας σκουπιδότοπος οπότε ο καθένας θα κάνει ό,τι θέλει» λέει ο κ. Βαρώτσος και συμπληρώνει «όταν τοποθετείς ένα έργο σε μια πόλη είναι σαν να το τοποθετείς σε ένα φυσικό χώρο. Η φύση, συνήθως, ό,τι βάζεις μέσα της το τρώει, το οξειδώνει, το αφομοιώνει και το εξαφανίζει. Το ίδιο και η πόλη. Πρέπει να φροντίζεται ο περιβάλλοντας χώρος». Αναφερόμενος σε «απλή λογική» που θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως «τεχνικό θέμα», ο κ. Βαρώτσος ανέτρεξε στην περίπτωση που δίπλα σε γλυπτό του φυτεύτηκε ένα πλατάνι, με αποτέλεσμα σύντομα τα κλαριά να μαστιγώνουν το έργο.

Δρομέας

Ο “Δρομέας”, που για πρώτη φορά τοποθετήθηκε στην πλατεία Ομονοίας το 1988, αρχικά είχε παρουσιαστεί υπό την ονομασία ο “Ξένος”. «Ήθελα να κάνω έναν άνθρωπο ο οποίος είναι αυτός ο ταξιδιώτης που μόλις τον συναντάς του λες “πότε ήρθες;” και η επόμενη ερώτηση που του κάνεις είναι “πότε φεύγεις;”. Είναι ο αέναος ταξιδιώτης. Ο άνθρωπος που αφήνει πίσω την ανάμνησή του. Τον δρομέα τον βλέπεις και δεν έχεις μια λεπτομέρεια από το έργο, έχεις μια αίσθηση όμως που σου μένει» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βαρώτσος και προσθέτει «Είναι σαν τον άνθρωπο που τον βλέπεις κάθε τόσο, που σου μένει η μνήμη του στο μυαλό και σκέφτεσαι “τώρα πού να είναι; Έχει φύγει, κάπου πάει, ταξιδεύει”. Αυτή η αέναη κίνηση του ανθρώπου στον πλανήτη, και βέβαια αυτό υπονομεύεται σήμερα τρομερά γιατί βλέπουμε πώς αντιμετωπίζουμε σήμερα τους μετανάστες και όλους αυτούς τους ανθρώπους που μετακινούνται για να βρουν μια καλύτερη ζωή, τους μεταχειριζόμαστε σαν εγκληματίες».

Δρομέας

Ωστόσο, ο γλύπτης αποδέχτηκε την ονομασία που επικράτησε γιατί «αυτός ο ξένος που περιγράφω είναι και δρομέας, είναι δρομέας της ζωής. Η λογική του δρομέα μεγάλων αποστάσεων είναι συνδεδεμένη με τον ξένο, αυτό συμβολίζει. Ο δρομέας ο οποίος ξεκινάει από έναν στόχο να φτάσει κάπου αλλού. Γι αυτό και το δέχτηκα». «Είναι άνθρωποι οι οποίοι υπερβαίνουν τα όρια τους, ξεκινώντας από ένα σημείο να φτάσουν σε ένα άλλο, αυτό είναι το χαρακτηριστικό και του ίδιου του ξένου, του ταξιδιώτη. Γι αυτό και ο Μαραθώνιος που γίνεται στην Αθήνα είναι ένα διεθνές γεγονός. Δεν είναι ένα τοπικό ελληνικό γεγονός» λέει ο κ. Βαρώτσος, ο οποίος μάλιστα φιλοτέχνησε το φετινό μετάλλιο του Μαραθωνίου της Αθήνας που θα γίνει τις επόμενες ημέρες.

«Πιστεύω στον ταξιδιώτη, πιστεύω στον ξένο, πιστεύω στον άνθρωπο ο οποίος θέλει να φτιάξει μια καλύτερη ζωή και να καταλάβει το ίδιο του το σπίτι που είναι ο πλανήτης» καταλήγει ο κ. Βαρώτσος.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Δωρεάν εκπαιδευτικά webinars για τον καρκίνο του μαστού

«Αποφασίζω γιατί Γνωρίζω»:
Απρίλιος – Δεκέμβριος 2024, επιλεγμένες Τετάρτες

Ξεκινά τον Απρίλιο ο νέος κύκλος δωρεάν εκπαιδευτικών webinars για τον καρκίνο του μαστού με τίτλο «Αποφασίζω γιατί Γνωρίζω», από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής».

Μέσα από ένα κύκλο 10 αυτοτελών διαδικτυακών σεμιναρίων, εξειδικευμένοι ομιλητές αναλύουν διαφορετικές πτυχές της ασθένειας και απαντούν σε ερωτήματα και απορίες που απασχολούν τις συμμετέχουσες.

Στόχος των webinars είναι να λειτουργούν ως οδηγός για τις γυναίκες με καρκίνο μαστού, παρέχοντας πληροφορίες για όλα όσα χρειάζεται και θέλουν να γνωρίζουν, από τη στιγμή της διάγνωσης και σε κάθε διαφορετική φάση στην πορεία τους με την ασθένεια.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας zoom, δίνοντας την ευκαιρία σε γυναίκες με καρκίνο μαστού από όλη την Ελλάδα να πάρουν μέρος.

Δηλώσεις συμμετοχής

Τα σεμινάρια απευθύνονται σε κάθε γυναίκα με εμπειρία καρκίνου μαστού και η παρακολούθηση είναι εντελώς δωρεάν.

Οι δηλώσεις συμμετοχής πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά, μέσα από τη σελίδα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» και ανοίγουν μια εβδομάδα πριν από κάθε προγραμματισμένο σεμινάριο:

https://www.almazois.gr/programmata/seminaria-karkinos-mastou-apofasizw-giati-gnwrizw/

Μέγιστος αριθμός συμμετοχών: 100 άτομα ανά σεμινάριο

Πρόγραμμα «Αποφασίζω γιατί Γνωρίζω» 2024

Τα εκπαιδευτικά webinars  «Αποφασίζω γιατί Γνωρίζω» για το 2024 θα πραγματοποιηθούν επιλεγμένες Τετάρτες, από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο.

3 Απριλίου 2024 • 17:00 – 19:00

«Λεμφοίδημα: τι είναι και τι μπορώ να κάνω γι’ αυτό»

Ομιλητής: Ευριπίδης Τριανταφύλλου

Φυσικοθεραπευτής, MSc

MLD/CDT Certified Instructor

Συντονιστής ΟΕΕ ΑΠΛΕΣΟ

17 Απριλίου 2024 • 17:00 – 19:00

«Οστεοπόρωση μετά τον καρκίνο του μαστού»

Ομιλητής: Γιώργος Τροβάς

Ενδοκρινολόγος – Διαβητολόγος

Εργαστήριο Έρευνας Παθήσεων του Μυοσκελετικού Συστήματος «Θ.ΓΑΡΟΦΑΛΙΔΗΣ»

Πανεπιστήμιο Αθηνών-ΕΚΠΑ

15 Μαΐου 2024 • 17:00 – 19:00

«Βελτίωση της επιβίωσης και της ποιότητας ζωής μετά την διάγνωση του καρκίνου του μαστού»

Ομιλήτρια: Σταυρούλα Ντρουφάκου

Παθολόγος Ογκολόγος

Γενική Κλινική ΙΑΣΩ

29 Μαΐου 2024 • 17:00 – 19:00

«Διαχείριση παρενεργειών των θεραπειών για τον καρκίνο του μαστού»

Ομιλητής: Νικόλαος Κεντεποζίδης

Παθολόγος-Ογκολόγος, MD, PhD, MSc,

Διευθυντής Δ´ Ογκολογικής Κλινικής

Metropolitan General

12 Ιουνίου 2024 • 17:00 – 19:00

«Ο ρόλος της διατροφής μετά τον καρκίνο του μαστού»

Ομιλήτρια: Ηλιάνα Παπαδοπούλου

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Υπεύθυνη Διαιτολογικού Γραφείου Nutridiet for health

6 Νοεμβρίου 2024 • 17:00 – 19:00

«Καρκίνος του μαστού και μετάσταση»

Ομιλήτρια: Φλώρα Σταυρίδη

MD, MSc, MRCP

Παθολόγος Ογκολόγος

Συνεργάτης Νοσοκομείου Υγεία

Διευθύντρια και Επιστημονική Υπεύθυνη του Κέντρου Care and Cure Oncology 

13 Νοεμβρίου 2024  • 17:00 – 19:00

«Κληρονομικό Σύνδρομο Καρκίνου Μαστού και Ωοθηκών: η σημασία του γονιδιακού ελέγχου και των βιοδεικτών»

Ομιλήτρια: Φλωρεντία Φωστήρα

Κλινική Εργαστηριακή Γενετίστρια – Γενετική Σύμβουλος

Εργαστήριο Γενετικής του Ανθρώπου, ΕΚΕΦΕ ‘Δημόκριτος’ 

27 Νοεμβρίου 2024 • 17:00 – 19:00

«Ο ρόλος της βιοψίας στην επιλογή της θεραπείας μου»

Ομιλήτρια: Ελένη Κουρέα

Καθηγήτρια Παθολογικής Ανατομικής

Εργαστήριο Παθολογικής Ανατομικής,

Τμήμα Ιατρικής,

Πανεπιστήμιο Πατρών

4 Δεκεμβρίου 2024 • 17:00 – 19:00

«Καρκίνος μαστού και εναλλακτικές θεραπείες: τα οφέλη και οι κίνδυνοι»

Ομιλητής: Εμμανουήλ Σαλούστρος

Αναπληρωτής Καθηγητής Ογκολογίας, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

18 Δεκεμβρίου 2024 • 17:00 – 19:00

«Γονιμότητα μετά τον καρκίνο του μαστού»

Ομιλήτρια: Όλγα Τριανταφυλλίδου, MD, Msc, PhD,

Μαιευτήρας-Γυναικολόγος

Διδάκτωρ Παν/μίου Αθηνών, “Αρεταίειο” Νοσοκομείο 

Τα webinars πραγματοποιούνται με την ευγενική υποστήριξη:

MSD, Pfizer Hellas, Roche Diagnostics Hellas A.E., UTC Διεθνείς Μεταφορές A.E.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Κλαμπ Μπριζ – ΠΑΟΚ: Με στόχο την πρόκριση στους 4 του UEFA Conference League

Το ελληνικό πρωτάθλημα την εφετινή σεζόν είναι συναρπαστικό με 4 ομάδες να διεκδικούν τον τίτλο. ΑΕΚ, ΠΑΟΚ, Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός διατηρούν όλοι ελπίδα όλοι για την κατάκτηση του πρωταθλήματος και την ανέγερση στην κορυφή του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Στις διοργανώσεις της UEFA παραμένουν 2 από τις 4 μεγάλες ομάδες. Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ θα πάρουν μέρος στα προημιτελικά του Conference League. Για ένα εισιτήριο στα ημιτελικά της διοργάνωσης, ο Ολυμπιακός θα παλέψει με την Φενέρμπαχτσε και ο ΠΑΟΚ με την Κλαμπ Μπριζ. Στον πρώτο του αγώνα ο ΠΑΟΚ, θα να αντιμετωπίσει την Κλαμπ Μπριζ στο Βέλγιο την Πέμπτη 11 Απριλίου στις 22:00. Αυτή η αναμέτρηση θα μεταδοθεί ζωντανά από τα κανάλια Cosmote Sports, όπως και όλοι οι αγώνες του UEFA Conference League.

Από τις στοιχηματικές εταιρίες θεωρείται φαβορί για την νίκη στην πρώτη αναμέτρηση η Κλαμπ Μπριζ με την νίκη της να δίνεται σε απόδοση 2.01, η ισοπαλία στο 3.58 και το διπλό του ΠΑΟΚ σε 3.52 στην Leon. Όμως, οι πιθανότητες για πρόκριση είναι μοιρασμένες στις δύο ομάδες με την πρόκριση της βελγικής ομάδας να υπάρχει σε απόδοση 1.74 και της ελληνικής στο 1.98 στην Leon Bet. Εάν πιστεύετε ότι και οι δύο ομάδες θα σκοράρουν μπορείτε να επιλέξετε την αντίστοιχη επιλογή σε απόδοση 1.81 στην Leon. Εάν ενδιαφέρεστε για το στοίχημα online, παίξτε στην Leon και εκμεταλλευτείτε τις προσφορές της για να απολαύσετε το παιχνίδι περισσότερο. Σε περίπτωση που θέλετε να αθληθείτε και όχι μόνο να παίζετε αθλητικό στοίχημα, μπορείτε να συμμετέχετε στον αγώνα τρεξίματος στην Καλαμάτα στις 19 Μαϊου.

Ο ΠΑΟΚ τερμάτισε πρώτος στην κανονική περίοδο του πρωταθλήματος και πήρε μια τεράστια πρόκριση απέναντι της Ντιναμό Ζάγκρεμπ. Μετά από την ήττα με σκορ 0-2 στο γήπεδο της Ντιναμό, βρέθηκε με το ένα πόδι εκτός διοργάνωσης και κυνηγούσε μια μεγάλη ανατροπή.

Αυτό ακριβώς έκανε η ομάδα της Θεσσαλονίκης και με την μεγάλη ανατροπή κερδίζοντας τους Κροάτες με σκορ 5-1 στην Τούμπα, άφησε τους Κροάτες εκτός συνέχειας της διοργάνωσης. Οι ασπρόμαυροι βρέθηκαν 2 φορές στους 8 του Conference League, στα 3 χρόνια ύπαρξης του και αυτήν την φορά θέλουν να κάνουν το βήμα παραπάνω και να φτάσουν στα ημιτελικά της.

Από την άλλη πλευρά, η Κλαμπ Μπριζ δεν αποτελεί φόβητρο για τον ΠΑΟΚ. Όντας 4η στο πρωτάθλημα της χώρας της, εστιάζει την προσοχή της στις ευρωπαϊκές της υποχρέωσεις. Στην φάση των 16 απέκλεισε την Μόλντε με συνολικό σκορ 4-2 στις 2 αναμετρήσεις με 3-0 στο εντός έδρας παιχνίδι. Αυτό δείχνει πως είναι πολύ δυνατή στην έδρα της και η ελληνική ομάδα θα πρέπει να προσέξει να μην ηττηθεί με μεγάλη διαφορά και μείνει εκτός διεκδίκησης. Η απουσία του Σιμόν Μινιολέ είναι κομβική για αυτήν και μπορεί να αποβεί μοιραία.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend