12 μικρές αλλαγές στη ζωή σας που θα βελτιώσουν άμεσα την υγεία σας!

12 μικρές αλλαγές στη ζωή σας που θα βελτιώσουν άμεσα την υγεία σας!

Δεν είναι απαραίτητο να αλλάξετε τον τρόπο ζωής σας εξ΄ ολοκλήρου ώστε να αποκτήσετε καλύτερη υγεία. Μερικές φορές είναι αρκετό απλά να αλλάξετε κάποιες από τις συνήθειές σας για να επιτύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Επιλέγοντας τις σωστές τροφές όπως τα «σούπερ φρούτα», αλλά και κάνοντας άσκηση καθημερινά, είναι επαρκείς παράγοντες για την βελτίωση της υγεία σας. Ωστόσο πολλοί από εμάς αγνοούν συχνά τα προφανή.

Κάνετε ασκήσεις stretching το πρωί; Αν το ξεκινήσετε, θα ανακουφίσετε τους σφικτούς μύες και θα βελτιώσετε το εύρος των κινήσεών σας. Θέλετε να αποτρέψετε την γήρανση της επιδερμίδας σας; Θα πρέπει να φοράτε συχνά αντηλιακό και να κοιμάστε επαρκώς.

Ακολουθήστε τις συμβουλές που ακολουθούν αν θέλετε να αποκτήσετε καλύτερη υγεία:

Πηγαίνετε για ύπνο νωρίτερα

Σύμφωνα με μελέτες οι ενήλικες 26-64 ετών θα πρέπει να κοιμούνται 7-9 ώρες το βράδυ. Ένας καλός νυχτερινός ύπνος βελτιώνει την ικανότητα μάθησης, κάνει καλό στην καρδιακή λειτουργία, μειώνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας και βοηθά στο να έχετε ένα καλό ανοσοποιητικό σύστημα.

Αγοράστε αποχυμωτή

Είναι ο καλύτερος τρόπος για να ανακατέψετε τα αγαπημένα σας φρούτα και λαχανικά και να καταναλώσετε τα αντιοξειδωτικά που είναι απαραίτητα για το σώμα σας.

Τεντωθείτε πρωί και βράδυ

Οι ασκήσεις stretching ανακουφίζουν τους πιασμένους μύες, καταπολεμούν το άγχος, διώχνουν τον πονοκέφαλο και βελτιώνουν την στάση του σώματος.

Ασκηθείτε σε καθημερινή βάση

Με τον τρόπο αυτό δεν ενδυναμώνετε μόνο το σώμα σας, αλλά γίνεστε και δυνατότεροι πνευματικά. Η καθημερινή άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες στον οργανισμό σας, μειώνει το στρες, βελτιώνει μνήμη και αυτοπεποίθηση.

Τρώτε σε μικρότερα πιάτα

Με το τρικ αυτό θα ξεγελάσετε το μυαλό σας πως τρώτε περισσότερο και θα καταφέρετε να κρατήσετε το βάρος σας σε επιτρεπτά όρια.

Καταναλώστε περισσότερα «σούπερ φρούτα»

Τα γκρέιπφρουτ, τα πορτοκάλια και τα λεμόνια είναι απαραίτητα για όσους ακολουθούν ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής. Τα γκρέιπφρουτ ενισχύουν τον μεταβολισμό, τα λεμόνια κάνουν καλό στην χώνεψη, τα πορτοκάλια βοηθούν την όραση.

Ζήστε την κάθε στιγμή

Μένοντας προσκολλημένοι στο παρελθόν μπορεί να σας φτάσει στα όρια της παράνοιας. Σκεπτόμενοι το μέλλον είναι ένας σίγουρος τρόπος για να αγχωθείτε. Σκεφτείτε απλά το παρών και ζήστε για την κάθε στιγμή.

Στοπ στο κάπνισμα

Το κάπνισμα προκαλεί χιλιάδες θανάτους σε όλοκληρο τον κόσμο κάθε χρόνο. Προκαλεί βλάβες στα περισσότερα όργανα του σώματος και έχει αρνητική επίδραση στην υγεία σας.

Περάστε περισσότερο χρόνο έξω από το σπίτι

Οσο περισσότερο σας βλέπει το φως του ήλιου, τόση μεγαλύτερη είναι η ποσότητα της βιταμίνης D που απορροφά το σώμα σας. Με τον τρόπο αυτό βελτιώνετε το ανοσοποιητικό σας και μειώνετε το κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Μάθετε να καταπολεμάτε το στρες

Υπάρχουν χιλιάδες παράγοντες καθημερινά που αυξάνουν το άγχος. Από την χρήση των κινητών τηλεφώνων μέχρι την μετακίνηση στον χώρο της δουλειάς. Πρέπει αρχικά να βρείτε τι είναι αυτό που σας προκαλεί στρες και εν συνεχεία να αλλάξετε συγκεκριμένες συνήθειες ώστε να έχετε αποτέλεσμα.

Αλλάξτε το μαξιλάρι σας

Αν έχετε πρόβλημα με τον ύπνο, ίσως σχετίζεται με το μαξιλάρι που είναι ακατάλληλο και δεν στηρίζει σωστά λαιμό και πλάτη.

Χρησιμοποιείστε αντηλιακό κάθε μέρα

Ακόμη και όταν δεν είναι μια μέρα ηλιόλουστη αυτό δεν σημαίνει πως οι ακτίνες του ήλιου δεν μπορούν να σας επηρεάσουν. Το αντηλιακό προστατεύει από τον καρκίνο του δέρματος αλλά και από τα σημάδια της γήρανσης που γίνονται όλο και πιο εμφανή με το πέρας των χρόνων.

Διαβάστε ακόμα: Μεγαλώστε… υγιεινά: Συμβουλές διατροφής και ενδυνάμωσης

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Τρέξιμο και μουσική: Καλή ή κακή συνήθεια;

Τρέξιμο και μουσική: Καλή ή κακή συνήθεια;

Μια από τις πιο διαδεδομένες συνήθειες των δρομέων είναι να φοράνε ακουστικά και να ακούν μουσική καθώς τρέχουν.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε γκάλοπ που έγινε διαδικτυακά, το 61% όσων ερωτήθηκαν απάντησε πως τρέχει ακούγοντας μουσική ενώ το 82% από αυτούς τόνισε πως ακούει την αγαπημένη του μουσική κατά τη διάρκεια της προπόνησης και όχι απλά ένα αδιάφορο άκουσμα.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν διάφορες θεωρίες που λένε πως μια τέτοια συνήθεια είναι αρνητική. Για την ακρίβεια, αυτή είναι μια συζήτηση τόσο παλιά όσο η ύπαρξη των φορητών μουσικών μηχανημάτων.

Με την πάροδο του χρόνου και μέσω της έρευνας και της εμπειρίας προέκυψαν διάφορα θετικά και αρνητικά που έχουν να κάνουν με τη συγκεκριμένη συνήθεια. Ακολουθούν τρεις λόγοι για να ακούτε μουσική ενώ τρέχετε και τρεις λόγοι για να το αποφεύγετε (και διαλέξτε μόνοι σας).

Να ακούτε μουσική ενώ τρέχετε διότι:

Η μουσική γεμίζει τις «μπαταρίες» σας

Κάθε δρομέας βιώνει κάποιες μέρες κατά τις οποίες η προπόνηση και η διάνυση χιλιομέτρων είναι το τελευταίο πράγμα που θέλει να κάνει. Για εκείνες τις ημέρες, τις ημέρες που χρειάζεστε λίγο επιπλέον κίνητρο, η αγαπημένο σας playlist μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε.

Ο Κώστας Καραγιώργης, αθλητικός ψυχολόγος που μελετά τη θετική επίδραση της μουσικής στους αθλητές, συμφωνεί ότι οι μελωδίες που μας αρέσουν μπορούν να αυξήσουν τον ενθουσιασμό μας και την θέλησή μας για τρέξιμο.

«Η μουσική αυξάνει τις θετικές πτυχές της διάθεσης, όπως τον ενθουσιασμό και την ευτυχία, και μειώνει τις αρνητικές πτυχές όπως η ένταση, η κόπωση και η σύγχυση» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Καραγεώργης σε μια συνέντευξή του για το θέμα.

Μαθαίνετε να διατηρείτε έναν σταθερό ρυθμό

Πολλοί δρομείς προτιμούν να τρέχουν χωρίς μουσική, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν σε ζητήματα ρυθμού όπως η αναπνοή τους και τα χτυπήματα των ποδιών. Με μουσική να παίζει στα αυτιά μας αυτό είναι ακόμα πιο δύσκολο διότι μας αποσπά την προσοχή. Σωστά; Οχι απαραίτητα.

Εάν γίνει με το σωστό τρόπο, το να ακούς μουσική ενώ τρέχεις μπορεί πραγματικά να σε βοηθήσει στο ρυθμό του βηματισμού σου κατά την προπόνηση. Μάλιστα, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη ορισμένοι δρομείς έχουν καλύτερες επιδόσεις όταν ο ρυθμός της μουσικής υποβοηθάει το ρυθμό τους, παρά όταν τρέχουν χωρίς μουσική.

Ο Καραγεώργης προτείνει να ακούτε γρήγορους ρυθμούς όταν ακολουθείτε ασκήσεις υψηλής έντασης και μουσική με αργή μελωδία όταν κάνετε ασκήσεις που απαιτούν λιγότερη προσπάθεια, όπως συνήθως συμβαίνει το Σαββατοκύριακο.

Οι διαδρομές σας μπορούν να γίνουν ευκολότερες

Η προπόνηση είναι έτσι κι αλλιώς μια αρκετά δύσκολη διαδικασία οπότε γιατί να μην την καταστήσετε λίγο πιο εύκολη αν μπορείτε;

Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Keele της Αγγλίας, η αναπαραγωγή των αγαπημένων σας μελωδιών ενώ ασκείστε μειώνει την αίσθηση δυσκολίας και αυξάνει την αυτοπεποίθηση.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι το ερέθισμα της μουσικής είναι ικανό να κάνει το μυαλό σας να υποτιμήσει ερεθίσματα όπως η κόπωση, που προσπαθεί «να πει» στον εγκέφαλό σας πόσο κουρασμένοι είστε. Όταν η αντίληψη του δρομέα για το πόσο σκληρά έχει τρέξει μειώνεται, αυτόματα αισθάνεται ότι μπορεί να τρέξεί γρηγορότερα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Να μην ακούτε μουσική ενώ τρέχετε διότι:

Χάνετε την επαφή με το περιβάλλον

Ένας από τους κύριους λόγους για να αφήσετε τα ακουστικά σας στο σπίτι είναι η ασφάλειά σας. Αν ακούτε μουσική σας ενώ τρέχετε, ίσως να μην είστε σε θέση να ακούσετε αυτοκίνητα που σας πλησιάζουν, ανθρώπους που προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί σας ή ακόμα και κακές καιρικές συνθήκες σε απόσταση.

Κάθε χρόνο άλλωστε συντελούνται χιλιάδες θάνατοι εξαιτίας οδηγών που δεν έχουν την προσοχή τους ενώ οδηγούν. Δεν θέλετε λοιπόν να μην έχετε και εσείς την αντίστοιχη προσοχή ενώ τρέχετε. Συνεπώς, ακόμα και αν σας αρέσει να τρέχετε ακούγοντας μουσική, αν γνωρίζετε ότι θα βρεθείτε σε έναν πολυσύχναστο δρόμο, ίσως είναι καλύτερο να βγάλετε τα ακουστικά για λίγο.

Δεν θα μπορείτε να τρέχετε χωρίς μουσική αν συνηθίσετε

Ενώ η προπόνηση με μουσική έχει αποδειχθεί μια πολύ καλή επιλογή, δεν είναι κάτι που θέλετε να ισχύει για κάθε προπόνηση. Δεν θέλετε να γίνετε εξαρτώμενοι από τη μουσική διότι σε μια ημέρα αγώνα ενδέχεται να αποδειχθεί δύσκολο να προσαρμοστείτε – αν φυσικά αφορά αγώνα που το να ακούτε μουσική ενώ τρέχετε είναι κάτι που απαγορεύεται.

Αλλά ακόμα και αν επιτρέπεται να τρέξετε σε έναν αγώνα ακούγοντας μουσική, οι ρυθμοί είναι εντελώς διαφορετικοί σε σχέση με μια προπόνηση και πρέπει να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας να προσαρμόζεται σε αυτούς όσο πιο εύκολα γίνεται, προσπάθεια που δυσκολεύει αν είστε συνηθισμένοι να τρέχετε ακούγοντας μουσική.

Μειώνετε την εμπειρία του τρεξίματος

Στη σημερινή κοινωνία, οι περισπασμοί από την τεχνολογία είναι παντού: ένας άνθρωπος χωρίς τηλέφωνο στο χέρι είναι μια σπάνια περίπτωση

Για πολλούς το τρέξιμο είναι ένας τρόπος να καθαρίζει το κεφάλι και να ξεφεύγουν από αυτούς τους περισπασμούς και όπως τονίζει ο αθλητικός κοινωνιολόγος και προπονητής, Τζιμ Ντένισον, η μουσική επηρεάζει αρνητικά αυτή την εμπειρία.

«Η ικανότητα να είμαστε χαλαροί και ήρεμοι είναι κάτι που έχουμε χάσει στον πολιτισμό μας. Το έχουμε χάσει, μεταξύ άλλων, και λόγω της τάσης μας να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Υποστηρίζω ότι η ακρόαση μουσικής ενώ τρέχουμε είναι μια μορφή πολλαπλών εργασιών. Ο συνδυασμός αυτών των δυο μας κάνει να μην απολαμβάνουμε όπως πρέπει ούτε το ένα ούτε το άλλο», τονίζει ο Ντένισον.

Διαβάστε ακόμα: Μια εναλλακτική μουσική συλλογή για όσους τρέχουν και αθλούνται

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Η Στοκχόλμη κατασκευάζει νεκροταφείο αναψυχής για… τζόκινγκ!

Του Μάνου Χατζηγιάννη-Κουζουλοί Δρομείς/Ομάδα Αλληλεγύης

Είπαμε πως εμείς είμαστε Κουζουλοί Δρομείς αλλά ανάμεσα σε μνήματα δεν τρέχουμε!

Στο Järvafältet στην Akalla, η πόλη της Στοκχόλμης σχεδιάζει να αναπτύξει μια φυσική περιοχή σε ένα νέο νεκροταφείο. Το νεκροταφείο θα κατασκευαστεί για να επικεντρωθεί στο περπάτημα, την ποδηλασία, το μπάρμπεκιου και το τζόκινγκ.

Το νεκροταφείο θα….δέχεται ανεξαρτήτως θρησκείας και για ταφή και για καύση.

Αναλυτικότερα, το νέο νεκροταφείο με τους χώρους ταφής έχει σχεδιαστεί σαν νησί που περιβάλλεται από μια φυσική περιοχή με λιβαδικές εκτάσεις και χωματόδρομους.

Το νεκροταφείο χτίζεται αφού μεγαλώνει η Στοκχόλμη και αυξάνεται επίσης η ανάγκη φροντίδας των νεκρών. Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, υπήρξε έλλειψη νεκροταφείου και το όραμα είναι ότι θα έχει την ίδια στρατηγική σημασία και μακροπρόθεσμη προοπτική με το Skogskyrkog hasrden που βρίσκεται στο νότιο τμήμα της πόλης.

Μεγάλη σημασία έχει το γεγονός πως το νεκροταφείο θα είναι για όλους, ανεξάρτητα από την πίστη ή την έλλειψη πίστης. Στον χώρο θα υπάρχει ένα μνημείο, χώρος αποτέφρωσης, τάφοι δοχείων και τάφοι φέρετρου. Στην περιοχή κατασκευάζονται επίσης ένα μη θρησκευτικό κτίριο τελετών και ένα κτίριο για όσους εργάζονται.

Η περιοχή επιλέχθηκε, μεταξύ άλλων, επειδή είχε ήδη σχεδιαστεί τη δεκαετία του 1970 για να είναι ένας χώρος αναψυχής για τους κατοίκους της Στοκχόλμης. Σύμφωνα με τους εμπνευστές της κατασκευής αυτό έχει μεγαλύτερη αξία πλέον “σε μια εποχή που πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν νεκροταφεία για αναψυχή, όπως το περπάτημα και το τζόκινγκ“.

Το μόνο βέβαιο είναι πως όσοι επιλέξουν να τρέχουν στο συγκεκριμένο σημείο, θα τρέχουν….του θανατά!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend