11 τρόφιμα που χρησιμεύουν ως “καύσιμα” για τους δρομείς

11 τρόφιμα που χρησιμεύουν ως "καύσιμα" για τους δρομείς

Το να είσαι ένας καλός δρομέας, το να τρέχεις σε ικανοποιητικά επίπεδα δεν είναι μόνο ζήτημα της φυσικής σου κατάστασης και των ψυχολογικών σου δυνάμεων. Ο τρόπος με τον οποίο τρέφεσαι πάντα παίζει μεγάλο ρόλο.

Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που λειτουργούν ως «καύσιμα» για τον οργανισμό και αν εισαχθούν στην καθημερινή τροφή σας, η διαφορά στην ποιότητα του τρεξίματός σας θα φανεί άμεσα.

Οι παρακάτω 11 τροφές αποτελούν τα καλύτερα «καύσιμα»:

1. Γλυκοπατάτες

glikopatata
Με πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και με το αντιοξειδωτικό β-καροτένιο να καθορίζει την ποιότητά τους, οι γλυκοπατάτες είναι ό,τι πρέπει για έναν ανεφοδιασμό πριν από κάθε αγώνα. Φάτε δυο ψημένες γλυκοπατάτες το προηγούμενο βράδυ μιας κούρσας και τα αποτελέσματα θα είναι αισθητά.

2. Κόκκινο γκρέιπφρουτ

grapefruit
Ό,τι πρέπει για τροφή λίγο πριν έναν αγώνα. Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου Vanderbilt των ΗΠΑ, το γκρέιπφρουτ επιταχύνει τον μεταβολισμό του ανθρώπινου οργανισμού. Το να φάτε ένα γκρέιπφρουτ για πρωινό μαζί με λίγο μέλι είναι μια εξαιρετική επιλογή ειδικά όταν ακολουθεί ένας αγώνας.

3. Λάδι καρύδας

ladikaridas
Το λαυρικό οξύ που περιέχει το λάδι καρύδας ενισχύει σε εντυπωσιακό βαθμό ανοσοποιητικό σύστημα ενώ τα τριγλυκερίδιά του δρουν ακριβώς όπως οι υδατάνθρακες, βοηθώντας άμεσα το μεταβολισμό στο ήπαρ. Αν είστε δρομέας χρησιμοποιήστε το στο καθημερινό σας μαγείρεμα και η διαφορά θα είναι αισθητή.

4. Πορτοκάλια

portokalia
Καμία έκπληξη εδώ, μάλλον η πιο αναμενόμενη τροφή της λίστας. Είναι χαρακτηριστικό πως πολλοί δρομείς όχι απλά επιλέγουν να τρώνε πορτοκάλια αλλά το κάνουν ακόμα και κάτα την διάρκειας μιας κούρσας. Το πορτοκάλι έχει μια διπλή θετική ιδιότητα. Από την μια απελευθερώνει ενέργεια για το σώμα, από την άλλη ξεδιψάει απίστευτα ικανοποιητικά.

5. Άσπρο ρίζι

rizi-aspro
Ο καταλληλότερος υδατάνθρακες πριν τον αγώνα. Δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή για πρωινό πριν από έναν αγώνα από το να φάτε ένα μπολ άσπρου ριζιού με θαλασσινό αλάτι και πιπέρι.

6. Κινόα

kinoa
Η κινόα είναι θάμνος που οι σπόροι του τρώγονται και υπάρχουν σε πολλά χρώματα: άσπρο, κόκκινο, μαύρο αλλά και μπλε. Περιέχει πρωτεΐνες που ενδυναμώνουν τους μυς. Σε περιόδους αναβαθμισμένης προπόνησης η κινόα μπορεί να συνοδεύει το κρέας, το ψάρι, ακόμα και τα λαχανικά που τρώτε.

7. Σπόροι Chia

chia
Μικροί σπόροι, μεγάλη δύναμη! Περιέχουν πάρα πολλά θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες, πρόκειται για ένα άψογο διατροφικό πακέτο και είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά «καύσιμα» του οργανισμού.

8. Μπανάνες

banana
Μετά τα πορτοκάλια το άλλο μεγάλο φαβορί για αυτή την λίστα. Οι περισσότεροι θεωρούν ότι τρώγεται μετά την προπόνηση. Ναι, ισχύει και αυτό. Έρευνες έχουν δείξει πως οι μπανάνες και τα τονωτικά ροφήματα έχουν ακριβώς ίδια επίδραση στον οργανισμό ενός αθλητή. Πριν από μια κούρσα, το να φας μια μπανάνα είναι μια εξαιρετική επιλογή. Πρέπει όμως να είναι ώριμη.

9. Σπιρουλίνα

spiroulina
Φυτό με θεραπευτικές ιδιότητες και κατάλληλο για διατροφή όσων θέλουν να βελτιώσουν την υγεία τους. Εμπεριέχει πάνω από 40 θρεπτικά συστατικά. Δύο κουταλιές της σούπας μέσα σε ένα χυμό μήλου είναι η καλύτερη χρήση της.

10. Ζάχαρη καρύδας

zaxari_karydas
Χίλιες φορές προτιμότερη από άλλα είδη ζάχαρης, η ζάχαρη καρύδας είναι ένα «καύσιμο» για τον οργανισμό υπό μορφή σακχάρου. Η ιδανική της χρήση είναι μέσα σε ένα χυμό γκρέιπφρουτ για πρωινό πριν από το τρέξιμό σας.

11. Μέλι

Meli_Manuka
Σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου του Cardiff, το μέλι σκοτώνει τα κακά βακτηρίδια στο έντερο, επιταχύνοντας το μεταβολισμό. Το πρωινό ενός αγώνα φάτε μια κουταλιά από αυτό πριν ξεκινήσετε από το σπίτι και λίγο ακόμα καθ’ οδόν προς τον αγώνα.

Διαβάστε ακόμα: Τροφές που σας βοηθούν να ξεπεράσετε τους μυϊκούς τραυματισμούς

Previous ArticleNext Article

Τροφές που δεν ξέρατε ότι πρέπει να αποφεύγετε όταν κάνει ζέστη

Έχουμε μιλήσει για τις τροφές που μπορούμε να καταναλώσουμε το καλοκαίρι για να νοιώθουμε πιο ευχάριστα.

Γνωρίζουμε επίσης, έστω και αν δεν μας αρέσει καθόλου, ότι το αλκοόλ το καλοκαίρι, μπορεί να συμβάλλει στην αφυδάτωση, ειδικά σε ακραίες θερμοκρασίες. Λειτουργεί ως ένα ισχυρό διουρητικό, προκαλώντας σας να ουρείτε περισσότερο, κάτι που σημαίνει ότι θα αφυδατωθείτε γρηγορότερα.

Υπάρχουν, ωστόσο και φαγητά που για διαφορετικούς λόγους πρέπει να αποφεύγουμε, αφού ο οργανισμός μας το καλοκαίρι και σε συνθήκες ζέστης λειτουργεί διαφορετικά.

Καλοκαιρινά γεύματα για επίπεδη κοιλιά!

Μάνγκο

Όπως το αλκοόλ, τα μάνγκο δρουν ως διουρητικά, οπότε θα πρέπει να αποφεύγονται. Είναι καλύτερα να μείνετε μακριά και  από τον μάραθο, τις αγκινάρες και τα σπαράγγια για τον ίδιο λόγο.

Κρέας

Για πολλούς από εμάς, καλοκαίρι και ζέστες είναι συνυφασμένα με το μπάρμπεκιου, αλλά κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα πρέπει να το αποφύγετε. Η πέψη της πρωτεΐνης που βρίσκεται στο κρέας απαιτεί πολλή ενέργεια, δημιουργώντας μια θερμική διαδικασία που ονομάζεται «θερμογένεση». Το itrofi.gr συμβουλεύει να προτιμήσετε τρόφιμα ελαφριά σε πρωτεΐνες: Μπορεί να χρειαστείτε από 50% έως 100% περισσότερη ενέργεια για να διασπάσει ο οργανισμός σας την πρωτεΐνη σε σύγκριση με τους υδατάνθρακες.. Άρα, κρέας με μέτρο!

Γλειφιτζούρια, καραμέλες, γρανίτες, παγωτά

Προϊόντα με περίσσεια ζάχαρης δεν συνιστώνται. Ακόμη και τα παγωμένα όπως είναι τα παγωτά και οι γρανίτες του εμπορίου μπορεί να σας κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Η πέψη τους προκαλεί την αύξηση της θερμοκρασίας επειδή το σώμα υπερβαίνει την αντιστάθμιση της γρήγορης  ψύξης που προκαλείται από τα κρύα τρόφιμα.

Διαβάστε επίσης: Οι λύσεις για ελαφριά διατροφή το καλοκαίρι

Οι λύσεις για ελαφριά διατροφή το καλοκαίρι

Πέντε κατηγορίες τροφίμων είναι το μυστικό για να αισθάνεστε πιο ανάλαφροι φέτος το καλοκαίρι στην παραλία. Άλλωστε το καλοκαίρι οι επιλογές είναι αρκετές και εμείς σας προτείνουμε μερικές που θα σας βοηθήσουν και να μην πάρετε extra περιττές θερμίδες αλλά και να μη νιώθετε πεινασμένοι.

Το καλοκαίρι, μας προμηθεύει με λαχταριστά φρούτα και λαχανικά. Εκτός από το ότι περιέχουν λίγες θερμίδες, μας τονώνουν με τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τις ίνες και τα αντιοξειδωτικά τους.

Πώς θα βρείτε τη χρυσή τομή στην διατροφή σας το καλοκαίρι

Κρύες σούπες

Οι κρύες σούπες προτείνονται ως φαγητό με λίγες θερμίδες. Σύμφωνα με έρευνες μια σούπα με λίγες θερμίδες στην αρχή του γεύματος φέρνει το αίσθημα του κορεσμού με αποτέλεσμα στη συνέχεια να τρώμε λιγότερο.

Καρπούζι

Σε ποιόν δεν αρέσει να «πέφτει με τα μούτρα» σε μια φέτα δροσερού καρπουζιού όταν κάνει ζέστη; Το μισό του καρπουζιού αποτελείται από νερό. Είναι ένας όμορφος τρόπος να ξεδιψάσουμε, τρώγοντας παράλληλα κάτι γλυκό.

Ψητά λαχανικά

Σύμφωνα με τους διαιτολόγους ένα πιάτο με ψητά λαχανικά είναι μια πολύ καλή επιλογή για το καλοκαίρι. Μπορούν να συνδυαστούν με τυρί κότατζ ή να χρησιμοποιηθούν σε πίτες λαχανικών.

Τα υπέροχα καλοκαιρινά φρούτα: Τι μας προσφέρουν, πότε τα τρώμε;

Σαλάτες

Οι σαλάτες αποτελούν ένα γρήγορο και υγιεινό γεύμα, που δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη συνταγή. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν λαχανικά με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, λίγα καρύδια και ελαφριά βινεγκρέτ. Στο λεπτό έχετε ένα χορταστικό γεύμα ενώ αν πρόκειται να προσθέσετε ψάρι ή κρέας στη σαλάτα, να το θεωρείτε σαν συνοδευτικό στα λαχανικά.

Ροφήματα με λίγες ή καθόλου θερμίδες

Γλυκός καφές και αναψυκτικά καταναλώνονται εύκολα το καλοκαίρι, αλλά μας γεμίζουν θερμίδες. Τα αναψυκτικά αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» μας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, γιατί χρειαζόμαστε πολλά υγρά για να διατηρούμαστε δροσεροί. Αντί για αναψυκτικά προτιμήστε φρέσκους χυμούς φρούτων ή τσάι.

Διαβάστε επίσης: Πως θα προστατευτείτε από τις τροφικές δηλητηριάσεις το καλοκαίρι

x
Send this to a friend