10 «χρυσές» συμβουλές για το τρέξιμο που βελτιώνουν τη ζωή σου!

10 «χρυσές» συμβουλές για το τρέξιμο που βελτιώνουν τη ζωή σου!

Επιμέλεια: Δημοσθένης Χριστόπουλος

Το διαδίκτυο είναι κατακλυσμένο από συμβουλές και κανόνες που πρέπει να ακολουθείς ενώ τρέχεις και που σε βοηθάνε να αυξήσεις τις αντοχές σου, να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση, να αναβαθμίσεις την ταχύτητα και άλλου τέτοιου τύπου χαρακτηριστικά που έχουν να κάνουν με την ίδια την διαδικασία του τρεξίματος.

Πολλούς από αυτούς τους κανόνες ωστόσο δεν έχουν να κάνουν στενά με το τρέξιμο αλλά και με άλλους τομείς της ζωής σου. Τo ίδιο το τρέξιμο άλλωστε δεν έχει να κάνει απλά με το… τρέξιμο αλλά και με τη βελτίωση της ζωής μας συνολικά.

Γι΄αυτό το λόγο, συγκεντρώσαμε τους «χρυσούς» κανόνες που όχι μόνο σε βοηθάνε να βελτιώσεις χαρακτηριστικά του τρεξίματος σου αλλά και (μέσω αυτού) να βελτιώσεις τη ζωή σου και σε άλλους τομείς:

Η εξειδίκευση είναι… σοφία

Σε κάθε τομέα της ζωής, η βελτίωση έχει να κάνει με την εξειδίκευση. Είτε θέλετε να γίνεται συγγραφείς είτε τραγουδιστές είτε ηθοποιοί είτε… καλοί δρομείς, το παν είναι επενδύετε στην εξειδίκευση. Και η εξειδίκευση απαιτεί χρόνο και υπομονή. «Χτίζεται». Δεν έρχεται από τη μια μέρα στην άλλη. Σαν δρομείς λοιπόν, πρέπει να στοχεύετε στο να βελτιώνεστε αργά, σταδιακά αλλά και σταθερά. Μην κυνηγάτε ρεκόρ και καλές θέσεις σε μαραθώνιους. Αν θες να ασχοληθείς με το τρέξιμο για αυτούς τους λόγους, άστο καλύτερα. Επιχείρησε απλά να γίνεις καλός δρομέας και τα υπόλοιπα απλά θα έρθουν.

Μην φέρνεις το σώμα σου στα όριά του

Οι μεγαλύτεροι δρομείς το ξέρουν πολύ καλά: το σώμα έχει κώδικες, κανόνες, τρόπους να στέλνει μηνύματα για το πόσο αντέχει και το πόσο δεν αντέχει. Που μπορεί και που δεν μπορεί να φτάσει. Μην το πιέζεις. Μην το φτάνεις στα άκρα. Αν νομίζεις ότι η αυτοθυσία και η υπερβολή στον τρόπο που τρέχεις σε κάνουν ήρωα και μεγάλο και τρανό δρομέα, τότε… άλλαξε  πλευρό. Το μόνο που θα κληρονομήσεις είναι θλάσεις, τραυματισμοί, μη-διαχειρισιμη κόπωση και προβλήματα στα γόνατα. Να «ακούς» το σώμα σου, μην το αγνοείς όταν «σου μιλάει». Και αυτό δεν έχει να κάνει απλά με το τρέξιμο…

Μην ξεχνάς ποτέ την προθέρμανση

Για πολλούς μπορεί να είναι μια βαρετή διαδικασία. Ένα φαινομενικά ανούσιο διάστημα που απλά σε κρατάει μακριά από την αληθινή δράση. Όμως όσο και αν την βαριέσαι, ποτέ μην την αγνοείς. Είναι χρήσιμη διότι μετασχηματίζει τον οργανισμό σου και από φάση χαλάρωσης τον μεταβιβάζει ομαλά σε φάση άσκησης. Οι… ανώμαλες μεταβάσεις κοστίζουν πάντα. Συνεπώς, όσο και αν βαριέσαι τις εισαγωγές, όσο και αν βιάζεσαι να μπεις στο κυρίως στάδιο της άσκησης, κατέπνιξε την ανυπομονησία σου και δώσε βάση στην προθέρμανση. Και γενικά, ακολούθησε αυτό τον κανόνα σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς σου.

Ακολούθησε τη μέθοδο των «δυο ημερών»

Οι δρομείς έχουν ένα ελάττωμα. Νομίζουν πως αν απέχουν για λίγο από τη συστηματική άσκησή τους θα χαθεί το μομέντουμ τους, θα χάσουν τη φόρμα τους, θα απωλέσουν ό,τι έχουν «χτίσει» σε επίπεδο φυσικής κατάστασης. Έτσι, αγνοούν τα προβλήματα όταν μοιάζουν μικρά και τελικά, ως μη-ειδικοί που είναι, το πληρώνουν με υποτροπές. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις όταν ο οργανισμός σου σου στέλνει τέτοια μηνύματα είναι να τον ξεκουράσεις για δυο μέρες. Και αν τα «μικρά και ανούσια προβληματάκια» που τον ενοχλούν συνεχίζουν να υπάρχουν και μετά από αυτές (είτε μιλάμε για μυικούς τραυματισμούς είτε για μια ασθένεια) τότε δεν είναι ούτε μικρά ούτε ασήμαντα…

Να ξεκουράζεσαι (τόσο απλά…)

Στο δρόμο (και γενικά στη ζωή…) η προσπάθεια δεν πρέπει να υποτιμά την ανάγκη της ξεκούρασης. Όταν έχεις βάλει ως στόχο κάτι δύσκολο όπως το να τερματίσεις σε έναν μαραθώνιο (ή να κάνεις μια εργασία ή να ολοκληρώσεις ένα σημαντικό βιβλίο ή να δώσεις εξετάσεις για μια σχολή) υπάρχει πάντα μια παγίδα: το πάθος για την επίτευξη του σκοπού να στρώσει το χαλί στην έλευση της υπερκόπωσης. Τότε, τα πράγματα γίνονται πολύ δυσάρεστα και φυσικά, πάει χαμένη και η προσπάθεια. Να δίνεις χρόνο και χώρο στον εαυτό σου για ξεκούραση λοιπόν. Μην αμελείς ποτέ, όσο επείγον και αν φαντάζει το να πετύχεις το στόχο σου, την ανάγκη να παίρνεις off και να ξεκουράζεσαι.

Μην πας κόντρα στα φυσικά φαινόμενα

Τα φυσικά φαινόμενα κάνουν δύσκολη τη ζωή της προσπάθειάς μας ενώ τρέχουμε. Αυτό είναι δεδομένο και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί: αν τρέχεις ενώ βρέχει ή ενώ ο αέρας είναι ισχυρός, αυτόματα η προσπάθειά σου γίνεται υπερβολικά δύσκολη και δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για αυτό. Πρέπει να τα ζυγίζεις τα πράγματα. Αν μιλάμε για μια βροχούλα ή ένα αεράκι, οκ.  Γενικότερα: ο άνθρωπος δεν μπορεί να δαμάσει τη φύση. Είναι κόντρα στις δυνατότητές του. Συνεπώς, μην προσπαθείς να το κάνεις. Μπορεί να νιώθεις πολύ φοβερός και τρομερός όταν κόντρα στα φυσικά φαινόμενα τρέχεις και ολοκληρώνεις μια άσκηση αλλά είναι πολύ πιθανό να το πληρώσεις με τραυματισμούς.

Μην είσαι ανταγωνιστικός

Ναι, είναι δεδομένο: οι αγώνες δρόμου εμπεριέχουν μια ανταγωνιστική χροιά. Όσο και αν το κάνεις ερασιτεχνικά, όσο και αν προσπαθείς να μην καθορίζεσαι από την επιτυχία ή την αποτυχία, χωρίς να το καταλάβεις το μικρόβιο του ανταγωνισμού με τους άλλους δρομείς εισάγεται στην δραστηριότητά σου. Προσπάθησε να το αποβάλεις. Ακόμα και αν παράγεται αυθόρμητα στις προσπάθειές σου, μην το εκλαμβάνεις ως κάτι θετικό, μην το βλέπεις ως κίνητρο βελτίωσης αλλά αντίθετα, δες το ως μια αρνητική συνθήκη. Ο ανταγωνισμός κάνει μόνο κακό. Θα σε γεμίσει άγχος και αντιπάθειες. Κράτα τον μακριά!

Να τρέχεις στα αριστερά του δρόμου

Απλά, λιτά και ξάστερα: όταν τρέχεις πρέπει να έχεις στο οπτικό πεδίο σου τα σημεία του δρόμου από τα οποία μπορεί να προέλθουν κίνδυνοι. Γι’ αυτό να πηγαινεις τα αριστερά του δρόμου. Πόσο πιο απλά να στο πούμε;

Κάνε και άλλα πράγματα στη ζωή σου

Όπως λέει και ένα ρητό: «Η ποικιλία είναι το καρύκευμα της ζωής». Είναι κατανοητό: το τρέξιμο είναι το πάθος σου, αυτό που σε γεμίζει, η δραστηριότητα που σε κάνει να μην θες να ασχοληθείς με τίποτα άλλο. Όμως η αμεταβλητότητα είναι επικίνδυνη. Αν δεν περιφρουρείς το βασικό σου πάθος τότε εύκολα μπορεί να γίνει μια ρουτίνα και να μετατραπεί σε διεκπεραίωση.

Η υπομονή είναι προσόν

Μπορεί να μοιάζει κλισέ αλλά η φράση «όποιος βιάζεται σκοντάφτει» είναι από τις πιο χρήσιμες τόσο στο τρέξιμο όσο και στη ζωή γενικά. Η μεθοδικότητα, η υπομονή και τα αργά βήματα εξέλιξης είναι μόνο θετικά στοιχεία αν θες να προχωρήσεις και να αναβαθμιστείς ως δρομέας. Δεν θα φτάσεις από το Α στο Ω χωρίς όλα τα ενδιάμεσα στάδια, συνεπώς οπλίσου με υπομονή και προχώρα με αυτή.

Διαβάστε ακόμα: 15 λόγοι για να ξεκινήσεις το τρέξιμο: Δεν γίνεται να μη σου ταιριάζει ένας!

Πηγή: runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

Ανακοινώθηκε η ημερομηνία του 3ου Donoussa Trail Running

3ο Donoussa Trail Running

Μετά την επιτυχημένη διεξαγωγή του 2ου Donoussa Trail Running στη Δονούσα Κυκλάδων, είμαστε στην εξαιρετικά ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τη διοργάνωση του 3ου Donoussa Trail Running την Παρασκευή και Σάββατο 18 και 19 Οκτωβρίου 2019.

Σύντομα θα ακολουθήσουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον αγώνα στο www.donoussatrailrunning.gr

Σας περιμένουμε από τώρα στη φθινοπωρινή Δονούσα!

Εκ της διοργανωτικής ομάδας

Το Lycabettus Run περνά τα σύνορα της Ελλάδας

Το Lycabettus Run περνά τα σύνορα της Ελλάδας

Το Lycabettus Run έχει γίνει ο αγαπημένος αγώνας των Ελλήνων δρομέων. Για να αγαπηθεί και στο εξωτερικό, ανοίγει φτερά του και πετάει εκτός συνόρων. Μέσα από τα κανάλια προβολής του Visit Greece εδώ και λίγες ημέρες ταξιδεύει σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης!

Η Sportevent και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού ενώνουν τις δυνάμεις τους ώστε οι επισκέπτες στη χώρα μας να πάρουν μια γεύση από το Lycabettus Run και να ενημερωθούν για όλα τα νέα του αγώνα.

Σκοπός της συνεργασίας είναι στο επετειακό 5ο Lycabettus Run την Κυριακή 10 Μαρτίου 2019 να τρέξουν δίπλα δίπλα Έλληνες και ξένοι δρομείς, δίνοντας έναν πολυεθνικό αέρα στη διοργάνωση αλλά κι ένα παράδειγμα δρομικού τουρισμού.

Άλλωστε, ο λόφος του Λυκαβηττού αποτελεί για τους ανθρώπους της πόλης των Αθηνών σημείο αναφοράς. Το ίδιο μπορεί να γίνει και για τους επισκέπτες από την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό που μέσω του τρεξίματος έχουν την ευκαιρία στις 10 Μαρτίου να δουν μια διαφορετική πλευρά του, απολαμβάνοντας το ιδιαίτερο φυσικό του τοπίο βήμα βήμα.

Λίγα λόγια για τον αγώνα

Πρόκειται για έναν εναλλακτικό αγώνα τρεξίματος που διοργανώνεται  στο λόφο του Λυκαβηττού με την υποστήριξη του ξενοδοχείου St. George Lycabettus Lifestyle Hotel και την υπογραφή της Sportevent.

Εκμεταλλευόμενος το ιδιαίτερο ανάγλυφο της περιοχής, ο αγώνας διεξάγεται με διαδρομές σε δύο διαφορετικές επιφάνειες: την άσφαλτο και το χώμα. Και στις δύο περιπτώσεις, η αφετηρία και ο τερματισμός είναι κοινά μιας και τοποθετείται στην είσοδο του St. George Lycebettus Lifestyle Hotel.

Οι ασφάλτινες (road) διαδρομές περιλαμβάνουν δύο αποστάσεις, 5,5 και 11 χλμ. Είναι όλες κυκλικές οδηγώντας τους δρομείς να κινούνται δεξιόστροφα επί του περιφερειακού δρόμου του Λυκαβηττού. Ξεκινώντας μπροστά από το ξενοδοχείο, στην κούρσα των 5,5 χλμ οι συμμετέχοντες κάνουν δύο γύρους στον περιφερειακό δρόμο ενώ αντίστοιχα σ’ αυτήν την 11 χλμ πρέπει να ολοκληρώσουν τέσσερις γύρους.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η σκυταλοδρομία Lycabettus Relay μήκους 11 χλμ. όπου δύο δρομείς πρέπει να καλύψουν ο καθένας 5,5 χλμ στον περιφερειακό του Λυκαβηττού δίνοντας την σκυτάλη με την ολοκλήρωση του δεύτερου γύρου στην άσφαλτο.

Οι χωμάτινες (trail) διαδρομές περιλαμβάνουν κι αυτές δύο αποστάσεις 4,5 και 9 χλμ.  Οι δρομείς ξεκινούν μπροστά από το ξενοδοχείο και για λίγα μέτρα τρέχουν στην άσφαλτο μέχρι να μπουν μέσα στον λόφο του Λυκαβηττού φθάνοντας έως και την κορυφή του, στο ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου. Η κούρσα των 4,5 χλμ ολοκληρώνεται με την κάλυψη ενός γύρου της διαδρομής ενώ αυτή των 9 χλμ απαιτεί δύο γύρους μέχρι τον τερματισμό.

Υπενθυμίζεται πως μέρος των εσόδων κάθε εγγραφής θα διατεθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην οργάνωση «Χαμόγελο του παιδιού».

Στις 10 Μαρτίου 2019 «τρέχουμε στην κορυφή της πόλης»

Ρεκόρ συμμετοχής στο φετινό Run the Lake

Ρεκόρ συμμετοχής στο φετινό Run the Lake

Το Run the Lake, ένας φιλανθρωπικός αθλητικός θεσμός που φέτος συμπληρώνει 7 χρόνια ζωής, αναπτύσσεται ραγδαία και την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018 θα αποτελέσει το ραντεβού για πάνω από 2.100 συμμετέχοντες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου στη Λίμνη Βουλιαγμένης ο πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Νοτίων Προαστίων «Ευκλής», Παύλος Λέκκας, οι συμμετοχές έχουν αυξηθεί κατά 20% σε σχέση με πέρσι. Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι έχουν δηλώση συμμετοχή 500 παιδιά (8-14 ετών) ενώ η μεγάλη πλειοψηφία των δρομέων (1.350) έχουν προτιμήσει τη μεγάλη διαδρομή των 10 χιλιομέτρων, σε αντίθεση με τη διαδρομή των 5 χιλιομέτρων στην οποία θα συμμετέχουν 750 δρομείς.

Ο συγκεκριμένος αγώνας δεν περνά απαρατήρητος από δρομείς του εξωτερικού, καθώς την Κυριακή θα βρεθούν στη Βουλιαγμένη αθλητές από τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Πολωνία και τη Ρωσία.

Όπως είπε ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος– εκ των συνδιοργανωτών μαζί με τη Λίμνη – «είναι μια από τις πιο πετυχημένες αθλητικές δράσεις που έχει πολύ μέλλον», αναγγέλλοντας ότι σύντομα το Run The Lake θα συγκαταλέγεται στις κορυφαίες διοργανώσεις της χώρας. Ο Δήμαρχος αποκάλυψε ακόμη ότι στον αγώνα θα δώσουν το παρών δρομείς Ευέλπιδες μαζί με τον Διοικητή της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, υποστράτηγο Χαράλαμπο Λαλούση.

Η παιδική διαδρομή των 2 χιλιομέτρων ξεκινά από τη Λίμνη, φτάνει στην πλαζ και επιστρέφει.Στη μεσαία διαδρομή οι δρομείς φτάνουν στον Αστέρα και επιστρέφουν.Ενώ στη μεγάλη διαδρομή των 10 χλμ. οι δρομείς κατευθύνονται στο Μεγάλο Καβούρι, τρέχουν σε όλο το Λαιμό μέχρι τον Αστέρα και επιστρέφουν. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα διακόπτουν την κυκλοφορία των οχημάτων στις παραπάνω περιοχές τμηματικά από τις 8.30 π.μ. της Κυριακής.

Όλα τα έσοδα από τη διοργάνωση θα δοθούν σύμφωνα με τους διοργανωτές για την ανακούφιση ευπαθών κοινωνικών ομάδων

Send this to a friend