Βιωματικές συμβουλές από δρομείς για τον μαραθώνιο

Photo by Rosie Kerr on Unsplash

Το να τρέχεις για πρώτη φορά σε μαραθώνιο μπορεί να γίνει μια πολύ δύσκολη συνθήκη. Και ειδικά, σε επίπεδο προετοιμασίας.

Πόσο πρέπει να προπονηθείτε, τι πρέπει να τρώτε, τι ασκήσεις πρέπει να κάνετε: τα ερωτήματα είναι πολλά. Και σε αυτά, προφανώς, προστίθεται και το άγχος της ίδιας της κούρσας.

Μην αγχώνεστε: όλοι αντιμετώπισαν τις ίδιες δυσκολίες. Και όλοι, καθώς συνεχίζουν να τρέχουν σε αγώνες, δημιουργούν το δικό τους οπλοστάσιο από συμβουλές αναφορικά με το τι πρέπει να κάνει ένας νεόκοπος δρομέας.

Πρόσφατα, στο site «runnersworld» δημοσιεύθηκαν ορισμένες συμβουλές που έστειλαν οι ίδιοι οι δρομείς. Σταχυολογώντας, ακολουθούν ορισμένες από αυτές:

Δώστε μεγάλη βαρύτητα στη διατροφή σας

«Τρία αυγά είναι ένα άψογο γεύμα πριν την κούρσα».
– Τζέιμς Χάουι.

«Μακάρι να είχα συνειδητοποιήσει πόσο σημαντική είναι η διατροφή κατά τη διάρκεια του αγώνα. Την πρώτη φορά ξέμεινα από δυνάμεις εξαιτίας αυτού».
– Μπεν Ντίλα.

«Απορρίψτε την σοκολάτα κατά τη διάρκεια της κούρσας».
– Μάγια

«Μακάρι να ήξερα πως πρέπει να φάω ένα ελαφρύ πρωινό το πρωί του μαραθωνίου. Ήθελα επίσης να ήξερα ότι η ενυδάτωση είναι αναπόφευκτη από σχετικά νωρίς κατά τη διάρκεια του μαραθωνίου».
– Φράνκι Ιμπάρμπο.

Βρείτε τα κατάλληλα εξαρτήματα

«Τα παπούτσια είναι το σημαντικότερο κομμάτι. Επενδύστε σε αυτά και μην τσιγκουνευτείτε».
– Τζίνα Μπολάνος Σάντερς.

«Μην προσπαθήσετε να φορέσετε τίποτα καινούριο την ημέρα του αγώνα. Προσωπιά, το έχω πληρώσει με τραυματισμό».
– Φιόνα Λέι.

«Ποτέ, ποτέ, σε καμία περίπτωση μην φορέσετε παπούτσια που δεν είναι 100% άνετα».
– Άντερς Τέλεμιρ.

«Μεγάλη σημασία έχουν οι σωστές κάλτσες. Έχασα τρία νύχια πριν το καταλάβω».
– Ρεμπέκα Μπέντλεϊ Πουάρ.

Εμπιστευτείτε τον εαυτό σας

«Ήμουν τόσο νευρικός μη τυχόν και χτυπήσω κατά τη διάρκεια του αγώνα, που όταν αυτό δεν έγινε συνειδητοποίησα πόση νοητική ενέργεια έχασα ανησυχώντας. Πέρασα πολύ χρόνο μη εμπιστευόμενος τον εαυτό μου. Μεγάλο λάθος. Την επόμενη φορά θα το απολαύσω πολύ περισσότερο». – Άννα Ντιολόσα.

«Ήμουν καλά προετοιμασμένος για τον πρώτο μου μαραθώνιο. Ήξερα τι να περιμένω πάνω-κάτω σε κάθε σημείο του αγώνα. Και παρ ‘όλα αυτά, ήμουν ακόμα έκπληκτος με τον εαυτό μου σε κάθε βήμα δεξιά μέχρι το τέλος. Ένας μαραθώνιος είναι σαν το να γίνεσαι γονιός: τίποτα δεν σε προετοιμάζει πραγματικά».
– Σαμ Ρέινολντς.

«Εστιάζετε περισσότερο στο σώμα σας και πώς στο αισθάνεστε κατά τη διάρκεια της προπόνησης αντί να κολλήσετε αυστηρά σε ένα σχέδιο. Εκπαιδεύθηκα πιο σκληρά για τον πρώτ
ο μου μαραθώνιο απ ‘ό, τι έκανα για το δεύτερό μου. Ακούστε το σώμα σας και απολαύστε τον αγώνα». – Άντι Ντέκερ.

Η ανάκτηση είναι το κλειδί

«Λάβετε σοβαρά την ανάκαμψη μετά τον μαραθώνιο. Εγώ δεν το έκανα, ξεκίνησα την προπόνηση πολύ σύντομα. Κατέληξα με έναν τρελό πόνο».
– Τζένιφερ Στίβενς.

«Θα έπρεπε να φάω περισσότερο τις ημέρες μετά τον Μαραθώνιο. Αισθανόμουν μεγάλη μυϊκή κόπωση εξαιτίας αυτού».
– Χόλι Μπέργκουμ.

«Εύχομαι να μην είχα ακολουθήσει τόσο μεγάλη διαδικασία ανάκαμψης και να διατηρήσω ένα είδος συντήρησης που να παραπέμπει περισσότερο σε ρουτίνα».
– Τζένιφερ Σπαρκ

Τρέξτε μαζί με άλλους δρομείς

«Επωφεληθείτε από την ύπραξη ομάδων τρεξίματος αν είναι διαθέσιμες κοντά σας! Έχω τρέξει μόνη για χρόνια από τον εκφοβισμό αλλά εντάχθηκα σε μια ομάδα ενόψει του δεύτερου μαραθώνιου μου. Αυτό μου έδωσε τεράστια ώθηση. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές ομάδες και για αυτό που οι δρομείς πρέπει ψάχνουν αυτοί που τους ταιριάζει σε επίπεδο ρυθμού και εμπειρίας».
– Κάιλα Γκιασίν.

«Πάντα ήθελα να τρέχω με ένα φιλικό πρόσωπο. Μερικά από τα χιλιόμετρα του μαραθωνίου ήταν αρκετά μοναχικά. Τελικά, από ένα σημείο και μετά, είτε έτρεχα με έναν φίλο είτε με κάποια ομάδα».
– Χόλι Ρέινα.

Διαβάστε επίσης: Απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις των αρχάριων μαραθωνοδρόμων

Previous ArticleNext Article

Εκεί ψηλά στον Υμηττό με Παγουνάδη, Διαλεκτό!

Δύο κατά τεκμήριο κορυφαίοι δρομείς βουνού, ο 36χρονος Γιώργος Διαλεκτός της Salomon Hellas και ο 33χρονος Θανάσης Παγουνάδης αναδείχθηκαν νικητές στους αγώνες επί του Υμηττού, τον «Epic» μήκους 24,8χλμ και την «ανάβαση Τρελού» των 12χλμ.

Σημείωσαν στις δύσκολες διαδρομές αντίστοιχα 2ω05:17 (ανάβαση σε 1ω02:44) και 55:22 (ανάβαση σε 33:20). Την οργανωτική επιμέλεια του βουνήσιου δρομικού γεγονότος είχε όπως πάντα η εταιρεία hex/chronolog, δηλαδή η γνωστή οικογένεια Αθανασόπουλου.

Το γενικό πρόσταγμα ανέλαβε ο Λεωνίδας. Ο Κωνσταντίνος αφοσιώθηκε στη χρονομέτρηση… Ελαβαν βοήθειες από τις συζύγους, τα τέκνα και τους γονείς. Υποστήριξαν η ομάδα διαχείρισης κρίσεων (ΕΔΟΚ), ικανός αριθμός εθελοντών όπως η τετραμελής παρέα των Goji Berry, o Νίκος Αρκολάκης με τον Χρήστο Σταθούλια στο σταθμό μονής Αστερίου, ο γιατρός (άμεση, καίρια η διαχείριση δύο ελαφρών περιστατικών), κ.α.

Ο αγώνας της ανάβασης Τρελού συνέβη το περασμένο Σάββατο και ο Epic ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου. Ρυθμίστηκε έτσι το πρόγραμμα για την μεγαλύτερη ασφάλεια… Συνέβη sold out κατά τις εγγραφές! Αγωνίστηκαν συνολικά 302 δρομείς, 155+147. Υστέρησαν στη συμμετοχή οι γυναίκες: 33+8. Τηρήθηκε ένα αυστηρό και αποτελεσματικό υγειονομικό πρωτόκολλο. Δημιουργήθηκε «πύλη» εκκίνησης. Παρέμεινε ανοικτή για ικανό διάστημα, δηλαδή απλά τέθηκε σε λειτουργία το χρονόμετρο.

 

Οι δρομείς βρίσκονταν σε διασπορά πολλά μέτρα γύρω από το σημείο εκκίνησης/τερματισμού. Ξεκινούσαν όταν επιθυμούσαν κατά μόνας και έως τέσσερις σε παρέα. Σε αυτή τη διασπορά βοήθησαν τα πολλά «καθιστικά» εκεί στο σημείο κοντά στη μονή Κουταλά (ανατολικά του Βύρωνα – επάνω από τη λεωφ Κατεχάκη εντός του δάσους). Η διαδικασία λειτούργησε ιδανικά και άρεσε!!!

Ο Θοδωρής Πιπίκος είπε: «Μου ταιριάζει αυτή η εκκίνηση…» και ο Σπύρος Σιαμπάνης σχολίασε: «Με αυτή τη μέθοδο αποβάλλεις το άγχος της προσέλευσης συγκεκριμένη ώρα, της μαζικής εκκίνησης, κ.α. Πάντα η πίεση των πρώτων μέτρων στη μαζική με μπουκώνει! Σήμερα ξεκίνησα άνετος, έφτιαξα το ρυθμό μου και σημείωσα προσωπική επίδοση διαδρομής…». Ταυτόχρονα κυκλοφόρησε το μήνυμα ότι εντός πανδημίας είναι δυνατή και πρέπει να συμβαίνει η διεξαγωγή δρομικών γεγονότων αρκεί ο κάθε αγώνας να οργανώνεται και να υποστηρίζεται όπως απαιτούν οι συνθήκες!!!

Οι τριάδες των νικητών

Ανάβαση Τρελού:

1. Θανάσης Παγουνάδης 1987 55:22,

2. Ιωάννης Ηλίας 1997 MyAthlete 59:25,

3. Σπύρος Λογοθέτης 1993 ΟΑΚ Αίγινας 1ω00:31

1. Νατάσα Σπανού 1986 MyAthlete 1ω15:14,

2. Νίκη Σαράντη 1994 Sunny Team 1ω18:24,

3. Δέσποινα Τσουκνάκη 1974 «Οίον» Αγ Στεφάνου 1ω20:11

Υμηττός Epic:

1. Γιώργος Διαλεκτός 1984 Salomon 2ω05:17,

2. Βασίλης Μπαλαμώτης 1992 MyAthlete 2ω08:28,

3. Γιάννης Γάκος 1987 MyAthlete 2ω10:01

1. Παναγιώτα Ράπτη 1999 MyAthlete 3ω18:49,

2. Σόνια Χάικαλ 1990 ΣΕΦΑΑ 3ω25:48,

3. Tabata Kayoko 1967 Run for Ever 3ω42:33.

Ο Διαλεκτός ολίγα μέτρα πριν από το τέρμα στραβοπάτησε και έπαθε ελαφρύ διάστρεμμα. Αγωνίστηκε ο Γιάννης Μπάγιος (1957), ο γνωστός καθηγητής του ΣΕΦΑΑ (μάθημα χειροσφαίρισης). Τερμάτισε 48ος σε 3ω00:12. Η διαδρομή του Epic (Τετ 28 Οκτ) κινήθηκε και στις δύο πλαγιές του Υμηττού σε έδαφος δύσκολο, πετρώδες με απαιτήσεις για τεχνικό τρέξιμο. Οι δρομείς αρχικά κατευθύνθηκαν προς τη Μονή Καισαριανής.

Εκεί βρήκαν το μονοπάτι Πολυένιος και οδηγήθηκαν στη θέση Κορακοβούνι (υψ: 710). Είχαν μπροστά τους χαμηλά και ανατολικά τα Γλυκά Νερά. Στη συνέχεια μέσω του Κοκκινολαίμη προσέγγισαν το Grande Μπάγιος, το υψηλότερο σημείο (960μ). Πέρασαν από τις «κεραίες». Αμέσως μετά έτρεξαν ένα άσφάλτινο κομμάτι (1200μ) και από το κατηφορικό μονοπάτι Καράβι έφτασαν στο τέρμα. Η διαδρομή της ανάβασης Τρελού (Σαβ 24 Οκτ) εξελίχθηκε στη δυτική πλαγιά σε μονοπάτια και χωματόδρομους έως τα 870μ υψηλότερο σημείο.

Οι δρομείς επέστρεψαν στο τέρμα από τον κατηφορικό δασικό δρόμο. Οι οργανωτές συνεργάστηκαν με τους φορείς που φροντίζουν περί της προστασίας του Υμηττού έτσι ώστε να υπάρχει όφελος για το φυσικό περιβάλλον. Υλοποίησαν μία σειρά από καινοτόμες ιδέες προς αυτή τη κατεύθυνση, όπως η μηδενική χρήση πλαστικών μπουκαλιών και ποτηριών μίας χρήσης για την υδροδοσία των δρομέων.

Ετσι περιορίστηκαν στο ελάχιστο τα πλαστικά απορρίμματα. Χρησιμοποίησαν χάρτινα βέλη για την σήμανση των διαδρομών, τα οποία αποσύρθηκαν άμεσα με την ολοκλήρωση των αγώνων. Το δρομικό γεγονός συμβαίνει κάθε χρόνο στις 28 Οκτ.

Oλα τα αποτελέσματα εδώ: http://www.imittosepic.gr/default.aspx?id=10429&parent=10272&root=10272

Η «Σχεδία» τρέχει μαραθώνιο

Μπορεί, ελέω πανδημίας, ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας να μην πραγματοποιηθεί τούτη τη χρονιά, όμως, το περιοδικό δρόμου «σχεδία» μένει πιστό στην παράδοση και μας προσκαλεί να ετοιμάσουμε τις ελβιέλες μας για να μη στερηθούμε τα οφέλη που μας προσφέρει η δρομική άσκηση.

 Το επόμενο Σαββατοκύριακο (7 & 8 Νοεμβρίου), με τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας, η «σχεδία» θα συγκροτήσει 4 ομάδες δρομέων (η καθεμιά δεν θα υπερβαίνει τα 9 άτομα), με τρία σημεία εκκίνησης στο κέντρο της Αθήνας.

 Την Κυριακή το πρωί στις 11:00 θα ξεκινήσουν οι δρομείς της «σχεδίας» των 10χλμ. σημεία αφετηρίας η πλατεία Συντάγματος (από εκεί θα φύγει ένα γκρουπ) και το Καλλιμάρμαρο (δύο γκρουπ).

 Μια μέρα πριν, το Σάββατο 7 Νοεμβρίου, η ομάδα ειδικών αποστολών της «σχεδίας» θα τρέξει ένα μαραθώνιο μέσα στην πόλη.  Σημεία ανεφοδιασμού των συμμετεχόντων θα είναι πόστα, όπου σταθερά βρίσκονται πωλητές του περιοδικού δρόμου «σχεδία» και σημείο τερματισμού το «σχεδία home».

 Οι αγώνες των 10χλμ θα ξεκινήσουν στις 11:00 π.μ., ενώ ο Μαραθώνιος στις 08:00 π.μ. Ο Πέτρος Παρθένης της ομάδας weswim.gr έχει αναλάβει το σχεδιασμό και οργάνωση του μαραθωνίου, ενώ η Gabi Naegele, ο Γιάννης Κωστάκης και η Έλενα Άνθη θα συντονίσουν τα αγωνίσματα των 10χλμ. Μαζί τους και ο Χρήστος Κορομηλάς, ο τυφλός υπεραθλητής, που θα τρέξει τα 10χλμ και θα μοιραστεί σκέψεις και εμπειρίες στο φετινό «pasta party».

 Πριν, όμως, ανεβάσουμε ρυθμούς, το περιοδικό δρόμου «Σχεδία» μας δίνει ραντεβού για «πάρτι με μακαρόνια», στο «Σχεδία home», την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, στις 20:00. Οι θέσεις είναι ακόμη πιο περιορισμένες, οπότε καλό θα είναι να δηλώσετε άμεσα συμμετοχή.

 INFO: Πέμπτη 5 Νοεμβρίου στις 20:00, «σχεδία home» (Κολοκοτρώνη 56 και Νικίου 2). Tο κόστος συμμετοχής στο πάστα πάρτι είναι 15€ (περιλαμβάνει μακαρονάδα, σαλάτα, κρασί και αναψυκτικά), ενώ θα υπάρχει έκπτωση 20% στα κοκτέιλ μας.

 Η συμμετοχή στους αγώνες-γιορτές δρόμου είναι 15€ και περιλαμβάνει ένα απολαυστικό brunch στο «σχεδία home». Η κράτηση είναι απαραίτητη.

 Πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων: 213 023 1220, 210 3314310, [email protected], [email protected], www.shediahome

x
Send this to a friend