Μαραθώνιος: Βιωματικές συμβουλές από δρομείς για την ημέρα του αγώνα

Photo by Rosie Kerr on Unsplash

Το να τρέχεις για πρώτη φορά σε μαραθώνιο μπορεί να γίνει μια πολύ δύσκολη συνθήκη. Και ειδικά, σε επίπεδο προετοιμασίας.

Πόσο πρέπει να προπονηθείτε, τι πρέπει να τρώτε, τι ασκήσεις πρέπει να κάνετε: τα ερωτήματα είναι πολλά. Και σε αυτά, προφανώς, προστίθεται και το άγχος της ίδιας της κούρσας.

Μην αγχώνεστε: όλοι αντιμετώπισαν τις ίδιες δυσκολίες. Και όλοι, καθώς συνεχίζουν να τρέχουν σε αγώνες, δημιουργούν το δικό τους οπλοστάσιο από συμβουλές αναφορικά με το τι πρέπει να κάνει ένας νεόκοπος δρομέας.

Στο site «runnersworld» δημοσιεύθηκαν ορισμένες συμβουλές που έστειλαν οι ίδιοι οι δρομείς. Σταχυολογώντας, ακολουθούν ορισμένες από αυτές:

Δώστε μεγάλη βαρύτητα στη διατροφή σας

«Τρία αυγά είναι ένα άψογο γεύμα πριν την κούρσα».
– Τζέιμς Χάουι.

«Μακάρι να είχα συνειδητοποιήσει πόσο σημαντική είναι η διατροφή κατά τη διάρκεια του αγώνα. Την πρώτη φορά ξέμεινα από δυνάμεις εξαιτίας αυτού».
– Μπεν Ντίλα.

«Απορρίψτε την σοκολάτα κατά τη διάρκεια της κούρσας».
– Μάγια

«Μακάρι να ήξερα πως πρέπει να φάω ένα ελαφρύ πρωινό το πρωί του μαραθωνίου. Ήθελα επίσης να ήξερα ότι η ενυδάτωση είναι αναπόφευκτη από σχετικά νωρίς κατά τη διάρκεια του μαραθωνίου».
– Φράνκι Ιμπάρμπο.

Βρείτε τα κατάλληλα εξαρτήματα

«Τα παπούτσια είναι το σημαντικότερο κομμάτι. Επενδύστε σε αυτά και μην τσιγκουνευτείτε».
– Τζίνα Μπολάνος Σάντερς.

«Μην προσπαθήσετε να φορέσετε τίποτα καινούριο την ημέρα του αγώνα. Προσωπιά, το έχω πληρώσει με τραυματισμό».
– Φιόνα Λέι.

«Ποτέ, ποτέ, σε καμία περίπτωση μην φορέσετε παπούτσια που δεν είναι 100% άνετα».
– Άντερς Τέλεμιρ.

«Μεγάλη σημασία έχουν οι σωστές κάλτσες. Έχασα τρία νύχια πριν το καταλάβω».
– Ρεμπέκα Μπέντλεϊ Πουάρ.

Εμπιστευτείτε τον εαυτό σας

«Ήμουν τόσο νευρικός μη τυχόν και χτυπήσω κατά τη διάρκεια του αγώνα, που όταν αυτό δεν έγινε συνειδητοποίησα πόση νοητική ενέργεια έχασα ανησυχώντας. Πέρασα πολύ χρόνο μη εμπιστευόμενος τον εαυτό μου. Μεγάλο λάθος. Την επόμενη φορά θα το απολαύσω πολύ περισσότερο». – Άννα Ντιολόσα.

«Ήμουν καλά προετοιμασμένος για τον πρώτο μου μαραθώνιο. Ήξερα τι να περιμένω πάνω-κάτω σε κάθε σημείο του αγώνα. Και παρ ‘όλα αυτά, ήμουν ακόμα έκπληκτος με τον εαυτό μου σε κάθε βήμα δεξιά μέχρι το τέλος. Ένας μαραθώνιος είναι σαν το να γίνεσαι γονιός: τίποτα δεν σε προετοιμάζει πραγματικά».
– Σαμ Ρέινολντς.

«Εστιάζετε περισσότερο στο σώμα σας και πώς στο αισθάνεστε κατά τη διάρκεια της προπόνησης αντί να κολλήσετε αυστηρά σε ένα σχέδιο. Εκπαιδεύθηκα πιο σκληρά για τον πρώτ
ο μου μαραθώνιο απ ‘ό, τι έκανα για το δεύτερό μου. Ακούστε το σώμα σας και απολαύστε τον αγώνα». – Άντι Ντέκερ.

Η ανάκτηση είναι το κλειδί

«Λάβετε σοβαρά την ανάκαμψη μετά τον μαραθώνιο. Εγώ δεν το έκανα, ξεκίνησα την προπόνηση πολύ σύντομα. Κατέληξα με έναν τρελό πόνο».
– Τζένιφερ Στίβενς.

«Θα έπρεπε να φάω περισσότερο τις ημέρες μετά τον Μαραθώνιο. Αισθανόμουν μεγάλη μυϊκή κόπωση εξαιτίας αυτού».
– Χόλι Μπέργκουμ.

«Εύχομαι να μην είχα ακολουθήσει τόσο μεγάλη διαδικασία ανάκαμψης και να διατηρήσω ένα είδος συντήρησης που να παραπέμπει περισσότερο σε ρουτίνα».
– Τζένιφερ Σπαρκ

Τρέξτε μαζί με άλλους δρομείς

«Επωφεληθείτε από την ύπραξη ομάδων τρεξίματος αν είναι διαθέσιμες κοντά σας! Έχω τρέξει μόνη για χρόνια από τον εκφοβισμό αλλά εντάχθηκα σε μια ομάδα ενόψει του δεύτερου μαραθώνιου μου. Αυτό μου έδωσε τεράστια ώθηση. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές ομάδες και για αυτό που οι δρομείς πρέπει ψάχνουν αυτοί που τους ταιριάζει σε επίπεδο ρυθμού και εμπειρίας».
– Κάιλα Γκιασίν.

«Πάντα ήθελα να τρέχω με ένα φιλικό πρόσωπο. Μερικά από τα χιλιόμετρα του μαραθωνίου ήταν αρκετά μοναχικά. Τελικά, από ένα σημείο και μετά, είτε έτρεχα με έναν φίλο είτε με κάποια ομάδα».
– Χόλι Ρέινα.

Διαβάστε επίσης: Απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις των αρχάριων μαραθωνοδρόμων

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

SKYROS RUN 2024: Fitness Day την Κυριακή 16 Ιουνίου

Η ομάδα του Skyros Run, όπως κάθε χρονιά έτσι και το 2024, εκτός από μια δρομική συνάντηση, φιλοδοξεί να δώσει στους δρομείς και τους συνοδούς τους ένα χορταστικό τριήμερο γεμάτο με παράλληλες εκδηλώσεις με έμφαση στις αθλητικές αλλά και τις πολιτιστικές δράσεις.

Το Skyros Run σε συνεργασία με το γυμναστήριο DOMUS HEALTH AND FITNESS BOUTIQUE στην Γλυφάδα, διοργανώνουν το FITNESS DAY.

Την Κυριακή 16 Ιουνίου θα αφεθούμε στα χέρια των έμπειρων γυμναστών του DOMUS HEALTH AND FITNESS BOUTIQUE, θα γυμναστούμε, θα διασκεδάσουμε,θα χαλαρώσουμε, θα γίνουμε μια παρέα και θα χαρούμε τις ομορφιές της μοναδικής παραλίας Μαγαζιά της Σκύρου.

Το πρόγραμμα είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις ανάγκες όλων όσων θα τρέξουν στο SKYROS RUN αλλά και στους συνοδούς τους με στόχο στιγμές, αποθεραπείας, διασκέδασης και χαλάρωσης στο μοναδικό αμμουδερό τερέν της Σκύρου.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

– Αποθεραπεία με PILATES, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας φυσικής αγωγής Έρης
Βαβουράκη.

– BOOTCAMP CHALLENGE, παιχνίδια στην άμμο, η απόλυτη ομαδική fitness εμπειρία, υπό την
καθοδήγηση των καθηγητών φυσικής αγωγής, Σπύρο Αναστασίου και Έρης Βαβουράκη.

– FUN BEACH VOLLEY, μίνι τουρνουά beach volley για όλους, υπό την καθοδήγηση του
επαγγελματία αθλητή βολλευ και καθηγητή φυσικής αγωγής, Σπύρο Αναστασίου.

Δήλωσε τώρα συμμετοχή στο Skyros Run και λάβε μέρος εσύ και οι φίλοι σου στο fitness day. Μείνετε συντονισμένοι!

#Be1ofUs
www.skyrosrun.com
www.instagram.skyrosrun
www.facebook.com/skyrosrun
www.youtube.com/@skyrosrun9349

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ο Παναγιώτης Καραΐσκος στο Διεθνή Μαραθώνιο Ρόδου!

Ο κορυφαίος Έλληνας Μαραθωνοδρόμος, ο Παναγιώτης Καραΐσκος που τον περασμένο Νοέμβριο θριάμβευσε στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, θα τρέξει στον 9ο Διεθνή Μαραθώνιο της Ρόδου που θα διεξαχθεί στις 21 Απριλίου 2024.

Είναι η πρώτη φορά που ο Παναγιώτης Καραΐσκος θα συμμετάσχει στο Μαραθώνιο του «Σμαραγδένιου Νησιού» και ο ίδιος δηλώνει ανυπόμονος να βιώσει την εμπειρία: «Είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στο Μαραθώνιο της Ρόδου και η χαρά μου είναι μεγάλη. Έχω ακούσει από φίλους δρομείς για τα καλύτερα για τη διοργάνωση, αλλά και τη διαδρομή που συνδυάζει τρέξιμο δίπλα στη θάλασσα αλλά και στη Μεσαιωνική Πόλης της Ρόδου. Σας περιμένω όλους στη Ρόδο στις 21 Απριλίου για να χαρούμε μαζί τον αθλητισμό και τον αγώνα», δήλωσε ο Καραΐσκος που ήταν νικητής και στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας το 2023.

Η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Μαριέτα Παπαβασιλείου εξέφρασε την ικανοποίηση της για τη συμμετοχή του Παναγιώτη Καραΐσκου στον 9ο Μαραθώνιο Ρόδου, σημειώνοντας ότι ο αγώνας συνεχίζει την παράδοση της φιλοξενίας των νικητών του Μαραθωνίου Αθηνών. Αναλυτικότερα, ανέφερε τα εξής: «Με μεγάλη χαρά καλωσορίζουμε τον Παναγιώτη Καραΐσκο στη μεγάλη οικογένεια του Μαραθωνίου της Ρόδου και αποτελεί για μας μεγάλη τιμή η συμμετοχή του. Ο Παναγιώτης αποτελεί λαμπρό παράδειγμα και ανυπομονούμε να τον υποδεχθούμε στον Αγώνα μας. Με την παρουσία του, ο Διεθνής Μαραθώνιος της Ρόδου συνεχίζει την παράδοση να φιλοξενεί τους νικητές του Μαραθωνίου της Αθήνας, όπως κάναμε και πέρσι με τους σπουδαίους Χαράλαμπο Πιτσώλη και Βασιλική Κωνσταντινοπούλου».

Οι εγγραφές για τον 9ο Μαραθώνιο της Ρόδου συνεχίζονται για τα αγωνίσματα του Μαραθωνίου, του Ημιμαραθωνίου, των 5 και των 10 χλμ, στην ηλεκτρονική σελίδα του αγώνα https://www.rhodesmarathon.gr/ και είναι ευκαιρία για τους ενδιαφερόμενους να επωφεληθούν από προνομιακές τιμές σε εισιτήρια και διαμονή.

Συνδιοργανωτές του αγώνα είναι, η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΡΟΔΟΥ, η ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Δωδεκανήσου, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο Δήμος Ρόδου-ΔΟΠΑΡ. Επίσης, ο αγώνας υποστηρίζεται από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου και το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του ΕΟΤ. Διεξάγεται με την πιστοποίηση του ΣΕΓΑΣ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μαραθωνίων Δρόμων AIMS, σε μια εξαιρετική παραθαλάσσια διαδρομή που «διατρέχει» τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Ρόδου.

Για περισσότερες πληροφορίες:

https://www.rhodesmarathon.gr/

https://www.facebook.com/roads2rhodes/

https://www.instagram.com/roadstorhodes/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend