Τρέξιμο: Τα στάδια που περνάει ένας δρομέας και η θεαματική επίδραση στη ζωή του

Δεν είναι τυχαίο που όποιοι ξεκινάνε να τρέχουν σταδιακά καταλήγουν… «ερωτευμένοι» με το συγκεκριμένο άθλημα. Είναι γεγονός άλλωστε πως από τη στιγμή που μπαίνει στη ζωή σου, η επίδρασή του πάνω σου είναι όλο και μεγαλύτερη.

Δεν είναι καν υπερβολή να ειπωθεί πως όσο περισσότερο καιρό τρέχεις τόσο περισσότερο αλλάζεις ως άνθρωπος και μάλιστα, με πολλαπλούς τρόπους.

Πριν μερικά χρόνια, η Ντάρα Μπούσμαν, ψυχολόγος και ειδικός σε θέματα υγείας και εκγύμνασης, έκανε μια ανάλυση αναφορικά με την επίδραση που έχει το τρέξιμο στον οργανισμό και τη ζωή μας.

Μάλιστα, ανέλυσε τις διαφορές χωρίζοντάς τις ως εξής: 1 ώρα, 1 ημέρα, 1 εβδομάδα, 1 μήνα, 1 χρόνο και 10 χρόνια αφότου ξεκινήσεις το τρέξιμο!

Η ανάλυση της έχει ως βάση ένα πρόγραμμα διάνυσης 5 χιλιομέτρων για 3 ή 4 φορές την εβδομάδα.

Γιατί το τρέξιμο σας βοηθάει να πάρετε μια σημαντική απόφαση;

Μετά από μία ώρα

Μια ώρα αφού έχεις κάνει τα πρώτα σου 5 χιλιόμετρα ως δρομέας, νιώθεις μια πρώτη τόνωση σε επίπεδο αυτοπεποίθησης και ευεξίας! «Όταν τελειώνει το τρέξιμο νιώθεις ανακούφιση. Το μυαλό σου ξέρει πως ήταν καλή απόφαση. Οι παλάμες σου σφίγγουν συχνά σε μπουνιές, κίνηση που προκαλείται από τις ενδορφίνες και εκφράζει αίσθημα σιγουριάς και ευφορίας», λέει η Μπούσμαν.

Μετά από μία ημέρα

Την επόμενη ημέρα ωστόσο η ικανοποίηση που ένιωσες αρχικά δεν βρίσκεται ακριβώς στα ίδια επίπεδα. «Για λίγο ξεχνάς την ευφορία της προηγούμενης ημέρας. Στη συνέχεια, πείθεις τον εαυτό σου να τρέξει ξανά και τελικά, αισθάνεσαι εκ νέου την ίδια χαρά και την ίδια χαλάρωση. Αυτό σού δίνει δύναμη να συνεχίσεις. Βρίσκεσαι στο σημείο που μια μακροχρόνια διαδικασία μείωσης στρες και άγχους έχει ήδη ξεκινήσει», τονίζει η Μπούσμαν.

Μετά από μία εβδομάδα

Αρχίζεις και αντιλαμβάνεσαι το φαγητό ως πολύτιμο καύσιμο για την άσκησή σου. Η Μπούσμαν αναλύει: «Θα παρατηρήσεις αυξημένη επιθυμία για νερό, για φρούτα και για λαχανικά διότι αυτά συμβάλλουν στην ενυδάτωσή σου. Ακόμα θα λαχανιάζεις όμως ταυτόχρονα νιώθεις μια περηφάνια που καταφέρνεις σταδιακά αποκτάς ένα σταθερό ρυθμό».

Μετά από ένα μήνα

Βρίσκεσαι στο στάδιο που πλέον το τρέξιμο έχει αρχίσει να γίνεται συνήθεια. «Είναι πλέον μέρος του προγράμματός σου. Τα αθλητικά παπούτσια και τα ρούχα σου έχουν την δική τους θέση στο σπίτι. Έχεις μια σταθερή ρουτίνα και το τρέξιμο είναι προτεραιότητα. Οι μύες σου καταπονούνται λιγότερο και αντιλαμβάνεσαι πως έχεις γίνει πιο γρήγορος ενώ χάνεις και λίπος. Πλέον όταν τρέχεις δεν δίνεις σημασία στην ανάσα σου ούτε νιώθεις κόπωση. Πλέον νιώθεις διαύγεια και κάθε μέρα ανυπομονείς για το πότε θα έρθει η στιγμή του τρεξίματος», είναι τα λόγια της Μπούσμαν.

Πως το τρέξιμο συνδέεται με την ψυχική υγεία και ευεξία

Μετά από ένα χρόνο

«Είναι πλέον απαραίτητο κομμάτι της ζωής σου. Είναι η προσωπική σου θεραπεία, ο χρόνος που είναι αφιερωμένος στη σύνδεση με τον εαυτό σου. Και μόνο το φως του ήλιου και ο φρέσκος αέρας είναι αρκετά για να αναζωογονηθείς. Η λειτουργία του καρδιαγγειακού σου συστήματος έχει βελτιωθεί, η αρτηριακή σου πίεση έχει πέσει, ο ύπνος σου είναι πιο ποιοτικός, γενικά είσαι πιο ήρεμος», λέει η Μπούσμαν για να περιγράψει τον πρώτο χρόνο σου ως δρομέας.

Μετά από 10 χρόνια

Για την Μπούσμαν, υπάρχει ένα διάστημα στον τρίτο και τον έβδομο χρόνο σου ως δρομέας που αυτό γίνεται πλέον οργανικό κομμάτι της προσωπικότητας σου. Είσαι πλέον δρομέας. Χαρακτηρίζεις έτσι τον εαυτό σου και ο οργανισμός σου διαταράσσεται όταν δεν τρέχεις. Οι μύες σου είναι πια σημαντικά πιο δυνατοί, ο μεταβολισμός σου γρήγορος και η διατήρηση του βάρους σου εύκολη», τονίζει.

Διαβάστε επίσης: Τρέξιμο και καλή διάθεση: Δύο αλληλοτροφοδοτούμενες καταστάσεις

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend