Τρεις πολύ καλοί λόγοι για να κάνετε ένα διάλειμμα από τις προπονήσεις

Μια πολύ διαδεδομένη αντίληψη στους κύκλους των δρομέων είναι πως ο σωστός και συνεπής δρομέας δεν πρέπει να αφήνει ούτε μια μέρα ανεκμετάλλευτη και χωρίς τρέξιμο.

Για πολλούς μάλιστα, η καλύτερη αποκατάσταση του σώματός μας έπειτα από μια έντονη άσκηση είναι η λεγόμενη «ενεργητική αποκατάσταση», δηλαδή μια μορφή πιο ήπιας άσκησης. Στην πραγματικότητα ωστόσο είναι πάντα σημαντικό να έχει το σώμα σου τουλάχιστον μια ημέρα ξεκούρασης.

Υπάρχουν ημέρες κατά τις οποίες η ξεκούραση όχι μόνο είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς και το σώμα σας αλλά μπορεί να αποτρέψει την εξουθένωση, τον τραυματισμό και την κόπωση και να προωθήσει την ισορροπία στο πρόγραμμα προπόνησης σας. Πώς ξέρετε, λοιπόν, αν πρέπει να επιλέξετε την ενεργητική αποκατάσταση ή την απλή ξεκούραση;

Το σώμα σας πιθανότατα θα σας ενημερώσει για το πότε πρέπει να διαλέξετε μια ημέρα ξεκούρασης. Ακολουθούν μερικά από τα σωματικά σημάδια και τις μετρήσεις που πρέπει να προσέχετε:

Πώς θα μάθεις να… ακούς τα μηνύματα που στέλνει το σώμα σου

Ο «καλός πόνος» γίνεται απλά… πόνος 

Το παλιό ρητό που λέει πως «χωρίς πόνο δεν πετυχαίνεις τίποτα» δεν ισχύει πάντα. Ναι, υπάρχει ο καλός πόνος που προέρχεται από το ότι κάνετε τους μύες σας να δουλεύουν και ο οποίος είναι αναμενόμενος καθώς προκύπτει από αλλαγές στην ένταση προπόνησης ή την επιστροφή στην προπόνηση μετά από κάποιο διάστημα απουσίας.

Απο την άλλη, ο «κακός» πόνος είναι οξύς και πολύ πιο επώδυνος. Σας εμποδίζει να κινήσετε ένα μέρος του σώματος, μειώνει το εύρος της κίνησής σας και επηρεάζει την ικανότητά σας να κάνετε καθημερινές εργασίες. Αυτός ο τύπος πόνου μπορεί να προκαλείται από μια πιο σοβαρή μυϊκή ρήξη, ένα κάταγμα λόγω καταπόνησης ή την επιδείνωση ενός παλιού τραυματισμού και σημαίνει ότι πρέπει να ξεκουραστείτε.

Υπερκόπωση και προπόνηση: Συμπτώματα και αντιμετώπιση

Η λεγόμενη υπερπροπόνηση…

Ο πόνος στις αρθρώσεις σας μπορεί να υποδεικνύει ότι οι μύες σας δεν απορροφούν σωστά τη δύναμη και ότι οι μαλακοί ιστοί γύρω από τις αρθρώσεις σας απορροφούν πάρα πολύ. Μπορεί επίσης να αποδοθεί σε προϋπάρχοντες τραυματισμούς.

Αν παρατηρήσετε απώλεια βάρους και μια μείωση της απόδοσης σας και της φυσικής σας κατάστασης, έχετε να κάνετε με κλασικά σημάδια υπερπροπόνησης και είναι καιρός να κάνετε ένα διάλειμμα.

Πώς ο κακός ύπνος επηρεάζει την όρεξη και το βάρος μας;

Ο κακός ύπνος

Ο ύπνος έχει τεράστιο αντίκτυπο στα επίπεδα ενέργειας, τη διάθεση και την απόδοσή σας. Θα πρέπει να αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στη λήψη προπονητικών αποφάσεων, καθώς επιτρέπει στο σώμα σας να αποκατασταθεί, να αναδομηθεί και να προσαρμοστεί, ενώ βοηθά τόσο στην οικοδόμηση μυών όσο και στην απώλεια λίπους.

Αν δεν κοιμάστε αρκετά, το να είστε κουρασμένοι και να χρειάζεστε απεγνωσμένα μια μέρα ξεκούρασης δεν θα πρέπει να σας εκπλήξει.  Με ένα ρολόι γυμναστικής, μπορείτε να παρακολουθείτε τον ύπνο σας και να παρακολουθείτε πόσο καλά ο οργανισμός σας ανακάμπτει από την προπόνηση και τις άλλες απαιτήσεις της ημέρας σας.

Αν ο ύπνος σας είναι κακής ποιότητας, τότε νεξάρτητα το πόσες ώρες κοιμάστε, θα ξυπνάτε με ένα αίσθημα εξάντλησης και έλλειψης ενέργειας που θα το κουβαλάτε κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας. Σε αυτή την περίπτωση, η απλή παρακολούθηση του ύπνου σας μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε και να αλλάξετε επιβλαβείς συνήθειες ύπνου και να βελτιώσετε τον ύπνο σας.

Διαβάστε επίσης: Μυαλό, σνακ και καλός ύπνος σε κάνουν πιο γρήγορο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

SKYROS RUN 2024: Fitness Day την Κυριακή 16 Ιουνίου

Η ομάδα του Skyros Run, όπως κάθε χρονιά έτσι και το 2024, εκτός από μια δρομική συνάντηση, φιλοδοξεί να δώσει στους δρομείς και τους συνοδούς τους ένα χορταστικό τριήμερο γεμάτο με παράλληλες εκδηλώσεις με έμφαση στις αθλητικές αλλά και τις πολιτιστικές δράσεις.

Το Skyros Run σε συνεργασία με το γυμναστήριο DOMUS HEALTH AND FITNESS BOUTIQUE στην Γλυφάδα, διοργανώνουν το FITNESS DAY.

Την Κυριακή 16 Ιουνίου θα αφεθούμε στα χέρια των έμπειρων γυμναστών του DOMUS HEALTH AND FITNESS BOUTIQUE, θα γυμναστούμε, θα διασκεδάσουμε,θα χαλαρώσουμε, θα γίνουμε μια παρέα και θα χαρούμε τις ομορφιές της μοναδικής παραλίας Μαγαζιά της Σκύρου.

Το πρόγραμμα είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις ανάγκες όλων όσων θα τρέξουν στο SKYROS RUN αλλά και στους συνοδούς τους με στόχο στιγμές, αποθεραπείας, διασκέδασης και χαλάρωσης στο μοναδικό αμμουδερό τερέν της Σκύρου.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

– Αποθεραπεία με PILATES, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας φυσικής αγωγής Έρης
Βαβουράκη.

– BOOTCAMP CHALLENGE, παιχνίδια στην άμμο, η απόλυτη ομαδική fitness εμπειρία, υπό την
καθοδήγηση των καθηγητών φυσικής αγωγής, Σπύρο Αναστασίου και Έρης Βαβουράκη.

– FUN BEACH VOLLEY, μίνι τουρνουά beach volley για όλους, υπό την καθοδήγηση του
επαγγελματία αθλητή βολλευ και καθηγητή φυσικής αγωγής, Σπύρο Αναστασίου.

Δήλωσε τώρα συμμετοχή στο Skyros Run και λάβε μέρος εσύ και οι φίλοι σου στο fitness day. Μείνετε συντονισμένοι!

#Be1ofUs
www.skyrosrun.com
www.instagram.skyrosrun
www.facebook.com/skyrosrun
www.youtube.com/@skyrosrun9349

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ο Παναγιώτης Καραΐσκος στο Διεθνή Μαραθώνιο Ρόδου!

Ο κορυφαίος Έλληνας Μαραθωνοδρόμος, ο Παναγιώτης Καραΐσκος που τον περασμένο Νοέμβριο θριάμβευσε στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, θα τρέξει στον 9ο Διεθνή Μαραθώνιο της Ρόδου που θα διεξαχθεί στις 21 Απριλίου 2024.

Είναι η πρώτη φορά που ο Παναγιώτης Καραΐσκος θα συμμετάσχει στο Μαραθώνιο του «Σμαραγδένιου Νησιού» και ο ίδιος δηλώνει ανυπόμονος να βιώσει την εμπειρία: «Είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στο Μαραθώνιο της Ρόδου και η χαρά μου είναι μεγάλη. Έχω ακούσει από φίλους δρομείς για τα καλύτερα για τη διοργάνωση, αλλά και τη διαδρομή που συνδυάζει τρέξιμο δίπλα στη θάλασσα αλλά και στη Μεσαιωνική Πόλης της Ρόδου. Σας περιμένω όλους στη Ρόδο στις 21 Απριλίου για να χαρούμε μαζί τον αθλητισμό και τον αγώνα», δήλωσε ο Καραΐσκος που ήταν νικητής και στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας το 2023.

Η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Μαριέτα Παπαβασιλείου εξέφρασε την ικανοποίηση της για τη συμμετοχή του Παναγιώτη Καραΐσκου στον 9ο Μαραθώνιο Ρόδου, σημειώνοντας ότι ο αγώνας συνεχίζει την παράδοση της φιλοξενίας των νικητών του Μαραθωνίου Αθηνών. Αναλυτικότερα, ανέφερε τα εξής: «Με μεγάλη χαρά καλωσορίζουμε τον Παναγιώτη Καραΐσκο στη μεγάλη οικογένεια του Μαραθωνίου της Ρόδου και αποτελεί για μας μεγάλη τιμή η συμμετοχή του. Ο Παναγιώτης αποτελεί λαμπρό παράδειγμα και ανυπομονούμε να τον υποδεχθούμε στον Αγώνα μας. Με την παρουσία του, ο Διεθνής Μαραθώνιος της Ρόδου συνεχίζει την παράδοση να φιλοξενεί τους νικητές του Μαραθωνίου της Αθήνας, όπως κάναμε και πέρσι με τους σπουδαίους Χαράλαμπο Πιτσώλη και Βασιλική Κωνσταντινοπούλου».

Οι εγγραφές για τον 9ο Μαραθώνιο της Ρόδου συνεχίζονται για τα αγωνίσματα του Μαραθωνίου, του Ημιμαραθωνίου, των 5 και των 10 χλμ, στην ηλεκτρονική σελίδα του αγώνα https://www.rhodesmarathon.gr/ και είναι ευκαιρία για τους ενδιαφερόμενους να επωφεληθούν από προνομιακές τιμές σε εισιτήρια και διαμονή.

Συνδιοργανωτές του αγώνα είναι, η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΡΟΔΟΥ, η ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Δωδεκανήσου, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο Δήμος Ρόδου-ΔΟΠΑΡ. Επίσης, ο αγώνας υποστηρίζεται από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου και το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του ΕΟΤ. Διεξάγεται με την πιστοποίηση του ΣΕΓΑΣ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μαραθωνίων Δρόμων AIMS, σε μια εξαιρετική παραθαλάσσια διαδρομή που «διατρέχει» τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Ρόδου.

Για περισσότερες πληροφορίες:

https://www.rhodesmarathon.gr/

https://www.facebook.com/roads2rhodes/

https://www.instagram.com/roadstorhodes/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend