Τρέχοντας στη ζέστη: Να πίνεις κρύο νερό ή να το ρίχνεις πάνω σου;

Τρέχοντας στη ζέστη: Να πίνεις κρύο νερό ή να το ρίχνεις πάνω σου;

Πολύ συχνά βλέπουμε κορυφαίους δρομείς, ενώ τρέχουν να ρίχνουν κρύο νερό πάνω στο κεφάλι τους. Για την ακρίβεια, αυτό δεν είναι μια συνήθεια που την έχουν μόνο οι κορυφαίοι: όλοι οι δρομείς το κάνουν όταν τρέχουν μια ζεστή μέρα. Είναι κάτι που φαντάζει πολύ ανακουφιστικό.

Όμως είναι χρήσιμο; Ή είναι προτιμότερο να πίνετε υγρά αντί να τα αδειάζετε πάνω σας;

Η ανάλυση

Σε ένα σχετικό άρθρο στο περιοδικό Temperature, οι Νέιθαν Μόρις και Όλι Τζέρι, επιστήμονες του Εργαστηρίου Θερμικής Εργονομίας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, αναλύουν με αριθμούς τα δεδομένα αναφορικά με αυτό το ερώτημα. Τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά.

Παίρνοντας ως δεδομένο πως ο λόγος που οι δρομείς πίνουν ή… ρίχνουν στο κεφάλι τους κρύα υγρά προκειμένου να αντισταθμίσουν το γεγονός ότι το σώμα τους έχει θερμανθεί λόγω του τρεξίματος, οι δύο επιστήμονες χρησιμοποίησαν μια συγκεκριμένη κλίμακα που μετράει τη θερμότητα του σώματος για να ανακαλύψουν ποια μέθοδος είναι πιο αποτελεσματική για αυτό το σκοπό.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως αν πιείτε ένα μπουκαλάκι νερό στα όρια του παγωμένου, θα ρίξετε τη θερμότητα του σώματός σας κατά 39 kJ (η μονάδα μέτρησης της θερμότητας στο συγκεκριμένο πείραμα). Αν από την άλλη πιείτε ένα μπουκαλάκι νερό που θα είναι εντελώς παγωμένο, σε σημείο να υπάρχουν τρίμματα πάγου μέσα του, θα απαλλαγείτε από 81 kJ θερμότητας.

Τι θα πετύχετε αν χύσετε ένα κρύο μπουκάλι νερό πάνω στο κεφάλι σας; Η διαφορά είναι τεράστια: απαλλάσσεστε από ένα εκπληκτικό 607 kJ θερμότητας! Φυσικά είναι πολύ δύσκολο να ρίξετε ένα ολόκληρο μπουκάλι νερό πάνω στο κεφάλι σας χωρίς να χυθεί ούτε σταγόνα. Αλλά ακόμα και αν χαθεί το 85% του νερού, οι Μόρις και Τζέι επισημαίνουν πως και πάλι εξακολουθείτε να έχετε περισσότερη απώλεια θερμότητας σε σχέση με το να πιείτε ένα παγωμένο μπουκάλι.

Και τι κάνετε;

Φυσικά υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις ώστε το να ρίχνετε κρύο νερό στο κεφάλι σας να έχει όντως αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια της κούρσας. Η βασικότερη είναι πως αυτό το νερό πρέπει να εξατμιστεί. Αν τρέχετε κατά τη διάρκεια μιας μέρας γεμάτη υγρασία με τον ιδρώτας σας να στάζει στο έδαφος, τότε δύσκολα θα εξατμιστεί το νερό από το σώμα σας. Η ιδανική καιρική συνθήκη για μια τέτοια πρακτική είναι το κλίμα να είναι ξηρό ή/και αρκετά δροσερό.

Πολλοί θα έλεγαν ότι το δίλημμα «πίνω κρύο νερό» ή «το ρίχνω στο κεφάλι μου» είναι ψεύτικό και η καλύτερη επιλογή είναι η “όλα τα παραπάνω”: πίνετε λίγο κρύο νερό, ρίχνετε λίγο στο κεφάλι σας. Σε τελική ανάλυση, το σώμα σας πολλές φορές επιβεβαιώνει αυτό που η ψυχρή επιστήμη δεν μπορεί να απαντήσει.

Διαβάστε ακόμα: Συμβουλές για να κάνετε το καλοκαιρινό τρέξιμο διασκεδαστικό και ασφαλές

Previous ArticleNext Article

Στις 29 Αυγούστου το Skyros Run 2020 στέλνει μήνυμα ζωής!

To Skyros Run 2020 που διοργανώνεται από τον Δημο Σκύρου με την αμέριστη στήριξη του ΠΕΑΠ ΔΗΜΟΥ ΣΚΥΡΟΥ ανταποκρινόμενο στις ανάγκες των εποχών, ανακοινώνει ότι οι φετινοί αγώνες θα διεξαχθούν κανονικά το ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ.

Η διοργάνωση θα εφαρμόσει κατά γράμμα το νέο υγειονομικό πρωτόκολλο διεξαγωγής αγώνων δρόμου εκτός σταδίου, έτσι ακριβώς όπως ανακοινώθηκε από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού καθώς είναι ένας από τους πρώτους αγώνες δρόμου που θα πραγματοποιηθούν πανελλαδικώς μετά την εκδήλωση της πανδημίας του covid 19.

Όλες οι λεπτομέρειες θα αναρτηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα στην ιστοσελίδα www.skyrosrun.com.

Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και η ενημέρωση θα είναι συνεχής και οι συμμετέχοντες δρομείς θα λάβουν προσωπικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Οι εγγραφές και οι πληρωμές του κόστους συμμέτοχης θα γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά και η διοργάνωση δεν θα δεχθεί δηλώσεις συμμέτοχων την ημέρα διεξαγωγής των αγώνων.

Το όριο συμμετοχών ορίζεται από τη διοργάνωση σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς της Σκύρου και με σεβασμό στους ανθρώπους του νησιού, στα 300 άτομα συνολικά για όλες τις διαδρομές.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι με την συνεργασία και την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων για άλλη μια χρονιά οι αγώνες μας θα διεξαχθούν με απόλυτη επιτυχία.

Σας περιμένουμε για να δώσουμε όλοι μαζί ένα μήνυμα ζωής!

Δείτε το promo video της διοργάνωσης και πάρτε μια γεύση από τη μαγεία της Σκύρου.

https://www.youtube.com/watch?v=GVvM9qRO21k&fbclid=IwAR049TEzXTLudmWci3qpWd92bthnt4ytJ7FHdX77dkaq79sgplu6VEhw6BM

#Be1ofUS

Μείνετε συντονισμένοι

website: http://www.skyrosrun.com/

facebook: https://www.facebook.com/skyrosrun/

instagram: https://www.instagram.com/skyrosrun/

Όσοι τρέχουν ή προπονούνται με παρέα, γυμνάζονται περισσότερο

Μελέτη που πραγματοποίησαν ερευνητές από Πανεπιστήμιο της Σκωτίας, δείχνει πως τα άτομα που τρέχουν ή γυμνάζονται μαζί με κάποιο φίλο, γυμνάζονται περισσότερο και ειδικά όταν εκείνος τους παρέχει συναισθηματική υποστήριξη.

Για τους σκοπούς της μελέτης, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό British Journal of Psychology, οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε δύο ομάδες, ζητώντας από τα μέλη της πρώτης να βρουν ένα φίλο για να ασκούνται μαζί και από τα μέλη της δεύτερης να συνεχίσουν με το πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθούσαν.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, φάνηκε πως όσοι βρήκαν παρέα για το τρέξιμό τους ή την προπόνησή τους, γυμνάζονταν περισσότερο, συγκριτικά με εκείνους που συνέχισαν μόνοι τους. Επιπλέον, οι ερευνητές θέλησαν να εξετάσουν τι είδους χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένας καλός «φίλος για γυμναστική».

Συναισθηματική υποστήριξη…

Ειδικότερα, βρέθηκε πως τα άτομα που λάμβαναν συναισθηματική υποστήριξη και ενθάρρυνση γυμνάζονταν περισσότερο σε σχέση με όσους είχαν απλά πρακτική βοήθεια, όπως για παράδειγμα το να μη χάνουν καμία προπόνηση.

Όπως αναφέρει η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι είναι βοηθητικό να ασκείται κανείς μαζί με κάποιο άτομο από το κοινωνικό του περιβάλλον, ενώ η αλληλοϋποστήριξη φαίνεται να αποτελεί σημαντικό παράγοντα.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί πρέπει να ξεκινήσετε να τρέχετε μαζί με άλλους δρομείς

x
Send this to a friend