Τρέχοντας στη ζέστη: Να πίνεις κρύο νερό ή να το ρίχνεις πάνω σου;

Τρέχοντας στη ζέστη: Να πίνεις κρύο νερό ή να το ρίχνεις πάνω σου;

Πολύ συχνά βλέπουμε κορυφαίους δρομείς, ενώ τρέχουν να ρίχνουν κρύο νερό πάνω στο κεφάλι τους. Για την ακρίβεια, αυτό δεν είναι μια συνήθεια που την έχουν μόνο οι κορυφαίοι: όλοι οι δρομείς το κάνουν όταν τρέχουν μια ζεστή μέρα. Είναι κάτι που φαντάζει πολύ ανακουφιστικό.

Όμως είναι χρήσιμο; Ή είναι προτιμότερο να πίνετε υγρά αντί να τα αδειάζετε πάνω σας;

Η ανάλυση

Σε ένα σχετικό άρθρο στο περιοδικό Temperature, οι Νέιθαν Μόρις και Όλι Τζέρι, επιστήμονες του Εργαστηρίου Θερμικής Εργονομίας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, αναλύουν με αριθμούς τα δεδομένα αναφορικά με αυτό το ερώτημα. Τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά.

Παίρνοντας ως δεδομένο πως ο λόγος που οι δρομείς πίνουν ή… ρίχνουν στο κεφάλι τους κρύα υγρά προκειμένου να αντισταθμίσουν το γεγονός ότι το σώμα τους έχει θερμανθεί λόγω του τρεξίματος, οι δύο επιστήμονες χρησιμοποίησαν μια συγκεκριμένη κλίμακα που μετράει τη θερμότητα του σώματος για να ανακαλύψουν ποια μέθοδος είναι πιο αποτελεσματική για αυτό το σκοπό.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως αν πιείτε ένα μπουκαλάκι νερό στα όρια του παγωμένου, θα ρίξετε τη θερμότητα του σώματός σας κατά 39 kJ (η μονάδα μέτρησης της θερμότητας στο συγκεκριμένο πείραμα). Αν από την άλλη πιείτε ένα μπουκαλάκι νερό που θα είναι εντελώς παγωμένο, σε σημείο να υπάρχουν τρίμματα πάγου μέσα του, θα απαλλαγείτε από 81 kJ θερμότητας.

Τι θα πετύχετε αν χύσετε ένα κρύο μπουκάλι νερό πάνω στο κεφάλι σας; Η διαφορά είναι τεράστια: απαλλάσσεστε από ένα εκπληκτικό 607 kJ θερμότητας! Φυσικά είναι πολύ δύσκολο να ρίξετε ένα ολόκληρο μπουκάλι νερό πάνω στο κεφάλι σας χωρίς να χυθεί ούτε σταγόνα. Αλλά ακόμα και αν χαθεί το 85% του νερού, οι Μόρις και Τζέι επισημαίνουν πως και πάλι εξακολουθείτε να έχετε περισσότερη απώλεια θερμότητας σε σχέση με το να πιείτε ένα παγωμένο μπουκάλι.

Και τι κάνετε;

Φυσικά υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις ώστε το να ρίχνετε κρύο νερό στο κεφάλι σας να έχει όντως αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια της κούρσας. Η βασικότερη είναι πως αυτό το νερό πρέπει να εξατμιστεί. Αν τρέχετε κατά τη διάρκεια μιας μέρας γεμάτη υγρασία με τον ιδρώτας σας να στάζει στο έδαφος, τότε δύσκολα θα εξατμιστεί το νερό από το σώμα σας. Η ιδανική καιρική συνθήκη για μια τέτοια πρακτική είναι το κλίμα να είναι ξηρό ή/και αρκετά δροσερό.

Πολλοί θα έλεγαν ότι το δίλημμα «πίνω κρύο νερό» ή «το ρίχνω στο κεφάλι μου» είναι ψεύτικό και η καλύτερη επιλογή είναι η «όλα τα παραπάνω»: πίνετε λίγο κρύο νερό, ρίχνετε λίγο στο κεφάλι σας. Σε τελική ανάλυση, το σώμα σας πολλές φορές επιβεβαιώνει αυτό που η ψυχρή επιστήμη δεν μπορεί να απαντήσει.

Διαβάστε ακόμα: Συμβουλές για να κάνετε το καλοκαιρινό τρέξιμο διασκεδαστικό και ασφαλές

Previous ArticleNext Article

Πρωτοχρονιά ανοίγουν οι εγγραφές για τον Μαραθώνιο Ναυπλίου 2019

Πρωτοχρονιά ανοίγουν οι εγγραφές για τον Μαραθώνιο Ναυπλίου 2019

Η αντίστροφη μέτρηση για τον πρώτο Μαραθώνιο της άνοιξης ξεκινά την 1η Ιανουαρίου, καθώς η Πρωτοχρονιά σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη των εγγραφών για τον Μαραθώνιο Ναυπλίου που θα γίνει για 6η χρονιά, στην πανέμορφη πόλη της Αργολίδας.

Οι δρομείς που θα δηλώσουν συμμετοχή θ’ απολαύσουν έναν αγώνα που συνδυάζει τις υψηλότερες αθλητικές προδιαγραφές με μία μεγάλη με πολλές παράλληλες δράσεις και εκδηλώσεις γιορτή, στον ομορφότερο προορισμό της χώρας το Ναύπλιο!

Ο 6ος Μαραθώνιος Ναυπλίου θα γίνει στις 3 Μαρτίου του 2019 και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν και να αντλήσουν πλήθος πληροφοριών για τον Μαραθώνιο, τον Ημιμαραθώνιο και τα αγωνίσματα των 5 χλμ. και των 2,5 χλμ. στο Face Book της Διοργάνωσης: https://www.facebook.com/NafplioMarathonGR/

Οι εγγραφές θα γίνονται ηλεκτρονικά στη σελίδα https://nafpliomarathon.gr/  η οποία θα λειτουργήσει από την 1η Ιανουαρίου.

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν και οι παράλληλες εκδηλώσεις και δράσεις του Μαραθωνίου Ναυπλίου, το πολιτιστικό πρόγραμμα επισκέψεων στους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard, το πρόγραμμα υγείας και το Μουσικό πρόγραμμα.

 

 

 

Θετική ενέργεια και χαμόγελα στο 3ο Olympic Stadium Run

Θετική ενέργεια και χαμόγελα στο 3ο Olympic Stadium Run

Περισσότεροι από 1.600 δρομείς κάθε ηλικίας μετείχαν στο 3ο Olympic Stadium Run υποστηρίζοντας την Οργάνωση «Μάχη» για τα αυτοάνοσα νοσήματα. Για ακόμα μια χρονιά, η αθλητική γιορτή- θεσμός που συνδιοργανώνουν η Περιφέρεια Αττικής και το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών «Σπύρος Λούης» πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Η εκκίνηση δόθηκε στο Τείχος των Εθνών από τον Αντιπεριφερειάρχη Βόρειας Αθήνας, Γιώργο Καραμέρο, ενώ την παράσταση όπως κάθε χρονιά έκλεψαν τα μικρά παιδιά στην απόσταση των 2 χιλιομέτρων, που έδωσαν χριστουγεννιάτικο τόνο στην αθλητική αυτή γιορτή με τα αγιοβασιλιάτικα σκουφάκια.

Έντονες ήταν και οι συγκινήσεις κατά την εκκίνηση και τον τερματισμό των 5 και 10 χιλιομέτρων, ενώ δρομείς και θεατές πριν και κατά τη διάρκεια των αγώνων απολάμβαναν ήχους jazz και swing μουσικής από συγκρότημα. Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα των αγώνων ΕΔΩ

Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Καραμέρος, υπογράμμισε: «Για άλλη μια χρονιά το Μαρούσι αγκάλιασε το Olympic Stadium Run που είναι αφιερωμένο στη μνήμη του του Μαρουσιώτη «γιατρού της Ειρήνης», Νίκου Δούση-Ρασσιά. Ένα ευχαριστώ από καρδιάς σε όλες και σε όλους για την συμμετοχή και παρουσία τους και την υποστήριξή τους στην Οργάνωσης «Μάχης» για τα αυτοάνοσα νοσήματα. Εύχομαι σε όλους καλές γιορτές, καλή χρονιά με υγεία».

Τα μετάλλια στους νικητές κάθε κατηγορίας απένειμαν ο Αντιπεριφερειάρχης βόρειας Αθήνας, Γ. Καραμέρος, ο Περιφερειακός Σύμβουλος, Φώτης Χρυσικός, η Πρόεδρος του Σωματείου «Μάχη» για τα αυτοάνοσα, Έλλη Σπυροπούλου, ο πρωταθλητής σφυροβολίας, Αλέξανδρος Παπαδημητρίου, οι εκπρόσωποι των Γυμναστικών Συλλόγων: Αμαρουσίου, Γιώργος Τσαλτάκης και «Ακρίτας» Καλαμάτας, Πέτρος Παπαδόπουλος. Παρών στην εκδήλωση και ο αδελφός του Νίκου Δούση- Ρασσιά, Βαγγέλης Ρασσιάς.

Η παγκόσμια πρωταθλήτρια  Έλενα Χατζηλιάδου πρέσβειρα του  KATERINI RUN 2019

Η παγκόσμια πρωταθλήτρια  Έλενα Χατζηλιάδου πρέσβειρα του  KATERINI RUN 2019

.Η Έλενα Χαζηλιάδου, η «χρυσή» παγκόσμια πρωταθλήτρια του καράτε και μία από τις μεγάλες ελπίδες του ελληνικού αθλητισμού για συμμετοχή και διάκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2020 στηρίζει ενεργά τον 10ο επετειακό Διεθνή Ημιμαραθώνιο «KATERINI RUN» του ΑΠΣ Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ», από τη θέση της πρέσβειρας της διοργάνωσης!

Αποτελώντας ένα λαμπρό αθλητικό παράδειγμα -πρότυπο για τους νέους και γενικότερα για τους συμμετέχοντες δρομείς η κορυφαία Κατερινιώτισσα πρωταθλήτριά μας θα είναι παρούσα σε όλα τα στάδια προετοιμασίας (poster, promo video κ.α.) της σπουδαίας διοργάνωσης, χαρίζοντας τη θετική αύρα της στους αγώνες.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΑΠΣ Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ» Αλέξανδρος Πούλιος:
«Αποτελεί ύψιστη τιμή για τον σύλλογό μας η αποδοχή της πρότασής μας από την  Έλενα Χατζηλιάδου. Ευχαριστούμε από καρδιάς την παγκόσμια πρωταθλήτριά μας που αποδέχτηκε να είναι το πρωταγωνιστικό πρόσωπο, η πρέσβειρα του αγώνα, η οποία θα μεταδώσει παντού το μήνυμα της ευγενούς άμιλλας, της συμμετοχής και της χαράς του τρεξίματος για τους νέους, τις νέες αλλά και για όλες τις ηλικίες».

Όπως είναι γνωστό, τον Ημιμαραθώνιο δρόμο, τον δρόμο Υγείας και Δυναμικού Βαδίσματος 5.000 μέτρων, καθώς και τον αγώνα 1000 μέτρων για παιδιά κάτω των 12 ετών διοργανώνουν την Κυριακή 03 Μαρτίου, ο Α.Π.Σ. Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ» και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού (Ο.Π.Π.Α.Π.) του Δήμου Κατερίνης, με την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού & Υπεραποστάσεων (Ε.Ο.Σ.Λ.Μ.Α.-Υ) και της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης & Πλαταμώνος.

Μία αγωνιστική διαδρομή επίπεδη, από τις πιο γρήγορες στην Ελλάδα, με σημείο αναφοράς την άμεση σύνδεση και δυναμική σχέση της πόλης της Κατερίνης με τη θάλασσα, την εκτεταμένη παραλιακή ζώνη, με μοναδικό φόντο τα Πιέρια όρη και τον Όλυμπο.

 

Send this to a friend