Τι πρέπει να προσέχετε για να πετύχει σίγουρα η δίαιτά σας

Photo by Louis Hansel on Unsplash

Οι δίαιτες και οι διατροφές δεν είναι απλοϊκές διαδικασίες όσο και αν πολλές φορές εκλαμβάνονται κατ’ αυτόν τον τρόπο.

Προφανώς, το να μην τρώμε υπερβολικές ποσότητες και να κάνουμε ισορροπημένη διατροφή είναι ο πυρήνας τους αλλά υπάρχουν ένα σωρό λεπτομέρειες που τις διακατέχουν, που καλό είναι να μην αγνοούμε.

Ακολουθούν ορισμένες χρήσιμες συμβουλές με τις οποίες θα συμφωνούσαν όλοι οι διαιτολόγοι και οι διατροφολόγοι:

Το υγιεινό φαγητό δεν είναι λύση από μόνο του

Μελέτες δείχνουν ότι πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν υποσυνείδητα μεγαλύτερη ποσότητα τρόφιμων αν πιστεύουν ότι αυτά είναι υγιεινά. Άλλωστε, τα διατροφολογικά περιοδικά τους προτείνουν να τρώνε πολλά φρούτα και λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες, υγιή λίπη και ποιοτικούς υδατάνθρακες.

Όμως, ακόμα και τα πιο υγιεινά τρόφιμα μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους, αν παίρνετε υπερβολικά πολλές θερμίδες καθημερινά. Συνεπώς, συνυπολογίστε και την ποσότητα μερίδων σας και δώστε τόση προσοχή στο πόσο τρώτε όση και στο τι είναι αυτό που τρώτε.

Σκεφτείτε την πρόοδο, όχι την τελειότητα

Η υγιεινή διατροφή είναι ένα δια βίου ταξίδι, οπότε είναι σημαντικό να έχετε ένα σχέδιο για να αντιμετωπίσετε τις παρακάμψεις που θα συναντήσετε τελικά στο δρόμο. Άπαντε «ξεφεύγουν» καμιά φορά τόσο στις διατροφικές τους συνήθειες όσο και στο επίπεδο της γυμναστικής. Αν κάποια στιγμή το παρακάνετε τρώγοντας μπόλικη πίτσα ή πολύ παγωτό, μην φοβάστε. Όλα είναι εντάξει. Συμβαίνουν αυτά στη ζωή!

Εκείνοι που τρώνε καλά και διατηρούν ένα υγιές βάρος, θα καταφέρουν να ξεπεράσουν μια μίνι κατάχρηση. Οι καρδιακές νόσοι ή ο διαβήτης τύπου 2 δεν θα αναπτυχθούν από κάτι που φάγατε μια συγκεκριμένη ημέρα. Αυτές οι επιπτώσεις στην υγεία προκύπτουν αθροιστικά από συμπεριφορές όπως η ανθυγιεινή διατροφή, η έλλειψη άσκησης, το τσιγάρο και πολλά άλλα.

Χρησιμοποιήστε ψυχολογικά κόλπα

Το ξέρατε ότι παίρνετε πάνω από 200 αποφάσεις σχετικά με το φαγητό κάθε μέρα; Αν αφήσετε αυτές τις επιλογές στην τύχη, θα εξαντλήσετε την καθημερινή σας θέληση και θα είναι πιο πιθανό να ξεφύγετε. Αλλά αν έχετε ένα σχέδιο για το τι και πότε πρόκειται να φάτε, θα περιορίσετε τον αριθμό των φορών που μπορεί να σκεφτείτε να ξεφύγετε από το πλάνο σας.

Μια νέα έρευνα αναφορικά με την απώλεια βάρους εστιάζει στην μείωση πολλών αποφάσεων που σχετίζονται με τα τρόφιμα, έτσι ώστε η θέλησή σας να παραμείνει ισχυρή όλη την ημέρα. Για να το κάνετε αυτό, οι ερευνητές σας προτείνουν τα εξής: αποκτήστε επαρκή ύπνο και κρατήστε την κουζίνα σας τακτοποιημένη.

Τα συμπληρώματα δεν είναι υγιεινά

Εκτιμάται ότι περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς λαμβάνουν συστηματικά τουλάχιστον ένα συμπλήρωμα διατροφής για να βελτιώσουν την υγεία τους. Ωστόσο, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας, δεν υπάρχουν επαρκείς αποδείξεις ότι τα συμπληρώματα βελτιώνουν την υγεία. Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα συμπληρώματα ενδέχεται να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών.

Πολλά συμπληρώματα ισχυρίζονται ότι αυξάνουν την ενέργεια, καίνε το λίπος της κοιλιάς και κρατούν τον εγκέφαλο αιχμηρό. Δεδομένου ότι οι κατασκευαστές δεν χρειάζεται να αποδείξουν ότι όλα αυτά ισχύουν, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα είναι πράγματι έτσι.

Φάτε ποιοτικούς υδατάνθρακες, όχι άπαχους

Πολλοί είναι εκείνοι που λένε πως πρέπει να αποφεύγετε με κάθε κόστος τους υδατάνθρακες. Ωστόσο, οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες είναι δύσκολο να ακολουθηθούν μακροπρόθεσμα και η κατανάλωση υδατανθράκων ποιότητας είναι καλύτερη από το να τους κόβεις εντελώς. Το σώμα μας άλλωστε, χρειάζεται μια ελάχιστη ημερήσια ποσότητα υδατανθράκων για να τροφοδοτήσει τους μύες και τον εγκέφαλό σας.

Ωστόσο, οι τύποι υδατανθράκων, όπως τα μπισκότα είναι μεταβολικά διαφορετικοί από τους υδατάνθρακες στα φασόλια ή το ρύζι. Απολαύστε τους υγιεινούς υδατάνθρακες που υπάρχουν σε πραγματικά τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια. Αυτό θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος.

Διαβάστε επίσης: Έτσι θα μάθετε αν θα πετύχει η δίαιτα που ακολουθείτε!

Previous ArticleNext Article

Γιατί η δυσκολία να χωνέψουμε τη μαύρη σοκολάτα μας κάνει καλό;

Είναι γνωστό ότι η μαύρη σοκολάτα βοηθά την καλή καρδιακή λειτουργία. Δεκάδες έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση σοκολάτας με μέτρο περιέχει φλαβονόλες, τις φυσικές ουσίες δηλαδή που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο της καρδιακής νόσου. Όλα αυτά, όμως, συνδέονται και με το γεγονός ότι η πικρή σοκολάτα είναι δύσπεπτη!

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα, κατέληξαν στο συμπέρασμα αυτό μετά την προσομοίωση του ανθρώπινου πεπτικού συστήματος σε γυάλινους σωλήνες που χρησιμοποιούν για τα πειράματα.

6 σοβαροί λόγοι για να βάλετε στη ζωή σας τη μαύρη σοκολάτα

Μαύρη σοκολάτα, στομάχι και έντερο

Ο πρώτος σωλήνας, αντιπροσώπευε το στομάχι και το λεπτό έντερο, με τα πεπτικά τους ένζυμα, ενώ ο δεύτερος αναπαρήγαγε το παχύ έντερο -όπως ακριβώς είναι το περιβάλλον του, με τα μικρόβια που περιέχει το έντερο, τα οποία πήραν από ανθρώπους εθελοντές. Οι επιστήμονες στη συνέχεια πρόσθεσαν σκόνη κακάο στο σωλήνα του στομάχου.

Το «στομάχι» και το «λεπτό έντερο» διέσπασαν και απορρόφησαν μέρος του κακάο. Ενώ όμως, πολλές από τις φλαβονόλες χωνεύτηκαν με αυτόν τον τρόπο, άφθονη ποσότητα κακάο εξακολουθούσε να παραμένει αχώνευτη. Παρόλα αυτά, τα βακτήρια του εντέρου που βρίσκονταν στον τεχνητό σωλήνα, στη συνέχεια διέσπασαν περαιτέρω το κακάο σε μεταβολίτες, σε αρκετά μικρές ποσότητες ώστε να απορροφηθούν από το αίμα και αυτοί οι μεταβολίτες βοηθούν στη μείωση της καρδιαγγειακής φλεγμονής.

Τέλος, η τελευταία αχώνευτη ποσότητα κακάο, που ήταν κυρίως φυτικές ίνες, άρχισε να υφίσταται ζύμωση, απελευθερώνοντας ουσίες που βελτιώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Υπήρξε και άλλο ένα θετικό για την υγεία με όλη αυτή τη διαδικασία: τα μικρόβια του εντέρου που βοήθησαν στην πέψη του κακάο εξελίχθηκαν σε επιθυμητά προβιοτικά, όπως οι γαλακτοβάκιλοι. Οι αριθμοί των προβιοτικών αυτών φάνηκε να αυξάνονται μετά την εισαγωγή του κακάο, ενώ παθογόνα μικρόβια όπως ο σταφυλόκοκκος, μειώθηκαν σε αριθμό.

Τα αποτελέσματα δείχνουν, σύμφωνα με τον Andrew Neilson, επικεφαλής της μελέτης, ότι «υπάρχει κάτι που συμβαίνει με το κακάο στο παχύ έντερο» αλλά τι σημαίνει αυτό για τους λάτρεις της σοκολάτας, δεν είναι σαφές.

Ελπίζει ότι μελλοντικά πειράματα θα δώσουν έμφαση στο γιατί κάποιες φλαβανόλες εμποδίζουν την αύξηση του σωματικού βάρους ενώ κάποιες άλλες όχι. Μην ελπίζετε όμως σε ένα διατροφικό χάπι σοκολάτας σύντομα. Οι βιοχημικές επιπτώσεις του κακάο είναι «εξαιρετικά περίπλοκες».

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Δυστυχώς, ο Δρ Neilson επισημαίνει επίσης ότι κακάο δεν είναι μια μπάρα σοκολάτας, της οποίας τα πρόσθετα συστατικά και η επεξεργασία της μειώνουν τον αριθμό και το είδος των φλαβονολών, αυξάνουν τις θερμίδες και ενδεχομένως μπορεί να αλλάζουν την απόκριση των βακτηρίων του εντέρου. «Τα στοιχεία δεν δείχνουν ότι μπορείτε να φάτε μια μπάρα σοκολάτας κάθε μέρα βελτιώνοντας την υγεία σας».

Λίγες κουταλιές της σούπας σκόνη κακάο χωρίς ζάχαρη πάνω σε πλιγούρι βρώμης ή μια χούφτα από κομμάτια κακάο που διατίθενται σε καταστήματα βιολογικών τροφίμων θα ήταν καλύτερα από κάποια κοινή σοκολάτα.

Διαβάστε επίσης: Πόση άσκηση χρειάζεται για να κάψουμε μια σοκολάτα;

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Δίνετε αγώνα για να αποκτήσετε την κατάλληλη ενέργεια το πρωί; Τα βράδια προσπαθείτε πολύ για να ξεπεράσετε την κούραση της ημέρας;

Είναι προφανές: ο τρόπος που τρώτε μέσα στην ημέρα δεν είναι ο κατάλληλος και ίσως πρέπει να τον αλλάξετε.

Για την ακρίβεια πρέπει να τονώσετε λίγο, μέσω της τροφής σας, τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Ακολουθούν μερικές καλές συμβουλές:

Τροφές που μας φέρνουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας

Να τρώτε πάντα πρωινό

Πολλοί άνθρωποι δεν τρωνε πρωινό λόγω της βιασύνης τους και της αγωνίας τους να μην αργήσουν στη δουλειά. Μεγάλο λάθος. Το πρωινό δίνει τα απαραίτητα ποσοστά ενέργειας στο σώμα σας ώστε να ξεκινήσει όσο το δυνατόν καλύτερα η μέρα σας και είναι ένα γεύμα που δεν πρέπει ποτέ να χάνετε. Συν τοις άλλοις, μας κρατάει χορτάτους και έτσι αποφεύγουμε τα περιττά γεύματα μέσα στην ημέρα.

Τρώτε πιο συχνά γεύματα αλλά σε μικρές ποσότητες

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το να τρώνε μόνο τρία γεύματα την ημέρα είναι η πιο σοφή μέθοδος. Ακριβώς όμως επειδή τα γεύματα αυτά είναι μεγάλα, ο οργανισμός δύσκολα τα χωνεύει και έτσι αισθανόμαστε ένα βάρος κατά την διάρκεια της ημέρας. Με εξαίρεση το πρωινό, τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας πρέπει να είναι ελαφριά και λιτοδίαιτα. Αλλά να είναι περισσότερα από μόλις τρια την ημέρα. Προσθέστε και δεκατιανό ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό καθώς και ένα απογευματικό γεύμα.

Τροφές και ροφήματα που μπορούν να μηδενίσουν την προπόνησή σας!

Να τρώτε φρούτα

Τα καθημερινά σας γεύματα πρέπει να αποτελούνται από όσα περισσότερα φρούτα γίνεται. Τα συστατικά που περιέχονται στα περισσότερα φρούτα δίνουν μια έξτρα ώθηση στην καθημερινότητά σας και πολλές φορές σας βοηθάνε να είστε σε φόρμα παρά το γεγονός ότι μπορεί το σώμα σας να είναι κουρασμένο. Ουσιαστικά τα φρούτα μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά τονωτικά και η σημασία τους στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες είναι μεγάλη.

Ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη B

Η βιταμίνη Β είναι ένα κομβικό στοιχείο που απαγορεύεται να λείπει από τις διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητάς μας. Είναι η βιταμίνη που μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και ως εκ τούτου πρέπει να πρέπει να φροντίζετε να παίρνετε την απαιτούμενη ημερήσια ποσότητά της. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια και κρέας απαιτείται να τα καταναλώνετε συστηματικά.

Διαβάστε επίσης:11 τροφές για όταν χρειάζεσαι άμεσα έξτρα ενέργεια

x

Send this to a friend