Τι πρέπει να προσέχετε για να πετύχει σίγουρα η δίαιτά σας

Photo by Louis Hansel on Unsplash

Οι δίαιτες και οι διατροφές δεν είναι απλοϊκές διαδικασίες όσο και αν πολλές φορές εκλαμβάνονται κατ’ αυτόν τον τρόπο.

Προφανώς, το να μην τρώμε υπερβολικές ποσότητες και να κάνουμε ισορροπημένη διατροφή είναι ο πυρήνας τους αλλά υπάρχουν ένα σωρό λεπτομέρειες που τις διακατέχουν, που καλό είναι να μην αγνοούμε.

Ακολουθούν ορισμένες χρήσιμες συμβουλές με τις οποίες θα συμφωνούσαν όλοι οι διαιτολόγοι και οι διατροφολόγοι:

Το υγιεινό φαγητό δεν είναι λύση από μόνο του

Μελέτες δείχνουν ότι πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν υποσυνείδητα μεγαλύτερη ποσότητα τρόφιμων αν πιστεύουν ότι αυτά είναι υγιεινά. Άλλωστε, τα διατροφολογικά περιοδικά τους προτείνουν να τρώνε πολλά φρούτα και λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες, υγιή λίπη και ποιοτικούς υδατάνθρακες.

Όμως, ακόμα και τα πιο υγιεινά τρόφιμα μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους, αν παίρνετε υπερβολικά πολλές θερμίδες καθημερινά. Συνεπώς, συνυπολογίστε και την ποσότητα μερίδων σας και δώστε τόση προσοχή στο πόσο τρώτε όση και στο τι είναι αυτό που τρώτε.

Σκεφτείτε την πρόοδο, όχι την τελειότητα

Η υγιεινή διατροφή είναι ένα δια βίου ταξίδι, οπότε είναι σημαντικό να έχετε ένα σχέδιο για να αντιμετωπίσετε τις παρακάμψεις που θα συναντήσετε τελικά στο δρόμο. Άπαντε «ξεφεύγουν» καμιά φορά τόσο στις διατροφικές τους συνήθειες όσο και στο επίπεδο της γυμναστικής. Αν κάποια στιγμή το παρακάνετε τρώγοντας μπόλικη πίτσα ή πολύ παγωτό, μην φοβάστε. Όλα είναι εντάξει. Συμβαίνουν αυτά στη ζωή!

Εκείνοι που τρώνε καλά και διατηρούν ένα υγιές βάρος, θα καταφέρουν να ξεπεράσουν μια μίνι κατάχρηση. Οι καρδιακές νόσοι ή ο διαβήτης τύπου 2 δεν θα αναπτυχθούν από κάτι που φάγατε μια συγκεκριμένη ημέρα. Αυτές οι επιπτώσεις στην υγεία προκύπτουν αθροιστικά από συμπεριφορές όπως η ανθυγιεινή διατροφή, η έλλειψη άσκησης, το τσιγάρο και πολλά άλλα.

Χρησιμοποιήστε ψυχολογικά κόλπα

Το ξέρατε ότι παίρνετε πάνω από 200 αποφάσεις σχετικά με το φαγητό κάθε μέρα; Αν αφήσετε αυτές τις επιλογές στην τύχη, θα εξαντλήσετε την καθημερινή σας θέληση και θα είναι πιο πιθανό να ξεφύγετε. Αλλά αν έχετε ένα σχέδιο για το τι και πότε πρόκειται να φάτε, θα περιορίσετε τον αριθμό των φορών που μπορεί να σκεφτείτε να ξεφύγετε από το πλάνο σας.

Μια νέα έρευνα αναφορικά με την απώλεια βάρους εστιάζει στην μείωση πολλών αποφάσεων που σχετίζονται με τα τρόφιμα, έτσι ώστε η θέλησή σας να παραμείνει ισχυρή όλη την ημέρα. Για να το κάνετε αυτό, οι ερευνητές σας προτείνουν τα εξής: αποκτήστε επαρκή ύπνο και κρατήστε την κουζίνα σας τακτοποιημένη.

Τα συμπληρώματα δεν είναι υγιεινά

Εκτιμάται ότι περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς λαμβάνουν συστηματικά τουλάχιστον ένα συμπλήρωμα διατροφής για να βελτιώσουν την υγεία τους. Ωστόσο, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας, δεν υπάρχουν επαρκείς αποδείξεις ότι τα συμπληρώματα βελτιώνουν την υγεία. Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα συμπληρώματα ενδέχεται να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών.

Πολλά συμπληρώματα ισχυρίζονται ότι αυξάνουν την ενέργεια, καίνε το λίπος της κοιλιάς και κρατούν τον εγκέφαλο αιχμηρό. Δεδομένου ότι οι κατασκευαστές δεν χρειάζεται να αποδείξουν ότι όλα αυτά ισχύουν, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα είναι πράγματι έτσι.

Φάτε ποιοτικούς υδατάνθρακες, όχι άπαχους

Πολλοί είναι εκείνοι που λένε πως πρέπει να αποφεύγετε με κάθε κόστος τους υδατάνθρακες. Ωστόσο, οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες είναι δύσκολο να ακολουθηθούν μακροπρόθεσμα και η κατανάλωση υδατανθράκων ποιότητας είναι καλύτερη από το να τους κόβεις εντελώς. Το σώμα μας άλλωστε, χρειάζεται μια ελάχιστη ημερήσια ποσότητα υδατανθράκων για να τροφοδοτήσει τους μύες και τον εγκέφαλό σας.

Ωστόσο, οι τύποι υδατανθράκων, όπως τα μπισκότα είναι μεταβολικά διαφορετικοί από τους υδατάνθρακες στα φασόλια ή το ρύζι. Απολαύστε τους υγιεινούς υδατάνθρακες που υπάρχουν σε πραγματικά τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια. Αυτό θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος.

Διαβάστε επίσης: Έτσι θα μάθετε αν θα πετύχει η δίαιτα που ακολουθείτε!

Previous ArticleNext Article

8 τρόφιμα που μοιάζουν με ανθρώπινα όργανα και μας κάνουν καλό!

Υπάρχουν τροφές που το σχήμα τους και η σύστασή τους παραπέμπουν σε ανθρώπινα όργανα. Μάλιστα τα συστατικά τους σε πολλές περιπτώσεις κάνουν καλό στα συγκεκριμένα όργανα και φυσικά στην υγεία μας.

«Εκείνο που διατηρεί την υγεία είναι ισομερής κατανομή και ακριβής μείξη μέσα στο σώμα των δυνάμεων του ξηρού, του υγρού, του κρύου, του γλυκού, του πικρού, του ξινού και του αλμυρού. Την αρρώστια την προκαλεί η επικράτηση του ενός. Η θεραπεία επιτυγχάνεται με την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισορροπίας, με τη μέθοδο της αντίθετης από την πλεονάζουσα δύναμη» έλεγε ο Ιπποκράτης.

Αυτή η ισορροπία μπορεί να επιτευχθεί αν δεν αποκλείουμε τροφές από την καθημερινότητά μας, ακόμα και αν δεν είναι οι… αγαπημένες μας.

Ας δούμε, όμως, τα οφέλη των τροφών στα ζωτικά μας όργανα:

Κόκκινα Φασόλια

Μπορούν να θεραπεύσουν και να βοηθήσουν στη διατήρηση της καλής νεφρικής λειτουργίας και μοιάζουν ακριβώς όπως τα ανθρώπινα νεφρά.

Καρύδια

Μοιάζει με μικρό εγκέφαλο, με αριστερό και δεξί ημισφαίριο, τον άνω και κάτω εγκέφαλο και την παρεγκεφαλίδα. Τα καρύδια βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και την εγκεφαλική λειτουργία.

Καρότο

Η διατομή του μοιάζει με του ανθρώπινου μάτιου. Τα καρότα ενισχύουν τη ροή του αίματος στα μάτια και ενισχύουν γενικά την λειτουργία των ματιών.

Επτά τροφές-φάρμακα με πολυδιάστατη δράση

Σέλινο

Μοιάζει με τα οστά και στοχεύει ειδικά στην ενδυνάμωση και την αντοχή των οστών. Τα τρόφιμα με νάτριο, όπως το σέλινο τροφοδοτεί με τα απαραίτητα, τις σκελετικές ανάγκες του σώματος.

Αβοκάντο

Στοχεύει στην υγιή και καλή λειτουργία της μήτρας και του τραχήλου της μήτρας της γυναίκας. Το Αβοκάντο βοηθάει τις γυναικείες ορμόνες να έλθουν σε ισορροπία, να ρίξει ανεπιθύμητο βάρος μετά τη γέννα, και την αποτροπή του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

Σύκα

Υποκαθιστούν τους όρχεις και είναι γεμάτα από σπόρους και κρέμονται ανά ζεύγη, όταν μεγαλώνουν. Τα σύκα αυξάνουν την κινητικότητα των αρσενικών(+) σπερματοζωαρίων, καθώς αυξάνουν και τον αριθμό των σπερματοζωαρίων με αποτέλεσμα να ξεπεραστεί η ανδρική στειρότητα.

Μανιτάρια

Βοηθούν τη βελτίωση της ακοής και είναι ένα από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι σημαντική για υγιή οστά, η οποία ισχυροποιεί ακόμα και τα μικροσκοπικά οστάρια που βρίσκονται μέσα στο αυτί (σ.σ. και μοιάζουν με μανιτάρι) τα οποία μεταδίδουν τον ήχο προς τον εγκέφαλο. Υπάρχει μάλιστα μανιτάρι (σ.σ. Το αυτί του Ιούδα) που έχει το σχήμα του αυτιού.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες μοιάζουν με το πάγκρεας και επιφέρουν ισορροπία στο γλυκαιμικό δείκτη των διαβητικών.

Διαβάστε επίσης: «Μαγικές» τροφές που είναι ιδανικές για όσους αθλούνται

Αυστηρή δίαιτα: Το μεγαλύτερο λάθος όταν θελεις να χάσεις βάρος

Αυστηρή δίαιτα: Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείς να κάνεις!

Το χειρότερο με τους ανθρώπους που ακολουθούν κάποια αυστηρή δίαιτα ή χημική ή express που κατά καιρούς έχουν διαβάσει στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, δεν είναι ότι δεν θα χάσουν κιλά.

Αυτό είναι πολύ πιθανό να το καταφέρουν. Ταυτόχρονα, ωστόσο, αυτό που θα καταφέρουν είναι να ρίξουν το μεταβολισμό σου σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς ο οργανισμός θα αναγκαστεί να ελαττώσει τις «καύσεις» ώστε να «εξοικονομήσει» ενέργεια για τις βασικές λειτουργίες.

Την ίδια στιγμή, είναι δεδομένο ότι θα χάσουν κιλά γρήγορα και άλλο τόσο σίγουρο ότι θα τα πάρουν πίσω σε ακόμα πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Και αυτό επειδή ο οργανισμός μας φαίνεται ότι προσαρμόζεται καλύτερα με μικρές και σταδιακές αλλαγές! Και φυσικά, ακολουθώντας τέτοιου είδους δίαιτες δεν σε βοηθάει να αλλάξεις τη «φιλοσοφία» σου γύρω από το φαγητό και την άσκηση και άρα να αλλάξεις το σώμα σου.

Τρώμε λιγότερο και να κινούμαστε περισσότερο!

Η βασική αρχή για τη μείωση του βάρους είναι ότι, πρέπει να εξασφαλίζουμε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο. Με απλά λόγια πρέπει, οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής να είναι λιγότερες από εκείνες που δαπανούμε για τις μεταβολικές ανάγκες και τη σωματική μας δραστηριότητα.

Αυτό μπορεί να γίνει, είτε μειώνοντας τις θερμίδες που παίρνουμε, είτε αυξάνοντας τις θερμίδες που καίμε, ή με συνδυασμό και των δύο. Όμως, οι μελέτες δείχνουν ότι, τα καλύτερα και πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα έχουμε όταν κάνουμε αλλαγές και στις δύο πλευρές της ζυγαριάς!

Αφήστε λοιπόν τις στερητικές δίαιτες, φάτε σωστά και με μέτρο και ασκηθείτε. Αλλάξτε τρόπο ζωής.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα μειώσετε την τροφή σας χωρίς να αυξηθεί η πείνα σας!

x
Send this to a friend