Τα μήλα περιέχουν εκατομμύρια βακτήρια, αλλά αυτό είναι καλό!

Photo by Sarah Gualtieri on Unsplash

Από τα σχολικά μας χρόνια μαθαίναμε ότι «ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα». Αλλά γιατί ένα μήλο μπορεί να κάνει τόσο καλό στον οργανισμό μας;

Από τις φυτικές ίνες, μέχρι την υπέροχη γλυκιά γεύση του το μήλο έχει αρκετούς λόγους να αποτελεί ένα θαύμα της φύσης, αλλά ο βασικός είναι το βακτηριακό τους περιεχόμενο!

Στη μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Microbiology, οι ερευνητές ανέλυσαν τα βακτήρια στα μήλα και συνέκριναν δείγματα οργανικών και μη οργανικών τύπων για να δουν πώς διαφέρει η διάσπαση.

100 εκατομμύρια βακτήρια

Ανακάλυψαν ότι τα μήλα περιέχουν 100 εκατομμύρια βακτήρια. Μπορεί να μην ακούγεται καλά, αλλά δεν χρειάζεται να βγάλετε βιαστικά συμπεράσματα.

Συνολικά, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ένα τυπικό μήλο περιέχει 100 εκατομμύρια βακτήρια – 1.755 διαφορετικούς τύπους.

Το κοτσάνι έχει 9,5 εκατομμύρια, η φλούδα έχει 1,6 εκατομμύρια, ο καρπός 19,7 εκατομμύρια, οι σπόροι έχουν 37,7 εκατομμύρια, και η βάση του έχει 22 εκατομμύρια.

Όταν ακούτε “βακτήρια” το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό σας είναι οι άσχημες περιπτώσεις τροφικής δηλητηρίασης, οι οποίες προκαλούνται συνήθως από βακτήρια όπως το Ε. Coli, το Staphylococcus aureus ή το Bacillus cerus,.

Αυτό δεν συμβαίνει εδώ: Τα βακτήρια που βρίσκονται στα μήλα είναι διαφορετικά και απόλυτα υγιεινά. Δημιουργούν ένα φρούτο… φάρμακο.

Επιπλέον, η κατανάλωση της ποικιλομορφίας των βακτηρίων που υπάρχουν στα μήλα μπορεί να προσφέρει στο έντερο σας μικροοργανισμούς, που είναι απαραίτητοι για την υγεία των εντέρων.

Το υγιές έντερο μάλιστα έχει συνδεθεί με εξαιρετικές συνέπειες για τον οργανισμό, όπως η μείωση του κινδύνου για υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιαγγειακές παθήσεις, καθώς και ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος.

Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά, όπως αυτά που βρίσκονται φυσικά στα μήλα, μπορούν να σας βοηθήσουν να τρέξετε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι το μήλο αποτελεί μια εξαιρετική υπερτροφή για τον οργανισμό σας με μεγάλα οφέλη. Αν μάλιστα θέλετε να έχετε μεγαλύτερα οφέλη, μην ξεφλουδίζετε το μήλο σας (σ.σ. να το πλύνετε καλά με άφθονο νερό), φάτε όσο περισσότερο μπορείτε από τον «πυρήνα» του. Προτιμήστε τα πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα για να αποφύγετε τα φυτοφάρμακα.

Βεβαιωθείτε, ωστόσο,  ότι δεν τα τρώτε πολύ κοντά στο τρέξιμο σας, καθώς η μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο στομάχι.

Διαβάστε επίσης: Μια μπανάνα την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!

Previous ArticleNext Article

Γιατί η δυσκολία να χωνέψουμε τη μαύρη σοκολάτα μας κάνει καλό;

Είναι γνωστό ότι η μαύρη σοκολάτα βοηθά την καλή καρδιακή λειτουργία. Δεκάδες έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση σοκολάτας με μέτρο περιέχει φλαβονόλες, τις φυσικές ουσίες δηλαδή που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο της καρδιακής νόσου. Όλα αυτά, όμως, συνδέονται και με το γεγονός ότι η πικρή σοκολάτα είναι δύσπεπτη!

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα, κατέληξαν στο συμπέρασμα αυτό μετά την προσομοίωση του ανθρώπινου πεπτικού συστήματος σε γυάλινους σωλήνες που χρησιμοποιούν για τα πειράματα.

6 σοβαροί λόγοι για να βάλετε στη ζωή σας τη μαύρη σοκολάτα

Μαύρη σοκολάτα, στομάχι και έντερο

Ο πρώτος σωλήνας, αντιπροσώπευε το στομάχι και το λεπτό έντερο, με τα πεπτικά τους ένζυμα, ενώ ο δεύτερος αναπαρήγαγε το παχύ έντερο -όπως ακριβώς είναι το περιβάλλον του, με τα μικρόβια που περιέχει το έντερο, τα οποία πήραν από ανθρώπους εθελοντές. Οι επιστήμονες στη συνέχεια πρόσθεσαν σκόνη κακάο στο σωλήνα του στομάχου.

Το «στομάχι» και το «λεπτό έντερο» διέσπασαν και απορρόφησαν μέρος του κακάο. Ενώ όμως, πολλές από τις φλαβονόλες χωνεύτηκαν με αυτόν τον τρόπο, άφθονη ποσότητα κακάο εξακολουθούσε να παραμένει αχώνευτη. Παρόλα αυτά, τα βακτήρια του εντέρου που βρίσκονταν στον τεχνητό σωλήνα, στη συνέχεια διέσπασαν περαιτέρω το κακάο σε μεταβολίτες, σε αρκετά μικρές ποσότητες ώστε να απορροφηθούν από το αίμα και αυτοί οι μεταβολίτες βοηθούν στη μείωση της καρδιαγγειακής φλεγμονής.

Τέλος, η τελευταία αχώνευτη ποσότητα κακάο, που ήταν κυρίως φυτικές ίνες, άρχισε να υφίσταται ζύμωση, απελευθερώνοντας ουσίες που βελτιώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Υπήρξε και άλλο ένα θετικό για την υγεία με όλη αυτή τη διαδικασία: τα μικρόβια του εντέρου που βοήθησαν στην πέψη του κακάο εξελίχθηκαν σε επιθυμητά προβιοτικά, όπως οι γαλακτοβάκιλοι. Οι αριθμοί των προβιοτικών αυτών φάνηκε να αυξάνονται μετά την εισαγωγή του κακάο, ενώ παθογόνα μικρόβια όπως ο σταφυλόκοκκος, μειώθηκαν σε αριθμό.

Τα αποτελέσματα δείχνουν, σύμφωνα με τον Andrew Neilson, επικεφαλής της μελέτης, ότι «υπάρχει κάτι που συμβαίνει με το κακάο στο παχύ έντερο» αλλά τι σημαίνει αυτό για τους λάτρεις της σοκολάτας, δεν είναι σαφές.

Ελπίζει ότι μελλοντικά πειράματα θα δώσουν έμφαση στο γιατί κάποιες φλαβανόλες εμποδίζουν την αύξηση του σωματικού βάρους ενώ κάποιες άλλες όχι. Μην ελπίζετε όμως σε ένα διατροφικό χάπι σοκολάτας σύντομα. Οι βιοχημικές επιπτώσεις του κακάο είναι «εξαιρετικά περίπλοκες».

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Δυστυχώς, ο Δρ Neilson επισημαίνει επίσης ότι κακάο δεν είναι μια μπάρα σοκολάτας, της οποίας τα πρόσθετα συστατικά και η επεξεργασία της μειώνουν τον αριθμό και το είδος των φλαβονολών, αυξάνουν τις θερμίδες και ενδεχομένως μπορεί να αλλάζουν την απόκριση των βακτηρίων του εντέρου. «Τα στοιχεία δεν δείχνουν ότι μπορείτε να φάτε μια μπάρα σοκολάτας κάθε μέρα βελτιώνοντας την υγεία σας».

Λίγες κουταλιές της σούπας σκόνη κακάο χωρίς ζάχαρη πάνω σε πλιγούρι βρώμης ή μια χούφτα από κομμάτια κακάο που διατίθενται σε καταστήματα βιολογικών τροφίμων θα ήταν καλύτερα από κάποια κοινή σοκολάτα.

Διαβάστε επίσης: Πόση άσκηση χρειάζεται για να κάψουμε μια σοκολάτα;

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Δίνετε αγώνα για να αποκτήσετε την κατάλληλη ενέργεια το πρωί; Τα βράδια προσπαθείτε πολύ για να ξεπεράσετε την κούραση της ημέρας;

Είναι προφανές: ο τρόπος που τρώτε μέσα στην ημέρα δεν είναι ο κατάλληλος και ίσως πρέπει να τον αλλάξετε.

Για την ακρίβεια πρέπει να τονώσετε λίγο, μέσω της τροφής σας, τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Ακολουθούν μερικές καλές συμβουλές:

Τροφές που μας φέρνουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας

Να τρώτε πάντα πρωινό

Πολλοί άνθρωποι δεν τρωνε πρωινό λόγω της βιασύνης τους και της αγωνίας τους να μην αργήσουν στη δουλειά. Μεγάλο λάθος. Το πρωινό δίνει τα απαραίτητα ποσοστά ενέργειας στο σώμα σας ώστε να ξεκινήσει όσο το δυνατόν καλύτερα η μέρα σας και είναι ένα γεύμα που δεν πρέπει ποτέ να χάνετε. Συν τοις άλλοις, μας κρατάει χορτάτους και έτσι αποφεύγουμε τα περιττά γεύματα μέσα στην ημέρα.

Τρώτε πιο συχνά γεύματα αλλά σε μικρές ποσότητες

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το να τρώνε μόνο τρία γεύματα την ημέρα είναι η πιο σοφή μέθοδος. Ακριβώς όμως επειδή τα γεύματα αυτά είναι μεγάλα, ο οργανισμός δύσκολα τα χωνεύει και έτσι αισθανόμαστε ένα βάρος κατά την διάρκεια της ημέρας. Με εξαίρεση το πρωινό, τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας πρέπει να είναι ελαφριά και λιτοδίαιτα. Αλλά να είναι περισσότερα από μόλις τρια την ημέρα. Προσθέστε και δεκατιανό ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό καθώς και ένα απογευματικό γεύμα.

Τροφές και ροφήματα που μπορούν να μηδενίσουν την προπόνησή σας!

Να τρώτε φρούτα

Τα καθημερινά σας γεύματα πρέπει να αποτελούνται από όσα περισσότερα φρούτα γίνεται. Τα συστατικά που περιέχονται στα περισσότερα φρούτα δίνουν μια έξτρα ώθηση στην καθημερινότητά σας και πολλές φορές σας βοηθάνε να είστε σε φόρμα παρά το γεγονός ότι μπορεί το σώμα σας να είναι κουρασμένο. Ουσιαστικά τα φρούτα μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά τονωτικά και η σημασία τους στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες είναι μεγάλη.

Ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη B

Η βιταμίνη Β είναι ένα κομβικό στοιχείο που απαγορεύεται να λείπει από τις διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητάς μας. Είναι η βιταμίνη που μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και ως εκ τούτου πρέπει να πρέπει να φροντίζετε να παίρνετε την απαιτούμενη ημερήσια ποσότητά της. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια και κρέας απαιτείται να τα καταναλώνετε συστηματικά.

Διαβάστε επίσης:11 τροφές για όταν χρειάζεσαι άμεσα έξτρα ενέργεια

x

Send this to a friend