Μύθοι και αλήθειες για την εφίδρωση και πότε φαίνεται ότι υπάρχει πρόβλημα!

Μύθοι και αλήθειες για την εφίδρωση και πότε φαίνεται ότι έχουμε πρόβλημα!

Σε αρκετές περιπτώσεις η εφίδρωση  δεν είναι ούτε φυσιολογική ούτε αθώα, προειδοποιούν οι επιστήμονες.

Όπως λένε συνήθως εκδηλώνεται όταν κάνει πολλή ζέστη ή κάποιος ασχολείται με χειρωνακτικές εργασίες ή γυμνάζεται, και είναι μία καθόλα φυσιολογική σωματική λειτουργία.

Οι ειδικοί της Ελληνικής Δερματολογικής & Αφροδισιολογικής Εταιρείας (ΕΔΑΕ) διαλύουν μερικούς από τους πιο συνηθισμένους μύθους και εξηγούν πότε η εφίδρωση σηματοδοτεί κάτι παθολογικό.

Μύθος: Ο ιδρώτας προκαλεί άσχημη μυρωδιά

Η αλήθεια: Το ανθρώπινο σώμα διαθέτει δύο κύρια είδη ιδρωτοποιών αδένων (εκκριτικοί ή μεροκρινείς και απεκκριτικοί ή αποκρινείς) τα οποία παράγουν διαφορετικά είδη ιδρώτα, που είναι σχεδόν άοσμα. Όταν, όμως, ο ιδρώτας που παράγεται στις μασχάλες και στη βουβωνική χώρα συνδυάζεται με τα βακτήρια που φυσιολογικά υπάρχουν στο δέρμα, τότε αναπτύσσεται χαρακτηριστική μυρωδιά. Το καθημερινό μπάνιο, η χρήση αποσμητικών και η αφαίρεση των τριχών από τις μασχάλες ή/και τη βουβωνική χώρα μπορεί να συμβάλλουν στην μείωσή της.

Μύθος: Ιδρώνουν περισσότερο όσοι είναι αγύμναστοι

Η αλήθεια: Ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Η παραγωγή ιδρώτα είναι αυξημένη στους αθλητές, για να μπορούν να ρυθμίζουν καλά την εσωτερική θερμοκρασία τους ενόσω προπονούνται ή συμμετέχουν σε αγώνες. Ο μέσος άνθρωπος διαθέτει 2 έως 4 εκατομμύρια ιδρωτοποιούς αδένες, που παράγουν περίπου μισό λίτρο ιδρώτα την ημέρα. Αυτό έχει ζωτική σημασία για την επιβίωση διότι η εφίδρωση αποτελεί τον φυσικό θερμορρυθμιστικόμηχανισμό του σώματος, που το προστατεύει από την υπερθέρμανση. Επομένως, ιδρώτας παράγεται όποτε το έχει ανάγκη ο οργανισμός.

Μύθος: Μόνο οι παχύσαρκοι άνθρωποι ιδρώνουν υπερβολικά πολύ

Η αλήθεια: Είναι γεγονός πως όσοι διαθέτουν περιττά κιλά έχουν την τάση να ιδρώνουν περισσότερο από τους αδύνατους, αλλά η υπερβολική παραγωγή ιδρώτα μπορεί να προκληθεί και εξαιτίας μιας διαταραχής που λέγεται υπεριδρωσία. Οι πάσχοντες από αυτήν ιδρώνουν 4 έως 5 φορές περισσότερο από το φυσιολογικό είτε επειδή ο οργανισμός τους έχει εγγενώς αυτή την τάση (η κατάσταση λέγεται πρωτοπαθής υπεριδρωσία) είτε εξαιτίας υποκείμενων προβλημάτων, όπως η λήψη διαφόρων φαρμάκων και ορισμένα προβλήματα υγείας (από τον αλκοολισμό και τον διαβήτη έως τη ρευματοειδή αρθρίτιδα και τον υπερθυροειδισμό) που προκαλούν τη λεγόμενη δευτεροπαθή υπεριδρωσία.

Μύθος: Πρέπει να αποφεύγουμε τα αντιιδρωτικά προϊόντα γιατί προκαλούν καρκίνο

Η αλήθεια: Ούτε καρκίνο προκαλούν ούτε νόσο Αλτσχάιμερ, όπως πιστεύουν πολλοί. Οι αρμόδιοιεπιστημονικοί οργανισμοί (American Cancer Society,Alzheimer?s Association) σε γνωμοδοτήσεις που έχουν εκδώσει αναφέρουν ότι με τα υπάρχοντα επιστημονικά δεδομένα δεν μπορούν να συσχετιστούν τα νοσήματα αυτά με τα αντιιδρωτικά προϊόντα, ιδιαίτερα με όσαπεριέχουν ως ενεργό  συστατικό άλατα αργιλίου.

Μύθος: Τα αντιιδρωτικά προϊόντα είναι κατάλληλα μόνο για τις μασχάλες

Η αλήθεια: Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος ιδρώνει πολύ (από τις παλάμες και τα πέλματα έως το πρόσωπο, το στήθος και τη βουβωνική χώρα) αφού όμως πρώτα συμβουλευθείτε τον δερματολόγο σας και δοκιμάσετε το προϊόν που έχετε επιλέξει σε μια πολύ μικρή περιοχή του δέρματος.

Μύθος: Τα αποσμητικά και αντιιδρωτικά προϊόντα πρέπει να χρησιμοποιούνται το πρωί

Η αλήθεια: Η παραγωγή του ιδρώτα βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα τη νύχτα και αυτό επιτρέπει στα ενεργά συστατικά των προϊόντων αυτών να εισέλθουν ευκολότερα στους πόρους και να εμποδίσουν την εφίδρωση ή να εμποδίσουν την ανάπτυξη του ιδρώτα με τα βακτήρια το πρωί, όταν θα αρχίσετε να κινείστε. Επομένως είναι καλύτερα να τα χρησιμοποιείτε μετά το βραδινό μπάνιο σας.

Μύθος: Λίγο ταλκ στις μασχάλες «κόβει» τον ιδρώτα

Η αλήθεια: Το ταλκ δεν είναι ιδιαιτέρως αποτελεσματικό στην μείωση του ιδρώτα, χώρια που μόλις βραχεί, θα δημιουργηθεί μια ενοχλητική μάζα που θα λερώσει κιόλας τα ρούχα σας. Αντί για ταλκ, καλύτερα είναι να χρησιμοποιείτε αντιιδρωτικά προϊόντα.

Μύθος: Οι άνδρες διαθέτουν περισσότερους ιδρωτοποιούς αδένες

Η αλήθεια: Οι γυναίκες είναι αυτές που διαθέτουν περισσότερους ιδρωτοποιούς αδένες, αλλά ο μύθος οφείλεται στην παρατήρηση ότι οι άνδρες ιδρώνουν περισσότερο. Αυτό όμως οφείλεται στο ότι οι δικοί τους ιδρωτοποιοί αδένες είναι πιο ενεργοί.

Μύθος: Οι μασχάλες έχουν τους περισσότερους ιδρωτοποιούς αδένες

Η αλήθεια: Τους περισσότερους ιδρωτοποιούς αδένες διαθέτουν τα πέλματα των ποδιών, αλλά επειδή συνήθως είναι καλυμμένα τις ώρες που δεν κοιμόμαστε, δεν αντιλαμβανόμαστε πόσο ιδρώνουν.

Αλήθεια: Η υπεριδρωσία μπορεί να αντιμετωπιστεί

Ασφαλώς και μπορεί. Η υπεριδρωσία υπολογίζεται ότι προσβάλλει το 2-3% του πληθυσμού ή 367 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η παθολογική αυτή κατάσταση μπορεί να διαταράξει όλες τις πλευρές της ζωής του πάσχοντος (από την καριέρα και τις προσωπικές σχέσεις μέχρι την συναισθηματική ευεξία και την αυτοεικόνα), επειδή προκαλεί πολύ ενοχλητικά συμπτώματα ακόμα κι όταν οι συνθήκες δεν το δικαιολογούν (το πιο χαρακτηριστικό είναι οι λεκέδες στα ρούχα, στις μασχάλες). Για την αντιμετώπισή της υπάρχουν πολλοί τρόποι που εφαρμόζονται αναλόγως με το περιστατικό.

Διαβάστε ακόμα: Φυσικες λύσεις για να μην έχετε προβλήματα κακοσμίας το καλοκαίρι

Previous ArticleNext Article

Ο Κώστας Δουβαλίδης ακύρωσε την προετοιμασία στο Πότσεφστρουμ

Επικυρώθηκαν οι φετινές μετάγραφες στο στίβο

Ο Κώστας Δουβαλίδης αναγκάστηκε να ακυρώσει την προετοιμασία του στη Νότιο Αφρική, αφού βρέθηκε θετικός στον ιο covid-19.

Ο πρωταθλητής των εμποδίων με σχετική ανάρτηση στα social media έκανε γνωστό πως μετά το σχετικό έλεγχο βρέθηκε θετικός και πλέον αναπροσαρμόζει τα σχέδια του για το εγγύς μέλλον. Ο κάτοχος του πανελληνίου ρεκόρ στα 110 μ. εμπ. είναι καλά στην υγεία του, ωστόσο θα χρειαστεί να μείνει σε καραντίνα και να αναρρώσει πλήρως πριν επιστρέψει και πάλι στις προπονήσεις. Ο αθλητής του Μπάμπη Σδρόλα έχει ως στόχο της χρονιάς τη συμμετοχή και διάκριση στους αγώνες του χειμώνα.

“Όταν κάνεις σχέδια στις μέρες μας δυστυχώς δεν ξέρεις αν υλοποιηθούν. Αυτό συνέβη και σε εμένα. Ενώ είχα κλείσει εισιτήρια για την προετοιμασία στη  Ν. Αφρική με αναχώρηση το Σάββατο 28 του μήνα και μετά από μοριακό τεστ COVID 19 διαγνωστικά θετικός και δυστυχώς θα αναβληθεί η προετοιμασία μου..

Όλο αυτό το διάστημα παρόλου που ήμουν προσεκτικός και τηρούσα όλα τα απαραίτητα μέτρα τελικά δεν μπόρεσα να το αποφύγω..
Πολύ προσοχή σε όλους , υγεία και υπομονή για να βγούμε δυνατοί και να συνεχίσουμε τις ζωές μας όπως πριν”, έγραψε ο έμπειρος αθλητής.

Η Ελισάβετ Πεσιρίδου θα κυνηγήσει τη διάκριση στους αγώνες του χειμώνα

Η Ελισάβετ Πεσιρίδου συνεχίζει την προετοιμασία της για τους αγώνες της χειμερινής περιόδου έστω κι αν ακόμη δεν μπορεί να γνωρίζει τους αγώνες που θα διεξαχθούν στη χειμερινή περίοδο.

Η πανδημία του ιού covid-19 εξακολουθεί και δημιουργεί πολλά προβλήματα σε όλο τον πλανήτη και προκαλεί αβεβαιότητα σε σχέση με τη δράση της χειμερινής σεζόν. Παρόλα αυτά η πρωταθλήτρια των ψηλών εμποδίων προετοιμάζεται πυρετωδώς στις εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Σταδίου, με στόχο να διεκδικήσει καλές παρουσίες στη χειμερινή σεζόν. “Εχει κάνει όλο το πρόγραμμα κανονικά χωρίς διακοπή. Υπάρχει πολλή όρεξη  και κέφι και περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με τους αγώνες, αφού ακόμη δεν ξέρουμε τι θα συμβεί με τα μίτινγκ. Αυτή η περίοδος είναι για γερά νεύρα”, είπε η ομοσπονδιακή τεχνικός Ιωάννα Σιώμου και συμπλήρωσε: “Ξέρεις να χειριστείς την ολυμπιακή χρονιά, είναι δύσκολο ωστόσο να διαχειριστείς τα οn/off που προκαλούνται λόγω της πανδημίας. Παρόλα αυτά βαδίζουμε με βάση το πρόγραμμα. Θεωρώ πως ο κλειστός για την Ελισάβετ θα πάει καλά”. Η Πεσιρίδου ευελπιστεί φέτος να κυνηγήσει τη δεύτερη συμμετοχή της σε Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ νωρίτερα θέλει μια καλή παρουσία στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού, το οποίο είναι προγραμματισμένο για το Τορούν της Πολωνίας. Η κορυφαία αθλήτρια των ψηλών εμποδίων τα τελευταία χρόνια, έχει ατομικό ρεκόρ στα 60 μ. εμπ. 8.04 από το 2017.

Την πρώτη της επαφή με το στρώμα του ύψους είχε και πάλι η πρωταθλήτρια του ύψους Τατιάνα Γκούσιν, που ολοκλήρωσε το στάδιο της αποθεραπείας ενός τραυματισμού, που την ταλαιπωρούσε από το καλοκαίρι. “Η Τατιάνα έχει επιστρέψει στις προπονήσεις. Αυτή την περίοδο κυρίως δυναμώνει, ενώ έχει κάνει δύο χαλαρές προπονήσεις με άλματα. Δεν βιαζόμαστε καθώς θέλουμε να μπει δυνατά μόνο όταν θα είναι απόλυτα έτοιμη. Η χρονιά είναι απαιτητική και γι΄αυτό πάμε βήμα, βήμα και είμαστε σε συνεχή επαφή με τους φυσιοθεραπευτές. Δεν μπορώ να πω αν θα μπούμε με στόχο στον κλειστό στίβο, καθώς δεν ξέρω ακόμη αν θα είναι σε ανταγωνιστική κατάσταση, ωστόσο ίσως χρησιμοποιήσουμε τις διοργανώσεις του χειμώνα, για να αποκτήσει και πάλι επαφή με τους αγώνες”, εξήγησε η έμπειρη τεχνικός. Στόχος της Γκούσιν είναι η συμμετοχή στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.

x
Send this to a friend