Τα λιγότερo καθαρά αντικείμενα που “κουβαλά” ένας δρομεάς

Τα λιγότερo καθαρά αντικείμενα που "κουβαλά" ένας δρομεάς

Αν εξετάσει κάποιος το περιεχόμενο του σακιδίου που κουβαλά μαζί του ένας δρομέας, σίγουρα θα εντοπίσει κάποια αντικείμενα που έχει στην κατοχή του και αποτελούν εστία μικροβίων.

Σύμφωνα με το runnersworld.com ορισμένα από αυτά αποδεικνύουν πως το τρέξιμο δεν είναι πάντοτε το πιο… καθαρό άθλημα όπως κάποιοι μπορεί να νομίζουν.

Όλα βέβαια είναι σχετικά.

Αν άλλωστε φροντίζεις τα πράγματά σου και είσαι προσεκτικός, δεν γίνεται να κατηγορηθείς για τίποτε από τα παρακάτω. Ωστόσο, όλοι έχουμε αντιμετωπίσει ορισμένους που δεν κάνουν σωστά τη… δουλειά. Ελάτε, παραδεχθείτε τό.

1/ Παπούτσια

Η ζέστη και ο ιδρώτας δημιουργούν έντονη οσμή στο εσωτερικό των παπουτσιών έπειτα από κάθε προπόνηση ή αγώνα. Αυτό ενέχει τον κίνδυνο μόλυνσης του ποδιού σας που έρχεται σε άμεση επαφή με το υπόδημα το οποίο συχνά δεν εξαερίζεται επαρκώς.

Μια καλή λύση θα ήταν να δοκιμάσετε αντιμικροβιακές κάλτσες ειδικά αν έχετε ευαισθησία στο δέρμα σας. Επίσης καλό θα είναι να αφήνετε τα αθλητικά παπούτσια έξω από την πόρτα πριν μπείτε σπίτι ώστε να εμποδίσετε να μικρόβια να εισέλθουν μαζί με εσάς μέσα.

Να θυμάστε πάντοτε πως αφού πιάσετε τα παπούτσια σας, θα πρέπει να πλύνετε καλά τα χέρια προτού  κάνετε οτιδήποτε άλλο, πόσο μάλλον αν σκοπεύετε να φάτε κάτι έπειτα από μια έντονη προπόνηση.

2/ Κινητό τηλέφωνο

Τα τηλέφωνα ειδικά αν τα χρησιμοποιείτε κατά την διάρκεια της έντονης άσκησης με τα ιδρωμένα χέρια, αποτελούν εστίες μικροβίων. Έρευνες έχουν δείξει πως οι συσκευές αυτές είναι μόνιμα καλυμμένες με μικροοργανισμούς που μπορούν να οδηγήσουν σε γρίπη ή επιπεφυκίτιδα.

Καλό θα είναι να απολυμαίνετε συχνά το τηλέφωνό σας με ένα αντιμικροβιακό πανάκι ώστε να τηρήσετε τους κανόνες υγιεινής. Προσοχή: Μην χρησιμοποιείτε καθαριστικά που περιέχουν αμμώνια ή οινόπνευμα.

3/ Ρούχα

Αν δεν αφαιρέσετε τα ρούχα της προπόνησης σε σύντομο διάστημα μετά το τέλος της άσκησης, θα είστε επιρρεπείς σε μολύνσεις και μυκητιάσεις. Το ίδιο ισχύει και με την στολή που χρησιμοποιείτε όταν πηγαίνετε γυμναστήριο και έρχεστε σε επαφή με διάφορα όργανα γυμναστικής που αποτελούν εστίες μικροβίων λόγω της χρήσης τους από μεγάλο αριθμό ατόμων.

Με το που φτάσετε σπίτι έπειτα από ένα έντονο πρόγραμμα άσκησης, βάλτε τα ρούχα σας στο πλυντήριο και κάντε ένα αναζωογονητικό ντους. Οσο πιο γρήγορα πλύνετε τα ρούχα σας τόσο λιγότερα μικρόβια θα προλάβουν να αναπαραχθούν.

Photo by Quino Al on Unsplash

4/ Ακουστικά

Πολλοί από εσάς δεν μπορείτε να τρέξετε χωρίς να ακούτε παράλληλα μουσική, ωστόσο η συχνή χρήση των ακουστικών μπορεί να οδηγήσει σε μόλυνση του αυτιού σύμφωνα με μελέτη Ινδών ερευνητών.

Η υψηλή θερμοκρασία και η υγρασία εντός του αυτιού διευκολύνει την είσοδο μικροοργανισμών από τα ιδρωμένα ακουστικά που χρησιμοποιείτε πάλι και πάλι.

Καθαρίστε τα ακουστικά με απολυμαντικό πανί ή χαρτοπετσέτα πριν τα χρησιμοποιήσετε. Οσο για τα ακουστικά που έχουν κάλυμμα σιλικόνης στις άκρες, μπορείτε να το αφαιρέσετε για να το καθαρίσετε ξεχωριστά.

5/ Παγούρι νερού

Πόσο συχνά πλένετε το παγούρι σας; Αρκετοί δρομείς χρησιμοποιούν το ίδιο παγούρι δίχως να το καθαρίσουν για μια εβδομάδα με αποτέλεσμα να γεμίζει με βακτήρια στο επιστόμιο.

Τα μικρόβια άλλωστε ευδοκιμούν σε ένα υγρό περιβάλλον όπως είναι αυτό του παγουριού σας. Αποφύγετε να πιάνετε την άκρη από το σκεύος με τα ιδρωμένα χέρια την ώρα του τρεξίματος. Καλό θα είναι να έχετε μαζί σας ένα δεύτερο παγούρι προκειμένου να το χρησιμοποιήσετε μέχρι να πλύνετε το άλλο.

6/Καπέλο

Τα καπέλα πρέπει να πλένονται συχνά. Μαζεύουν όλο τον ιδρώτα και με τον καιρό αρχίζουν και μυρίζουν, ενώ όταν είναι σκουρόχρωμα φαίνεται ότι είναι βρόμικα. Αυτό τα κάνει ακόμα πιο αντιαισθητικά. Τα καπέλα, δεν πρέπει να πλένονται κανονικά στο πλυντήριο μαζί με τα υπόλοιπα ρούχα, διότι χάνουν τη φόρμα τους.

Με ένα καθαρό πανί, λίγο σαπούνι ή ξύδι, μπορείτε να κάνετε τη δουλειά καθαρίζοντάς τα μέσα έξω.

Διαβάστε ακόμα: Τα… άπλυτα του δρομέα βγαίνουν επιτέλους στη φόρα!

Previous ArticleNext Article

Σχοινάκι: Πως μπορεί να γίνει η τέλεια προπόνηση για κάθε δρομέα

Σχοινάκι: Πως μπορεί να γίνει η τέλεια προπόνηση για κάθε δρομέα

Αν πιστεύετε ότι το σχοινάκι είναι μόνο για να παίζουν τα παιδιά στις παιδικές χαρές ή για να κάνουν προπόνηση οι πυγμάχοι, τότε μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτείτε. Ειδικά αν είστε δρομέας.

Διότι για τους δρομείς το σχοινάκι είναι μια τέλεια άσκηση με πολλαπλά οφέλη: ενισχύσει τη δύναμη στις γάμπες, αυξάνει τις αντοχές σας και βοηθάει στην αναβάθμιση του διασκελισμού σας.

Γενικότερα, αν ψάχνετε για γρήγορους, απλούς και ανώδυνους τρόπους για να βελτιώσετε το επίπεδό σας στο τρέξιμο, δοκιμάστε να εισάγετε το σχοινάκι στην καθημερινή σας γυμναστική. Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα είναι πως «μαθαίνει» τα πόδια σας να προσγειώνονται αρμονικά και σε πλήρη συντονισμό με το σώμα σας ενώ σας βοηθάει να μειώνετε το χρόνο επαφής σας με το έδαφος, κάτι που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα γρήγορης και αποτελεσματικής λειτουργίας για έναν δρομέα.

Επιπλέον, εκτός από την αύξηση της δύναμης στις γάμπες αλλά και συνολικά τα πόδια, είναι μια πολύ αποτελεσματική γυμναστική και για τα χέρια.

Ακολουθούν τέσσερις τρόποι μέσω των οποίων μπορείτε να πάρετε το μέγιστο από μια προπόνηση με σχοινάκι:

1. Χρησιμοποιήστε το σωστό μήκος σχοινιού

«Αν περάσετε το σχοινί κάτω από τα πόδια σας, οι χειρολαβές του θα πρέπει να τεντώνονται μέχρι το στέρνο σας», λέει ο Ρουθ Μάρτινταλ, επαγγελματίας γυμναστής, καθώς συμβουλεύει αναφορικά με το σωστό μήκος.

2. Περιορίστε την κίνηση του βραχίονα σας

Όπως και με το τρέξιμο, καλό είναι να ελαχιστοποιείται η οποιαδήποτε περιττή κίνηση. Γι’ αυτό λοιπόν, προσπαθήστε να αφήσετε τους καρπούς σας να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος της άσκησης με το σχοινί.

3. Μην πηδάτε πάρα πολύ ψηλά

«Ψάχνετε για γρήγορα αλλά χαμηλά άλματα, όχι για τεράστια άλματα. Να θυμάστε πως το σχοινί δεν είναι καθόλου παχύ, συνεπώς δεν χρειάζεται να πηδάτε πολύ ψηλά για να το περνάτε», λέει ο Μάρτινταλ.

4. Νιώστε το ρυθμό

«Μπορείτε να πηδάτε όσο πιο γρήγορα θέλετε αλλά αν βρείτε έναν καλό ρυθμό στα άλματά σας, η άσκηση μπορεί να είναι τόσο πιο εύκολη όσο και πιο ευχάριστη», συμβουλεύει o Μάρτινταλ.

H καλύτερη μορφή προπόνησης με σχοινί για τους δρομείς:

Κάντε δύο επαναλήψεις αυτού του προγράμματος, με ένα λεπτό ξεκούρασης ανάμεσα στα σετ. Θα σας πάρει συνολικά 10 λεπτά.

1 λεπτό σχοινάκι με μικρό άλμα.

30 δευτερόλεπτα σχοινάκι με τα γόνατα να λυγίζουν όσο πιο ψηλά γίνεται.

1 λεπτό σκοινάκι.

30 δευτερόλεπτα σχοινάκι ενώ στηρίζεστε μόνο στο αριστερό πόδι.

1 λεπτό σχοινάκι με μικρό άλμα.

30 δευτερόλεπτα σχοινάκι ενώ στηρίζεστε μόνο στο δεξί πόδι.

Διαβάστε περισσότερα: «Έκαψε» το μισό σωματικό του λίπος με σχοινάκι σε 10 εβδομάδες

Στις 17/07 το Κρόνιον Πέρασμα και οι Δρόμοι Πάρνωνα

Για τις 17/07/2021 αν το επιτρέψουν οι συνθήκες προγραμματίζονται οι ιστορικοί αγώνες Κρόνιον Πέρασμα και Δρόμοι Πάρνωνα (Ημικρόνιο Πέρασμα). Διαβάστε αναλυτικά όλα όσα πρέπει να ξέρετε.

ΚΡΟΝΙΟΝ ΠΕΡΑΣΜΑ-ΑΓΩΝΑΣ ΥΠΕΡΑΠΟΣΤΑΣΗΣ 70 ΧΛΜ.

Ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας

Με την αρωγή φορέων της Τοπικής Κοινότητας Αγίου Πέτρου

Και με την ευγενική συμμετοχή των Σπαρτιατών Δρομέων ως Τ              εχνικών Συμβούλων του αγώνα,

ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΥΠΕΡΑΠΟΣΤΑΣΗΣ 70 ΧΛΜ. ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ

ΚΡΟΝΙΟΝ ΠΕΡΑΣΜΑ

΄΄ΤΡΕΞΙΜΟ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΒΟΥΝΟ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ – ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ΄΄

Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 17/07/2021

Αφετηρία – τερματισμός: Αγ.Πέτρος Αρκαδίας

Απόσταση:70 χλμ.

Ώρα εκκίνησης: 16.00

Πληροφορίες διαδρομής: Ο αγώνας διεξάγεται όλος σε άσφαλτο. Πρόκειται για κυκλική διαδρομή, με αφετηρία και τερματισμό τον Αγ.Πέτρο Αρκαδίας. Ο αγώνας αποτελεί μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για ένα τελευταίο προπονητικό τεστ, για τους δρομείς που θα τρέξουν στο ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ τον προσεχή Σεπτέμβρη και όχι μόνο, καθώς απευθύνεται σε όλους τους δρομείς που θέλουν να λάβουν μέρος σε έναν αγώνα υπεραπόστασης 70χλμ. Ο αγώνας πραγματοποιείται όλος σε μία περιοχή απείρου κάλλους, περνώντας κάτω από έλατα, πλατάνια και άλλα δέντρα, με συνέπεια οι δρομείς να τρέξουν κατά το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής υπό σκιά.

Ο αγώνας ξεκινάει από τον Αγ.Πέτρο Κυνουρίας του Νομού Αρκαδίας και κατευθύνεται προς το καταφύγιο Πάρνωνα, περνάει μέσα από τα χωριά Βαμβακού – Βαρβίτσα – Καρυές – Βούρβουρα και τερματίζει πάλι στον Αγ.Πέτρο, πραγματοποιώντας μία κυκλική διαδρομή μήκους 70χλμ.

Όριο αγώνα: 10 ώρες.

Για οποιαδήποτε πρώτη πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στέλνοντας μας email στο lakoniaultrarunning@gmail.com ή στa τηλ.6955985506/ 6936853165(ΓΟΡΑΝΙΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ)

Για περαιτέρω πληροφορίες απευθυνθείτε στο www.kronionperasma.com

ΦΥΣΙΚΑ Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Σύντομα τις επόμενες εβδομάδες, AN KAI EΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Η ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, θα ακολουθήσει αναλυτικότερη προκήρυξη του αγώνα.

ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΡΝΩΝΑ (ΗΜΙΚΡΟΝΙΟ ΠΕΡΑΣΜΑ)-ΑΓΩΝΑΣ 37 ΧΛΜ.

Ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας

Με την αρωγή φορέων της Τοπικής Κοινότητας Αγίου Πέτρου

Και με την ευγενική συμμετοχή των Σπαρτιατών Δρομέων ως Τ              εχνικών Συμβούλων του αγώνα,

ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ 37,5 ΧΛΜ. ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ

ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΡΝΩΝΑ

Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 17/07/2021

Αφετηρία – τερματισμός: Αγ.Πέτρος Αρκαδίας

Απόσταση:37 χλμ.

Ώρα εκκίνησης: 16.00

Πληροφορίες διαδρομής: Ο αγώνας διεξάγεται όλος σε άσφαλτο. Ο αγώνας ξεκινάει από τον Αγ.Πέτρο Κυνουρίας του Νομού Αρκαδίας και διεξάγεται παράλληλα με το ΚΡΟΝΙΟΝ ΠΕΡΑΣΜΑ!Οι αθλητές θα ξεκινήσουν όλοι μαζί!Αυτοί που θα συμμετάσχουν στους Δρόμους Πάρνωνα, φτάνουν μέχρι το σημείο της Στραβόρραχης(18,5χλμ.) όπου κάνουν αναστροφή, και από τον ίδιο δρόμο τερματίζουν στο σημείο εκκίνησης τους!

Όριο αγώνα: 6 ώρες.

Για οποιαδήποτε πρώτη πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στέλνοντας μας email στο lakoniaultrarunning@gmail.com ή στa τηλ.6955985506/ 6936853165(ΓΟΡΑΝΙΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ)

Για περαιτέρω πληροφορίες απευθυνθείτε στο www.kronionperasma.com

ΦΥΣΙΚΑ Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Σύντομα τις επόμενες εβδομάδες, AN KAI EΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Η ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, θα ακολουθήσει αναλυτικότερη προκήρυξη του αγώνα

x
Send this to a friend