Έτσι θα συντηρήσετε τα αθλητικά σας παπούτσια για να “τρέξουν” περισσότερο

Έτσι θα συντηρήσετε τα αθλητικά σας παπούτσια για να "τρέξουν" περισσότερο

Η αλήθεια είναι ότι τα καλά αθλητικά παπούτσια, είτε αυτά τα χρειάζεσαι για τρέξιμο, είτε για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα είναι ακριβά. Αυτό που ψάχνουμε όλοι είναι τρόποι για να τα συντηρούμε σωστά.

Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουμε να εξοικονομούμε χρήματα προκειμένου να συνεχίσουμε τη δραστηριότητα μας.

Τα παπούτσια για τρέξιμο για παράδειγμα, ανάλογα τη φίρμα και τα κιλά του κάθε δρομέα, πρέπει να τα αλλάζουμε κάθε 500 με 700 χιλιόμετρα. Υπάρχουν, ωστόσο, αρκετοί δρομείς που πετούν τα παπούτσια τους νωρίτερα με αποτέλεσμα να δαπανούν περισσότερα χρήματα από όσα πρέπει.

Υπάρχουν τρόποι που μπορούμε να κάνουμε τα παπούτσια μας να κρατήσουν περισσότερο:

Φορέστε μόνο στην προπόνηση και τον αγώνα

Είναι δεδομένο ότι οι περισσότεροι αισθάνονται άνετα φορώντας τα παπούτσια τρεξίματος στη δουλειά, στον καφέ ή οπουδήποτε αλλού. Μην το κάνεις. Φόρεσε αυστηρά τα παπούτσια τρεξίματος μόνο στην προπόνηση ή στον αγώνα. Όταν φοριούνται συνέχεια φθείρονται, ενώ το σύστημα απορρόφησης των κραδασμών γίνεται λιγότερο ελαστικό.

Φορέστε τα και βγάλτε τα σωστά

Ένα από τα κλασικά λάθη. Φοράμε και βγάζουμε τα παπούτσια μας με δεμένα κορδόνια. Κακώς. Χαλαρώστε αρκετά να κορδόνια τόσο όταν βάζετε, όσο και όταν βγάζετε τα παπούτσια σας και μην τα ταλαιπωρείτε τραβώντας τα. Η εφαρμογή τους χαλάει με αποτέλεσμα να μη στηρίζουν καλά το πόδι μας.

Στέγνωστε όπως πρέπει

Αν τα παπούτσια σου έχουν βραχεί, δεν χρειάζεται να τα βάλουμε στο καλοριφέρ ή στο αερόθερμο ή να τους κάνουμε πιστολάκι. Ειδικά όταν αυτά είναι δερμάτινα. Τα συνθετικά μπορεί και να το αντέξουν, τα δερμάτινα ωστόσο όχι, αφού στεγνώνει το δέρμα και χαλάει. Βγάλτε τους πάτους και αφήστε τα εκτός σπιτιού στον αέρα. Αν θέλετε να βοηθήσετε στέγνωμα γεμίστε τα με χαρτί εφημερίδας που τραβάει την υγρασία. Ακόμα και αν δεν έχουν βραχεί, πρέπει να αφήνετε έξω για να στεγνώνουν από τον ιδρώτα.

Έτσι θα συντηρήσετε τα αθλητικά σας παπούτσια για να "τρέξουν" περισσότερο

Να έχετε και δεύτερο ζευγάρι

Αν τρέχεις πολύ, σχεδόν καθημερινά, καλό είναι να έχεις και ένα δεύτερο ζευγάρι για να τα εναλλάσσετε. Με αυτόν τον τρόπο θα μεγαλώσει η ζωή και των δύο ζευγαριών. Γενικά είναι καλό το παπούτσι να… τρέχει μέρα παρά μέρα. Κατ΄αρχήν αποσυμπιέζονται τα υλικά και “ξαναφουσκώνουν” και κατά δεύτερον έχουν στεγνώσει από τον ιδρώτα. Οι φθορά, λοιπόν, είναι μικρότερη.

Να τα αποθηκεύετε σωστά

Τα παπούτσια δεν πρέπει να τα αποθηκεύουμε σε μέρος με υγρασία, ούτε πρέπει να είναι κλειστό. Οι παπουτσοθήκες που είναι εντελώς κλειστές είναι μεγάλο λάθος, όπως επίσης και η τσάντες γυμναστηρίου. Χρειάζονται αέρα.

Μην τα βάλετε στο πλυντήριο

Στην αρχή θα σας αρέσει, αλλά σταδιακά θα καταλάβετε ότι είναι λάθος. Τα παπούτσια μπορούν να πλένονται, αλλά στο χέρι. Πάρτε μια μαλακή βούρτσα και σαπούνι και προσπαθήστε να βγάλετε τη βρώμια με κρύο νερό. Αν υπάρχει τέτοιο πρόγραμμα στο πλυντήριο, δηλαδή για μάλλινα ή πλύσιμο στο χέρι, χωρίς στύψιμο και με κρύο νερό, τότε βάλτε τα παπούτσια σας μέσα σε μια υφασμάτινη τσάντα και πλύντε τα με προσοχή και χωρίς μαλακτικό.

Διαβάστε ακόμα: Τα… άπλυτα του δρομέα βγαίνουν επιτέλους στη φόρα!

Previous ArticleNext Article

Οι δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

 Οι  δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

Όλοι έχουμε δει και θαυμάζουμε αυτούς τους υπερήλικους δρομείς που μπορεί να πλησιάζουν τα 90 αλλά συνεχίζουν ακάθεκτοι να συμμετέχουν σε αγώνες δρόμου και μάλιστα χωρίς να χάνουν τη φόρμα τους.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως ένας από τους λόγους που η κατάστασή τους κρατιέται σε τέτοια επίπεδα δεν είναι άλλος από την υγιεινή διατροφή. Αυτό είναι διαπιστωμένο.

Σύμφωνα με μια έρευνα που έκανε ο φυσικός Στιβ Μπάουερς σε συνεργασία με τη σύζυγό του, Ελίζαμπεθ Σίμερ Μπαόυερς, οι άνθρωποι που είναι από 70 μέχρι 90 χρονών αλλά διατηρούνται σε υψηλά αθλητικά επίπεδα έχουν ένα κοινό: τρώνε όλοι τα ίδια φαγητά.

Μπορεί το τρέξιμο να… νικήσει την κακή διατροφή;

Στο βιβλίο που έβγαλαν οι Μπάουερς με τίτλο «Τα μυστικά των υγιών ανθρώπων του κόσμου», αναφέρεται μια σειρά από τροφές που βρίσκονται μόνιμα στο διατροφικό πρόγραμμα των υπερήλικων που διατηρούν τόσο καλή αθλητική φόρμα.

Μερικές από αυτές είναι οι εξής:

Αμύγδαλα

Πλούσια σε υγιή λίπη, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, αυτοί οι ξηροί καρποί  είναι κάτι περισσότερο από ένα σνακ. Χρησιμοποιήστε κομμένα αμύγδαλα ως επικάλυψη για πλιγούρι βρώμης ή για γιαούρτι και χρησιμοποιήστε αλεύρι αμυγδάλου αντί για κανονικό αλεύρι στα μαγειρέματά σας.

Αβοκάντο

Με περισσότερο κάλιο στην περιεκτικότητά τους ακόμα και από τις μπανάνες, τα αβοκάντο είναι πλούσια σε υγιή μονοακόρεστα λιπαρά οξέα καθώς και ινών που καταστέλλουν την πείνα.

Φασόλια

Γεμάτα από φυτικές ίνες, τα φασόλια κάνουν καλό στον οργανισμό σας με πολλαπλούς τρόπους. Βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, στη βελτίωση της χοληστερόλης και στην ενίσχυση της συνολικής υγείας του εντέρου. Προσθέστε τα με κάθε ευκαιρία στο φαγητό που μαγειρεύετε και χρησιμοποιείστε τα για να αντικαταστήσετε το κρέας.

Βατόμουρα

«Η κατανάλωση βατόμουρων είναι το μόνο πράγμα που κάνω με συνέπεια κάθε μέρα», λέει η Κάρι Ντούγκαν, δηλώσεις της οποίας περιλαμβάνονται στο βιβλίο των Μπάουερς, που φαίνεται να έχει σταματήσει να γελάει στα 30 της καθώς πρόκειται για μια γυναίκα που είναι σχεδόν 60 χρονών αλλά έχει την ενέργεια και το σώμα κάποιου πολύ, πολύ νεότερου. Εμπιστεύσου την: προσέθεσε βατόμουρα σε κάθε γλυκό που φτιάχνεις και οπουδήποτε ταιριάζουν.

Μαύρο πιπέρι

Πολύ ισχυρά είναι τα αποτελέσματα για την υγεία που προκύπτουν από το μαύρο πιπέρι. Εκτός από το ότι είναι αντιοξειδωτικό και αντιβακτηριακό, βοηθά επίσης και στην απώλεια βάρους γιατί διεγείρει την κατανομή των λιποκυττάρων.

Μπρόκολο

Γεμάτο από αντιοξειδωτικά, το μπρόκολο είναι ένα αληθινά ωφέλιμο φαγητό. Πολλοί άνθρωποι το απεχθάνονται λόγω γεύσης αλλά αν μαγειρευτεί με τον σωστό τρόπο μπορεί να αποτελέσει και μια πολύ γευστική τροφή.

Κανέλα

Βοηθάει στη μείωση του σακχάρου στο αίμα και να μειώνει τις φλεγμονές. Επιπλέον, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να πιείτε γλυκό τον καφέ σας χωρίς να βάλετε ζάχαρη.

Καφές

Κι όμως, παρά τις περί αντιθέτου φήμες, ο καφές είναι καλός για την υγεία. Εκτός από το γεγονός ότι μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις και διαβήτη καταπολεμάει και ορισμένα είδη καρκίνου. Για μια επιπλέον «υγιεινή ώθηση», προσθέστε 1,5 κουταλάκι του γλυκού από κανέλα, καραμέλα ή κουρκούμι στο φίλτρο.

Σκόρδο

Ένα από τα βασικά συστατικά του, η αλικίνη, βοηθάει στο να διατηρήσετε χαμηλά τα επίπεδα χοληστερόλης, να προστατέψετε τα κύτταρα σας από οξειδωτικές βλάβες και να ομαλοποιήσετε την αρτηριακή πίεση και το σάκχαρο του αίματος. «Το ακατέργαστο σκόρδο προσφέρει αποτελεί πραγματική αναβάθμιση για την υγεία σας» λέει χαρακτηριστικά ο Στιβ Μπάουερς. Προσθέστε το σε φρέσκια, σπιτική σάλτσα και χρησιμοποιήστε το ακόμα στον κιμά και στο ελαιόλαδο.

Μέλι

Το μέλι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και πρόκειται για ένα πολύ αποτελεσματικό υποκατάστατο ζάχαρης. Φάτε το με μαζί πλιγούρι βρώμης, προσθέστε το στις σάλτσες που φτιάχνετε καθώς και στα ποτά που πίνετε.

Διαβάστε ακόμα: 11 τρόφιμα που χρησιμεύουν ως «καύσιμα» για τους δρομείς

Το Andros Trail Race δίνει… ρυθμό και ραντεβού στις 26-27 Σεπτεμβρίου 2020

Αγαπητοί Αθλητές, Αγαπητοί Φίλοι του Andros Trail Race,

περάσαμε όλοι, μία δύσκολη και ανασφαλή περίοδο και ευχόμαστε να είστε όλοι καλά και υγιείς.

Ολη αυτή η περίοδος καραντίνας μας κράτησε μακρυά από τις αγαπημένες μας δραστηριότητες αλλά κυρίως από την ύπαιθρο, τη φύση, την εξοχή.

Με αργούς ρυθμούς αρχίζουμε να ξαναβγαίνουμε προς τα “έξω” προσπαθώντας να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο και να βρούμε ξανά την “κανονικότητά” μας.

Ωστόσο με τα μέχρι στιγμής δεδομένα και τα αντίστοιχα περιοριστικά μέτρα αναφορικά με τις αθλητικές δραστηριότητες, όλα δείχνουν πως ακόμα είναι δύσκολο και ίσως νωρίς για να πραγματοποιηθεί με επιτυχία η διοργάνωση ενός αγώνα τρεξίματος.

Η ομάδα του Andros Trail Race σταθμίζοντας όλες τις παραμέτρους και με βασικό άξονα την ασφάλεια των αθλητών αλλά πάνω απ όλα τη χαρά της διοργάνωσης που επιτάσσει σφιχταγκαλιάσματα, χειραψίες και εκατοντάδες εθελοντές και αθλητές σε διάδραση, κρατά το τελευταίο σαββατοκύριακο του Σεπτέμβρη ως ημερομηνία της διοργάνωσης του 5ου Αγώνα Ορεινού Τρεξίματος, με κάθε επιφύλαξη και αναλόγως της πορείας που θα έχουμε μέσα στο καλοκαίρι.

Το Andros Trail Race είναι εδώ για να δώσει ρυθμό. Εθελοντές, Τοπικοί Σύλλογοι και Επιχειρηματίες ευχόμαστε σύντομα να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο, να ξεκαθαρίσει το τοπίο και θα είμαστε όλοι εδώ για να σας “αγκαλιάσουμε” και πάλι!

#staysafe #keeprunning

x
Send this to a friend