Πέταξε η εθνική για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Κ23 στη Σουηδία

Πέταξε η εθνική για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Κ23 στη Σουηδία

Το πρώτο γκρουπ της εθνικής ομάδας Κ23 αναχώρησε  για το Γκέβλε με ενδιάμεσο σταθμό τη Στοκχόλμη, προκειμένου να συμμετάσχει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα το οποίο θα γίνει 11-14 Ιουλίου.

Αναμφίβολα ο Μίλτος Τεντόγλου και ο Εμμανουήλ Καραλής θα είναι οι δύο που θα κληθούν να σηκώσουν το βάρος της διάκρισης, καθώς είναι κι εκείνοι που έχουν τις κορυφαίες επιδόσεις στα αγωνίσματα τους. Ο Τεντόγλου προέρχεται από την εξαιρετική εμφάνιση στο Diamond League του Μονακό, όπου είχε πέντε άλματα πάνω από τα 8,10 μέτρα στο μήκος, σε μία άκρως σταθερή και αποτελεσματική σεζόν. “Θεωρητικά θα είναι ένας εύκολος αγώνας, ωστόσο δεν πρέπει υποτιμήσω κανέναν αντίπαλο, αντίθετα να δώσω τον καλύτερο μου εαυτό για να φτάσω στην κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου, που είναι ο στόχος μου στη διοργάνωση”, είπε ο Τεντόγλου, που είναι με διαφορά ο κορυφαίος άλτης στο μήκος, ανάμεσα σε αυτούς που θα συμμετάσχουν στη διοργάνωση.

“Ολα όσα θα έπρεπε να γίνουν σε επίπεδο προπόνησης έχουν ήδη γίνει. Είμαι σε καλή κατάσταση και θα πάω να κάνω τον αγώνα μου με στόχο να ανέβω στο βάθρο των νικητών. Καμία μεγάλη διοργάνωση δεν είναι εύκολη, ωστόσο θεωρώ πως θα βρεθώ στην κατάσταση που θα μου επιτρέψει να πετύχω το στόχο μου”, τόνισε από΄την πλευρά του ο Εμμανουήλ Καραλής, που πριν λίγες ημέρες στο Ζάππειο ξεπέρασε τα 5,71 μ., ενώ από την περίοδο του χειμώνα έχει 5,75 μέτρα.

Μια μικρή θλάση στο δικέφαλο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Κ23 της Λάρισα άφησε λίγο πίσω στον Κώστα Ζήκο, που ωστόσο συνεχίζει να έχει υψηλούς στόχους στα 100 μέτρα. “Μείναμε λίγο πίσω με τον ελαφρύ τραυματισμό, ωστόσο θεωρώ πως μπορώ να φτάσω μέχρι τον τελικό των 100 μ.”, είπε ο 5ος πρωταθλητής Ευρώπης στα 60 μ., λίγο πριν στο αεροπλάνο.

Ο τελικός είναι ο αρχικός στόχος του Οδυσσέα Μουζενίδη στην πρώτη του χρονιά στην κατηγορία. “Το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει είναι η πρόκριση στον τελικό. Εκεί θα είναι ένας άλλος αγώνας ανοιχτός για όλους. Σίγουρα υπάρχουν αθλητές που έχουν ρίξει αρκετά μέτρα, ωστόσο κι εγώ είμαι σε καλή κατάσταση κι έχω δουλέψει σωστά”, είπε ο αθλητής.

Την αισιοδοξία του φαίνεται να διατηρεί και ο Αντώνης Μέρλος παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες  εβδομάδες βρέθηκε αντιμέτωπος με διάφορα απρόοπτα. Ο αθλητής αρχικά τραυματίστηκε ελαφρά στο Μίνσκ, στους Ευρωπαϊκούς Αγώνες, ενώ κατά την παραμονή του στη Θεσσαλονίκη, όπου μετέβη μετά τη διοργάνωση της Λευκορωσίας, για την προετοιμασία του με τον Γιώργο Τσούγκο, αρρώστησε και αναγκάστηκε να χάσει μέρος της προπόνησης του. “Είναι αλήθεια ότι εξαιτίας της λοίμωξης, που προήρθε από το κλιματιστικό έχασε αρκετές προπονήσεις. Σε κάθε περίπτωση θα επιδιώξω την καλύτερη δυνατή παρουσία”, είπε ο Μέρλος

Το μοναδικό μέλος της ελληνικής ομάδας που συμμετείχε στη διοργάνωση του 2017 είναι η Ειρήνη Μιχάλα, που θα τρέξει στα 10.000 μ. “Βασικός μου στόχος είναι να κάνω ατομικό ρεκόρ αν έρθει αυτό, τότε θα είμαι ικανοποιημένη από την παρουσία μου”, είπε η αθλήτρια του Σταύρου Καρρέ.

Το πανελλήνιο ρεκόρ της κατηγορίας έχει στο μυαλό του ο Γιώργος Τζατζιμάκης στα 20χμ. βάδην. “Αυτό που θέλω είναι να “γράψει” 1.25.00. Αν αυτό συμβεί θα έχω πετύχω τον βασικό μου στόχο και είναι πιθανό να έχω καταφέρει ένα πλασάρισμα στην πρώτη 10άδα του αγωνίσματος μου”, είπε ο αθλητής του Ηλία Γκαραβέλα.

Μέσα στις δυνατότητες της θεωρεί η Δέσποινα Μαλταμπέ πως είναι η πρόκριση στον τελικό του ύψους, “Βάσει όσον έχουμε δει στις προηγούμενες διοργανώσεις νομίζω το 1,80 μ. μπορεί να δώσει τελικό. Θεωρώ πως είναι μια επίδοση στα μέτρα μου. Φέτος έχω κάνει καλές εμφανίσεις και πιστεύω πως έχω τα περιθώρια να ανέβω υψηλότερα”, είπε. Ένας τραυματισμός κράτησε πίσω στην προετοιμασία τον Μιχάλη Παππά, ο οποίος θα διεκδικήσει κάτι καλύτερο από τη συμμετοχή στον προκριματικό των 400 μέτρων. Εφικτή θεωρείται η πρόκριση για τον τελικό και για τους δύο άλλους άλτες του μήκους, τον Θανάση Παπαδόπουλο και τον Παναγιώτη Μαντζουρογιάννη, αλλά και τους αθλητές του τριπλούν, τον Νίκο Ανδρικόπουλο και τον Δημήτρη Μονόπωλη.

Διπλή θα είναι η εκπροσώπηση της χώρας μας στα 10.000 μέτρα. “Φάνηκε και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα όπου έτρεξα 5.000 μ. πως είμαι σε καλή κατάσταση. Το επίπεδο θα είναι υψηλό, στόχος μου είναι να τρέξω κάτω από τα 30.00”, είπε ο Μάριος Αναγνώστου, ενώ από την πλευρά του, ο Γιώργος Τάσσης δήλωσε: “Κάναμε καλή δουλειά στο Καρπενήσι και θεωρώ πως θα μπορέσω να κυνηγήσω μια καλή παρουσία και να ξεπεράσω τον εαυτό μου. Πιστεύω πως θα μας ευνοήσουν οι καιρικές συνθήκες, αλλά και η ώρα του τελικού, που είναι προγραμματισμένος για αργά το απόγευμα”.

Εμφανώς αισιόδοξος και χαρούμενος που μετέχει σε μία ακόμη διοργάνωση με τα χρώματα της εθνικής ομάδας εμφανίστηκε και ο Σωτήρης Γκαραγκάνης, που θέλει αρχικά να τρέξει γρηγορότερα από το 10.43, που είναι το ρεκόρ του και μία επίδοση ικανή να του δώσει την πρόκριση στον επόμενο γύρο.

Αρχηγός αποστολής της εθνικής ομάδας είναι το μέλος του διοικητικού συμβουλίου, Ιάκωβος Πετσούλας, που βρέθηκε από νωρίς στο αεροδρόμιο προκειμένου να οργανώσει τα μέλη της αποστολής. Την Τετάρτη αναχωρεί για τη Σουηδία και το δέυτερο γκρουπ, στο οποίο ταξιδεύει και ο εθνικός προπονητής Γιάννης Κουτσιώρας.

Previous ArticleNext Article

Αφυδάτωση: Εκτός από αθλητική απόδοση επηρεάζει και το μυαλό μας

Γράφει η Σοφιά Νικολαϊδου*

Το νερό αποτελεί τη πιο σημαντική φυσική «πηγή» για τη διατήρηση της ζωής στη γη. Τα 2/3 της επιφάνειας της γης καλύπτονται από το υγρό στοιχείο ενώ το περίπου το 75% του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό.

Το νερό έχει πολύ σημαντικό ρόλο στον ανθρώπινο οργανισμό καθώς βοηθά σε πολλές μεταβολικές διεργασίες όπως τη μεταφορά, τη διάλυση και την απορρόφηση πολλών θρεπτικών συστατικών. Πιο συγκεκριμένα το νερό:

  • Λειτουργεί σαν «λιπαντικό» για την σωστή  λειτουργία  των αρθρώσεων μας.
  • Ενυδατώνει τους ιστούς του σώματος μας.
  • Διαλύει όλα τα θρεπτικά συστατικά και αποβάλει τις τοξίνες από τον οργανισμό μας.
  • Μεταφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο στο αίμα μας.

Τα υγρά, ιδιαίτερα το νερό, είναι σημαντικά θρεπτικά συστατικά για τους αθλητές. Η αθλητική απόδοση μπορεί να επηρεαστεί από το τι, πόσο και πότε καταναλώνει υγρά ο αθλητής. Τα υγρά βοηθούν στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και τείνουν να αντικαθιστούν τις απώλειες του ιδρώτα κατά τη διάρκεια της άσκησης. Η θερμοκρασία και η υγρασία του περιβάλλοντος, είναι δυο σημαντικοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν το ποσοστό εφίδρωσης του αθλητή καθώς και τη ποσότητα πρόσληψης υγρών που απαιτείται.

Τι μπορεί να προκαλέσει όμως η απώλεια υγρών στους αθλητές;

Οι μεγάλες απώλειες υγρών, κυρίως μέσω του ιδρώτα, σε αθλητές, μπορεί να είναι πολύ σημαντικές λόγω της αυξημένης έντασης, της εξωτερικής θερμοκρασίας, του σωματικού βάρους, ακόμα και λόγω του αθλητικού εξοπλισμού που υποβάλλονται οι αθλητές.

Οι επιβλαβείς επιδράσεις της αφυδάτωσης (απώλεια υγρών) στην αθλητική απόδοση είναι ένα αρκετά σημαντικό κεφάλαιο, καθώς σύμφωνα με μελέτες η αφυδάτωση συνδέεται άμεσα με τη μειωμένη απόδοση αερόβιας και αναερόβιας άσκησης, αλλά και τη μείωση της μυϊκής δύναμης και αντοχής. Πιο συγκεκριμένα, οι μελέτες εντόπισαν προβλήματα μειωμένης κινητικότητας σε αθλήματα όπως το μπάσκετ/ποδόσφαιρο, το γκόλφ, και το surfing. Επιπλέον, εντοπίστηκε μείωση μνήμης, πνευματικής διαύγειας αλλά και διακυμάνσεις στη κατάσταση διάθεσης του αθλητή.

Τι γίνεται όμως με την υπερ ενυδάτωση;

Γεγονός είναι ότι το φαινόμενο αυτό είναι σπάνιο, όμως δεν παύει να αποτελεί κίνδυνο, κυρίως για τους αθλητές που ασχολούνται με αγωνίσματα άντοχής, όπως ο μαραθώνιος, το τρίαθλο, το σπάρταθλο κ.ά.

Επιπλέον, θα ήταν καλό να αναφερθεί πως η κατανάλωση μεγάλων όγκων υγρών είναι πιθανό να προκαλέσει γαστρεντερικές διαταραχές (ναυτία και έμετο), παρεμποδίζοντας με αυτό τον τρόπο την επίδοση του αθλητή.  Αυτό συμβαίνει σε περιπτώσεις που ο χρόνος που διατίθεται για την κατανάλωση υγρών είναι περιορισμένος ή τα υγρά πρόσληψης είναι υψηλής θερμιδικής αξίας, όπως για παράδειγμα το γάλα, καθώς χρειάζεται περισσότερος χρόνος για γαστρεντερική εκκένωση και την απορρόφησή του από το έντερο.

Ποιες είναι οι συστάσεις κατανάλωσης υγρών σε αθλητές;

Βάση της Αμερικάνικης Ακαδημίας Αθλητικής Ιατρικής (ACSM) για την Αντικατάσταση Άσκησης και Υγρών έχουμε τις εξής συστάσεις:

  • 400-600ml υγρών, 1,5-2 ώρες πριν την άσκηση.
  • 150-300ml υγρών, ανά 15-20 λεπτά (κατά τη διάρκεια)
  • και 1.5L υγρών για κάθε απώλεια σωματικού κιλού μετά την άσκηση.

Ποια κριτήρια πρέπει να έχει ένα ρόφημα για τους αθλητές κατά την άσκηση;

Η πρόσληψη υγρών κατά τη διάρκεια της άσκησης θα ήταν καλό να πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Καλή γεύση
  • Κρύο ρόφημα (Τα κρύα υγρά τείνουν να αποβάλλονται γρηγορότερα από το στομάχι σε σύγκριση με τα υγρά σε θερμοκρασία σώματος)
  • Χαμηλής θερμιδική αξίας
  • Να προσφέρει τόνωση και απόδοση

*Η Σοφία Νικολαίδου είναι Κλινικός Διαιτολόγος & Διατροφολόγος και Pilates Instructor. Μπορείτε να διαβάσετε άρθρα της στο www.meddiet.gr ή να επικοινωνήσετε μαζί της στο [email protected]


ΠΗΓΕΣ

BEJDER., J., HOFFMANN., M., F., ASHENDEN., M., NORDSBORG., N., B., KARSTOFT., K., MORKEBERG., 2016. Acute hyperhydration reduces athlete biological passport OFF-hr score., Scand J Med Sci Sports., vol., 3., pp., 338-47.

DANIELLE., M., C., DESBROW., B., & IRWIN., C., 2017., The Effect of Fluid Intake Following Dehydration on Subsequent Athletic and Cognitive Performance: a Systematic Review and Meta-analysis. Sports Med Open., vol.,  3., pp., 13.

LAURA K PURCEL., 2013., Sport nutrition for young athletes. Paediatr Child Health. Vol., 4., pp., 200–202.

NUCCIO., R., P., BARNES., K., A., CARTER., J., M., BARKER., L., B., 2017., Fluid Balance in Team Sport Athletes and the Effect of Hypohydration on Cognitive, Technical, and Physical Performance. Sports Med. Vol., 17., pp., 738

Οι καλύτεροι μαθητές είναι αυτοί που αθλούνται!

Δεν είναι λίγοι οι γονείς που φοβούνται ότι αν το παιδί τους ασχοληθεί με κάποιο άθλημα το σχολείο, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα γίνει καλός μαθητής.

Μια πρόσφατη μελέτη, ωστόσο, έρχεται για να καταρρίψει αυτή τη στερεότυπη άποψη

Τι έδειξε η έρευνα που που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Sports Medicine;

Για κάθε δεκαεπτά και δώδεκα λεπτά άσκησης την ημέρα τα αγόρια και τα κορίτσια, αντίστοιχα, ηλικίας 11 ετών φάνηκε πως βελτίωναν προοδευτικά τους βαθμούς τους μέχρι την ηλικία των 16 ετών. Μάλιστα, τα κορίτσια που ήταν πιο δραστήρια σωματικά είχαν καλύτερες αποδόσεις σε μαθήματα όπως η φυσική.

Η θετική επίδρασή της στις σχολικές επιδόσεις θα μπορούσε να είναι ακόμη σημαντικότερη αν τα παιδιά ακολουθούσαν τις συστάσεις φυσικής δραστηριότητας οι οποίες αναφέρονται στα 60 λεπτά μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα την ημέρα.

Δυστυχώς στην Ελλάδα τα παιδιά έχουν πολύ χαμηλό επίπεδο αθλητικής δραστηριότητας, πολύ μεγαλύτερη από το μέσο όρο στην Ευρώπη. Κατά μ.ο. τα αγόρια ασκούνται 190 λεπτά την εβδομάδα και τα κορίτσια 138.

Γι αυτό, λοιπόν, οι γονείς καλό θα ήταν να στρέψουν τα παιδιά τους στον αθλητισμό όταν με το καλό βγούμε από την περιπέτεια του covid. Υπάρχουν πολλά αθλητικά σωμάτια σε στίβο, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βολεί, ακόμα και ενόργανη ή χορό για τα κορίτσια σε κάθε γειτονία.

Διαβάστε ακόμα: 6 απλές πρακτικές για να βελτιώσετε τη διατροφή του παιδιού σας

x
Send this to a friend