Καλοκαίρι και άσκηση στην παραλία: Ποια είναι η καλύτερη;

Καλοκαίρι και άσκηση στην παραλία: Ποια είναι η καλύτερη;

Γράφουν οι Δημήτριος Ζανάκης & Νίκη Πασωμένου

Αρχίζοντας από το στενό μας περιβάλλον και προχωρώντας στο ευρύτερο κοινό, μπορούμε να διαπιστώσουμε μια αναμφισβήτητη αλήθεια: οι περισσότεροι σύγχρονοι πολίτες δεν αφιερώνουν καθόλου χρόνο για άσκηση. Ακόμα και στις καθημερινές τους δραστηριότητες δεν καταβάλουν  καμία προσπάθεια για περαιτέρω εξάσκηση. Για παράδειγμα οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ασανσέρ αντί για τα σκαλοπάτια ή  το αυτοκίνητο τους για κοντινές αποστάσεις.

Οι ανέσεις που μας παρέχονται σήμερα με την πρόοδο της επιστήμης διευκολύνουν τη ζωή μας, όμως με αυτό τον τρόπο οδηγούμαστε σε υποκινητικότητα με συνέπειες την σωματική αδυναμία και την ψυχοπνευματική κατάπτωση. Οι πόνοι στη μέση και στις αρθρώσεις είναι το αποτέλεσμα που απορρέει από την έλλειψη άσκησης. Παρακάτω θα αναπτύξουμε βασικούς τρόπους που βοηθούν στην καλή σωματική υγεία και στην ευεξία του οργανισμού γενικότερα.

Για να είναι υγιής ένας ανθρώπινος οργανισμός θα πρέπει να ταυτίσει την ζωή του με την κίνηση. Ουσιαστικός ρόλος της γύμνασης είναι η ενδυνάμωση του οργανισμού και η βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τους καλοκαιρινούς μήνες οι άνθρωποι κάνουν διάφορα σπορ προκειμένου να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση. Το καλοκαίρι ενδείκνυται για έναρξη της άσκησης. Μερικά από τα βασικότερα αθλήματα που συνηθίζονται τους καλοκαιρινούς μήνες είναι το κολύμπι, το beach volley, οι ρακέτες, το θαλάσσιο σκι κ.α.

Κολύμπι: Ένα από τα καλύτερα είδη άσκησης

Άσκηση στο νερό και οφέλη στην υγεία

Η άσκηση στο νερό προσφέρει θεαματικές αλλαγές διότι γυμνάζει όλο το σώμα, μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού, βοηθά στο αδυνάτισμα και μειώνει την κυτταρίτιδα. Διευκολύνει την κίνηση και συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και ελαχιστοποιεί την επιβάρυνση στα οστά και τις αρθρώσεις. Το κολύμπι ανεβάζει τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού, ενισχύει την αντοχή και απομακρύνει την ένταση και το στρες. Ακόμα, βελτιώνει την λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος και τονώνει το κυκλοφορικό μειώνοντας την φλεβίτιδα.

Για ποιους ενδείκνυται το κολύμπι;

Το κολύμπι απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας, σε εγκύους, παχύσαρκα ή υπέρβαρα άτομα, σε άτομα με καρδιακές παθήσεις, υπερτασικά, άτομα με ειδικές ικανότητες, αρθριτικά, προβλήματα στη μέση, στα κάτω άκρα, καθώς και σε άτομα που παρουσιάζουν έντονη εφίδρωση, άτομα που βρίσκονται σε φάση αποκατάστασης ύστερα από τραυματισμό ή επέμβαση.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσουμε στα άτομα με άσθμα ή προβλήματα καρδιάς που κρίνετε απαραίτητη η ιατρική συμβουλή. Η άσκηση στο νερό ενδείκνυται για την πρόληψη της οστεοπόρωσης αλλά όχι για την αντιμετώπιση της.

Βασική προϋπόθεση καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησης στο νερό είναι να ελέγχουμε την αναπνοή μας. Μην ξεχνάμε όταν αθλούμαστε να εισπνέουμε από το στόμα και να εκπνέουμε από τη μύτη.

Η πετοσφαίριση στην άμμο, το λεγόμενο σε όλους beach volley

Αποτελεί ίσως την πιο ευχάριστη αλλά και πιο επίπονη άσκηση από πλευράς αθλοπαιδιών που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε στην παραλία. Οι κανονισμοί είναι σχεδόν κοινοί με το βόλλεϋ στη σάλα, το γεγονός όμως ότι παίζετε με λιγότερους παίκτες κάτω από αντίξοες συνθήκες (ήλιο, άμμο, αέρα) το καθιστούν ιδιαιτέρως κοπιαστικό, γεγονός που μεταφράζεται φυσικά στην απώλεια πολλών θερμίδων καθώς συνδυάζει αερόβια με αναερόβια άσκηση.

Αναφορικά με το beach volley λοιπόν θα λέγαμε ότι στην αρχή για τους αρχάριους ίσως υπάρχει μία μικρή δυσκολία στο να κρατηθεί η μπάλα στον αέρα, όταν όμως γίνει συνήθεια η ψυχαγωγία που μπορεί να προσφέρει η άσκηση αυτή είναι κάτι το μοναδικό στα αθλήματα της παραλίας.

Τζόκινγκ

Για τους μοναχικούς και όχι μόνο τύπους δεν υπάρχει καλύτερη άσκηση από το ελαφρύ τρέξιμο στην άκρη της θάλασσας. Το τρέξιμο πρέπει να γίνεται σε επίπεδη άμμο και αν είναι δυνατό να μην υπάρχουν πολλές πέτρες για την αποφυγή τραυματισμών.

Το τέμπο που πρέπει να κρατάμε είναι τέτοιο ώστε να μην ξεπερνάμε τους 130 με 140 σφυγμούς ανά λεπτό, άλλωστε σε αυτές τις τιμές έχουμε καύση του λίπους, ενώ συνίσταται επίσης και τρέξιμο με αυξομείωση ταχύτητας γεγονός που σε συνδυασμό με την εναλλαγή των τοπίων που προσφέρει το τρέξιμο βοηθάει στο να μην κουραζόμαστε πνευματικά.

Ρακέτες

Ίσως το πιο διάσημο άθλημα της παραλίας. Τα τελευταία χρόνια άλλωστε γίνονται και ανταγωνιστικά τουρνουά αποδεικνύοντας έτσι την αγάπη του Έλληνα για το άθλημα αυτό. Οι ρακέτες λοιπόν αποτελούν μία άσκηση low impact κατά την οποία όπως είναι λογικό μπορούμε να ασχοληθούμε συνεχόμενα για πάρα πολύ ώρα δίχως ιδιαίτερη κούραση.

racket playing family

Ως μοναδικό αρνητικό του μπορούμε να αναφέρουμε την μονόπλευρη άσκηση των άνω άκρων και τον αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού σε αρθρώσεις (ώμος, αγκώνας, καρπός) εάν δείξουμε υπερβάλλοντα ζήλο.

Θαλάσσια σπορ

Για τους πιο ανήσυχους υπάρχουν και τα θαλάσσια σπορ όπως η ιστιοσανίδα και το θαλάσσιο σκι. Αμφότερα είναι πολύ δυναμικά σπορ, απαιτούν ειδικές τεχνικές γνώσεις, αλλά και μία σχετικά καλή φυσική κατάσταση. Γυμνάζουν αποτελεσματικά κάτω άκρα και άνω (κυρίως τους μύες στην πλάτη και δικέφαλο βραχίονα) ενώ θεωρούνται πολύ καλή αερόβια άσκηση.

Τέλος, το γεγονός ότι εξαρτώνται άμεσα από τις συνθήκες που επικρατούν στην θάλασσα (αέρας, κύμα) καλύπτει μια μεγάλη «γκάμα» απαιτήσεων όσον αφορά το επίπεδο δυσκολίας και κατ’ επέκταση ευχαρίστησης.

Γενικοί κανόνες

Η δυσκολία των παραπάνω «αθλημάτων» έγκειται στο γεγονός ότι πραγματοποιούνται σε συνθήκες που δεν έχουμε συνηθίσει. Η έντονη ζέστη, ο ήλιος, το έδαφος αλλά και η φύση του εκάστοτε «αθλήματος» μας αναγκάζει να πάρουμε κάποια μέτρα ώστε να αποκομίσουμε μόνο οφέλη από την άσκηση.

  • Πάντα ξεκινάμε με προθέρμανση, διατάσεις στις μεγάλες μυϊκές ομάδες τουλάχιστον, περιφορές χεριών να ζεσταθούν οι αρθρώσεις. Η προθέρμανση  είναι πολύ σημαντική γιατί μειώνει τις πιθανότητες τραυματισμών.
  • Χρησιμοποιούμε πάντα καπέλο, γυαλιά ενώ δεν ξεχνάμε να βάλουμε και αντιηλιακό το οποίο και θα πρέπει να ανανεώνουμε πιο τακτικά λόγω του ιδρώτα.
  • Εκτός της εφίδρωσης λόγω της άσκησης αυτής καθ’ αυτής, ο ασκούμενος ιδρώνει ακόμα περισσότερο λόγω της έντονης ζέστης. Επομένως, κάνουμε τακτικά διαλλείματα για να αναπληρώνουμε τα υγρά που χάνουμε πίνοντας νερό ή ισοτονικά ποτά προσέχοντας όμως μη φουσκώσουμε.
  • Καλό είναι να μην πραγματοποιούμε άσκηση με άδειο στομάχι, διότι αν πέσουν τα επίπεδα γλυκόζης στον οργανισμό μας θα νιώσουμε δυσφορία και δεν θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την άσκησή μας. Φυσικά, για να μετατραπεί η τροφή σε γλυκόζη (ενέργεια) θα πρέπει να έχουν μεσολαβήσει τουλάχιστον δύο ώρες.
  • Προπαντός όμως πρέπει να γνωρίζουμε τα όρια μας και να μην τα ξεπερνάμε. Ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός με τις δικές του δυνάμεις και αντοχές και για αυτό θα πρέπει να ξέρει πότε να σταματάει την άσκηση. Το να υπερβάλλουμε εαυτόν θα μας οδηγήσει σε αρνητικές επιπτώσεις για τον οργανισμό ή το σώμα μας με αποτέλεσμα να κόψουμε εντελώς την άσκηση. Δεν ξεχνάμε ότι η άσκηση είναι κυρίως ψυχαγωγία και όχι αγγαρεία.

Καταλήγοντας

Κάποια στιγμή λοιπόν τα ζητήματα της άσκησης και της ευεξίας που αποκομίζουμε από αυτήν πρέπει να μας απασχολήσουν πιο σοβαρά. Είναι απαραίτητο να συνειδητοποιήσουμε ότι υπεύθυνοι για την φυσική επάρκειά μας και ως εκ’ τούτου για την υγείας μας δεν είναι ούτε η πολιτεία, παρόλο που όντως οι χώροι για φυσική δραστηριότητα στον τόπο μας είναι ελάχιστοι, ούτε κανένας άλλος.

Ο τρόπος ζωής μας χρειάζεται άμεσα αλλαγή. Καθημερινώς βαλλόμαστε από άγχη, στρες, ψυχαναγκασμούς, αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε παραπάνω για να παράγουμε παραπάνω και αμελούμε πλήρως τον εαυτό μας και το νόημα της ζωής. Έχουμε ανάγκη για περισσότερη κίνηση και δυναμισμό ώστε οι ζωές μας να γεμίσουν με αισιοδοξία και ζωντάνια και τι καλύτερος τρόπος να ξεκινήσουμε την αλλαγή αυτή από την παραλία.

Πηγή: www.mednutrition.gr

Previous ArticleNext Article

Η TRIMORE – XTERRA Greece οικοδεσπότης στη γιορτή της κολύμβησης

Η TRIMORE – XTERRA Greece οικοδεσπότης στη γιορτή της κολύμβησης

Η TRIMORE – XTERRA Greece, πάντα κοντά στους αθλητές, ήταν για τρίτη συνεχή χρονιά χορηγός και οικοδεσπότης του Open Water Swimming Grand Prix από τον ΛΕΑΝΔΡΟ, και της ειδικής βράβευσης των Elite και όλων των ηλικιακών κατηγοριών του ραγδαία αναπτυσσόμενου κινήματος της κολύμβησης ανοικτής θαλάσσης

Η βράβευση των 200 διακριθέντων, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου και φιλοξενήθηκε στον ιδιαίτερο χώρο του diaplous Training Experience Concept-Ford T.C. Αξίζει να σημειωθεί ότι τη χρονιά που πέρασε, 3404 O.W.S. κολυμβητές, άνδρες και γυναίκες, από 10 ως 82 ετών, με ή χωρίς στολή όργωσαν τις ελληνικές λίμνες και θάλασσες, σε 60 αγώνες, στο πλαίσιο του 7ουGrand Prix O.W.S. 2019. Είναι ενδεικτικό ότι ο αριθμός των κολυμβητών αυξήθηκε κατά 98% από το 2014!

Η βράβευση των αθλητών γίνεται βάσει του διεθνώς αναγνωρισμένου τρόπου βαθμολόγησης, που εφαρμόζει και παρουσιάζει ο Γιάννης Κωτσιόπουλος, εμπνευστής του Grand Prix Open Water Swimming και πρόεδρος του Συλλόγου Μαραθώνιας Κολύμβησης ΛΕΑΝΔΡΟΣ. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, έγινε τιμητική βράβευση στους 9 διακριθέντες των δύο αγώνων ISOMAN-G, που πραγματοποιήθηκαν στην Καστοριά και το Ρέθυμνο, ανανεώνοντας το ραντεβού για το Ρέθυμνο στις 25-27 Σεπτεμβρίου σε quarter απόσταση.

 

Χορηγοί, επίσης, της εκδήλωσης ήταν οι: Arena, TrueBites, Χυμοί Χριστοδούλου και Εκδόσεις Ψυχογιός. Το συντονισμό και την παρουσίαση της βράβευσης, η οποία συμπληρώνοντας τρία έτη έχει ήδη γίνει θεσμός, είχε η δημοσιογράφος Γκρέτα Λυμπεροπούλου

Γιατί κάνουμε ντους πριν μπούμε στην πισίνα;

μάτια που γίνονται κόκκινα μετά τη κολύμβηση στην πισίνα έχουν αιτία τα ούρα και όχι το χλώριο της πισίνας, σύμφωνα με μια αμερικανική μελέτη.

Η χημική αντίδραση που προκαλείται από τα ούρα και το χλώριο προκαλεί όχι μόνο επώδυνα μάτια αλλά μπορεί επίσης να δημιουργήσει δηλητηριώδη αέρια που βλάπτουν τους πνεύμονες, την καρδιά και το νευρικό σύστημα.

“Αυτή η χλωριούχα μυρωδιά στην πισίνα δεν είναι στην πραγματικότητα χλώριο” δήλωσε ο Chris Wiant, πρόεδρος του Water Quality and Health Council στις ΗΠΑ . “Αυτό που μυρίζει είναι χημικές ουσίες που σχηματίζονται όταν το χλώριο αναμιγνύεται με ούρα, ιδρώτα και βρωμιά από το σώμα κολυμβητών.”

Το χλώριο και άλλα απολυμαντικά προστίθενται σε μια πισίνα για να καταστρέψουν τα μικρόβια. Η ούρηση σε μια πισίνα μειώνει το χλώριο και στην πραγματικότητα παράγει μια ερεθιστική χημική ουσία που κάνει τα μάτια των ανθρώπων να γίνονται κόκκινα.

Για την εξάλειψη των ερεθισμών που προκαλούνται από ενώσεις που περιέχουν άζωτο και βρίσκονται στα ούρα, περισσότερο χλώριο μπορεί να χρειαστεί να προστεθεί σε μια πισίνα.

Το κολύμπι στην πισίνα εσωτερικού χώρου μπορεί να γίνει επικίνδυνο, σύμφωνα με το αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, καθώς οι ερεθιστικές ουσίες μετακινούνται στον αέρα που περιβάλλει την πισίνα και μπορεί να προκαλέσει βήχα, συριγμό, ή ακόμα και κρίσεις άσθματος. Κι έπειτα υπάρχει το ζήτημα των λοιμωδών νοσημάτων.

Τα μικρόβια

Ο ιός Cryptosporidium είναι η κύρια αιτία των νόσων που μεταδίδονται στο νερό. Ο λόγος για αυτό; Οι άνθρωποι που κολυμπούν ενώ έχουν μια μικρή διάρροια απελευθερώνουν μικρές ποσότητες μικροβίων, όπως Cryptosporidium (ή “crypto” για συντομία), Norovirus, και E. coli μέσα στο νερό.

Οι κολυμβητές που είναι άρρωστοι με διάρροια – ή που ήταν άρρωστοι τις τελευταίες δύο εβδομάδες – μολύνουν το νερό της πισίνας με μικρόβια.

Ορισμένα μικρόβια που προκαλούν διάρροια μπορούν να ζήσουν από λεπτά έως μερικές ημέρες σε πισίνες, ακόμη και αν η πισίνα είναι καλά συντηρημένη. Το μόνο που χρειάζεται για να μολυνθεί κάποιος είναι να καταπιεί μια μικρή ποσότητα νερού της πισίνας.

Αυτός είναι και ο λόγος που πριν τη χρήση της πισίνας πρέπει να έχει ουρήσει και να κάνει ντους!

Διαβάστε επίσης: Και είχα μια φαγούρα…

x

Send this to a friend