H αυξομείωση του βάρους απειλεί την καρδιά

Της Μαρίας Δημητρίου (Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc)

Πόσες φορές έχετε χάσει και αυξήσει ξανά το βάρος σας; Πόσοι από εσάς έχετε ακολουθήσει μια στερητική δίαιτα και αισθάνεστε ικανοποιημένοι που μετά από 2-3 εβδομάδες έχετε χάσει τα 6-10kg που σας ταλαιπωρούσαν; Κι ενώ επιτέλους μπήκατε στα αγαπημένα σας ρούχα, πόσοι από εσάς βλέπετε τη ζυγαριά να φτάνει ξανά στα κιλά με τα οποία ξεκινήσατε ή ακόμη περισσότερα;

Πολλοί θα συμφωνήσετε ότι έχετε ζήσει το σενάριο αυτό που είναι γνωστό ως το φαινόμενο «yo-yo». Με τον όρο φαινόμενο «yo-yo» ή «ανακύκλωση βάρους» περιγράφονται τα επαναλαμβανόμενα επεισόδια απώλειας και επαναπρόσληψης σωματικού βάρους. Το φαινόμενο αφορά τόσο τα παχύσαρκα όσο τα υπέρβαρα και τα άτομα φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

Τι προβλήματα υγείας προκαλεί; Επιβαρύνει την καρδιά;

Η ανακύκλωση βάρους τείνει να γίνει ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Το αν η ανακύκλωση βάρους προκαλεί μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία αποτελεί ζήτημα αμφιλεγόμενο. Η βιβλιογραφία δείχνει ότι τα άτομα που αυξομειώνουν το βάρος τους διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και διαβήτη τύπου ΙΙ σε σύγκριση με άτομα που διατηρούν σταθερό σωματικό βάρος ακόμη κι αν αυτό είναι αυξημένο.

Το ανησυχητικό είναι πως από μελέτες έχει φανεί ότι οι αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία (σε μεταβολικούς και παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου) είναι περισσότερο έκδηλες σε άτομα με φυσιολογικό σωματικό βάρος. Πληθυσμιακές μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με μεγάλες διακυμάνσεις στο σωματικό βάρος κατά την ενήλικη ζωή εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας, θνησιμότητας και καρδιαγγειακής νόσου μετά από προσαρμογή για το παρόν βάρος και για προϋπάρχουσα ασθένεια.

Αντίθετα, ανασκοπήσεις έχουν εξάγει αντιφατικά αποτελέσματα οσόν αφορά τις επιπτώσεις της ανακύκλωσης βάρους στην υγεία πιθανόν λόγω των διαφορετικών ορισμών που έχουν δοθεί στο φαινόμενο αυτό και υποστηρίζουν πως τα δεδομένα για δυσμενή επίδραση είναι σποραδικά.

Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με μεγάλες διακυμάνσεις στο σωματικό βάρος κατά την ενήλικη ζωή εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας, θνησιμότητας και καρδιαγγειακής νόσου

Τι στόχους πρέπει να βάζω πριν ξεκινήσω μια δίαιτα;

Αν είστε υπέρβαρος ή παχύσαρκος, το βέλτιστο για την υγεία σας είναι να φτάσετε σε ένα φυσιολογικό βάρος και να διατηρήσετε την απώλεια. Αν δυσκολεύεστε, μην απογοητεύεστε…εντείνετε την προσπάθεια και οργανώστε τη στρατηγική σας:

Απευθυνθείτε σε ειδικό!

Μην ακολουθείτε δίαιτες από μόνοι σας, συνεργαστείτε με έναν πτυχιούχο διαιτολόγο που μπορεί να σας βοηθήσει να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

Ακολουθείστε ισορροπημένη διατροφή!

Μην οδηγείστε σε ακρότητες..και μην αποκλείετε ολόκληρες ομάδες τροφίμων. Εφαρμόστε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα. Σε κάθε γεύμα επιλέξτε πηγή υδατανθράκων (πχ.ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί), πηγή πρωτεϊνών (πχ. κοτόπουλο, τυρί, αυγό) και λαχανικά. Τα φρούτα και τα γαλακτοκομικά πρέπει να περιλαμβάνονται στο καθημερινό διαιτολόγιο και μπορούν να αποτελέσουν ιδανικές λύσεις για το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα.

Πείτε «όχι» στις απαγορεύσεις!

Το μόνο που μπορείτε να καταφέρετε σε αντίθετη περίπτωση είναι να οδηγηθείτε σε στερήσεις που θα σας δημιουργήσουν αίσθημα απογοήτευσης. Μία στο τόσο (2-3 φορές/μήνα) ενδώστε στο αγαπημένο σας φαγητό ή γλυκό και επιστρέψτε στο διατροφικό σας πλάνο με ανανεωμένο ενδιαφέρον.

Στοχεύστε σε αργή απώλεια βάρους!

Οπλιστείτε με υπομονή και επιμονή…μην ενθουσιάζεστε με δίαιτες που υπόσχονται ότι θα χάσετε πολλά κιλά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το βέλτιστο είναι να χάνετε με σταθερό ρυθμό 0,5-1kg την εβδομάδα.

Πως η εξάντληση προκαλεί προβλήματα στην καρδιά

Ασκηθείτε!

Η άσκηση σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή ενισχύει την απώλεια βάρους και συμβάλλει στην διατήρηση του μυϊκού ιστού. Στοχεύστε λοιπόν στο να αθλείστε συστηματικά ξεκινώντας βήμα βήμα με ασκήσεις που ταιριάζουν καλύτερα σε σας. Μια πρακτική λύση είναι το γρήγορο βάδισμα για 30’ την ημέρα. Η άσκηση είναι ιδανική και για τη διατήρηση του απωλεσθέντος σωματικού βάρους.

Βρείτε υποστηρικτικό περιβάλλον!

Η οικογένεια ή οι φίλοι σας μπορούν να σας ενισχύσουν στην όλη προσπάθεια. Για παράδειγμα, κίνητρο μπορούν να αποτελέσουν τα οικογενειακά γεύματα ή η άθληση μαζί με κάποιο φίλο.

Ελέγχετε συχνά το σωματικό σας βάρος!

Να ζυγίζεστε 1 φορά την εβδομάδα ή να χρησιμοποιείτε κάποιο ρούχο σας ως μεζούρα. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε τον έλεγχο και αν ξεφύγετε θα μπορείτε άμεσα να ακολουθήσετε ένα πιο αυστηρό διατροφικό πρόγραμμα.

Διαβάστε επίσης: Έξι σημαντικοί αριθμοί για την υγεία της καρδιάς σας

Πηγή: www.mednutrition.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Πρόγραμμα Ενημέρωσης & Πρόληψης Λεμφοιδήματος

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής», σε συνεργασία με την ΟΕΕ ΑΠΛΕΣΟ του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών, πραγματοποιεί το πρόγραμμα Ενημέρωσης & Πρόληψης Λεμφοιδήματος.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε κάθε γυναίκα που έχει υποβληθεί σε επεμβάσεις για καρκίνο μαστού, ακτινοθεραπεία ή χημειοθεραπεία ή έχει ενδείξεις παρουσίας λεμφοιδήματος και περιλαμβάνει ατομικό ραντεβού αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση θα πραγματοποιείται εθελοντικά από εξειδικευμένους φυσικοθεραπευτές, μέλη της ΟΕΕ ΑΠΛΕΣΟ – ΠΣΦ, μαζί με συμβουλευτική για την περαιτέρω διαχείριση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα και το ατομικό ιστορικό κάθε εξεταζόμενης.

Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση των γυναικών για το λεμφοίδημα και τις μεθόδους πρόληψης και αντιμετώπισής του, η έγκαιρη διάγνωση και δυνατότητα διαχείρισης μέσα από κατάλληλη φυσιοθεραπευτική αξιολόγηση και η παροχή συμβουλευτικής για την περαιτέρω διαχείριση.

Τα ραντεβού θα πραγματοποιούνται τη δεύτερη Πέμπτη κάθε μήνα, 2μμ-6μμ, στα γραφεία του συλλόγου «Άλμα Ζωής».

Οι ενδιαφερόμενες μπορούν να καλούν για ραντεβού στη γραμματεία του Πανελληνίου Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» στο 210 8815444, Δευτέρα με Παρασκευή, 9πμ -5μμ.

Πληροφορίες:

Έναρξη προγράμματος: Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Ημέρα και ώρα: 2η  Πέμπτη κάθε μήνα, 2μμ-6μμ

Χώρος: Ηπείρου 11, 10433, Αθήνα (2ος όροφος)

Ραντεβού: 210 8815444, Δευτέρα με Παρασκευή, 9πμ-5μμ

Διάρκεια συνεδρίας: 45 λεπτά

Περισσότερες πληροφορίες: https://almazois.gr/ενημέρωση-πρόληψη-λεμφοιδήματος/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Υπό την Αιγίδα του Π.Σ.Α.Τ. το 8ο Lycabettus Run

Η Οργανωτική Επιτροπή με μεγάλη χαρά και τιμή ανακοινώνει ότι η ερχόμενη διοργάνωση 8ο Lycabettus Run, θα πραγματοποιηθεί Υπό την Αιγίδα του Π.Σ.Α.Τ. (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου).

Ο Π.Σ.Α.Τ. από την σύστασή του, αποτελεί συντελεστή και παράγοντα προβολής, διάδοσης και ανάπτυξης του Ελληνικού Αθλητισμού. Η παροχή Αιγίδας από τον Π.Σ.Α.Τ. (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου) αποτελεί την μεγαλύτερη τιμή για την διοργάνωση.

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου  (Π.Σ.Α.Τ.)

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ) ιδρύθηκε το 1952 και από τότε έχει αφιερωθεί στην υπηρεσία της Δημοσιογραφίας, του Αθλητισμού και της Νεολαίας.

Ο ΠΣΑΤ, που είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Διεθνή Ένωση Αθλητικών Συντακτών (AIPS), έχει στη δύναμή του 1.200 μέλη σε όλη τη χώρα. Τα μέλη του ανήκουν σε επτά επαγγελματικές Ενώσεις (ΠΟΕΣΥ, ΕΣΗΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΘΣΕΕ, ΕΣΗΕΠΗΝ, Ένωση Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου, Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου).

Ο ρόλος του ΠΣΑΤ στην ανάπτυξη του αθλητισμού έχει αναγνωριστεί και από τη Βουλή των Ελλήνων, που στο άρθρο 134 του νόμου 2725/99 αναφέρει «Για τον κλάδο των Αθλητικών Συντακτών αναγνωρίζεται ως φορέας λειτουργίας του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου (Π.Σ.Α.Τ.). Ο ΠΣΑΤ αποτελεί συντελεστή και παράγοντα προβολής, διάδοσης και ανάπτυξης του Ελληνικού Αθλητισμού.»

Οι κυριότερες δραστηριότητες του ΠΣΑΤ είναι οι εξής:

Από το 1954 βραβεύει κάθε χρόνο τους κορυφαίους Έλληνες Αθλητές, Αθλήτριες και Ομάδες. Την εκδήλωση τιμά με την παρουσία του η Α.Ε. Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Από το 1982 διοργανώνει κάθε χρόνο Συνέδριο με Κύπριους Αθλητικούς Συντάκτες διατηρώντας έτσι τους δεσμούς με την Κύπρο.

Είναι ο πρώτος φορέας που καθιερώνει το έπαθλο «Ευ Αγωνίζεσθαι» (Fair Play) το 1997, συμβάλλοντας στην εξάπλωση του φιλάθλου πνεύματος.

Το 2002 πραγματοποίησε στην Αθήνα και την Αρχαία Ολυμπία, Παγκόσμιο Συνέδριο Αθλητικών Συντακτών με την παρουσία συνέδρων από 85 χώρες. Μέσω διεθνών σεμιναρίων, ο ΠΣΑΤ προβάλει τον ελληνικό αθλητισμό σε συνεργασία πάντα με τους αντίστοιχους Εθνικούς Συνδέσμους των 142 χωρών-μελών.

Διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων για τους Αθλητικούς Συντάκτες.

Στα γραφεία του ΠΣΑΤ λειτουργεί μεγάλη αθλητική βιβλιοθήκη με ελληνικές και διεθνείς εκδόσεις.

Τα μέλη του ΠΣΑΤ στελεχώνουν τις Οργανωτικές Επιτροπές μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων και διασφαλίζουν την άψογη διεξαγωγή τους στον χώρο των ΜΜΕ.

Τα μέλη του ΠΣΑΤ είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην οργανωτική επιτυχία των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Η Οργανωτική Επιτροπή ενημερώνει ότι οι εγγραφές για συμμετοχή στην διοργάνωση θα είναι διαθέσιμες μέχρι και την Τετάρτη 08 Φεβρουαρίου 2023 στις 24:00.

Οι εγγραφές είναι διαθέσιμες μόνο μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης: www.lycabettusrun.gr στο ειδικό πεδίο εγγραφών.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία.

Αποστάσεις αγώνων

– Αγώνας Road (άσφαλτος) 5,5 χλμ

– Αγώνας Road (άσφαλτος) 11 χλμ

– Αγώνας Trail (κυρίως χωμάτινος) 4,5 χλμ

– Αγώνας Trail (κυρίως χωμάτινος) 9 χλμ

– Αγώνας Lycabettus Road Relay (άσφαλτος) 11 χλμ (Σκυταλοδρομία  2 x 5,5 χλμ)

– Αγώνας Lycabettus Trail Relay (άσφαλτος) 9 χλμ (Σκυταλοδρομία 2 x 4,5 χλμ)

Οι δρομείς επιλέγουν την γραμματεία παραλαβής από την διαδικασία των εγγραφών και η παραλαβή θα πραγματοποιείται μόνο το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023 στις αναφερόμενες ανά γραμματεία ώρες.

  • Lobby George Lycabettus Lifestyle Hotel |Αθήνα, Κλεομένους 2 – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα RUNDOME|  Κέντρο Αθήνας, Μητροπόλεως 76   – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Αγία Παρασκευή, Λ. Μεσογείων 433   – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Κηφισιά, Αργυροπούλου 4   – 10:00 -17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Κορυδαλλός, Ταξιαρχών 57   – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Outrun | Παλαιό Φάληρο, Mαρίνα Φλοίσβου – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Top Cycles | Περιστέρι, Βασ. Αλεξάνδρου 72 – 10:00 – 15:00
  • Φαρμακείο ΚΑΤΡΗ | Γλυφάδα, Γούναρη 227 & Ηφαίστου – 10:00 – 17:00

Το 8ο Lycabettus Run τελεί Υπό την Αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και προβάλετε μέσα από τα κανάλια του Visit Greece. Επίσης τελεί Υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Αθηναίων και του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (Π.Σ.Α.Τ.).

Αποτελεί διοργάνωση και υλοποιείτε από την My Sportevent, με την αμέριστη υποστήριξη του St. George Lycabettus Lifestyle Hotel.

Περισσότερες πληροφορίες:

Site: www.lycabettusrun.gr

Facebook Page: www.facebook.com/lycabettusrun

Instagram: https://www.instagram.com/lycabettusrun/

Στις 19 Φεβρουαρίου 2023 τρέχουμε στην κορυφή της πόλης!! Run the Hill

 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend