Γιατί η αυξομείωση του σωματικού βάρους απειλεί την καρδιά;

Της Μαρίας Δημητρίου (Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc)

Πόσες φορές έχετε χάσει και αυξήσει ξανά το βάρος σας; Πόσοι από εσάς έχετε ακολουθήσει μια στερητική δίαιτα και αισθάνεστε ικανοποιημένοι που μετά από 2-3 εβδομάδες έχετε χάσει τα 6-10kg που σας ταλαιπωρούσαν; Κι ενώ επιτέλους μπήκατε στα αγαπημένα σας ρούχα, πόσοι από εσάς βλέπετε τη ζυγαριά να φτάνει ξανά στα κιλά με τα οποία ξεκινήσατε ή ακόμη περισσότερα;

Πολλοί θα συμφωνήσετε ότι έχετε ζήσει το σενάριο αυτό που είναι γνωστό ως το φαινόμενο «yo-yo». Με τον όρο φαινόμενο «yo-yo» ή «ανακύκλωση βάρους» περιγράφονται τα επαναλαμβανόμενα επεισόδια απώλειας και επαναπρόσληψης σωματικού βάρους. Το φαινόμενο αφορά τόσο τα παχύσαρκα όσο τα υπέρβαρα και τα άτομα φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

Τι προβλήματα υγείας προκαλεί; Επιβαρύνει την καρδιά;

Η ανακύκλωση βάρους τείνει να γίνει ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Το αν η ανακύκλωση βάρους προκαλεί μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία αποτελεί ζήτημα αμφιλεγόμενο. Η βιβλιογραφία δείχνει ότι τα άτομα που αυξομειώνουν το βάρος τους διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και διαβήτη τύπου ΙΙ σε σύγκριση με άτομα που διατηρούν σταθερό σωματικό βάρος ακόμη κι αν αυτό είναι αυξημένο.

Το ανησυχητικό είναι πως από μελέτες έχει φανεί ότι οι αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία (σε μεταβολικούς και παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου) είναι περισσότερο έκδηλες σε άτομα με φυσιολογικό σωματικό βάρος. Πληθυσμιακές μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με μεγάλες διακυμάνσεις στο σωματικό βάρος κατά την ενήλικη ζωή εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας, θνησιμότητας και καρδιαγγειακής νόσου μετά από προσαρμογή για το παρόν βάρος και για προϋπάρχουσα ασθένεια.

Αντίθετα, ανασκοπήσεις έχουν εξάγει αντιφατικά αποτελέσματα οσόν αφορά τις επιπτώσεις της ανακύκλωσης βάρους στην υγεία πιθανόν λόγω των διαφορετικών ορισμών που έχουν δοθεί στο φαινόμενο αυτό και υποστηρίζουν πως τα δεδομένα για δυσμενή επίδραση είναι σποραδικά.

Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με μεγάλες διακυμάνσεις στο σωματικό βάρος κατά την ενήλικη ζωή εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας, θνησιμότητας και καρδιαγγειακής νόσου

Τι στόχους πρέπει να βάζω πριν ξεκινήσω μια δίαιτα;

Αν είστε υπέρβαρος ή παχύσαρκος, το βέλτιστο για την υγεία σας είναι να φτάσετε σε ένα φυσιολογικό βάρος και να διατηρήσετε την απώλεια. Αν δυσκολεύεστε, μην απογοητεύεστε…εντείνετε την προσπάθεια και οργανώστε τη στρατηγική σας:

Απευθυνθείτε σε ειδικό!

Μην ακολουθείτε δίαιτες από μόνοι σας, συνεργαστείτε με έναν πτυχιούχο διαιτολόγο που μπορεί να σας βοηθήσει να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

Ακολουθείστε ισορροπημένη διατροφή!

Μην οδηγείστε σε ακρότητες..και μην αποκλείετε ολόκληρες ομάδες τροφίμων. Εφαρμόστε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα. Σε κάθε γεύμα επιλέξτε πηγή υδατανθράκων (πχ.ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί), πηγή πρωτεϊνών (πχ. κοτόπουλο, τυρί, αυγό) και λαχανικά. Τα φρούτα και τα γαλακτοκομικά πρέπει να περιλαμβάνονται στο καθημερινό διαιτολόγιο και μπορούν να αποτελέσουν ιδανικές λύσεις για το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα.

Πείτε «όχι» στις απαγορεύσεις!

Το μόνο που μπορείτε να καταφέρετε σε αντίθετη περίπτωση είναι να οδηγηθείτε σε στερήσεις που θα σας δημιουργήσουν αίσθημα απογοήτευσης. Μία στο τόσο (2-3 φορές/μήνα) ενδώστε στο αγαπημένο σας φαγητό ή γλυκό και επιστρέψτε στο διατροφικό σας πλάνο με ανανεωμένο ενδιαφέρον.

Στοχεύστε σε αργή απώλεια βάρους!

Οπλιστείτε με υπομονή και επιμονή…μην ενθουσιάζεστε με δίαιτες που υπόσχονται ότι θα χάσετε πολλά κιλά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το βέλτιστο είναι να χάνετε με σταθερό ρυθμό 0,5-1kg την εβδομάδα.

Πως η εξάντληση προκαλεί προβλήματα στην καρδιά

Ασκηθείτε!

Η άσκηση σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή ενισχύει την απώλεια βάρους και συμβάλλει στην διατήρηση του μυϊκού ιστού. Στοχεύστε λοιπόν στο να αθλείστε συστηματικά ξεκινώντας βήμα βήμα με ασκήσεις που ταιριάζουν καλύτερα σε σας. Μια πρακτική λύση είναι το γρήγορο βάδισμα για 30’ την ημέρα. Η άσκηση είναι ιδανική και για τη διατήρηση του απωλεσθέντος σωματικού βάρους.

Βρείτε υποστηρικτικό περιβάλλον!

Η οικογένεια ή οι φίλοι σας μπορούν να σας ενισχύσουν στην όλη προσπάθεια. Για παράδειγμα, κίνητρο μπορούν να αποτελέσουν τα οικογενειακά γεύματα ή η άθληση μαζί με κάποιο φίλο.

Ελέγχετε συχνά το σωματικό σας βάρος!

Να ζυγίζεστε 1 φορά την εβδομάδα ή να χρησιμοποιείτε κάποιο ρούχο σας ως μεζούρα. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε τον έλεγχο και αν ξεφύγετε θα μπορείτε άμεσα να ακολουθήσετε ένα πιο αυστηρό διατροφικό πρόγραμμα.

Διαβάστε επίσης: Έξι σημαντικοί αριθμοί για την υγεία της καρδιάς σας

Πηγή: www.mednutrition.gr

Previous ArticleNext Article

Με δυνατή αποστολή για το Ευρωπαϊκό Κύπελλο βάδην Ομάδων

Με πλήρη και δυνατή ομάδα στα 35χλμ. των γυναικών θα αγωνιστεί η χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Κύπελλο βάδην, που θα γίνει στην πόλη Ποντεμπράντι της Τσεχίας στις 16 Μαΐου.

Η αποστολή μας αποτελείται από συνολικά επτά αθλήτριες κι έναν αθλητή και διαθέτει το υλικό για καλές εμφανίσεις και καλά πλασαρίσματα. Η Αντιγόνη Ντρισμπιώτη, η Κυριακή Φιλτισάκου, η Χριστίνα Παπαδοπούλου και η Ευσταθία Κουρκουτσάκη θα συμμετάσχουν στα 35χλ. βάδην και θα διεκδικήσουν όχι μόνο καλές ατομικές εμφανίσεις, αλλά κι ένα καλό πλασάρισμα στην ομαδική βαθμολογία. Στη διοργάνωση θα συμμετάσχει και ο Αλέξανδρος Παπαμιχαήλ, μετά το εξαιρετικό 3.51.03, που πέτυχε στις 20 Μαρτίου στο Ντούντιτσε και είναι η τρίτη επίδοση της καριέρας του.

Αναλυτικά η αποστολή

Άνδρες
50χλμ. βάδην: Αλέξανδρος Παπαμιχαήλ (ΑΟ Μυκόνου)

Γυναίκες
10χλμ. βάδην Κ20: Αναστασία Αντωνοπούλου (ΓΣ Ίκαρος Ν. Ιωνίας)
20χλμ. βάδην Γυναικών/ Γυναίκες Κ23: Παναγιώτα Τσινοπούλου (Βέλος Παλαιού Φαλήρου), Όλγα Φιάσκα (ΑΣ Αθλοκίνηση Μυτιλήνης)
35χλμ. βάδην: Αντιγόνη Ντρισμπιώτη (ΑΣΣ Αλέξανδρος Μακεδονίας), Κυριακή Φιλτισάκου (ΑΓΣ Ανατολή Νέας Ιωνίας) , Χριστίνα Παπαδοπούλου (Πανελλήνιος ΓΣ), Ευσταθία Κουρκουτσάκη (ΓΑΣ Ιλισσός)

Στην Πάτρα το Πανελλήνιο Α/Γ, οι ημερομηνίες για τους Διασυλλογικούς Αγώνες 2021

Στην πόλη της Πάτρας θα φιλοξενηθεί το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ανδρών – Γυναικών και Ανδρών – Γυναικών Κ23 στις 5-6 Ιουνίου.

Την απόφαση αυτή έλαβε το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδία στη διάρκεια της σημερινής του συνεδρίασης, λαμβάνοντας υπόψιν την καταλληλόλητα του σταδίου, την εμπειρία του προσωπικού, καθώς και την παρακαταθήκη των επιτυχημένων διοργανώσεων τα προηγούμενα πέντε διαδοχικά έτη.

Στην ίδια πόλη θα διεξαχθεί και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Συνθέτων για τις κατηγορίας Ανδρών/Γυναικών Κ23 και Κ18 στις 7 και 8 Ιουνίου, καθώς και το Πρωτάθλημα Σκυταλοδρομιών Ανδρών-Γυναικών Κ23 στις 7 του ίδιου μήνα.

Σε ο,τι αφορά στους Διασυλλογικούς Αγώνες οι νέες ημερομηνίες, όπως επικυρώθηκαν στο σημερινό Διοικητικό Συμβούλιο είναι οι εξής:
8-9 Μαΐου Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Α/Γ και Σύνθετα Κ16 (19 όμιλοι)
15 ή 16 Μαΐου Διασυλλογικοί Αγώνες Κ16 (20 όμιλοι)
29 ή 30 Μαΐου Διασυλλογικοί Αγώνες κ18 (20 όμιλοι)

Ο πρώτος αγώνας του Διασυλλογικού Κ14 θα γίνει στις 22 Μαΐου και ο δεύτερος στις 9 Οκτωβρίου.

x
Send this to a friend