Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς 448

Photo by Random Sky on Unsplash

Όσο περισσότερο γυμνάζεται κανείς σε νεότερες ηλικίες, τόσο περισσότερο μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων αργότερα γράφουν επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, σε μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό JAMA Internal Medicine.

Οι νεαροί ενήλικες που ασκούνται έχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης δεκαετίες αργότερα από τους συνομηλίκους τους που δεν είναι τόσο δραστήριοι νωρίς στη ζωή.

Η γυμναστική έχει από καιρό συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής νόσου σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Η νέα μελέτη, όμως, προσφέρει νέα στοιχεία ότι η προπόνηση ρουτίνας που ξεκίνησε πριν από χρόνια είναι επίσης πολύ ωφέλιμη.

Μια ώρα τρέξιμο μπορεί να σας προσθέσει επτά ώρες ζωής!

Κάθε λεπτό τρεξίματος ή αερόβιας μετράει

Οι ερευνητές με επικεφαλής τον δρ Ζοάο Λίμα, παρακολούθησε επί πολλά χρόνια σχεδόν 4.900 νεαρούς ενήλικες ηλικίας 19-30 ετών (τους μισούς για 27 χρόνια) και διαπίστωσε ότι εκείνοι με καλή αεροβική ικανότητα είχαν μικρότερο κίνδυνο καρδιακού νοσήματος και θανάτου.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης 273 άτομα πέθαναν. Καρδιακά προβλήματα εμφάνισαν 193 άτομα και από αυτά πέθαναν 73 άτομα.

Η φυσική κατάσταση των συμμετεχόντων αξιολογήθηκε σε νεαρή ηλικία, το 1985 και το 1986, με δοκιμασία στο  διάδρομο που περιλάμβανε μέχρι και 92 λεπτά τρεξίματος, με βαθμιαία αύξηση της ταχύτητας. Για κάθε ένα επιπλέον λεπτό που οι συμμετέχοντες κατάφερναν να τρέξουν στον διάδρομο, ο κίνδυνος θανάτου από κάθε αιτία μειωνόταν 15% και από καρδιακή αιτία κατά 12%.

Πώς το αργό, μέτριο ή γρήγορο τρέξιμο επηρεάζει τη μακροζωία;

Μια ομάδα των συμμετεχόντων υποβλήθηκε στην ίδια δοκιμασία επτά χρόνια μετά την έναρξη της μελέτης. Σ’ αυτή την ομάδα, για κάθε ένα λεπτό μείωσης της ικανότητας να τρέχουν στο διάδρομο, ο κίνδυνος θανάτου αυξανόταν κατά 21% και ο καρδιακός θάνατος κατά 20%.

«Πρέπει όλοι μας από νωρίς να φροντίζουμε την φυσική μας κατάσταση, καθώς φαίνεται να επηρεάζει την υγεία της καρδιάς μας μακροπρόθεσμα» σχολιάζει ο Λίμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω αποτέλεσμα της μελέτης προέκυψαν αφού απομονώθηκαν άλλοι παράγοντες υγείας όπως ο διαβήτης τύπου 2 και η παχυσαρκία. Το γεγονός ότι ακόμη και η παχυσαρκία δεν άλλαξε το αποτέλεσμα υπογραμμίζει την ανάγκη να σκεφτούμε την άσκηση ως κάτι περισσότερο από απλώς ένα εργαλείο για απώλεια βάρους, σχολίασαν οι ερευνητές. Το να είναι κανείς σε φόρμα και να διατηρεί τη φυσική του κατάσταση με την πάροδο του χρόνου είναι πολύ σημαντικό για την καρδιά και τη γενική υγεία.

Διαβάστε επίσης: Γιατί το τρέξιμο σας βοηθάει να πάρετε μια σημαντική απόφαση;

Previous ArticleNext Article

Πόσο πιθανό είναι να κολλήσετε τον COVID-19 από τα παπούτσια σας; 8

Η βασικές συμβουλές για τον περιορισμό της εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού, εκτός από το… μένουμε σπίτι, είναι να πλένουμε καλά τα χέρια μας, να χρησιμοποιούμε αντισηπτικά υγρά και μαντιλάκια, να μην βήχουμε ή φτερνιζόμαστε στον αέρα και να αερίζουμε τα ρούχα και τα παπούτσια μας, όταν επιστρέφουμε σπίτι.

Eιδικά για τους δρομείς που έτσι κι αλλιώς καταγράφουν αρκετά χιλιόμετρα, αλλά ακόμα και όλους εκείνους τους ανθρώπους που περπατούν πια καθημερινά για να ασκηθούν και να βγουν για λίγα λεπτά εκτός σπιτιού, λίγες είναι οι πληροφορίες που υπάρχουν για το πόσο μπορεί να μείνει ο ιός πάνω σε μια σόλα.

Μελέτη που διεξήχθη στο Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο ιός μπορεί να ζήσει μέχρι δύο ή τρεις ημέρες σε σκληρές πλαστικές επιφάνειες.

Με δεδομένο ότι οι σόλες των παπουτσιών είναι κατασκευασμένα από ανθεκτικά, μη πορώδη υλικά όπως το πλαστικό, καουτσούκ, PVC και το λάστιχο, είναι πιθανό ο ιός να μπορεί να επιβιώσει και εκεί.

Η ψύχωση ενός δρομέα: Συλλέγοντας παπούτσια τρεξίματος

Μπορεί να εξαπλωθεί ο COVID-19 στα παπούτσια σας;

Υπό την προϋπόθεση ότι ακολουθείτε τους γενικούς κανόνες υγιεινής γύρω από τα παπούτσια, δεν πρέπει να ανησυχείτε πολύ.

Καθώς το COVID-19 εξαπλώνεται μέσω επαφής με σταγονίδια αναπνοής από κάποιον που έχει μολυνθεί, η πιθανότητα εξάπλωσης ή μόλυνσης του ιού από τα παπούτσια είναι χαμηλή.

«Πρέπει να συμβούν διάφορα παράδοξα»

Συμφωνα με τα όσα είπε η Δρ Adwoa Danso, που ζει και εργάζεται  στο Λονδίνο στο runnersworld.co.uk:

«Γνωρίζουμε ότι ο ιός μπορεί να ζει σε επιφάνειες για μεγάλο χρονικό διάστημα και αυτή η διαπίστωση σίγουρα ισχύει και για τα παπούτσι μας. O κίνδυνος, πάντως, να κολλήσει κανείς εξακολουθεί να είναι χαμηλός, αφού θα πρέπει να έχουν πέσει σταγονίδια πάνω στη συγκεκριμένη επιφάνεια. Αν αφήνουμε τα παπούτσια μας εκτός σπιτιού ή τα βγάζουμε στο μπαλκόνι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. Θα πρέπει να φροντίζουμε να μην βάζουμε το ένα παπούτσι πάνω στο άλλο, ώστε να αποφύγουμε να περάσουμε το μικρόβιο από τη σόλα, σε άλλη επιφάνεια του παπουτσιού.

Έτσι θα συντηρήσετε τα αθλητικά σας παπούτσια για να “τρέξουν” περισσότερο

Για να κολλήσει κανείς από τα παπούτσια του, θα πρέπει να συμβούν διάφορα παράδοξα. Πρώτον οι αναπνευστικές εκκρίσεις ενός ατόμου που μολύνθηκε να επιβιώσουν στο πεζοδρόμιο, να μεταφερθούν παπούτσια σας και στη συνέχεια, από τα παπούτσια σας στο στόμα ή τη μύτη σας. Και ειδικά το τελευταίο το θεωρώ εξαιρετικά δύσκολο».

Και η αλήθεια είναι ότι δεν πρέπει να υπάρχει κανείς που να πλησιάζει τόσο πολύ τη σόλα του παπουτσιού του στο στόμα ή τη μύτη του. Και αν υπάρχει, είναι μια καλή ευκαιρία να σταματήσει τώρα αυτήν την κακή… συνήθεια.

Διαβάστε επίσης: Zita, Strike, Sportex: Όταν τα παπούτσια δεν ήταν φετίχ

Απεβίωσε λόγω κορωνοϊού ο Ισπανός βετεράνος δρομέας Γιορέντε! 40

Ένα ακόμα θύμα του κορωνοϊού καταγράφηκε στην Ισπανία, καθώς ο δρομέας Σαντιάγκο Γιορέντε απεβίωσε σε ηλικία 61 ετών μετά την προσβολή του από τον ιό Covid-19!

O εκλιπών ήταν από τους κορυφαίους αθλητές των δρόμων σε ανώμαλο έδαφος στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στα μέσα αυτής του 1980, έχοντας στο παλμαρέ του πολλές εγχώριες αλλά και διεθνείς διακρίσεις.

Παράλληλα, μετά το τέλος της «πλούσιας» καριέρας του εργάστηκε ως μασέρ και φυσιοθεραπευτής ενώ συμμετείχε σε αποστολές των εθνικών ομάδων της Ισπανίας σε διεθνείς διοργανώσεις, ειδικότερα σε Ολυμπιακούς Αγώνες.

x
Send this to a friend