Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

Photo by Random Sky on Unsplash

Όσο περισσότερο γυμνάζεται κανείς σε νεότερες ηλικίες, τόσο περισσότερο μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων αργότερα γράφουν επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, σε μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό JAMA Internal Medicine.

Οι νεαροί ενήλικες που ασκούνται έχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης δεκαετίες αργότερα από τους συνομηλίκους τους που δεν είναι τόσο δραστήριοι νωρίς στη ζωή.

Η γυμναστική έχει από καιρό συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής νόσου σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Η νέα μελέτη, όμως, προσφέρει νέα στοιχεία ότι η προπόνηση ρουτίνας που ξεκίνησε πριν από χρόνια είναι επίσης πολύ ωφέλιμη.

Μια ώρα τρέξιμο μπορεί να σας προσθέσει επτά ώρες ζωής!

Κάθε λεπτό τρεξίματος ή αερόβιας μετράει

Οι ερευνητές με επικεφαλής τον δρ Ζοάο Λίμα, παρακολούθησε επί πολλά χρόνια σχεδόν 4.900 νεαρούς ενήλικες ηλικίας 19-30 ετών (τους μισούς για 27 χρόνια) και διαπίστωσε ότι εκείνοι με καλή αεροβική ικανότητα είχαν μικρότερο κίνδυνο καρδιακού νοσήματος και θανάτου.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης 273 άτομα πέθαναν. Καρδιακά προβλήματα εμφάνισαν 193 άτομα και από αυτά πέθαναν 73 άτομα.

Η φυσική κατάσταση των συμμετεχόντων αξιολογήθηκε σε νεαρή ηλικία, το 1985 και το 1986, με δοκιμασία στο  διάδρομο που περιλάμβανε μέχρι και 92 λεπτά τρεξίματος, με βαθμιαία αύξηση της ταχύτητας. Για κάθε ένα επιπλέον λεπτό που οι συμμετέχοντες κατάφερναν να τρέξουν στον διάδρομο, ο κίνδυνος θανάτου από κάθε αιτία μειωνόταν 15% και από καρδιακή αιτία κατά 12%.

Πώς το αργό, μέτριο ή γρήγορο τρέξιμο επηρεάζει τη μακροζωία;

Μια ομάδα των συμμετεχόντων υποβλήθηκε στην ίδια δοκιμασία επτά χρόνια μετά την έναρξη της μελέτης. Σ’ αυτή την ομάδα, για κάθε ένα λεπτό μείωσης της ικανότητας να τρέχουν στο διάδρομο, ο κίνδυνος θανάτου αυξανόταν κατά 21% και ο καρδιακός θάνατος κατά 20%.

«Πρέπει όλοι μας από νωρίς να φροντίζουμε την φυσική μας κατάσταση, καθώς φαίνεται να επηρεάζει την υγεία της καρδιάς μας μακροπρόθεσμα» σχολιάζει ο Λίμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω αποτέλεσμα της μελέτης προέκυψαν αφού απομονώθηκαν άλλοι παράγοντες υγείας όπως ο διαβήτης τύπου 2 και η παχυσαρκία. Το γεγονός ότι ακόμη και η παχυσαρκία δεν άλλαξε το αποτέλεσμα υπογραμμίζει την ανάγκη να σκεφτούμε την άσκηση ως κάτι περισσότερο από απλώς ένα εργαλείο για απώλεια βάρους, σχολίασαν οι ερευνητές. Το να είναι κανείς σε φόρμα και να διατηρεί τη φυσική του κατάσταση με την πάροδο του χρόνου είναι πολύ σημαντικό για την καρδιά και τη γενική υγεία.

Διαβάστε επίσης: Γιατί το τρέξιμο σας βοηθάει να πάρετε μια σημαντική απόφαση;

Previous ArticleNext Article

Πολύγυρος Run Χαλκιδική στις 23 Αυγούστου 2020

Η οργανωτική επιτροπή του ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ RUN ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ, ανακοινώνει την ημερομηνία της διεξαγωγής του 4ου Αγώνα, στις 23 Αυγούστου 2020, στον Πολύγυρο Χαλκιδικής.

Η Διοργάνωση περιλαμβάνει 2 Αγώνες:

  1. Λαϊκό Δρόμο Υγείας 5,2 χλμ με Τρέξιμο ή Δυναμικό Περπάτημα. Ώρα Εκκίνησης 10.00
  2. Αγώνα Βουνού – Πόλης RUN 14,6 χλμ – Ώρα Εκκίνησης 10.15.

Η Εκκίνηση και ο Τερματισμός και για τους 2 Αγώνες θα είναι στην Πλατεία Ηρώων στον Πολύγυρο

Διοργανωτές είναι ο Αθλητικός Όμιλος Πολυγύρου σε συνεργασία με πολλούς τοπικούς συλλόγους και φορείς, υπό την αιγίδα του Δήμου Πολυγύρου.

Η Διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που ορίζουν οι αρμόδιοι φορείς.

Σκοπός του event είναι η προώθηση και διάδοση του αθλητικού πνεύματος, η ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς του τόπου.

Οι Εγγραφές είναι σε εξέλιξη και πραγματοποιούνται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης http://run.polygyros.gr

ΟΛΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΘΑ ΔΙΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ «ΑΓΑΠΗ» ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ.

 Όλες τις πληροφορίες σχετικά με το event, θα βρείτε στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης  http://run.polygyros.gr

Τακτικές ενημερώσεις παρέχονται στο facebook του Αγώνα: https://www.facebook.com/polygyrosrun/   Κάντε Like και ελάτε να τρέξουμε ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΣΚΟΠΟ!

Άνοιξαν οι εγγραφές για τον 14ο Γύρο Λίμνης Ιωαννίνων

Την αντίστροφη μέτρηση για τον 14ο Γύρο Λίμνης Ιωαννίνων, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 19-20 Σεπτεμβρίου 2020, σηματοδοτεί η έναρξη των εγγραφών, που γίνεται μέσα από την αναβαθμισμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα στο www.ioanninalakerun.gr.

Αν και με καθυστέρηση σε σχέση με τα επόμενα χρόνια, λόγω των υγειονομικών συνθηκών που επέβαλαν την αναδιοργάνωση του αγώνα σε πολλά επίπεδα, δίνεται πλέον η δυνατότητα σε όλους τους δρομείς να δηλώσουν τη συμμετοχή τους για τις γνωστές πλέον διαδρομές γύρω από τη λίμνη Παμβώτιδα.

Όσοι επιθυμούν να τρέξουν στον μεγάλο αγώνα των 30 χλμ., το Δυναμικό Βάδισμα 30 χλμ., τους αγώνες δρόμου 10 χλμ. και 5 χλμ., μπορούν να εγγράφονται στην ιστοσελίδα του αγώνα www.ioanninalakerun .gr. έως τις 4 Σεπτεμβρίου 2020. Με δεδομένο ότι φέτος θα υπάρξει ανώτατος αριθμός συμμετοχής αγωνιζομένων σε κάθε δρόμο, ενδέχεται οι εγγραφές να κλείσουν νωρίτερα, γι’ αυτό καλό θα ήταν να δηλωθεί εγκαίρως η συμμετοχή από όσους δε θέλουν να χάσουν τη χαρά της συμμετοχής σε έναν αγώνα που γίνεται στην ομορφότερη διαδρομή της Ελλάδας.

Για να ολοκληρωθεί η εγγραφή, πρέπει να καταβληθεί το αντίστοιχο αντίτιμο εντός 48 ωρών από την υποβολή της δήλωσης.

Το αντίτιμο συμμετοχής έχει ως εξής:

Ατομικά

  • Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων, Δυναμικό Βάδην 30χλμ.: 20 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 10χλμ: 15 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 5χλμ: 10 ευρώ.

Ομαδικά άνω των 10 ατόμων

  • Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων, Δυναμικό Βάδην 30χλμ.: 17 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 10χλμ: 12 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 5χλμ: 8 ευρώ.

Ομαδικά ΕΟΛΣΜΑ-Υ και ΣΕΓΑΣ άνω των 10 ατόμων

  • Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων, Δυναμικό Βάδην 30χλμ.: 14 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 10χλμ: 10 ευρώ.
x
Send this to a friend