Tρόποι για να μετρήσετε σωστά το σωματικό σας λίπος

Το σώμα αποτελείται από διάφορους ιστούς, αλλά στη διάρκεια της ενήλικης ζωής δύο είναι οι ιστοί που προκαλούν σημαντικές αυξομειώσεις στο σωματικό βάρος, ο μυϊκός και ο λιπώδης.

Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από την άλιπη μάζα και τον λιπώδη ιστό. Η άλιπη μάζα περιλαμβάνει τους μυς, τα οστά και τα διάφορα όργανα.

Ο λιπώδης ιστός είναι το ποσοστό της σωματικής μάζας που αποτελείται από λίπος. Συχνότερα ονομάζεται ως σωματικό λίπος και είναι το επί τοις εκατό της συνολικής σωματικής μάζας το οποίο αποτελείται από το λίπος.

Ο λιπώδης ιστός ή σωματικό λίπος διακρίνεται σε δύο κατηγορίες, το δομικό ή απαραίτητο και το αποταμιευτικό ή μη απαραίτητο.

Το απαραίτητο λίπος είναι το ποσοστό του λίπους που χρειάζεται το σώμα για να επιτελέσει τις συνηθισμένες βιολογικές του λειτουργίες. Για όσους ρωτούν, όχι το λίπος δεν μπορεί να σφίξει.

Υπάρχουν ασήσεις που μπορούν να ρίξουν τα επίπεδα λίπους στο σώμα σας, το οποίο μπορεί να εκπαιδευτεί με διάφορους τρόπους για να καίει περισσότερο λίπος από το κανονικό.

Αυτοί είναι οι βασικοί τρόποι για να μετρήσετε το λίπος στο σώμα σας:

1. Δερματοπτυχόμετρο

Η μεγαλύτερη ποσότητα του αποθηκευμένου λίπους του σώματος βρίσκεται κάτω από το δέρμα και κατά συνέπεια το πάχος της πτυχής του δέρματος σε ορισμένα βασικά σημεία του σώματος δίνει μια καλή εικόνα του συνολικού υποδόριου λίπους. Τα δερματοπτυχόμετρα βασίζονται στη μέτρηση αυτού του υποδόριου λίπους. Τα συνηθέστερα σημεία μέτρησης του πάχους της πτυχής είναι: οι περιοχές του τρικέφαλου, του δικέφαλου μυός, της ωμοπλάτης και των άνω λαγονίων οστών. Από το άθροισμα των 4 πτυχών μπορεί να υπολογισθεί το συνολικό % λίπος ανά ηλικία και φύλο σύμφωνα με κάποιες εξισώσεις.

2. Εξυπνή ζυγαριά

Χάρη σε μια σειρά από αισθητήρες και εργαλεία, οι έξυπνες ζυγαριές προσφέρουν ταυτόχρονα και λιπομέτρηση, αλλά και αρκετά ακόμη στοιχεία της σωματικής σας ανάλυσης. Μάλιστα, σε συνεργασία με αντίστοιχο software που πρέπει να εγκατασταθεί σε μια έξυπνη συσκευή, μπορείτε να μοιραστείτε εύκολα και απλά τα δεδομένα σας, τόσο με φίλους και συγγενείς, όσο και με τον προσωπικό σας ιατρό/διαιτολόγο/διατροφολόγο.

3. Φορητό σκάνερ

Το πλεονέκτημά του είναι πως μπορεί να μετακινηθεί γύρω από το σώμα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να γνωρίζετε τα ποσοστά σωματικού λίπους έως και σε 24 διαφορετικές μυικές ομάδες.

4. Υδροστατικό ζύγισμα

αΚατά την διάρκεια της διαδικασίας ο εξεταζόμενος ζυγίζεται έξω και κάτω από το νερό. Το ζητούμενο της μεθόδου αυτής είναι η εύρεση της πυκνότητας του σώματος και βασίζεται στην αρχή του Αρχιμήδη. Το βάρος του σώματος έξω από το νερό φυσιολογικά είναι μεγαλύτερο από ότι μέσα στο νερό. Η διάφορα του βάρους έξω και μέσα στο νερό μας δίνει την ποσότητα του νερού που εκτοπίστηκε. Βάση της αρχής του Αρχιμήδη μετρώντας τον όγκο του εντοπιζόμενου νερού μπορούμε να βρούμε τον όγκο του σώματος. Το σφάλμα της μέτρησης με την μέθοδο της υδροστατικής ζύγισης κυμαίνεται από 2% έως 3%, το όποιο είναι αποδεκτό ακόμη και στους πλέον αυστηρούς ερευνητικούς σχεδιασμούς.

5. DEXA

Η διπλής ενέργειας ακτινοβολία ακτίνων Χ, είναι η μέθοδος γνωστή με το όνομα DEXA. Στο παρελθόν, η μέθοδος χρησιμοποιούνταν μόνο για τη μέτρηση της οστικής πυκνότητας, αλλά πλέον έχει γίνει το “νέο χρυσό πρότυπο”, όταν μιλάμε για μέθοδο μέτρησης του σωματικού λίπους. Βασίζεται σε τρι-συστατικό μοντέλο μέτρησης, όπως λέγεται, σε αντίθεση με την υδροστατική μέθοδο ζύγισης, όπου βασίζεται σε δι-συστατικό μοντέλο μέτρησης. Όταν μιλάμε για τρι-συτατικό μοντέλο, εννοούμε ότι “χωρίζει” το σώμα σε τρία τμήματα, σε μάζα συνολικών ηλεκτρολυτών στο σώμα, σε μάζα ελεύθερου λίπους και σε λιπώδη μάζα. Αντίθετα, στο δι-συστατικό μοντέλο, εννοούμε το διαχωρισμό του σώματος σε δύο τμήματα, σε μάζα ελεύθερου λίπους και σε λιπώδη μάζα. Η μέδοθος DEXA επιτρέπει επίσης και την ανάλυση της κατανομής του σωματικού λίπους, με αποτέλεσμα να γνωρίζουμε πως κατανέμεται το λίπος σε διάφορα μέρη του σώματος. Χρησιμοποιεί τη μέθοδο της σάρωσης του σώματος με απόλυτα ασφαλή και χαμηλή δόση ακτινοβολίας και η διάρκεια της μέτρησης είναι περίπου είκοσι λεπτά.

6. Μέθοδος ανθρωπομετρικής ταινίας

Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιεί τις μετρήσεις κάποιων περιφερειών του σώματος, για την εκτίμηση του ποσοστού του σωματικού λίπους. Ο συνηθέστερος αλγόριθμος για τη συγκεκριμένη μέθοδο, χρησιμοποιεί τις περιφέρειες της μέσης, του λαιμού και των γοφών, καθώς και το σωματικό ύψος.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Τριήμερο με 3 απολαυστικές δράσεις στη μοναδική ύπαιθρο της Άνδρου

Έρχεται 3ήμερο και σας ετοιμάσαμε τρεις απολαυστικές δράσεις στη μοναδική φύση της Άνδρου.

Διάλεξε αυτή που σου ταιριάζει, δήλωσε συμμετοχή και έλα να εξερευνήσουμε τα μονοπάτια και τα βράχια του νησιού
Πρόλαβε τη θέση σου!

Μικρός αριθμός συμμετοχών ! 6937236362 ή [email protected]

➡️ Σάββατο 19 Ιουνίου – Via Ferrata δίπλα στον καταρράκτη της Παλαιόπολης. Σκαρφαλώνουμε και απολαμβάνουμε το ηλιοβασίλεμα από ψηλά! 

Συναντιόμαστε στις 16.30 στην Άνω Παλαιόπολη. Η δράση διαρκεί περίπου 3 ώρες.
Η Παλαιόπολη βρίσκεται στη δυτική πλευρά της Άνδρου, μια πολύ καλά προστατευόμενη περιοχή από την οροσειρά Πέταλο, με πλούσια βλάστηση και δύο εντυπωσιακούς, για τις Κυκλάδες, μικρούς καταρράκτες. Η πρόσβαση στην κορυφή γίνεται από σιδερένια σκαλοπάτια και ασφάλεια με σχοινιά, ενώ η θέα από την κορυφή στη θάλασσα και τα γύρω νησιά είναι μοναδική.

Προϋποθέσεις για τη συγκεκριμένη δράση 

  • Η ελάχιστη ηλικία είναι 12 ετών
  • Φυσική και ψυχική κατάσταση
  • Άνεση στα ύψη
  • Να μην έχει προηγηθεί χρήση αλκοόλ και ουσιών
  • Οι ανήλικοι να συνοδεύονται από γονέα ή κηδεμόνα

Κόστος ανά άτομο 35 ευρώ . Μέγιστος αριθμός συμμετοχών 6 άτομα.

➡️ Κυριακή 20 Ιουνίου – Απογευματινή Πεζοπορία στο μονοπάτι Andros Routes no 4, από τα Αηδόνια στη Μονή Τρομαρχίων. 

Συναντιόμαστε στις 17.00 στις πηγές των Αηδονίων. Η απόσταση της διαδρομής είναι 7 χλμ και η διάρκεια περπατήματος περίπου 3ώρες. Ο βαθμός δυσκολίας είναι μέτριος.
Η διαδρομή μας ξεκινά από την Αηδόνια, με τα επιβλητικά αρχοντικά της, τη μαρμάρινη πηγή, διακοσμημένη με μεταβυζαντινά ανάγλυφα. Στη συνέχεια, η διαδρομή αφήνει πίσω το Κόρθι και συνεχίζει προς το Μουσιώνα, ένα μνημειακό συγκρότημα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Αφού διασχίσουμε τα μικρά χωριά χωριά της αγροτικής περιοχής, η διαδρομή περνάει από νερόμυλους, κονάκια, αλώνια, περιστερώνες.  Ακολουθώντας το μονοπάτι με θέα στη δυτική ακτή, θα φτάσουμε στην απόκρημνη περιοχή της Μονής Τρομαρχίων
Επίσκεψη στη Μονή με την άφιξή μας ενώ απολαμβάνουμε το ηλιοβασίλεμα.

Κόστος 20ε το άτομο. Περιλαμβάνει οδηγό/συνοδό πεζοπορίας,  σνακς, νερό, την επίσκεψη στη Μονή, και τη μεταφορά στο αρχικό σημείο συνάντησης.

➡️ Δευτέρα 21 Ιουνίου – Πρωινή Πεζοπορία από τον Αγ. Ιωάννη στους Κρουνούς (Κόρθι) στην παραλία Κρεμμύδες. 

Συναντιόμαστε στις 09.30 στα Αηδόνια. Η απόσταση της διαδρομής είναι 6 χλμ και η διάρκεια περπατήματος περίπου 3 ώρες. Ο βαθμός δυσκολίας μέτριος. 

Μία πολύ όμορφη και με ποικιλία αγροτικού τοπίου διαδρομή που ξεκινά από τις μαρμάρινες πηγές του παραδοσιακού βοικισμού Αηδόνια για να καταλήξει στην παραλία Κρεμμύδες.
Το μονοπάτι αρχικά διασχίζει το χωριό και με ανηφορική πορεία προς τα νοτιοανατολικά ανεβαίνει σταδιακά τον ορεινό όγκο της Ράχης. Η θέα προς τον Όρμο Κορθίου είναι βμοναδική, ενώ το τοπίο εναλάσσεται διαρκώς άλλωτε κάτω από πυκνά ασφενδάμια κ άλλωτε δίπλα σε μεγάλες καλλιεργημένες πεζούλες. Μετά την κόψη της Ράχης το μονοπάτι κατηφορίζει με θέα την Τήνο την παραλία Κρεμμύδες και ένα απόλυτα αγροτικό τοπίο, γεμάτο από παλιές αναβαθμίδες, αλώνια, κονάκια και εξαιρετικές ξερολιθιές ανάμεσα σε πλούσια χαμηλή βλάστηση.

Κόστος 20ε το άτομο : Περιλαμβάνει οδηγό/συνόδο πεζοπορίας, σνακς, νερό και τη μεταφορά (με 4κίνητα αυτοκίνητα) στο αρχικό σημείο συνάντησης. 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Παρουσίαση «Μαραθώνιος & Μαραθώνας» στη Νέα Μάκρη

Του Ηρακλή Αθανασόπουλου

Η πρώτη δημόσια παρουσίαση του νέου, δεύτερου στη σειρά, βιβλίου «Μαραθώνιος & Μαραθώνας: η πλήρης διατριβή επί της κλασικής διαδρομής» φιλοξενείται την ερχόμενη Κυριακή 20η Ιουνίου στην πλατεία της Νέας Μάκρης και ώρα 20:30.

Πρόκειται για την ανανεωμένη εις το μέγιστο βαθμό έκδοση του βιβλίου συγκριτικά με την πρώτη, αυτή του 2010! Ο συγγραφέας αντιμετωπίζει όλα όσα συνέβησαν επί της κλασικής διαδρομής από το 1896 και μετά με μια άλλη πιο λεπτομερή και νέα ματιά. Το διαρκές ψάξιμο αποκάλυψε νέα στοιχεία τα οποία προστέθηκαν.

Καλύφθηκαν ελλείψεις και διορθώθηκαν λάθη. Αποκαταστάθηκαν γεγονότα και δρομείς. Εστιάζει, δίνει έμφαση, προβάλλει τη δρομική κοινότητα, τον ελεύθερο δρομέα. Βέβαια περιγράφει όλους τους αγώνες μαραθωνίου, δλδ ολυμπιακούς, ευρωπαικούς, παγκόσμιους, πανελλήνια πρωταθλήματα και ΚΜΑ ή ΑΜΑ.

Δια του υπότιτλου «η πλήρης διατριβή επί της κλασσικής διαδρομής» στο εξώφυλλο γίνεται σαφές αυτό το περιεχόμενο. Προτάσσεται, αντί εισαγωγής, η ιστορική αναδρομή στη μάχη του 490 π.Χ. Εγκωμιάζεται ο «κήπος των Αθηνών», ο Μαραθώνας του σήμερα και του αύριο… Tο νέο βιβλίο «Μαραθώνιος & Μαραθώνας», μοναδικό στο είδος του είναι πολύτιμο, χρήσιμο στους φίλους του μαραθωνίου και όχι μόνο…

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend