Θα γίνουν αγώνες δρόμου μέσα στο 2020; Όλα τα δεδομένα

Το ερώτημα που απασχολεί τους δρομείς στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο είναι: Θα τρέξουμε σε αγώνα μέσα στο 2020;

Είναι γεγονός ότι η απάντηση δεν είναι απλή. Άλλωστε η κατάσταση με τον covid-19 όπως έχει αποδειχθεί σε παγκόσμιο επίπεδο είναι «βλέποντας και κάνοντας», ενώ τα δεδομένα αλλάζουν καθημερινά.

Η Ελλάδα έχει καταφέρει να κρατήσει τον νέο κορωνοϊό σε χαμηλά επίπεδα και μάλιστα αν οι προσπάθειες των πολιτών συνεχιστούν, τότε ίσως να μην αργήσει η μέρα που θα τον βάλουμε, έστω και σε προσωρινή, καραντίνα.

Σταδιακά, όπως ανακοίνωσαν μάλιστα και επίσημα την Τρίτη τόσο οι Τσιόρδας και Χαρδαλιάς, ήδη μελετώνται τα μέτρα της επόμενης ημέρας, τα οποία πιθανότατα και θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις αρχές Μάϊου.

Αυτά τα μέτρα θα αφορούν τα μικρά μαγαζιά αρχικά, τις μεταφορές και ορισμένες εταιρίες. Ανάλογα με τις εξελίξεις, ίσως επεκταθούν στα μεγαλύτερα εμπορικά μαγαζιά και δρόμους, στα πολυκαταστήματα και στο… βάθος τα εμπορικά, τα σινεμά και… βλέπουμε. Η οικονομία, εξάλλου, είναι το σημαντικότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή.

Τα δεδομένα στον αθλητισμό

Αναφορικά με τον αθλητισμό, ακόμα οριστικές αποφάσεις δεν υπάρχουν. Σίγουρα θα ανοίξουν κάποιοι χώροι άσκησης που παραμένουν μέχρι σήμερα κλειστοί και ίσως ορισμένα πάρκα, όπως είπε και ο πρωθυπουργός.

Τα ερασιτεχνικά πρωταθλήματα ήδη ολοκληρώνονται για φέτος, διότι εκεί δεν υπάρχουν οικονομικά δεδομένα.

Ακόμα δεν έχει αποφασιστεί τι θα γίνει με τα επαγγελματικά πρωταθλήματα των ομαδικών αθλημάτων, αν και αυτή την ώρα σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, αν και εφόσον γίνει η επανεκκίνησή τους, τότε θα είναι κεκλεισμένων των θυρών.

Ποιο θα είναι το πρώτο μήνυμα…

Αν συμβεί αυτό, αν δηλαδή ξεκινήσουν οι διοργανώσεις χωρίς κόσμο στις εξέδρες, τότε θα έχουμε πάρει ένα πρώτο μήνυμα για το τι θα συμβεί με τους αγώνες δρόμου. Μεγάλους ή μικρότερους.

Παράλληλα η πίεση για επανεκκίνηση, αφορά κυρίως τους επαγγελματικούς και όχι τους ερασιτεχνικούς αγώνες, δεδομένου ότι εκεί «παίζονται» πολύ περισσότερα λεφτά και κυρίως διότι πιέζουν οι ευρωπαϊκές ομοσπονδίες. Δεν μπορεί δηλαδή στην Ελλάδα να μην ξέρουμε ποιος θα είναι ο πρωταθλητής, διότι το απαιτεί η UEFA προκειμένου να διοργανωθεί το Champions League της σεζόν 2020-21.

Είναι πιθανόν η IAAF να πιέσει και αυτή για να γίνουν οι διοργανώσεις, προκειμένου να γνωρίζει ποιοι αθλητές θα πιάσουν τα όρια και θα μπορούν να αγωνιστούν στις διεθνής διοργανώσεις ακόμα και στους Ολυμπιακούς αγώνες. Το ότι μπορεί να γίνουν τα πανελλήνια πρωταθλήματα, δεν σημαίνει αυτόματα ότι μπορεί να γίνουν και οι μαζικοί αγώνες δρόμου.

Αυτή τη στιγμή, η συνάθροιση πάνω από 10 ανθρώπων και αυτή τηρώντας τους κανόνες απόστασης, παραμένει. Και εκεί εντάσσονται και οι μαζικοί αγώνες δρόμου.

Ακόμα και αν το όριο αυξηθεί στους 50 και τους 100, πάλι παραμένει δύσκολο να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε διοργάνωση.

Την ίδια στιγμή οι περισσότεροι διοργανωτές βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Οι χορηγοί, δεν φαίνονται αυτή τη στιγμή διατεθειμένοι να επενδύσουν σε αγώνες, ενώ Δήμοι και Περιφέρειες που στηρίζουν (και) οικονομικά τις διοργανώσεις, δεν δείχνουν «ζεστοί» να σταθούν δίπλα κάποιο event που δύσκολα φέτος θα τους φέρει έσοδα, ενώ παράλληλα μπορεί να τους φέρει… μπελάδες.

Θεωρούν επικίνδυνο να φέρουν στον τόπο τους 200-300 αθλητές άλλους τόσους συνοδούς, που θα ανακατευτούν με την τοπική κοινωνία και μπορεί να μεταφέρουν έναν ιό, που ακόμα και αν βρίσκεται σε ύπνωση, με βάση τις προβλέψεις των ειδικών θα «ξυπνήσει» το φθινόπωρο.

Το ρίσκο είναι ακόμα μεγαλύτερο για τις διοργανώσεις που είναι διεθνή brand και η επιτυχία τους εξαρτάται από τον κόσμο που ταξιδεύει από το εξωτερικό. Ποιος δήμαρχος, ποιας πόλης, νησιού ή περιοχής θα κοιμάται ήσυχος γνωρίζοντας ότι σε έναν αγώνα μπορεί να υπάρχουν συμμετέχοντες από 10-20-30 ή και 50 χώρες;

Λεφτά υπάρχουν;

Αλλά ακόμα και αν υποθέσουμε ότι πολλά από όλα αυτά τα εμπόδια ξεπεραστούν. Είναι σίγουρο ότι ο μέσος Έλληνας θα μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά στην επόμενη μέρα και ταυτόχρονα να ξοδεύει χρήματα για να τρέχει σε αγώνες;

Είναι νωρίς αλλά…

Μπορεί να είναι ακόμα νωρίς, αλλά ο κίνδυνος να μην γίνουν καθόλου διοργανώσεις μέσα στο 2020, δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

Φυσικά, τα πράγματα αλλάζουν. Ο αόρατος εχθρός που λέγεται κορωνοϊός είναι απρόβλεπτος. Από την άλλη, όλα τα μεγάλα ερευνητικά κέντρα δίνουν μάχη με το χρόνο, πιεζόμενα από τις συνθήκες και φυσικά από τις οικονομίες των χωρών που πνέουν τα λοίσθια. Και δεν αποκλείεται να έχουμε ένα αξιόπιστο φάρμακο (σ.σ. όχι εμβόλιο) μέσα στους επόμενους μήνες.

Το να ζήσουμε εξάλλου, τούτη την ώρα, είναι πιο σημαντικό από το να τρέξουμε. Εξάλλου το τρέξιμο είναι τρόπος ζωής. Σίγουρα ο καθένας από εμάς χρειάζεται το κίνητρο ενός αγώνα, αλλά η ίδια η ζωή, η υγεία μας, είναι το μεγαλύτερο.

Ας κάνουμε, λοιπόν, όλοι υπομονή. Όση χρειαστεί. Ας συνεχίσουμε να τρέχουμε για την υγεία μας και τη ζωή μας. Και ας ελπίσουμε ότι τα δεδομένα θα αλλάξουν. Το ευχόμαστε με όλη μας την καρδιά.

Διαβάστε επίσης: Τρέχουμε μόνοι, συνεχίζουμε να ζούμε και θα νικήσουμε

Previous ArticleNext Article

Τρέξιμο: 10 Tips για το ξεκίνημα της προετοιμασίας σας

Γράφει ο Στέφανος Φυγετάκης*

Ο Αύγουστος ξεκινάει και σιγά σιγά όσοι σκέπτονται να συμμετέχουν σε κάποιον δρομικό αγώνα το φθινόπωρο ξεκινούν αν δεν έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία τους. Η σωστή οργάνωση της προετοιμασίας είναι το Α και το Ω για την επιτυχία του στόχου που θα θέσουμε. Όλα είναι κομμάτια ενός πάζλ που αν φτιάξουμε σωστά θα φτάσουμε εκεί που θέλουμε. Ας δούμε τα πιο σημαντικά κομμάτια αυτού του πάζλ ή αλλιώς ας δούμε τις 10 απ τις πιο σημαντικές συμβουλές για μια καλή προετοιμασία για δρόμους μεγάλων αποστάσεων για το φθινόπωρο που έρχεται.

1. Πλάνο

Όλα στην προπόνηση πρέπει να βασίζονται σε ένα πλάνο. Το πλάνο είναι ένα ημερολόγιο που μετρά ανάποδα από τον πιο σημαντικό αγώνα και όλες οι προπονήσεις, είτε είναι intervals,είτε temporuns είτε longruns αλλά και ελεύθερα τρεξίματα υπολογίζονται με αυτό το πλάνο. Αγωνιστικά tests, μασάζ, ενδυνάμωση, αύξηση και μείωση του όγκου προπόνησης, βασίζονται σε αυτό το πλάνο.

2. Προπονητής

Το πλάνο είναι το σχεδιάγραμμα της προετοιμασίας Είναι όμως πολύ σημαντικό αυτό το πλάνο να το έχει φτιάξει κάποιος προπονητής δρόμων αποστάσεων για εμάς. Ένα πλάνο που είδαμε στο internet που μας είπαν ότι είναι καλό που έκανε ο Χ αθλητής και πέτυχε, δεν σημαίνει ότι θα πετύχει και σε εμάς. Κάθε αθλητής είναι διαφορετικός και χρειάζεται διαφορετική προπόνηση εργομετρηση και η εμπειρία θα μας το δείξουν αυτό. Ο προπονητής μας βλέπει όπως εμείς δεν μπορούμε να δούμε τον εαυτό μας όταν τρέχουμε. Αυτος μπορει να αυξανει και να μειωνει την προπονηση όπως και να μας δινει εναλλακτικές.

3. Αύξηση χιλιομέτρων

Στους δρόμους αποστάσεων η αύξηση χιλιομέτρων είναι βασικός  παράγοντας της αύξησης των φυσιολογικών παραμέτρων στη βελτίωση ενός δρομέα αποστάσεων. Ο όγκος της προπόνησης που σταδιακά αυξάνεται ώστε ο δρομέας να εκπαιδευτεί σωματικά και ψυχολογικά να ανταποκρίνεται στις πολύωρες δοκιμασίες.

4. Δύναμη

Πολλοί δρομείς πιστεύουν ότι μόνο το να τρέχουν αρκεί. Όμως δεν είναι έτσι. Η ταχύτητα για να βελτιώνεται χρειάζεται δύναμη. Την οποία μπορούμε να βελτιώσουμε με ανηφόρες, ελεύθερα βάρη, Λάστιχα, και άλλες εναλλακτικές προπονήσεις. Η δύναμη μας χρειάζεται και για να μας προστατεύει από τους τραυματισμούς ενισχύοντας μυϊκό σύστημα αλλά και αρθρώσεις.

5.Ταχύτητα

Δρομέας χωρίς ταχύτητα είναι σαν κάποιον που κτίζει ένα σπίτι αλλά δεν βάζει σκεπή πιστεύοντας ότι δεν θα βρέξει ταχύτητα κερδίζει θέσεις στον αγώνα αλλά μας εξασφαλίζει ότι δεν θα καταρρέουμε όταν για κάποιο λόγο αλλάζει ο ρυθμός κατά την διάρκεια του αγώνα. Μερικά γρηγορότερα intervals μας λύνουν αυτό το πρόβλημα.

6. Ζέστη

Στη χώρα μας ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για την προπόνηση αποστάσεων αν δεν περνάμε τον περισσότερο χρόνο απ την ζωή μας στο Καρπενήσι όπως οι πρωταθλητές είναι η ζέστη κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες και στην αρχή του φθινοπώρου που κάνουμε και την προετοιμασία μας. Το ιδανικότερο αν δεν μπορούμε να φύγουμε από την πόλη είναι να γυμναζόμαστε πολύ νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα. Επίσης να επιλεγούμε τοποθεσίες που υπάρχει περισσότερη δροσιά όπως το εθνικό κήπο μεγάλα πάρκα ή κοντινά βουνά (πχ Πάρνηθα).

7. Διατροφή

Για να μην εξαντλούμαστε με την προπόνηση και να έχουμε σωστή αποκατάσταση, χρειαζόμαστε καλή ποιότητα φαγητού, τις απαραίτητες πρωτεΐνες και τους σωστούς υδατάνθρακες για την προπόνηση μας. Πολύ σημαντική επίσης είναι η ενυδάτωση καθ όλη την ημέρα αλλά και κατά την διάρκεια της προπόνησης. Οι πολύ ζεστές καλοκαιρινές ημέρες, πολλές φορές μας εξαντλούν περισσότερο από την ιδία την προπόνηση, αν δεν ενυδατονωμαστε σωστά όταν έχει πολύ ζέστη. Ηλεκτρολύτες τζελάκια βασικά πλέον.

8. Παρέα

Σίγουρα  η παρέα δεν είναι το πιο βασικό, αν και για κάποιους είναι. Τα μεγάλα longruns αλλά και τα δύσκολα χιλιάρια γίνονται πιο εύκολα με παρέα. Η παρέα είναι ένα από  αυτά που θα μας κάνουν να μην χάσουμε προπόνηση, ακόμα και όταν δεν θα έχουμε όρεξη ή όταν θα είμαστε κουρασμένοι.(τα άλλα, είναι η αποφασιστικότητα και ή θέληση).  Ένας καλός λόγος, ένα αστείο, είναι αυτά που θα θυμόμαστε, αυτά που  ομορφαίνουν την διαδικασία της προπόνησης αλλά και την ζωή μας. Ας μην ξεχνάμε ότι ότι η προετοιμασία θα διαρκέσει μήνες, ενώ ο αγώνας λίγη ώρα ή ώρες.

9. Φορμάρισμα

Το φορμάρισμα είναι η σωματική ξεκούραση και η ψυχολογική προετοιμασία, για τον αγώνα που θα κάνουμε. Το να είμαστε κουρασμένοι την μέρα του αγώνα είναι χειρότερο από το να είμαστε απροπόνητοι. Για αυτό χρειάζεται μια σταδιακή μείωση του όγκου της προπόνησης, δυο εβδομάδες περίπου πριν τον αγώνα ή ακόμα περισσότερο, αν μιλάμε για μαραθώνιο. Το να είμαστε άτονοι, ή υπερβολικά αγχωμένοι, είναι παράγοντες που μπορούν να καταστρέψουν τον αγώνα, που τόσους μήνες περιμέναμε. Η  ηρεμία, η νοερή προπόνηση και η προσομοίωση του αγώνα μέσα από τις προπονήσεις, είναι τα κλειδιά για να μην κάνουμε τα παραπάνω σφάλματα και να είμαστε δυνατοί, σωματικά και ψυχολογικά την μέρα του αγώνα.

10. Τακτική

Το ξεκινάμε έναν αγώνα και «ότι γίνει», δεν είναι η καλή σκέψη, για τόσους μήνες δουλειάς. Για μια καλή κούρσα, η  τακτική φτιάχνεται μέσα από την προπόνηση, κανοντας προσωμοιώσεις του αγώνα. Μεσα από το πλανο και από την καλή, ή όχι προετοιμασία που κάναμε. Με την γνώμη του προπονητή μας, μπορούμε να δούμε την τακτικη που θα ακολουθήσουμε κατά την διάρκεια του αγώνα. Δηλαδή θα τρέξουμε γρήγορα από την αρχή; Θα πάμε συντηρητικά έως το 30 χλμ; Θα το επιμερίσουμε ακριβώς; όλα αυτά είναι θέματα και αποφάσεις που θα πρέπει να έχουμε ορίσει από πριν. Βέβαια πολλές φορές είναι δυνατόν να αναθεωρήσουμε κατά την διάρκεια του αγώνα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να  έχουμε κάνει έναν υπολογισμό εκ των προτέρων για αυτό που θέλουμε να τρέξουμε.

Με αυτές τις συμβουλές πιστεύω να σας βοηθήσω να οργανώσετε καλυτέρα εξ αρχής την προετοιμασία σας και να πετύχετε τον στόχο που θα θέσετε για τον ημιμαραθώνιο ή τον μαραθώνιο ή κάποιον άλλον αγώνα δρόμου αποστάσεων που θα τρέξετε το ερχόμενο φθινόπωρο ελπίζοντας ότι όλα θα πάνε και καλά με αυτά που συμβαίνουν και στην εποχή μας με Covid-19. Καλή προπόνηση και καλή επιτυχία.

Διαβάστε επίσης: Η μεγάλη αξία του δρομικού τεστ (για να νιώσουμε το αγωνιστικό συναίσθημα)

* Ο Στέφανος Φυγετάκης είναι Καθηγητής φυσικής αγωγής και προπονητής δρόμων αποστάσεων. Είναι τεχνικός διευθυντής αγώνων δρόμου,  πρώην πρωταθλητής στα 3000μ με φυσικά εμπόδια

Rockrun1.com #rockrunners #splitfromtheordinary #mobyrun #socialdistance #metropolitanrun #runforgood #runningismytherapy #justrun

Γιλέκο με βάρη και τρέξιμο: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Του Ιωάννη Δημόπουλου*

Η προπόνηση δύναμης και η προπόνηση αντοχής είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Στην προπόνηση δύναμης ασκούμε πολύ μεγάλες δυνάμεις σε σύντομο χρονικό διάστημα ενώ στην προπόνηση αντοχής ασκούμε λιγότερες δυνάμεις σε πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τι συμβαίνει τώρα όταν τα συνδυάσουμε.

Πρώτοι οι Rusko & Bosco  ερεύνησαν τις επιπτώσεις του μεταβολισμού 12 καλά προπονημένων αθλητών ski αντοχής και δρομέων αποστάσεων, οι οποίοι φορούσαν γιλέκο με 10% το βάρος του σώματος τους.

Για μια περίοδο 4 εβδομάδων μια ομάδα 12 αθλητών φορούσαν τα γιλέκα από το πρωί ως το απόγευμα κάνοντας τις καθημερινές τους δραστηριότητες και την προπόνηση τους ενώ οι άλλη ομάδα των 12 αθλητών συνέχισαν την προπόνηση τους κανονικά. Στο τέλος των τεσσάρων εβδομάδων οι αθλητές που φορούσαν τα γιλέκα είχαν βελτιωμένο V02max σε υπό μέγιστες ταχύτητες, βελτίωσαν την οριζόντια ταχύτητα όταν ανέβαιναν σκάλες και το γαλακτικό κατώφλι. Πιθανολογείται να οφείλεται στην αυξημένη στράτευση των μυϊκών ινών ταχείας συστολής.

Σε πιο πρόσφατη έρευνα του 2014 (warm up with weighted vest improves running performance via leg stiffness and running economy) αθλητές φόρεσαν το γιλέκο με βάρη μετά από το ζέσταμα τους και έκαναν μια σειρά από 6 ανοίγματα και άλματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν μια σημαντική βελτίωση στην μέγιστη ταχύτητα, μια μέτρια αύξηση στο leg stiffness και σημαντική βελτίωση στην δρομική οικονομία. Σύμφωνα με το  ACSM υπάρχουν και επιπλέον οφέλη όταν φοράμε το γιλέκο μέχρι 10% το βάρος του σώματος και στις δρομικές ασκήσεις.

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι ακόμα να χρησιμοποιήσουμε γιλέκο με βάρη

  • Περισσότερη δύναμη στους τετρακέφαλους για τις κατηφόρες.
  • Μεγαλύτερες ανάγκες για την ισορροπία  του κορμού η οποία βοηθά στη σωστή στάση του σώματος.
  • Δυσκολεύει και προσθέτει δυσκολία στις αναβάσεις μας στο βουνό με λιγότερη ένταση.
  • Μεταφέροντας περισσότερα κιλά θα αυξήσουμε και το κάψιμο λίπους.
  • Καρδιοαγγειακά οφέλη.
  • Αποτελεί ένα καινούργιο ερέθισμα στην προπόνηση μας.
  • Αυξάνει την οστική μας μάζα και συμβάλει στην γενικότερη υγεία των οστών, ιδιαίτερα στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.
  • Δυναμώνει τους τένοντες και τους χόνδρους.
  • Μας ενδυναμώνει και μας προστατεύει σ’ όλα τα παραπάνω.

Με πόσα κιλά πρέπει να προπονούμαι;

Είναι βέβαιο πως όταν προσθέσουμε περισσότερα κιλά θα προκαλέσουμε ένα σοκ στο σώμα μας. Ξεκινώντας με 4-5% του σωματικού μας βάρους και πολύ προοδευτικά φτάνοντας μέγιστα το 10% σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες θα μας επιτρέψει να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα στη δύναμη και την ταχύτητα μας, προσθέτοντας περισσότερα κιλά μας κάνει πιο ευάλωτους σε τραυματισμούς και λόγω του αυξημένου βάρους θα μας αλλάξει το δρομικό στυλ μικραίνοντας τα βήματα και τον διασκελισμό μας και μεγαλώνοντας τον χρόνο επαφής.

Για ποιους είναι και τι πρέπει να προσέχω;

Είναι σίγουρα μια επιλογή για έμπειρους δρομείς που θέλουν να προσθέσουν ένα καινούργιο ερέθισμα. Δεν είναι για κάποιον που έχει έστω και υποψία τραυματισμού και κανένα πρόβλημα με την μέση ή την πλάτη του καθώς μεγαλώνει την καταπόνηση.

Απαραίτητο είναι η σωστή εφαρμογή του χωρίς να μετατοπίζονται τα κιλά από όπου μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό. Τέλος, έρευνες δείχνουν πως αν χρησιμοποιηθεί για διάστημα αρκετών εβδομάδων μπορεί να βλάψει την δρομική μας οικονομία κατά 3-6%. Αυτό πιθανόν να συμβαίνει γιατί ίσως να αλλάζουν τα κανάλια επικοινωνίας μεταξύ εγκεφάλου και μυών μαθαίνοντας στο σώμα μας να τρέχει πιο οικονομικά με το γιλέκο και όταν το βγάλουμε να μας επηρεάζει αρνητικά.

Συμπερασματικά

Είναι πολύ πιθανόν οι κινήσεις που αντιγράφουν το τρέξιμο να είναι  αποτελεσματικές. Οι περισσότερες έρευνες μιλούν για θετικά αποτελέσματα σε αγώνες ως 5Κ και δεν είναι σαφές αν θα έχει αποτελέσματα στο μαραθώνιο αφού η μεγαλύτερη μυϊκή μάζα δεν θα ευνοήσει .

Πολλοί αθλητές και προπονητές συστήνουν την χρήση τους για την προετοιμασία σε αγώνες Ultra βουνού κυρίως όπου απαιτείται να κουβαληθεί και κάποιο φορτίο.

Όταν προπονούμαστε πιο πολύ και πιο σκληρά αυξάνουμε και τον κίνδυνο τραυματισμού και ίσως αυτό το μειονέκτημα να ξεπέρνα τα όποια πλεονεκτήματα εφόσον υπάρχουν άλλες πιο ασφαλείς πρακτικές για να βελτιώσουμε την δρομική μας οικονομία και την ταχύτητα μας. Όπως σε όλα τα καινούργια  προπονητικά ερεθίσματα «Παν μέτρον άριστον».

Πηγή: www.dimopouloscoaching.com

* O Ιωάννης Δημόπουλος είναι προπονητής δρόμων αποστάσεων. Είναι απόφοιτος της Βορειοαμερικανικής Ακαδημίας προπονητών (NORTH AMERICAN ACADEMY OF SPORTS AND FITNESS PROFESSIONALS NAASFP). Πιστοποιημένος στην «ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ», INTERNATIONAL SOCIETY OF SPORTS NUTRITION (ISSN). Πιστοποιημένος SPARTAN SGX COACH.

x
Send this to a friend