Τρέχουμε μόνοι, συνεχίζουμε να ζούμε και θα νικήσουμε

Photo by Isaac Wendland on Unsplash

Οι συμβουλές εμπειρογνωμόνων στον τομέα της υγείας για την κοινωνική απομόνωση  είναι το κλειδί για τη συγκράτηση της νέας πανδημίας του Κορωνοϊού. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι δρομείς είναι… σόλο για τις επόμενες εβδομάδες ή και μήνες!

Για ορισμένους είναι μια πρόκληση. Η εκτέλεση μιας προπόνησης μαζί με άλλους μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους της προπόνησης. Χωρίς αυτή την υποστήριξη, μπορεί να νιώσετε λίγο απογοητευμένοι. Ίσως να ανησυχήσετε ακόμη και ότι θα βγείτε από τη ρουτίνα σας και να μην κάνετε όλες τις προπονήσεις σας.

Υπάρχουν, όμως, τρόπο για όσους έχουν συνηθίσει να τρέχουν με παρέα, να μην σταματήσουν την προπόνησή τους, όσο το επιτρέπουν οι συμβουλές των ειδικών και δεν υπάρχει καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας.

Πρώτα… ψυχολογικά

Ένας τρόπος είναι να συνεχίσετε να βγαίνετε για προπόνηση τη… συνηθισμένη ώρα. Δεν έχει καμία σημασία αν θα κάνετε τα ίδια χιλιόμετρα ή θα έχετε το ίδιο τέμπο. Απλά βγείτε και τρέξτε όσο νομίζετε ότι είναι αρκετό.

Βάλτε τα παπούτσια που φοράτε όταν τρέχετε μπροστά στα μάτια σας για να σας υπενθυμίζουν ότι ανυπομονούν να τα φορέσετε και να βγείτε για την προπόνησή σας.

Μπορείτε επίσης να φορέσετε τα παπούτσια σας και να βγείτε έξω με τα δρομικά σας ρούχα ακόμα και αν δεν έχετε αποφασίσει να τρέξετε. Κάντε μια βόλτα σε μια από τις διαδρομές που συνηθίζετε να κάνετε κοντά στο σπίτι σας. Κάποια στιγμή τα πόδια σας θα ξεκινήσουν από μόνα τους…

Ξεκινώντας…

Αν έχετε τη δυνατότητα βγείτε και τρέξτε στη φύση και όχι στον ιστό της πόλης. Το τρέξιμο σε τέτοια μέρη γίνεται πιο ευχάριστο και λιγότερο μονότονο.

Αν πάλι όχι, βάλτε το ένα ακουστικό και ακούστε μουσική. Το ένα από τα δύο αυτιά σας πρέπει να είναι ελεύθερο να λαμβάνει τους φυσικούς ήχους.

Τρέξιμο και μουσική: Καλή ή κακή συνήθεια;

Κάντε ένα challenge με τον εαυτό σας. Βάλτε ένα στόχο για το χρόνο που θα τρέξετε 1 χλμ. Σταματήστε το ρολόι σας και πάρτε μια ανάσα. Δείτε πόσο κοντά είστε στον στόχο που είχατε βάλει. Περπατήστε λίγο και προσπαθήστε ξανά. Τα χιλιόμετρα «φεύγουν» πιο γρήγορα έτσι. Κάτι σαν διαλειμματική.

Μπορεί ακόμη και να διαπιστώσετε ότι η διαδικασία χωρίς ρολόι μπορεί να σας βοηθήσει να επανασυνδεθείτε με τη διασκέδαση και την ευχαρίστηση που δίνει το τρέξιμο. Δοκιμάστε το. Ειδικά αν έχετε πιεστεί με μια διαδικασία προετοιμασίας για έναν αγώνα που τελικά δεν έγινε ένα τρέξιμο χωρίς πλάνο για χρόνο ή απόσταση μπορεί να είναι μια απελευθερωτική εμπειρία.

Μιλήστε με τον εαυτό σας και σκεφτείτε άλλα πράγματα. Είναι αποδεδειγμένο ότι το τρέξιμο σας βοηθάει πολύ στο να πάρετε μια σημαντική απόφαση. Το μυαλό σας σκέφτεται πιο καθαρά.

Γιατί το τρέξιμο σας βοηθάει να πάρετε μια σημαντική απόφαση;

Μετά το τρέξιμο…

Μιλήστε με τους φίλους σας για τις προπονήσεις και τους στόχους σας. Έτσι θα κρατάτε το κίνητρο σε υψηλό επίπεδο.

Μπορεί επίσης η αφοσίωση που δείχνετε εσείς να παρακινήσει και άλλους και αυτό θα σας κάνει να νιώσετε πολύ καλύτερα και να συνεχίσετε.

Μην χάνετε την επαφή σας με τις κοινότητες των δρομέων και τις αγαπημένες σας ιστοσελίδες.

Αν το τρέξιμο δεν είναι επιλογή για μια μέρα, κάντε ένα πρόγραμμα προπόνησης στο σπίτι. Μην το θεωρείτε χαζό. Δεν είναι.

Απλές ασκήσεις για δρομείς που γίνονται και στο σπίτι

Η πρώτη νίκη…

Μπορεί για κάποιους να μην είναι εύκολο να τρέχουν μόνοι, αλλά σίγουρα όλοι οι δρομείς έχουν περάσει από αυτό το στάδιο. Και τελικά το τρέξιμο πάντα κερδίζει. Σκεφτείτε θετικά.

Συνεχίζουμε σεβόμενοι τους ειδικούς και τις οδηγίες τους.  Οι αγώνες θα επιστρέψουν όταν ξεπεραστεί η πανδημία. Και θα ξεπεραστεί. Και τότε θα  βρεθούμε κάτω από την αψίδα. Η πρώτη νίκη, όμως, είναι να συνεχίζουμε να ζούμε.

Διαβάστε επίσης: Επιστημονικές απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις των δρομέων για τον Κορωνοϊό

Previous ArticleNext Article

Βασικές τεχνικές συμβουλές για να τρέξετε σωστά χωρίς τραυματισμούς

Η τεχνική είναι ένα σημαντικό κομμάτι για κάποιον αρχάριο ή ερασιτέχνη δρομέα, καθώς αρκετοί κάνουν σημαντικά λάθη τα οποία τους προκαλούν τραυματισμούς και δεν τους βοηθούν να απολαύσουν το τρέξιμο.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ορισμένες συμβουλές για να αποφύγετε αρκετά προβλήματα που ενδέχεται να σας οδηγήσουν μακριά από το τρέξιμο.

Ψηλά το κεφάλι, μην κοιτάτε προς τα κάτω

Οταν τρέχετε πρέπει να βλέπετε μπροστά και όχι κάτω. Αποκτάτε καλύτερη αίσθηση του χώρου και έχετε την δυνατότητα να εκτιμήσετε καλύτερα κινδύνους που μπορούν να προκύψουν.

Τρέξιμο αντοχής για αρχάριους και τρία προγράμματα προπόνησης

Μην ρίχνετε το βάρος σας στις φτέρνες ή στα δάχτυλα

Οταν τρέχετε τα πόδια θα πρέπει να προσγειώνονται πάνω στο μαλακό, εμπρόσθιο μέρος της πατούσας. Τα πέλματα πρέπει να κινούνται με κατεύθυνση μπροστά και να προσγειώνονται ακριβώς κάτω από τους γοφούς. Δεν πρέπει να ρίχνετε το βάρος του σώματος σας στις φτέρνες, καθώς χάνετε ταχύτητα, καταναλώνετε περισσότερη ενέργεια και ταλαιπωρείτε τα γόνατά σας χωρίς λόγο. Λανθασμένη επιλογή είναι να στηρίζετε και στα δάχτυλα. Επιβαρύνετε υπερβολικά τους μύες της κνήμης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύετε με μικροτραυματισμούς που ενδέχεται να σας ταλαιπωρούν για όλη σας τη ζωή.

Αφήστε χαλαρά τα χέρια

Τα χέρια θα πρέπει να κινούνται χαλαρά εμπρός και πίσω, παράλληλα προς τη διεύθυνση της κίνησης. Δεν χρειάζεται να τείνετε μπροστά το στήθος, καθώς έτσι είναι πιο εύκολο να καμπουριάζετε ενώ πιέζετε τους ώμους και τον αυχένα. Προσπαθήστε οι αγκώνες να βρίσκονται σε γωνία 90 μοιρών και να αφήσετε χαλαρές τις παλάμες και τους καρπούς.Τέλος, οι ώμοι θα πρέπει να είναι επίσης χαλαροί, αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό. Σε περίπτωση που νιώσετε κάποιο σφίξιμο, κουνήστε τα χέρια πεσμένα προς τα κάτω με περιστροφικές κινήσεις για να χαλαρώσετε την ένταση.

Οχι υπερβολές στον διασκελισμό

Ο διασκελισμός σας δεν πρέπει να είναι μεγάλος, γιατί έτσι ταλαιπωρείτε τις αρθρώσεις. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να σηκώνετε ψηλά τα πόδια, καθώς έτσι θα κουραστείτε πιο εύκολα, με τα αποτέλεσμα να μην είναι τα επιθυμητά.

Να αναπνέετε από το στόμα

Οταν τρέχετε πρέπει να αναπνέετε από το στόμα, καθώς έτσι επιτρέπετε σε μεγαλύτερη ποσότητα οξυγόνου να εισρεύσει στον οργανισμό σας και αντίστοιχα μεγαλύτερη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα να απελευθερωθεί.

Τα τρία μεγάλα λάθη που κάνουν οι αρχάριοι δρομείς!

Κρατήστε το σώμα σας στη σωστή στάση

Κατά τη διάρκεια του τρεξίματος το σώμα πρέπει να είναι όρθιο και να μην καμπουριάζετε. Ψηλά το κεφάλι, ίσια η πλάτη, οι ώμοι επίπεδοι, όρθιος ο κορμός, ψηλά ο θώρακας και σταθεροί οι γοφοί.

Δώστε προσοχή στην επιλογή του παπουτσιού

Η επιλογή του σωστού παπουτσιού είναι ένας σημαντικός παράγοντας στο τρέξιμο. Πρέπει να υπολογίσετε όλες τις ιδιομορφίες του ποδιού σας για να επιλέξετε το ιδανικό παπούτσι.

Διαβάστε επίσης: Τρέξιμο και διατροφή: Μην κάνετε αυτά τα λάθη!

Πρόταση για επανεναρξη των αγώνων καταθέτει η ΕΟΣΛΜΑ-Υ

Πρόταση για επανεναρξη των αγώνων καταθέτει η ΕΟΣΛΜΑ-Υ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Ομοσπονδίας Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού –Υπεραποστάσεων (ΕΟΣΛΜΑ-Υ) συνεδρίασε την 21η Μαΐου προκειμένου να εξετάσει, τις προϋποθέσεις επανέναρξης των αγώνων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού και των Υπεραποστάσεων.

Στην συνεδρίαση, που αποφασίστηκε ομόφωνα να προταθεί στην Ελληνική Πολιτεία η επανεκκίνηση των διοργανώσεων και εγκρίθηκε πρωτόκολλο που θα συνοδεύσει την πρόταση συμμετείχαν ο Πρόεδρος κ. Νίκος Γούλας οι Γιώργος Διαμαντής, Σωτήρης Κάκιας, Κώστας Λιαπής, Στέλιος Μπούρας, Κώστας Σακελάρης, Κώστας Σάμιος & Σταύρος-Τσιμακίδης ενώ και η κα Ελένη Μπερτσάτου εξέφρασε την άποψή της τηλεφωνικά.

Σήμερα 27/5/2020 κατατέθηκαν αρμοδίως οι προτάσεις της Ε.Ο.Σ.Λ.Μ.Α-Υ και εκφράζεται η αισιοδοξία για την σύντομη και ευνοϊκή ανταπόκριση της πολιτείας.

ι.

x
Send this to a friend