Τρέχουμε μόνοι, συνεχίζουμε να ζούμε και θα νικήσουμε

Photo by Isaac Wendland on Unsplash

Οι συμβουλές εμπειρογνωμόνων στον τομέα της υγείας για την κοινωνική απομόνωση  είναι το κλειδί για τη συγκράτηση της νέας πανδημίας του Κορωνοϊού. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι δρομείς είναι… σόλο για τις επόμενες εβδομάδες ή και μήνες!

Για ορισμένους είναι μια πρόκληση. Η εκτέλεση μιας προπόνησης μαζί με άλλους μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους της προπόνησης. Χωρίς αυτή την υποστήριξη, μπορεί να νιώσετε λίγο απογοητευμένοι. Ίσως να ανησυχήσετε ακόμη και ότι θα βγείτε από τη ρουτίνα σας και να μην κάνετε όλες τις προπονήσεις σας.

Υπάρχουν, όμως, τρόπο για όσους έχουν συνηθίσει να τρέχουν με παρέα, να μην σταματήσουν την προπόνησή τους, όσο το επιτρέπουν οι συμβουλές των ειδικών και δεν υπάρχει καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας.

Πρώτα… ψυχολογικά

Ένας τρόπος είναι να συνεχίσετε να βγαίνετε για προπόνηση τη… συνηθισμένη ώρα. Δεν έχει καμία σημασία αν θα κάνετε τα ίδια χιλιόμετρα ή θα έχετε το ίδιο τέμπο. Απλά βγείτε και τρέξτε όσο νομίζετε ότι είναι αρκετό.

Βάλτε τα παπούτσια που φοράτε όταν τρέχετε μπροστά στα μάτια σας για να σας υπενθυμίζουν ότι ανυπομονούν να τα φορέσετε και να βγείτε για την προπόνησή σας.

Μπορείτε επίσης να φορέσετε τα παπούτσια σας και να βγείτε έξω με τα δρομικά σας ρούχα ακόμα και αν δεν έχετε αποφασίσει να τρέξετε. Κάντε μια βόλτα σε μια από τις διαδρομές που συνηθίζετε να κάνετε κοντά στο σπίτι σας. Κάποια στιγμή τα πόδια σας θα ξεκινήσουν από μόνα τους…

Ξεκινώντας…

Αν έχετε τη δυνατότητα βγείτε και τρέξτε στη φύση και όχι στον ιστό της πόλης. Το τρέξιμο σε τέτοια μέρη γίνεται πιο ευχάριστο και λιγότερο μονότονο.

Αν πάλι όχι, βάλτε το ένα ακουστικό και ακούστε μουσική. Το ένα από τα δύο αυτιά σας πρέπει να είναι ελεύθερο να λαμβάνει τους φυσικούς ήχους.

Τρέξιμο και μουσική: Καλή ή κακή συνήθεια;

Κάντε ένα challenge με τον εαυτό σας. Βάλτε ένα στόχο για το χρόνο που θα τρέξετε 1 χλμ. Σταματήστε το ρολόι σας και πάρτε μια ανάσα. Δείτε πόσο κοντά είστε στον στόχο που είχατε βάλει. Περπατήστε λίγο και προσπαθήστε ξανά. Τα χιλιόμετρα «φεύγουν» πιο γρήγορα έτσι. Κάτι σαν διαλειμματική.

Μπορεί ακόμη και να διαπιστώσετε ότι η διαδικασία χωρίς ρολόι μπορεί να σας βοηθήσει να επανασυνδεθείτε με τη διασκέδαση και την ευχαρίστηση που δίνει το τρέξιμο. Δοκιμάστε το. Ειδικά αν έχετε πιεστεί με μια διαδικασία προετοιμασίας για έναν αγώνα που τελικά δεν έγινε ένα τρέξιμο χωρίς πλάνο για χρόνο ή απόσταση μπορεί να είναι μια απελευθερωτική εμπειρία.

Μιλήστε με τον εαυτό σας και σκεφτείτε άλλα πράγματα. Είναι αποδεδειγμένο ότι το τρέξιμο σας βοηθάει πολύ στο να πάρετε μια σημαντική απόφαση. Το μυαλό σας σκέφτεται πιο καθαρά.

Γιατί το τρέξιμο σας βοηθάει να πάρετε μια σημαντική απόφαση;

Μετά το τρέξιμο…

Μιλήστε με τους φίλους σας για τις προπονήσεις και τους στόχους σας. Έτσι θα κρατάτε το κίνητρο σε υψηλό επίπεδο.

Μπορεί επίσης η αφοσίωση που δείχνετε εσείς να παρακινήσει και άλλους και αυτό θα σας κάνει να νιώσετε πολύ καλύτερα και να συνεχίσετε.

Μην χάνετε την επαφή σας με τις κοινότητες των δρομέων και τις αγαπημένες σας ιστοσελίδες.

Αν το τρέξιμο δεν είναι επιλογή για μια μέρα, κάντε ένα πρόγραμμα προπόνησης στο σπίτι. Μην το θεωρείτε χαζό. Δεν είναι.

Απλές ασκήσεις για δρομείς που γίνονται και στο σπίτι

Η πρώτη νίκη…

Μπορεί για κάποιους να μην είναι εύκολο να τρέχουν μόνοι, αλλά σίγουρα όλοι οι δρομείς έχουν περάσει από αυτό το στάδιο. Και τελικά το τρέξιμο πάντα κερδίζει. Σκεφτείτε θετικά.

Συνεχίζουμε σεβόμενοι τους ειδικούς και τις οδηγίες τους.  Οι αγώνες θα επιστρέψουν όταν ξεπεραστεί η πανδημία. Και θα ξεπεραστεί. Και τότε θα  βρεθούμε κάτω από την αψίδα. Η πρώτη νίκη, όμως, είναι να συνεχίζουμε να ζούμε.

Διαβάστε επίσης: Επιστημονικές απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις των δρομέων για τον Κορωνοϊό

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Χρήσιμες και απλές συμβουλές για το χειμερινό τρέξιμο

Το χειμερινό τρέξιμο έχει τις χαρές του. Παρά το κρύο, με τον κατάλληλο εξοπλισμό και τη σωστή νοοτροπία, μπορείτε όχι μόνο να συνεχίσετε την προπόνηση ως συνήθως, αλλά και να ανταποκριθείτε στο έπακρο ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Έτσι, αντί να παραλείψετε το τρέξιμό σας για τη ζεστή άνεση του σπιτιού σας -ή να στραφείτε στον διάδρομο- χρησιμοποιήστε αυτές τις συμβουλές από επαγγελματίες για να αξιοποιήσετε κάθε ευκαιρία για χειμερινό τρέξιμο.

Γιατί σας πιάνει φαγούρα στα πόδια μετά από τρέξιμο στο κρύο;

Δώστε μια ανταμοιβή στον εαυτό σας

Το να δελεάζετε τον εαυτό σας να βγει από την πόρτα με την υπόσχεση μιας ανταμοιβής στο τέλος -είτε πρόκειται για μια συνάντηση με έναν φίλο είτε για ένα καλό γεύμα- σας δίνει κίνητρο να κινηθείτε. Ορίστε μια ημερομηνία για να συναντήσετε για τρέξιμο από κοινού κάποιον φίλο σας με το ίδιο χόμπι που έχετε να δείτε καιρό ή βάλτε ένα χρονικό όριο στον εαυτό σας για το πόσο θα τρέξετε αν έχει πολύ κρύο. Λειτουργεί άψογα.

Ντυθείτε σαν να είναι πιο ζεστός ο καιρός

Όταν τρέχουμε με κρύο συνήθως ντυνόμαστε τόσο ζεστα που καταλήγουμε να μην ιδρώνουμε. Έτσι, δεν ιδρώνουμε τόσο πολύ και καταλήγουμε τελικά να κρυώνουμε ό,τι και αν φοράμε. Ο γενικός κανόνας είναι να ντύνεστε σαν η θερμοκρασία να είναι 10 με 20 βαθμούς πιο υψηλή από όσο είναι.

Κάντε γερή προθέρμανση πριν ξεκινήσετε

Κινηθείτε μέσα στο σπίτι αρκετά ώστε να κυκλοφορήσει το αίμα χωρίς να ιδρώσετε όταν τρέχετε στο κρύο. Τρέξτε πάνω και κάτω από τις σκάλες σας, χρησιμοποιήστε ένα σχοινάκι για άλματα ή κάντε μερικές διατάσεις. Το κρύο δεν είναι τόσο αισθητό όταν εμείς οι ίδιοι είμαστε έτσι κι αλλιώς ζεστοί.

Τρέξιμο: Τα διαφορετικά οφέλη της προπόνησης σε κρύο και ζέστη

Τρέξτε κόντρα στον άνεμο

Ξεκινήστε το χειμερινό σας τρέξιμο κατευθυνόμενοι προς τον άνεμο και τερματίστε με αυτόν στην πλάτη σας, ώστε το αεράκι να μη σας τινάξει στον αέρα αφού έχετε ιδρώσει. Για να αποφύγετε ένα μακρύ, τσουχτερό τρέξιμο, δοκιμάστε να το σπάσετε: Τρέξτε προς τον άνεμο για περίπου 10 λεπτά, γυρίστε για να τρέξετε με τον άνεμο στην πλάτη σας για πέντε λεπτά και επαναλάβετε.

Να είστε ευέλικτοι με το ρυθμό και τα χιλιόμετρα

Το χειμερινό τρέξιμο αφορά περισσότερο στην συντήρηση της φυσικής κατάστασης παρά την ταχύτητα. Σε πολύ κρύο καιρό, αναζητήστε μέρη που είναι υπερυψωμένα όπου ο αέρας θα είναι πιο ζεστός. Αν δεν μπορείτε να τρέξετε στη μέση της ημέρας, όταν οι θερμοκρασίες είναι πιο ζεστές, τρέξτε δύο φορές την ημέρα. Είναι καλύτερο από το να κάνετε ένα μεγάλο τρέξιμο με το οποίο μπορεί να κρυώσετε πολύ προς το τέλος.

Διαβάστε επίσης: Γιατί όταν…τρέχει η μύτη μας στο κρύο μας κρατάει υγιείς;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Έρχεται στις 2 Απριλίου 2023 το Επετειακό 10ο Poikilo Rocky Mountain

Κύκλωσε την ημερομηνία στο ημερολόγιο σου, προπονήσου σκληρά και την Κυριακή 2 Απριλίου 2023 θα  είσαι στην εκκίνηση του 10ου Poikilo Rocky Mountain.

H επετειακή έκδοση του αγαπημένου ορεινού τρεξίματος της Αττικής, που διοργανώνει ο Ποδηλατικός Δρομικός Σύλλογος Οδυσσέας Πετρούπολης, έρχεται να συναρπάσει καλώντας τους δρομείς να δοκιμάσουν την αντοχή τους στα μοναδικά μονοπάτια του Ποικίλου Όρους.

Ο κύριος αγώνας είναι ο Rocky Mountain, 22.5km με περίπου 1110 μέτρα θετική υψομετρική ενώ παράλληλα θα  διεξαχθεί και ο αγώνας UpDown 8km με 392 μέτρα θετική υψομετρική σε μία πιο ήπιας δυσκολίας διαδρομή κατάλληλη για όσους έχουν μικρή εμπειρία στους αγώνες ορεινού τρεξίματος. Οι δρομείς που θέλουν να αποκτήσουν την πρώτη τους επαφή με το βουνό και να απολαύσουν την αίσθηση ελευθερίας που σου δίνει το ορεινό τρέξιμο θα επιλέξουν τον FunRace 4km.

Το Poikilo Rocky Mountain αποτελεί γιορτή για τον αθλητισμό, την υγεία και το περιβάλλον και θα γιορτάσει τα 10 χρόνια  με μοναδικές εκπλήξεις.

Μείνε συντονισμένος για την προκήρυξη του αγώνα και το  άνοιγμα των εγγραφών. Μέχρι τότε προπονήσου, προστάτεψε το περιβάλλον και δες τις μοναδικές στιγμές της διοργάνωσης του 2022.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend