Πόσο κενό πρέπει να αφήνουμε ανάμεσα στο φαγητό και το τρέξιμο;

Πόσο κενό πρέπει να αφήνουμε ανάμεσα στο φαγητό και το τρέξιμο;

Μια από τις πιο συχνές συμβουλές που ακούνε οι δρομείς είναι πως πριν από μια προπόνηση πρέπει να αποφεύγουν να τρώνε μια μεγάλη μερίδα φαγητού.

Πράγματι, καλό είναι να μην έχουμε καταναλώσει πάνω από 300 θερμίδες πριν ξεκινήσουμε το τρέξιμο. Όμως πόση ώρα πρέπει να περιμένουμε αφού φάμε για να ξεκινήσουμε να τρέχουμε;

Κατ ‘αρχάς, σαν «μεγάλο γεύμα» μπορεί να οριστεί εκείνο που περιέχει περισσότερες από 600 θερμίδες με πολλούς υδατάνθρακες και λίπος – ένα τυπικό μεσημεριανό με άλλα λόγια ή ένα μεγάλο πρωινό.

Εάν έχετε ένα καταναλώσει γεύμα σαν αυτό, θα πρέπει να περιμένετε τρεις με τέσσερις ώρες πριν τρέξετε, ώστε το σώμα σας να μπορεί να αφομοιώσει απόλυτα την τροφή

Για να ολοκληρωθεί η πέψη απαιτείται μια αρκετά μεγάλη ποσότητα ενέργειας. Για να διευκολυνθεί η διαδικασία πέψης, το σώμα κατευθύνει περισσότερη ροή αίματος προς το στομάχι και άλλα εσωτερικά όργανα, κάτι που είναι ο λόγος που αισθανόμαστε συχνά υπνηλία μετά από ένα μεγάλο γεύμα.

Η ροή του αίματος

Η αυξημένη ροή αίματος στα εσωτερικά όργανα σημαίνει ότι η ροή του αίματος είναι μικρότερη στα μεγάλα μυϊκά σημεία μας, όπως τα πόδια και τα χέρια μας. Όταν ασκούμαστε, συμβαίνει το αντίθετο: η ροή του αίματος ανακατευθύνεται από τα εσωτερικά όργανα στους μεγάλους μυς μας προκειμένου να μας παρέχει την απαραίτητη ενέργεια.

Όταν έχουμε μεγάλη ποσότητα τροφής στο στομάχι μας, το τρέξιμο είναι δύσκολο, επειδή το σώμα μας δεν είναι σχεδιασμένο για να κάνει τόσο την πέψη όσο και την άσκηση ταυτόχρονα. Οι κράμπες στο στομάχι, ο πόνος στο στομάχι και η γαστρεντερική δυσφορία είναι τρία τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα όταν προσπαθείτε να τρέξετε με γεμάτο στομάχι.

Όταν πρόκειται για μικρότερα γεύματα (δηλαδή μέχρι 300 θερμίδες), πρέπει να περάσει μόνο μία ή δύο ώρες πριν το σώμα σας είναι σε θέση να αφομοιώσει εντελώς την τροφή. Αν αυτό που έχετε φάει αποτελείται από απλούς υδατάνθρακες και λίγο ή καθόλου λίπος και πρωτεΐνες όπως μπανάνα και αγγούρι, θα σας πάρει περίπου μία ώρα καθώς αυτοί οι υδατάνθρακες είναι πιο εύπεπτοι.

Αν πάλι στην τροφή σας εμπεριέχεται περισσότερο λίπος και πρωτεΐνη όπως ένα φλιτζάνι γιαούρτι και μια φέτα τοστ, καλύτερα να περιμένετε λίγο περισσότερο.

Κατά τα άλλα, για ορισμένες διαδρομές (αυτές που διαρκούν κάτω από 60 λεπτά σε μέτρια ένταση) το φαγηγτό δεν παίζει κανένα ρόλο και μάλιστα, πολλοί αθλητές αντοχής τις χρησιμοποιούν για να εκπαιδεύονται αναφορικά με το πως μπορούν να τρώνε κατά το τρέξιμο.

Άλλωστε, σε μια απόσταση μαραθωνίου, οι δρομείς πρέπει να ακολουθούν κάποια διατροφή κατά τη διάρκεια του αγώνα (όχι φυσικά ένα μεγάλο γεύμα) και ο πειραματισμός πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα θα σας οδηγήσει στο να καταλάβετε πόσο μπορείτε να τρώτε (ή να μην τρώτε) πριν από ένα τρέξιμο.

Διαβάστε ακόμα: Τα μεγαλύτερα διατροφικά λάθη που κάνουν οι δρομείς μετά τo τρέξιμο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Αντίστροφη μέτρηση για το Coast to Coast Race, μην το χάσεις!

Ο Σύλλογος δρομέων υγείας Ιεράπετρας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να διοργανώσει για 3η φορά ένα πολιτιστικό – τουριστικό δρώμενο μαζικού αθλητικού χαρακτήρα , όπως αρμόζει στις ιδέες και αρχές μας.

Στις 24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 θα πραγματοποιηθεί το Coast to Coast Race και οι προετοιμασίες για τον αγώνα βρίσκονται στην τελική ευθεία.

Οι εγγραφές συνεχίζονται κανονικά. Μην χάσεις την ευκαιρία να τρέξεις από από την Βόρεια πλευρά της Κρήτης στη Νότια και να ζήσεις μια μοναδική εμπειρία.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες και κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Μία αγωνιστική διαδρομή από τις ομορφότερες και πιο γραφικές στην πανέμορφη Ανατολική Κρήτη. Με εκκίνηση από την παραλία της Παχιάς Άμμου στο Βόρειο Κρητικό πέλαγος , διανύει το στενότερο σημείο της Κρήτης και με φόντο το εκθαμβωτικό φαράγγι του Χα, περνάει μέσα από το χωριό της Επισκοπής, κατευθύνεται προς το Πάνω Χωριό και στην συνέχεια κατηφορίζει στο Κάτω Χωρίο.

Ακολουθώντας τον κεντρικό δρόμο στρίβει και περνάει από το Κεντρί με τελικό προορισμό την πόλη της Ιεράπετρας. Φτάνοντας στην πόλη τα τελευταία 4 χιλιόμετρα είναι μια μικρή γνωριμία με την πόλη καθώς περνάει από τα πιο σημαντικά αξιοθέατά της και καταλήγει στο πάρκο Μίνως, αγγίζοντας πλέον το νότιο Κρητικό Πέλαγος (Λιβυκό πέλαγος) και έχοντας ολοκληρώσει μια διαδρομή που ενώνει την βόρεια με την νότια ακτή της Ανατολικής Κρήτης!

Δείτε περισσότερες πληροφορίες και κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Tsaritsani Trails: Στην τελική ευθεία οι εγγραφές

Λιγότερο από ένας μήνας απόμένει για το κλείσιμο των εγγραφών στους αγώνες Tsaritsani Trails που θα διεξαχθούν στις 7 Απριλίου 2024. Επιλέξτε μια από τις τρεις διαδρομές που σας ταιριάζουν,

Koukouli Trail 32 km
Louki trail 17 km
Alonaki trail 9 km
με βαθμολογία ITRA – International Trail Running Association .

Φυσικά δεν ξεχνάμε τούς μικρούς μας φίλους που θα λάβουν μέρος στον παιδικό αγώνα kids fun run απόστασης 1 χλμ.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend