Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η ομάδα αίματος στην απώλεια βάρους;

Αν δεν ξέρεις την ομάδα αίματος σου, τώρα είναι μια καλή ευκαιρία να τη μάθεις! Υπάρχει μία διακεκριμένη δίαιτα που ονομάζεται Blood Type Diet, σύμφωνα με την οποία είναι σημαντικό να γνωρίζετε την απάντηση στο ερώτημα αυτό, ώστε να μπορείτε να απολαμβάνετε τα τρόφιμα που ταιριάζουν καλύτερα στη δική σας χημεία σώματος.

Η λογική είναι ότι αυτό θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος (ή να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος) και να μειώσετε τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών ή παθήσεων.

Διαφορετικοί τύποι αίματος = διαφορετικές διατροφικές ανάγκες

Η δίαιτα Blood Type επινοήθηκε από τον Peter D’Adamo, έναν φυσιολογικό γιατρό που έγραψε το bestseller βιβλίο, Eat Right for Your Type. Η γενική θεωρία είναι ότι ο τύπος αίματος είναι ένας σημαντικός γενετικός παράγοντας που επηρεάζει πολλές περιοχές της υγείας σας. Μόλις το ξέρετε, μπορείτε να φάτε και να εξασκηθείτε κατά τρόπο που θα σας βοηθήσει να είστε η πιο υγιεινή εκδοχή του εαυτού σας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του D’Adamo.

Η δίαιτα διαλύεται ειδικά από τον τύπο του αίματος (δεν υπάρχει κλονισμός εκεί) και υπάρχουν μερικές πολύ συγκεκριμένες συστάσεις για κάθε τύπο:

Ομάδα Αίματος Α

  • Ακολουθήστε μια χορτοφαγική διατροφή
  • Τρώτε αγνά, φρέσκα και βιολογικά τρόφιμα
  • Κάνετε hatha yoga, tai chi και διαλογισμό για να μειώσετε τα επίπεδα στρες

Ομάδα Αίματος Β

Αποφύγετε τρόφιμα όπως το καλαμπόκι, το σιτάρι, το φαγόπυρο, τις φακές, τις ντομάτες, τα φιστίκια και τους σουσάμι (δεδομένου ότι αυτά υποτίθεται ότι μπερδεύουν με το μεταβολισμό τους και τα κάνουν να κερδίσουν βάρος) Επίσης, το κοτόπουλο, καθώς μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εγκεφαλικών επεισοδίων και διαταραχών του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ωστόσο, μπορείτε να φάτε κατσίκα, αρνί, πρόβειο κρέας, κουνέλι, λαχανικό, πράσινα λαχανικά, αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. Κάνετε μικτές πολεμικές τέχνες, ποδηλασία, πεζοπορία και γκολφ για να μείνετε διανοητικά και σωματικά δραστήριοι.

Ομάδα Αίματος O

Αποφύγετε τους απλούς υδατάνθρακες και τους κόκκους, καθώς η εν λόγω ομάδα έχει υψηλότερα επίπεδα στομαχικού οξέος, τα οποία σε συνδυασμό με αυτά τα τρόφιμα μπορούν να προκαλέσουν σωματική φλεγμονή. Εστίαση στην άσκηση που λειτουργεί τα καρδιαγγειακά και μυϊκά σκελετικά σας συστήματα, όπως το τρέξιμο.

Ομάδα Αίματος ΑΒ

Αποφύγετε την καφεΐνη και το αλκοόλ, ειδικά σε αγχωτικές καταστάσεις. Επικεντρωθείτε στην κατανάλωση τροφίμων όπως το tofu, τα θαλασσινά, τα γαλακτοκομικά και τα πράσινα λαχανικά και αποφύγετε όλα τα καπνιστά ή τα προϊόντα αλλαντοποιίας. Καλό θα ήταν να τρώτε μικρότερα, συχνότερα γεύματα Κάνετε ένα σύνθετο ηρεμώντας και πιο έντονες ασκήσεις, όπως κάνοντας αρκετές μέρες διαλειμματικής προπόνησης υψηλής έντασης , μαζί με γιόγκα.

Διαβάστε επίσης: Γιατί ο σωματότυπος καθορίζει την διατροφή και την προπόνησή σας;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γιατί πρέπει να αποφεύγετε τις συσκευασμένες σαλάτες;

Γιατί θα πρέπει να αποφεύγετε τις συσκευασμένες σαλάτες; Photo by Jeffrey Betts on Unsplash

Είναι θρεπτικές, είναι υγιεινές αλλά καλύτερα να τις φτιάχνετε μόνοι σας. Ο λόγος για τις σαλάτες, τις οποίες λόγω χρόνου αποφεύγουμε να φτιάξουμε οι ίδιοι και δεν είναι λίγες οι φορές που τις αγοράζουμε έτοιμες από τα Super Market.

Οι σαλάτες συχνά γίνονται η αιτία για ένα επεισόδιο τροφικής δηλητηρίασης. Όταν μάλιστα η σαλάτα είναι συσκευασμένη, ο κίνδυνος αυξάνεται θεαματικά, προειδοποιούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Λέστερ και πρέπει να τους ακούσουμε και μάλιστα πολύ προσεκτικά.

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησαν οι ερευνητές, η συσκευασία στην οποία τοποθετείται η σαλάτα διευκολύνει την ανάπτυξη μικροβίων όπως η σαλμονέλα. Το υγρό περιβάλλον της σακούλας σε συνδυασμό με τα συστατικά που απελευθερώνουν τα κομμένα λαχανικά κάνουν τις συνθήκες ιδανικές για να πολλαπλασιαστούν και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα οι παθογόνοι μικροοργανισμοί.

Ήταν ήδη γνωστό από παλαιότερες έρευνες ότι τα λαχανικά κουβαλούν βακτήρια, ωστόσο η νέα μελέτη επισημαίνει ότι η συσκευασία κάνει τα πράγματα χειρότερα. Οι ερευνητές δήλωσαν σοκαρισμένοι από τον ρυθμό ανάπτυξης των βακτηρίων, σύμφωνα με το BBC, ακόμη κι όταν η συσκευασμένη σαλάτα φυλάσσεται στο ψυγείο.

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Applied and Environmental Microbiology, αναφέρει ότι 100 βακτήρια σαλμονέλας αυξάνονται σε 100.000 μέσα σε πέντε ημέρες. «Αυτή η δόση είναι υπεραρκετή για να προκληθεί λοίμωξη» σχολιάζει η Δρ Πρίμροουζ Φρίστοουν από το Τμήμα Κλινικής Μικροβιολογίας του Πανεπιστημίου του Λέστερ.

Η σαλμονέλα φάνηκε να ευδοκιμεί ιδιαίτερα στις συσκευασίες που περιείχαν σπανάκι, ενώ το βακτήριο εσερίχια κόλι αναπτύχθηκε ευκολότερα στη ρόκα.

Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν;

Η μία λύση και η πιο ριζοσπαστική είναι να προτιμούμε τα φρέσκα άκοπα λαχανικά, τα οποία θα πρέπει να αποθηκεύουμε σε χάρτινες σακούλες μέσα στο ψυγείο μας.

Η δεύτερη είναι ακόμα και όταν αγοράσουμε σαλάτα σε πλαστική ή νάιλον συσκευασία να βλέπουμε την ημερομηνία παραγωγής και αν είναι δυνατόν να την καταναλώνουμε την ίδια μέρα.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί τρώω σαλάτες και παχαίνω;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Το κοιλιακό λίπος είναι πιο επικίνδυνο για τους αδύνατους!

Το λίπος στην κοιλιά αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για τους αδύνατους. Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος από αυτόν που ισχύει για τα υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Annals of Internal Medicine.

Ερευνητές με επικεφαλής τον Φρανσίσκο Λόπεζ-Χιμένεθ, καθηγητή Ιατρικής στην Κλινική Μάγιο, στο Ρότσεστερ της Μινεσότα, εξέτασαν δεδομένα που αφορούσαν περίπου 15.000 άτομα, τα οποία παρακολούθησαν για 14 χρόνια.

Οι γιατροί έλαβαν υπόψη τον Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) και την αναλογία μέσης-ισχίων και συσχέτισαν αυτούς τους δείκτες με τους πρόωρους θανάτους.

Τα άτομα με φυσιολογικό βάρος που είχαν παραπανίσιο κοιλιακό λίπος είχαν την χειρότερη επιβίωση, ανεξάρτητα από το αν ο ΔΜΣ ήταν χαμηλός ή υψηλός. Μάλιστα εκείνοι που κινδύνευαν περισσότερο ήταν οι αδύνατοι άντρες με μεγάλη περίμετρο μέσης. Οι άνδρες αυτοί είχαν 87% περισσότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους στη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης, κίνδυνος διπλάσιος από αυτόν που αφορούσε τους υπέρβαρους και τους παχύσαρκους συνομηλίκους τους.

Στις γυναίκες, η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά αύξανε 50% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου στις αδύνατες, σε σχέση με τις γυναίκες που είχαν ομοιογενή κατανομή λίπους στο σώμα τους. Ο κίνδυνος ήταν 32% αυξημένος όταν οι αδύνατες γυναίκες με αρκετό κοιλιακό λίπος συγκρίθηκαν με υπέρβαρες και παχύσαρκες συνομίληκες.

Το λίπος της κοιλιάς και ο ΔΜΣ

«Το λίπος στην κοιλιά είναι κακό λίπος», ανέφερε Πολ Πουάριερ από το Ίδρυμα Καρδιολογίας του Πανεπιστημίου Λαβάλ, στο Κεμπέκ, ο οποίος σχολίασε τη μελέτη. «Έχει θετική συσχέτιση με την αυξημένη χοληστερίνη, τη φλεγμονή, την καρδιοπάθεια, το εγκεφαλικό και τον διαβήτη τύπου 2. Όταν κάποιος έχει λίπος στην κοιλιά, είναι πολύ χειρότερο απ’ ό,τι αν είχε λίπος στους γοφούς. Αν το σωματικό βάρος είναι φυσιολογικό αλλά η περίμετρος της μέσης ξεπερνάει τα 100 εκατοστά για τον άνδρα και τα 85 εκατοστά για τη γυναίκα, σημαίνει ότι στην πραγματικότητα υπάρχει παχυσαρκία. Με άλλα λόγια, μπορεί ένας άνθρωπος από πλευράς βάρους να είναι φυσιολογικός και από πλευράς περιμέτρου μέσης παχύσαρκος. Σε μια τέτοια περίπτωση η υγεία του κινδυνεύει περισσότερο».

Αξίζει να αναφερθεί ότι μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι ο Δείκτης Μάζας Σώματος αποτυγχάνει σε αρκετές περιπτώσεις να υποδείξει την παχυσαρκία κι έτσι είναι ουσιαστικά αναξιόπιστος. Όπως δείχνει και η παρούσα μελέτη, τη μέτρηση της περιμέτρου μέσης είναι ένας πολύ καλύτερος δείκτης της παχυσαρκίας.

Διαβάστε επίσης: Έτσι “έκαψε” το μισό σωματικό του λίπος σε 10 εβδομάδες!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend