Κρίση πανικού και τρέξιμο: Μπορεί να συμβεί, τι πρέπει να κάνετε

Για πολλούς ανθρώπους το τρέξιμο είναι η τέλεια μέθοδος απαλλαγής από το άγχος. Τι συμβαίνει όμως όταν εξαιτίας του τρεξίματος απελευθερώνονται ενδορφίνες που προκαλούν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα;

Όταν διανύετε μια αγχωτική περίοδο στη ζωή σας, το τρέξιμο μπορεί να γίνει η αιτία να βιώσετε ακόμα και κρίσεις πανικού. Ακόμα και ενώ τρέχετε!

Θύμα αυτής της πραγματικότητας έπεσε η έμπειρη δρομέας Έλεν Ισαάκ. Παρά το γεγονός ότι έχει τρέξει σε άπειρους αγώνες και γνωρίζει πολύ καλά τι σημαίνει διαχείριση άγχους, η Ισαάκ κατακλύστηκε από άγχος όταν έδωσε εξετάσεις για τη σχολή φυσικοθεραπείας, γεγονός που είχε επίδραση και στο τρέξιμό της.

“Σταμάτησα στη μέση του δρόμου και έκλεγα”

«Έφτασα στο σημείο να σταματήσω κυριολεκτικά στη μέση του δρόμου ενώ έτρεχα και να κλαίω ανεξέλεγκτα», λέει η ίδια. «Είναι δύσκολη η αναπνοή όταν τρέχεις. Όταν λοιπόν παθαίνεις κρίση πανικού κατά το τρέξιμο σου κόβεται. Θυμάμαι ότι ένιωθα εντελώς εκτός ελέγχου σε σχέση με ό,τι συνέβαινε στη ζωή μου και εκτός ελέγχου σε σχέση με ό,τι συνέβαινε με το σώμα μου εκείνη τη στιγμή», προσθέτει.

Όπως εξηγεί ο αθλητικός ψυχολόγος Μισέλ Κερούλις, ότι οι κρίσεις πανικού προκαλούνται από έντονους φόβους, ανησυχίες ή άγχος. Και ενώ αυτά τα συναισθήματα διαπράττονται από το μυαλό, μπορούν να οδηγήσουν σε εξίσου έντονα σωματικά συμπτώματα, όπως ο αυξημένος καρδιακός ρυθμός και η εφίδρωση.

Το άγχος που προκαλούν τα fitness trackers όταν δεν χρησιμοποιούνται σωστά!

«Το τρέξιμο από μόνο του δεν ωθεί κάποιον να πάθει κρίση πανικού. Το πιθανότερο είναι πως μια σκέψη τον οδηγεί εκεί ενώ τρέχει. Για παράδειγμα, εάν κάποιος φοβάται τα σκυλιά και βλέπει ένα σκυλί στη διαδρομή του, τότε μπορεί να κάνει την αυτόματη σκέψη: «αυτός ο σκύλος θα μου επιτεθεί», κάτι που προκαλεί έντονο φόβο και μπορεί να οδηγήσει σε κρίση πανικού», τονίζει ο Κερούλις.

Τι μπορείς να κάνεις όμως για να χειριστείς μια τέτοια κατάσταση;  «Όταν συμβαίνει, πολλές φορές αυτό που κάνω είναι να μετράω όλα δευτερόλεπτα μέχρι να ηρεμήσω ενώ ακόμα τρέχω. Μερικές φορές καταλήγω να μετράω δευτερόλεπτα για τρία μίλια. Και τότε είμαι εντάξει. Το κάνω και στους αγώνες. Αν αρχίσω να φρικάρω και να φτάσω σε σημείο να μην ξέρω αν μπορώ να συνεχίσω, μετράω δευτερόλεπτα», λέει η Ισαάκ.

“Έλεγχος των σκέψεων”

Ο Κερούλις από τη μεριά του τονίζει πως τα πάντα είναι ζήτημα ψυχολογικής διαχείρισης και ο μέσος δρομέας πρέπει να μάθει να κάνει αυτόματα αυτή την διαχείριση ενώ τρέχει. «Στο παραπάνω παράδειγμα όπου ένας δρομέας βλέπει ένα σκυλί στη διαδρομή του, μόλις παρατηρήσει ότι η αυτόματη σκέψη του είναι: « αυτός ο σκύλος πρόκειται να μου επιτεθεί », πρέπει αυτόματα να εξορθολογήσει την κατάσταση με μια νέα σκέψη όπως: «Ξέρω ότι φοβάμαι αυτή τη στιγμή, αλλά αυτό ο ιδιοκτήτης του σκύλου τον κρατάει από λουρί άρα είμαι ασφαλής». Αυτό θα επιτρέψει στο άτομο να επιβραδύνει τις αρνητικές σκέψεις του και να επικεντρωθεί ξανά στο να απολαύσει το τρέξιμό του», τονίζει και προσθέτει ότι οι ασκήσεις διαλογισμού είναι ένας άλλος τρόπος για να αποκτήσετε τον έλεγχο των σκέψεών σας.

Με άλλα λόγια, η συνειδητή χρήση ψυχολογικών τεχνικών κατά το τρέξιμο μπορεί να είναι η απάντηση για την αποτροπή μιας κρίσης πανικού. Σε αυτό φαίνεται να συμφωνεί τόσο ο Κερούλις όσο και η Ισάακ.

Διαβάστε επίσης: Σου προκαλεί άγχος ακόμα και το τρέξιμο; Να τι πρέπει να κάνεις

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Με επιτυχία έγιναν οι αγώνες Run Greece σε Γιάννενα και Ρόδο

Γιάννενα και Ρόδος γιόρτασαν σήμερα με τη διεξαγωγή των αγώνων Run Greece. Δύο πόλεις που έχουν αγκαλιάσει τη συγκεκριμένη διοργάνωση κι έχουν δείξει πολλές φορές στο παρελθόν την αγάπη τους για τον αθλητισμό και τις διοργανώσεις στίβου.

Στα Γιάννενα δύο νέοι αθλητές των μεσαίων αποστάσεων κατέκτησαν την πρώτη θέση στα 5χλμ. Ο Νέστορας Κολλιός στους Άνδρες διένυσε την απόσταση σε 16.26 και ακολούθησαν οι Αλέξανδρος Γεωργίου με 16.38 και Γιώργος Τασιούλας με 16.56. Η Έφη Φλώρου ήταν νικήτρια στις γυναίκες με 19.03 και ακολούθησαν οι Αποστολία Τσιτσάκη με 19.43 και Χρύσα Ανδρούτσου με 19.57.

Στα 10χλ. νικητής αναδείχθηκε ο Θανάσης Μπαρμπαγιάννης με 33.41 και ακολούθησαν οι Αλέξανδρος Τσουμάκας με 34.20 και Βασίλης Τσιρώνης με 35.03. Στις γυναίκες πρώτη πέρασε τη γραμμή τερματισμού η Ερμιόνη Χασκή με 45.00, δεύτερη ήταν η Άννα – Αλκμήνη Αποστολοπούλου με 47.58 και τρίτη η Αγγελική Μαντραβέλη με 48.14.

Στην Ρόδο ο 22χρονος Γιάννης Μπόνερ τερμάτισε πρώτος στα 5χλμ. με 15.59 και άφησε πίσω του τους Θανάση Μπούρο (17.12) και τον έφηβο Ανδρέας Έλληνα (17.42). Στις γυναίκες η Παναγιώτα Καρπαθάκη ήταν νικήτρια με 23.58 και ακολούθησαν οι Δικαία Αθανασάκη (24.32) και Μαρία- Νεφέλη Μιχαλού (25.21).

Στα 10χλμ. Ανδρών ο Μιχάλης Χατζηιωάννου ήταν νικητής με 35.29 και ακολούθησαν οι Στέφανος Λεβέντης (36.23) και Τσαμπίκος Στατής (37.25). Στο αντίστοιχο αγώνισμα των γυναικών η Κωνσταντίνα Κανέλλη ήταν νικήτρια με 48.34, μπροστά από τις Χρυσαφίνα Κοζά (49.40) και Ειρήνη Βογιατζή (51.09).

Στα Ιωάννινα βρέθηκε και ο αντιπρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Κώστας Κεντέρης, ο οποίος είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά τις προσπάθειες των αθλητών και αθλητριών που μετείχαν στην διοργάνωση

Με τις διοργανώσεις της Ρόδου και των Ιωαννίνων ολοκληρώθηκαν οι αγώνες της σειράς Run Greece, τους οποίους διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και με μεγάλο χορηγό την ERGO. Η ομοσπονδία τηρώντας τα εγκεκριμένα από την πολιτεία υγειονομικά πρωτόκολλα κατάφερε να επιστρέψει με ασφάλεια στη διεξαγωγή αγώνων σε δημόσιο δρόμο και να δώσει την ευκαιρία σε αθλητές και δρομείς να επιστρέψουν στην αγαπημένη τους συνήθεια. Το επόμενο διάστημα – και αν το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα- αναμένεται να ανακοινωθούν ημερομηνίες διεξαγωγής των αγώνων της Καστοριάς και της Λάρισας, που αναβλήθηκαν λόγω του της έξαρσης του ιού covid- 19.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ολοκληρώνονται οι εγγραφές για τον Αυθεντικό

Νέο βίντεο για τον ΑΜΑ 2018 από τον ΣΕΓΑΣ

Ελάχιστες θέσεις έχουν απομείνει για να ολοκληρωθεί το «παζλ» των συμμετοχών για όλους τους αγώνες (42χλμ στην αυθεντική διαδρομή, και αγώνες 5 & 10χλμ) του Αυθεντικού Μαραθωνίου 2021.

Η επίσημη περίοδος εγγραφών ολοκληρώνεται τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, οπότε και το σύστημα εγγραφών θα κλείσει αυτόματα.

Ο Αυθεντικός επιστρέφει.. Προλάβετε και εξασφαλίστε την θέση σας στην γραμμή εκκίνησης στις 13-14 Νοεμβρίου.

Δείτε πως ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend