Τρεις λόγοι για τους δεν πρέπει να τρώμε μετά τις 8 το βράδυ

Η παραδοσιακή άποψη θέλει τις θερμίδες να έχουν την ίδια “αξία” ανεξάρτητα από τη στιγμή που λαμβάνονται. Αυτή η άποψη όμως έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση καθώς έχουν συσσωρευτεί στοιχεία που δείχνουν ότι ανθρώπινο σώμα δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Αλλιώς λειτουργεί το πρωί, αλλιώς το μεσημέρι και αλλιώς το βράδυ, κάτι που μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση της τροφής.

Ο τρόπος λειτουργίας του ανθρώπινου σώματος, ο οποίος έχει καθοριστεί σε μια πορεία εκατομμυρίων ετών, διαφέρει ανάλογα με την ώρα της ημέρας και οι ειδικοί αναφέρονται σ’ αυτό χρησιμοποιώντας τον όρο “κιρκάδιος ρυθμός” ή απλά “βιολογικό ρολόι”.

Γιατί ο κιρκάδιος ρυθμός είναι το «ρολόι» που ελέγχει τη ζωή μας;

Φαίνεται μάλιστα πως κάθε όργανο ξεχωριστά έχει το δικό του βιολογικό ρολόι που σημαίνει ότι ανάλογα με τη στιγμή της ημέρας διαφέρει η αποδοτικότητά του. Για παράδειγμα, οι πνεύμονες είναι 17% πιο αποδοτικοί στις πέντε το απόγευμα σε σχέση με τις 12 το μεσημέρι.

Αυτό που καθορίζει το βιολογικό ρολόι του σώματος είναι κυρίως οι ορμόνες. Είναι γνωστό εδώ εδώ και πολλά χρόνια ότι οι ορμόνες μπορεί να παίζουν καθοριστικό ρόλο στη ρύθμιση του βάρους. Για παράδειγμα, με την ίδια ποσότητα τροφής ένα υπερθυρεοειδικό άτομο μπορεί να αδυνατίζει και ένα υποθυρεοειδικό άτομο να παχαίνει.

Η ιδέα λοιπόν είναι να συντονίσει κανείς το πότε τρώει με το βιολογικό ρολόι. Και σύμφωνα με αυτή την ιδέα έχεις τρεις σοβαρούς λόγους για να αποφύγεις το φαγητό αργά το βράδυ.

1. Για να αφήσεις την αυξητική ορμόνη να κάψει λίπος

Μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί αρκετές ορμόνες που εμπλέκονται στις καύσεις του σώματος και μια από αυτές είναι η αυξητική ορμόνη. Η αυξητική ορμόνη συμβάλλει στη λιπόλυση, τη διάσπαση των τριγλυκεριδίων που είναι αποθηκευμένα στο λιπώδη ιστό και τη ροή των λιπαρών οξέων στην κυκλοφορία του αίματος για να καούν και να δώσουν ενέργεια στο σώμα. Όμως η αυξητική ορμόνη δεν παράγεται με σταθερό τρόπο αλλά κατά ώσεις. Παράγεται κυρίως το βράδυ, στη διάρκεια του ύπνου και μάλιστα όταν κοιμόμαστε βαθιά.

Το πρόβλημα με το βραδινό φαγητό είναι ότι μειώνει την παραγωγή της αυξητικής ορμόνης. Αυτό συμβαίνει επειδή μετά από ένα συνηθισμένο γεύμα εκκρίνεται ινσουλίνη η οποία αναστέλλει την παραγωγή της. Αυτό έχει ως συνέπεια να καις λιγότερο λίπος στη διάρκεια του ύπνου. Αν δεν κάψεις λίπος, θα κάψεις βέβαια υδατάνθρακες που είναι αποθηκευμένοι ως γλυκογόνο στο συκώτι αλλά θα ήταν προτιμότερο να κάψεις λίπος. Μια θερμίδα είναι πάντα μια θερμίδα ωστόσο έχει σημασία για αν καις λίπος ή υδατάνθρακες.

Τροφές που δεν πρέπει να τρώμε το βράδυ και γιατί

Αν τη νύχτα κάψεις περισσότερο λίπος, το πρωί που θα ξυπνήσεις θα πεινάς λιγότερο. Υπάρχει και κάτι άλλο. Ορισμένοι ειδικοί υποπτεύονται ότι τα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης το βράδυ, τα οποία παραμένουν αρκετό χρονικό διάστημα στο αίμα -διότι δεν υπάρχει σωματική δραστηριότητα για να κάψει γρήγορα τη γλυκόζη- μπορεί μακροχρόνια να αυξάνουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2.

2. Για να αποφύγεις τις καούρες της νύχτας

Το φαγητό αργά το βράδυ κρατά το στομάχι απασχολημένο με αποτέλεσμα να παράγονται γαστρικά οξέα, μερικές φορές σε υπερβολικές ποσότητες. Μάλιστα, αν κοιμηθείς αμέσως μετά το βραδινό γεύμα, οι τροφές ωθούνται στον κατώτερο οισοφαγικό σφιγκτήρα ο οποίος μπορεί να ερεθιστεί και να προκληθούν καούρες.

Για να αποφύγεις αυτό το ζήτημα, καλό είναι το βραδινό φαγητό να καταναλώνεται πριν από τις 8 το βράδυ.

Εξάλλου, οι μελέτες γύρω από τον ύπνο δείχνουν ότι τα άτομα που τρώνε αργά το βράδυ έχουν μια δυσκολία να εισέλθουν σε βαθύ ύπνο, προφανώς διότι εκείνη την ώρα το βιολογικό ρολόι προετοιμάζει το σώμα για ξεκούραση. Το στομάχι εργάζεται σκληρά για να χωνέψει το φαγητό το βράδυ διότι δεν έχει την αποδοτικότητα του μεσημεριού και η πέψη διαρκεί περισσότερο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κακό ύπνο και να υποσκάψει την δίαιτά σου.

3. Το βράδυ είναι πιο πιθανό να φας “σκουπίδια”

Είναι διαπιστωμένο ότι η ποιότητα της διατροφής το βράδυ είναι μάλλον χαμηλή και χωρίς αρκετές βιταμίνες. Πολλές έρευνες έχουν διερευνήσει τι συνηθίζουμε να τρώμε το βράδυ. Επειδή υποσυνείδητα καταλαβαίνουμε ότι το στομάχι μας δεν είναι τόσο αποδοτικό, τρώμε ότι πιο εύπεπτο βρούμε: τηγανητές πατάτες, αναψυκτικά και λιπαρά φαγητά.

Το μυστικό για να μην τρώτε «βρώμικα» το βράδυ

Αυτού του είδους τα φαγητά παρέχουν αρκετή ενέργεια γι’ αυτό δεν είναι τυχαίο ότι ο περισσότερος κόσμος παίρνει το βράδυ τις περισσότερες θερμίδες. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2013 βρήκε ότι το 18-25% των θερμίδων λαμβάνονται το πρωί, το 25-35% το μεσημέρι και το 35-40% το βράδυ, ενώ ότι απομένει λαμβάνεται ενδιάμεσα.

Το βράδυ έχουμε επίσης την τάση να τρώμε μερικές από τις πιο γλυκές τροφές. Ίσως να φταίει γι’ αυτό η μειωμένη σεροτονίνη. Το βιολογικό ρολόι ρυθμίζει τη σεροτονίνη έτσι ώστε να πέφτει μετά τις πέντε το απόγευμα. Έτσι πολύς κόσμος μετά από εκείνη την ώρα αρχίζει αισθάνεται ότι θέλει να φάει κάτι γλυκό. Η σεροτονίνη είναι σε υψηλότερα επίπεδα όταν έχουμε φάει καλά το πρωί και το μεσημέρι κι αυτό θα σε βοηθήσει να μην έχει πολλές λιγούρες το βράδυ.

Τι μπορείς να κάνεις αν πεινάσεις 

Ένα ερώτημα είναι “κι αν πεινάσω πριν κοιμηθώ;” Αν φας πριν τις 8 το βράδυ και κοιμηθείς μετά τις 12, πράγματι μπορεί να πεινάσεις. Κατ’ αρχήν το “8 το βράδυ” δεν είναι παγκόσμιος νόμος που ισχύει για όλους. Για κάποιους μπορεί να είναι 9 και για άλλους 7, έχει σημασία το πρόγραμμα ζωής του καθενός όπως και το αν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι. Μην κολλάς στο τυπικό της ώρας, το πνεύμα είναι ότι δεν πρέπει να τρως αργά το βράδυ. Πρέπει λοιπόν να ρυθμίσεις έτσι την κατανομή της τροφής και να το πετύχεις αυτό για ένα διάστημα. Μετά θα σου γίνει συνήθεια.

Tι μπορείς να φας αργά το βράδυ χωρίς ενοχές;

Πάντως, μερικές φορές οι άνθρωποι αισθάνονται το βράδυ μια ξαφνική λιγούρα η οποία μπορεί να μην έχει σχέση με την πραγματική πείνα. Μπορεί η λιγούρα να περάσει όπως ήρθε γι’ αυτό μην τρέξεις αμέσως στο ψυγείο. Μερικές γυναίκες αναφέρουν ότι η λιγούρα περνάει μόλις πλύνουν τα δόντια τους. Ενδεχομένως ένα τσάι με λίγη καφείνη (π.χ. πράσινο τσάι) και χωρίς γάλα να είναι μια καλή αντιμετώπιση.

Μπορεί επίσης να μασήσεις για λίγο μια τσίχλα χωρίς ζάχαρη και να δεις αν τα πράγματα πάνε καλύτερα. Αν έχεις εξοικείωση με τη γυμναστική, κάνε τρεις δυναμικές ασκήσεις αλά Ταμπάτα που θα σε λαχανιάσουν και ίσως δεις ότι δεν επιθυμείς πια να βάλεις τίποτα στο στόμα σου.

Διαβάστε επίσης: Τι συμβαίνει στον οργανισμό σας όταν γυμνάζεστε το βράδυ;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Με ποιον τρόπο η διατροφή “μπλοκάρει” τον μεταβολισμό μας;

Ακόμη κι αν κάνετε μια σωστή διατροφή και ασκείστε, μπορεί να έχετε παρατηρήσει πως δεν μπορείτε να χάσετε εύκολα τα κιλά που θέλετε. Τι μπορεί να φταίει; Μήπως ο μεταβολισμός σας «κοιμάται»;

Δείτε παρακάτω τα τρία πιο συχνά λάθη που κάνετε και έχουν μπλοκάρει τον μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να χάσετε βάρος:

Τρώτε πολύ βιαστικά

Δοκιμάστε να απολαύσετε το φαγητό σας στο τραπέζι τρώγοντας αργά. Έτσι θα καταναλώνετε πάντα την ποσότητα που χρειάζεστε και δεν θα ξεφεύγετε στις θερμίδες. Το μεγάλο λάθος που κάνουμε είναι ότι τρώμε μπροστά στην τηλεόραση.

Δεν πίνετε νερό

Το νερό είναι σύμμαχος κάθε δίαιτας, αφού αποτοξινώνει τον οργανισμό, τον ενυδατώνει και ξυπνά και τον μεταβολισμό. Στοχεύστε σε 8 ποτήρια καθημερινά ή προσθέστε πράσινο τσάι στη διατροφή σας. Υπάρχουν τρόποι να μην ξεχνάς να πίνεις νερό. Δοκιμάστε να πίνετε τουλάχιστον ένα ποτήρι νερό πριν από κάθε γεύμα και όταν ξυπνάτε το πρωί.

Μένετε νηστικοί πολλές ώρες

Δεν θα χάσετε κιλά εάν «χάσετε» κάποιο γεύμα αλλά όταν μάθετε να τρώτε σωστά. Κάθε γεύμα μάς δίνει ενέργεια και ξυπνάει τον μεταβολισμό μας. Τις περισσότερες φορές που μένουμε νηστικοί πολλές ώρες, όταν έρχεται η ώρα να φάμε καταναλώνουμε πολύ περισσότερες θερμίδες. Γι’ αυτό μην παραμελείτε τα υγιεινά σνακ ειδικά πριν από τη γυμναστική.

Διαβάστε επίσης: Οι τρεις λόγοι που ενώ γυμνάζεστε και τρώτε σωστά παίρνετε βάρος

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Έτσι θα αποτοξινώσετε τον οργανισμό σας χωρίς να κάνετε υπερβολές

Πως θα αποτοξινώσετε τον οργανισμό σας χωρίς υπερβολές

H αποτοξίνωση είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας στοχεύουμε στο να αποβάλουμε από το σώμα τις συσσωρευμένες τοξίνες. Με τον τρόπο αυτό καθαρίζουμε τα εσωτερικά όργανα από όσα επιβλαβή αφήνουν οι τροφές που καταναλώνουμε, από τους περιβαλλοντολογικούς ρύπους, τα δηλητήρια, τα διάφορα βακτήρια, το αλκοόλ, τα φάρμακα και τα παράσιτα.

Η υπερφόρτωση με τοξίνες, στο έντερο, τους πνεύμονες, τα νεφρά, το συκώτι, το δέρμα και τους λεμφαδένες, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά θέματα υγείας. Μερικά από αυτά σχετίζονται με δυσκολία στην πέψη, δερματικές παθήσεις, πρόωρη γήρανση, πρόσθετα κιλά και ημικρανίες.

Σύμφωνα με έρευνες, οι δίαιτες αποτοξίνωσης συνήθως ξεκινούν με το συκώτι. Το κύριο όργανο αποτοξίνωσης στο ανθρώπινο σώμα. Όταν αυτό λειτουργεί σωστά και αποτελεσματικά, συνήθως τα υπόλοιπα ζωτικά όργανα ακολουθούν. Με το που ολοκληρωθεί η αποτοξίνωση, η λειτουργία του εγκεφάλου, η πέψη και άλλες διεργασίες του οργανισμού γίνονται αρκετά πιο αποδοτικά.

Ξεφορτωθείτε τα «απόβλητα», τονώστε την ενέργειά σας, χτίστε ένα ισχυρό ανοσοποιητικό και φροντίστε την επιδερμίδα με την βοήθεια των μεθόδων αποτοξίνωσης που ακολουθούν:

Περισσότερο νερό

Το νερό είναι το κλειδί για την εξάλειψη των τοξινών. Βοηθά στην καλή λειτουργία των νεφρών αλλά και στην σωστή πέψη. ΤΙP: Πιείτε ένα ποτήρι ζεστό νερό με λεμόνι το πρωί ώστε να αποτοξινώσετε το σώμα, να αναζωογονήσετε το δέρμα, να καθαρίσετε το συκώτι και να ενισχύσετε την διάθεσή σας.

Αντιοξειδωτικό τσάι

Με τον τρόπο αυτό καίτε τα λίπη, ενισχύετε τον μεταβολισμό σας και βοηθάτε στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Αποτελεί την καλύτερη εναλλακτική για εκείνους που θεωρούν βαρετό να πίνουν μεγάλες ποσότητες νερού σε καθημερινή βάση.

Βιταμίνη C

Συμβάλει τα μέγιστα στην διαδικασία της αποτοξίνωσης. Επίσης η βιταμίνη C επιταχύνει τον μεταβολισμό και ανακυκλώνει αντιοξειδωτικά όπως η η γλουταθειόνη και η βιταμίνη Ε.

Δώστε σημασία στην αναπνοή σας

Οι βαθιές εισπνοές και η έμφαση στην αναπνοή βοηθά το σώμα να αντλεί με επαρκή ποσότητα οξυγόνου τους πνεύμονες και το αίμα. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές (πχ. Dr Sinatra) για τις οποίες μπορείτε να αντλήσετε πληροφορίες από το διαδίκτυο.

Ιδρώστε

Ο ιδρώτας είναι μια λειτουργία απαραίτητη που βοηθά στην αποτοξίνωση του σώματος. Σύμφωνα με έρευνες με τον ιδρώτα εξαλείφετε τις φθαλικές ενώσεις, και τα βαρέα μέταλλα από τον οργανισμό.

Φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες βοηθούν να αποβάλλετε τις τοξίνες από το έντερο. Μελέτες δείχνουν επίσης ότι οι άνθρωποι που τρώνε περισσότερες φυτικές ίνες, έχουν λιγότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαροι στο μέλλον.

Καναταλώστε εσπεριδοειδή φρούτα

Βοηθούν στην αποτοξίνωση αλλά και στο κάψιμο των περιττών θερμίδων. Επίσης περιέχουν ένζυμα που βοηθούν την πέψη των τροφών. Η βιταμίνη C που περιέχουν είναι απαραίτητη για την εξάλειψη των τοξινών από το σώμα σας.

Κάντε γυμναστική

Είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για να αποτοξινωθείτε. Η κίνηση του σώματος, οι βαθιές ανάσες, το ίδρωμα και το τέντωμα των μυών, βοηθούν σημαντικά στην ταχύτερη αποτοξίνωση. Όλα αυτά πάντα σε συνδυασμό με την κατανάλωση άφθονου νερού.

Ψευδάργυρος

Παίζει σημαντικό ρόλο στην πέψη αφού είναι απαραίτητος για την δημιουργία των ενζύμων που βοηθούν σε αυτήν. Επίσης τα συστατικά του αναπλάθουν τον εντερικό ιστό και αναδομούν την χολή.

Διαβάστε ακόμα: Νερό με χυμό λεμονιού: Γιατί μπορεί να γίνει ο καλύτερός σας φίλος;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend