Ποιες τροφές έχουν τρανς λιπαρά και πόσο κακό κάνουν;

Τα τρανς λιπαρά είναι ένα συστατικό που κάνει τα φαγητά να είναι πιο νόστιμα. Επίσης, κάνει την ημερομηνία λήξης τους να επεκτείνεται. Επίσης, είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για την καρδιά μας.

Διάρκεια ζωής στα τρόφιμα

Η επεξεργασία της υδρογόνωσης μετατρέπει τα φυτικά έλαια σε λίπος (πιο στερεή μορφή, ακόμη και σε θερμοκρασία δωματίου). Η βιομηχανία τα χρησιμοποιεί εκτενώς, καθώς παρέχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στα προϊόντα και παράλληλα καλύτερη υφή.

Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν για την παρασκευή φυτικού λίπους και των μαργαρινών οι οποίες εισήχθησαν στην αγορά ως η υγιεινή εναλλακτική λύση στο βούτυρο, που περιέχει πολλά κορεσμένα λιπαρά.

Ετσι λοιπόν όπου στο παρελθόν, η βιομηχανία τροφίμων χρησιμοποιούσε ζωικά λίπη, είτε για ψήσιμο είτε για τηγάνισμα, τα αντικατέστησε με τα φυτικά λίπη.

Τα υγιεινά λιπαρά είναι απαραίτητα για όσους τρέχουν

Ποιά η επίδραση των τρανς λιπαρών στην υγεία

Η αντικατάσταση του ζωικού λίπους από τα φυτικά λίπη φάνηκε ως πολύ υγιεινή επιλογή αρχικά. Ομως πολλές μελέτες έδειξαν στη συνέχεια ότι τα τρανς λιπαρά οξέα, όπως και τα κορεσμένα, φαίνεται να αυξάνουν τα επίπεδα της κακής (LDL), καθώς και της ολικής χοληστερόλης στον οργανισμό, που αποτελούν παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Υπήρξαν βέβαια και άλλες μελέτες που έδειξαν ότι τα τρανς λιπαρά οξέα δεν είχαν την ίδια επίδραση, με τα κορεσμένα, στα επίπεδα της χοληστερόλης. Ωστόσο ακόμα και σήμερα τα συμπεράσματα δεν είναι σαφή για τη δράση των τρανς λιπαρών οξέων.

Δείτε τον κατάλογο με τις τροφές που περιέχουν αυτά τα λιπαρά ώστε να μπορέσετε να τα αποφύγετε:

Οτιδήποτε τηγανιτό

Πολλά εστιατόρια και πολλές εταιρίες που πουλάνε προτηγανισμένα προϊόντα, όπως πατάτες, χρησιμοποιούν ακόμα υδρογονωμένα έλαια, με αποτέλεσμα να περιέχουν τρανς λιπαρά.

Προϊόντα ζαχαροπλαστικής

Όπως πολλές πίτες, και οι κρούστες τους. Καθώς είναι προϊόντα με πολύ χαμηλή διατροφική αξία, δεν τα χρειάζεστε στην καθημερινή σας διατροφή.

Burger του εμπορίου

Όπως και με τα τηγανιτά, μπορεί τα burger αυτά να μαγειρεύονται σε υδρογονωμένα έλαια.

Λιπαρά και διατροφή: Πότε είναι απαραίτητα και πότε γίνονται επικίνδυνα

Κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα

Περιέχουν τρανς λιπαρά όχι μόνο για να γίνουν πιο ανθεκτικά, αλλά και για να αποκτήσουν καλύτερη γεύση. Αποφεύγετε τα κατεψυγμένα γεύματα, και προτιμήστε να ετοιμάζετε μόνοι σας έστω ένα σχετικά γρήγορο σνακ με φρέσκα υλικά.

Μπισκότα και τούρτες

Είναι προϊόντα ζαχαροπλαστικής, και ενώ πολλές εταιρίες και ζαχαροπλαστεία προσπαθούν να τα απομακρύνουν, μπορεί να βρίσκονται ακόμα εκεί. Στην κατηγορία αυτά ανήκουν και τα ντόνατς.

Διαβάστε επίσης: Ζάχαρη ή κορεσμένα λιπαρά: Τι κάνει περισσότερο κακό στην καρδιά;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Καλοκαιρινές δραστηριότητες που καίνε τις περιττές θερμίδες

Το καλοκαίρι συνδέεται με αλλαγές και φέρνει στη ζωή μας αρκετές νέες δραστηριότητες στις οποίες μπορείτε να επιδοθείτε προκειμένου να συνδυάσετε την διασκέδαση με την άσκηση.

Με αυτόν τον τρόπο θα κρατηθείτε σε… φόρμα και παράλληλα θα ξεκουράσετε το μυαλό σας.

Ορισμένες δραστηριότητες το καλοκαίρι γίνονται πιο εύκολες εξαιτίας του καιρό και μάλιστα σας βοηθούν στο κάψιμο των περιττών θερμίδων:

Αναρρίχηση

Σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, αυτή η μορφή άσκησης μπορεί να έχει θαυμαστά αποτελέσματα. Για τον μέσο άνθρωπο η αναρρίχηση συνεπάγεται το κάψιμο 790 θερμίδων σε μια ώρα έντονης άσκησης. Με την αναρρίχηση ενδυναμώνετε παράλληλα το μυϊκό σύστημα καθώς η βαρύτητα δεν είναι με το μέρος σας την ώρα της άσκησης. Για όσους φοβούνται τα ύψη, υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα αναρρίχησης σε κατάλληλα διαμορφωμένους  εσωτερικούς χώρους.

Αυτή είναι η άσκηση που καίει τις περισσότερες θερμίδες!

Περπάτημα ή τρέξιμο στην παραλία

Σύμφωνα με έρευνες το κάψιμο θερμίδων είναι 1,8 φορές μεγαλύτερο όταν ασκούμαστε πάνω σε άμμο αντί για τσιμέντο. Διανύοντας μια απόσταση 5 χλμ σε μία ώρα, μπορείτε να κάψετε 328 θερμίδες, ενώ αν θελήσετε να τρέξετε, αυξάνετε κατά 1.8 φορές το κάψιμο του περιττού λίπους.

Γενικά αυτού του είδους η άσκηση στοχεύει στην εκγύμναση των κάτω άκρων και ειδικά των κοιλιακών και των γλουτιαίων.

Κανόε Καγιάκ

Εξαιτίας της καθοδικής δύναμης που ασκείται στο κουπί και της απομόνωσης του πάνω μέρους του σώματος, γυμνάζεται ιδιαίτερα η πλάτη και ο κορμός. Αν διανύσετε μια απόσταση 2 μιλίων σε μια ώρα θα μπορέσετε να κάψετε 286 θερμίδες.

Ποδηλασία

Μια ώρα ποδηλασίας που διανύει 12-14 μίλια βοηθά να κάψετε περίπου 554 θερμίδες. Επιλέξτε μια γραφική διαδρομή ή αν θέλετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, κάντε μια βόλτα με το ποδήλατο σε κάποιον λόφο. Προσέξτε ώστε να τηρούνται πάντοτε οι κανόνες ασφαλείας ειδικά αν υπάρχει βρεγμένο τερέν.

Παίξτε φρίσμπι

Το φρίσμπι όσο και αν φαίνεται περίεργο βοηθά στην εκγύμναση αρκετών μυών ενώ σας βάζει σε διαδικασία συνεχούς τρεξίματος όσο διαρκεί το παιχνίδι. Υπολογίζεται πως μπορείτε να χάσετε γύρω στις 540 θερμίδες. Πάρτε τους φίλους ή την οικογένεια σας, βρείτε έναν ανοικτό χώρο και απλά απολαύστε το.

Υποβρύχια κατάδυση

Το σώμα πρέπει να βρίσκεται σε διαρκή κίνηση για να μείνετε ζεστοί κάτω από το νερό. Αυτό συνεπάγεται απώλεια θερμίδων.

Ιππασία

Η προσπάθεια να κρατήσετε ισορροπία και να μείνετε όρθιοι πάνω στην σέλα οδηγεί στο κάψιμο θερμίδων που μπορούν να ξεπεράσουν τις 200 την ώρα. Η δραστηριότητα αυτή γυμνάζει ιδιαίτερα τετρακέφαλους και γλουτιαίους μύες.

Κολύμβηση

Κολυμπώντας με έναν μέτριο ρυθμό μπορείτε να κάψετε περίπου 386 θερμίδες την ώρα. Το είδος των μυών που γυμνάζεται ποικίλει ανάλογα με τον τύπο της κολύμβησης. Βεβαιωθείτε για τις καιρικές συνθήκες πριν το επιχειρήσετε σε ανοικτό χώρο.

Χρήστος Μποφίλιος: Η κολύμβηση είναι στο DNA του Έλληνα

Πεζοπορία

Ενας μέσος πεζοπόρος καίει 378 θερμίδες σε μία ώρα ενώ ο αριθμός αυξάνει ανάλογα με την ένταση που περπατά ο καθένας αλλά και με την κλίση του εδάφους. Τετρακέφαλοι, γλουτιαίοι και κοιλιακοί δυναμώνουν έπειτα από τέτοια άσκηση.

Σανίδα skate

Eνα πάρκο θα ήταν η ιδανική επιλογή, ωστόσο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την σανίδα σας σε οποιοδήποτε ανοικτό χώρο ή στο πεζοδρόμιο. Συνήθως χάνετε 319 θερμίδες την ώρα, ενώ τα κάτω άκρα γυμνάζονται σε ικανοποιητικό βαθμό.

Σέρφινγκ

Είναι από τα πιο δημοφιλή καλοκαιρινά σπορ. Έρχεστε σε άμεση επαφή με τον ήλιο, την θάλασσα και την άμμο και χάνετε μέχρι και 193 θερμίδες την ώρα. Γυμνάζονται άνω και κάτω άκρα εξίσου, ενώ αν συναντήσετε κύματα το αποτέλεσμα θα είναι ακόμη καλύτερο.

Διαβάστε ακόμα: Οι θερμίδες που καίμε κάνοντας καλοκαιρινά σπορ!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Red Bull Art of Motion: Τέσταρε τις γνώσεις σου και… έφυγες για Αστυπάλαια!

Θέλεις να παρακολουθήσεις από κοντά το Red Bull Art of Motion; Σκάναρε το QR code στις συσκευασίες Red Bull 250ml, παίξε το quiz και διεκδίκησε ένα τριήμερο ταξίδι στην Αστυπάλαια!

Το Red Bull Art of Motion  επιστρέφει πιο ανανεωμένο από ποτέ και οι καλύτεροι freerunners του κόσμου θα αναμετρηθούν σε ένα ολοκαίνουριο format, έχοντας ολόκληρο το νησί της Αστυπάλαιας ως playground! Από το Βενετσιάνικο κάστρο μέχρι και τους ανεμόμυλους στη χώρα, τα στενά δρομάκια και οι επίπεδες ταράτσες της Αστυπάλαιας προσφέρουν αμέτρητες επιλογές για lines και υπόσχονται τα πιο εντυπωσιακά άλματα & tricks από τους κορυφαίους 16 αθλητές στο μεγαλύτερο freerunning event του κόσμου.

Για εσένα που σε συναρπάζει το freerunning και θέλεις να δεις από κοντά το Red Bull Art of Motion, σε καλούμε να ζήσεις την απόλυτη εμπειρία λαμβάνοντας μέρος στον παρακάτω διαγωνισμό με 3 απλά βήματα: 

  • Σκάναρε το QR code που θα βρεις στο Red Bull 250ml
  • Παίξε το Quiz
  • Διεκδίκησε ένα ταξίδι στην Αστυπάλαια το 3ημερο 10 με 12 Ιουνίου

Μπες τώρα εδώ και τέσταρε τις γνώσεις σου για την ιστορία του Red Bull Art of Motion παίζοντας το quiz. Απάντησε σωστά και στις 5 ερωτήσεις και μπες στην κλήρωση για να κερδίσεις το τριήμερο ταξίδι στην Αστυπάλαια και να ζήσεις από κοντά το απόλυτο freerunning event από τις 10 μέχρι τις 12 Ιουνίου.

Μια ξεχωριστή εμπειρία σε περιμένει φέτος στην Αστυπάλαια!

Οι 5 νικητές του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν μέχρι τις 20 Μαΐου στο redbullartofmotion.com και θα ενημερωθούν μέσω email.

Το Red Bull Art of Motion, Astypalea Edition, με υποστηρικτές το WHAT’S UP της COSMOTE και χορηγό επικοινωνίας την COSMOTE TV, σε περιμένει!

Με την συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και την υποστήριξη του Δήμου Αστυπάλαιας

Μάθε περισσότερα εδώ:

https://www.redbull.com/gr-el/projects/red-bull-art-of-motion-quiz

#redbullartofmotion

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend