Ποιες τροφές έχουν τρανς λιπαρά και πόσο κακό κάνουν;

Τα τρανς λιπαρά είναι ένα συστατικό που κάνει τα φαγητά να είναι πιο νόστιμα. Επίσης, κάνει την ημερομηνία λήξης τους να επεκτείνεται. Επίσης, είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για την καρδιά μας.

Διάρκεια ζωής στα τρόφιμα

Η επεξεργασία της υδρογόνωσης μετατρέπει τα φυτικά έλαια σε λίπος (πιο στερεή μορφή, ακόμη και σε θερμοκρασία δωματίου). Η βιομηχανία τα χρησιμοποιεί εκτενώς, καθώς παρέχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στα προϊόντα και παράλληλα καλύτερη υφή.

Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν για την παρασκευή φυτικού λίπους και των μαργαρινών οι οποίες εισήχθησαν στην αγορά ως η υγιεινή εναλλακτική λύση στο βούτυρο, που περιέχει πολλά κορεσμένα λιπαρά.

Ετσι λοιπόν όπου στο παρελθόν, η βιομηχανία τροφίμων χρησιμοποιούσε ζωικά λίπη, είτε για ψήσιμο είτε για τηγάνισμα, τα αντικατέστησε με τα φυτικά λίπη.

Τα υγιεινά λιπαρά είναι απαραίτητα για όσους τρέχουν

Ποιά η επίδραση των τρανς λιπαρών στην υγεία

Η αντικατάσταση του ζωικού λίπους από τα φυτικά λίπη φάνηκε ως πολύ υγιεινή επιλογή αρχικά. Ομως πολλές μελέτες έδειξαν στη συνέχεια ότι τα τρανς λιπαρά οξέα, όπως και τα κορεσμένα, φαίνεται να αυξάνουν τα επίπεδα της κακής (LDL), καθώς και της ολικής χοληστερόλης στον οργανισμό, που αποτελούν παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Υπήρξαν βέβαια και άλλες μελέτες που έδειξαν ότι τα τρανς λιπαρά οξέα δεν είχαν την ίδια επίδραση, με τα κορεσμένα, στα επίπεδα της χοληστερόλης. Ωστόσο ακόμα και σήμερα τα συμπεράσματα δεν είναι σαφή για τη δράση των τρανς λιπαρών οξέων.

Δείτε τον κατάλογο με τις τροφές που περιέχουν αυτά τα λιπαρά ώστε να μπορέσετε να τα αποφύγετε:

Οτιδήποτε τηγανιτό

Πολλά εστιατόρια και πολλές εταιρίες που πουλάνε προτηγανισμένα προϊόντα, όπως πατάτες, χρησιμοποιούν ακόμα υδρογονωμένα έλαια, με αποτέλεσμα να περιέχουν τρανς λιπαρά.

Προϊόντα ζαχαροπλαστικής

Όπως πολλές πίτες, και οι κρούστες τους. Καθώς είναι προϊόντα με πολύ χαμηλή διατροφική αξία, δεν τα χρειάζεστε στην καθημερινή σας διατροφή.

Burger του εμπορίου

Όπως και με τα τηγανιτά, μπορεί τα burger αυτά να μαγειρεύονται σε υδρογονωμένα έλαια.

Λιπαρά και διατροφή: Πότε είναι απαραίτητα και πότε γίνονται επικίνδυνα

Κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα

Περιέχουν τρανς λιπαρά όχι μόνο για να γίνουν πιο ανθεκτικά, αλλά και για να αποκτήσουν καλύτερη γεύση. Αποφεύγετε τα κατεψυγμένα γεύματα, και προτιμήστε να ετοιμάζετε μόνοι σας έστω ένα σχετικά γρήγορο σνακ με φρέσκα υλικά.

Μπισκότα και τούρτες

Είναι προϊόντα ζαχαροπλαστικής, και ενώ πολλές εταιρίες και ζαχαροπλαστεία προσπαθούν να τα απομακρύνουν, μπορεί να βρίσκονται ακόμα εκεί. Στην κατηγορία αυτά ανήκουν και τα ντόνατς.

Διαβάστε επίσης: Ζάχαρη ή κορεσμένα λιπαρά: Τι κάνει περισσότερο κακό στην καρδιά;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Οι δέκα (fun) εντολές για τον ερασιτέχνη δρομέα

Το τρέξιμο είναι ένα απλό άθλημα και όμως πολλοί άνθρωποι δεν παίρνουν απόφαση να εμπλακούν σε αυτό επειδή πιστεύουν ότι δεν θα τα καταφέρουν ή δεν είναι αρκετά καλοί. Αυτό απλά δεν ισχύει: οι πάντες μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς στο τρέξιμο.

Ωστόσο αν σας απασχολεί τόσο πολύ το αν υπάρχουν ορισμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε, λάβετε υπόψη τον παρακάτω χιουμοριστικό δεκάλογο και σίγουρα θα ταιριάξετε στο κλίμα του τρεξίματος:

1. Το τρέξιμο έχει να κάνει με το ξεκινάτε από το Α για να φτάσετε στο Β. Αν φτάσετε πρώτα στο Γ, έχετε πάει πολύ μακριά. Γυρίστε πίσω στο Α. Ξεκινήστε πάλι.

2. Είναι σημαντικό να ιδρώνετε ενώ τρέχετε. Σας κάνει να φαίνεστε σαν να προσπαθείτε. Σας βοηθάει επίσης να κρατηθείτε στη ζωή…

3. Όταν κάποιος σας λέει ότι το τρέξιμο είναι κακό για τα γόνατά σας, παρηγορηθείτε από το γεγονός ότι, όσο κι αν τρίζουν οι αρθρώσεις σας, θα έχετε πάντα μια ευλυγισία, σε αντίθεση με άλλους που δεν θα μπορούν να γονατίσουν από μια ηλικία και μετά.

4. Θυμηθείτε, πως είναι πολύ πιθανό να τρέχετε για 40 ολόκληρα χρόνια και να μην ολοκληρώσετε ποτέ έναν μαραθώνιο. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είστε κακοί δρομείς. Μπορείτε πάντα να ρίξετε την ευθύνη στον Μαραθώνιο!

5. Αν φοράτε φουλ εξοπλισμό, να είστε προετοιμασμένοι για μία από τις δύο ακόλουθες ερωτήσεις. Η πρώτη είναι: «ποιον πας να πολεμήσεις;” και η δεύτερη (και πιο πιθανή) είναι: «έχεις κοιταχτεί ποτέ στον καθρέφτη;»

Ταξίδια και τρέξιμο: 10 tips για να πετύχετε τον τέλειο συνδυασμό

6. Τα παπούτσια που έχετε για τρέξιμο δεν χρειάζεται να ταιριάζουν με το μπλουζάκι και το σορτς σας. Θα πρέπει, ωστόσο, να ταιριάζουν μεταξύ τους.

7. Όταν κάποιος σας ρωτά για το σύστημα δεσίματος των κορδονιών σας, η ασφαλέστερη απάντηση είναι να απαντήσετε ότι απλά σκύβετε και τα δένετε. Μην γίνεστε περίπλοκοι.

8. Ο δρομέας που… πετάει δίπλα σου τρέχει τον δικό του αγώνα, όχι τον δικό σου. Συγκεντρώσου στον δικό σου.

9. Μερικοί δρομείς χρησιμοποιούν διάφορες σκέψεις και γούρια για να ντοπάρουν τον εαυτό τους όταν πράγματα δυσκολεύουν σε έναν μεγάλο αγώνα. Άλλοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και τα δύο είναι αποδεκτά. Αρκεί όταν φτάσεις με το… τρένο να μην πας να πάρεις το μετάλλιο…

10. Στο τρέξιμο είναι απλά θέμα να βάζεις το ένα πόδι μπροστά από το άλλο. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιχειρήσετε να το κάνετε αντίστροφα.

Διαβάστε επίσης: Οι «δέκα εντολές» της γυμναστικής

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Πώς θα μείνετε σε φόρμα μέσα στις γιορτές χωρίς να πάτε γυμναστήριο

γιορτές προσφέρονται κυρίως για οικογενειακές συγκεντρώσεις, εξόδους και εκλεκτά εδέσματα. Παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να παραμελήσετε τον υγιεινό τρόπο ζωής ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται πως θα πρέπει να προσπαθήσετε λίγο πιο σκληρά και να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

Μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι να αποφύγετε τα έξτρα κιλά την εορταστική περίοδο, ενώ για πολλούς φαντάζει σχεδόν αδύνατο να επισκεφθούν το γυμναστήριο.

Ευτυχώς όπως αναφέρει η Carmen Shawn (ειδική σε θέματα διατροφής και εκγύμνασης), υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να διατηρηθείτε σε φόρμα.

Δείτε τις εναλλακτικές που ακολουθούν:

Πεζοπορία ή περπάτημα ακόμα και στο κρύο

Υπάρχουν πολλά μέρη για να περπατήσει κανείς, χιονισμένα ή μη. Ειδικά  το περπάτημα στο κρύο, είτε με χιόνι είτε χωρίς, είναι μια πολύ καλή άσκηση που ενισχύει την καρδιακή λειτουργία κα γυμνάζει αποτελεσματικά τα κάτω άκρα.

Βάλτε στόχους

Μην ξεχνάτε να βάζετε στόχους προκειμένου να μην επαναπαύεστε, άσχετα με το πόσο δύσκολο είναι η πραγματοποίησή τους. Μπορεί να σχετίζονται με μια συνάντηση με φίλους που έχετε χαθεί από καιρό ή το να καταφέρετε να «χωρέσετε» σε ρούχο που πριν λίγο καιρό ήταν υπερβολικά στενό.

Αγοράστε αθλητικά ρούχα

Ένα τέτοιο δώρο εορτών που σχετίζεται με την γυμναστική θα σας υπενθυμίζει πως πρέπει να αποφεύγετε το τσιμπολόγημα και τα πολλά γλυκά που συνηθίζουμε να τρώμε όλοι τέτοιες μέρες.

Μαγειρέψτε υγιεινά

Διαβάστε βιβλία μαγειρικής με συνταγές όπου αποφεύγονται τα ανθυγιεινά συστατικά στο μαγείρεμα των εορταστικών γευμάτων σας.

Φάτε κάτι πριν πάτε σε μια γιορτή

Φάτε κάτι που περιέχει πρωτεΐνες και λίπη πριν πάτε σε μια εκδήλωση. Με τον τρόπο αυτό σταθεροποιείται το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα σας και αυτό σαν δίνει μια αίσθηση πληρότητας. Κατά συνέπεια όταν θα παρευρεθείτε στην γιορτή θα έχετε λιγότερη όρεξη για γλυκά και οτιδήποτε περιέχει αρκετή ποσότητα ζάχαρης.

Μείνετε μακριά από το μπουφέ

Δεν χρειάζεται να βρίσκεστε όλη την ώρα στην κουζίνα η μπροστά από το τραπέζι που είναι γεμάτο εδέσματα. Μόνο έτσι θα αποφύγετε τον πειρασμό τους συνεχούς τσιμπολογήματος.

Αποφύγετε τα ποτά με ζάχαρη

Μείνετε μακριά από μπύρες και ποτά που περιέχουν χυμό φρούτων που συνήθως είναι γεμάτος ζάχαρη. Αν χρειαστεί βρείτε μια καλή δικαιολογία του τύπου «έχω να οδηγήσω μετά», ώστε να μην μπείτε καν στην διαδικασία να καταναλώσετε ένα ποτό πλούσιο σε θερμίδες.

Φάτε σε μικρό πιάτο

Σας δίνει την ψευδαίσθηση πως έχετε μπροστά σας μια μεγάλη μερίδα ενώ στην πραγματικότητα δεν ισχύει. Μην ξεχνάτε να προσθέτετε στο γεύμα σας φρούτα και λαχανικά.

Βόλτα στα μαγαζιά μέχρι… τελικής πτώσης

Ξοδεύοντας ώρες με το να περπατάτε από το ένα μαγαζί στο άλλο, αποτελεί έναν καλό τρόπο άσκησης ενώ παράλληλα μπαίνετε για τα καλά στο εορταστικό πνεύμα των ημερών. Τώρα αν σας έχουν μείνει και χρήματα, ψωνίστε και κάτι.

Γιόγκα στο σπίτι

Ζητήστε από τον προσωπικός σας γυμναστή να σας δώσει ένα πρόγραμμα γιόγκα που μπορείτε να ακολουθήσετε μόνοι σας στο σπίτι. Βρείτε λίγο χρόνο για να χαλαρώσετε, να πάρετε βαθιές ανάσες και να αφιερωθείτε στον εαυτό σας.

Παίξτε παιχνίδια

Δεν αναφερόμαστε στα επιτραπέζια παιχνίδια και τα video games, αλλά σε εκείνα που απαιτούν κάποιου είδους φυσική άσκηση όπως συμβαίνει με το twister. Δοκιμάστε με μόνοι, με τους φίλους ή την οικογένειά σας.

Επιλέξτε να πάτε σε κάποιο μουσικό πάρτι

Σε περίοδο γιορτών οι εκδηλώσεις που σχετίζονται με την μουσική και τον χορό είναι συχνό φαινόμενο. Επιλέξτε να παρευρεθείτε σε ένα τέτοιο event που συνδυάζει την διασκέδαση με την σωματική άσκηση.

Διαβάστε επίσης: Διατροφή την περίοδο των γιορτών; Και όμως γίνεται!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend