Ενα βιβλίο που θα πρέπει να διαβάσουν όλοι οι δρομείς

Θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους συγγραφείς της εποχής μας και ένας από τους υποψήφιους για το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ο Χαρούκι Μουρακάμι (γεννήθηκε στο Κιότο το 1949) εκτός από συγγραφέας είναι ένας έμπειρος δρομέας μεγάλων αποστάσεων.

Έχει τρέξει σε πάνω από 25 Μαραθώνιους, ακόμα και στον υπερμαραθώνιο του Χοκάιντο (100 χλμ). Ο πρώτος του Μαραθώνιος ήταν στην Αθήνα το 1983, όπου έτρεξε μόνος την αντίθετη διαδρομή, από την Αθήνα στο Μαραθώνα. Όπως ο ίδιος έχει δηλώσει, αφού ασχοληθεί για μερικές ώρες το πρωί με το γράψιμο, τρέχει κατά μέσο όρο 10 χιλιόμετρα, 6 μέρες την εβδομάδα.

Σύνοψη του βιβλίου “Για τι πράγμα μιλάω όταν μιλάω για το τρέξιμο”

“Δεν ξεκίνησα να τρέχω επειδή κάποιος μου ζήτησε να γίνω δρομέας. Όπως δεν έγινα μυθιστοριογράφος επειδή κάποιος μου ζήτησε να γίνω μυθιστοριογράφος. Μια μέρα, έτσι στο άσχετο, μου ήρθε να γράψω ένα μυθιστόρημα. Και μια μέρα, έτσι στο άσχετο, άρχισα να τρέχω – επειδή απλώς το ήθελα”.

Το 1982, αφού πούλησε το τζαζ μπαρ του για ν’ αφοσιωθεί στο γράψιμο, ο Χαρούκι Μουρακάμι αποφάσισε ν’ αρχίσει να τρέχει για να κρατιέται σε φόρμα και να έχει την αντοχή να γράφει μέχρι τα βαθιά γεράματα. Ένα χρόνο αργότερα ολοκλήρωσε μόνος του τη διαδρομή από την Αθήνα στο Μαραθώνα και τώρα, ύστερα από δεκάδες παρόμοιες κούρσες, εκτός από τα τρίαθλα και μια πληθώρα βιβλίων, αναλογίζεται την επίδραση που είχε αυτό το άθλημα στη ζωή του και ακόμα περισσότερο στο γράψιμο του.

“Να γράφω με ειλικρίνεια για το τρέξιμο και να γράφω με ειλικρίνεια για τον εαυτό μου, είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα. Επομένως υποθέτω ότι αυτό το βιβλίο μπορεί να διαβαστεί και ως μια αυτοβιογραφία επικεντρωμένη στο τρέξιμο”, γράφει στον Πρόλογο του βιβλίου του.

9789604106516-1000-0656297

Μέσα από κοπιαστικά προγράμματα προπόνησης και διαδρομές, αυτές οι αποκαλυπτικές αναμνήσεις καλύπτουν την τετράμηνη προετοιμασία του για τον Μαραθώνιο της Νέας Υόρκης του 2005, και περιγράφουν τοποθεσίες από τους Τζίνγκου κήπους στο Τόκυο, όπου κάποτε μοιράστηκε τη διαδρομή μ’ έναν Ολυμπιονίκη, μέχρι τον ποταμό Τσαρλς στη Βοστώνη, ανάμεσα σε νέες γυναίκες, που τον άφηναν πίσω τους.

Μέσα απ’ τον θαυμαστό φακό ενός αθλήματος αναδύεται ένα κέρας αφθονίας από αναμνήσεις κι εμπνεύσεις: Η καταλυτική στιγμή όπου αποφάσισε να γίνει συγγραφέας, οι μεγαλύτεροι θρίαμβοι αλλά και οι απογοητεύσεις του, το πάθος του για τους δίσκους βινυλίου, και, μετά τα πενήντα, η αναπόφευκτη φθορά της ηλικίας, το αγαπημένο του μοτίβο της “απώλειας” και η επώδυνη σοφία της ωριμότητας.

“Καθώς τρέχω”, γράφει ο Μουρακάμι, “λέω στον εαυτό μου να σκεφτεί ένα ποτάμι. Και σύννεφα. Αλλά στην πραγματικότητα δεν σκέφτομαι τίποτα. Το μόνο που κάνω είναι να τρέχω ασταμάτητα μες στο δικό μου, οικείο, χειροποίητο κενό, την δική μου προσωπική νοσταλγία. Κι αυτό είναι υπέροχο. Ας λένε ό,τι θέλουν”.

pinakas_vivlio

Βιογραφία συγγραφέα: Murakami Haruki

Ο Χαρούκι Μουρακάμι, που θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους Ιάπωνες συγγραφείς, γεννήθηκε στο Κιότο το 1949. Γνωρίστηκαν με τη γυναίκα του τη Γιόκο στο πανεπιστήμιο κι άνοιξαν στο Τόκιο ένα τζαζ κλαμπ με το όνομα “Peter Cat”. Το πρώτο του μυθιστόρημα, “Hear the Wind Sing”, εκδόθηκε το 1979 στα ιαπωνικά και το 1987 στα αγγλικά. Ακολούθησαν τα μυθιστορήματα “Pinball, 1973″ (1983, αγγλικά: 1985),”A Wild Sheep Chase” (1982, αγγλικά: 1989), “Hard-boiled Wonderland and The End of the World” (1985, αγγλικά: 1991), και αρκετά διηγήματα, που περιλήφθηκαν στις συλλογές “The Elephant Vanishes” (1985, αγγλικά: 1991), και “Blind Willow, Sleeping Woman” (2005, αγγλικά: 2006). Η εμπορική επιτυχία ήρθε με το επόμενο μυθιστόρημά του, “Norwegian Wood” (από τον τίτλο του τραγουδιού των Beatles, 1987 στα ιαπωνικά, 2000 στα αγγλικά), το οποίο τον έκανε διάσημο στη χώρα του, πούλησε περισσότερα από 10 εκ. αντίτυπα σε όλο τον κόσμο και μεταφέρθηκε στην οθόνη. Το 1987 εγκατέλειψε την Ιαπωνία, για να επιστρέψει το 1995. Η επιτυχία συνόδευσε και τα επόμενα βιβλία του: “Dance Dance Dance” (1988, αγγλικά: 1994), “South of the Border, West of the Sun” (1992, αγγλικά: 2000), “The Wind-up Bird Chronicle” (1995, αγγλικά: 1997), “Underground” (το πρώτο δοκιμιακό του έργο, 1998, αγγλικά: 2000), “Sputnic Sweetheart” (1999, αγγλικά: 2001), “After the Quake” (διηγήματα, 2000, αγγλικά: 2002), “Kafka on the Shore” (μυθιστόρημα, 2002, αγγλικά: 2005), “After Dark” (μυθιστόρημα, 2004, αγγλικά: 2007), “What I Talk About When I Talk About Running” (δοκίμιο, με ειρωνική αναφορά του τίτλου στον Ρέιμοντ Κάρβερ, 2007, αγγλικά: 2008), “1Q84” (μυθιστόρημα-ποταμός σε τρία μέρη, 2009-2010, αγγλικά: 2011). Το νέο του μυθιστόρημα έχει τίτλο “Colorless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage”, 2013 (στην Ιαπωνία), και αναμένεται να εκδοθεί στα αγγλικά το 2014. Έχει μεταφράσει στα ιαπωνικά έργα του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ, του Τρούμαν Καπότε, του Τζον Ίρβινγκ και του Ρέιμοντ Κάρβερ. Έχει τιμηθεί με τα βραβεία Franz Kafka και Jerusalem, καθώς και το σημαντικότερο λογοτεχνικό βραβείο της Ιαπωνίας, το Yomiury. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 40 γλώσσες.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Καλοκαιρινές δραστηριότητες που καίνε τις περιττές θερμίδες

Το καλοκαίρι συνδέεται με αλλαγές και φέρνει στη ζωή μας αρκετές νέες δραστηριότητες στις οποίες μπορείτε να επιδοθείτε προκειμένου να συνδυάσετε την διασκέδαση με την άσκηση.

Με αυτόν τον τρόπο θα κρατηθείτε σε… φόρμα και παράλληλα θα ξεκουράσετε το μυαλό σας.

Ορισμένες δραστηριότητες το καλοκαίρι γίνονται πιο εύκολες εξαιτίας του καιρό και μάλιστα σας βοηθούν στο κάψιμο των περιττών θερμίδων:

Αναρρίχηση

Σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, αυτή η μορφή άσκησης μπορεί να έχει θαυμαστά αποτελέσματα. Για τον μέσο άνθρωπο η αναρρίχηση συνεπάγεται το κάψιμο 790 θερμίδων σε μια ώρα έντονης άσκησης. Με την αναρρίχηση ενδυναμώνετε παράλληλα το μυϊκό σύστημα καθώς η βαρύτητα δεν είναι με το μέρος σας την ώρα της άσκησης. Για όσους φοβούνται τα ύψη, υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα αναρρίχησης σε κατάλληλα διαμορφωμένους  εσωτερικούς χώρους.

Αυτή είναι η άσκηση που καίει τις περισσότερες θερμίδες!

Περπάτημα ή τρέξιμο στην παραλία

Σύμφωνα με έρευνες το κάψιμο θερμίδων είναι 1,8 φορές μεγαλύτερο όταν ασκούμαστε πάνω σε άμμο αντί για τσιμέντο. Διανύοντας μια απόσταση 5 χλμ σε μία ώρα, μπορείτε να κάψετε 328 θερμίδες, ενώ αν θελήσετε να τρέξετε, αυξάνετε κατά 1.8 φορές το κάψιμο του περιττού λίπους.

Γενικά αυτού του είδους η άσκηση στοχεύει στην εκγύμναση των κάτω άκρων και ειδικά των κοιλιακών και των γλουτιαίων.

Κανόε Καγιάκ

Εξαιτίας της καθοδικής δύναμης που ασκείται στο κουπί και της απομόνωσης του πάνω μέρους του σώματος, γυμνάζεται ιδιαίτερα η πλάτη και ο κορμός. Αν διανύσετε μια απόσταση 2 μιλίων σε μια ώρα θα μπορέσετε να κάψετε 286 θερμίδες.

Ποδηλασία

Μια ώρα ποδηλασίας που διανύει 12-14 μίλια βοηθά να κάψετε περίπου 554 θερμίδες. Επιλέξτε μια γραφική διαδρομή ή αν θέλετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, κάντε μια βόλτα με το ποδήλατο σε κάποιον λόφο. Προσέξτε ώστε να τηρούνται πάντοτε οι κανόνες ασφαλείας ειδικά αν υπάρχει βρεγμένο τερέν.

Παίξτε φρίσμπι

Το φρίσμπι όσο και αν φαίνεται περίεργο βοηθά στην εκγύμναση αρκετών μυών ενώ σας βάζει σε διαδικασία συνεχούς τρεξίματος όσο διαρκεί το παιχνίδι. Υπολογίζεται πως μπορείτε να χάσετε γύρω στις 540 θερμίδες. Πάρτε τους φίλους ή την οικογένεια σας, βρείτε έναν ανοικτό χώρο και απλά απολαύστε το.

Υποβρύχια κατάδυση

Το σώμα πρέπει να βρίσκεται σε διαρκή κίνηση για να μείνετε ζεστοί κάτω από το νερό. Αυτό συνεπάγεται απώλεια θερμίδων.

Ιππασία

Η προσπάθεια να κρατήσετε ισορροπία και να μείνετε όρθιοι πάνω στην σέλα οδηγεί στο κάψιμο θερμίδων που μπορούν να ξεπεράσουν τις 200 την ώρα. Η δραστηριότητα αυτή γυμνάζει ιδιαίτερα τετρακέφαλους και γλουτιαίους μύες.

Κολύμβηση

Κολυμπώντας με έναν μέτριο ρυθμό μπορείτε να κάψετε περίπου 386 θερμίδες την ώρα. Το είδος των μυών που γυμνάζεται ποικίλει ανάλογα με τον τύπο της κολύμβησης. Βεβαιωθείτε για τις καιρικές συνθήκες πριν το επιχειρήσετε σε ανοικτό χώρο.

Χρήστος Μποφίλιος: Η κολύμβηση είναι στο DNA του Έλληνα

Πεζοπορία

Ενας μέσος πεζοπόρος καίει 378 θερμίδες σε μία ώρα ενώ ο αριθμός αυξάνει ανάλογα με την ένταση που περπατά ο καθένας αλλά και με την κλίση του εδάφους. Τετρακέφαλοι, γλουτιαίοι και κοιλιακοί δυναμώνουν έπειτα από τέτοια άσκηση.

Σανίδα skate

Eνα πάρκο θα ήταν η ιδανική επιλογή, ωστόσο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την σανίδα σας σε οποιοδήποτε ανοικτό χώρο ή στο πεζοδρόμιο. Συνήθως χάνετε 319 θερμίδες την ώρα, ενώ τα κάτω άκρα γυμνάζονται σε ικανοποιητικό βαθμό.

Σέρφινγκ

Είναι από τα πιο δημοφιλή καλοκαιρινά σπορ. Έρχεστε σε άμεση επαφή με τον ήλιο, την θάλασσα και την άμμο και χάνετε μέχρι και 193 θερμίδες την ώρα. Γυμνάζονται άνω και κάτω άκρα εξίσου, ενώ αν συναντήσετε κύματα το αποτέλεσμα θα είναι ακόμη καλύτερο.

Διαβάστε ακόμα: Οι θερμίδες που καίμε κάνοντας καλοκαιρινά σπορ!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Red Bull Art of Motion: Τέσταρε τις γνώσεις σου και… έφυγες για Αστυπάλαια!

Θέλεις να παρακολουθήσεις από κοντά το Red Bull Art of Motion; Σκάναρε το QR code στις συσκευασίες Red Bull 250ml, παίξε το quiz και διεκδίκησε ένα τριήμερο ταξίδι στην Αστυπάλαια!

Το Red Bull Art of Motion  επιστρέφει πιο ανανεωμένο από ποτέ και οι καλύτεροι freerunners του κόσμου θα αναμετρηθούν σε ένα ολοκαίνουριο format, έχοντας ολόκληρο το νησί της Αστυπάλαιας ως playground! Από το Βενετσιάνικο κάστρο μέχρι και τους ανεμόμυλους στη χώρα, τα στενά δρομάκια και οι επίπεδες ταράτσες της Αστυπάλαιας προσφέρουν αμέτρητες επιλογές για lines και υπόσχονται τα πιο εντυπωσιακά άλματα & tricks από τους κορυφαίους 16 αθλητές στο μεγαλύτερο freerunning event του κόσμου.

Για εσένα που σε συναρπάζει το freerunning και θέλεις να δεις από κοντά το Red Bull Art of Motion, σε καλούμε να ζήσεις την απόλυτη εμπειρία λαμβάνοντας μέρος στον παρακάτω διαγωνισμό με 3 απλά βήματα: 

  • Σκάναρε το QR code που θα βρεις στο Red Bull 250ml
  • Παίξε το Quiz
  • Διεκδίκησε ένα ταξίδι στην Αστυπάλαια το 3ημερο 10 με 12 Ιουνίου

Μπες τώρα εδώ και τέσταρε τις γνώσεις σου για την ιστορία του Red Bull Art of Motion παίζοντας το quiz. Απάντησε σωστά και στις 5 ερωτήσεις και μπες στην κλήρωση για να κερδίσεις το τριήμερο ταξίδι στην Αστυπάλαια και να ζήσεις από κοντά το απόλυτο freerunning event από τις 10 μέχρι τις 12 Ιουνίου.

Μια ξεχωριστή εμπειρία σε περιμένει φέτος στην Αστυπάλαια!

Οι 5 νικητές του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν μέχρι τις 20 Μαΐου στο redbullartofmotion.com και θα ενημερωθούν μέσω email.

Το Red Bull Art of Motion, Astypalea Edition, με υποστηρικτές το WHAT’S UP της COSMOTE και χορηγό επικοινωνίας την COSMOTE TV, σε περιμένει!

Με την συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και την υποστήριξη του Δήμου Αστυπάλαιας

Μάθε περισσότερα εδώ:

https://www.redbull.com/gr-el/projects/red-bull-art-of-motion-quiz

#redbullartofmotion

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend