Είναι απαραίτητη η τεχνολογία για να τρέξεις αποτελεσματικά;

Το παρακάτω κείμενο είναι γραμμένο από την Αμερικανίδα δρομέα Erin Perryman και έχει να κάνει με το κατά πόσο η επίδραση της τεχνολογίας στις προπονήσεις μας είναι μια θετική ή μια αρνητική κατάσταση.

Η ίδια πάντως δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις.

Μεταφράσαμε το κείμενο της Perryman και ιδού:

«Δένω τα παπούτσια μου και πατάω το κουμπί «run» στο ρολόι μου. Η ώρα έχει περάσει τις 19:00 και αν δεν ξεκινήσω σύντομα, δεν θα έχω πολύ φως στη διάθεσή μου. Κάνω υπομονή όμως περιμένοντας να συνδεθεί το GPS.

Όταν τελικά συνδεθεί, δέκα λεπτά αργότερα, ξεκινώ να τρέχω σε ένα δρόμο κοντά στο σπίτι μου. Έλεγξα αμέσως το ρυθμό στο ρολόι μου. Πολύ αργός – αφού αισθάνεσαι καλά επιτάχυνε, λέω στον εαυτό μου. Ανεβάζω το ρυθμό και αρχίζω να κινούμαι γρηγορότερα, απλά για να διαπιστώσω ότι δύο λεπτά αργότερα ότι αρχίζω να δυσκολεύομαι στην αναπνοή. Επιβραδύνω λίγο και για άλλη μια φορά να ελέγξω το ρολόι μου που είναι πολύ αργό. Τι ενοχλητικός ρυθμός, σκέφτομαι καθώς κοιτάζω το ρολόι: 10: 35 / μίλι. Παλεύω για να βρω έναν πιο σταθερό ρυθμό.

Την επόμενη μέρα βγαίνω ξανά. Αποφασίζω να ακολουθήσω έναν χωματόδρομο που στρίβει γύρω από μια κοντινή λίμνη. Σταματάω και βγάζω το τηλέφωνό μου για να τραβήξω μια φωτογραφία του ηλιοβασιλέματος πάνω από τη λίμνη και υποσυνείδητα σκέφτομαι τον εαυτό μου ότι πρέπει να δημοσιεύσω την εικόνα στα social media. Σκέφτομαι με ποια φράση περί τρεξίματος να την συνδυάσω και μόνο όταν το έχω ήδη ταλαιπωρήσει στο μυαλό μου σκέφτομαι: για αυτό τρέχεις;

Αυτή ήμουν εγώ πριν από δύο εβδομάδες…

Όταν άρχισα να τρέχω ξανά μετά τη δεύτερη εγκυμοσύνη μου, σχεδόν πριν από πέντε μήνες, δεν με ενδιέφερε ο ρυθμός μου και δεν περίμενα να συνδεθεί το GPS. Νοιαζόμουν μόνο να βγω έξω και να τρέξω. Αρχικά ένιωθα όπως έκανα όταν άρχισα να τρέχω για πρώτη φορά στα 15 μου: απλά χαρούμενη που βρισκόμουν εκεί, απολάμβανα την διαδικασία.

Σταδιακά και όσο πιο πολύ έτρεχα, όλο και περισσότερο με ένοιαζε τι σκέφτονται οι άλλοι για εμένα. Μέχρι που κάποια στιγμή δεν μπορούσα πια να θυμηθώ γιατί είχα ξεκινήσει να τρέχω. Υπήρχε περίπτωση να με δει κάποιος από το παράθυρό του και να σκεφτεί πως τρέχω αργά; Έτρεχα επειδή το ήθελα ή επειδή έπρεπε; Θα φαινόμουν τεμπέλα άραγε αν δεν πόσταρα κάτι για την προπόνησή μου στα social media;

Εκείνη την εποχή, διάβαζα το βιβλίο του Christopher McDougall, «Born to Run», ενσάρκωνε για εμένα το τι σημαίνει να αγαπάς το τρέξιμο. Αυτό με ενέπνευσε να προβληματιστώ αναφορικά με το τι μπορούσα να κάνω ώστε να αλλάξω τις σκέψεις μου και να βγω για να τρέξω. Έτσι έβγαλα το ρολόι μου.

Το best-seller “Born to Run” γίνεται ταινία με τον “ινδιάνο” Μάθιου Μακόναχι

Στις πρώτες μου δύο ή τρεις κούρσες χωρίς ρολόι, έπιασα τον εαυτό μου να σκέφτεται ξανά το τι θα ποστάρω για να δουν οι ακόλουθοί μου. Μετά τον έπιασα να κάνει υπολογισμούς για το πόσο γρήγορα τρέχω. Σταμάτησα και πήρα μια ανάσα. Δεν είχαν σημασία όλα αυτά.

Μετά από μια ή δυο προπονήσεις χωρίς ρολόι, ξεκίνησα να βγαίνω από την πόρτα μου για να τρέξω μόνο και μόνο επειδή το ήθελα και το απολάμβανα. Και αυτό καθάριζε το μυαλό μου, ήταν πρωτόγνωρο το πόσο με χαλάρωνε.

Όταν έκλεισα μερικές εβδομάδες τρεξίματος χωρίς ρολόι, προσέγγισε την Janet Hamilton, ιδρύτρια και επικεφαλής προπονήτρια του συλλόγου «Running Strong» στην Ατλάντα, για να την ρωτήσω αναφορικά με τα οφέλη ενός τέτοιου τύπου προπόνησης – ήταν αυτό που πρέπει να συνεχίσω να κάνω;

«Το να ξεφύγεις από το περιβάλλον των social media είναι ευχάριστο», μου είπε. «Για μερικούς ανθρώπους, οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης όπου μοιράζονται στατιστικά στοιχεία είναι ένα κίνητρο, αλλά για τους περισσότερους ανθρώπους δεν είναι καλό πράγμα γιατί υπάρχει υπερβολική αυτοαξιολόγηση».

Η Χάμιλτον προτείνει να ξεκινήσετε να τρέχετε «χωρίς πρόγραμμα» μία μέρα την εβδομάδα. Απλώς βγείτε έξω και τρέξτε όπως και όσο αισθάνεστε, συμβουλεύει. Για εμένα, το τρέξιμο είναι μια θεραπευτική διαδικασία. Αρκούσε απλά να προσέχω το πως αναπνέω και το να είναι ίσιοι οι ώμοι μου – ήταν απελευθερωτικό.

Φόρεσα ξανά και τα ακουστικά μου και το να τρέχω με μουσική με έκανε να νιώθω πολύ όμορφα. Δεν με ενδιέφερε το αν είμαι αργή ή γρήγορη. Είχα καθαρό μυαλό και το απολάμβανα.

«Ζήσε τη χαρά του τρεξίματος. Το τρέξιμο είναι ένα δώρο που δεν έχουν στα χέρια τους όλοι οι άνθρωποι. Αν είσαι από τους τυχερούς που το έχουν μην το αφήνεις ανεκμετάλλευτο», λέει η Janet Hamilton και εγώ έχω πάντα στο μυαλό του τα λόγια της αυτά».

Διαβάστε επίσης: Το γράμμα του Ρέι Άλεν σου εξηγεί πώς το τρέξιμο μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ζεστό ή κρύο μπάνιο: Τι πρέπει να προτιμάς μετά από έναν σκληρό αγώνα;

Αποτελεί «κλασικό» debate στους κύκλους των δρομέων: είναι ένα ζεστό ή ένα κρύο μπάνιο έπειτα από μια σκληρή προπόνηση η αγώνα είναι η καταλληλότερη μέθοδος αποκατάστασης;

Άπαντες συμφωνούν πως αφού γυρίσεις σπίτι μετά από μια μεγάλη διαδρομή που έχει εξαντλήσει το σώμα σου, το να μπεις στην μπανιέρα και να χαλαρώσεις αποτελεί μια σοφή επιλογή.

Ωστόσο, το αν το νερό που θα τρέξει πάνω στο κορμί σου πρέπει να είναι ζεστό ή πρέπει να είναι κρύο αποτελεί ένα δίλλημα που δεν έχει απαντηθεί πειστικά, ενώ τόσο το ζεστό όσο και το κρύο νερό ως μέσο αποκατάστασης, έχουν το καθένα τους δικούς του φανατικούς φίλους.

Τελικά, τι από τα δυο είναι η σωστή επιλογή;

Η Τζο Πάβεϊ, Βρετανίδα δρομέας μεγάλων αποστάσεων και κάτοχος μεταλλίων τόσο σε ευρωπαϊκά όσο και σε παγκόσμια πρωταθλήματα, κουβαλάει τόση εμπειρία από τη συμμετοχή της σε επαγγελματικούς αγώνες που δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί η οπτική της γύρω από τέτοιου τύπου ζητήματα.

Πρόσφατα, κλήθηκε να πάρει θέση για το δίλλημα ζεστού ή κρύου μπάνιου και ήταν ξεκάθαρη.

«Καταρχάς, οι φυσιολογικές επιδράσεις των ζεστών μπάνιων διαφέρουν από αυτές των κρύων μπάνιων. Έπειτα από ένα σκληρό και επώδυνο τρέξιμο, στους μύες μας προκαλείται φλεγμονώδης απόκριση, κάτι που οδηγεί σε πόνο και πρήξιμο», τονίζει αρχικά η Πάβεϊ και συνεχίζει: «Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ένα κρύο μπάνιο περιορίζεις αυτή την αντίδραση ανακουφίζοντας τα αιμοφόρα αγγεία, τα οποία, με τη σειρά τους, μειώνουν την καθυστερημένη εμφάνιση μυϊκού πόνου). Τα κρύα μπάνια λοιπόν είναι λοιπόν η καλύτερη επιλογή αμέσως μετά από ένα σκληρό τρέξιμο».

Σημαίνει αυτό ωστόσο πως τα ζεστά μπάνια είναι αυτόματα άχρηστα για τη φυσική κατάσταση ενός δρομέα; Η Πάβεϊ ξεκαθαρίζει: «Τα ζεστά μπάνια, από την άλλη πλευρά, προωθούν τη ροή του αίματος στους μύες με διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό είναι κάτι που δεν θέλετε να συμβαίνει αμέσως μετά την άσκηση. Ωστόσο, τις επόμενες ημέρες, όταν υποχωρήσει ο οξύς πόνος, το ένα ζεστό μπάνιο είναι χρήσιμο γιατί βοηθάει στην στην αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος, η οποία με τη σειρά της βοηθά στη μακροπρόθεσμη αποκατάσταση».

Η Πάβεϊ καταλήγει λέγοντας: «Η φλεγμονώδης αντίδραση στους μύες είναι μέρος της διαδικασίας προσαρμογής καθώς βελτιώνει την δύναμη ενός δρομέα. Ίσως λοιπόν, σε στιγμές που η γρήγορη ανάρρωση είναι ζωτικής σημασίας, όπως μετά την τελευταία σκληρή προπόνηση πριν από έναν αγώνα, ένα κρύο μπάνιο να είναι ό,τι πρέπει»

Με άλλα λόγια, όπως σε πολλά ζητήματα έτσι και σε αυτό, δεν υπάρχει μια και μοναδική απόλυτη αλήθεια: το κρύο μπάνιο είναι κατάλληλο για άμεση ανακούφιση και αποκατάσταση, το ζεστό μπάνιο έχει ευεργετικό ρόλο σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Hercules Mountain Marathon: Οι νικητές της 15ης διοργάνωσης!

Μετά από την επάνοδο σε μια σχετική κανονικότητα, διεξήχθη την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου,  ο 15ος Ορεινός Μαραθώνιος Οίτης “Ηρακλής”, κάτω από ιδανικές συνθήκες και με την αυστηρή τήρηση του πρωτοκόλλου της υγειονομικής επιτροπής, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Νικητές στον Μαραθώνιο, μετά από δυνατό ανταγωνισμό, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, αναδείχτηκαν, ο Θωμάς Ανδρούτσος , της Mountain Trainning Solution, με χρόνο 5:08:41, ο Ανδρέας Τσιάρας , της ομάδας Baliotis Nature Trail, με χρόνο 5:11:00 και σε απόσταση αναπνοής, στην τρίτη θέση, ο  Άριστείδης Γκιζλής, με χρόνο 5:11:26.

Στις γυναίκες, μετά από εξαιρετική εμφάνιση, 1η αναδείχτηκε η Μαρία Ξανθη, με χρόνο 5:55:29 και ακολούθησαν η Μάρθα Ξηροφώτου , της ομάδας Kasimis Training με χρόνο 7:00:30 και η Αλεξάνδρα Παναγιώτου της Oramique , με χρόνο 7:01:23.

Στη μεσαία διαδρομή, τον Ελλέβορο των 16,2χλμ, για άλλη μια φορά, ο Γιώργος Λουφέκης προπονητής της ομώνυμης ομάδας L-Crew, τερμάτισε πρώτος, με χρόνο 1:41:22. Στη δεύτερη θέση και με διαφορά ενός λεπτού, τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Πανταζής του Kourkourikis Trainning Group, με χρόνο 1:42:22 και στην τρίτη θέση, ο Νικόλαος Ελράντυ της ομάδας Dimopoulos Coaching με χρόνο 1:45:48.

Στην κατηγορία των γυναικών στον Ελλέβορο, 1η πέρασε τη γραμμή του τερματισμού η Αναστασία Τζαρού, με χρόνο 2:05:47, ενώ με διαφορά 22 δευτερολέπτων και χρόνο 2:06:09 ήρθε η Μαρία Λουφέκη της ομάδας L- Crew. Η τριάδα, ολοκληρώθηκε με την Παναγιώτα Δημακάκου, τακτική “θαμώνα” της Οίτης,  της ομάδας Mad Goats, με χρόνο 2:09:58

Στη μικρή αλλά όχι εύκολη διαδρομή, των 6,7χλμ και 410μ υψομετρικής, νικητές στους άνδρες αναδείχτηκαν οι Χρήστος Κυριαζάκος της Evo Gym Mykonos με χρόνο 0:40:29, ο Δημήτρης Ρήγας της Kasimis Trainning με χρόνο 0:47:32 και ο Ηλίας Τσιώτας του Συλλόγου Τραχίνα, με χρόνο 0:51:22. Στις γυναίκες, πρώτη ήρθε η Χρυσούλα Βλησαρούλη της VMaxTrainning  με χρόνο 0:52:38, δεύτερη η Αναστασία Παπά, επίσης της VMaxTrainning με χρόνο 0:58:07 και τρίτη η Αριστέα Λάγκαρη με χρόνο 1:00:20

Οι φωτογραφίες της διοργάνωσης, έχουν ξεκινήσει να ανεβαίνουν και αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες , καλύπτοντας όλες τις διαδρομές.

Ραντεβού λοιπόν, την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022 για την 16η διοργάνωση,  χωρίς υγειονομικούς  περιορισμούς, για ένα ταξίδι ακόμη, στα μαγικά μονοπάτια της Οίτης!!

Δείτε φωτογραφίες από τη διοργάνωση:

Φάκελος φωτογραφιών εδώ:

https://coutsicos-my.sharepoint.com/personal/hercules_coutsicos_onmicrosoft_com/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Fhercules%5Fcoutsicos%5Fonmicrosoft%5Fcom%2FDocuments%2F%CE%92ackup%20All%2F%CE%A4%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%BD%CE%B1%202021%2F%CE%97%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%82%202021%2FHercules%202021%20fotos

Με εκτίμηση

Η Οργανωτική Επιτροπή

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend