Άνοιξαν οι εγγραφές για τον 11ο Διεθνή Ποσειδώνιο Ημιμαραθώνιο! 457

Η νέα χρονιά ήρθε κι έφερε μαζί της καλά νέα για τους λάτρεις του τρεξίματος. Οι εγγραφές για τον 11ο Διεθνή Ποσειδώνιο Ημιμαραθώνιο μόλις άνοιξαν! Έτσι, στις 26 Απριλίου 2020, πρωταθλητές και ερασιτέχνες δρομείς, μικροί και μεγάλοι θα έχουν την ευκαιρία να τρέξουν στον πρώτο ιστορικά ημιμαραθώνιο της Αθήνας και στους παράλληλους αγώνες,  με αφετηρία το Πολιτιστικό και Αθλητικό Κέντρο του Δήμου Παλαιού Φαλήρου.

Οι ενδιαφερόμενοι, μπαίνουν στην σελίδα της διοργάνωσης https://www.poseidon-athenshalfmarathon.com/ κι επιλέγοντας τη διαδρομή που επιθυμούν, εγγράφονται συμπληρώνοντας την σχετική φόρμα. Οι σύλλογοι, οι εταιρίες, οι οργανισμοί, οι οικογένειες και γενικά εκείνοι που επιθυμούν να τρέξουν παρέα, έχουν την ευκαιρία να δηλωθούν ως ομαδική συμμετοχή, επωφελούμενοι των ειδικών τιμών και προνομίων που διαμορφώνονται για γκρουπ άνω των 10 ατόμων. Απαραίτητη προϋπόθεση για την καταχώρηση όλων των εγγραφών, ανεξαρτήτως κατηγορίας είναι η πληρωμή του αντιτίμου μέσω μιας εύκολης διαδικασίας με την χρήση πιστωτικής / χρεωστικής κάρτας ή την κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.

Αθλητές που έχουν τερματίσει στις προηγούμενες 10 χρονιές του Ποσειδωνίου Ημιμαραθωνίου έχουν έκπτωση 50% στην φετινή τους συμμετοχή. Η συμμετοχή στους παιδικούς αγώνες είναι δωρεάν με απαραίτητη προεγγραφή.

Σε κάθε περίπτωση, οι εγγραφείς θα παραμείνουν ανοιχτές έως την Κυριακή 5 Απριλίου 2020 ή και νωρίτερα αν καλυφτούν τα ανώτατα όρια συμμετοχών. Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής.

Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν ειδικό πιστοποιητικό συμμετοχής κι επίδοσης ενώ μέσω της ιστοσελίδας θα έχουν την ευκαιρία να κατεβάσουν δωρεάν τις φωτογραφίες τους από την εξέλιξη του αγώνα.

Η ανανεωμένη διαδρομή των αγώνων στον Φαληρικό όρμο, αγαπήθηκε από όλους και συνεχίζεται και φέτος! Έτσι, οι δρομείς θα κινούνται δίπλα στη θάλασσα, σε κάποια κομμάτια διασχίζοντας την άδεια από αυτοκίνητα λεωφόρο Ποσειδώνος έως το ύψος της λεωφόρου Αμφιθέας και περνώντας σημαντικά τοπόσημα της περιοχής όπως η Μαρίνα του Φλοίσβου, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Θωρηκτό Αβέρωφ και η παραλία Εδέμ.

Το φετινό αγωνιστικό πρόγραμμα περιλαμβάνει έξι διαφορετικούς αγώνες με μικρές, μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις που ικανοποιούν τις ανάγκες όλων των δρομέων. Το βασικό αγώνισμα της ημέρας είναι ο Ημιμαραθώνιος των 21,1 χλμ.

Παράλληλα με τον Ημιμαραθώνιο διεξάγεται πάνω στην ίδια διαδρομή και ο Αγώνας Δρόμου Τέταρτο (1/4) Ημιμαραθώνιος που εξελίσσεται σε μια απόσταση 10,5 χλμ.  Όσοι θέλουν να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους σε λιγότερα χιλιόμετρα έχουν την ευκαιρία να τρέξουν στον Αγώνα Δρόμου Novo Nordisk μήκους 5 χλμ που διαπερνά το παραλιακό μέτωπο. Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς διεξάγεται ο αγώνας Δυναμικού Βαδίσματος Novo Nordisk 5 χλμ, πάνω στην ίδια όμως διαδρομή.

Από το σχεδιασμό, δεν λείπει και ο παιδικός αγώνας Chiquita  Athens Kids Run 1.000 μέτρων που απευθύνεται σε δρομείς έως 12 χρόνων. Όντας ευαισθητοποιημένος και στα κοινωνικά ζητήματα, ο Ποσειδώνιος έχει εντάξει από την αρχή της διοργάνωσής του στο πρόγραμμά του Αγώνα Κοινωνικής Προσφοράς, 1.000 ή 2.000 μέτρων για την ενίσχυση του Πανελλήνιου Σύλλογου Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων «ΑΛΜΑ», για παιδιά με νοητική υστέρηση και αυτισμό.

Σε όλο το μήκος των διαδρομών μουσικά σύνολα και μεμονωμένοι μουσικοί από το Ωδείο Παλαιού Φαλήρου θα παίζουν μελωδίες στο πλαίσιο του προγράμματος «Μουσική και Μουσικοί πάνω στο κύμα».

Εναρμονισμένος με τα σύγχρονα πρότυπα διαχείρισης του ενεργειακού αποτυπώματος, ο Ποσειδώνιος Ημιμαραθώνιος έχει οικολογικό προσανατολισμό χάρη στη δράση ανακύκλωσης «ECO Περιβάλλον. Στάση ζωής!».

Με το σύνθημα «Τρέχω & Βαδίζω.  Δίνω αξία στα βήματά μου!  Δράση για το Διαβήτη και την Παχυσαρκία. Τώρα!» η Ελληνική Διαβητολογική Εταιρεία (ΕΔΕ) και ο Ποσειδώνιος Ημιμαραθώνιος, σε συνεργασία με εξειδικευμένες υπηρεσίες του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, την φαρμακευτική εταιρία Novo Nordisk κι άλλους φορείς, ενώνουν τις δυνάμεις τους στη μάχη εναντίον του Διαβήτη.

Παράλληλα με το αγωνιστικό πρόγραμμα του Ποσειδωνίου, εκτυλίσσεται κι ένα σύνολο πολιτιστικών και κοινωνικών εκδηλώσεων. Η πιο χαρακτηριστική είναι ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ζωγραφικής για παιδιά ηλικίας 4-14 ετών. Με θέμα «Το τρέξιμο είναι παιχνίδι, είναι χαρά! Το τρέξιμο με την παρέα μας είναι μεγαλύτερη χαρά!», οι μικροί συμμετέχοντες καλούνται να σχεδιάσουν ή να ζωγραφίσουν εικόνες από το μάθημα της ζωγραφικής στα σχολεία ή από κάποια συμμετοχή τους σε αγώνα δρόμου. Την αξιολόγηση των έργων θα την κάνει επιτροπή ειδικών ενώ για τους τελικούς νικητές θα γίνει κλήρωση μεταξύ των επικρατέστερων δημιουργιών. Τα έργα που θα προκύψουν, θα παρουσιαστούν σε ειδική έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο «Φλοίσβος» του Δήμου Παλαιού Φαλήρου.

Η διοργάνωση, τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, του Δήμου Αλίμου, της Περιφέρεις Αττικής, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, της Ελληνικής Διαβητολογικής Εταιρίας, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας (ΕΘΝ.Ο.Α.). Το αγωνιστικό τμήμα, φέρει τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας «Αθλητισμός για όλους» (UESpT) αλλά και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού – Υπεραποστάσεων (ΕΟΣΛΜΑΥ).

Bρείτε μας στα social media

https://www.facebook.com/Poseidon.Athens.Halfmarathon/

https://www.youtube.com/channel/UCkO0swlZ50DCwVfyb6ArqUQ

https://www.instagram.com/poseidon_athens_half_marathon/

Previous ArticleNext Article

Νεκρός από κορωνοϊό ο χρυσός Ολυμπιονίκης Ντονάτο Σάμπια 13

Ο δις χρυσός Ολυμπιονίκης στα 800μ. Ντονάτο Σάμπια άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 56 ετών λόγω επιπλοκών στην υγεία του από τον φονικό ιό.

Τον θάνατο του δυο φορές χρυσού Ολυμπιονίκη στα 800μ. Ντονάτο Σάμπια σε ηλικία 56 ετών ανακοίνωσε η Ιταλική Ολυμπιακή Επιτροπή.

Συγκεκριμένα, γνωστοποίησε οτι ο Σάμπια ήταν στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Σαν Κάρλο στην Ποτέντσα στην περιοχή της Μπασιλιτέκα στη νότια Ιταλία για «λίγες μέρες».

Ο εκλιπών ήταν 5ος στους Ολυμπιακούς του 1984 και 7ος στη Σεούλ τέσσερα χρόνια αργότερα, ενώ το 1984 ήταν και πρωταθλητής Ευρώπης.

Hταν ο πρώτος Ολυμπονίκης στον κόσμο που έχασε τη ζωή του από τον ιό.

​«Ήταν εξαιρετικά ταλαντούχος αθλητής και πάνω από όλα ένας τζέντλεμαν», ανέφερε η ανακοίνωση της ιταλικής ομοσπονδίας στίβου, σημειώνοντας οτι πριν από λίγες μέρες είχε χάσει και τον πατέρα του.

Τρέξιμο εναντίον περπατήματος: Ποια μορφή άσκησης είναι πιο χρήσιμη; 1282

Τρέξιμο εναντίον περπατήματος: Ποια μορφή άσκησης είναι πιο χρήσιμη;

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι όταν τρέχεις για ένα χιλιόμετρο και όταν περπατάς για ένα χιλιόμετρο καις τον ίδιο αριθμό θερμίδων. Σε πρώτη φάση ακούγεται λογικό: και στην μια και στην άλλη περίπτωση, έχεις διανύσει την ίδια απόσταση άρα είναι ίδιες και οι θερμίδες που καίει το σώμα σου.

Προφανώς, δεν είναι έτσι. Για την ακρίβεια, όταν τρέχεις καις τον διπλάσιο αριθμό θερμίδων σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή που διανύεις όταν περπατάς. Αυτό είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο και επιβεβαιώνεται με κάθε σχετική μελέτη πoυ γίνεται.

Όπως εξηγεί ο αθλητικός ψυχολόγος και γυμναστής, Τζάνετ Χάμιλτον: «Όσο πιο έντονη είναι η δραστηριότητα που κάνετε τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη του σώματός σας για καύση. Και επειδή το περπάτημα είναι λιγότερο έντονο και απαιτητικό, η καύση είναι και μικρότερη».

Το χαλαρό τρέξιμο καταπονεί λιγότερο τα πόδια από το περπάτημα!

Τι είναι τα ΜΕΤ;

Για να εκτιμήσετε την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείτε, σκεφτείτε ότι η ενέργεια που σπαταλάτε ισούται με τις θερμίδες που χρησιμοποιεί ο οργανισμός κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας με βάση μια μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες και που αποκαλείται MET. Tο σώμα σας καίει μόλις ένα MET ενώ χαλαρώνετε στον καναπέ ενώ τον αντίστοιχο χρόνο που περπατάτε, το σώμα σας καίει 3 έως 6 MET. Αντίθετα, όταν τρέχετε καίει πάντα πάνω από 6 ΜΕΤ.

Κατά το τρέξιμο συντελείται επίσης πολύ υψηλότερο «afterburn» (έτσι αποκαλείται  η υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση) σε σχέση με το περπάτημα, κάτι που σημαίνει πως το σώμα συνεχίζει να καίει θερμίδες κατά το διάστημα μετά το τέλος της άσκησης και μέχρι την επιστροφή στην κανονική κατάσταση ηρεμίας. Συγκεκριμένα, μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «The Journal of Strength & Conditioning Research» έδειξε ότι η συγκεκριμένη περίοδος διαρκεί πέντε λεπτά περισσότερο για τους δρομείς σε σχέση με τους περιπατητές.

Μετά την άσκηση…

Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα χρειάζεται ενέργεια για να αναρρώσει μετά την άσκηση. «Όσο μεγαλύτερη είναι η ένταση και ο όγκος της άσκησης, τόσες περισσότερες θερμίδες θα καούν μετά την ολοκλήρωσή της», εξηγεί ο Ίαν Χάντερ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brigham Young. «Επιπλέον, μαζί με τις θερμιδικές δαπάνες, υπάρχουν πολλά άλλα οφέλη για άσκηση μεγαλύτερης έντασης, όπως η αυξημένη οστική πυκνότητα και η βελτιωμένη δύναμη και αντοχή, που υποβαθμίζουν τα μειονεκτήματα της ηλικίας σε σχέση με την άσκηση και αναβαθμίζουν τηψυχολογική υγεία».

Από την άποψη της απώλειας βάρους, το τρέξιμο είναι ο ξεκάθαρος νικητής: όταν ερευνητές συνέκριναν 32.000 δρομείς από την Εθνική Μελέτη Υγείας των Δρομέων με 15.000 περιπατητές από την Εθνική Μελέτη Υγείας Περιπατητών μετά από περίπου έξι χρόνια, διαπίστωσαν ότι οι θερμίδες που καίγονται με το τρέξιμο οδηγούν σε 90% περισσότερη απώλεια βάρους από τις θερμίδες που καίγονται από το περπάτημα.

Πέντε… τρόποι να μετατρέψετε το περπάτημα σε super άσκηση

Φυσικά, τεράστιο ρόλο παίζει και η ταχύτητα. «Η ταχύτητα έχει τεράστια επίδραση στις θερμιδικές δαπάνες. Όσο πιο γρήγορα τρέχει κάποιος, τόσες περισσότερες θερμίδες θα καούν ανά λεπτό. Βέβαια, ανά απόσταση υπάρχει μια σχετικά σταθερή ποσότητα θερμίδων που καίγονται, όμως η ένταση την μεταβάλλει», εξηγεί ο Χάντερ. Πάντως, απλά και μόνο επειδή το τρέξιμο είναι τόσο χρονικά όσο και ενεργειακά πιο αποδοτικό από το περπάτημα, δεν σημαίνει ότι το τελευταίο παύει να είναι μια χρήσιμη άσκηση.

Άλλωστε, είτε τρέχετε είτε περπατάτε μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο υπέρτασης, υψηλής χοληστερόλης, διαβήτη και να βελτιώσετε την καρδιαγγειακή σας υγεία, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Μελέτης για την Υγεία των Γυμναστών και της Εθνικής Μελέτης για την Υγεία των Πεζοναυτών.

«Η δυνατότητα να τρέχεις πολύ είναι ένα πολύ χρήσιμο δώρο για την υγεία σας αλλά δεν είναι ένα δώρο που γίνεται σε όλους από τη φύση. Αν είστε ένα από αυτούς που έχουν προικισθεί με την ικανότητα να τρέχουν και να το απολαμβάνουν, τότε απολαύστε σαν θησαυρό αυτό το δώρο. Και να δουλεύετε για να το αξιοποιείται διότι δεν είναι δεδομένο», τονίζει η εκπαιδεύτρια Τζανέτ Χάμιλτον.

Για να προσθέσει ωστόσο: «Και το περπάτημα είναι μια υπέροχη δραστηριότητα για όσους δεν έχουν την ικανότητα ή την επιθυμία να τρέξουν και μπορεί να προσφέρει τεράστια οφέλη στην υγεία. Το περπάτημα τονώνει και διατηρεί σε καλή κατάσταση τα κάτω άκρα, βοηθά στην εκκαθάριση του μυαλού σας και για τους δρομείς είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να έχετε μια ενεργή ημέρα ανάκαμψης».

Γρήγορο περπάτημα: Πόσα βήματα το λεπτό πρέπει να κάνεις;

Συμπερασματικά, μια έντονη εκγύμναση όπως το τρέξιμο αποφέρει μεγαλύτερη απώλεια θερμίδων αλλά να θυμάστε πως η απώλεια θερμίδων δεν είναι το παν. Η εμμονή να καίτε θερμίδες μπορεί να καταστεί κάτι εξίσου ανθυγιεινό με το να μην ασκείστε καθόλου. Επιλέξτε τη δραστηριότητα που αγαπάτε πιο πολύ και σας ταιριάζει περισσότερο -είτε πρόκειται για περπάτημα είτε για τρέξιμο- και εστιάστε λιγότερο στις θερμίδες και περισσότερο στο πόσο καλύτερα αισθάνεστε αφού το κάνετε.

Διαβάστε ακόμα: Η διαλειμματική (τρέξιμο-περπάτημα) σε βελτιώνει και σε ξεαγχώνει!

x
Send this to a friend