Τροφές για όταν χρειάζεσαι άμεσα έξτρα ενέργεια

Η νωθρότητα που μας καταλαμβάνει το απόγευμα, μερικές ώρες μετά το φαγητό πολλές φορές οδηγεί στην μην εκπλήρωση πολλών υποχρεώσεων που εκκρεμούν μέχρι το τέλος της μέρας αφού δεν έχουμε την ενέργεια που χρειαζόμαστε. Η ανάγκη για έναν υπνάκο φαντάζει πιο επιτακτική από ποτέ. Και πρόκειται για μια καλή λύση.

Δυστυχώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να αντισταθούν, ωστόσο ο ύπνος δεν είναι ο μόνος τρόπος για να τροφοδοτήσετε τον οργανισμό σας με την ενέργεια που σας λείπει.

Οι χειρότερες επιλογές έχουν να κάνουν συνήθως με προϊόντα που περιέχουν λευκή ζάχαρη, σιρόπι καλαμποκιού και διάφορες τεχνικές γλυκαντικές ουσίες, όπως υπογραμμίζει η ειδική σε θέματα υγείας, Liana Werner-Gray, η οποία είναι συγγραφέας του βιβλίου «The Earth Diet».

Οι λύσεις αυτές δεν είναι οι πλέον ενδεδειγμένες γιατί το αποτέλεσμα είναι πρόσκαιρο και στην συνέχεια αποδιοργανώνουν εντελώς τον οργανισμό και το σώμα σας. Θα διαπιστώσετε μάλιστα πως θα νιώσετε σύντομα και πάλι την κόπωση να σας καταβάλει, ενώ το αίσθημα υπνηλίας είναι πολλές φορές πιο έντονο από το αρχικό.

Τα ενεργειακά ποτά επίσης δεν προσφέρονται για να σας βοηθήσουν να ανακτήσετε την ενέργειά σας καθώς είναι γεμάτα με χημικά και προσθέτουν έξτρα πίεση στα επινεφρίδια και το λεμφικό σύστημα.

Προτιμήσετε τροφές που δεν είναι επεξεργασμένες και δεν περιέχουν συντηρητικά και πρόσθετες ουσίες, αλλά και τα φρούτα που δεν περιέχουν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες. Ο καφές δεν είναι κακή επιλογή εφόσον είναι οργανικός, ωστόσο πολλοί το παρακάνουν και καταλήγουν να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης ημερησίως.

Ακολουθούν φυσικοί τρόποι που θα σας δώσουν την ενέργεια του χρειάζεστε:

Διάφορα είδη μούρων

Tα κεράσια, τα βατόμουρα, τα μπλούμπερι και τα γκότζι μπέρι είναι φυσικά αντιοξειδωτικά, περιέχουν βιταμίνες και αμινοξέα, απαραίτητα για το καθέναν και παράλληλα σας δίνουν  ενέργεια.

Μήλα

Kαίνε άμεσα τους υδατάνθρακες και αποτελούν ένα καλό σνακ πριν από την προπόνηση για όσους επιθυμούν μια τόνωση, ειδικά αν συνδυαστούν με βούτυρο αμυγδάλου.

Πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ

Στύψτε μαζί πορτοκάλι, λεμόνι και γρέιπφρουτ για να φτιάξετε έναν χυμό που θα σας τονώσει. Το γκρέιπφρουτ είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και νερό και αυτό  βοηθά στη ενυδάτωση του σώματος. Επίσης μειώνει τα επίπεδα ινσουλίνης και να ενισχύσει το μεταβολισμό σας.

Τροφές χωρίς ζάχαρη που δίνουν ενέργεια και μας κάνουν χαρούμενους

Πράσινη… λεμονάδα

Eίναι ένας χυμός που αποτελείται από αγγούρι, σέλινο, τζίντζερ, λεμόνι και μήλο. Ποτό πλούσιο σε διατροφική αξία και κατάλληλο για όσους νιώθουν έλλειμμα ενέργειας.

Βραστά αυγά

Tα αυγά είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά σε όλες τις μορφές τους, ενώ παράλληλα δίνουν έξτρα ενέργεια στο σώμα μας.

Οργανικός καφές

O καφές είναι ένα «εργοστάσιο» ενέργειας, ωστόσο αρκεί ένας την ημέρα. Ο οργανικός είναι προτιμότερος καθώς δεν υπάρχει ο κίνδυνος των φυτοφαρμάκων.

Ηλιόσποροι

Περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, μαγνήσιο, πρωτεΐνες και ψευδάργυρο τα οποία είναι απαραίτητα για έναν οργανισμό γεμάτο ενέργεια.

Τροφές με ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

Πρόκειται κυρίως για ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος, ο γαύρος αλλά και θαλασσινά όπως τα στρείδια. Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα τροφοδοτούν με ενέργεια τον εγκέφαλο.

Μέλι

Το μέλι ενισχύει το ανοσοποιητικό και δεν μας κάνει κακό επειδή είναι αρκετά γλυκό, όπως θεωρούν κάποιοι. Χρησιμοποιείται πολλές φορές σε θεραπείες που έχουν να κάνουν με την ενίσχυση της αντοχής και την αποκατάσταση της ενέργειας (Μελισσοθεραπεία).

Μπανάνες

Eίναι υψηλής περιεκτικότητας σε κάλιο που βοηθά στην σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και αποτελεί αγαπημένο σνακ των αθλητών καθώς τους γεμίζει με ενέργεια μεγάλης διάρκειας.

Θαλασσινό αλάτι

Kάνοντας γαργάρες με θαλασσινό νερό είναι ένας φυσικός τρόπος να πάρετε τους απαραίτητους ηλεκτρολύτες. Αυτοί συμβάλουν στη σωστή ισορροπία των υγρών στο σώμα και στην μεταφορά της ενέργειας που είναι απαραίτητη για πολλές λειτουργίες.

Διαβάστε επίσης: Πως θα φτιάξετε τα δικά σας δρομικά ενεργειακά σνακ!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Tι μπορείς να φας αργά το βράδυ χωρίς ενοχές;

Ας είμαστε ρεαλιστές: Δεν είναι πάντοτε δυνατό να αποφύγουμε να φάμε κάτι μετά τις 12 το βράδυ. Μπορεί να χρειαστεί να εργαστείς μέχρι αργά για να τελειώσεις κάποια δουλειά ή να γυρίσεις αργά το βράδυ στο σπίτι μετά από μία καθυστερημένη πτήση και να θέλεις να φας κάτι συμπληρωματικό.

Αυτά τα βραδινά σνακ επιτρέπονται, αν και υπάρχουν φορές που απλώς νιώθεις μία λιγούρα αργά το βράδυ και δεν ξέρεις τι μπορείς να φας για βραδινό.

«Όταν νιώσεις την πείνα, πρέπει να φας κάτι», λέει η Angela LeMond, RDN, της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας.

Το κλειδί είναι να προτιμήσεις να φας κάτι που δε θα εκτοξεύσει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σου, υποκινώντας άλλες λιγούρες ή γεμίζοντας το σώμα σου με περιττές θερμίδες.

Οποιοδήποτε από τα ζευγαράκια τροφών που ακολουθούν είναι βραδινά σνακ που μπορούν να σε κρατήσει χορτάτη και με λίγες θερμίδες μέχρι το πρωί:

  • 1 μεσαίου μεγέθους μπανάνα + 1 κουταλιά της σούπας βούτυρο αμυγδάλου
  • 1 μεσαίου μεγέθους μήλο + 30g τυρί χαμηλών λιπαρών
  • 1/4 της κούπας μαύρα φασόλια + 1 μικρή πίτα τορτίγιας
  • 1 κούπα μύρτιλα + 170-220g γιαούρτι χωρίς λιπαρά
  • 1 καρότο + 3 κουταλιές της σούπας χούμους

Διαβάστε αναλυτικά: Ιδανικά σνακ πρωτεΐνης αντί για junk food για όσους αθλούνται

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να μαγειρέψετε τα λαχανικά σας;

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να μαγειρέψετε τα λαχανικά σας;

Κάθε τρόφιμο είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά όπως, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Πολλά από αυτά μπορούν να καταναλωθούν ωμά, ενώ άλλα είναι απαραίτητο να μαγειρευτούν πρώτα και υπάρχουν διάφοροι μέθοδοι, με τις οποίες μπορείτε να μετατρέψετε ένα τρόφιμο σε ένα απολαυστικό και γευστικό πιάτο.

Δυστυχώς όμως, για μερικά θρεπτικά συστατικά η θερμότητα είναι μεγάλος «εχθρός», καθώς καταστρέφονται κατά τη διαδικασία του μαγειρέματος, πριν καλά-καλά προλάβουν να φτάσουν στο τραπέζι μας.

Αυτός είναι ο λόγος, που πολλοί συστήνουν τρόφιμα τα οποία μπορούν να καταναλωθούν… ακατέργαστα, όπως για παράδειγμα διάφορα ωμά λαχανικά σε σαλάτες.

Έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ιταλία, αναφέρουν κάποιους τρόπους μαγειρέματος των λαχανικών, που συντηρούν ή ακόμα και ενισχύουν τη θρεπτική αξία των τροφίμων σε σύγκριση με τα ωμά.

Μελετήθηκαν τρεις ευρέως γνωστοί τρόποι μαγειρέματος της ιταλικής κουζίνας: το βράσιμο, το βράσιμο στον ατμό, το τηγάνισμα και ο φούρνος και εξετάστηκαν οι επιδράσεις τους στη θρεπτική αξία λαχανικών, όπως το καρότο, το κολοκυθάκι και το μπρόκολο.

Το βράσιμο και το βράσιμο στον ατμό φάνηκε ότι διατηρούν τις αντιοξειδωτικές ουσίες των λαχανικών. Μάλιστα το βράσιμο στον ατμό προκαλεί στο μπρόκολο μεγάλη αύξηση μιας ουσίας του, της glucosinolates, που έχει αντικαρκινική δράση. Το τηγάνισμα, αντίθετα, προκαλεί μια σημαντική απώλεια αντιοξειδωτικών.

Τα συμπεράσματα αυτά, δείχνουν ότι ανάλογα με τη μέθοδο μαγειρέματος που επιλέγεται για κάθε λαχανικό, μπορούν να συντηρηθεί καλύτερα ή ακόμη και να βελτιωθεί η θρεπτική του ποιότητά.

Τα λαχανικά είναι απαραίτητα σε μια υγιεινή αλλά και σε ισορροπημένη διατροφή και παρέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, απαραίτητα για την καλή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού. Δυστυχώς όμως αυτές οι θρεπτικές ουσίες μπορεί να χαθούν, αν χρησιμοποιηθούν συγκεκριμένες πρακτικές στο μαγείρεμα, ή στην προετοιμασία τους.

Προετοιμασία

Κατά το μαγείρεμα των λαχανικών, η προετοιμασία είναι εξίσου σημαντική με το ίδιο το μαγείρεμα. Εάν τα λαχανικά δεν προετοιμαστούν κατάλληλα, η θρεπτική τους αξία μπορεί να μειωθεί. Σημαντικό είναι, κατά το πλύσιμο και το ξέπλυμα των λαχανικών, να χρησιμοποιείται κρύο νερό και να αφαιρούνται τα άσχημα και περιττά σημεία τους.

Τα φυλλώδη μέρη των λαχανικών έχουν τις περισσότερες θρεπτικές ουσίες. Μεγάλο μέρος των θρεπτικών ουσιών κρύβεται επίσης κάτω από το δέρμα των λαχανικών. Αποφύγετε όσο μπορείτε το ξεφλούδισμα, γιατί κάτω από τη φλούδα υπάρχουν κυρίως οι φυτικές ίνες και τα  ανόργανα άλατα.

Βράσιμο

Ο βρασμός καλό είναι να αποφεύγεται για τα λαχανικά, ειδικά αν αυτά έχουν τεμαχιστεί. Αν τα κομμένα λαχανικά βράσουν μέσα σε νερό, σημαντικό ποσοστό των θρεπτικών ουσιών τους, όπως βιταμίνες και ανόργανα άλατα απελευθερώνονται στο νερό, καθιστώντας το νερό, σε μερικές περιπτώσεις, ευεργετικότερο από το πραγματικό λαχανικό. Επίσης, επειδή ο βρασμός είναι μια παρατεταμένη διαδικασία μαγειρέματος για τα λαχανικά, πολλές από τις θρεπτικές τους ουσίες καταστρέφονται. Τέλος, και η ποιότητα της γεύσης των λαχανικών συχνά μειώνεται με το βρασμό.

Στον ατμό

Με αυτήν την τεχνική μαγειρέματος χάνονται οι πολύ μικρές φυτικές θρεπτικές ουσίες των λαχανικών. Χρήσιμοι για να φτιάξει κανείς λαχανικά στον ατμό είναι οι ατμομάγειρες, αν και μπορούν να λειτουργήσουν εξ ίσου καλά ένα τρυπητό ή ένας διηθητήρας. Τα λαχανικά πρέπει να τοποθετηθούν ομοιόμορφα στο διηθητήρα και να τοποθετηθούν επάνω από μια κατσαρόλα όπου βράζει νερό.  Οι υψηλές θερμοκρασίες του ατμού θα «κλειδώσουν» τις θρεπτικές ουσίες των λαχανικών. Τα λαχανικά είναι έτοιμα όταν γίνουν τρυφερά ή δημιουργηθεί κρούστα στο εξωτερικό τους.

Τηγάνισμα

Αυτή η μέθοδος μαγειρέματος επιτρέπει να συντηρηθούν οι φυτικές θρεπτικές ουσίες. Προσέξτε όμως τα λαχανικά να κοπούν σε λεπτές φέτες, ώστε να θερμανθούν γρηγορότερα.  Χρησιμοποιήστε μια κουταλιά της σούπας λαδιού. Όταν ζεσταθεί αρκετά, ρίξτε μέσα τα λαχανικά, ανακατεύοντας. Μαγειρέψτε για λίγα μόνο λεπτά, σε υψηλή θερμοκρασία, για να διατηρήσετε τη θρεπτική τους αξία.

Ψητά

Τα ψητά λαχανικά είναι πεντανόστιμα, ιδίως όταν έχουν σκουρύνει και έχουν γίνει τραγανά και προσθέτει κανείς μια ιδέα ελαιόλαδο και λίγο αλάτι και μυρωδικά από πάνω. Είναι όμως υγιεινά ή το ψήσιμο σε δυνατή θερμοκρασία καταστρέφει τα θρεπτικά συστατικά τους; Αν και η έκθεσή τους σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να αλλάξει τη θρεπτική αξία τους μειώνοντας τα επίπεδα μερικών βιταμινών, μπορεί και να παράσχει οφέλη όσον αφορά άλλα συστατικά. Θα πρέπει η θερμοκρασίες να μην είναι πολύ μεγάλες και να μην βάζουμε πολύ αλάτι και λάδι.

Σε γενικές γραμμές το μαγείρεμα των λαχανικών ελαττώνει τα επίπεδα ορισμένων υδατοδιαλυτών βιταμινών όπως η C και ορισμένες βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Ωστόσο, την ίδια στιγμή διευκολύνει την απορρόφηση ορισμένων άλλων συστατικών όπως το λυκοπένιο, το οποίο έχει καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες και υπάρχει σε αφθονία σε λαχανικά όπως η ντομάτα.

«Το βράσιμο στον ατμό είναι ένας πολύ καλός τρόπος μαγειρέματος, διότι χρησιμοποιεί έμμεση, υγρή θερμότητα για να μαγειρέψει τα λαχανικά σε σύντομο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ιδιαίτερες μειώσεις στα θρεπτικά συστατικά τους», τονίζουν οι επιστήμονες, αλλά δεν αποκλείουν και άλλους τρόπους μαγειρέματος, χωρίς υπερβολές!

Διαβάστε ακόμα: Φρούτα και λαχανικά: Πως θα τα αποθηκεύσετε για να τα τρώτε φρέσκα

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend