Τροφές που σου δίνουν ενέργεια αλλά όχι βάρος

Τροφές που σου δίνουν ενέργεια αλλά όχι βάρος Photo by Louis Hansel on Unsplash

Το τσιμπολόγημα κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να προσθέσει πάρα πολλές θερμίδες και ελάχιστες θρεπτικές ουσίες στη διατροφή μας.

Όταν προσπαθούμε να χάσουμε κάποια κιλά, το σωστό snack μπορεί να αποδειχθεί ένα πολύτιμο εργαλείο που θα διατηρήσει τα επίπεδα ενέργειας, θα καλύψει μέρος των διατροφικών αναγκών και θα αυξήσει τον μεταβολισμό μας.

Τρώγοντας snack με τη σωστή αναλογία θρεπτικών ουσιών και θερμίδων, παίρνουμε την απαραίτητη ενέργεια και μας βοηθά να χάσουμε βάρος.

Η πρωτεΐνη (μαζί με την άσκηση) ενισχύει την ανάπτυξη της άλιπης μυϊκής μάζας, η οποία αυξάνει τον ρυθμό μεταβολισμού και την καύση των θερμίδων. Οι ίνες, από την άλλη, συμβάλλουν στη βελτίωση της πέψης και αποτρέπουν τη συσσώρευση λιπών και σακχάρων.

Έτσι, ενώ δεν υπάρχουν τροφές που “καίνε λίπος” κυριολεκτικά ενώ τις καταναλώνουμε, οι έξυπνες επιλογές θα βοηθήσουν το σώμα μας να λειτουργεί με τη μέγιστη απόδοση και θα τα απολαύσουμε πραγματικά:

Μήλο και αποβουτυρωμένο γάλα

Σχεδόν κάθε φρούτο αποτελεί από μόνο του ένα snack αλλά αν το συνδυάσετε με λίγη πρωτεΐνη θα είναι ακόμη καλύτερα και θα βοηθήσει στη διατήρηση της ενέργειας και το αίσθημα του χορτασμού.

Αβοκάντο με τυρί cottage

Άλλο ένα εξαιρετικό αλμυρό combo που συνδυάζει πρωτεϊνη και ίνες.

Τόνος από κονσέρβα σε ψωμί ολικής άλεσης 

Ο συσκευασμένος τόνος σε νερό είναι μια εναλλακτική πλούσια σε άπαχη πρωτεΐνη και υγιή ωμέγα-3.

Αλοιφή από φακή σε πιτάκια

Οι φακές είναι μια καλή πηγή σιδήρου και μια θρεπτική ουσία που ενισχύει το μεταβολισμό. Αναμίξτε φακές, χυμό λεμόνι, αλατοπίπερο, ηλιόσπορους, σέλινο, κρεμμύδι και μαϊντανό, βάλτε τα για λίγα δευτερόλεπτα στο blender και αλείψτε το μίγμα σε πιτάκια ή ψωμί ολικής.

Γαρίδες-αβοκάντο-γιαούρτι

Αν σας έχουν περισσέψει ψητές γαρίδες, φτιάξτε ένα απολαυστικό και διαφορετικό snack, συνδυάζοντάς τις με γιαούρτι και αβοκάντο, μπόλικο πιπέρι, χυμό lime και μαϊντανό πάνω σε ψωμί σίκαλης.

Smoothie με μούρα

Ανακατέψτε απλό γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά με λίγο νερό, κατεψυγμένα μούρα και λίγο μέλι και αν θέλετε, προσθέστε λίγη σκόνη πρωτεΐνης σόγιας για ένα δροσιστικό και απολαυστικό snack για κάθε ώρα.

Αχλάδι με κανέλλα και ricotta

Το τυρί Ricotta είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και τα αχλάδια αποτελούν καλή πηγή ινών. Μαζί με ένα κουταλάκι του γλυκού κανέλα, προσφέρουν μια νόστιμη επιλογή. Μπορείτε να αντικαταστήσετε τη ricotta με ανάλατη μυζήθρα και να βράσετε ελαφρά το αχλάδι για να μαλακώσει.ς

Edamame

Ένα φλιτζάνι φασόλια edamame περιέχει 17 γραμμάρια πρωτεΐνης, 8 γραμμάρια ινών και μόνο 189 θερμίδες.  Τρώγονται ζεστά ή κρύα με λίγο αλάτι, πιπέρι και προαιρετικά πάπρικα και σας χορταίνουν.

Πίτα sandwich  με κοτόπουλο

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην φάτε μισή μερίδα «πραγματικών»  τροφών ως snack, λένε οι ειδικοί.  Βάλτε σε μισή πίτα ολικής λίγο ψημένο φιλέτο στήθος κοτόπουλο, φύλλα από baby σπανάκι, φέτες κόκκινης πιπεριάς και λίγη ελαφριά vinaigrette λαδολέμονο.

Toast με καρύδι και αχλάδι

Μια νόστιμη λύση τόσο για πρωινό όσο και για κάθε ώρα της ημέρας. Τα πλούσια σε σεροτονίνη καρύδια συνδυάζονται με τις πρωτεΐνες και τις φυτικές ίνες σε μια απολαυστική διατροφική πρόταση. Πάνω σε φρυγανισμένο ψωμί βάλτε λίγο τυρί cottage, φέτες αχλαδιού και ψιλοκομμένα καρύδια.

Τostata λαχανικών

Έχετε όρεξη για μεξικάνικο; Ένα γρήγορο, υγιεινό και εύκολο mini γεύμα με μόλις πάνω από 200 θερμίδες.  Σε αντικολλητικό τηγάνι σοτάρετε με ελάχιστο λάδι, φέτες από μανιτάρια, κολοκύθια και χρωματιστές πιπεριές για 3-5 λεπτά. Λιώστε λίγη ποσότητα από μια κονσέρβα μαύρα φασόλια και απλώστε την πάνω σε μια μικρή αραβική πίτα ολικής, προσθέστε τα σοταρισμένα λαχανικά, λίγο φρέσκο μαρούλι, και αν θέλετε 1 κουταλιά απλή σάλτσα τομάτας και τριμμένο τυρί.

Σπαράγγια και βραστά αυγά

Τα πλούσια σε ίνες σπαράγγια εξισορροπούν τη φυσική πρωτεΐνη των αυγών.

Παγωμένο πράσινο τσάι με μέντα

Ένα ρόφημα χωρίς θερμίδες δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως πραγματικό snack, αλλά είναι η ιδανική λύση για να μην … αμαρτήσετε μόνο και μόνο επειδή θέλετε να αλλάξει η γεύση σας. Επιπλέον, το πράσινο τσάι έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην απώλεια κιλών χάρη στα αντιοξειδωτικά του που ενισχύουν το μεταβολισμό.

Τραγανές φέτες από κολοκυθάκια

Προσθέστε φρέσκο κατσικίσιο τυρί ή cottage  και αποξηραμένες ντομάτες και προσφέρετε στον οργανισμό σας βιταμίνη Α, μαγνήσιο, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ψευδάργυρο, ασβέστιο και πρωτεΐνη.

Ψωμί σίκαλης με καπνιστό σολωμό

Ένα gourmet και ταυτόχρονα ισορροπημένο και πλήρες snack. Μην ξεχάσετε να αλείψετε ελάχιστη μαγιονέζα με λίγα λιπαρά πάνω στο ψωμί και να προσθέσετε, άνιθο, λεμόνι και κάπαρη.

Previous ArticleNext Article

Αυτές είναι οι 20 πιο εθιστικές τροφές

O εθισμός σε συγκεκριμένα τρόφιμα χαρακτηρίζεται από συμπτώματα όπως είναι η απώλεια του ελέγχου επί της κατανάλωσής του, δηλαδή η δυσκολία να σταματήσει κανείς να τρώει παρότι έχει αυτή την επιθυμία.

Η απώλεια ελέγχου είναι ο λόγος που αρκετοί ερευνητές πιστεύουν ότι ορισμένες τροφές μπορεί να λειτουργούν στον εγκέφαλο όπως τα ναρκωτικά.

Φαίνεται μάλιστα ότι αυτό που προκαλεί τον εθισμό είναι ο συνδυασμός ζάχαρης, λίπους και αλατιού σε ένα τρόφιμο. Συνήθως στη φύση οι τροφές περιέχουν είτε πολύ ζάχαρη είτε πολύ λίπος. Σπάνια υπάρχουν τροφές που συνδυάζουν και τα δύο. Όμως τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν αρκετή ζάχαρη και λίπος μαζί (πίτσες, σοκολάτες, πατατάκι, κούκις, μπισκότα κλπ).

Ζάχαρη, λίπος, αλάτι…

Η ζάχαρη, το λίπος και το αλάτι (μαζί με τεχνητές ουσίες που προσθέτει η βιομηχανία τροφίμων) κάνουν ορισμένες τροφές υπεργευστικές και αυτό είναι ίσως η κύρια αιτία της παχυσαρκίας.

Το ενδιαφέρον είναι πως τα ποντίκια, όταν τους δίνεται ζάχαρη για ένα χρονικό διάστημα και μετά τους στερείται, εμφανίζουν στερητικό σύνδρομο αλλά δεν παχαίνουν. Καταφεύγουν στην υπερφαγία μόνο όταν η τροφή που τους δίνεται συνδυάζει ζάχαρη και λίπος μαζί (κούκις, μπισκότα, τσιπς σαλάμι κλπ).

Τα πιο εθιστικά τρόφιμα

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «PLoS One» κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πιο εθιστικό φαγητό είναι η πίτσα.

Αμερικανοί ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, κατέγραψαν με ένα ερωτηματολόγιο που έδωσαν σε 504 άτομα ποια είναι τα πιο εθιστικά τρόφιμα. Οι εθελοντές κλήθηκαν να βαθμολογήσουν 35 τρόφιμα, ανάλογα με το πόσο τα θεωρούσαν εθιστικά, δηλαδή δεν μπορούσαν να σταματήσουν στο ένα κομμάτι, αλλά συνέχιζαν μέχρι να νιώσουν ότι θα σκάσουν από το πολύ φαγητό.

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν τις απαντήσεις και έβγαλαν ένα μέσο όρο για κάθε τρόφιμο. Τα κατέταξαν σε μία κλίμακα από 1 έως 7, όπου 1 είναι το λιγότερο εθιστικό τρόφιμο και 7 το περισσότερο εθιστικό.

Το πιο εθιστικό τρόφιμο απ’ όλα αναδείχθηκε η πίτσα (μέση βαθμολογία 4,01), η σοκολάτα και τα πατατάκια (με 3,73), τα μπισκότα (με 3,71) και τα παγωτά (με 3,68).

Η λιγότερο εθιστική τροφή από τις 35 αναδείχθηκε το αγγούρι με 1,53 βαθμούς, τα καρότα (με 1,60), τα φασόλια (με 1,63), τα μήλα (με 1,66) και το καφέ ρύζι (με 1,74).

Από την κατάταξη καθίσταται σαφές πως όσο πιο επεξεργασμένο και γεμάτο λίπος μαζί με ζάχαρη είναι ένα τρόφιμο, τόσο πιθανότερο είναι να προκαλεί εθισμό. Τα τρόφιμα αυτά έχουν επίσης υψηλό γλυκαιμικό φορτίο (το γλυκαιμικό φορτίο λαμβάνει υπόψη το γλυκαιμικό δείκτη ενός τροφίμου και την ποσότητα των υδατανθράκων που περιέχεται σε μια μερίδα).

Οι 20 πιο εθιστικές τροφές σύμφωνα με τις απαντήσεις

Ο εθισμός στο φαγητό είναι κάτι αμφιλεγόμενο, ωστόσο η Άσλεϋ Γκέρχαρντ, επίκουρη καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Μίσιγκαν και επικεφαλής της μελέτης λέει πως πρόκειται για πραγματικότητα και όχι για μύθο.

Ο εθισμός στις τροφές ίσως είναι η κύρια αιτία του φαινομένου της παχυσαρκίας η οποία ουσιαστικά δεν υπήρχε στον άνθρωπο (σε επιδημικές διαστάσεις) πριν από έναν αιώνα. Μια άλλη βασική αιτία είναι η αντίσταση στη λεπτίνη που λειτουργεί κι αυτή στον εγκέφαλο αλλά με ένα τελείως διαφορετικό βιολογικό μηχανισμό.

Οι κορυφαίες τροφές για την υγεία της καρδιάς

Οι καρδιακές παθήσεις σκοτώνουν περισσότερους από 325.000 άντρες τη χρονιά, σύμφωνα με το Centers for Disease Control and Prevention. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι άντρες πεθαίνουν πιο συχνά από καρδιακά προβλήματα παρά από καρκίνο, κάνοντας την καρδιά το Νο1 κίνδυνο για την ζωή τους.

Μπορείς όμως να περιορίσεις τις πιθανότητες να εμφανίσεις καρδιακά προβλήματα, αρχίζοντας από μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή που μπορεί να θωρακίσει την καρδιά σου.

Γιατί η αυξομείωση του σωματικού βάρους απειλεί την καρδιά;

Μύρτιλο

Η φλεγμονή στα τοιχώματα των αρτηριών σου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για εμφράγματα, δηλώνει ο καρδιολόγος Adam Skolnick από το NYU Langone Medical Center. Μπορείς όμως να επιβραδύνεις την διαδικασία της φλεγμονής τρώγοντας ένα φλιτζάνι μύρτιλα την ημέρα, χάρη στα αντιοξειδωτικά τους. Αν δεν μπορείς να βρεις φρέσκα, τα κατεψυγμένα είναι το ίδιο αποτελεσματικά. Πρόσθεσε τα στο πρωινό σου, στα δημητριακά ή στο γιαούρτι σου.

Παντζάρι

Αυτές οι έντονες μωβ ρίζες βοηθούν σημαντικά τη καρδιά σου, χάρη στους νιτρίτες που απελευθερώνουν στο αίμα σου, βελτιώνοντας την ροή του. Σε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Hypertension, τα οφέλη του παντζαριού βοηθούν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Ξηροί καρποί

Τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φιστίκια είναι σούπερ τροφές για την υγεία της καρδιάς σου. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν μια χούφτα ξηρούς καρπούς 5 φορές τη βδομάδα τείνουν να πεθαίνουν λιγότερο από καρδιακά προβλήματα κατά 29%, συγκριτικά με εκείνους που τα αποφεύγουν. Οι ξηροί καρποί περιέχουν καλά λιπαρά για την καρδιά, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Κατανάλωσε τα ωμά και ανάλατα για να βελτιώσεις την υγεία της καρδιάς σου.

Λιπαρά ψάρια

Ο σολομός, η σαρδέλα, ο τόνος είναι μερικά ψάρια πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία όπως έχει αποδειχτεί βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς σου. Κατανάλωσε τα 2 φορές την βδομάδα.

Ποια αθλήματα είναι καλύτερα για την καρδιά;

Όσπρια

Όλα τα όσπρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες τα οποία μειώνουν την χοληστερόλη σου και βελτιώνουν την καρδιά σου. Κατανάλωσε 5 με 10 γρ. φυτικών ινών την ημέρα για να κάνεις την καρδιά σου δυνατή σαν πέτρα!

Διαβάστε επίσης: Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

x
Send this to a friend