Τρεξιμο και αναπνοή από τη μύτη: Δύσκολο… σενάριο, πλούσια οφέλη!

Jenny Hill on Unsplash

Χιλιάδες έρευνες έχουν γραφτεί σχετικά με το τρέξιμο και τα οφέλη του για τον οργανισμό και το σώμα μας.  Διάφορες έρευνες, επίσης,  έχουν καταλήξει ότι ίσως το περπάτημα είναι προτιμότερο. Γεγονός, όμως είναι, πως σχεδόν καμία από αυτές δεν έχει λάβει υπ όψιν τον τρόπο που αναπνέουμε όταν τρέχουμε.

Οι περισσότεροι δρομείς συνηθίζουν να αναπνέουν από το στόμα όταν τρέχουν. Ειδικά μετά από τα πρώτα χιλιόμετρα, όταν έρχεται η κούραση. Κάτι που φαντάζει φυσιολογικό.

Το ερώτημα, όμως, δεν είναι αν το τρέξιμο είναι ωφέλιμο για τον οργανισμό, αλλά το αν αναπνέουμε σωστά κατά την διάρκειά του για να εισπράξουμε τα ανάλογα οφέλη.

Έτσι ας εξετάσουμε το θέμα και από τις δύο πλευρές.

Αναπνοή από το στόμα στην διάρκεια του τρεξίματος:

– Ανεξέλεγκτοι καρδιακοί παλμοί (η στοματική αναπνοή δεν μπορεί να ελέγξει τους καρδιακούς παλμούς, το γεγονός σε βάθος χρόνου μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα).

– Καταπόνηση της καρδιάς (παράγει διαρκώς έργο πέραν του φυσιολογικού).

– Κόπωση (εξαιτίας της παραμονής στον οργανισμό γαλακτικού και πυρουβικού οξέος).

– Επιβάρυνση του αναπνευστικού συστήματος (συχνά το ένα από τα δύο ρουθούνια μπλοκάρει).

– Τραυματισμοί (εξαιτίας της υπέρμετρης παραγωγής γαλακτικού οξέως και της μη έγκαιρης απομάκρυνσής του).

– Αφυδάτωση (η συνεχόμενη εκπνοή από το στόμα αφυδατώνει, αυτό εύκολα μπορούμε να το διαπιστώσουμε εκπνέοντας αέρα από το στόμα πάνω σε μια γυάλινη επιφάνεια καθώς η στοματική αναπνοή θα αφήσει μεγαλύτερο αποτύπωμα, γεγονός που σημαίνει ότι αποβάλλουμε περισσότερη υγρασία).

Αναπνοή από την μύτη στο τρέξιμο:

– Λιγότεροι καρδιακοί παλμοί.

– Προστασία της καρδιάς (η αναπνοή από την μύτη δεν επιτρέπει στην καρδιά να λειτουργήσει στα «κόκκινα»).

– Σταδιακή αύξηση της αντοχής (την ρινική αναπνοή εφαρμόζουν πλέον κορυφαίοι αθλητές παγκοσμίως και σε διάστημα 2-3 μηνών πετυχαίνουν βελτίωση των επιδόσεων).

– Λιγότερη κόπωση με το πέρας του τρεξίματος.

– Αυξημένο αίσθημα ευεξίας.

– Αποφυγή τραυματισμών (η ρινική αναπνοή πετυχαίνει καλύτερη οξυγόνωση και την έγκαιρη απομάκρυνση των προϊόντων του μεταβολισμού ).

– Δυνατότερο και υγιές αναπνευστικό σύστημα.

– Ισχυροποίηση του μυϊκού συστήματος.

– Λιγότερη αφυδάτωση (με την εκπνοή από την μύτη συγκρατούμε τουλάχιστον 30 % περισσότερη υγρασία).

– Ηρεμία και δυνατότητα αυτοσυγκέντρωσης.

Το τζόκινγκ με αναπνοή από την μύτη είναι απόλυτα ασφαλές για τον οργανισμό και εκτός από τα παραπάνω έχει πολλαπλά ακόμη οφέλη. Το τράνταγμα καθώς τρέχουμε ενεργοποιεί τη λειτουργία του λεμφικού συστήματος, γεγονός μείζονος σημασίας για την απομάκρυνση των τοξινών. Το μπλοκάρισμα του λεμφικού ισοδυναμεί με ασθένεια.

Ο ιδρώτας βοηθάει τους πόρους να ανοίξουν και να αποβάλουν επιπλέον τοξίνες. Επίσης λόγω των κραδασμών, κινητοποιούνται και λειτουργούν καλύτερα τα νεφρά.

Το τρέξιμο τελικά είναι μια εξαιρετική και ασφαλής άσκηση για όλες τις ηλικίες με την προϋπόθεση ότι τηρείται η αναπνοή από τη μύτη. Βέβαια αυτό χρειάζεται χρόνο και επιμονή για να το πετύχουμε, δεν μπορεί να επιτευχθεί σε μία ημέρα.

Κάθε φορά που τρέχουμε αυξάνουμε τον χρόνο της ρινικής αναπνοής και μειώνουμε την στοματική σταδιακά. Χρειάζονται περίπου 2 με 3 μήνες για να μπορούμε να εφαρμόζουμε την ρινική αναπνοή στο 90% μέχρι και 100 % της διάρκειας του τρεξίματος. Η επιμονή στην ρινική αναπνοή θα μας ανταμείψει πλουσιοπάροχα στο τέλος. Τουλάχιστον σε ότι αφορά την υγεία μας. Οι χρόνοι, είναι μια άλλη ιστορία…

Διαβάστε επίσης: Το κάνεις σωστά; Η αναπνοή είναι η μισή δουλειά στους κοιλιακούς

Με πληροφορίες από το: www.pnoibuteyko.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend