Τρεξιμο και αναπνοή από τη μύτη: Δύσκολο… σενάριο, πλούσια οφέλη!

Jenny Hill on Unsplash

Χιλιάδες έρευνες έχουν γραφτεί σχετικά με το τρέξιμο και τα οφέλη του για τον οργανισμό και το σώμα μας.  Διάφορες έρευνες, επίσης,  έχουν καταλήξει ότι ίσως το περπάτημα είναι προτιμότερο. Γεγονός, όμως είναι, πως σχεδόν καμία από αυτές δεν έχει λάβει υπ όψιν τον τρόπο που αναπνέουμε όταν τρέχουμε.

Οι περισσότεροι δρομείς συνηθίζουν να αναπνέουν από το στόμα όταν τρέχουν. Ειδικά μετά από τα πρώτα χιλιόμετρα, όταν έρχεται η κούραση. Κάτι που φαντάζει φυσιολογικό.

Το ερώτημα, όμως, δεν είναι αν το τρέξιμο είναι ωφέλιμο για τον οργανισμό, αλλά το αν αναπνέουμε σωστά κατά την διάρκειά του για να εισπράξουμε τα ανάλογα οφέλη.

Έτσι ας εξετάσουμε το θέμα και από τις δύο πλευρές.

Αναπνοή από το στόμα στην διάρκεια του τρεξίματος:

– Ανεξέλεγκτοι καρδιακοί παλμοί (η στοματική αναπνοή δεν μπορεί να ελέγξει τους καρδιακούς παλμούς, το γεγονός σε βάθος χρόνου μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα).

– Καταπόνηση της καρδιάς (παράγει διαρκώς έργο πέραν του φυσιολογικού).

– Κόπωση (εξαιτίας της παραμονής στον οργανισμό γαλακτικού και πυρουβικού οξέος).

– Επιβάρυνση του αναπνευστικού συστήματος (συχνά το ένα από τα δύο ρουθούνια μπλοκάρει).

– Τραυματισμοί (εξαιτίας της υπέρμετρης παραγωγής γαλακτικού οξέως και της μη έγκαιρης απομάκρυνσής του).

– Αφυδάτωση (η συνεχόμενη εκπνοή από το στόμα αφυδατώνει, αυτό εύκολα μπορούμε να το διαπιστώσουμε εκπνέοντας αέρα από το στόμα πάνω σε μια γυάλινη επιφάνεια καθώς η στοματική αναπνοή θα αφήσει μεγαλύτερο αποτύπωμα, γεγονός που σημαίνει ότι αποβάλλουμε περισσότερη υγρασία).

Αναπνοή από την μύτη στο τρέξιμο:

– Λιγότεροι καρδιακοί παλμοί.

– Προστασία της καρδιάς (η αναπνοή από την μύτη δεν επιτρέπει στην καρδιά να λειτουργήσει στα «κόκκινα»).

– Σταδιακή αύξηση της αντοχής (την ρινική αναπνοή εφαρμόζουν πλέον κορυφαίοι αθλητές παγκοσμίως και σε διάστημα 2-3 μηνών πετυχαίνουν βελτίωση των επιδόσεων).

– Λιγότερη κόπωση με το πέρας του τρεξίματος.

– Αυξημένο αίσθημα ευεξίας.

– Αποφυγή τραυματισμών (η ρινική αναπνοή πετυχαίνει καλύτερη οξυγόνωση και την έγκαιρη απομάκρυνση των προϊόντων του μεταβολισμού ).

– Δυνατότερο και υγιές αναπνευστικό σύστημα.

– Ισχυροποίηση του μυϊκού συστήματος.

– Λιγότερη αφυδάτωση (με την εκπνοή από την μύτη συγκρατούμε τουλάχιστον 30 % περισσότερη υγρασία).

– Ηρεμία και δυνατότητα αυτοσυγκέντρωσης.

Το τζόκινγκ με αναπνοή από την μύτη είναι απόλυτα ασφαλές για τον οργανισμό και εκτός από τα παραπάνω έχει πολλαπλά ακόμη οφέλη. Το τράνταγμα καθώς τρέχουμε ενεργοποιεί τη λειτουργία του λεμφικού συστήματος, γεγονός μείζονος σημασίας για την απομάκρυνση των τοξινών. Το μπλοκάρισμα του λεμφικού ισοδυναμεί με ασθένεια.

Ο ιδρώτας βοηθάει τους πόρους να ανοίξουν και να αποβάλουν επιπλέον τοξίνες. Επίσης λόγω των κραδασμών, κινητοποιούνται και λειτουργούν καλύτερα τα νεφρά.

Το τρέξιμο τελικά είναι μια εξαιρετική και ασφαλής άσκηση για όλες τις ηλικίες με την προϋπόθεση ότι τηρείται η αναπνοή από τη μύτη. Βέβαια αυτό χρειάζεται χρόνο και επιμονή για να το πετύχουμε, δεν μπορεί να επιτευχθεί σε μία ημέρα.

Κάθε φορά που τρέχουμε αυξάνουμε τον χρόνο της ρινικής αναπνοής και μειώνουμε την στοματική σταδιακά. Χρειάζονται περίπου 2 με 3 μήνες για να μπορούμε να εφαρμόζουμε την ρινική αναπνοή στο 90% μέχρι και 100 % της διάρκειας του τρεξίματος. Η επιμονή στην ρινική αναπνοή θα μας ανταμείψει πλουσιοπάροχα στο τέλος. Τουλάχιστον σε ότι αφορά την υγεία μας. Οι χρόνοι, είναι μια άλλη ιστορία…

Διαβάστε επίσης: Το κάνεις σωστά; Η αναπνοή είναι η μισή δουλειά στους κοιλιακούς

Με πληροφορίες από το: www.pnoibuteyko.gr

Previous ArticleNext Article

Σπριντ Κανελλόπουλου – Σκούταρη για τη νίκη στο Μαίναλο

Στα τελευταία μέτρα κρίθηκε η πρωτιά στον 2ο Μαινάλειο δρόμο, τον αγώνα των 14χλμ επί της δύσκολης κυκλικής διαδρομής στο οροπέδιο των Αραχαμιτών (υψόμετρο +700).

Δυο συνομήλικοι (γεν: 1982), ο Γιάννης Κανελλόπουλος των «Ικαρος» runners και ο Νίκος Σκούταρης του ΣΔ Βόλου κινήθηκαν σε όλο το μήκος βήμα το βήμα παρά τις επιθέσεις του καθενός και τελικά επιδόθηκαν σε ένα σπριντ που σπάνια συμβαίνει σε αγώνες της δρομικής κοινότητας…Υπερίσχυσε ο Κανελλόπουλος με μόλις δύο δεύτερα ως πλεονέκτημα (55:58 έναντι 56:00).

Ο Γιάννης Λουκάς του ΑΠΣ «Απόλλων» συμπλήρωσε την τριάδα σε 59:27. Αποστάσεις…ασφαλείας τηρήθηκαν στις γυναίκες. Νίκησε η 48χρονη Μαρία Χαραλαμποπούλου του ΣΔΥ Τρίπολης με 1ω04:51. Ακολούθησαν 2η η Εύη Ρόδη του ΑΠΣ «Αθηναίοι Δρομείς» με 1ω22:03 και 3η η Νίκη Παναγούλια του συλλόγου «Αρκάδες δρομείς» με 1ω23:38. Οι νικητές στις ηλικιακές κατηγορίες – Μ18: Χαρίλαος Ζαρκινός 1ω03:56, Μ40: Νίκος Δρούτσας ΑΠΣ «Απόλλων» 1ω00:06, Μ+60: Χαράλαμπος Στεφανόπουλος ΑΠΣ «Απόλλων» 1ω04:51, F18: Αγγελική Χατζούδη «Ξωτικά» 1ω26:12 και F+40: Αντωνία Κολοβού «Σπαρτιάτες» runners 1ω24:42.

Αγωνίστηκε ο Φινλανδός Bjorn Forsen, καθηγητής αρχαιολογίας, δ/ντής της ανασκαφής του ιερού της Λυκοάτιδας Αρτέμιδας. Τερμάτισαν συνολικά 110 δρομείς, 89 άνδρες+21 γυναίκες. Προέρχονται από την Αθήνα και την Πελοπόννησο. Την πολυπληθέστερη αποστολή παρουσίασε ο Σύλλογος Μαραθωνοδρόμων Αργολίδας με 15 δρομείς και επικεφαλής τον πρόεδρο Δημήτρη Βύρλα. Ακολούθησε ο ΑΠΣ «Αθηναίοι δρομείς» με 12 συμμετοχές. Εμφανίστηκαν με τουλάχιστον ένα δρομέα νέοι σύλλογοι, όπως «Οι τρελές από το Ασπρονήσι», οι «Δρομείς Γαιδουροκυλίστρας», κ.α. Υπό διερεύνηση ετέθη η προέλευσή τους!!!  Το σημείο εκκίνησης/τερματισμού ορίστηκε μπροστά στο προσκύνημα της Μεταμόρφωσης Σωτήρος, ένα υπέροχο χώρο όπου συνδυάζεται η λατρεία με την αναψυχή νότια και ολίγον έξω από τους Αραχαμίτες.

Οι δρομείς κινήθηκαν στο οροπέδιο/κοιλάδα του Ελισώνα επί της επαρχιακής οδού προς Ασέα, Αθήναιο, Κεραστάρι και Αραχαμίτες σε καταπράσινο τοπίο εντός δάσους από μηλιές, καστανιές, βελανιδιές, καρυδιές, κοκ. Την επιμέλεια της οργάνωσης ανέλαβαν οι σύλλογοι των Αραχαμιτιωτών  «Η  Μεταμόρφωση  του  Σωτήρος», των Φιλοπροόδων Ασέας, των Ασεατών Αθήνας,  ο  Σύνδεσμος  Αραχαμιτιωτών Αθήνας με την αρωγή των Απανταχού Αθηναιατών και του Suomen Institutti, δηλαδή της Αρχαιολογικής σχολής της Φινλανδίας στην Αθήνα. Παραδειγμάτισαν και έδειξαν τον τρόπο… Συνδύασαν την πληρότητα σε παροχές με την πρέπουσα λιτότητα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους Αρκαδίτες. Το γενικό πρόσταγμα είχε ο Νίκος Κοτσίρος με τη βοήθεια της Μαρίας Φράγκου, κ.α. Την τήρηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου εκκίνησης/τερματισμού φρόντισε ο Ηλίας Ζαχαρόγιαννης, καθηγητής ΣΕΦΑΑ και πρωταθλητής του παρελθόντος. Επίσης προσέφερε την ηλεκτρονική χρονομέτρηση (fitwaytiming).

Παραβρέθηκαν άρχοντες του τόπου, όπως ο Κώστας Τζιούμης δήμαρχος Τρίπολης, ο Γιώργος Λαγός αντιδήμαρχος, ο Ευάγγελος Γιαννακούρας περιφερειακός σύμβουλος, κ.α. Ο κος  Τζιούμης δήλωσε: «Από το χωριό Αραχαμίτες, εκπέμπουμε, για άλλη μία φορά, τη στήριξή μας σε όλα τα χωριά του Δήμου Τρίπολης. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε κάθε δράση που δίνει ζωή στις τοπικές μας κοινότητες. Αξίζουν συγχαρητήρια στους συλλόγους της περιοχής για τη διοργάνωση του αγώνα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά». Ο δήμος προσέφερε απλά την αιγίδα του.

Χορηγός επικοινωνίας ανέλαβε το δημοτικό ραδιόφωνο, το drt915.

Όλα τα αποτελέσματα εδώ:  https://ftt.gr/2os-mainalios-dromos-14km-18-10-2020/

7ο Lycabettus Run: Τη Δευτέρα 26 Οκτωβρίου λήγει η περίοδος Early bird offer

Το 7ο Lycabettus Run, η δημοφιλής διοργάνωση τρεξίματος που συνδυάζει τις ομορφιές του φυσικού τοπίου του Λυκαβηττού με την άσκηση, επιστρέφει για 7η χρονιά στις 28 Φεβρουαρίου 2021. Επαγγελματίες κι ερασιτέχνες δρομείς θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στις διαφορετικές ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές στην καρδιά της Αθήνας! Απαραίτητη προϋπόθεση για να ζήσουν την μοναδική αυτή εμπειρία είναι να δηλώσουν συμμετοχή στον αγώνα μέσα από μια απλή και γρήγορη διαδικασία!

Η Οργανωτική Επιτροπή του 7ο Lycabettus Run, υπενθυμίζει στους ενδιαφερόμενους δρομείς που θέλουν να συμμετέχουν στην διοργάνωση, ότι η περίοδος early bird offer, για προνομιακή τιμή εγγραφής λήγει το βράδυ της Δευτέρας 26 Οκτωβρίου.

Κάντε τώρα την εγγραφή σας και εξασφαλίστε μία θέση στον αγώνα αλλά και την ευκαιρία να ζήσετε μία ιδιαίτερη δρομική εμπειρία την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021 στο λόφο του Λυκαβηττού.

Λίγες μόνο ημέρες έμειναν για να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας στην προνομιακή τιμή των 12 € ανά δρομέα για κάθε ατομικό αγώνισμα και 11€ ανά δρομέα για συμμετοχή στο αγώνισμα της σκυταλοδρομίας (Σκυταλοδρομία Ανδρών – Γυναικών – Μικτή).

Σε κάθε περίπτωση και μετά το πέρας της Early bird offer περιόδου, οι εγγραφές θα είναι ανοιχτές μέχρι την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021.

Οι οικονομικά ενήμεροι δρομείς θα ενημερώνονται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).

Οι ενδιαφερόμενοι αφού μπουν στην ειδική κατηγορία των εγγραφών, μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην φόρμα που δίνεται στη σελίδα και να επιλέξουν το αγώνισμα όπου επιθυμούν.

Ακόμα, θα ορίζουν και το σημείο παραλαβής του πακέτου συμμετοχής από τα 7 διαθέσιμα που προσφέρονται από την διοργάνωση.

Μετά την πάροδο της ημερομηνίας η εγγραφή ακυρώνεται αυτόματα, όπως και η προνομιακή τιμή!

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία.

Δικαίωμα συμμετοχής στο 7ο Lycabettus Run θα έχουν μόνο όσοι έχουν πληρώσει το σχετικό αντίτιμο του αγωνίσματος που επέλεξαν.

Οι εγγραφές του 7ου Lycabettus Run είναι διαθέσιμες μέσω:

  • Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά στην ειδική φόρμα εγγραφής που βρίσκεται στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης www.lycabettusrun.gr.
  • Εγγραφές πραγματοποιούνται και μέσω της πλατφόρμας  www.racefinder.gr

Μέρος από τα έσοδα κάθε εγγραφής, θα δοθεί μετά το τέλος του αγώνα, όπως κάθε χρόνο, για κοινωνικό σκοπό.

Ο αγώνας απευθύνεται σε δρομείς που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Για ανήλικους, είναι απαραίτητη η προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης συγκατάθεσης από τον γονέα ή κηδεμόνα του.

Οι αριθμοί και τα πακέτα συμμετοχής θα παραλαμβάνονται αυτοπροσώπως από τους εγγεγραμμένους δρομείς αποκλειστικά και μόνο από τα 7 παρακάτω σημεία, την Παρασκευή 26/02 και το Σάββατο 27/02 πριν τον αγώνα, σε ώρες που θα ανακοινωθούν άμεσα από την διοργάνωση. Τα σημεία θα επιλέγονται από τους δρομείς κατά την εγγραφή τους.

  • Lobby St. George Lycabettus Lifestyle Hotel |Αθήνα, Κλεομένους 2
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Αγία Παρασκευή, Λ. Μεσογείων 433
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Κηφισιά, Αργυροπούλου 4
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Κορυδαλλός, Ταξιαρχών 57
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Καλλιθέα, Βενιζέλου Ελευθερίου 163B (Λ. Θησέως)
  • Κατάστημα Outrun | Παλαιό Φάληρο, Mαρίνα Φλοίσβου,
  • Κατάστημα Top Cycles | Περιστέρι, Βασ. Αλεξάνδρου 72

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected]

x
Send this to a friend