Τρέξιμο και ενυδάτωση: Η σωστή στρατηγική

Έτσι θα διατηρηθείς σε αξιοπρεπές επίπεδο φυσικής κατάστασης μετά τα 40

Το να παραμένετε ενυδατωμένοι μοιάζει μια αρκετά απλή υπόθεση: απλά πρέπει πίνετε νερό όταν διψάτε, σωστά; Πράγματι, κανονικά δεν είναι τόσο περίπλοκο, ωστόσο όταν είστε δρομέας χρειάζεται κάποια στρατηγική.

Το σώμα αποτελείται κυρίως από νερό, οπότε είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζετε πόσο χρειάζεστε. Το νερό ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματός σας, μαλακώνει τις αρθρώσεις σας, βοηθά στην πέψη και πολλά άλλα. Όταν πίνετε αρκετά υγρά, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε την απόδοσή σας στο τρέξιμο και να αποφύγετε τις δυσάρεστες παρενέργειες της αφυδάτωσης, όπως οι πονοκέφαλοι, οι μυϊκές κράμπες και η κόπωση.

Οι ακόλουθες οι συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν να επιλέξετε πόσο νερό να πίνετε και πότε. Λάβετε υπόψη φυσικά πως το κάθε σώμα λειτουργεί διαφορετικά σε σχέση με τα υπόλοιπα, οπότε μπορεί να χρειαστεί κάποια δοκιμή προκειμένου να βρείτε τη σωστή στρατηγική ενυδάτωσης που σας αρμόζει.

Πόσο να πίνετε

Πόσο ακριβώς πρέπει να πίνετε μέσα στην ημέρα; Και πάλι, αυτό θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, όπως το μέγεθος του σώματός σας, το κλίμα στο οποίο ασκείστε και το ποσό που ασκείστε. Όπως και να έχει όμως, ένα καλό σημείο εκκίνησης είναι περίπου 11,5 ποτήρια για ενήλικες γυναίκες και 15,5 ποτήρια για ενήλικες άνδρες.

Αυτό ακούγεται πολύ (και είναι!), αλλά ευτυχώς, δεν είναι απαραίτητο να πίνετε μόνο νερό. Το γάλα, οι χυμοί και τα τσάι από βότανα μετράνε επίσης, καθώς και τα υγρά σε τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, σούπες και smoothies.

Καρπούζι: Ενυδάτωση, αποκατάσταση, ενέργεια και απόλαυση

Πριν το τρέξιμο

Στοχεύστε σε περίπου μισό λίτρο νερό τις ώρες που προηγούνται του τρεξίματος. Αν τα ούρα σας είναι διαυγή ή ανοιχτόχρωμα κίτρινα, πιθανότατα είστε καλά ενυδατωμένοι. Αν είναι πιο συμπυκνωμένα, πιείτε άλλο μισό λίτρο.

Κατά τη διάρκεια του τρεξίματος

Μερικές γουλιές νερού είναι πιθανώς αρκετές για το τρέξιμο που διαρκεί κάτω από μία ώρα, αλλά μόλις αρχίσετε να τρέχετε για περισσότερο από 60-90 λεπτά, θα χρειαστείτε περισσότερα υγρά, εκτός από ηλεκτρολύτες και υδατάνθρακες. Για μεγαλύτερα τρεξίματα ή όταν οι συνθήκες είναι ζεστές και υγρές, επιδιώξτε να πίνετε μέχρι να ξεδιψάσετε.

Να θυμάστε πως είναι σημαντικό να αποφύγετε την υπερβολική ενυδάτωση μόνο με νερό, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια επικίνδυνη ανισορροπία ηλεκτρολυτών που ονομάζεται υπονατριαιμία.

Για να υπολογίσετε πόσο νερό χάνετε ανά ώρα, ζυγιστείτε γυμνοί πριν και μετά από ένα τρέξιμο 60 λεπτών. Μην πιείτε τίποτα και μη χρησιμοποιήσετε την τουαλέτα κατά τη διάρκεια του τρεξίματος. Για κάθε κιλό σωματικού βάρους που χάνετε, μπορείτε να υπολογίσετε ότι χάσατε 16 ουγκιές νερού μέσω του ιδρώτα. Στόχος σας είναι να αντικαταστήσετε αυτή την ποσότητα κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση.

Η σωστή ενυδάτωση οδηγεί σε απώλεια βάρους

Μετά το τρέξιμο

Έπειτα από συνηθισμένη διαδρομή σας μπορείτε να φάτε και να πιείτε όπως θα κάνατε συνήθως και θα ανακάμψετε μια χαρά. Για ιδιαίτερα δύσκολες ή μεγάλες προσπάθειες, στοχεύστε να πιείτε μερικά ποτήρια υγρά μέσα σε μια ώρα μετά το τρέξιμο.

Συνεχίστε να εστιάζετε στο να πίνετε μέχρι να ξεδιψάσετε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε ηλεκτρολύτες με τη μορφή αθλητικών ποτών. Το επιπλέον νάτριο σε αυτά τα προϊόντα θα βοηθήσει το σώμα σας να κρατήσει κάποια επιπλέον υγρά. Αν θέλετε να επιταχύνετε την αποκατάσταση, είναι σημαντικό να επιλέγετε υγρά πέρα από το απλό νερό.

Διαβάστε επίσης: Κλειδί η ενυδάτωση για να πετύχουμε την μέγιστη αθλητική απόδοση

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Αντίστροφη μέτρηση για το Coast to Coast Race, μην το χάσεις!

Ο Σύλλογος δρομέων υγείας Ιεράπετρας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να διοργανώσει για 3η φορά ένα πολιτιστικό – τουριστικό δρώμενο μαζικού αθλητικού χαρακτήρα , όπως αρμόζει στις ιδέες και αρχές μας.

Στις 24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 θα πραγματοποιηθεί το Coast to Coast Race και οι προετοιμασίες για τον αγώνα βρίσκονται στην τελική ευθεία.

Οι εγγραφές συνεχίζονται κανονικά. Μην χάσεις την ευκαιρία να τρέξεις από από την Βόρεια πλευρά της Κρήτης στη Νότια και να ζήσεις μια μοναδική εμπειρία.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες και κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Μία αγωνιστική διαδρομή από τις ομορφότερες και πιο γραφικές στην πανέμορφη Ανατολική Κρήτη. Με εκκίνηση από την παραλία της Παχιάς Άμμου στο Βόρειο Κρητικό πέλαγος , διανύει το στενότερο σημείο της Κρήτης και με φόντο το εκθαμβωτικό φαράγγι του Χα, περνάει μέσα από το χωριό της Επισκοπής, κατευθύνεται προς το Πάνω Χωριό και στην συνέχεια κατηφορίζει στο Κάτω Χωρίο.

Ακολουθώντας τον κεντρικό δρόμο στρίβει και περνάει από το Κεντρί με τελικό προορισμό την πόλη της Ιεράπετρας. Φτάνοντας στην πόλη τα τελευταία 4 χιλιόμετρα είναι μια μικρή γνωριμία με την πόλη καθώς περνάει από τα πιο σημαντικά αξιοθέατά της και καταλήγει στο πάρκο Μίνως, αγγίζοντας πλέον το νότιο Κρητικό Πέλαγος (Λιβυκό πέλαγος) και έχοντας ολοκληρώσει μια διαδρομή που ενώνει την βόρεια με την νότια ακτή της Ανατολικής Κρήτης!

Δείτε περισσότερες πληροφορίες και κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Tsaritsani Trails: Στην τελική ευθεία οι εγγραφές

Λιγότερο από ένας μήνας απόμένει για το κλείσιμο των εγγραφών στους αγώνες Tsaritsani Trails που θα διεξαχθούν στις 7 Απριλίου 2024. Επιλέξτε μια από τις τρεις διαδρομές που σας ταιριάζουν,

Koukouli Trail 32 km
Louki trail 17 km
Alonaki trail 9 km
με βαθμολογία ITRA – International Trail Running Association .

Φυσικά δεν ξεχνάμε τούς μικρούς μας φίλους που θα λάβουν μέρος στον παιδικό αγώνα kids fun run απόστασης 1 χλμ.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend