Τρέξιμο και ενυδάτωση: Η σωστή στρατηγική

Έτσι θα διατηρηθείς σε αξιοπρεπές επίπεδο φυσικής κατάστασης μετά τα 40

Το να παραμένετε ενυδατωμένοι μοιάζει μια αρκετά απλή υπόθεση: απλά πρέπει πίνετε νερό όταν διψάτε, σωστά; Πράγματι, κανονικά δεν είναι τόσο περίπλοκο, ωστόσο όταν είστε δρομέας χρειάζεται κάποια στρατηγική.

Το σώμα αποτελείται κυρίως από νερό, οπότε είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζετε πόσο χρειάζεστε. Το νερό ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματός σας, μαλακώνει τις αρθρώσεις σας, βοηθά στην πέψη και πολλά άλλα. Όταν πίνετε αρκετά υγρά, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε την απόδοσή σας στο τρέξιμο και να αποφύγετε τις δυσάρεστες παρενέργειες της αφυδάτωσης, όπως οι πονοκέφαλοι, οι μυϊκές κράμπες και η κόπωση.

Οι ακόλουθες οι συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν να επιλέξετε πόσο νερό να πίνετε και πότε. Λάβετε υπόψη φυσικά πως το κάθε σώμα λειτουργεί διαφορετικά σε σχέση με τα υπόλοιπα, οπότε μπορεί να χρειαστεί κάποια δοκιμή προκειμένου να βρείτε τη σωστή στρατηγική ενυδάτωσης που σας αρμόζει.

Πόσο να πίνετε

Πόσο ακριβώς πρέπει να πίνετε μέσα στην ημέρα; Και πάλι, αυτό θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, όπως το μέγεθος του σώματός σας, το κλίμα στο οποίο ασκείστε και το ποσό που ασκείστε. Όπως και να έχει όμως, ένα καλό σημείο εκκίνησης είναι περίπου 11,5 ποτήρια για ενήλικες γυναίκες και 15,5 ποτήρια για ενήλικες άνδρες.

Αυτό ακούγεται πολύ (και είναι!), αλλά ευτυχώς, δεν είναι απαραίτητο να πίνετε μόνο νερό. Το γάλα, οι χυμοί και τα τσάι από βότανα μετράνε επίσης, καθώς και τα υγρά σε τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, σούπες και smoothies.

Καρπούζι: Ενυδάτωση, αποκατάσταση, ενέργεια και απόλαυση

Πριν το τρέξιμο

Στοχεύστε σε περίπου μισό λίτρο νερό τις ώρες που προηγούνται του τρεξίματος. Αν τα ούρα σας είναι διαυγή ή ανοιχτόχρωμα κίτρινα, πιθανότατα είστε καλά ενυδατωμένοι. Αν είναι πιο συμπυκνωμένα, πιείτε άλλο μισό λίτρο.

Κατά τη διάρκεια του τρεξίματος

Μερικές γουλιές νερού είναι πιθανώς αρκετές για το τρέξιμο που διαρκεί κάτω από μία ώρα, αλλά μόλις αρχίσετε να τρέχετε για περισσότερο από 60-90 λεπτά, θα χρειαστείτε περισσότερα υγρά, εκτός από ηλεκτρολύτες και υδατάνθρακες. Για μεγαλύτερα τρεξίματα ή όταν οι συνθήκες είναι ζεστές και υγρές, επιδιώξτε να πίνετε μέχρι να ξεδιψάσετε.

Να θυμάστε πως είναι σημαντικό να αποφύγετε την υπερβολική ενυδάτωση μόνο με νερό, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια επικίνδυνη ανισορροπία ηλεκτρολυτών που ονομάζεται υπονατριαιμία.

Για να υπολογίσετε πόσο νερό χάνετε ανά ώρα, ζυγιστείτε γυμνοί πριν και μετά από ένα τρέξιμο 60 λεπτών. Μην πιείτε τίποτα και μη χρησιμοποιήσετε την τουαλέτα κατά τη διάρκεια του τρεξίματος. Για κάθε κιλό σωματικού βάρους που χάνετε, μπορείτε να υπολογίσετε ότι χάσατε 16 ουγκιές νερού μέσω του ιδρώτα. Στόχος σας είναι να αντικαταστήσετε αυτή την ποσότητα κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση.

Η σωστή ενυδάτωση οδηγεί σε απώλεια βάρους

Μετά το τρέξιμο

Έπειτα από συνηθισμένη διαδρομή σας μπορείτε να φάτε και να πιείτε όπως θα κάνατε συνήθως και θα ανακάμψετε μια χαρά. Για ιδιαίτερα δύσκολες ή μεγάλες προσπάθειες, στοχεύστε να πιείτε μερικά ποτήρια υγρά μέσα σε μια ώρα μετά το τρέξιμο.

Συνεχίστε να εστιάζετε στο να πίνετε μέχρι να ξεδιψάσετε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε ηλεκτρολύτες με τη μορφή αθλητικών ποτών. Το επιπλέον νάτριο σε αυτά τα προϊόντα θα βοηθήσει το σώμα σας να κρατήσει κάποια επιπλέον υγρά. Αν θέλετε να επιταχύνετε την αποκατάσταση, είναι σημαντικό να επιλέγετε υγρά πέρα από το απλό νερό.

Διαβάστε επίσης: Κλειδί η ενυδάτωση για να πετύχουμε την μέγιστη αθλητική απόδοση

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Στις 08/02 κλείνουν οι εγγραφές για το 8ο Lycabettus Run

Η Οργανωτική Επιτροπή ενημερώνει ότι οι εγγραφές για συμμετοχή στην διοργάνωση θα είναι διαθέσιμες μέχρι και την Τετάρτη 08 Φεβρουαρίου 2023 στις 24:00.

Οι εγγραφές είναι διαθέσιμες μόνο μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης: www.lycabettusrun.gr στο ειδικό πεδίο εγγραφών.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία.

Πέρα από τις ατομικές συμμετοχές ενηλίκων διατίθενται και αντίστοιχες ομαδικές για γκρουπ 5 ατόμων και άνω. Οι ομαδικές εγγραφές απευθύνονται σε αθλητικούς συλλόγους, συλλόγους δρομέων, γυμναστήρια, εταιρείες, ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς, αλλά και απλές παρέες ανθρώπων που επιθυμούν να συμμετάσχουν ως ομάδα. Κατά την ομαδική εγγραφή ορίζεται ένας υπεύθυνος της ομάδας, ο οποίος εκπροσωπεί την ομάδα για διάφορα θέματα έναντι των διοργανωτών.

Αποστάσεις αγώνων

– Αγώνας Road (άσφαλτος) 5,5 χλμ

– Αγώνας Road (άσφαλτος) 11 χλμ

– Αγώνας Trail (κυρίως χωμάτινος) 4,5 χλμ

– Αγώνας Trail (κυρίως χωμάτινος) 9 χλμ

– Αγώνας Lycabettus Road Relay (άσφαλτος) 11 χλμ (Σκυταλοδρομία  2 x 5,5 χλμ)

– Αγώνας Lycabettus Trail Relay (άσφαλτος) 9 χλμ (Σκυταλοδρομία 2 x 4,5 χλμ)

Οι δρομείς επιλέγουν την γραμματεία παραλαβής από την διαδικασία των εγγραφών και η παραλαβή θα πραγματοποιείται μόνο το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023 στις αναφερόμενες ανά γραμματεία ώρες.

  • Lobby George Lycabettus Lifestyle Hotel |Αθήνα, Κλεομένους 2 – 10:00 17:00
  • Κατάστημα RUNDOME|  Κέντρο Αθήνας, Μητροπόλεως 76   – 10:00 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Αγία Παρασκευή, Λ. Μεσογείων 433   – 10:00 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Κηφισιά, Αργυροπούλου 4   – 10:00 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Κορυδαλλός, Ταξιαρχών 57   – 10:00 17:00
  • Κατάστημα Outrun | Παλαιό Φάληρο, Mαρίνα Φλοίσβου – 10:00 17:00
  • Κατάστημα Top Cycles | Περιστέρι, Βασ. Αλεξάνδρου 72 – 10:00 15:00
  • Φαρμακείο ΚΑΤΡΗ | Γλυφάδα, Γούναρη 227 & Ηφαίστου – 10:00 – 17:00

Το 8ο Lycabettus Run τελεί Υπό την Αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και προβάλετε μέσα από τα κανάλια του Visit Greece. Επίσης τελεί Υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Αθηναίων και του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (Π.Σ.Α.Τ.).

Αποτελεί διοργάνωση και υλοποιείτε από την My Sportevent, με την αμέριστη υποστήριξη του St. George Lycabettus Lifestyle Hotel.

Περισσότερες πληροφορίες:

Site: www.lycabettusrun.gr

Facebook Page: www.facebook.com/lycabettusrun

Instagram: https://www.instagram.com/lycabettusrun/

Στις 19 Φεβρουαρίου 2023 τρέχουμε στην κορυφή της πόλης!! Run the Hill

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Άνοιξαν οι εγγραφές στο No Finish Line με προσφορά -50%

Το No Finish Line πιστό στο ανοιξιάτικο ραντεβού του επιστρέφει στην Αθήνα το ερχόμενο Μάϊο (17-21) στη μοναδική Αγορά Καλατράβα στο ΟΑΚΑ.

Ο μεγαλύτερος φιλανθρωπικός αγώνας του κόσμου αφιερωμένος στο «Μαζί για το Παιδί», στον οποίο συμμετέχουν κάθε χρόνο χιλιάδες ευαισθητοποιημένοι πολίτες, αθλητές και αθλούμενοι, σύλλογοι και σχολεία, οργανισμοί και εταιρείες, ανοίγει σήμερα τις εγγραφές για 10.000 θέσεις.

Οι διοργανωτές καλούν για 7η συνεχόμενη χρονιά τον κόσμο να στηρίξει το μοναδικό στο είδος του αγώνα, συμμετέχοντας και καταγράφοντας χιλιόμετρα είτε τρέχοντας είτε περπατώντας, ετοιμάζοντας όπως κάθε πολλές παράλληλες δράσεις και εκδηλώσεις, χάρη στις οποίες το No Finish Line πέραν του φιλανθρωπικού του χαρακτήρα, έχει καθιερωθεί και ως το κορυφαίο αθλητικό-κοινωνικό-ψυχαγωγικό γεγονός της χρονιάς.

Οι εγγραφές για τον αγώνα του Μαίου 2023 άνοιξαν για τον 100ωρο φιλανθρωπικό αγώνα με πενθήμερη προσφορά εγγραφής -50% (έως και 3 Φεβρουαρίου). Οι εγγραφές άνοιξαν επίσης και για τους δύο αγωνιστικούς υπερμαραθωνίους 100 και 24 ωρών. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι ανεξαιρέτως, σε έναν αγώνα όπου το κάθε χιλιόμετρο μετράει!

Για την εγγραφή σας επισκεφτείτε την ιστοσελίδα nflathens.com και επιλέξτε τον αγώνα που επιθυμείτε να συμμετέχετε εφόσον έχει ανοίξει η διαδικασία εγγραφής για το συγκεκριμένο αγώνισμα.

Ακολουθήστε το No Finish Line Athens:

https://www.facebook.com/NoFinishLineAthens

https://www.instagram.com/nflathens/

https://twitter.com/NFLAthens

Επικοινωνήστε με το No Finish Line Athens: [email protected]

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend