Τροφές που μας βοηθούν να έχουμε δυνατά οστά

Η υγεία των οστών μας είναι ένα από τα πράγματα που συνηθίζουμε να υποτιμάμε αλλά καλό είναι να προσέχουμε. Η οστεοπόρωση άλλωστε είναι μια αρκετά διαδεδομένη ασθένεια και οφείλουμε να προνοούμε ώστε να μην την αντιμετωπίσουμε κάποια στιγμή.

Οι διατροφικές μας συνήθειες παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην καλή υγεία των οστών μας.

Ακολουθούν τροφές που το να τις τρώμε όσο πιο συχνά μπορούμε μας βοηθάει στο να διατηρούμε τα οστά μας σε καλή κατάσταση:

Σολομός

Ο σολομός αποτελεί ένα από τα ψάρια που είναι υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και ως εκ τούτου απόλυτα ωφέλιμος για τα οστά. Η βιταμίνη D που συναντάται σε αφθονία στον σολομό εξάλλου είναι ιδιαίτερα σημαντική για την προαγωγή της απορρόφησης ασβεστίου και όλοι οι ειδικοί συνιστούν πως οι ενήλικες κάτω των 70 ετών πρέπει να παίρνουν περίπου 600 διεθνείς μονάδες βιταμίνης D. Περίπου δηλαδή 113 γραμμάρια μαγειρεμένου σολομού!

Παίζει ρόλο όντως ο καιρός όταν πονάνε τα κόκαλά σας;

Κρεμμύδια

Οι τύποι πολυφαινολών που περιέχει το κρεμμύδι το καθιστούν μια τροφή με πολύ μεγάλες δυνατότητες αναφορικά με τη προστασία των τροφών. Μάλιστα, σύμφωνα με μια έρευνα που έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό Menopause, οι γυναίκες που καταναλώνουν κρεμμύδια κάθε μέρα έχουν 5% περισσότερο οστική μάζα από εκείνες που τρώνε μόλις μια φορά το μήνα!

Καρύδια

Τροφή πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά και ως εκ τούτου χρήσιμα για την υγιεινή των οστών, τα καρύδια δεν θα μπορούσαν να λείπουν από μια τέτοια λίστα. Όπως έχει διαπιστωθεί άλλωστε από διάφορες έρευνες, όσοι ακολουθούν μια διατροφή που περιέχει υψηλές ποσότητες καρυδιών έχουν αποδεδειγμένα μικρότερη οστική απώλεια σε σχέση με όσους δεν το κάνουν.

Δαμάσκηνα

Πέντε με έξι δαμάσκηνα την ημέρα αποτρέπουν για τα καλά την απώλεια οστικής μάζας. Μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο και διενεργήθηκε τόσο πάνω σε ζώα όσο και σε ανθρώπους, επιβεβαίωσε και με το παραπάνω το συγκεκριμένο συμπέρασμα.

Διαβάστε επίσης: Ασβέστιο και τραυματισμοί: Λαμβάνετε αρκετό; Κάντε το τεστ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γιατί πρέπει να αποφεύγετε τις συσκευασμένες σαλάτες;

Γιατί θα πρέπει να αποφεύγετε τις συσκευασμένες σαλάτες; Photo by Jeffrey Betts on Unsplash

Είναι θρεπτικές, είναι υγιεινές αλλά καλύτερα να τις φτιάχνετε μόνοι σας. Ο λόγος για τις σαλάτες, τις οποίες λόγω χρόνου αποφεύγουμε να φτιάξουμε οι ίδιοι και δεν είναι λίγες οι φορές που τις αγοράζουμε έτοιμες από τα Super Market.

Οι σαλάτες συχνά γίνονται η αιτία για ένα επεισόδιο τροφικής δηλητηρίασης. Όταν μάλιστα η σαλάτα είναι συσκευασμένη, ο κίνδυνος αυξάνεται θεαματικά, προειδοποιούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Λέστερ και πρέπει να τους ακούσουμε και μάλιστα πολύ προσεκτικά.

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησαν οι ερευνητές, η συσκευασία στην οποία τοποθετείται η σαλάτα διευκολύνει την ανάπτυξη μικροβίων όπως η σαλμονέλα. Το υγρό περιβάλλον της σακούλας σε συνδυασμό με τα συστατικά που απελευθερώνουν τα κομμένα λαχανικά κάνουν τις συνθήκες ιδανικές για να πολλαπλασιαστούν και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα οι παθογόνοι μικροοργανισμοί.

Ήταν ήδη γνωστό από παλαιότερες έρευνες ότι τα λαχανικά κουβαλούν βακτήρια, ωστόσο η νέα μελέτη επισημαίνει ότι η συσκευασία κάνει τα πράγματα χειρότερα. Οι ερευνητές δήλωσαν σοκαρισμένοι από τον ρυθμό ανάπτυξης των βακτηρίων, σύμφωνα με το BBC, ακόμη κι όταν η συσκευασμένη σαλάτα φυλάσσεται στο ψυγείο.

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Applied and Environmental Microbiology, αναφέρει ότι 100 βακτήρια σαλμονέλας αυξάνονται σε 100.000 μέσα σε πέντε ημέρες. «Αυτή η δόση είναι υπεραρκετή για να προκληθεί λοίμωξη» σχολιάζει η Δρ Πρίμροουζ Φρίστοουν από το Τμήμα Κλινικής Μικροβιολογίας του Πανεπιστημίου του Λέστερ.

Η σαλμονέλα φάνηκε να ευδοκιμεί ιδιαίτερα στις συσκευασίες που περιείχαν σπανάκι, ενώ το βακτήριο εσερίχια κόλι αναπτύχθηκε ευκολότερα στη ρόκα.

Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν;

Η μία λύση και η πιο ριζοσπαστική είναι να προτιμούμε τα φρέσκα άκοπα λαχανικά, τα οποία θα πρέπει να αποθηκεύουμε σε χάρτινες σακούλες μέσα στο ψυγείο μας.

Η δεύτερη είναι ακόμα και όταν αγοράσουμε σαλάτα σε πλαστική ή νάιλον συσκευασία να βλέπουμε την ημερομηνία παραγωγής και αν είναι δυνατόν να την καταναλώνουμε την ίδια μέρα.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί τρώω σαλάτες και παχαίνω;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Το κοιλιακό λίπος είναι πιο επικίνδυνο για τους αδύνατους!

Το λίπος στην κοιλιά αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για τους αδύνατους. Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος από αυτόν που ισχύει για τα υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Annals of Internal Medicine.

Ερευνητές με επικεφαλής τον Φρανσίσκο Λόπεζ-Χιμένεθ, καθηγητή Ιατρικής στην Κλινική Μάγιο, στο Ρότσεστερ της Μινεσότα, εξέτασαν δεδομένα που αφορούσαν περίπου 15.000 άτομα, τα οποία παρακολούθησαν για 14 χρόνια.

Οι γιατροί έλαβαν υπόψη τον Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) και την αναλογία μέσης-ισχίων και συσχέτισαν αυτούς τους δείκτες με τους πρόωρους θανάτους.

Τα άτομα με φυσιολογικό βάρος που είχαν παραπανίσιο κοιλιακό λίπος είχαν την χειρότερη επιβίωση, ανεξάρτητα από το αν ο ΔΜΣ ήταν χαμηλός ή υψηλός. Μάλιστα εκείνοι που κινδύνευαν περισσότερο ήταν οι αδύνατοι άντρες με μεγάλη περίμετρο μέσης. Οι άνδρες αυτοί είχαν 87% περισσότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους στη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης, κίνδυνος διπλάσιος από αυτόν που αφορούσε τους υπέρβαρους και τους παχύσαρκους συνομηλίκους τους.

Στις γυναίκες, η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά αύξανε 50% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου στις αδύνατες, σε σχέση με τις γυναίκες που είχαν ομοιογενή κατανομή λίπους στο σώμα τους. Ο κίνδυνος ήταν 32% αυξημένος όταν οι αδύνατες γυναίκες με αρκετό κοιλιακό λίπος συγκρίθηκαν με υπέρβαρες και παχύσαρκες συνομίληκες.

Το λίπος της κοιλιάς και ο ΔΜΣ

«Το λίπος στην κοιλιά είναι κακό λίπος», ανέφερε Πολ Πουάριερ από το Ίδρυμα Καρδιολογίας του Πανεπιστημίου Λαβάλ, στο Κεμπέκ, ο οποίος σχολίασε τη μελέτη. «Έχει θετική συσχέτιση με την αυξημένη χοληστερίνη, τη φλεγμονή, την καρδιοπάθεια, το εγκεφαλικό και τον διαβήτη τύπου 2. Όταν κάποιος έχει λίπος στην κοιλιά, είναι πολύ χειρότερο απ’ ό,τι αν είχε λίπος στους γοφούς. Αν το σωματικό βάρος είναι φυσιολογικό αλλά η περίμετρος της μέσης ξεπερνάει τα 100 εκατοστά για τον άνδρα και τα 85 εκατοστά για τη γυναίκα, σημαίνει ότι στην πραγματικότητα υπάρχει παχυσαρκία. Με άλλα λόγια, μπορεί ένας άνθρωπος από πλευράς βάρους να είναι φυσιολογικός και από πλευράς περιμέτρου μέσης παχύσαρκος. Σε μια τέτοια περίπτωση η υγεία του κινδυνεύει περισσότερο».

Αξίζει να αναφερθεί ότι μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι ο Δείκτης Μάζας Σώματος αποτυγχάνει σε αρκετές περιπτώσεις να υποδείξει την παχυσαρκία κι έτσι είναι ουσιαστικά αναξιόπιστος. Όπως δείχνει και η παρούσα μελέτη, τη μέτρηση της περιμέτρου μέσης είναι ένας πολύ καλύτερος δείκτης της παχυσαρκίας.

Διαβάστε επίσης: Έτσι “έκαψε” το μισό σωματικό του λίπος σε 10 εβδομάδες!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend