Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

Τα γεύματα με βάση τα όσπρια όπως είναι τα φασόλια και τα μπιζέλια (αρακάς) προκαλούν μεγαλύτερη μείωση της όρεξης από τα γεύματα με βάση το κρέας όπως είναι το χοιρινό και το μοσχάρι, σύμφωνα με μελέτη του Τμήματος Διατροφής, Άσκησης και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Food & Nutrition έδειξε ότι κατανάλωση οσπρίων μπορεί να βοηθήσει στο αδυνάτισμα.

Πολλές σύγχρονες διαιτητικές συστάσεις ενθαρρύνουν την υψηλή κατανάλωση πρωτεϊνών διότι βοηθούν στην απώλεια βάρους ή αποτρέπουν την απώλεια μυϊκής μάζας λόγω ηλικίας. Επιπλέον, συνιστάται η κατανάλωση περισσότερων φυτικών πρωτεϊνών όπως είναι τα φασόλια και τα μπιζέλια που ανήκουν στα όσπρια και λιγότερες ζωικές πρωτεΐνες καθώς οι τελευταίες α) συνοδεύονται από κορεσμένα λιπαρά και β) η παραγωγή κρέατος σημαίνει μεγαλύτερη επιβάρυνση για το κλίμα από την καλλιέργεια λαχανικών.

Μέχρι σήμερα, λίγα είναι γνωστά για το πως τα όσπρια μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους αλλά η παρούσα μελέτη βρήκε ότι τα λαχανικά υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες προκαλούν μεγαλύτερο κορεσμό της πείνας από το κρέας διότι περιέχουν όχι μόνο πρωτεΐνες αλλά και φυτικές ίνες.

Έτσι θα κάνετε υγιεινή διατροφή με μικρό κόστος

Η μελέτη έδειξε ότι το πλούσιο σε πρωτεΐνες γεύμα με βάση τα φασόλια και τα μπιζέλια προκάλεσε μεγαλύτερο κορεσμό της πείνας από ένα πλούσια σε πρωτεΐνες γεύμα με βάση το μοσχάρι και το χοιρινό κρέας (τα γεύματα παρείχαν τις ίδιες θερμίδες).

Αυτή ήταν η πρώτη μελέτη που συνέκρινε την επίδραση των οσπρίων στην όρεξη σε σχέση με το κρέας. Να σημειωθεί ότι το λαχανικό που έχει περισσότερο ερευνηθεί είναι η σόγια, η οποία περιέχει σημαντική ποσότητα πρωτεϊνών.

Όσπρια και αίσθημα πληρότητας

Στη μελέτη, 43 άνδρες μέσης ηλικίας 24,4 ετών, σερβίρονταν τρία διαφορετικά γεύματα των οποίων το βασικό μέρος ήταν είτε φασόλια/αρακάς είτε μοσχάρι/χοιρινό κρέας. Τα γεύματα αυτά δίνονταν στους συμμετέχοντες ως πρωινό μαζί με 300 ml νερό και ζύγιζαν 591 γραμμάρια το καθένα παρέχοντας 836 θερμίδες.

Το πρώτο γεύμα ήταν υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη από κρέας (19% πρωτεΐνες, 53% υδατάνθρακες, 28% λίπος και 6 γραμμάρια φυτικές ίνες ανά 100 γραμμάρια γεύματος).
Το δεύτερο γεύμα ήταν υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη από όσπρια (19% πρωτεΐνες, 53% υδατάνθρακες, 28% λίπος και 25 γραμμάρια φυτικές ίνες ανά 100 γραμμάρια γεύματος).
Και το τρίτο γεύμα ήταν χαμηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη από όσπρια (9% πρωτεΐνες, 62% υδατάνθρακες, 28% λίπος και 10 γραμμάρια φυτικές ίνες ανά 100 γραμμάρια γεύματος).
Το αποτέλεσμα ήταν πως όταν οι συμμετέχοντες έτρωγαν το πλούσιο σε φυτική πρωτεΐνη γεύμα βασισμένο σε φασόλια και μπιζέλια, είχαν τον μεγαλύτερο κορεσμό της πείνας και κατανάλωναν 12-13% λιγότερες θερμίδες στο επόμενο γεύμα τους, συγκριτικά με το αν είχαν φάει το γεύμα με βάση το κρέας ή το γεύμα με βάση τα όσπρια χαμηλών πρωτεϊνών. Με άλλα λόγια, το γεύμα που βασίζονταν στα όσπρια αλλά περιελάμβανε λιγότερες πρωτεΐνες προκάλεσε περίπου τον ίδιο κορεσμό της πείνας με το γεύμα που βασίζονταν στο κρέας.

14 τρόφιμα που βρίσκεις παντού και κρατάνε χρόνια!

“Το πλούσιο σε πρωτεΐνες γεύμα που αποτελούνταν από όσπρια περιείχε σημαντικά περισσότερες φυτικές ίνες από το πλούσιο σε πρωτεΐνες γεύμα κρέατος, και αυτό ήταν που πιθανότατα συνέβαλε στην αύξηση του αισθήματος κορεσμού της πείνας”, δήλωσε η Anne Raben, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης και επικεφαλής της μελέτης.

Η μελέτη έδειξε επίσης ότι ένα πλούσιο σε πρωτεΐνες γεύμα από φασόλια και μπιζέλια ήταν γευστικό και νόστιμο όσο το πλούσιο σε πρωτεΐνες γεύμα με βάση το μοσχάρι και το χοιρινό κρέας.

“Το συμπέρασμα είναι κάπως αντίθετο με την ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι κάποιος θα πρέπει να καταναλώνει μια μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης επειδή έτσι μειώνει περισσότερο την όρεξη. Μπορεί κάποιος να τρώει ένα πλούσιο σε φυτικές ίνες γεύμα με λιγότερες πρωτεΐνες και να επιτύχει την ίδια αίσθηση πληρότητας. Ενώ χρειάζονται περισσότερες μελέτες για μια οριστική απόδειξη, φαίνεται ότι τα γεύματα με βάση τα όσπρια -και ειδικότερα τα φασόλια και τα μπιζέλια- μπορούν να λειτουργήσουν ως μακροπρόθεσμη βάση  μιας δίαιτας με σκοπό το αδυνάτισμα”, είπε η καθηγήτρια Raben.

Διαβάστε επίσης: Τα όσπρια κερδίζουν τη… μάχη κατά του λίπους!

Πηγή: Meals based on vegetable protein sources (beans and peas) are more satiating than meals based on animal protein sources (veal and pork) – a randomized cross-over meal test study.

Previous ArticleNext Article

5 εξαιρετικές τροφές που τρώμε λάθος και χάνουμε τα οφέλη τους

Φρούτα, λαχανικά και σπόροι αποτελούν κάποια από τα συστατικά μιας σωστής διατροφής. Για να καταφέρουμε, ωστόσο, να απολαύσουμε τα οφέλη τους για τον οργανισμό και την υγεία μας, πρέπει να τα τρώμε και σωστά.

Πολλές φορές δεν το καταφέρνουμε, κυρίως γιατί δεν γνωρίζουμε και έτσι… απομυθοποιούμε τα τρόφιμα και τις ιδιότητές τους, θεωρώντας ότι δεν μας προσφέρουν τίποτα από αυτά που… υπόσχονται.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό, όχι μόνο να γνωρίζουμε ποιες είναι οι καλές τροφές, αλλά και τον τρόπο που πρέπει να τις καταναλώνουμε.

Δείτε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Οικονομικά superfoods που βρίσκεις παντού

Λιναρόσπορος

Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες, Ω-3 λιπαρά οξέα και λιγνάνες, όμως δεν πρέπει να καταναλώνεται ολόκληρος αφού έτσι ο οργανισμός δεν μπορεί να τον μεταβολίσει. Οπότε καλύτερα να το, τρίβεται σε smoothies, σαλάτες ή γιαούρτι.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο παρέχει σημαντική ποσότητα βιταμίνης C, χλωροφύλλης και αντιοξειδωτικών, και ο καλύτερο τρόπος να αφομοιώσουμε όλα αυτά τα καλά συστατικά είναι να το μαγειρέψουμε στον ατμό και όχι να το βράσουμε.

Φράουλες

Αποφεύγετε να κόβετε τις φράουλες ή τουλάχιστον όχι πολλές φορές γιατί η βιταμίνη C που διαθέτουν είναι ευαίσθητη στο φως και το οξυγόνο.

Τι είναι το υγρό που βρίσκεται στην επιφάνεια του γιαουρτιού;

Γιαούρτι

Το υγρό που υπάρχει συνήθως στην επιφάνεια του γιαουρτιού όταν ανοίγετε το κεσεδάκι, μην το πετάτε αλλά ανακατέψτε το με το γιαούρτι. Αυτό το υγρό λέγεται ορό γάλακτος και περιέχει πρωτεΐνη και βιταμίνη Β12, καθώς και μέταλλα όπως το ασβέστιο και ο φώσφορος.

Ντομάτα

Η ντομάτα είναι πούσια σε λυκοπένιο, η φυτοχημική ουσία που προστατεύει από καρδιακά και καρκίνο, και για να την απορροφήσει ο οργανισμός μας θα πρέπει η ντομάτα να μαγειρεύεται σε μέτρια θερμοκρασία.

Διαβάστε επίσης: Η “κακή περουβιανή” που δίνει ενέργεια σε όσους αθλούνται

Τρία θαυματουργά βότανα για καλύτερη υγεία!

Στο BetterVita.gr, το ηλεκτρονικό κατάστημα / πρατήριο κορυφαίου παραγωγού φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής και καλλυντικών στην Ελλάδα της Amhes Astra Medical Hellas, συναντήσαμε το Immune’sTonic από την σειρά BioTonics.

Ένα φυσικό συμπλήρωμα διατροφής, με καινοτόμα σύνθεση από 3 θαυματουργά βότανα, Σαμπούκο, το Γανόδερμα (ή ρέισι) και  Εχινάκεια που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, προσφέρουν αντιοξειδωτική δράση και συνδράμουν την γενικότερη υγεία.

Immunes tonic, 3 ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΑ ΒΟΤΑΝΑ

Το Immune’s Tonic  θα το βρείτε αποκλειστικά στο BetterVita.gr μόνο στα 7,90 € (30 κάψουλες) που με την μοναδική προσφορά 1+1 ΔΩΡΟ θα σας βοηθήσει στην αντιμετώπιση των ιώσεων και της γρίπης τώρα που ο χειμώνας δείχνει τα δόντια του.

Eτσι ενισχύουμε την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού!

Σαμπούκος

Τα πολύτιμα συστατικά του

Είναι πλούσιος σε βιταμίνες Α, B, C, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, αμινοξέα και σε πλήθος φυτοχημικών ουσιών (βετουλίνη, φλαβονοειδή, ανθοκυανίνες, γλυκοσίδια, τανίνες, κουερσετίνη, ρουτίνη και β-καροτίνη). Οι φυτοχημικές αυτές ουσίες βρίσκονται στα άνθη και στον καρπό του και έχουν αντιιική και αντιοξειδωτική δράση.

Πώς μας ωφελεί

Ανοσοποιητικό: Χάρη στις ανθοκυανίνες που περιέχει, συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού. Επιπλέον, εμποδίζει τη δημιουργία ελεύθερων ριζών, οι οποίες μεταξύ άλλων προκαλούν βλάβες στα κύτταρα, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων.

Αναπνευστικό / Καρδιά / Δέρμα / Μάτια / Κρυολογήματα

Ρέισι ή Γανόδερμα

Το Ganoderma lucidum ή Reishi ή Mannetake που σημαίνει μανιτάρι της αθανασίας.

Τα πολύτιμα συστατικά του

Το Γανόδερμα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολυσακχαρίτες, στεροειδή, λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες / πεπτίδια και ιχνοστοιχεία και το ευρύ φάσμα των ενώσεων τριτερπενοειδή (γανοντερικό οξύ, λουσιντεμικό οξύ, μεθυλο-γανοντερικό οξύ).

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Αυτό συμβαίνει μέσω της ενίσχυσης των λευκών αιμοσφαιρίων. Ταυτόχρονα, αυξάνει το επίπεδο των αντιοξειδωτικών στο σώμα που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Εχινάκεια

Τα πολύτιμα συστατικά της

Όπως και άλλα βότανα, τα οφέλη της προέρχονται από μία ποικιλία θρεπτικών ουσιών που περιέχει, τα οποία περιλαμβάνουν πολυσακχαρίτες, αλκυλαμίδια, φλαβονοειδή, πολυφαινόλες, βιταμίνη C, σελήνιο και ψευδάργυρο.

Τα οφέλη;

#1: Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

#2: Μειώνει τις κοκκινίλες και το πρήξιμο

#3: Προωθεί την σωστή λειτουργία των κυττάρων

#4: Διευκολύνει τη μεταφορά του οξυγόνου

#5: Συμβάλλει στην άνω αναπνευστική λειτουργία

#6: Έχει αντιοξειδωτική δράση

Απολαύστε για πρώτη φορά στην Ελλάδα επώνυμα, ποιοτικά, προσιτά και χρήσιμα για τον οργανισμό προϊόντα κατευθείαν από τον παραγωγό!

Αποκλειστικά στο www.bettervita.gr 

Τηλέφωνο:  211 012 3575, ωράριο 08:00 έως 16:00.

x
Send this to a friend