14 τρόφιμα που βρίσκεις παντού και κρατάνε χρόνια!

Photo by Free To Use Sounds on Unsplash

Υπάρχουν τρόφιμα που μπορείτε να βρείτε οπουδήποτε, τα οποία κρατάνε χρόνια αν τα συντηρήσετε με τον σωστό τρόπο.

Η αγορά τους, μπορεί να σας κρατήσει αρκετό καιρό σπίτι και να σας εξοικονομήσει χρήματα. Δείτε ποια είναι αυτά παρακάτω:

Αρωματικά βότανα

Θυμάρι, ρίγανη, δεντρολίβανο και άλλα βότανα όταν είναι φρέσκα, κρατούν στην κατάψυξη για ένα ολόκληρο χρόνο. Αποξηραμένα κρατούν και περισσότερο, αρκεί να είναι κλεισμένα καλά σε γυάλινα βάζα.

Κατεψυγμένα φρούτα

Μπορείτε να επιλέξετε ανανά, φράουλες, διάφορα μούρα και να τα χρησιμοποιείτε είτε για γλυκά, για smoothies, ακόμα και για να τα φάτε όπως είναι. Στην τελευταία περίπτωση δώστε τους το χρόνο που χρειάζεται για να ξεπαγώσουν φυσικά. Τα φρούτα κρατάνε τουλάχιστον ένα χρόνο.

Τροφές που δεν ξέρετε ότι συντηρούνται στην κατάψυξη!

Κατεψυγμένα λαχανικά

Αρακάς, αγκινάρες, καλαμπόκι, φασολάκια και άλλα λαχανικά μπορούν να μείνουν τουλάχιστον δύο χρόνια στην κατάψυξη χωρίς να αλλοιωθεί η γεύση τους.

Βούτυρα από ξηρούς καρπούς

Το φυστικοβούτυρο είναι το πιο διάσημο, αλλά πλέον στα σούπερ μάρκετ βρίσκει κανείς βούτυρο από κάσιους, από καρύδια και από φουντούκια. Εκτός από πολύ θρεπτικές τροφές, μπορούν να διατηρηθούν σε θερμοκρασία δωματίου και αν δεν τα έχουμε ανοίξει για τουλάχιστον δύο χρόνια.

Τουρσί

Από αγγουράκι μέχρι καρότα και πιπεριές φλωρίνης, τα τουρσιά μπορούν να μείνουν για τουλάχιστον δύο χρόνια στο ντουλάπι μας και να μην παραπονεθούν. Κρατάνε και αρκετό καιρό μετά το άνοιγμά τους, μέσα στο ψυγείο.

Ξηροί καρποί

Οι περισσότεροι ξηροί καρποί όταν είναι κλεισμένοι σε γυάλινο βαζάκι χωρίς να παίρνουν αέρα, μπορούν να κρατήσουν ακόμα και δύο χρόνια.

Όσπρια σε κονσέρβα

Τα φασόλια που βρίσκονται σε κονσέρβες έτοιμα μαγειρεμένα στα ράφια των Super Market αντέχουν ακόμα και τρία χρόνια. Δείτε τις ημερομηνίες παραγωγής και λήξης. Υπάρχουν και μαυρομάτικα και ρεβύθια.

Αυτά είναι τα τρία πιο επικίνδυνα τρόφιμα στον κόσμο

Παστά ψάρια και τόνος σε κονσέρβα

Ο τόνος, οι σαρδέλες και άλλα παστά ψάρια, μπορούν να κρατήσουν για πάνω από δύο χρόνια στο ντουλάπι μας.

Ξύδι

Το ξύδι και το βαλσάμικο μπορούν αν είναι κλειστές οι συσκευασίες τους να παραμείνουν τουλάχιστον 4 χρόνια στο σπίτι σας χωρίς να χαλάσουν.

Όσπρια

Ένας καλός τρόπος να συντηρήσει κανείς όλα τα ξερά όσπρια, είναι να τα αφήσει μέσα στη συσκευασία τους και ανάμεσα τους μέσα στο ντουλάπι να βάλει μερικά δαφνόφυλλα. Ακόμα και αν υπάρχει μια μικρή τρύπα, η δάφνη δεν θα αφήσει το έντομο να πλησιάσει. Με αυτόν τον τρόπο, θα τα θυμηθείτε κάποια στιγμή στη μετακόμιση.

Μαύρη ζάχαρη

Καλά κλεισμένη μέσα σε ένα βάζο, η μαύρη ζάχαρη μπορεί να κρυσταλλώνει κάποιες φορές, αλλά δεν χαλάει και αντέχει για τουλάχιστον 3 χρόνια. Φυσικά ελέγχουμε πάντα πριν χρησιμοποιήσουμε.

Αλάτι

Δεν χαλάει με τίποτα αν δεν πάρει μέσα υγρασία. Το αλάτι είναι έτσι κι αλλιώς ένα εξαιρετικό φυσικό συντηρητικό τροφίμων.

Αυτές είναι οι 18 πιο εθιστικές τροφές!

Ρύζι

Αν αποθηκεύσετε το ρύζι σας σε ένα ξηρό και δροσερό μέρος, δεν χαλάει ποτέ και οποιαδήποτε στιγμή θα μπορείτε να απολαύσετε ένα ριζότο, μια σούπα ή ένα πιλάφι.

Μέλι

Το μέλι, ειδικά αν είναι καλής ποιότητας, δεν αλλοιώνεται στο χρόνο. Ένα μυστικό είναι να μην χρησιμοποιείτε το ίδιο μαχαίρι με αυτό που αλείψατε το ψωμί σας με βούτυρο και το μην τρώτε δεύτερη κουταλιά με το ίδιο κουτάλι. Ίχνη βουτύρου ή το σάλιο σας θα κάνει το μέλι να αλλοιωθεί. Διαφορετικά, ποτέ…

Διαβάστε επίσης: Τροφές που δεν πρέπει να βάζετε στο φούρνο μικροκυμάτων

Previous ArticleNext Article

Φραγκοστάφυλο: Γιατί είναι καλοκαιρινό superfood;

Γράφει η Τόνια Καραγιάννη*

Tα φραγκοστάφυλα είναι μικρά, θρεπτικά φρούτα που προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία.

Οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές ποικιλίες, Ribes uva-crispa και Ribes hirtellum αντίστοιχα, είναι οι πιο συνηθισμένοι τύποι. Και οι δύο σχετίζονται στενά με τις μαύρες, κόκκινες και λευκές σταφίδες.

Οι καρποί του φραγκοστάφυλου είναι μικροί και, το χρώμα μπορεί να είναι πράσινο, κίτρινο-λευκό, ροζ, κόκκινο ή σκούρο μοβ. Η γεύση τους ποικίλλει από στυφή έως γλυκιά.

Το φραγκοστάφυλο θεωρείται superfood καθώς είναι πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία. Η βιταμίνη C που περιέχει, είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και ζωτικής σημασίας για το νευρικό και το ανοσοποιητικό σύστημα αλλά, και το δέρμα. Η βιταμίνη Β5 είναι απαραίτητη για τη δημιουργία λιπαρών οξέων, ενώ η βιταμίνη Β6, την οποία πολλά ένζυμα και κύτταρα στο σώμα μας χρειάζονται για να δράσουν, βοηθάει στη μετατροπή των τροφίμων σε ενέργεια. Ο χαλκός είναι σημαντικός για την καρδιά, τα αιμοφόρα αγγεία, το ανοσοποιητικό σύστημα και τον εγκέφαλο. Το μαγγάνιο υποστηρίζει το μεταβολισμό, τον σχηματισμό οστών, την αναπαραγωγή και την ανοσοαπόκριση, ενώ το κάλιο είναι απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία των κυττάρων. Τα φλαβονοειδή και οι ανθοκυανίνες που περιέχονται στα φραγκοστάφυλα, ασκούν ευεργετική δράση κατά του καρκίνου, της γήρανσης, της φλεγμονής και των νευρολογικών ασθενειών.

Θρεπτική Αξία % RDA
Ενέργεια 44 kcal 2
Υδατάνθρακες 10,2 g 8
Πρωτεϊνη 0,9 g 1,5
Λϊπος 0,6 g 3
Φυτικές Ίνες 4,3 g 11
Βιταμίνες
Φυλλικό οξύ 6 μg 2
Νιασίνη 0,3 mg 2
Παντοθενικό οξύ 0,3 mg 6
Πυριδοξίνη 0,07 mg 6
Ριβοφλαβίνη 0,03 mg 2
Θειαμίνη 0,04 mg 3
Βιταμίνη Α 290 IU 10
Βιταμίνη C 27,7 mg 46
Μέταλλα & Ιχνοστοιχεία
Νάτριο  1 mg  0
Κάλιο  198 mg  4
Ασβέστιο  25 mg  3
Χαλκός 0,07 mg  8
Σίδηρος  0,3 mg  4
Μαγνήσιο  10 mg  3
Μαγγάνιο  0,14 mg  6
Φώσφορος  27 mg  4
Ψευδάργυρος 0,12 mg 1

Πηγή: USDA National Nutrient data base

Τα φραγκοστάφυλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες (διαλυτές και αδιάλυτες), και χαμηλή ενεργειακή αξία, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να τα καταναλώσετε άφοβα χωρίς την πρόσληψη ταυτόχρονα πολλών θερμίδων. Ένα φλιτζάνι (150 γραμμάρια) φραγκοστάφυλων συνεισφέρει λίγο περισσότερο από το 3% των συνολικών ημερήσιων θερμιδικών αναγκών του μέσου ατόμου και παρέχει το 26% του βάρους σε ίνες, καθιστώντας τα ένα θρεπτικό σνακ χαμηλής θερμιδικής αξίας. Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μούρων μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους και να σας βοηθήσει να τρώτε λιγότερες θερμίδες συνολικά.

Οι υπερτροφές του καλοκαιριού

Οι αδιάλυτες ίνες αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων και συσσωρεύουν νερό, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο χρόνος διέλευσης των κοπράνων στο παχύ έντερο και να επιταχύνεται η διαδικασία αποβολής τους ενώ, οι διαλυτές ίνες μέσω των λιπαρών οξέων βραχείας αλύσου που παράγουν κατά τη ζύμωσή τους, συμμετέχουν και αυτές στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, την αύξηση του συναισθήματος πληρότητας και επομένως τη σταδιακή μείωση του αισθήματος της πείνας. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου αίματος, τη μέιωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης και επομένως τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων μορφών καρκίνου, καρδιακών παθήσεων, διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκίας.

Τα φραγκοστάφυλα αποτελούν φυσική πηγή οργανικών οξέων, παρέχοντας 11-14 mg κιτρικού οξέος σε 100 mg φρούτων. Το κιτρικό οξύ εμποδίζει τη συσσώρευση σιδήρου στα κύτταρα και έχει βρεθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών όπως η νόσος του Alzheimer και το εγκεφαλικό επεισόδιο εάν καταναλώνεται τακτικά.

Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα πάνω σε αυτό τον τομέα.

Για τα μέγιστα οφέλη για την υγεία, είναι καλύτερο να απολαύσετε τα φραγκοστάφυλα ωμά. Ωστόσο, μπορείτε να τα προσθέσετε στα δημητριακά, το γιαούρτι, σε smoothie, σε pancakes στο πρωινό, σε σαλάτες ή σε διάφορα άλλα πιάτα. Τα φραγκοστάφυλα χρησιμοποιούνται επίσης σε μαγειρεμένα και ψητά πιάτα, όπως πίτες, τάρτες, κομπόστα, μαρμελάδες. Ωστόσο, να έχετε κατά νου ότι αυτά τα πιάτα περιέχουν συχνά ζάχαρη και το μαγείρεμα καταστρέφει πολλά από τα αντιοξειδωτικά και ωφέλιμα φυτοθρεπτικά συστατικά.

Διαβάστε επίσης: Σύκα: Υπερτροφή από τα χρόνια των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων

* H Τόνια Καραγιάννη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Ph.d.), με μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc.) στην κλινική διατροφή. Είναι επιστημονική συνεργάτης της medΝutrition και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες στο γραφείο της στο Βόλο. Το άρθρο της δημοσιεύτηκε στο mednutrition.gr

Μια εύκολη ιδέα για παγωτό καρπούζι

Είναι ένα από τα αγαπημένα φρούτα του καλοκαιριού και βρίσκεται στην εποχή του. Το καρπούζι το απολαμβάνουμε με διάφορους τρόπους. Σε κάποιες περιοχές συνδυάζεται με φέτα, ενώ γίνεται και σαλάτα.
Η πιο δροσιστική εκδοχή του, όμως, είναι το παγωτό. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια εύκολη και γευστική συνταγή για να φτιάξετε εύκολα και γρήγορα σπιτικό παγωτο καρπούζι.

Συστατικά

4 φλ. καρπούζι χωρίς κουκούτσια κομμένο σε κυβάκια
½ φλ. ζάχαρη
2 κουταλιές μέλι
2 κουταλιές κομματάκια σοκολάτας (Chocolate Chips)

Οι εκπληκτικές ιδιότητες που έχει η φλούδα του καρπουζιού!

Eκτέλεση

Βήμα 1

Σε ένα μπλέντερ βάζετε το καρπούζι, τη ζάχαρη και το μέλι και αλέθετε μέχρι να πετύχετε ένα ομογενοποιημένο μίγμα. Το ρίχνετε σε μία κατσαρόλα και τοποθετείτε στη φωτιά.

Βήμα 2

Όταν κοχλάσει χαμηλώνετε τη φωτιά και βράζετε για 8 λεπτά. Αφήνετε να κρυώσει. Γεμίζετε τις ειδικές θήκες καλούπια για παγωτό ξυλάκι (θα σας βγουν περίπου 8 παγωτά ανάλογα με τις φόρμες που έχετε) και σκορπάτε λίγα κομματάκια σοκολάτας για να φαίνονται όπως τα κουκούτσια του καρπουζιού. Βάζετε στο κέντρο ένα ξυλάκι.

Πέντε λόγοι που ένας δρομέας πρέπει να τρώει καρπούζι

Βήμα 3

Αν δεν έχουν ειδική εισδοχή οι θήκες σας, τότε τις βάζετε στην κατάψυξη για 2 ώρες και μετά τοποθετείτε στο κέντρο τους το ξυλάκι. Βάζετε το παγωτό στην κατάψυξη και το αφήνετε για 6-8 ώρες ή για ολόκληρο το βράδυ. Για να βγει πιο εύκολα το παγωτό από τις θήκες – καλούπια τις βυθίζετε για 10-15 δευτερόλεπτα σε ζεστό νερό.

Ανα πάλι δεν διαθέτετε τις ειδικές θήκες, τότε βάλτε το καρπούζι σε μικρά πλαστικά ποτήρια ή φόρμες. Ξεφορμάρετε με τον ίδιο τρόπο.

Με πληροφορίες από το: xrysessyntages.com
x
Send this to a friend