14 τρόφιμα που βρίσκεις παντού και κρατάνε χρόνια!

Photo by Free To Use Sounds on Unsplash

Υπάρχουν τρόφιμα που μπορείτε να βρείτε οπουδήποτε, τα οποία κρατάνε χρόνια αν τα συντηρήσετε με τον σωστό τρόπο.

Η αγορά τους, μπορεί να σας κρατήσει αρκετό καιρό σπίτι και να σας εξοικονομήσει χρήματα. Δείτε ποια είναι αυτά παρακάτω:

Αρωματικά βότανα

Θυμάρι, ρίγανη, δεντρολίβανο και άλλα βότανα όταν είναι φρέσκα, κρατούν στην κατάψυξη για ένα ολόκληρο χρόνο. Αποξηραμένα κρατούν και περισσότερο, αρκεί να είναι κλεισμένα καλά σε γυάλινα βάζα.

Κατεψυγμένα φρούτα

Μπορείτε να επιλέξετε ανανά, φράουλες, διάφορα μούρα και να τα χρησιμοποιείτε είτε για γλυκά, για smoothies, ακόμα και για να τα φάτε όπως είναι. Στην τελευταία περίπτωση δώστε τους το χρόνο που χρειάζεται για να ξεπαγώσουν φυσικά. Τα φρούτα κρατάνε τουλάχιστον ένα χρόνο.

Τροφές που δεν ξέρετε ότι συντηρούνται στην κατάψυξη!

Κατεψυγμένα λαχανικά

Αρακάς, αγκινάρες, καλαμπόκι, φασολάκια και άλλα λαχανικά μπορούν να μείνουν τουλάχιστον δύο χρόνια στην κατάψυξη χωρίς να αλλοιωθεί η γεύση τους.

Βούτυρα από ξηρούς καρπούς

Το φυστικοβούτυρο είναι το πιο διάσημο, αλλά πλέον στα σούπερ μάρκετ βρίσκει κανείς βούτυρο από κάσιους, από καρύδια και από φουντούκια. Εκτός από πολύ θρεπτικές τροφές, μπορούν να διατηρηθούν σε θερμοκρασία δωματίου και αν δεν τα έχουμε ανοίξει για τουλάχιστον δύο χρόνια.

Τουρσί

Από αγγουράκι μέχρι καρότα και πιπεριές φλωρίνης, τα τουρσιά μπορούν να μείνουν για τουλάχιστον δύο χρόνια στο ντουλάπι μας και να μην παραπονεθούν. Κρατάνε και αρκετό καιρό μετά το άνοιγμά τους, μέσα στο ψυγείο.

Ξηροί καρποί

Οι περισσότεροι ξηροί καρποί όταν είναι κλεισμένοι σε γυάλινο βαζάκι χωρίς να παίρνουν αέρα, μπορούν να κρατήσουν ακόμα και δύο χρόνια.

Όσπρια σε κονσέρβα

Τα φασόλια που βρίσκονται σε κονσέρβες έτοιμα μαγειρεμένα στα ράφια των Super Market αντέχουν ακόμα και τρία χρόνια. Δείτε τις ημερομηνίες παραγωγής και λήξης. Υπάρχουν και μαυρομάτικα και ρεβύθια.

Αυτά είναι τα τρία πιο επικίνδυνα τρόφιμα στον κόσμο

Παστά ψάρια και τόνος σε κονσέρβα

Ο τόνος, οι σαρδέλες και άλλα παστά ψάρια, μπορούν να κρατήσουν για πάνω από δύο χρόνια στο ντουλάπι μας.

Ξύδι

Το ξύδι και το βαλσάμικο μπορούν αν είναι κλειστές οι συσκευασίες τους να παραμείνουν τουλάχιστον 4 χρόνια στο σπίτι σας χωρίς να χαλάσουν.

Όσπρια

Ένας καλός τρόπος να συντηρήσει κανείς όλα τα ξερά όσπρια, είναι να τα αφήσει μέσα στη συσκευασία τους και ανάμεσα τους μέσα στο ντουλάπι να βάλει μερικά δαφνόφυλλα. Ακόμα και αν υπάρχει μια μικρή τρύπα, η δάφνη δεν θα αφήσει το έντομο να πλησιάσει. Με αυτόν τον τρόπο, θα τα θυμηθείτε κάποια στιγμή στη μετακόμιση.

Μαύρη ζάχαρη

Καλά κλεισμένη μέσα σε ένα βάζο, η μαύρη ζάχαρη μπορεί να κρυσταλλώνει κάποιες φορές, αλλά δεν χαλάει και αντέχει για τουλάχιστον 3 χρόνια. Φυσικά ελέγχουμε πάντα πριν χρησιμοποιήσουμε.

Αλάτι

Δεν χαλάει με τίποτα αν δεν πάρει μέσα υγρασία. Το αλάτι είναι έτσι κι αλλιώς ένα εξαιρετικό φυσικό συντηρητικό τροφίμων.

Αυτές είναι οι 18 πιο εθιστικές τροφές!

Ρύζι

Αν αποθηκεύσετε το ρύζι σας σε ένα ξηρό και δροσερό μέρος, δεν χαλάει ποτέ και οποιαδήποτε στιγμή θα μπορείτε να απολαύσετε ένα ριζότο, μια σούπα ή ένα πιλάφι.

Μέλι

Το μέλι, ειδικά αν είναι καλής ποιότητας, δεν αλλοιώνεται στο χρόνο. Ένα μυστικό είναι να μην χρησιμοποιείτε το ίδιο μαχαίρι με αυτό που αλείψατε το ψωμί σας με βούτυρο και το μην τρώτε δεύτερη κουταλιά με το ίδιο κουτάλι. Ίχνη βουτύρου ή το σάλιο σας θα κάνει το μέλι να αλλοιωθεί. Διαφορετικά, ποτέ…

Διαβάστε επίσης: Τροφές που δεν πρέπει να βάζετε στο φούρνο μικροκυμάτων

Previous ArticleNext Article

Τροφες που δεν πρέπει να τρως όταν το στομάχι σου είναι άδειο!

Τι δεν πρέπει να τρως όταν το στομάχι σου είναι τελείως άδειο!

Υπάρχουν κάποιες τροφές που καλό θα ήταν να αποφεύγεις να τις γεύεσαι όσο το στομάχι σου είναι άδειο. Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι αυτές και γιατί δεν πρέπει να τις καταναλώνουμε με άδειο το στομάχι!

Μπανάνες

Μπορεί να είναι γευστικές και να κάνουν πολύ καλό στον οργανισμό μας ωστόσο αν φάμε μια μπανάνα με άδειο στομάχι τα επίπεδα μαγνήσιου στον οργανισμό αυξάνονται δυσανάλογα και αυτό με τη σειρά του προκαλεί ανισορροπίες στα επίπεδα ασβεστίου στο αίμα.

Φυσικά αυτό δεν ισχύει αν έχεις τρέξει αρκετά χιλιόμετρα, αφού σε αυτή την περίπτωση χρειάζεσαι τόσο το μαγνήσιο όσο και το κάλιο της μπανάνας η οποία είναι το φρούτο του δρομέα.

Τσάι και καφές

Ο καφές και το πράσινο τσάι περιέχουν πολύ ισχυρά αντιοξειδωτικά και ίσως να αποτελούν το κλειδί για την μακροζωία! Υπάρχει όμως ένα αλλά, το τσάι και ο καφές περιέχουν σημαντικές ποσότητες οξέων που μπορεί να επηρεάσουν τα τοιχώματα του στομάχου όταν δεν έχουμε φάει.

Πικάντικα φαγητά

Κανένας δεν μπορεί να αντισταθεί στις πικάντικες γεύσεις! Όταν τις τρώμε, όμως, με άδειο στομάχι, οι ισορροπίες των οξέων αλλάζουν και μπορεί να προκληθεί κάποια αντίδραση στα τοιχώματα- τις περισσότερες φορές κράμπες.

Αναψυκτικά

Tο ανθρακικό μπορεί να αντιδράσει με τα οξέα του στομάχου και να προκαλέσει ναυτία ή καούρα.

Ντομάτες

Τα οξέα που περιέχουν οι ντομάτες μπορεί να αναμειχθούν με τα φυσικά οξέα του στομάχου αυξάνοντας τον κίνδυνο να δημιουργηθούν πέτρες.

Τα λάθη που δεν σου επιτρέπουν να αδυνατίσεις

Του Νίκου Καφετζόπουλου*

Όποιος θέλει να χάσει το έξτρα βάρος που τον ταλαιπωρεί, θα πρέπει πάντα να θυμάται ότι το υπάρχον βάρος δεν είναι τίποτα άλλο από το άθροισμα δυο βασικών παραγόντων.

Από το επίπεδο της φυσικής δραστηρίότητας και από την ποιότητα (και ποσότητα της διατροφής). Αν δεν γίνει μια παρέμβαση σε ένα από τα δύο (ιδανικά και στα δυο), το επιθυμητό αποτέλεσμα μάλλον δεν θα έρθει.

Αν στόχος λοιπόν είναι το αδυνάτισμα και η απώλεια λίπους, ας δούμε τους διατροφικούς παράγοντες που το επηρεάζουν. Τα μεγαλύτερα λάθη που συναντάμε στη διατροφή είναι τρία: Το άτακτο ωράριο γευμάτων, το τσιμπολόγημα και η συχνή κατανάλωση γλυκών.

Υποκατάστατα ζάχαρης: Είναι ασφαλή τελικά;

Άτακτο ωράριο γευμάτων

Αν και ο αυθορμητισμός είναι καλός στη ζωή μας, στη διατροφή δεν μας βοηθάει καθόλου. Ο καθένας από εμάς πρέπει να γνωρίζει πως θα κινηθεί η επόμενη μέρα. Πως θα καταφέρει να ενσωματώσει πρωινό γεύμα, τι υγιεινές επιλογές θα έχει ως σνακ, που θα βρεθεί το μεσημέρι και τι διαθεσιμότητα θα υπάρχει κ.ο.κ. Αν δεν προγραμματίσει, θα φάει ό, τι βρεθεί μπροστά του όπως τα τυροπιτάκια του συναδέλφου! Δεν είναι τόσο θέμα πειθαρχίας και αυτοελέγχου, αλλά προετοιμασίας!

Τσιμπολόγημα

Υπάρχουν 2 ειδών τύποι, του αλμυρού και του γλυκού. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι οποιοδήποτε τρόφιμο με βάση το αλεύρι, είτε αλμυρό (κράκερ, κριτσίνια κ.α), είτε γλυκό (κεικ, μπισκότα, βουτήματα) ανά 100 γρ. προσδίδουν 500 περίπου θερμίδες! Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να φας κρακεράκια για σνακ ή να πιεις το καφέ σου με μπισκοτάκια θα πρέπει να το ξανασκεφτείς γιατί 100 γρ. από τα παραπάνω είναι σαν τα τρως ένα μεγάλο κομμάτι παστίτσιο!

Οι 10 τρόποι για να χάσεις βάρος σύμφωνα με την ιατρική σχολή του Harvard

Κατανάλωση γλυκού

Ο αποκλεισμός και η στέρηση αγαπημένων τροφίμων είναι ο πιο βασικός παράγοντας αποτυχίας της οποιαδήποτε προσπάθειας απώλειας βάρους. Το ίδιο ισχύει και για τα γλυκά. Αν τα στερηθούμε, κάποια στιγμή θα ξεσπάσουμε και θα πέσουμε μετά μανίας σε ό,τι νιώθουμε πως έχουμε στερηθεί. Η υγιεινή διατροφή δεν είναι ούτε άσπρο, ούτε μαύρο.. Είναι κάτι ενδιάμεσο! Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να τρώμε όποιο τρόφιμο μας αρέσει, άλλα με ένα μέτρο προσαρμοσμένο στις ανάγκες μας. Τα 50 γρ. σοκολάτας καθημερινά είναι πολύ για τους περισσότερους από εμάς. Αρκεί να σκεφτείς ότι μια τέτοια συνήθεια θα έχει σαν αποτέλεσμα 1,5 κιλό το μήνα (ή αλλιώς 15 σοκολάτες!) ή 18 κιλά σοκολάτας σε έναν χρόνο!

Διαβάστε επίσης: Απώλεια λίπους και γράμμωση σε 10 βήματα

* Ο Νίκος Καφετζόπουλος είναι Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος. Έχει γράψει το βιβλίο “Πρακτικός οδηγός Αθλητικής Διατροφής”. Στο www.nutribase.gr μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τη δουλειά του.

x
Send this to a friend