Βασικά λάθη που κάνουμε όταν τρέχουμε στον διάδρομο

Επιμέλεια: Δημοσθένης Χριστόπουλος

Τις περισσότερες φορές οι αθλούμενοι απλά ανεβαίνουν στο διάδρομο και αρχίζουν να τρέχουν. Ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο κινδυνεύουν φυσικά να μην έχουν το αποτέλεσμα που θέλουν. Εκτός αυτού ο κίνδυνος τραυματισμού είναι μεγάλος.

Τα παπούτσια, το πρόγραμμα που ακολουθούμε, η στάση του σώματός μας, είναι μερικά μόνο από τα σημαντικά λάθη που γίνονται. Και επειδή το χειμώνα ο διάδρομος λόγω των καιρικών συνθηκών μπαίνει περισσότερο στη ζωή των δρομέων, καλό είναι να προσέχουμε.

Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε;

1. Δεν φοράμε σωστά παπούτσια

«Μην επιλέγετε αθλητικά με μοναδικό κριτήριο το στυλ και το χρώμα τους» λένε οι ειδικοί, τονίζοντας ότι πρέπει να δίνουμε έμφαση στον ανατομικό σχεδιασμό. Αναζητάμε επομένως εκείνα που είναι ελαφριά, μαλακά και έχουν ενίσχυση στη σόλα για να απορροφούν τους κραδασμούς και να προστατεύουν τα πέλματα και τους τένοντες.

2. Κοιτάμε κάτω

Αν δεν διατηρούμε το σώμα μας σε ευθεία, αλλά κοιτάμε τα πόδια μας ενώ περπατάμε στο διάδρομο μπορεί να γίνει αιτία να χάσουμε την ισορροπία μας και να δεχτούμε πίεση στον αυχένα. Επιλέγουμε, λοιπόν, την ίσια στάση! Έξω το στήθος και κοιτάμε μπροστά.

3. Ακολουθούμε το ίδιο πρόγραμμα

Μπορεί να μας είναι πιο εύκολο να κάνουμε τα ίδια καθημερινά, αλλά με αυτό τον τρόπο καίμε λιγότερες θερμίδες, καθώς το σώμα μας προσαρμόζεται ανάλογα. Κάθε μήνα πρέπει να αλλάζουμε τουλάχιστον ένας μέρος των ασκήσεών μας. Για παράδειγμα, μπορούμε να δοκιμάσουμε να κάνουμε ζέσταμα σε ελλειπτικό μηχάνημα, ώστε να γυμνάσουμε και άλλες μυϊκές ομάδες.

4. Κρατάμε τα χερούλια

Προσπαθούμε να ρυθμίσουμε την κλίση στο διάδρομο στο 1-5% αν είμαστε αρχάριοι ή στο 10% αν γυμναζόμαστε καιρό και μας ενδιαφέρει να βελτιώσουμε την αντοχή μας. Επίσης, αν θέλουμε να κάψουμε περισσότερες θερμίδες, δεν στηριζόμαστε στις μπάρες, γιατί έτσι σαμποτάρουμε τα αποτελέσματα της άσκησης. Συνεχίζουμε να έχουμε την ίσια στάση.

5. Δεν κάνουμε ζέσταμα

Παρακάμπτοντας την προθέρμανση ακόμα και πριν το διάδρομο μπορεί να προκαλέσετε πόνους και τραυματισμούς στο σώμα σας. Μάλιστα, οι ειδικοί λένε ότι πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα η προθέρμανση για να μπορείτε να διατηρείτε την κινητικότητα, την ενέργεια και την ευλυγισία σας.

6. Το παρακάνουμε

Αν οι μύες μας πονούν και νιώθουμε πιασμένοι ίσως έχουμε γυμναστεί υπερβολικά ή η φυσική μας κατάσταση δεν είναι τόσο καλή. Ξεκουραζόμαστε και μειώνουμε την ένταση των ασκήσεων για λίγο.

Tip: Κάντε οπωσδήποτε προθέρμανση για 5 τουλάχιστον λεπτά. Στη συνέχεια για 2 λεπτά περπατήστε γρήγορα με ένταση 6-7 και τα επόμενα 2 λεπτά με ένταση 11 έως 13. Μπορείτε να το κάνετε για 30 λεπτά συνολικά. Η διαλειμματική προπόνηση έχει πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό μας.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί είναι μεγάλο λάθος να τρέχεις στο διάδρομο και να βλέπεις τηλεόραση;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend