Βασικά λάθη που κάνουμε όταν τρέχουμε στον διάδρομο

Επιμέλεια: Δημοσθένης Χριστόπουλος

Τις περισσότερες φορές οι αθλούμενοι απλά ανεβαίνουν στο διάδρομο και αρχίζουν να τρέχουν. Ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο κινδυνεύουν φυσικά να μην έχουν το αποτέλεσμα που θέλουν. Εκτός αυτού ο κίνδυνος τραυματισμού είναι μεγάλος.

Τα παπούτσια, το πρόγραμμα που ακολουθούμε, η στάση του σώματός μας, είναι μερικά μόνο από τα σημαντικά λάθη που γίνονται. Και επειδή το χειμώνα ο διάδρομος λόγω των καιρικών συνθηκών μπαίνει περισσότερο στη ζωή των δρομέων, καλό είναι να προσέχουμε.

Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε;

1. Δεν φοράμε σωστά παπούτσια

«Μην επιλέγετε αθλητικά με μοναδικό κριτήριο το στυλ και το χρώμα τους» λένε οι ειδικοί, τονίζοντας ότι πρέπει να δίνουμε έμφαση στον ανατομικό σχεδιασμό. Αναζητάμε επομένως εκείνα που είναι ελαφριά, μαλακά και έχουν ενίσχυση στη σόλα για να απορροφούν τους κραδασμούς και να προστατεύουν τα πέλματα και τους τένοντες.

2. Κοιτάμε κάτω

Αν δεν διατηρούμε το σώμα μας σε ευθεία, αλλά κοιτάμε τα πόδια μας ενώ περπατάμε στο διάδρομο μπορεί να γίνει αιτία να χάσουμε την ισορροπία μας και να δεχτούμε πίεση στον αυχένα. Επιλέγουμε, λοιπόν, την ίσια στάση! Έξω το στήθος και κοιτάμε μπροστά.

3. Ακολουθούμε το ίδιο πρόγραμμα

Μπορεί να μας είναι πιο εύκολο να κάνουμε τα ίδια καθημερινά, αλλά με αυτό τον τρόπο καίμε λιγότερες θερμίδες, καθώς το σώμα μας προσαρμόζεται ανάλογα. Κάθε μήνα πρέπει να αλλάζουμε τουλάχιστον ένας μέρος των ασκήσεών μας. Για παράδειγμα, μπορούμε να δοκιμάσουμε να κάνουμε ζέσταμα σε ελλειπτικό μηχάνημα, ώστε να γυμνάσουμε και άλλες μυϊκές ομάδες.

4. Κρατάμε τα χερούλια

Προσπαθούμε να ρυθμίσουμε την κλίση στο διάδρομο στο 1-5% αν είμαστε αρχάριοι ή στο 10% αν γυμναζόμαστε καιρό και μας ενδιαφέρει να βελτιώσουμε την αντοχή μας. Επίσης, αν θέλουμε να κάψουμε περισσότερες θερμίδες, δεν στηριζόμαστε στις μπάρες, γιατί έτσι σαμποτάρουμε τα αποτελέσματα της άσκησης. Συνεχίζουμε να έχουμε την ίσια στάση.

5. Δεν κάνουμε ζέσταμα

Παρακάμπτοντας την προθέρμανση ακόμα και πριν το διάδρομο μπορεί να προκαλέσετε πόνους και τραυματισμούς στο σώμα σας. Μάλιστα, οι ειδικοί λένε ότι πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα η προθέρμανση για να μπορείτε να διατηρείτε την κινητικότητα, την ενέργεια και την ευλυγισία σας.

6. Το παρακάνουμε

Αν οι μύες μας πονούν και νιώθουμε πιασμένοι ίσως έχουμε γυμναστεί υπερβολικά ή η φυσική μας κατάσταση δεν είναι τόσο καλή. Ξεκουραζόμαστε και μειώνουμε την ένταση των ασκήσεων για λίγο.

Tip: Κάντε οποσδήποτε προθέρμανση για 5 τουλάχιστον λεπτά. Στη συνέχεια για 2 λεπτά περπατήστε γρήγορα με ένταση 6-7 και τα επόμενα 2 λεπτά με ένταση 11 έως 13. Μπορείτε να το κάνετε για 30 λεπτά συνολικά. Η διαλειμματική προπόνηση έχει πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό μας.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί είναι μεγάλο λάθος να τρέχεις στο διάδρομο και να βλέπεις τηλεόραση;

Πηγή: www.prevention.com

Previous ArticleNext Article

2ο Trail Φανερωμένης Χιλιομοδίου: Ένας αγώνας που πρέπει να τρέξεις

2ο Trail Φανερωμένης Χιλιομοδίου: Ένας αγώνας που πρέπει να τρέξεις

Φιλοξενείται την ερχόμενη Κυριακή 23 Φεβρουαρίου σε ήπια ημιορεινά καταπράσινα δασικά μονοπάτια και δρόμους στα υψώματα ανατολικά του Χιλιομοδίου Κορινθίας. Απευθύνεται σε όλους τους δρομείς… Δεν απαιτεί εξιδεικευμένο εξοπλισμό.

Οργανωτές ανέλαβαν ο ΑΟ «Σίσσυφος» Κορίνθου, ο τοπικός Δασικός Συνεταιρισμός, ο ΑΣ «Ατρόμητος Χιλιομοδίου» και ο Σύλλογος Πυροπροστασίας «Σώστε το» με την ευγενική συνδρομή του Αλέξανδρου Αθανασόπουλου διαχειριστή της κατασκήνωσης Χιλιομοδίου «Freeland Adventure Camp» και υπό την αιγίδα του δήμου Κορινθίων.

Οι διαδρομές είναι δύο. Εχουν ως σημείο εκκίνησης/τερματισμού την κατασκήνωση (υψόμετρο 360). Η πρώτη, τα 21χλμ, ξεκινά στις 10:00. Εξελίσσεται σε μονοπάτια επί 9,5 χλμ και σε δασικούς δρόμους επί 11,5 χλμ (5 σταθμοί τροφοδοσίας). Πριν από ολίγες ημέρες  ολοκληρώθηκαν τα έργα διάνοιξης νέου μονοπατιού ώστε να συμβεί η παράκαμψη του 1,5χλμ ασφάλτου.

Σε αυτή οι δρομείς συναντούν το υψηλότερο σημείο της στην παλαιά μονή της Παναγίας Φανερωμένης (υψόμετρο 747). Αυτό το μνημείο του χριστιανισμού, κτίσμα 13ου αιώνα, έχει ιδιαίτερη σημασία για την ευρύτερη περιοχή.

Η δεύτερη διαδρομή, τα 6χλμ, ξεκινά στις 10:15. Υψηλότερο σημείο στα 490μ. (2 σταθμοί τροφοδοσίας). Κινείται σε δασικούς δρόμους επί 5χλμ και σε μονοπάτι επί ένα χλμ. Οι δύο διαδρομές διαθέτουν ορατή/ευκρινή σήμανση, δηλαδή ξύλινες πινακίδες με κόκκινα βελάκια κατεύθυνσης για τα 21 χλμ, κίτρινα βελάκια για τα 6ο χλμ, ταινία «έργου» όπου απαιτείται και βέβαια χιλιομετρικές ενδείξεις.

Μετά τον τερματισμό προσφέρεται ρόφημα αποκατάστασης από την τοπική επιχείρηση «Χρυσά Αυγά» των Νίκου και Παναγιώτη Σκούρτη. Ακολουθεί γεύμα με την παραδοσιακή «γκιόσα», δηλαδή γίδα βραστή, όπως γνωρίζουν να τη μαγειρεύουν τόσο νόστιμη οι ντόπιοι. Παρέχονται στη διάθεση των δρομέων όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι της κατασκήνωσης: αναμονής με κυλικείο, βεστιάριο φύλαξης, αποδυτήρια με ντουσιέρες, wc, κ.α.

Υπάρχει η δυνατότητα διανυκτέρευσης κατόπιν συνεννόησης με τον διαχειριστή κ. Αλέξανδρο στο τηλέφωνο: 6974883484.

Το κόστος συμμετοχής ορίστηκε στα 10 ευρώ. Η ηλεκτρονική πύλη εγγραφών κλείνει την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου, δηλώστε τη συμμετοχή σας ΕΔΩ.

Άλλες πληροφορίες θα βρείτε στη σελίδα του αγώνα στο fb: www.facebook.com/trialchiliomodi

Ιδανικός καιρός για δρομικές δραστηριότητες αναμένεται την ερχόμενη Κυριακή. Προβλέπονται ηλιοφάνεια, θερμοκρασία από 11 έως 13β τις ώρες διεξαγωγής, ανεκτή υγρασία και άνεμος. ΒΔ έντασης 3 μποφώρ. Το Χιλιομόδι βρίσκεται επάνω στην ΠΕΟ προς Αργος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Απέχει 17 χλμ από την Κόρινθο και 92 από την Αθήνα. Στο κέντρο του χωριού ακολουθείστε την αριστερή στροφή προς τις μονές και μετά τις πινακίδες με την ένδειξη «Freeland Adventure Camp”. Θα την βρείτε στη θέση Καμαρέτα πολύ κοντά στη νέα μονή Φανερωμένης.

Την Κυριακή 15 Μαρτίου ξεκινούν οι εγγραφές του Faethon Olympus Marathon

Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα σας ενημερώνει ότι την Κυριακή 15 Μαρτίου και ώρα 00:01 π.μ. ανοίγουν οι εγγραφές για τον κορυφαίο Sky Running αγώνα της Ελλάδας, τον 9o Faethon Olympus Marathon. Οι εγγραφές θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή 15 Μαΐου.

O F.O.M είναι ένα trail running event γεμάτο έντονες συγκινήσεις και πραγματικές αθλητικές ιστορίες που διαδραματίζονται στις αλπικές κόψεις του Θεσσαλικού Ολύμπου. Κάθε χρόνο πολλοί Έλληνες και ξένοι αθλητές εμπνέονται από τη μοναδικότητα του Ολύμπου και της αέρινης διαδρομής που για 30 χλμ. κινείται πάνω από τα 2000 μ. υψόμετρο και  στήνονται στην εκκίνηση προκειμένου να ανακαλύψουν τα όρια τους και  να ζήσουν την εμπειρία του «Τρέχοντας μεταξύ ουρανού και γης» στο βουνό των Θεών. Όσοι από εσάς θέλουν να ζήσουν αυτό το Sky Running ταξίδι και να τρέξουν στα μονοπάτια του μυθικού βουνού δεν έχουν παρά να δηλώσουν συμμετοχή στην επίσημη ιστοσελίδα μας www.faethonolympusmarathon.gr  

Το 2020  το αγωνιστικό διήμερο του FAETHON OLYMPUS MARATHON θα πραγματοποιηθεί στις 11-12 Ιουλίου. Θα διεξαχθούν και οι τρείς πλέον αγώνες υψηλών προδιαγραφών του αγωνιστικού διημέρου. 

FAETHON (44km, +3600μ) [Βαθμοί ITRA 2]

Αποτελεί τον βασικό αγώνα της διοργάνωσης, μιας και είναι ο απόλυτος sky running αγώνας της χώρας μας! Τα 30 από τα 44 χλμ. διεξάγονται πάνω από τα 2000μ. υψόμετρο, ενώ οι αθλητές διασχίζουν 10 κορυφές πάνω από τα 2000 μ., μεταξύ των οποίων και το «Σκολιό» (υψόμετρο 2911 μ.), τη δεύτερη ψηλότερη κορυφή της Ελλάδος.  Κόστος συμμετοχής: 40 ευρώ το απλό πακέτο, 45 ευρώ με μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα.

RUPICAPRA (20km, +1500μ) [Βαθμοί ITRA 1]

Πρόκειται για έναν ημιμαραθώνιο, μικρογραφία του μεγάλου του αδερφού του F.O.M. Ξεκινώντας από τον Κοκκινοπλό διασχίζει το Ε4 μέχρι περίπου τα 2300 μ. όπου στη συνέχεια το αφήνει για να ακολουθήσει τις ατελείωτες κόψεις του Δυτικού Ολύμπου με ψηλότερο σημείο την Κορυφή Φλάμπουρο (υψόμετρο 2455 μ.). Στη συνέχεια βυθίζεται απότομα μέχρι το χωριό Κοκκινοπλός.

Κόστος συμμετοχής: 20ευρώ το απλό πακέτο, 25ευρώ με μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα.

FAETHON TRAIL (14km, +400m) – Σάββατο 11 Ιουλίου 2020

Ο Faethon Trail  αγώνας των 15 χλμ. απευθύνεται σε λιγότερο έμπειρους αθλητές ή άτομα που θέλουν να γευτούν την εμπειρία ενός ορεινού αγώνα τρεξίματος. Από το 2019 έχει  προστεθεί ηλεκτρονική χρονομέτρηση και θα δοθεί τεχνικό μπλουζάκι Dynafit σε όλους τους συμμετέχοντες. οι εγγραφές και πληρωμές θα γίνονται ηλεκτρονικά όπως και στους δύο μεγαλύτερους αγώνες στην επίσημη ιστοσελίδα μας www.faethonolympusmarathon.gr

Κόστος συμμετοχής : 10,00 ευρώ

Ενημέρωση για τα λεωφορεία από Αθήνα

Φέτος η διοργάνωση θα ναυλώσει 2 λεωφορεία από Αθήνα, 50 θέσεων το καθένα (σύνολο 100 άτομα). Το αντίτιμο για τη μεταφορά από την Αθήνα ορίζεται στα 5 ευρώ ανά άτομο. Έτσι, όσοι δηλώσουν συμμετοχή στον FAETHON (44km) και επιθυμούν το πακέτο συμμετοχής με τη μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα θα πρέπει να καταθέσουν στην Τράπεζα το αντίτιμο των 45 ευρώ.

Αντίστοιχα, όσοι δηλώσουν συμμετοχή στον RUPICAPRA (20km) και επιθυμούν το πακέτο συμμετοχής με την μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα θα πρέπει να καταθέσουν στην Τράπεζα το αντίτιμο των 25 ευρώ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η μεταφορά αφορά μόνο μετακίνηση από Αθήνα και περιοχές που βρίσκονται πάνω στη διαδρομή Αθήνα- Ελασσόνα!

Αφού καταβληθεί το κόστος συμμετοχής στην Τράπεζα, εν συνεχεία για να εξασφαλίσετε θέση στο λεωφορείο επικοινωνείτε με τον υπεύθυνο λεωφορείων Κ. Φουρκιώτη στο τηλ. 6944641873.

Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας για τις 100 θέσεις των λεωφορείων!

Ραντεβού στον Κοκκινοπλό το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου στον 9ο Faethon Olympus Marathon!

Για τον F.O.M (ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΣΟΥΡΕΚΑΣ)

Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα

x

Send this to a friend