Και είχα μια φαγούρα…

Και είχα μια φαγούρα...

Η προπόνηση του τριάθλου σε κάνει να περνάς αρκετές ώρες μέσα στο νερό. Ήταν κάτι που ευχόμουν και φοβόμουν ταυτόχρονα και θα εξηγήσω γιατί.

Το καλοκαίρι είναι η αγαπημένη μου εποχή. Η θάλασσα το μέρος που θα ήθελα να ζω. Το νερό η λύτρωση από τον ήλιο και τη ζέστη. Η κολύμβηση… ανάγκη για να μην πνιγώ.

Στην τσάντα της παραλίας υπάρχει μια ψάθα, μια πετσέτα και ένα αντιηλιακό. Τέλος. Και κανένα απολύτως πρόγραμμα. Πλατσούρισμα, βουτιά, ξανά πλατσούρισμα, ξαπλωστρούλα, καφεδάρα και όλα καλά.

Το νερό, λοιπόν, το αγαπάω. Άρα για μένα μετά την απόφαση για το “RNF Challenge“, το γεγονός ότι θα περνούσα αρκετές ώρες μέσα στο νερό, έστω και αν αυτό για το χειμώνα τουλάχιστον είναι σε πισίνα, ήταν από μόνο του ένα καλό νέο.

Στο κολυμβητήριο, ωστόσο, τα πράγματα αλλάζουν. Αρχικά έχεις ένα πρόγραμμα από τον κόουτς Νίκο Σπυριδαντωνάκη που δεν σου αφήνει πολλά περιθώρια για… πλατσουρίσματα.

Κατά δεύτερον, τουλάχιστον στη δική μου περίπτωση, έχεις μια τσάντα να φτιάξεις από το προηγούμενο βράδυ. Πετσέτα για το σώμα, για τα μαλλιά, γυαλάκια, σκουφάκι, ωτοασπίδες, βατραχοπέδιλα, σαγιονάρες, βαρελάκι, μαγιό, αφρόλουτρο-σαμπουάν, αποσμητικό, buffer, σκουφί (για το κρύο),λουκετάκι… αυτά.

Και αν σας φαίνονται πολλά, θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν και άλλα τα οποία αν ξεχάσετε, τότε θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα που αντιμετώπισα και εγώ.

Μετά την 3η προπόνηση…

Μετά την 3η προπόνηση, ένιωσα μια ενόχληση από φαγούρα στον αριστερό μου γλουτό και την ωμοπλάτη. Δεν έδωσα (σ.σ. κακώς) ιδιαίτερη σημασία Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα συμπτώματα μια μέρα μετά να ενταθούν και μάλιστα να είναι τόσο ενοχλητικός ο κνησμός που δεν κατάφερα να κοιμηθώ το βράδυ.

Την επόμενη μέρα η ίδια κατάσταση. Μετά από αρκετή υπομονή επισκέφτηκα τo Νοσοκομείο Ανδρέας Συγγρός. Μιας και δεν είχα εξανθήματα ή σπυράκια, ούτε καν κοκκινίλες, προσπάθησα να εξηγήσω στον γιατρό τι μου συμβαίνει. Με εξέτασε και όταν άκουσε την μαγική λέξη “κολυμβητήριο” η διάγνωσή του έγινε εύκολη.

“Έχεις μια πολύ ελαφριά ανεπαίσθητη ξηροδερμία που δεν είναι εύκολα ορατή και όλο αυτό προέρχεται από το χλώριο. Θα έπρεπε να έχεις χρησιμοποιήσει ένα ενυδατικό γαλάκτωμα εξ αρχής, γιατί το χλώριο δημιουργεί διάφορα προβλήματα σε σημεία που υπάρχει τριβή (σ.σ. μαγιό, ή στις άκρες από το σκουφάκι στο πρόσωπο), είτε σε σημεία που μπορεί να έχεις δημιουργήσει μικρές αμυχές αν έχεις ξυθεί”, μου είπε και έγραψε στη συνταγή ένα γαλάκτωμα και μια αλοιφή για να με ανακουφίσει τις πρώτες ημέρες από την φαγούρα.

Επειδή η ανασφάλεια και η επιφυλακτικότητα με τους γιατρούς είναι ένα από τα ελαττώματα μου, περιέγραψα σε ορισμένους φίλους κολυμβητές την εμπειρία μου και μου επιβεβαίωσαν μέχρι κεραίας τα λεγόμενα του.

Το πρόβλημα λύθηκε μέσα σε μερικές ημέρες, αλλά το ηθικό δίδαγμα είναι ότι τα γαλακτώματα για την περιποίηση του δέρματος δεν είναι καθαρά γυναικεία υπόθεση.

Με αφορμή την μικρή, αλλά εκνευριστική περιπέτειά μου, έκανα μια έρευνα για τις συνέπειες του χλωρίου στο δέρμα και τα μαλλιά και σας παραθέτω μερικές συμβουλές που πλέον ακολουθώ κατά γράμμα.

1) Για το δέρμα: Κάνουμε ντους πριν και φυσικά μετά την πισίνα και την προπόνησή μας. Καλό είναι να προμηθευτούμε ειδικό σαπούνι ενυδάτωσης και φυσικά ένα γαλάκτωμα ή ενυδατική κρέμα. Όλα αυτά εξουδετερώνουν την οξύτητα του χλωρίου.

2) Για τα μαλλιά: Βρέχουμε τα μαλλιά μας με μη χλωριούχο νερό και μετά φοράμε το σκουφάκι μας. Τα μαλλιά βρέχονται και δεν απορροφούν τόσο χλώριο μετά. Πλένουμε το κεφάλι μας με σαμπουάν μετά την προπόνηση, αποφεύγουμε το πιστολάκι. Στεγνώνουμε με πετσέτα χωρίς να τρίβουμε πολύ και φοράμε ένα ζεστό σκούφο για να μην κρυώσουμε βγαίνοντας έξω.

3) Για τα μάτια: Αν φοράτε φακούς επαφής, καλό είναι να χρησιμοποιείτε τους ημερήσιους στην πισίνα και να τους πετάτε μετά. Εναλλακτικά να έχετε μαζί σας ενυδατικά υγρά και κολλύριο. Εννοείται ότι φοράμε πάντα τα γυαλάκια μας.

4) Ρούχα – πετσέτες: Το χλώριο χαλάει τα χρώματα και την υφή. Στο πλυντήριο μετά το κολυμβητήριο μπορούμε να προσθέτουμε λίγο ξύδι για το μαγιό και τις πετσέτες μας, γιατί το ξύδι βοηθάει στον περιορισμό της απορρόφησης του χλωρίου από τα ρούχα.

Αυτά, και καλές προπονήσεις…

Previous ArticleNext Article

Το Keep Running τρέχει με τον Δημήτρη Τζεφαλή

To Keep Running επιστρέφει με αισιοδοξία και ένα επιμορφωτικό για τους δρομείς επεισόδιο.

Μαζί μας ο προπονητής μεγάλων αποστάσεων Δημήτρης Τζεφαλής μας ανεβάζει τη διάθεσή με τη θετική του ενέργεια και το χαμόγελό του και δίνει πολύτιμες συμβουλές

Δίνουμε απαντήσεις σε ερωτήσεις δρομέων για τον Κορωνοϊό

Η Ραφαηντίνα Πατρικέλλη σας γυμνάζει και σας συμβουλεύει με ασκήσεις ειδικά για τους δρομείς.

Κάντε like στη fb page της εκπομπής για running & fitness tips που έρχονται τις επόμενες μέρες

Στην παρουσίαση Γιώργος Παπαδημητρόπουλος και Ραφαηντίνα Πατρικέλλη

Χορηγός επικοινωνίας της εκπομπής το runnfun.gr

Δείτε τη νέα εκπομπή του Keep Running στο Starx.gr ΕΔΩ

To Keep Running κάνει… comeback με την Μαρίνα Κουταρέλλη

Ένα πολύ δυναμικό και αισιόδοξο comeback από από την εκπομπή Keep Running στο Starx.gr. 

Αυτή την εβδομάδα η Μαρίνα Κουταρέλλη, προεδρος της οργανωτικής επιτροπής του Spetses mini Marathon και του Spetsathlon, μιλάει για όλα και αναλύει τα δεδομένα για τους αγώνες ενώ αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της Communication Lab.

Τι θα γίνει με τα event; Οι σκέψεις για μικρότερες διοργανώσεις και η προσπάθεια να μείνει ο κόσμος active προκειμένου να μένει αισιόδοξος και δυνατός και να καταφέρει να ξεπεράσει την κρίση με την πανδημία.

Ο Γιώργος Παπαδημητρόπουλος και η Ραφαηντίνα Πατρικέλλη συζητούν για:

✔️ Την ακύρωση-ορόσημο του Μαραθωνίου του Βερολίνου, ακύρωση που μας βάζει σε σκέψεις για όλη τη δρομική σεζόν
✔️Τα virtual runs που διοργανώνονται ανά τον κόσμο και στην Ελλάδα
✔️ Τι μπορεί να κάνει ένας δρομέας για να διατηρηθεί σε φόρμα αυτήν την περίοδο ή όποιος πήρε τη μεγάλη απόφαση να σηκωθεί από τον καναπέ;

Δείτε τη νέα εκπομπή στο παρακάτω link

https://www.starx.gr/show/keep-running/episode/1823

x
Send this to a friend