«Η κυβέρνηση πρέπει να ακούσει τη φωνή και του μαζικού αθλητισμού»

Το Oceanman είναι η μεγαλύτερη κολυμβητική διοργάνωση στην Ελλάδα με διαφορά από τη δεύτερη. Με 800 ξένους κολυμβητές και 400 Έλληνες, η διοργάνωση που διεξάγεται στο Οίτυλο στο υπέροχο Λιμένι της Μάνης, αποτελεί μια απόδειξη ότι ο μαζικός αθλητισμός και ο αθλητικός τουρισμός έχουν κάνει μεγάλα βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Ο επικεφαλής του Oceanman Greece Αρμάνδος Λινάρδος μίλησε στο runnfun.gr για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι διοργανωτές που δεν έχουν… φωνή, τονίζοντας ότι θα πρέπει όταν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν οι φορείς να θέσουν ρεαλιστικούς στόχους στους διοργανωτές, προκειμένου οι διοργανώσεις που βρίσκονται στον «πάγο» από τον Μάρτιο του 2020 να επιστρέψουν.

– Είναι εφικτό να διοργανωθούν μαζικοί αγώνες το 2021;

Από τον Μάρτιο του 2020 στην Ελλάδα οι διοργανώσεις αθλητικών γεγονότων έχουν πληγεί περισσότερο από κάθε κλάδο της οικονομίας μιας και έχουν όλα σταματήσει και όλοι περιμένουμε την επόμενη μέρα. Το 2021 αναμένουμε μια εντυπωσιακή επανεκκίνηση και επιστροφή στην κανονικότητα η οποία έχει λείψει σε όλους τόσο πολύ. Η άποψη μου είναι ότι από τον δεύτερο εξάμηνο του έτους θα αρχίσει να φαίνεται η επάνοδος ή όχι στις διοργανώσεις. Ανάλογα με την επιδημιολογική εικόνα της χώρας μας αλλά και το ποσοστό εμβολιασμών θα κριθεί αν επιτραπούν πολιτιστικές ή αθλητικές διοργανώσεις.

– Είναι οι διοργανωτές έτοιμοι να ανταπεξέλθουν και πρακτικά και οικονομικά;

Οι μεγάλες διοργανώσεις επλήγησαν την περσυνή χρονιά πάρα πολύ. Πέρσι γίνανε κάποιες προσπάθειες αλλά ήταν σε τοπικό επίπεδο και μικρές σε κλίμακα αθλητών – συμμετοχών. Οι μεγάλες διοργανώσεις οι οποίες μάλιστα έχουν και εισαγόμενο κόσμο δύσκολα μπορούν να ανταποκριθούν. Αν οι φορείς θέσουν ρεαλιστικούς στόχους μαζί με τους διοργανωτές στην αναλογία αθλητών νομίζω θα βρεθεί η χρυσή τομή για την επανεκκίνηση.

– Αποτελούν οι αγώνες ψυχοθεραπεία;

Ο αθλητισμός είναι πηγή έμπνευσης και αισιοδοξίας, η άσκηση για τους περισσότερους είναι ένα είδος ψυχοθεραπείας. Οι αγώνες κατ’ επέκταση είναι το αποκορύφωμα κάθε αθλητή για την επιβράβευση της προσπάθειας που έχει κάνει.

– Υπάρχει η βούληση από την τοπική αυτοδιοίκηση σε κάθε περίπτωση να συνδράμει σε θετική κατεύθυνση;

Οι τοπικές κοινωνίες πάντα προσπαθούν να συνδράμουν στην ανάπτυξη του τόπου τους. Βέβαια σε πολλές περιπτώσεις δεν κοιτάνε με καλό μάτι αυτή την περίοδο μαζικές εκδηλώσεις με τον φόβο για ένα κύμα κρουσμάτων στην τοπική κοινωνία που θα είναι καταστροφικό.

– Θα βοηθήσουν οι αγώνες αυτοί στο να επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει η κυβέρνηση για τα έσοδα του τουρισμού;

Οι χώρα μας μετά το περσινό καλοκαίρι έχει ανάγκη γενικά τον εσωτερικό τουρισμό και μια μορφή του είναι και ο αθλητικός τουρισμός. Γνώμη μου θα είναι μια τονωτική ένεση στην τοπική οικονομία και ένας τόνος αισιοδοξίας. Οι μεγάλοι αγώνες οι οποίοι έχουν και επισκέπτες από το εξωτερικό συνδράμουν τα μέγιστα στα έσοδα του τουρισμού που έχει θέσει η κυβέρνηση. Πρέπει όμως η επάνοδος στον τουρισμό να γίνει με προσοχή, και με προσεκτικά βήματα. Ειδικά οι πολιτιστικές και αθλητικές διοργανώσεις πρέπει να ακολουθήσουν σταθερά βήματα.

– Παρατηρήσαμε οι περισσότεροι, ότι όπου και αν έγιναν αγώνες το 2020 δεν υπήρχε αύξηση κρουσμάτων ακόμα και 15-20 ημέρες μετά. Μπορεί αυτό να αλλάξει τα δεδομένα; 

Όπως ανέφερα και παραπάνω οι προσπάθειες που έγιναν την περσινή περίοδο ήταν σε μικρή κλίμακα και σε τοπικό επίπεδο, το αποτέλεσμα ήταν θετικό από την μη αύξηση των κρουσμάτων αλλά δεν έχουμε αποτέλεσμα από μεγάλες διοργανώσεις με πολυάριθμες συμμετοχές αθλητών και επισκεπτών. Αυτό θα ήταν το κλειδί. Προσωπικά θεωρώ ότι η συγκεκριμένη διαπίστωση αλλάζει τα δεδομένα.

– Υπάρχει τρόπος να συσταθεί μια ομάδα που να μπορεί να συζητά με την πολιτική ηγεσία; 

Είναι η κατάλληλη περίοδος να συσταθεί και οργανωθεί μια ομάδα ή ένας φορέας για τους διοργανωτές για συζητά με την πολιτεία. Τα προβλήματα των διοργανωτών είναι πολλά περισσότερα και όχι μόνο η τωρινή κατάσταση με τον COVID-19. Η φωνή μας πρέπει να ακουστεί στην κυβέρνηση και να βρεθούν τρόποι ανάπτυξης αυτού του σημαντικού κλάδου της οικονομίας. Η έλλειψη αθλητικής παιδείας στον ελληνικό πληθυσμό, που θεωρεί λανθασμένα ότι η άθληση είναι είδος πολυτέλειας, δημιουργεί πρόβλημα στις προτεραιότητα για άνοιγμα και οριοθέτηση προδιαγραφών για την επανεκκίνηση των διοργανώσεων. Θα πρέπει να μπούμε στο κάδρο των συζητήσεων. Δυστυχώς βλέπουμε ότι δεν έχει ακόμα δοθεί το πράσινο φως για άθληση στους νέους αθλητές οι οποίοι μάλιστα έχουν και κίνητρο για διάκριση.

– Είστε αισιόδοξοι ότι μπορεί να καλυφθεί το χαμένο έδαφος και παράλληλα να κερδηθούν και νέοι αθλούμενοι με το πέρας της πανδημίας;

Η πανδημία πίσω της άφησε και ένα πολύ καλό στην ελληνική κοινωνία, οι αθλούμενοι αυξήθηκαν και κάθε μέρα όλο και περισσότερος κόσμος θέλει να ασκείται στη φύση. Μόνο κέρδος είναι αυτό για τις διοργανώσεις. Αν έστω και μετά το πέρας της πανδημίας μείνει το 20% είναι τεράστιο κεφάλαιο που πρέπει να το δούμε ως τη κάλυψη του χαμένου εδάφους του τελευταίου χρόνου.

Previous ArticleNext Article

«Πράσινο φως» για προπονήσεις 49 επίλεκτων κολυμβητών

Αυξάνεται ο αριθμός των επίλεκτων κολυμβητών/τριών που αποκτούν δικαίωμα να προπονούνται κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, μετά το σχετικό αίτημα της ΚΟΕ που έγινε αποδεκτό από τη ΓΓΑ και την ΕΟΕ.

Αρχικά, στους 29 αθλητές/τριες της προολυμπιακής ομάδας, που είχαν εξ αρχής δικαίωμα να συνεχίσουν τις προπονήσεις, προστέθηκαν 20 άτομα και από σήμερα στη λίστα προστέθηκαν ακόμη 29, οι οποίοι, τηρώντας αυστηρά όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τους κανόνες που υπάρχουν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, θα μπορούν να συνεχίσουν τις προπονήσεις τους σε συγκεκριμένα κολυμβητήρια.

Κριτήριο για την επιλογή τους ήταν οι επιδόσεις τους να προσεγγίζουν τα σχετικά όρια των Ευρωπαϊκών Πρωταθλημάτων Ανδρών/Γυναικών και Εφήβων/Νεανίδων.

Οι 49 επίλεκτοι κολυμβητές/τριες είναι οι εξής: Δρασίδου, Καλογέρη, Μέτσιου, Κατσιάρα, Ντάνος, Διασίτης, Λύρα (Παλαιό Φάληρο), Κατραντζής, Αποστολάκος, Γκικόπουλος (Παναθηναϊκός), Κοντογεώργου, Κλικοπούλου, Ι. Χρήστου, Χιώτης, Δρόσος, Σοφικίτης, Μάτσα, Τασάκου, Κωνσταντινέσκου, Γ. Παυλοπούλου, Παλαιολόγος (Ολυμπιακός), Στάμου, Μητσάκου (ΑΣΚ Ντερή), Αγγελάκη, Κορακή, Κυράνας (Ωκεανός), Μπίλας (Εθνικός Πειραιά), Βλάχου (ΑΝΟ Αργυρούπολης), Ανδρεόπουλος, Ζαχαριάδης, Σίσκος, Μουζάς, Γιαννοπούλου (Άρης Θεσ.), Φύκατας, Παπαδόπουλος, Αλεξόπουλος (ΠΑΟΚ), Ζιαμπίρας (ΚΕ Κοζάνης), Πετροπούλου (Άλμπατρος), Χριστοδούλου (Ποσειδών Ιωαννίνων), Δέστε (Παλαίμων), Χάρα (Πανιώνιος), Μιαρίτης, Κοντοβάς, Ιωαννίδη, Αναστασάκης (Νίκη Βόλου), Κούγκουλος, Βαρσαμίδης (ΝΟ Αλεξανδρούπολης), Στούρα (ΟΦΘ Αλεξανδρούπολης), Χρυσομάλλης (ΝΟ Καλαμάτας).

Οι 29 κολυμβητές/τριες της προολυμπιακής ομάδας: Απ. Χρήστου, Βαζαίος, Κυνηγάκης, Γεωργαράκης, Σπανουδάκης, Νικ. Παυλοπούλου, Μακρυγιάνης, Εγγλεζάκης, Σαχά, Δαμασιώτη, Αραούζου, Παπαστάμος, Ντουντουνάκη, Δημητριάδης, Νέγρης, Γεωργακόπουλος, Λεμπλ, Γκολομέεβ, Δράκου, Γιουρτζίδης, Θώμογλου, Ασπουγαλής, Μελαδίνης, Σοφιανίδης, Μπολάνος, Κάχρης, Μερετσόλιας, Δημητρίου, Μάρκος.

Η κατάλληλη διατροφή για τα αθλήματα του υγρού στίβου

Γράφει η Βέρα Γιαννακίτσα (Διαιτολόγος – Διατροφολόγος MSc)* 

Η διατροφή των αθλητών του υγρού στίβου διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην απόδοση των αθλητών και στην διατήρηση της ενέργειάς τους κατά την διάρκεια του αγώνα.

Μπορεί οι προπονήσεις και οι αγώνες να έχουν μπει στον… πάγο λόγω της πανδημίας του covid-19, ωστόσο, είναι καλό να ξέρουμε ορισμένα πράγματα και να ενισχύουμε τις γνώσεις μας για να επιστρέψουμε δυναμικά όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Το μυϊκό γλυκογόνο είναι η κύρια πηγή ενέργειας σε παρατεταμένη άσκηση όταν η προπόνηση ή ο αγώνας λαμβάνει χώρα σε πιο ψυχρά κλίματα ή όταν οι θερμοκρασίες είναι ουδέτερες. Όταν τα επίπεδα του μυϊκού γλυκογόνου είναι επαρκή, ο χρόνος της εξάντλησης παρατείνεται.

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ/ΑΓΩΝΑ

Προτεραιότητα του ειδικού οφείλει να είναι η αύξηση των αποθεμάτων του μυϊκού και ηπατικού γλυκογόνου πριν τον αγώνα. Επομένως, το διαιτολόγιο των αθλητών αυτών χρειάζεται να περιλαμβάνει υδατάνθρακες σε ποσοστό από 55 έως 70% των συνολικών θερμίδων, με τις πρωτεΐνες και τα καλά λιπαρά να καλύπτουν το υπόλοιπο κομμάτι της διατροφής. Κύριες πηγές υδατανθράκων είναι το ψωμί, τα δημητριακά, τα όσπρια, τα φρούτα και τα λαχανικά. Καλό είναι οι πρωτείνες να είναι υψηλής βιολογικής αξίας, όπως αυτές που περιέχουν τα αυγά και σε ποσότητα τουλάχιστον 1 γραμμαρίου ανά κιλό σωματικού βάρους. Όσο αναφορά τα λιπαρά, παραδείγματα καλών πηγών λίπους είναι οι ξηροί καρποί, το ελαιόλαδο, το αβοκάντο.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ/ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Η πιο σημαντική οδηγία που είναι απαραίτητο να ακολουθήσουν οι αθλητές είναι η αναπλήρωση των υγρών και των (σύνθετων) υδατανθράκων. Αυτό γενικά μπορεί να επιτευχθεί με την κατανάλωση ισοτονικού διαλύματος με 25-50 γρ υδατανθράκων/lt στην διάρκεια του αγώνα και αύξηση αυτής της περιεκτικότητας αναλόγως της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος. Οι συστάσεις διαφέρουν και είναι απαραίτητο να προσαρμόζονται αναλόγως των καιρικών συνθηκών που επικρατούν.  Επίσης, να ενυδατώνονται συχνά και με νερό, πίνοντας περίπου 200 ml νερό ανά είκοσι λεπτά. Μπορούν εναλλάξ να πίνουν νερό ή ισοτονικό ποτό.

ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

H σταδιακή αύξηση της περιεκτικότητας των υδατανθράκων αποτελεί την καλύτερη επιλογή στην διατροφή των αθλητών ξεκινώντας από 55% -60% τις 3 πρώτες ημέρες της προαγωνιστικής εβδομάδας σε 70% της συνολικής ημερήσιας πρόσληψης τις τελευταίες 3 ημέρες.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ / ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Προτεραιότητα μετά το τέλος της προπόνησης, χρειάζεται να δοθεί  στην αναπλήρωση των υγρών του οργανισμού και στην επανασύνθεση του γλυκογόνου, η οποία είναι άμεση, επομένως οι αθλητές χρειάζεται να καταναλώσουν μέσα στις πρώτες ώρες μικτά γεύματα, πλούσια σε σύνθετους και απλούς υδατάνθρακες, επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης και καλών λιπαρών. Η  περιεκτικότητα να είναι 0,8 γραμμάρια υδατανθράκων μαζί με ποσότητα πρωτεΐνης στο πρώτο μισάωρο και έπειτα κάθε δύο ώρες για τις πρώτες έξι ώρες. Μία γενική σύσταση είναι 7-10 γρ υδατανθράκων ανά κιλό σωματικού βάρους.

Γενικότερα, καλό είναι οι αθλητές να επιλέγουν τροφές που τους είναι εύπεπτες και οικείες και να μην δοκιμάζουν διαφορετικές επιλογές το τελευταίο χρονικό διάστημα πριν από την διεξαγωγή του αγώνα. Τηρώντας τις διατροφικές συστάσεις, οι οποίες προσαρμόζονται διαφορετικά για κάθε αθλούμενο, και μία συνέπεια στις προπονήσεις τους, θα έχουμε την βέλτιστη απόδοση των αθλητών και το αποτέλεσμα θα είναι το επιθυμητό.

Διαβάστε επίσης: Κλειδί η ενυδάτωση για να πετύχουμε την μέγιστη αθλητική απόδοση 

* Η Βέρα Γιαννακίτσα (Διαιτολόγος – Διατροφολόγος MSc) αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Διατροφής και Διαιτολογίας της Κρήτης και στην συνέχεια πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Περιβάλλον και Υγεία: Διαχείριση Περιβαλλοντικών Θεμάτων με Επιπτώσεις στην Υγεία». Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο νοσοκομείο Metropolitan Στο Νέο Φάληρο. Εκπαιδεύτηκε, στο πρόγραμμα Πέρα από τα Όρια της Δίαιτας, ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην τροποποίηση της συμπεριφοράς των ατόμων που έχουν ταλαιπωρηθεί από χρόνιες στερητικές δίαιτες, στο Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών στο Χαλάνδρι.Έχει συνεργαστεί με τα γυμναστήρια Yava Fitness Centers, τα ινστιτούτα αδυνατίσματος New Day, και τα φαρμακεία Σακοπούλου στο Κουκάκι και Τριανταφυλλά στο Παγκράτι (ofarmakopoiosmou.gr).Σήμερα διατηρεί το δικό της διαιτολογικό γραφείο στο κέντρο της Αθήνας, στο Κουκάκι.

nutriology.gr

[email protected]

x
Send this to a friend