Σεξ και τρέξιμο: Απαντήσεις σε αυτά που ντρέπεσαι να ρωτήσεις

Tο τρέξιμο είναι ένα ταξίδι ανακάλυψης. Όχι μόνο διαδρομών και νέων τόπων, αλλά και του ίδιου του ανθρώπινου σώματος. Αυτόματα φυσικά, προκύπτουν και διάφορες απορίες σχετικά με αυτό. Ορισμένες, πολύ συχνά ντρεπόμαστε να τις ρωτήσουμε

Η Τζουλιέτ Μακ Γκράταν, έμπειρή γιατρός και μαραθωνοδρόμος τονίζει: «Όλα αυτά τα χρόνια μου έχουν τεθεί κυριολεκτικά εκατοντάδες ερωτήσεις σχετικά με την υγεία που σχετίζονται με το τρέξιμο». Στο βιβλίο της «Run Well», η ίδια δίνει άμεσες και επιστημονικά τεκμηριωμένες απαντήσεις σε πολλές από αυτές.

Ακολουθούν τρία αποσπάσματα σε ισάριθμες ερωτήσεις σχετικά με το σεξ και το τρέξιμο που πολλούς απασχολούν αλλά λίγοι ρωτάνε ανοιχτά:

Βελτιώνει το τρέξιμο τις σεξουαλικές επιδόσεις;

Οι μελέτες σχετικά με τη σεξουαλική απόδοση βασίζονται σε τηλεφωνικές έρευνες, οπότε υπάρχει πάντα ο κίνδυνος οι άνθρωποι να μην δίνουν ακριβείς απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με τη σεξουαλική τους ζωή και τις συνήθειες άσκησης. Σε μία από τις μεγαλύτερες και πιο πρόσφατες μελέτες που διεξήχθησαν από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια το 2019, συμμετείχαν περίπου 3.900 άνδρες και 2.200 γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας άνω των 40 ετών, προκειμένου να διαπιστωθεί αν η μεγαλύτερη καρδιαγγειακή δραστηριότητα, που προκύπτει από το τρέξιμο, την ποδηλασία και το κολύμπι, μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης σεξουαλικών προβλημάτων.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνδρες που έκαναν περισσότερη καρδιολογική άσκηση κάθε εβδομάδα ανέφεραν λιγότερη στυτική δυσλειτουργία και οι γυναίκες που ασκούνταν πιο έντονα υπέφεραν επίσης από λιγότερες σεξουαλικές δυσλειτουργίες, ενώ είχαν ευκολότερη διέγερση και καλύτερη ικανοποίηση από τον οργασμό.

Εν ολίγοις, η περισσότερη άσκηση υποδηλώνει μεγαλύτερη σεξουαλική απόδοση και ικανοποίηση. Οι λόγοι γι’ αυτό δεν είναι σαφείς αν και πολλοί παράγοντες είναι σίγουρα τόσο ψυχολογικοί όσο και φυσικοί. Επίσης, είναι μάλλον ασφαλές το συμπέρασμα πως η καλή κυκλοφορία αίματος παίζει ρόλο. Άλλωστε, η στύση βασίζεται στην αυξημένη ροή αίματος στο πέος και τα γεννητικά όργανα των γυναικών διογκώνονται με αίμα κατά τη διάρκεια της διέγερσης.

Να θυμάστε επίσης ότι παθήσεις όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, η παχυσαρκία και ο διαβήτης τύπου 2 αποτελούν αιτίες στυτικής δυσλειτουργίας, τις οποίες το τακτικό τρέξιμο μπορεί να βοηθήσει να αντιμετωπιστούν.

Μπορεί το τρέξιμο να αυξήσει τη σεξουαλική μου ορμή;

Υπάρχουν πολλές αιτίες χαμηλής σεξουαλικής ορμής ή λίμπιντο. Ενώ το τρέξιμο δεν μπορεί να βοηθήσει στη μείωση ορισμένων από αυτές, όπως ο πόνος κατά τη διάρκεια της συνουσίας, οι νευρολογικές παθήσεις και οι παρενέργειες των φαρμάκων, μπορεί να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση πολλών άλλων.

Η χαμηλή λίμπιντο συνδέεται συχνά με προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως το άγχος και η κατάθλιψη, και γνωρίζουμε ότι η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπισή τους. Το τρέξιμο είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τη διαχείριση του άγχους και της κόπωσης της καθημερινής ζωής, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το πόσο πρόθυμοι είστε να κάνετε σεξ.

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση και η κακή εικόνα του σώματος μπορούν να μειώσουν τη λίμπιντο και το τρέξιμο έχει μια εκπληκτική ικανότητα να βοηθά τους ανθρώπους να οικοδομήσουν αυτοπεποίθηση μέσω του καθορισμού στόχων και της βελτίωσης των σχέσεών τους με το σώμα τους.

Το τακτικό τρέξιμο είναι μια υγιεινή επιλογή τρόπου ζωής και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ιατρικών καταστάσεων που μπορεί να επηρεάσουν τη λίμπιντο, συμπεριλαμβανομένης της υψηλής αρτηριακής πίεσης, της παχυσαρκίας και του διαβήτη τύπου 2.

Βοηθάει το σεξ το βράδυ πριν από έναν αγώνα;

Στο παρελθόν, ήταν ευρέως διαδεδομένη η αντίληψη πως το σεξ πριν από μια αθλητική δραστηριότητα μειώνει την απόδοση, καθώς και ότι ένα περιστατικό σεξουαλικής απογοήτευσης οδηγεί σε μια πιο επιθετική, ανταγωνιστική και επιτυχημένη απόδοση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ότι πολλά άτομα να συμβουλεύονταν να μην κάνουν σεξ πριν από σημαντικά γεγονότα.

Οι έρευνες σε αυτόν τον τομέα είναι γενικά χαμηλής ποιότητας και αφορούν κυρίως άνδρες συμμετέχοντες. Φαίνεται, ωστόσο, να υπάρχουν ελάχιστα στοιχεία που να υποστηρίζουν τη θεωρία ότι το σεξ επηρεάζει αρνητικά την απόδοση. Μια μελέτη έδειξε ότι δεν υπάρχει αρνητική επίδραση αν το σεξ γίνεται τουλάχιστον δέκα ώρες πριν από τη δοκιμασία άσκησης, αλλά υπάρχει αρνητική επίδραση εάν γίνεται λιγότερο από δύο ώρες πριν από την άσκηση.

Φαίνεται λογικό να υποθέσουμε ότι ένα ξενύχτι με πολύωρο σεξ μπορεί να μην σας εξασφαλίζει την καλύτερη φυσική κατάσταση για ένα αγώνισμα αντοχής το επόμενο πρωί, λόγω της δαπανημένης ενέργειας και του λιγοστού ύπνου. Ωστόσο, μια έρευνα του 2017 σε περισσότερους από 4.000 Βρετανούς, αποκάλυψε ότι ο μέσος χρόνος του σεξ στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι 19 λεπτά, στα οποία έκαιγαν περίπου 70 θερμίδες, γεγονός που δεν έκανε μεγάλη ζημιά στην ενέργεια ή τον ύπνο.

Αν τα επίπεδα άγχους πριν από τον αγώνα είναι υψηλά, το σεξ μπορεί να είναι χαλαρωτικό και να βοηθήσει τον ύπνο, οπότε ενδεχομένως σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να βελτιώσει την απόδοση.

Διαβάστε επίσης: “We were on a break” αγαπημένο μου τρέξιμο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Οι Γραμματείες παραλαβής του 7ο Veikou Trail

Η Οργανωτική Επιτροπή του 7ο Veikou Trail, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους δρομείς ότι υπάρχει η δυνατότητα επιλογής για την παραλαβή του πακέτου συμμετοχής τους από 5 διαφορετικά σημεία.

Η επιλογή γραμματείας παραλαβής του πακέτου συμμετοχής, πραγματοποιείται κατά την διαδικασία εγγραφής. Εκτός της δυνατότητας επιλογής γραμματείας ο δρομέας θα γνωρίζει και τις ώρες παραλαβής του πακέτου συμμετοχής.

Το πακέτο συμμετοχής θα παραλαμβάνεται από τους συμμετέχοντες δρομείς μόνο το Σάββατο 21/01, στα παρακάτω σημεία και ώρες:

  • Κεντρική είσοδος Άλσος Βεΐκου | Λεωφ. Βεΐκου, Γαλάτσι     – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Αργυροπούλου 4, Κηφισιά         – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Ταξιαρχών 57, Κορυδαλλός        – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα OUTRUN  | Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Top Cycles | Βασ. Αλεξάνδρου 72, Περιστέρι       – 10:00 – 15:00

Εξαίρεση: Θα παραλάβουν την ημέρα του αγώνα, όσοι ταξιδεύουν από μακριά και όσοι έχουν έρθει σε συνεννόηση με την διοργάνωση για ειδικούς λόγους.

Παρακαλούνται οι δρομείς να μην απευθύνονται στα καταστήματα, ούτε να προσέρχονται σε αυτά για παραλαβή του πακέτου συμμετοχής πριν τις ανακοινωμένες ημέρες και ώρες.

Οι εγγραφές για το 7ο Veikou Trail τρέχουν και θα είναι διαθέσιμες μέχρι και την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 24:00 ή μέχρι εξαντλήσεως των ανακοινωμένων θέσεων.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία.

Το 7ο Veikou Trail τελεί υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής και του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (Π.Σ.Α.Τ.).

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το 7ο Veikou Trail παρέχεται:

Στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης: https://veikoutrail.gr/

Στην σελίδα της διοργάνωσης στο facebook: https://www.facebook.com/veikoutrail/

Στην σελίδα της διοργάνωσης στο Instagram: https://www.instagram.com/veikoutrail/

Στις 22 Ιανουαρίου 2022 “Τρέξε στο βουνό μέσα στην πόλη”

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Κρυολογήματα και τρέξιμο: Μπορούν να συνδυαστούν;

Κρυολογήματα και τρέξιμο: Μπορούν να συνδυαστούν;

Όσο πιο πολύ μπαίνει ο χειμώνας τόσο περισσότερο πιθανό είναι να κρυώσεις εξαιτίας του καιρού. Προφανώς, αυτό είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό.

Για έναν δρομέα ωστόσο, ένα ερώτημα ηχεί στο μυαλό του όταν είναι κρυωμένος: πρέπει να ξεκουραστώ ή πρέπει να συνεχίσω τις προπονήσεις; Ειδικά όταν προετοιμάζεσαι για έναν αγώνα, δεν θες να αφήσεις ένα κρύωμα να σε πάει πίσω.

Τι πρέπει να κάνεις σε αυτή την περίπτωση; Εξαρτάται από το είδος του κρυώματος που έχεις και από το πως αισθάνεσαι.

“Η ενέργεια του οργανισμού καταπολεμά το κρύωμα”

«Τα κρυολογήματα ή οι λοιμώξεις του αναπνευστικού που συνήθως προκαλούνται από ιογενή λοίμωξη και σχετίζονται με συμπτώματα όπως η ρινική καταρροή, ο πονόλαιμος και ο βήχας, έχουν ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος», εξηγεί η Κορντίλια Κάρτερ, διευθύντρια του Γυναικείου Κέντρου Αθλητικής Ιατρικής στο NYU-Langone στη Νέα Υόρκη.

«Η ενεργοποίηση αυτή κατευθύνει τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος να μετακινηθούν στο σημείο της λοίμωξης, όπου και “στρατολογουν” ή παράγουν άλλα κύτταρα και πρωτεΐνες για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της μόλυνσης και να αποτρέψουν την επανεμφάνισή της στο μέλλον» τονίζει η Κάρτερ. Με άλλα λόγια, το σώμα σας χρησιμοποιεί ενέργεια για να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να καταπολεμηθεί το κρύωμα.

Η ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται το σώμα σας για να αντιμετωπιστεί μια λοίμωξη εξαρτάται από τον τύπο της λοίμωξης και το πόσο σοβαρή είναι. «Αν είστε άρρωστοι και το σώμα σας «φωνάζει» πως χρειάζεται ξεκούραση, τότε μάλλον πρέπει να το ακούσετε και να ξεκουραστείτε», λέει η Κάρτερ.

Οι δρομείς κάνουν το αντίθετο

Πολλοί δρομείς ωστόσο κάνουν το ακριβώς αντίθετο. Νιώθουν ότι το τρέξιμο όταν είναι κρυωμένοι τους κάνει να αισθάνονται καλύτερα, τουλάχιστον σε προσωρινό επίπεδο.
Αν και κάτι τέτοιο δεν εξακριβώνεται επιστημονικά, μπορούμε να πούμε πως αυτό μπορεί να ισχύει καθώς η άσκηση απελευθερώνει από τον οργανισμό μια ουσία που λέγεται επινεφρίνη και η οποία είναι ένα φυσικό αποσυμφορητικό.

Αυτός είναι και ο λόγος που μια προπόνηση μπορεί να «καθαρίσει» τα ρινικά περάσματα της μύτης. Αν αποφασίσετε ωστόσο να τρέξετε για να ξεπεράσετε το κρύωμα, κρατήστε τον ρυθμό σας χαμηλό και ακολουθήστε μικρές αποστάσεις.

“Μειώστε την ένταση”

Η Κάρτερ πάντως το ξεκαθαρίζει: «Για κάθε πρόσωπο, η λοίμωξη και το επίπεδο εκγύμνασης είναι μοναδικά και οι αποφάσεις πρέπει να εξατομικεύονται λαμβάνοντας υπόψη τους αντίστοιχους παράγοντες. Σε γενικές γραμμές, έχει νόημα να τρέχετε αν είστε κρυωμένοι αλλά πρέπει να μειώσετε την τυπική διάρκεια του τρεξίματος, τη συχνότητα και την έντασή του». Η Κάρτερ προσθέτει ότι εάν έχετε μια άλλη πάθηση που επηρεάζει τους πνεύμονές σας όπως το άσθμα και γνωρίζετε ότι το τρέξιμο μπορεί να το επιδεινώσει, τότε είναι αναγκαίο να εξετάσετε μια άσκηση χαμηλότερης έντασης από το τρέξιμο.

Η Κάρτερ επισημαίνει επίσης πως όσο θετικό μπορεί να είναι το τρέξιμο στην καταπολέμηση του κρυώματος, άλλο τόσο επιβλαβές μπορεί να είναι για όσους νιώθουν αδύναμοι εξαιτίας του κρυώματος. Άλλωστε, συμπτώματα όπως ο υψηλός πυρετός, ο συνεχόμενος βήχας, οι μυϊκοί πόνοι και τα γαστρεντερικά προβλήματα δεν είναι τυπικά ενός κοινού κρυολογήματος και δεν το τελευταίο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να τρέξετε αν σας παρουσιαστούν.

Η Κάρτερ επισημαίνει στο runnersworld πως πάντα πρέπει να οριοθετείτε τους στόχους σας και να τους επαναπροσαρμόζετε σε περίπτωση που το σώμα σας δεν μπορεί να τους κυνηγήσει λόγω κάποιας ασθένειας. «Το να παίρνετε χρόνο επιτρέπει στο σώμα σας να εστιάζει στην καταπολέμηση της λοίμωξης και όχι στην εξοικονόμηση ενέργειας αναφορικά με την άσκησή σας. Επιλέξτε τον δρόμο που θα οδηγήσει στην ταχύτερη ανάκαμψη, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα περάσετε όλη την ημέρα στον καναπέ», τονίζει.

Διαβάστε ακόμα: Αντιβιοτικά και τρέξιμο: Γιατί δεν πρέπει να συνδυάζονται;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend