Πως θα αντιμετωπίσετε την κακοσμία των ποδιών

Γράφει ο Μανώλης Αρβανιτάκης*

Η κακοσμία των ποδιών είναι ένα αρκετά συνηθισμένο και ενοχλητικό πρόβλημα που απασχολεί μεγάλο αριθμό ανθρώπων.

Από πού ξεκινά όμως η κακοσμία;

Το πρόβλημα της κακοσμίας ξεκινά από τους μύκητες που αναπτύσσονται στα πόδια. Η υγρασία που επικρατεί μέσα στα υποδήματα και συνακόλουθα ο ιδρώτας των ποδιών δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξή τους.

Τα πόδια είναι το σημείο του σώματος με τους περισσότερους ιδρωτοποιούς αδένες, γεγονός που οδηγεί σε αυξημένες πιθανότητες κάποιος να παρατηρήσει εφίδρωση άσχετα από τη θερμοκρασία και την εποχή του χρόνου, ανεξαρτήτως ζέστης, σωματικής άσκησης ή άγχους. Ακόμα και η ορθοστασία ή το έντονο στρες, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του ιδρώτα. Επίσης οι εγκυμονούσες και οι έφηβοι μπορεί να αντιμετωπίσουν αυτό το θέμα λόγω αύξησης ορμονών.

Η κακοσμία προκαλείται από τον ιδρώτα που περνάει στα παπούτσια τα οποία φοράμε ξανά και ξανά πριν προλάβουν να στεγνώσουν. Τα βακτήρια του δέρματος διασπούν τον ιδρώτα και έτσι ελευθερώνεται η χαρακτηριστική μυρωδιά.

Δεν πρέπει να φοράμε ποτέ τις ίδιες κάλτσες για δεύτερη μέρα

Τα βακτήρια

Τα βακτήρια συνεχίζουν να πολλαπλασιάζονται μέσα στα παπούτσια μας ακόμα και όταν σταματήσουμε να τα φοράμε, ειδικά αν τα φυλάσσουμε σε σκοτεινό ντουλάπι. Έτσι αν φορέσουμε την επόμενη μέρα τα ίδια παπούτσια, δημιουργούμε το κατάλληλο περιβάλλον -ζεστό, υγρό και σκοτεινό- για την ανάπτυξη των βακτηρίων.

Η κακοσμία των ποδιών αντιμετωπίζεται με απλά και εύκολα βήματα ακόμα και με προϊόντα που έχουμε στο σπίτι μας.

Υπάρχουν επίσης, κάποιες καθημερινές συνήθειες προσωπικής υγιεινής, με τις οποίες μπορούμε να προλάβουμε την κακοσμία των ποδιών.

Η αντιμετώπιση της κακοσμίας

Αποφεύγετε να φοράτε το ίδιο ζευγάρι παπούτσια για συνεχόμενες μέρες. Καλό θα ήταν να αφήνετε για 24 ώρες τα παπούτσια να στεγνώσουν σε κάποιο φωτεινό σημείο και μετά να τα κλείνετε στην παπουτσοθήκη.

Καλό επίσης είναι να προτιμάτε παπούτσια από δέρμα, διότι επιτρέπουν στο πόδι να αναπνέει, ενώ φροντίστε να τα ψεκάζεται καθημερινά με σπρέι υποδημάτων -όπως το αποσμητικό σπρέι υποδημάτων Scholl fresh step- για να αποφύγετε την κακοσμία, ενώ παράλληλα καταπολεμά τα βακτήρια και τους μύκητες στο εσωτερικό.

Πάντα φοράτε τα παπούτσια με καθαρά πόδια, τα οποία  έχετε πλύνει με νερό και σαπούνι και έχετε στεγνώσει σχολαστικά, ειδικά ανάμεσα στα δάχτυλα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα βαμβάκι βουτηγμένο σε οινόπνευμα, το οποίο βοηθάει να διατηρείται η περιοχή όσο πιο στεγνή γίνεται.

Πρέπει να πετάξετε τις σαγιονάρες ή τα παπούτσια που έχουν ήδη μυρίσει, αλλιώς πρέπει να τα πλύνετε πολύ καλά με σαπούνι και νερό.

Καθιερώστε ένα τρόπο περιποίησης των ποδιών σας και κάντε το αυτό κομμάτι της καθημερινότητάς σας.

Πρέπει ή δεν πρέπει να βάζεις αποσμητικό πριν την προπόνηση;

Ψεκάστε τα πόδια σας με αποσμητικό σπρέι ποδιών Scholl fresh step πριν βάλετε παπούτσια ή κάλτσες. Αυτό θα σας προστατεύσει από την εφίδρωση και την κακοσμία.

Εναλλακτικά χρησιμοποιήστε αποσμητική πούδρα ποδιών και υποδημάτων, όπως η Scholl Fresh Step για χρήση τόσο σε υπόδημα όσο και απευθείας στο πόδι.

Χρησιμοποιείστε, εφόσον κρίνετε απαραίτητο, ειδικές κάλτσες που διατηρούν το πόδι στεγνό ή ακόμα και εμποτισμένες με χημικά που καταπολεμούν τα βακτήρια, από τα οποία προκαλείται η δυσοσμία.

Αν παρ’ όλα αυτά η κακοσμία επιμένει, αν τα πόδια σας είναι κόκκινα και έχετε κνησμό (φαγούρα), αν τα νύχια σας είναι κίτρινα ή μαύρα και έχουν κάποια δυσμορφία ή αρχίζουν και γίνονται γαμψά καλό θα είναι να επισκεφθείτε τον ειδικό. Αυτός θα σας κατευθύνει στο πώς πρέπει να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα που επιμένει. Το σώμα με τον τρόπο του προειδοποιεί για την υγεία μας και οφείλουμε να του δώσουμε την απαιτούμενη προσοχή.

Διαβάστε επίσης: Τι θα σας συμβεί αν γυμνάζεστε και τρέχετε χωρίς κάλτσες;

* Ο Μανώλης Αρβανιτάκης Ποδολόγος – Ποδίατρος MSc, BSc (Hons) Podiatry MPS

Previous ArticleNext Article

Υποψήφιος για την προεδρία της ΚΟΕ ο Σπύρος Γιαννιώτης

Υποψήφιος για την προεδρία της ΚΟΕ ο Σπύρος Γιαννιώτης
Ο ασημένιος μας Ολυμπιονίκης στο Ρίο στα 10 χιλιόμετρα ανοικτής θαλάσσης, Σπύρος Γιαννιώτης, ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του για την προεδρία της ΚΟΕ.
Ο Σπύρος Γιαννιώτης με μια ανακοίνωση άκρως συναισθηματική γνωστοποίησε ότι εκείνος και η ομάδα του θέλουν να είναι ενεργοί στο άθλημα της κολύμβησης και να αφοσιωθούν στις ανάγκες της Ομοσπονδίας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Πριν από τρεις δεκαετίες ξεκίνησα ένα ταξίδι, με αφετηρία το νησί μου την Κέρκυρα και με σημαντικούς ενδιάμεσους σταθμούς τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τον Πειραιά και 5 Ολυμπιακές πόλεις. Ο πρώτος κύκλος του ταξιδιού μου αυτού ολοκληρώθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ριο, το 2016, με ένα ολυμπιακό μετάλλιο, έτσι όπως ονειρεύεται κάθε αθλητής.
Σήμερα ξεκινάω ένα δεύτερο ταξίδι, διεκδικώντας την προεδρία της Κολυμβητικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, ελπίζοντας ότι θα είναι το ίδιο μεγάλο και το ίδιο συναρπαστικό με αυτό που βίωσα ως αθλητής.
Συχνά λέω ότι όλοι οι αθλητές που δημιουργήσαμε με τα χρόνια μια δεύτερη οικογένεια, αυτή του αθλήματός μας, έχουμε μια υποχρέωση απέναντι της. Έχω ζήσει και ζω την πραγματικότητα του αθλητισμού στην Ελλάδα, με τις δυνατές στιγμές χαράς και τις απογοητεύσεις, με τα προβλήματα αλλά και τη δημιουργία.
Τη δύναμη που ένιωθα ως αθλητής για να ξεπεράσω τις δυσκολίες και τα εμπόδια, τη νιώθω και σήμερα για να βρίσκομαι παρών στη νέα πραγματικότητα του Υγρού Στίβου.
Η αφοσίωσή μου στην αθλητική μου οικογένεια και η γνώση μου θα συνδυαστεί με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για το σύνολο του Υγρού Στίβου καθώς και με την τεχνογνωσία της ομάδας που δημιουργούμε για να διεκδικήσουμε την ενεργή συμμετοχή μας στην επόμενη ημέρα της κολύμβησης,της υδατοσφαίρισης,της κολύμβησης ανοιχτής θάλασσας, της τεχνικής και της καλλιτεχνικης κολύμβησης, των καταδύσεων.
Το ταξίδι συνεχίζεται…….»

Γιατί η αυξομείωση του σωματικού βάρους απειλεί την καρδιά;

Της Μαρίας Δημητρίου (Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc)

Πόσες φορές έχετε χάσει και αυξήσει ξανά το βάρος σας; Πόσοι από εσάς έχετε ακολουθήσει μια στερητική δίαιτα και αισθάνεστε ικανοποιημένοι που μετά από 2-3 εβδομάδες έχετε χάσει τα 6-10kg που σας ταλαιπωρούσαν; Κι ενώ επιτέλους μπήκατε στα αγαπημένα σας ρούχα, πόσοι από εσάς βλέπετε τη ζυγαριά να φτάνει ξανά στα κιλά με τα οποία ξεκινήσατε ή ακόμη περισσότερα;

Πολλοί θα συμφωνήσετε ότι έχετε ζήσει το σενάριο αυτό που είναι γνωστό ως το φαινόμενο «yo-yo». Με τον όρο φαινόμενο «yo-yo» ή «ανακύκλωση βάρους» περιγράφονται τα επαναλαμβανόμενα επεισόδια απώλειας και επαναπρόσληψης σωματικού βάρους. Το φαινόμενο αφορά τόσο τα παχύσαρκα όσο τα υπέρβαρα και τα άτομα φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

Τι προβλήματα υγείας προκαλεί; Επιβαρύνει την καρδιά;

Η ανακύκλωση βάρους τείνει να γίνει ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Το αν η ανακύκλωση βάρους προκαλεί μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία αποτελεί ζήτημα αμφιλεγόμενο. Η βιβλιογραφία δείχνει ότι τα άτομα που αυξομειώνουν το βάρος τους διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και διαβήτη τύπου ΙΙ σε σύγκριση με άτομα που διατηρούν σταθερό σωματικό βάρος ακόμη κι αν αυτό είναι αυξημένο.

Το ανησυχητικό είναι πως από μελέτες έχει φανεί ότι οι αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία (σε μεταβολικούς και παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου) είναι περισσότερο έκδηλες σε άτομα με φυσιολογικό σωματικό βάρος. Πληθυσμιακές μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με μεγάλες διακυμάνσεις στο σωματικό βάρος κατά την ενήλικη ζωή εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας, θνησιμότητας και καρδιαγγειακής νόσου μετά από προσαρμογή για το παρόν βάρος και για προϋπάρχουσα ασθένεια.

Αντίθετα, ανασκοπήσεις έχουν εξάγει αντιφατικά αποτελέσματα οσόν αφορά τις επιπτώσεις της ανακύκλωσης βάρους στην υγεία πιθανόν λόγω των διαφορετικών ορισμών που έχουν δοθεί στο φαινόμενο αυτό και υποστηρίζουν πως τα δεδομένα για δυσμενή επίδραση είναι σποραδικά.

Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με μεγάλες διακυμάνσεις στο σωματικό βάρος κατά την ενήλικη ζωή εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας, θνησιμότητας και καρδιαγγειακής νόσου

Τι στόχους πρέπει να βάζω πριν ξεκινήσω μια δίαιτα;

Αν είστε υπέρβαρος ή παχύσαρκος, το βέλτιστο για την υγεία σας είναι να φτάσετε σε ένα φυσιολογικό βάρος και να διατηρήσετε την απώλεια. Αν δυσκολεύεστε, μην απογοητεύεστε…εντείνετε την προσπάθεια και οργανώστε τη στρατηγική σας:

Απευθυνθείτε σε ειδικό!

Μην ακολουθείτε δίαιτες από μόνοι σας, συνεργαστείτε με έναν πτυχιούχο διαιτολόγο που μπορεί να σας βοηθήσει να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

Ακολουθείστε ισορροπημένη διατροφή!

Μην οδηγείστε σε ακρότητες..και μην αποκλείετε ολόκληρες ομάδες τροφίμων. Εφαρμόστε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα. Σε κάθε γεύμα επιλέξτε πηγή υδατανθράκων (πχ.ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί), πηγή πρωτεϊνών (πχ. κοτόπουλο, τυρί, αυγό) και λαχανικά. Τα φρούτα και τα γαλακτοκομικά πρέπει να περιλαμβάνονται στο καθημερινό διαιτολόγιο και μπορούν να αποτελέσουν ιδανικές λύσεις για το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα.

Πείτε «όχι» στις απαγορεύσεις!

Το μόνο που μπορείτε να καταφέρετε σε αντίθετη περίπτωση είναι να οδηγηθείτε σε στερήσεις που θα σας δημιουργήσουν αίσθημα απογοήτευσης. Μία στο τόσο (2-3 φορές/μήνα) ενδώστε στο αγαπημένο σας φαγητό ή γλυκό και επιστρέψτε στο διατροφικό σας πλάνο με ανανεωμένο ενδιαφέρον.

Στοχεύστε σε αργή απώλεια βάρους!

Οπλιστείτε με υπομονή και επιμονή…μην ενθουσιάζεστε με δίαιτες που υπόσχονται ότι θα χάσετε πολλά κιλά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το βέλτιστο είναι να χάνετε με σταθερό ρυθμό 0,5-1kg την εβδομάδα.

Πως η εξάντληση προκαλεί προβλήματα στην καρδιά

Ασκηθείτε!

Η άσκηση σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή ενισχύει την απώλεια βάρους και συμβάλλει στην διατήρηση του μυϊκού ιστού. Στοχεύστε λοιπόν στο να αθλείστε συστηματικά ξεκινώντας βήμα βήμα με ασκήσεις που ταιριάζουν καλύτερα σε σας. Μια πρακτική λύση είναι το γρήγορο βάδισμα για 30’ την ημέρα. Η άσκηση είναι ιδανική και για τη διατήρηση του απωλεσθέντος σωματικού βάρους.

Βρείτε υποστηρικτικό περιβάλλον!

Η οικογένεια ή οι φίλοι σας μπορούν να σας ενισχύσουν στην όλη προσπάθεια. Για παράδειγμα, κίνητρο μπορούν να αποτελέσουν τα οικογενειακά γεύματα ή η άθληση μαζί με κάποιο φίλο.

Ελέγχετε συχνά το σωματικό σας βάρος!

Να ζυγίζεστε 1 φορά την εβδομάδα ή να χρησιμοποιείτε κάποιο ρούχο σας ως μεζούρα. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε τον έλεγχο και αν ξεφύγετε θα μπορείτε άμεσα να ακολουθήσετε ένα πιο αυστηρό διατροφικό πρόγραμμα.

Διαβάστε επίσης: Έξι σημαντικοί αριθμοί για την υγεία της καρδιάς σας

Πηγή: www.mednutrition.gr

x
Send this to a friend