Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε μετά την προπόνηση;

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε μετά την προπόνηση;

Γράφει ο Δημοσθένης Χριστόπουλος

Είναι γνωστό ότι εκτός από τη σωματική άσκηση, το σώμα μας χρειάζεται- όσο δυσάρεστο κι αν είναι για κάποιους από εμάς- και σωστή διατροφή για να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Τι, όμως, πρέπει να τρώμε μετά από την προπόνηση και γενικότερα τη σωματική άσκηση;

Το σίγουρο είναι πως χρειαζόμαστε τροφή για να αποκαταστήσουμε την ενέργειά μας και να ενσχύσουμε το μεταβολισμό μας, παρόλ’ αυτά οι μη ορθές επιλογές θα μπορούσαν να αναιρέσουν όλη την προσπάθεια που έχουμε καταβάλει.

Δείτε μία λίστα από τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε μετά από σωματική άσκηση αν θέλουμε να μην πάει «χαμένη» η προσπάθειά μας.

Αναψυκτικά

Θα μπορούσε να είναι μία εύκολη λύση μετά από την προπόνηση αρκεί όμως να σκεφτούμε με πόσα σάκχαρα θα μας επιβαρύνει. Το σώμα καίει θερμίδες μέσα από σύνθετους υδατάνθρακες και λίπος. Τα αναψυκτικά σταματούν τη διαδικασία καύσης λίπους, δεν έχουν θρεπτική αξία και σίγουρα δεν μας ενυδατώνουν.

Πλούσιες πρωτεΐνες

Όπως και τα πικάντικα τρόφιμα, οι ειδικοί συνιστούν να αποφεύγουμε οτιδήποτε είναι δύσκολο να χωνευτεί, όπως π.χ. μπριζόλα. Εάν θέλετε να αυξήσετε τους μυς, θα πρέπει να έχετε και υψηλή αναλογία υδατανθράκων στη διατροφή σας, όπως ο τόνος και το ρύζι. Αλλά εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, αποφύγετε τους υδατάνθρακες. Δείτε πόση πρωτεϊνη μπορείτε να λαμβάνετε εδω

Λιπαρά φαγητά

Αποφύγετε τις λιπαρές εναλλακτικές μετά την προπόνηση καθώς το λίπος επιβραδύνει τη διαδικασία πέψης στο έντερο με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η παροχή των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών στους μυς.

Σοκολάτα γάλακτος

Αυτό κι αν μας στεναχωρεί!  Όσο σκληρό κι αν είναι τουλάχιστον μην το κάνετε αμέσως μετά τη σκληρή δουλειά που καταφέρατε στο γυμναστήριο. Θυμηθείτε ότι η άσκηση θα έχει επιταχύνει το μεταβολισμό σας και θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε αυτό το γεγονός προς όφελός σας, επιλέγοντας όσο το δυνατόν ανεπεξέργαστα τρόφιμα. Η σοκολάτα και ιδιαίτερα η γάλακτος δεν είναι τέτοιο. Αντίθετα η μαύρη σοκολάτα έχει θετικές επιδράσεις.

Ενεργειακά ποτά και μπάρες δημητριακών

Ίσως ακούγετε περίεργο αφού χρειαζόμαστε ενέργεια μετά την προπόνηση αλλά οι μπάρες περιέχουν πολλή ζάχαρη και ελάχιστα θρεπτικά συστατικά. Το ίδιο και τα ενεργειακά ποτά. Πωλούνται ως η τέλεια συμπλήρωση ενυδάτωσης μετά την προπόνηση λόγω των ηλεκτρολυτών τους . Η αλήθεια, όμως, είναι ότι η υψηλή τους περιεκτικότητα σε σάκχαρα τα καθιστά περιττά.

Ωμά λαχανικά

Αν και μπορεί να αποτελούν μέρος μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, δεν είναι μια καλή επιλογή μετά από προπόνηση. Μετά τη γυμναστική, το σώμα χρειάζεται απελπισμένα να αναπληρώσει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, τα μέταλλα και τις βιταμίνες, Τα ωμά λαχανικά δεν επαρκούν για να εκπληρώσουν αυτές τις ανάγκες του σώματος. Ο συνδυασμός τους με ένα dip γιαουρτιού και μυρωδικών για επιπλέον πρωτεΐνη, θα ήταν μια καλύτερη λύση.

Τυρί

Ενώ το τυρί είναι μια πηγή πρωτεΐνης που το σώμα σας χρειάζεται μετά την άσκηση, είναι επίσης και μια τροφή επεξεργασμένη και συχνά ιδιαίτερα λιπαρή. Επιλέξτε πιο υγιεινά τυριά όπως η μοτσαρέλα και συνδυάστε τα με ψωμί ολικής αλέσεως για ένα πλούσιο σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες σνακ μετά την προπόνηση.

Μαύρα φασόλια

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, γεγονός που επιβραδύνει την πεπτική διαδικασία και ακόμη χειρότερα, θα σας προκαλέσουν μετεωρισμό.

Τηγανητά αυγά

Τα αυγά είναι ένας θαυμάσιος τρόπος για να πάρουμε πρωτεΐνη μετά από μια προπόνηση, εφ ‘όσον όμως τα φάμε βρασμένα.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ έχει διουρητική δράση και πολλές άχρηστες θερμίδες, αφυδατώνει, και μπορεί να επιδεινώσει τη διαδικασία αποκατάστασης των μυών μετά από τις προπονήσεις.

Μόνο νερό

Το σώμα χρειάζεται να επαναφορτίσει μετά την άσκηση. Όπως οι κακές επιλογές δεν είναι αυτό που χρειάζεστε, άλλο τόσο και να μην φάτε τίποτε εκτός από… νερό, είναι το ίδιο καταστροφικό για τους μυς που προσπαθείτε να φτιάξετε.

Διαβάστε ακόμα: Τα 5 χειρότερα πράγματα που μπορεί να κάνεις μετά την προπόνηση

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Επτά τροφές που δεν… χορταίνουν οι μύες μας!

Της Eύας Σταυρίδη*
Η διατροφή είναι ισχυρός σύμμαχος σε μία προσπάθεια ενίσχυσης ή διατήρησης της μυϊκής μάζας, καθώς υπάρχουν τροφές που ευνοούν και βοηθούν την ανάπτυξη του μυϊκού ιστού.

Φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την ενδυνάμωση του μυϊκού ιστού, καθώς περιέχουν βιταμίνες, όπως η βιταμίνη C των εσπεριδοειδών και ιχνοστοιχεία, όπως ο σίδηρος από το σπανάκι, σημαντικά για την ανάπτυξη των μυών. Ταυτόχρονα, έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό, κάτι που βοηθά στη σωστή ενυδάτωση των μυών, ειδικά εάν αναλογιστούμε ότι οι μύες αποτελούνται σε μεγάλο ποσοστό από νερό.
Γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών
Τα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη υψηλή βιολογικής αξίας, ενισχύοντας έτσι την ανάπλαση των μυών. Επιπλέον, διαθέτουν ασβέστιο και βιταμίνη D , που είναι γνωστά για τη αναγκαιότητά τους στη σκελετική αλλά και μυϊκή υγεία. Καταναλώνοντας, λοιπόν, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών μπορούμε να αποκομίσουμε όλα τα οφέλη που προσφέρει το γάλα και το γιαούρτι, ελαττώνοντας παράλληλα την πρόσληψη των λιπαρών του.
Άπαχο κόκκινο κρέας
Μπορεί η αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος να έχει συσχετισθεί με διάφορες ασθένειες, αλλά για τους ανθρώπινους μύες το άπαχο κόκκινο κρέας είναι δώρο. Αν αφαιρέσουμε το λίπος, το κρέας αποτελεί σχεδόν αποκλειστικά πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, που διαθέτει όλα τα αμινοξέα (τα επιμέρους συστατικά από τα οποία αποτελούνται οι πρωτεϊνες), αυτά που συνθέτει ο οργανισμός, αλλά και αυτά που δεν μπορεί να συνθέσει. Ας μην ξεχνάμε ότι, το κόκκινο κρέας είναι πλούσια πηγή σιδήρου, απαραίτητο για την μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς των μυών.
Σκούρο μέρος κοτόπουλου
Όπως και το κόκκινο κρέας, έτσι και το κοτόπουλο περιέχει σίδηρο, που είναι απαραίτητος για τη βέλτιστη λειτουργία των μυών. Αξιοσημείωτο είναι πως το σκούρο κρέας από το κοτόπουλο, όπως το μπούτι, περιέχει μέχρι και 25% περισσότερο σίδηρο και ψευδάργυρο, συγκριτικά με την περιεκτικότητα του λευκού μέρους, όπως το στήθος.

Η πρωτεΐνη στα αυγά και το δίλημμα κρόκος ή ασπράδι;

Αυγά
Δεν είναι τυχαίο που το αυγό είναι μια δημοφιλής τροφή για τους αθλητές του body building. Στην πραγματικότητα, το ασπράδι του αυγού περιέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, απαραίτητη για την αύξηση του μυϊκού όγκου. Από την άλλη μεριά, ο κρόκος περιέχει κατά κύριο λόγο πολυακόρεστα λιπαρά και Ω-3, ευεργετικά για τον ανθρώπινο οργανισμό, καθιστώντας το αβγό μία θρεπτικότατη τροφή για το μυϊκό σύστημα.
Ξηροί καρποί
Οι ξηροί καρποί, είτε ωμοί είτε ψημένοι, περιέχουν μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα λεγόμενα «καλά» λιπαρά, όπως και ένα ποσοστό πρωτεϊνών, μαζί με αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και φυτικές ίνες. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό, πως είναι μία ευεργετική τροφή για το «χτίσιμο» των μυών. Παρ’όλα αυτά χρειάζεται προσοχή στην ποσότητα της κατανάλωσής τους, καθώς λόγω των λιπαρών τους περιέχουν πολλές θερμίδες.
Όσπρια και προϊόντα ολικής αλέσεως
Τα όσπρια περιέχουν συνδυασμό σημαντικής ποσότητας υδατανθράκων και φυτικής πρωτεΐνης, όπως και αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Με τον ίδιο τρόπο, τα προϊόντα ζύμης που έχουν αλεσθεί ολόκληρα, όπως το ψωμί ολικής αλέσεως, διαθέτει παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτά των οσπρίων, καθιστώντας τα απαραίτητα σε ένα διαιτολόγιο ενδυνάμωσης μυών.
Σημασία φυσικής δραστηριότητας και ενυδάτωσης
Εκτός από τη διατροφή, για το «χτίσιμο» των μυών δεν θα πρέπει να παραλείπεται η φυσική δραστηριότητα, σε μορφή αερόβιας άσκησης, για τη διατήρηση ενός σωστού σωματικού βάρους, και αναερόβιας, για την ενδυνάμωση των επιμέρους μυών. Η ενυδάτωση δε θα πρέπει, επίσης, να παραλείπεται καθώς η σωστή πρόσληψη υγρών έχει άμεση επίδραση στην υγεία των μυών. Μην ξεχνάτε λοιπόν τον απαραίτητο συνδυασμό διατροφής-άσκησης-ενυδάτωσης για λυγερό κορμί και σμιλεμένους μυς!
Το άρθρο δημοσιευτηκε στο www.mednutrition.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Tροφές που καταπολεμούν την ημικρανία

Tροφές που καταπολεμούν την ημικρανία

Οσοι πάσχουν από ημικρανίες θα γνωρίζουν πως υπάρχουν τροφές που ενισχύουν την ένταση του πόνου. Τα καλά νέα όμως είναι πως υπάρχουν και άλλες που βοηθούν στην ανακούφισή του.

Τις περισσότερες φορές για να αντιμετωπίσουμε μια ημικρανία καταφεύγουμε στο προσωπικό μας φαρμακείο ή παίρνουμε κάποιο σκεύασμα που μας έχει συστήσει ο γιατρός και συνήθως προκαλεί υπνηλία. Ωστόσο υπάρχει εναλλακτική.

Θα πρέπει να κάνετε κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής και διατροφής προκειμένου να δείτε αποτελέσματα. Αποφύγετε τις τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, το τουρσί, την πίτσα, το αλκοόλ, καθώς έχουν την τάση να ενισχύουν τα συμπτώματα της ημικρανίας.

Αντίθετα μπορείτε να καταναλώσετε τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και να αυξήσετε την ποσότητα του μαγνησίου στην διατροφή σας.

Ακολουθεί η λίστα με τις τροφές που βοηθούν στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων της ημικρανίας:

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αυτό το συγκεκριμένο είδος μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής  και αυτό με την δική σου σειρά βοηθά στη μείωση του πόνου της ημικρανίας. Ο σολομός, η πέστροφα, το σκουμπρί και η ρέγκα ανήκουν στην άνω κατηγορία.

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Το μαγνήσιο προωθεί την κυκλοφορία του αίματος και αυξάνει την λειτουργία των νευροδιαβιβαστών. Στην ουσία ανακουφίζει από την ημικρανία μέσω της απελευθέρωσης ορμονών που καταπολεμούν το αίσθημα του πόνου και μειώνουν παράλληλα την στένωση των αιμοφόρων αγγείων.

Λιναρόσπορος

Περιέχει και αυτός ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, η λειτουργία των οποίων εξηγήθηκε παραπάνω. Ο λιναρόσπορος χρησιμοποιείται συχνά σε θεραπείες με βότανα.

Σπανάκι

Είναι ιδανικό για όσους πάσχουν από ημικρανίες λόγω υψηλής περιεκτικότητας σε μαγνήσιο. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις γυναίκες που βιώνουν ημικρανίες περιόδου καθώς χαλαρώνει τους σπασμούς που δημιουργούνται στο κεφάλι και τους μύες.

Πατάτες

Οι ψητές πατάτες έχει αποδειχθεί πως μειώνουν την ένταση της ημικρανίας. Αυτό συμβαίνει γιατί η φλούδα της πατάτας περιέχει κάλιο και αν ο πονοκέφαλος συνδέεται με το αλκοόλ, η πατάτα θα έχει σίγουρα αποτελέσματα.

Καφεΐνη

Η κατανάλωσή της καφεϊνης με μέτρο είναι μια λύση για τον πονοκέφαλο. Μειώνει το μέγεθος των αιμοφόρων αγγείων και την απελευθέρωση της ισταμίνης στο αίμα. Αυτό ανακουφίζει από αλλεργικές αντιδράσεις και από τις ενοχλήσεις της ημικρανίας.

Κεχρί

Είναι δημητριακό ολικής άλεσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και μέταλλα. Επίσης είναι πλούσιο σε μαγνήσιο το οποίο ανακουφίζει από τις ενοχλήσεις των πονοκεφάλων. Βοηθά επίσης στην καλή λειτουργία της καρδιάς και στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Πικάντικες τροφές

Ιδιαίτερα η καυτερή πιπεριά λέγεται πως αποτελεί μια γρήγορη λύση για την αντιμετώπιση της ημικρανίας. Οι πικάντικες τροφές περιέχουν καψαϊκίνη που είναι ένα φυσικό παυσίπονο.  Σύμφωνα με έρευνες η ουσία αυτή καταπολεμά τα συμπτώματα της ημικρανίας.

Νερό

Είναι απαραίτητο για τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού. Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε ημικρανίες για τον λόγο αυτό μην ξεχνάτε να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες νερού.

Γιαούρτι

Η έλλειψη ασβεστίου οδηγεί συχνά σε πονοκεφάλους. Ο εγκέφαλος χρειάζεται το ασβέστιο για να λειτουργήσει σωστά. Χωρίς το ασβέστιο οι ημικρανίες κάνουν συχνά την εμφάνισή τους. Τρώτε γιαούρτι ώστε να ενισχύσετε τις ποσότητες ασβεστίου στον οργανισμό σας.

Διαβάστε ακόμα: Αυτές οι τροφές (δυστυχώς) προκαλούν αφόρητους πονοκεφάλους

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend