Οι ευεργετικές ιδιότητες του σοκολατούχου γάλακτος μετά την προπόνηση

Οι ευεργετικές ιδιότητες του σοκολατούχου γαλακτος μετά την προπόνηση

Το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας μετά από μια έντονη εκγύμναση κυρίως με βάρη, είναι το μετα – προπονητικό. Οι τροφές που θα καταναλωθούν μετά την προπόνηση παίζουν μεγάλο ρόλο στην αποκατάσταση των μυών και στην αναπλήρωση του οργανισμού με θρεπτικά στοιχεία και ενέργεια για την επόμενη φορά που θα επισκεφτείτε το γυμναστήριο.

Ήδη στο ψυγείο σας!

Υπάρχουν χιλιάδες μετά – προπονητικά συμπληρωμάτα στην αγορά, αλλά ένα από τα πιο απλά και αποτελεσματικά για την μυϊκή αποκατάσταση ποτά μπορεί να βρίσκεται ήδη στο ψυγείο σας! Το σοκολατούχο γάλα συμβαίνει να έχει ένα ιδανικό διατροφικό προφίλ με το σωστό συνδυασμό υδατανθράκων και πρωτεϊνών υψηλής ποιότητας. Φυσικά δεν αφορά μόνο όσους κάνουν βάρη.

Αφορά και τους δρομείς, οι οποίοι ενδέχεται να έχουν παρατηρήσει ότι σε ορισμένους αγώνες, η οργανωτική επιτροπή προσφέρει σοκολατούχο γάλα μετά τον τερματισμό.

Οι αθλητές που καταναλώνουν γάλα-κακάο μετά την προπόνηση έχουν δείξει βελτίωση στις προπονήσεις τους και καλύτερη ανασύνθεση των κατεστραμμένων μυϊκών ινών μετά από έντονη σωματική δραστηριότητα, από συναθλητές τους που έπιναν τα στάνταρ αθλητικά ποτά με υδατάνθρακες μόνο. Δεν χρειάζεται μάλιστα να το πάρετε έτοιμο. Για να αποφύγετε την πολύ ζάχαρη, μπορείτε να προσθέσετε εσείς όση θέλετε σε φρέσκο γάλα με 1,5% λιπαρά, κακάο σε σκόνη και έτοιμο το ρόφημα.

Τα οφέλη του σοκολατούχου γάλακτος

Χτίζει μύες – Μετα – προπονητικές βιοψίες σε μύες 8 αθλητών με μέτρια ως έντονη σωματική δραστηριότητα, έδειξαν ότι μετά την κατανάλωση 250ml άπαχου γάλα-κακάο, είχε ενισχυθεί η μυϊκή τους πρωτεϊνοσύνθεση – ένα σημάδι ότι οι μύες ήταν σε καλύτερη θέση για αποκατάσταση και ανοικοδόμηση – σε σύγκριση με όταν ήπιαν ένα αθλητικό ποτό υδατανθράκων με την ίδια ποσότητα θερμίδων.

Αναπληρώνει την χαμένη ενέργεια – Η αναπλήρωση των “καυσίμων” των μυών (γλυκογόνο) μετά την άσκηση είναι απαραίτητη για τη μελλοντική απόδοση ενός αθλητή και την αποκατάσταση των μυών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση 250ml άπαχου γάλα-κακάο, με το συνδυασμό των υδατανθράκων και πρωτεΐνης, οδήγησε σε μεγαλύτερη συγκέντρωση γλυκογόνου στους μύες.

Διατηρεί την άπαχη μυϊκή μάζα – Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση άπαχου σοκολατούχο γάλακτος μετά από την άσκηση, βοήθησε στο μεταβολισμό των μυών σε σύγκριση με την κατανάλωση ενός απλού αθλητικού ποτού.

Αναπληρώνει τους ηλεκτρολύτες – Το γάλα έχει κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο, 3 από τους πιο συνηθισμένους ηλεκτρολύτες που χάνονται με τον ιδρώτα.

To σοκολατούχο ρόφημα της Arla Protein είναι μια εξαιρετική επιλογή, αφού συνδυάζει επιπλέον πρωτεϊνη και λίγα λιπαρά 

Επιστημονικά στοιχεία για τους δύσπιστους

Εννέα άνδρες, ποδηλάτες ταχύτητας, πραγματοποίησαν προπόνηση δύναμης που ακολουθήθηκε  από 4 ώρες ανάκαμψης, που ακολουθήθηκε από προπόνηση αντοχής σε εξάντληση στο 70% του VO2max τους, σε τρεις διαφορετικές ημέρες.

Αμέσως μετά την πρώτη περίοδο άσκησης και 2 ώρες από την ανάκαμψη, τα άτομα αυτά κατανάλωσαν ισόποσες ποσότητες σοκολατούχου γάλακτος ή υγρό ποτό αντικατάστασης (FR), ή το ποτό αντικατάστασης υδατανθράκων(CR), σε τυχαία σειρά. Η περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες ήταν ισοδύναμες για το σοκολατούχο γάλα και το CR. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών αντοχής μετρήθηκαν, η στιγμή εξάντλησης (ΤΤΕ), η μέση καρδιακή συχνότητα (HR), το σημείο κόπωσης (RPE), και το συνολικό έργο (WT). Τα ΤΤΕ και WT ήταν σημαντικά μεγαλύτερα για το σοκολατούχο γάλα από ότι στα άλλα ποτά. Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής έδειξαν ότι το σοκολατούχο γάλα είναι ένα αποτελεσματικό ποτό ανάκτησης δύναμης μεταξύ δύο εξαντλητικών περιόδων άσκησης.

Οι μελέτες που έγιναν με γάλα-κακάο ήταν ως επί το πλείστον προσαρμοσμένες σε αθλητές αντοχής και μπορεί να μην είναι εξίσου αποτελεσματικές για τις προχωρημένες πρωτεϊνικές απαιτήσεις των bodybuilders. Ωστόσο, αυτό δεν ακυρώνει το γεγονός ότι το κακάο είναι ένα εξαιρετικό μετα-προπονητικό ποτό σε περίπτωση που δεν έχετε το χρόνο ή τα χρήματα για μια πρωτεΐνη μετά την προπόνησή σας!

Πηγές/Βιβλιογραφία: Chocolate milk as a post-exercise recovery aid. Karp JR, Johnston JD, Tecklenburg S, Mickleborough TD, Fly AD, Stager JM. Dept of Kinesiology and Applied Health Science, Human Performance Laboratory, Indiana University, Bloomington 47405, USA.

Previous ArticleNext Article

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Δίνετε αγώνα για να αποκτήσετε την κατάλληλη ενέργεια το πρωί; Τα βράδια προσπαθείτε πολύ για να ξεπεράσετε την κούραση της ημέρας;

Είναι προφανές: ο τρόπος που τρώτε μέσα στην ημέρα δεν είναι ο κατάλληλος και ίσως πρέπει να τον αλλάξετε.

Για την ακρίβεια πρέπει να τονώσετε λίγο, μέσω της τροφής σας, τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Ακολουθούν μερικές καλές συμβουλές:

Τροφές που μας φέρνουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας

Να τρώτε πάντα πρωινό

Πολλοί άνθρωποι δεν τρωνε πρωινό λόγω της βιασύνης τους και της αγωνίας τους να μην αργήσουν στη δουλειά. Μεγάλο λάθος. Το πρωινό δίνει τα απαραίτητα ποσοστά ενέργειας στο σώμα σας ώστε να ξεκινήσει όσο το δυνατόν καλύτερα η μέρα σας και είναι ένα γεύμα που δεν πρέπει ποτέ να χάνετε. Συν τοις άλλοις, μας κρατάει χορτάτους και έτσι αποφεύγουμε τα περιττά γεύματα μέσα στην ημέρα.

Τρώτε πιο συχνά γεύματα αλλά σε μικρές ποσότητες

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το να τρώνε μόνο τρία γεύματα την ημέρα είναι η πιο σοφή μέθοδος. Ακριβώς όμως επειδή τα γεύματα αυτά είναι μεγάλα, ο οργανισμός δύσκολα τα χωνεύει και έτσι αισθανόμαστε ένα βάρος κατά την διάρκεια της ημέρας. Με εξαίρεση το πρωινό, τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας πρέπει να είναι ελαφριά και λιτοδίαιτα. Αλλά να είναι περισσότερα από μόλις τρια την ημέρα. Προσθέστε και δεκατιανό ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό καθώς και ένα απογευματικό γεύμα.

Τροφές και ροφήματα που μπορούν να μηδενίσουν την προπόνησή σας!

Να τρώτε φρούτα

Τα καθημερινά σας γεύματα πρέπει να αποτελούνται από όσα περισσότερα φρούτα γίνεται. Τα συστατικά που περιέχονται στα περισσότερα φρούτα δίνουν μια έξτρα ώθηση στην καθημερινότητά σας και πολλές φορές σας βοηθάνε να είστε σε φόρμα παρά το γεγονός ότι μπορεί το σώμα σας να είναι κουρασμένο. Ουσιαστικά τα φρούτα μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά τονωτικά και η σημασία τους στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες είναι μεγάλη.

Ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη B

Η βιταμίνη Β είναι ένα κομβικό στοιχείο που απαγορεύεται να λείπει από τις διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητάς μας. Είναι η βιταμίνη που μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και ως εκ τούτου πρέπει να πρέπει να φροντίζετε να παίρνετε την απαιτούμενη ημερήσια ποσότητά της. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια και κρέας απαιτείται να τα καταναλώνετε συστηματικά.

Διαβάστε επίσης:11 τροφές για όταν χρειάζεσαι άμεσα έξτρα ενέργεια

Η ουσία που βελτιώνει την απόδοση της άσκησης σε 12 εβδομάδες!

Τριετής έρευνα του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα του Καναδά που έγινε το 2012 και δημοσιεύθηκε στο Journal of Physiology ανακάλυψε ότι η ρεσβερατρόλη αυξάνει την ικανότητα των αρουραίων να ασκούνται σε διάστημα 12 εβδομάδων.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από τα Canadian Institutes of Health Research.

Η ρεσβερατρόλη, μια αντιοξειδωτική ουσία, αποτελεί αντικείμενο πολλών μελετών, ακόμη και από την αμερικανική διαστημική εταιρεία NASA.

Η ερευνητική ομάδα του Jason Dyck διαπίστωσε ότι τα οφέλη που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό η ρεσβερατρόλη, μία χημική ουσία που βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στη φλούδα των σταφυλιών και στο κόκκινο κρασί βελτιώνει την απόδοση κατά την άσκηση.

Που υπάρχει…

Επίσης σε μεγάλες ποσότητες υπάρχει στα φύλλα ευκαλύπτου και ελάτου, στους ξηρούς καρπούς στα μούρα (mulberries, blueberries, cranberries, bilberries) και στην μαύρη σοκολάτα. Ενώ έχει ανιχνευτεί και σε άλλες 70 τροφές, αλλά σε μικρές ποσότητες που δεν μπορούν να φανούν το ίδιο ωφέλιμες.

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Να σημειωθεί ότι μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η ρεσβερατρόλη επιβραδύνει την αύξηση του βήτα αμυλοειδούς στον εγκέφαλο. Μια πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι η ουσία είναι επίσης αντικαταθλιπτική.

Το κόκκινο κρασί έχει την περισσότερη ρεσβερατρόλη από όλες τις άλλες τροφές που περιέχουν την ουσία αλλά και πάλι η ποσότητά του είναι σχετικά μικρή γι’ αυτό η ρεσβερατρόλη υπάρχει στην αγορά ως διατροφικό συμπλήρωμα.

“Εάν πίνετε κόκκινο κρασί για να πάρετε ρεσβερατρόλη [σε ικανοποιητική ποσότητα], θα πρέπει να πίνετε από 10 έως 100 μπουκάλια την ημέρα”, είπε ο Dyck.

Με ποιον τρόπο ο καφές βελτιώνει την αθλητική σου απόδοση;

O ίδιος ανέφερε: “Πιστεύω ότι η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να βοηθήσει τους ασθενείς που θέλουν να ασκηθούν αλλά δεν μπορούν. Η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να μιμηθεί την άσκηση ή να βελτιώσει τα οφέλη της μέτριας άσκησης που μπορούν να κάνουν. Είναι πολύ ικανοποιητικό να προχωρήσουμε από τη βασική έρευνα στο εργαστήριο σε μια κλινική δοκιμή στον άνθρωπο”.

Διαβάστε επίσης: Αθλητική διατροφή δεν σημαίνει μόνο κοτόπουλο, ρύζι και μαρούλι

Πηγή: Improvements in skeletal muscle strength and cardiac function induced by resveratrol during exercise training contribute to enhanced exercise performance in rats. The Journal of Physiology, 2012; 590 (11): 2783 DOI: 10.1113/jphysiol.2012.230490

x

Send this to a friend