Μπορεί η νηστεία να “καταστρέψει” την προπόνησή μας;

Μπορεί η νηστεία να "καταστρέψει" την προπόνησή μας;

Μπορεί η νηστεία να “καταστρέψει” την προπόνησή μας; Αυτό είναι ένα ερώτημα που ταλαιπωρεί αρκετούς δρομείς μικρών και μεγάλων αποστάσεων.

Οι επαγγελματίες αθλητές, ειδικά αυτοί που προετοιμάζονται για ένα συγκεκριμένο γεγονός και έχουν θέσει υψηλό στόχο, είναι σίγουρο ότι θα επηρεαστούν, ωστόσο, ο διαιτολόγος τους μπορεί να βρει κάποιες λύσεις σε περίπτωση που αποφασίσουν να νηστέψουν.

Διατροφικές επιλογές και λύσεις

Τι γίνεται, όμως, με τους υπόλοιπους; Με όλους εμάς που τρέχουμε είτε από χόμπι, είτε από συνήθεια, είτε από επιλογή; Με όλους δηλαδή τους ερασιτέχνες εραστές των αγώνων δρόμου;

Οι διατροφικές επιλογές στην χρονική περίοδο νηστείας, λόγω της αποφυγής του κρέατος, του ψαριού, των αβγών και των γαλακτοκομικών είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λιπαρά. Αυτό σημαίνει ότι αν κάνουμε σωστές επιλογές, μπορούμε να ανταπεξέλθουμε, με δεδομένο ότι οι ανάγκες μας, δεν πλησιάζουν καν αυτές των αθλητών.

Υπεργλυκαιμία…

Για αποφυγή υπεργλυκαιμίας, θα πρέπει να καταναλώνουμε ως πρωτεϊνούχα επιλογή κάτι υποκατάστατο του κρέατος, όπως όσπρια, θαλασσινά, σόγια.

Αποτοξίνωση

Υπάρχουν αρκετές επιλογές για να μπορέσουμε να κάνουμε μια καλή, υψηλή σε θρεπτικά συστατικά διατροφή η οποία θα μας βοηθήσει στην περίοδο νηστείας. Η νηστεία επίσης θα μας βοηθήσει για αποτοξίνωση του οργανισμού από την ζωική πρωτεΐνη.

Φρουκτόζη και λίπη

Προσοχή στην υπερκατανάλωση φρούτων λόγω της περιεκτικότητας τους σε φρουκτόζη και εξίσου προσοχή στην ποσότητα του λίπους που λαμβάνουμε από νηστίσιμες τροφές όπως ελαιόλαδο, ελιές, ταχίνι, ξηροί καρποί.

Για τους απαιτητικούς

Μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης μπορούμε να πάρουμε από το καστανό ρύζι, τον αρακά, τα φασόλια τη σόγια κ.α.. Επίσης στην αγορά κυκλοφορούν σκόνες πρωτεΐνης εξαιρετικής ποιότητας ιδανικές για νηστεία.

Μονολεκτικές απαντήσεις, σε τέτοιου είδους ερωτήματα δεν δίνονται. Το γενικό συμπέρασμα, είναι ωστόσο, ότι ακόμα και σε περιόδους νηστείας η διατροφή μας μπορεί να είναι τέτοια που να μας επιτρέπει να τρέχουμε και να προπονούμαστε χωρίς φόβο.

Previous ArticleNext Article

Οι εκπληκτικές ιδιότητες που έχει η φλούδα του καρπουζιού!

Τα καρπούζια είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα και έτσι είναι εξαιρετικά υγιεινά. Πρόκειται σίγουρα για τον αδιαφιλονίκητο βασιλιά των καλοκαιρινών φρούτων με ένα σωρό ευεργετικές συνέπειες για τον οργανισμό μας.

Αυτό που δεν γνωρίζετε, ωστόσο, είναι ότι η σάρκα της φλούδας από το καρπούζι ίσως είναι ακόμη πιο υγιεινή από το ίδιο το φρούτο!

Μετρήστε: Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, A, B6, ψευδάργυρο, κάλιο και μαγνήσιο, καθώς και λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Πέντε λόγοι που ένας δρομέας πρέπει να τρώει καρπούζι

Περιέχει επίσης κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που υποστηρίζει την υγεία των μυών.  Επιπλέον, οι ίνες μέσα στην φλούδα συμβάλουν στην απώλεια βάρους. Παράλληλα η κιτρουλίνη καταπραΰνει επίσης τα νεύρα και αντιμετωπίζει το άγχος.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε νερό το καθιστά τη φλούδα ισχυρό διουρητικό.

Και τώρα ερχόμαστε στο μεγάλο ερώτημα: Πως το καταναλώνουμε;

Αρχικά βγάζουμε το εξωτερικό πράσινο φλούδι. Κρατάμε το λευκό φλοιό και τον πλένουμε πολύ καλά. Μπορούμε να το κόψουμε σε λεπτά μικρά κομμάτια και να το βάλουμε σε πράσινες σαλάτες. Δίνει μια όξινη γεύση, ενώ είναι και τραγανό. Ταιριάζει με λάχανο και καρότο.

Το μεγάλο καλοκαιρινό ντέρμπι: Πεπόνι ή καρπούζι;

Επίσης μπορείτε να το ανακατέψετε με κομματάκια στήθος κοτόπουλου ή φιλέτο τόνου.

Θα πρέπει να πούμε ότι η φλούδα από καρπούζι γίνεται και εξαιρετικό γλυκό του κουταλιού.

Θυμίζουμε επίσης ότι οι σπόροι από το καρπούζι έχουν εξαιρετικές ιδιότητες.

Ποιος να φανταζόταν ότι δεν πρέπει να πετάμε τίποτα από ένα τόσο μεγάλο φρούτο;

Διαβάστε επίσης: Τα υπέροχα καλοκαιρινά φρούτα: Τι μας προσφέρουν, πότε τα τρώμε;

Αυτές οι τροφές πρέπει να βρίσκονται στο ψυγείο κάθε δρομέα

Και τώρα ετοιμαστείτε για την πιο προφανή διατροφολογική συμβουλή όλων των εποχών: οι δρομείς πρέπει να τρώνε πολλά τρόφιμα και σε πλούσιες ποσότητες. Το έχετε ακούσει σίγουρα πολλές φορές και το θεωρείτε κλισέ. Αλλά είναι μια πολύ ουσιαστική συμβουλή.

Όταν τρέχουμε καίμε εκατοντάδες θερμίδες και πρέπει να ενισχυθούμε με τα αντίστοιχα θρεπτικά συστατικά για την καλύτερη δυνατή απόδοση και αποκατάσταση.

Η ποικιλία στις τροφές που τρώμε είναι το κλειδί για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη διατροφή με άφθονα θρεπτικά συστατικά.

Και αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με αρκετούς συνδυασμούς. Υπάρχουν, ωστόσο, μερικές τροφές που ένας δρομέας καλό είναι να έχει πάντα στο ψυγείο του μιας και είναι εύκολες στην αποθήκευση και τη χρήση και του προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται.

Κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά

Ο καταψύκτης σας πρέπει να είναι πάντα εφοδιασμένος με ένα μείγμα μούρων και κάθε δυνατή ποικιλία κατεψυγμένων λαχανικών. Τα κατεψυγμένα προϊόντα έχουν περισσότερες βιταμίνες από τα φρέσκα καθώς καταψύχονται αμέσως μόλις συλλεχθούν. Αυτό επιτρέπει στα προϊόντα να διατηρούν περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα. Ρίξτε τα μούρα στο γιαούρτι και τα δημητριακά και μαγειρέψτε τα λαχανικά μαζί με ρύζι. Τόσο απλά.

Πράσινο τσάι

Φτιάξτε μια μεγάλη κανάτα πράσινου τσαγιού και κρατήστε την στο ψυγείο σας. Το πράσινο τσάι έχει ατελείωτα οφέλη για την υγεία, από τα αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τον καρκίνο έως την αύξηση της ενεργειακής κατανάλωσης καφεΐνης. Πείτε λίγο πριν βγείτε για τρέξιμο αλλά και γενικά όποια στιγμή της ημέρας θέλετε: είναι το τέλειο ενισχυτικό ενέργειας.

Οι δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

Μαύρα φασόλια

Τα μαύρα φασόλια, εκτός από το ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές συνταγές, έχουν πλήθος θρεπτικών συστατικών: ένα φλιτζάνι παρέχει 15 γραμμάρια από διαιτητικές ίνες και πρωτεΐνες. Είναι επίσης μια πολύ αποτελεσματική πηγή συστατικών που δύσκολα συναντάς αλλού. Ανακατεύοντας σε ένα μπολ, μαύρα φασόλια, καλαμπόκι και τόνο για παράδειγμα, έχετε ένα πλήρες γεύμα.

Στήθος κοτόπουλου

Το κοτόπουλο, όπως και όλα τα κρέατα, είναι μια πολύ αποτελεσματική πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών Β, και διάφορων άλλων μετάλλων. Να έχετε πάντα ένα πακέτο στήθους κοτόπουλου που μπορεί να μαγειρευτεί στην κατσαρόλα ή στο φούρνο για ένα εύκολο δείπνο για το βράδυ μαζί με ψητά λαχανικά.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί οι δρομείς δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν όποτε θέλουν;

x
Send this to a friend