H εφαρμογή που τσεκάρει τη φυσική σας κατάσταση!

Ξεχάστε το check-up όπως το γνωρίζατε μέχρι σήμερα. Χοληστερίνη, ζάχαρο και τριγλυκερίδια περνούν σε δεύτερη μοίρα όταν η φυσική κατάσταση είναι καλή.

Η φυσική κατάσταση η οποία μπορεί να μετρηθεί με αεροβική άσκηση και ηλεκτρονικά εργαλεία ή με το ειδικό τεστ κοπώσεως, θα πρέπει να συμπεριληφθεί στα μετρήσιμα ζωτικά σημεία και να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη ακριβώς όπως η θερμοκρασία του σώματος, η πίεση, οι καρδιακοί παλμοί και ο ρυθμός αναπνοής, σύμφωνα με νέα ανακοίνωση της Αμερικανικής Εταιρείας Καρδιολογίας (ΑΕΚ).

Όπως υπογραμμίζουν μερικοί από τους καλύτερους καρδιολόγους του κόσμου, η άσκηση μπορεί να είναι ο καλύτερος προγνωστικός παράγοντας για καρδιαγγειακή νόσο και πρόωρο θάνατο. Ίσως μάλιστα θα πρέπει να συνεκτιμάται με τους υπόλοιπους παράγοντες κινδύνου, δηλαδή το κάπνισμα, την παχυσαρκία και την υπέρταση.

Εξέταση προληπτικά

Οι επιστήμονες – συγγραφείς της πρότασης διατείνονται ότι ο καθένας μας θα πρέπει να κάνει την εξέταση εκτίμησης φυσικής κατάστασης ως μέρος του προληπτικού ιατρικού τσεκ απ. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα δεν είναι καλά, ο γιατρός θα σας συμβουλέψει να ξεκινήσετε αερόβια άσκηση για βελτίωση της φυσικής κατάστασης.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ακόμη ότι εάν ο καρδιολόγος σας δεν προτείνει να ελέγξετε τη φυσική σας κατάσταση, τότε θα πρέπει να του το ζητήσετε από μόνοι σας. Εάν δεν ξέρει, τότε θα πρέπει να αναζητήσετε έγκριτα ηλεκτρονικά εργαλεία στο Ίντερνετ και να το κάνετε μόνοι σας.

Η αεροβική ή καρδιοαναπνευστική άσκηση ως ιατρικό εργαλείο καταμετρά πόσο καλά μπορεί ο οργανισμός να μεταφέρει οξυγόνο στους ιστούς. Επειδή αυτή η διαδικασία δεν γίνεται σε ένα όργανο, αλλά σε ολόκληρο το σώμα, τα αποτελέσματα αντανακλούν τη συνολική φυσιολογική και λειτουργική κατάσταση της υγείας, ειδικά του καρδιαγγειακού συστήματος.

Χαμηλή αεροβική ικανότητα; Αυξημένος κίνδυνος

Σε πολλές μελέτες έχει φανεί ότι κάποιος που έχει σχετικά χαμηλή αεροβική ικανότητα έχει και αυξημένο κίνδυνο καρδιακού επεισοδίου και πρόωρου θανάτου. Στην πραγματικότητα αυτό που έχει βρεθεί στατιστικά είναι ότι έχει πολλές περισσότερες πιθανότητες να νοσήσει εάν δεν είναι σε φόρμα, από αυτές που έχεις όταν είναι αυξημένη η χοληστερίνη, το ζάχαρο κ.ά. γνωστοί επιβαρυντικοί παράγοντες.

Το 2013 όταν η Αμερικανική Εταιρεία Καρδιολογίας και το Αμερικανικό Κολέγιο Καρδιολογίας αποφάσισαν να δημιουργήσει μια ειδική επιστημονική επιτροπή, η οποία θα συνέλεγε και θα ανέλυε όλες τις μελέτες που αφορούν την άσκηση και την υγεία της καρδιάς σε συνάρτηση με τη διάρκεια ζωής. Δηλαδή να αποφασίσει εάν ο δείκτης φυσικής κατάστασης μπορεί να αποτελέσει ένα πραγματικό εργαλείο μέτρησης κινδύνου για τη ζωή και την ποιότητά της, ένα ακόμη σημαντικό ζωτικό σημείο.

Συμπέρασμα

Η επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα επιστημονικά δεδομένα που είχε στα χέρια της είναι αρκετά ώστε η αεροβική άσκηση να θεωρηθεί δείκτης γενικής και καρδιακής υγείας. Ωστόσο, ποτέ δεν έγινε επίσημα υποχρεωτική εξέταση και φυσικά δεν εντάχθηκε στο τσεκ απ ρουτίνας.

Οι ειδικοί διευκρινίζουν ότι η πρόταση για τη φυσική κατάσταση δεν αλλάζει τις οδηγίες που ακολουθούν οι γιατροί για να καθορίζουν το προφίλ ενός υγιούς και τους κινδύνους που διατρέχει. Ωστόσο, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε.

Προτείνουν δε το ηλεκτρονικό εργαλείο www.worldfitnesslevel.org ως έγκυρο μετρητή για όσους επιθυμούν να υπολογίσουν τη φυσική τους κατάσταση.

Διαβάστε ακόμα: Τεστ για να διαπιστώσεις τα επίπεδα της φυσικής σου κατάστασης

Previous ArticleNext Article

Οι καλύτεροι μαθητές είναι αυτοί που αθλούνται!

Δεν είναι λίγοι οι γονείς που φοβούνται ότι αν το παιδί τους ασχοληθεί με κάποιο άθλημα το σχολείο, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα γίνει καλός μαθητής.

Μια πρόσφατη μελέτη, ωστόσο, έρχεται για να καταρρίψει αυτή τη στερεότυπη άποψη

Τι έδειξε η έρευνα που που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Sports Medicine;

Για κάθε δεκαεπτά και δώδεκα λεπτά άσκησης την ημέρα τα αγόρια και τα κορίτσια, αντίστοιχα, ηλικίας 11 ετών φάνηκε πως βελτίωναν προοδευτικά τους βαθμούς τους μέχρι την ηλικία των 16 ετών. Μάλιστα, τα κορίτσια που ήταν πιο δραστήρια σωματικά είχαν καλύτερες αποδόσεις σε μαθήματα όπως η φυσική.

Η θετική επίδρασή της στις σχολικές επιδόσεις θα μπορούσε να είναι ακόμη σημαντικότερη αν τα παιδιά ακολουθούσαν τις συστάσεις φυσικής δραστηριότητας οι οποίες αναφέρονται στα 60 λεπτά μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα την ημέρα.

Δυστυχώς στην Ελλάδα τα παιδιά έχουν πολύ χαμηλό επίπεδο αθλητικής δραστηριότητας, πολύ μεγαλύτερη από το μέσο όρο στην Ευρώπη. Κατά μ.ο. τα αγόρια ασκούνται 190 λεπτά την εβδομάδα και τα κορίτσια 138.

Γι αυτό, λοιπόν, οι γονείς καλό θα ήταν να στρέψουν τα παιδιά τους στον αθλητισμό όταν με το καλό βγούμε από την περιπέτεια του covid. Υπάρχουν πολλά αθλητικά σωμάτια σε στίβο, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βολεί, ακόμα και ενόργανη ή χορό για τα κορίτσια σε κάθε γειτονία.

Διαβάστε ακόμα: 6 απλές πρακτικές για να βελτιώσετε τη διατροφή του παιδιού σας

Τορούν 2021: Φινάλε για την Βασιλείου με χαμόγελα ικανοποίησης

Η Ειρήνη Βασιλείου έχει κάθε λόγο να νιώθει ικανοποιημένη από την παρουσία της στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Τορούν, αφού έφτασε μέχρι τον ημιτελικό της απόστασης και έβαλε τις βάσεις για ακόμη καλύτερες παρουσίες στον ανοιχτό στίβο.

Η έμπειρη αθλήτρια έτρεξε στην τρίτη ημιτελική σειρά της παρατεταμένης ταχύτητας και τερμάτισε σε 53.31 σε μια κούρσα όπου πήγε πολύ γρήγορα στο πρώτο της 200άρι, ωστόσο η Ελληνίδα την πάλεψε μέχρι το τέλος. Η 30χρονη κλείστηκε στα τελευταία μέτρα στην εσωτερική διαδρομή κι έτσι δεν μπόρεσε να ξεπεράσει την αθλήτρια από την Λευκορωσία, που πέτυχε 53.20.

Την κορυφαία επίδοση των ημιτελικών πέτυχε η Μπόλ (Ολλανδία) με 51.17, ενώ εντυπωσιακή ήταν και η Πολωνή Γιουστίνα Σβιέντι-Ερσέτιτς με 51.34 και εθνικό ρεκόρ. Εκτός τελικού έμεινε η νικήτρια της προηγουμένης διοργάνωσης Λία Σπρούνγκερ (Ελβετία), που πέτυχε 52.64.

“Ο στόχος εκπληρώθηκε κατά το ήμισυ, αφού περίμενα να κάνω κάτι καλύτερο στον ημιτελικό. Δεν είχα την ίδια φρεσκάδα, όσο στην πρωινή κούρσα. Κρατάω το ρεκόρ και τη συμμετοχή στον ημιτελικό. Συνεχίζω για τον ανοιχτό στίβο, εκεί όπου πιστεύω πως θα πετύχω ακόμη καλύτερες επιδόσεις”, είπε η Βασιλείου, που θα φύγει από την Πολωνία με νέο ατομικό ρεκόρ, 52.76 από τον πρωινό προκριματικό.

Αναλυτικά αποτελέσματα των αγώνων

Βρείτε όλα όσα θέλετε για την διοργάνωση εδώ ή στο σχετικό banner στην κεντρική σελίδα του site

Πηγή: Γραφείο Τύπου ΣΕΓΑΣ

x
Send this to a friend