H εφαρμογή που τσεκάρει τη φυσική σας κατάσταση!

Ξεχάστε το check-up όπως το γνωρίζατε μέχρι σήμερα. Χοληστερίνη, ζάχαρο και τριγλυκερίδια περνούν σε δεύτερη μοίρα όταν η φυσική κατάσταση είναι καλή.

Η φυσική κατάσταση η οποία μπορεί να μετρηθεί με αεροβική άσκηση και ηλεκτρονικά εργαλεία ή με το ειδικό τεστ κοπώσεως, θα πρέπει να συμπεριληφθεί στα μετρήσιμα ζωτικά σημεία και να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη ακριβώς όπως η θερμοκρασία του σώματος, η πίεση, οι καρδιακοί παλμοί και ο ρυθμός αναπνοής, σύμφωνα με νέα ανακοίνωση της Αμερικανικής Εταιρείας Καρδιολογίας (ΑΕΚ).

Όπως υπογραμμίζουν μερικοί από τους καλύτερους καρδιολόγους του κόσμου, η άσκηση μπορεί να είναι ο καλύτερος προγνωστικός παράγοντας για καρδιαγγειακή νόσο και πρόωρο θάνατο. Ίσως μάλιστα θα πρέπει να συνεκτιμάται με τους υπόλοιπους παράγοντες κινδύνου, δηλαδή το κάπνισμα, την παχυσαρκία και την υπέρταση.

Εξέταση προληπτικά

Οι επιστήμονες – συγγραφείς της πρότασης διατείνονται ότι ο καθένας μας θα πρέπει να κάνει την εξέταση εκτίμησης φυσικής κατάστασης ως μέρος του προληπτικού ιατρικού τσεκ απ. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα δεν είναι καλά, ο γιατρός θα σας συμβουλέψει να ξεκινήσετε αερόβια άσκηση για βελτίωση της φυσικής κατάστασης.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ακόμη ότι εάν ο καρδιολόγος σας δεν προτείνει να ελέγξετε τη φυσική σας κατάσταση, τότε θα πρέπει να του το ζητήσετε από μόνοι σας. Εάν δεν ξέρει, τότε θα πρέπει να αναζητήσετε έγκριτα ηλεκτρονικά εργαλεία στο Ίντερνετ και να το κάνετε μόνοι σας.

Η αεροβική ή καρδιοαναπνευστική άσκηση ως ιατρικό εργαλείο καταμετρά πόσο καλά μπορεί ο οργανισμός να μεταφέρει οξυγόνο στους ιστούς. Επειδή αυτή η διαδικασία δεν γίνεται σε ένα όργανο, αλλά σε ολόκληρο το σώμα, τα αποτελέσματα αντανακλούν τη συνολική φυσιολογική και λειτουργική κατάσταση της υγείας, ειδικά του καρδιαγγειακού συστήματος.

Χαμηλή αεροβική ικανότητα; Αυξημένος κίνδυνος

Σε πολλές μελέτες έχει φανεί ότι κάποιος που έχει σχετικά χαμηλή αεροβική ικανότητα έχει και αυξημένο κίνδυνο καρδιακού επεισοδίου και πρόωρου θανάτου. Στην πραγματικότητα αυτό που έχει βρεθεί στατιστικά είναι ότι έχει πολλές περισσότερες πιθανότητες να νοσήσει εάν δεν είναι σε φόρμα, από αυτές που έχεις όταν είναι αυξημένη η χοληστερίνη, το ζάχαρο κ.ά. γνωστοί επιβαρυντικοί παράγοντες.

Το 2013 όταν η Αμερικανική Εταιρεία Καρδιολογίας και το Αμερικανικό Κολέγιο Καρδιολογίας αποφάσισαν να δημιουργήσει μια ειδική επιστημονική επιτροπή, η οποία θα συνέλεγε και θα ανέλυε όλες τις μελέτες που αφορούν την άσκηση και την υγεία της καρδιάς σε συνάρτηση με τη διάρκεια ζωής. Δηλαδή να αποφασίσει εάν ο δείκτης φυσικής κατάστασης μπορεί να αποτελέσει ένα πραγματικό εργαλείο μέτρησης κινδύνου για τη ζωή και την ποιότητά της, ένα ακόμη σημαντικό ζωτικό σημείο.

Συμπέρασμα

Η επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα επιστημονικά δεδομένα που είχε στα χέρια της είναι αρκετά ώστε η αεροβική άσκηση να θεωρηθεί δείκτης γενικής και καρδιακής υγείας. Ωστόσο, ποτέ δεν έγινε επίσημα υποχρεωτική εξέταση και φυσικά δεν εντάχθηκε στο τσεκ απ ρουτίνας.

Οι ειδικοί διευκρινίζουν ότι η πρόταση για τη φυσική κατάσταση δεν αλλάζει τις οδηγίες που ακολουθούν οι γιατροί για να καθορίζουν το προφίλ ενός υγιούς και τους κινδύνους που διατρέχει. Ωστόσο, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε.

Προτείνουν δε το ηλεκτρονικό εργαλείο www.worldfitnesslevel.org ως έγκυρο μετρητή για όσους επιθυμούν να υπολογίσουν τη φυσική τους κατάσταση.

Διαβάστε ακόμα: Τεστ για να διαπιστώσεις τα επίπεδα της φυσικής σου κατάστασης

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ολοκληρώνονται οι εγγραφές για τους Παγκόσμιους Αγώνες Εργασιακού Αθλητισμού της Αθήνας

Σε λιγότερες από 20 ημέρες η Αθήνα θα υποδεχτεί τους «3ους Παγκόσμιους Αγώνες Εργασιακού Αθλητισμού». Η διοργάνωση θα αρχίσει στις 6 και θα ολοκληρωθεί στις 10 Οκτωβρίου. Μέχρι σήμερα έχουν δηλώσει συμμετοχή περισσότεροι από 3.500 αθλητές και αθλούμενοι από 35 χώρες του εξωτερικού, ενώ οι εγγραφές θα ολοκληρωθούν στις 22 Σεπτεμβρίου.

Οι Παγκόσμιοι Αγώνες Εργασιακού Αθλητισμού θα διεξαχθούν για πρώτη φορά στη χώρα μας και έχουν ως στόχο την κινητοποίηση στη “δια βίου άσκηση”, τη βελτίωση της υγείας και την κοινωνικοποίηση μέσα από αθλητικές και ψυχαγωγικές δράσεις στο πλαίσιο του εργασιακού περιβάλλοντος. Στη χώρας μας αναμένεται να αφιχθούν εκατοντάδες αθλητές απ΄ όλο τον κόσμο, γεγονός που θα συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση του τουρισμού.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διοργάνωση πολλαπλών αθλημάτων που έχει ανατεθεί στην Αθήνα μετά τους Ολυμπιακούς – Παραολυμπιακούς Αγώνες (2004) και τους Παγκόσμιους Αγώνες Special Olympics (2011). Αποτελεί την κορωνίδα των δράσεων εργασιακού αθλητισμού διεθνώς, ενώ η ανάθεσή της από την WFCS (World Federation for Company Sport) στον Ελληνικό Οργανισμό Εργασιακής Άθλησης και Υγείας αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την ανάδειξη των σύγχρονων αθλητικών και τουριστικών υποδομών της χώρας μας. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αναμετρηθούν στο αγαπημένο τους ατομικό ή ομαδικό άθλημα επιλέγοντας ανάμεσα  σε 28 αθλήματα και αγωνίσματα συνδυάζοντας τα ευεργετικά οφέλη της ευγενούς άμιλλας με την ψυχαγωγία και την συναναστροφή με αθλητές και εργαζόμενους από όλο τον κόσμο. Μεταξύ των αθλημάτων των «3ων Παγκοσμίων Αγώνων Εργασιακού Αθλητισμού» συγκαταλέγονται τα δημοφιλή αθλήματα του μπάσκετ, βόλεϊ, ποδοσφαίρου, αλλά και πολλά ατομικά όπως το μπάντμιντον, το γκολφ, η κολύμβηση κ.α. Στο πλαίσιο των Αγώνων θα διεξαχθεί και το δρομικό event “Athens Company Run” με τη διεξαγωγή δύο αγώνων δρόμου 5χλμ. και 10χλμ.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αγωνιστούν στα καλύτερα ελληνικά στάδια που έχουν φιλοξενήσει κορυφαίες διεθνείς διοργανώσεις, όπως το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών, το στάδιο «Ειρήνης και Φιλίας» κ.α. Η Τελετή Έναρξης θα πραγματοποιηθεί στις 6 Οκτωβρίου στο εμβληματικό Παναθηναϊκό Στάδιο, θα περιλαμβάνει ένα εντυπωσιακό πρόγραμμα και θα είναι ανοιχτή για το κοινό με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων υγειονομικών πρωτοκόλλων. Η Τελετή Λήξης θα λάβει χώρα στο Εθνικό Γυμναστήριο Αθηνών «Ι. Φωκιανός». Όλες τις ημέρες των Αγώνων θα υπάρχουν εκδηλώσεις και εκπλήξεις για τους αγωνιζόμενους.

Η διοργάνωση τελεί υπό την αρωγή και υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής ως Συνδιοργανώτριας αρχής, ενώ  παράλληλα έχει ενταχθεί ως δράση στο εθνικό πρόγραμμα εορτασμού της Επιτροπής “Ελλάδα 2021” και τυγχάνει της  σημαντικής αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, του Υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, του Δήμου Αθηναίων, του Δήμου Βάρης Βούλας Βάρκιζας, του Δήμου Γλυφάδας, του Δήμου Γαλατσίου, της Ένωσης Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες και πολλών ακόμη φορέων και εθνικών ομοσπονδιών. Χορηγοί: AEGEAN, Henry Dunant Hospital Center, The Mall Athens, AVANCE, Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών (ΟΑΚΑ), Στάδιο «Ειρήνης και Φιλίας», Στάδιο 2020. Χορηγοί Επικοινωνίας: ΕΡΤ, ΕΡΑσπορ, Πρώτο Πρόγραμμα, Η Καθημερινή,

gazzetta.gr, Liquid Media, ΠΣΑΤ, Hellenic Daily News.

Περισσότερες λεπτομέρειες: https://www.athens2020.org/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τι είναι το υποδόριο και το σπλαχνικό λίπος και πως επηρεάζουν την υγεία μας

Γράφει η Δανάη Ευλογημένου (Διαιτολόγος – Διατροφολόγος)

Σπλαχνικό λίπος και υποδόριο λίπος. Σίγουρα έχεις ακούσει για το πώς επηρεάζει το σχήμα του σώματός σου και την υγεία σου, δηλαδή το πώς σχετίζεται η κατανομή του λίπους στο σώμα σου με την αύξηση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων νοσημάτων.

Πολλές είναι οι μελέτες που δείχνουν το πόσο πιο επιβλαβές είναι για την ανθρώπινη υγεία το λίπος να συσσωρεύεται στην κοιλιακή χώρα, βλέπε σωματότυπο μήλου, σε σύγκριση με το να συσσωρεύεται σε άλλα σημεία του σώματος, βλέπε σωματότυπο αχλάδι. Ερωτήσεις όπως «Είναι σημαντικό το λίπος για τη διατήρηση της υγείας;», «Γιατί η κεντρικού τύπου παχυσαρκία επιβαρύνει την υγεία;» και «Πώς μπορώ να χάσω το υπερβάλλον σωματικό λίπος;», θα απαντηθούν παρακάτω.

Τι σημαίνει υποδόριο και τι σπλαχνικό λίπος

  • Υποδόριο λίπος αποτελεί το λίπος το οποίο βρίσκεται ακριβώς κάτω από το δέρμα και αποτελεί το 90% του συνολικού σωματικού λίπους των περισσότερων ανθρώπων.
  • Το σπλαχνικό ή ενδοκοιλιακό λίπος, περίπου το 10% του συνολικού λίπους στο σώμα, βρίσκεται μεταξύ των οργάνων στην περιοχή της κοιλιάς.

σπλαχνικο λιπος πως φευγει

Αν και το σπλαχνικό λίπος αποτελεί ένα μικρό ποσοστό του συνολικού σωματικού λίπους, είναι ένας βασικός παράγοντας για την εμφάνιση διαφόρων νοσημάτων.

Είναι σημαντικό το λίπος για τη διατήρηση της υγείας;

Ο λιπώδης ιστός είναι ένας χαλαρός συνδετικός ιστός που αποτελείται κυρίως από λιποκύτταρα και παίζει σημαντικό ρόλο στην αποθήκευση της ενέργειας, με τη μορφή τριγλυκεριδίων. Το λίπος προστατεύει σημαντικά όργανα του σώματος όπως είναι η καρδιά, ο εγκέφαλος, το συκώτι κ.ά., αλλά επίσης χρησιμεύει και ως μόνωση για τον οργανισμό καθώς μειώνει την απώλεια θερμότητας και έτσι κάνει πιο ανθεκτικό το άτομο στις μεταβολές της θερμοκρασίας.

Εκτός από ένα παθητικό ιστό, το λίπος έχει αναγνωριστεί ως ένα όργανο ικανό να εκκρίνει ορμόνες  όπως η λεπτίνη, τα οιστρογόνα κ.ά., δηλαδή αποτελεί ένα ενδορκινικό όργανο. Παρόλο που η ύπαρξη του λίπους είναι απαραίτητη για την φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού, τα αυξημένα επίπεδά του ανεξαρτήτως σωματότυπου έχουν αρνητική επίδραση στην υγεία.

Γιατί η κεντρικού τύπου παχυσαρκία επιβαρύνει την υγεία;

Η κεντρικού τύπου παχυσαρκία αντιπροσωπεύει την αύξηση του σπλαγχνικού λίπους. Το σπλαχνικό λίπος, παράγει υψηλότερη αναλογία δυνητικά επιβλαβών ουσιών, συγκριτικά με το υποδόριο λίπος το οποίο παράγει υψηλότερη αναλογία ωφέλιμων ουσιών για την υγεία. Συγκεκριμένα, το σπλαχνικό λίπος παράγει τις κυτοκίνες, πρωτεΐνες οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή χαμηλού επιπέδου στον οργανισμό και να οδηγήσουν στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο σακχαρώδης διαβήτης.

Επίσης, παράγει ένα πρόδρομο μόριο της αγγειοτενσίνης, πρωτεΐνη η οποία προκαλεί συστολή των αιμοφόρων αγγείων και έτσι αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Το αυξημένο σπλαχνικό λίπος φαίνεται να συνδέεται επίσης, με την εμφάνιση άνοιας, άσθματος, καρκίνου του μαστού και παχέος εντέρου.

Παρότι τόσο ο αυξημένος υποδόριος, όσο και ο σπλαχνικός λιπώδης ιστός σχετίζονται με την ανάπτυξη χρόνιων νοσημάτων, το σπλαχνικό λίπος φαίνεται να είναι πιο ισχυρά συνδεδεμένος με την εμφάνισή τους.

Πώς μπορώ να χάσω το υπερβάλλον σωματικό λίπος;

Ενώ το υποδόριο σωματικό λίπος μπορεί να μειωθεί πιο εύκολα μέσω της υιοθέτησης ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής, το σπλαχνικό λίπος, μπορεί να μειωθεί μόνο με αλλαγές όπως περιγράφονται παρακάτω:

Υιοθέτηση του Μεσογειακού προτύπου διατροφής: Η διατροφή που χαρακτηρίζεται από Μέτρο, Ισορροπία και Ποικιλία είναι αυτή που θα σε βοηθήσει να χάσεις το περιττό λίπος. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι οι βασικοί πυλώνες της Μεσογειακής Διατροφής, διατροφικό πρότυπο το οποίο έχει τεκμηριωθεί από πληθώρα μελετών ότι συμβάλλει τόσο στην απώλεια και διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους, αλλά επίσης προλαμβάνει την εμφάνιση διαφόρων νοσημάτων.

Κατανάλωσε καθημερινά λοιπόν, δημητριακά προϊόντα ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά, χρησιμοποίησε καθημερινά ελαιόλαδο ως τη βασική πηγή λίπους, προτίμησε την κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης όπως τα όσπρια και τα λαδερά και περιόρισε την κατανάλωση κρέατος, ενυδατώσου επαρκώς και εξασφάλισε έτσι την υγεία σου μειώνοντας το σπλαχνικό λίπος.

Ένταξη της σωματικής δραστηριότητας: Τόσο η αερόβια π.χ. περπάτημα, ποδήλατο, χορός, όσο και η αναερόβια άσκηση π.χ. βάρη, ασκήσεις με το βάρος του σώματος, συμβάλλουν στην απώλεια του σπλαχνικού λίπους. Ασκήσου τουλάχιστον 30 λεπτά τις περισσότερες ημέρες την εβδομάδα, με στόχο τα 150 λεπτά άσκησης στο σύνολο.

Διακοπή καπνίσματος: Μελέτες δείχνουν ότι το κάπνισμα σχετίζεται με την αύξηση του σπλαχνικού λίπους και όχι τόσο με την αύξηση του λίπους στην περιοχή των γοφών και των μηρών.

Κοιμήσου επαρκώς. Φαίνεται ότι ο ανεπαρκής ύπνος σχετίζεται με σημαντικά πιο αυξημένη συσσώρευση του σπλαχνικού λίπους.

Πηγή: www.fmh.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend