Τρόποι για να ξεκουράζεστε ανάμεσα στις προπονήσεις και τους αγώνες

Τρόποι για να ξεκουράζεστε ανάμεσα στις προπονήσεις και τους αγώνες

Ορισμένα λάθη στην προπόνηση ορισμένων ερασιτεχνών δρομέων μοιάζουν τόσο επαναλαμβανόμενα που δεν μπορούν να είναι αποτελέσματα συμπτώσεων αλλά μάλλον απόρροιες μεγάλων παρεξηγήσεων.

Ένα χαρακτηριστικό τέτοιο λάθος έχει να κάνει με την αμέλεια όσον αφορά το πως αντιμετωπίζουν το ζήτημα της ξεκούρασης εν μέσω συστηματικής προπόνησης.

Πολλοί ερασιτέχνες δρομείς που προπονούνται για έναν αγώνα μεγάλης απόστασης και ενδιάμεσα τρέχουν και σε αγώνες για την προετοιμασία τους, δεν δίνουν τη σημασία που πρέπει στο πως ξεκουράζεται το κορμί τους, γεγονός που έχει πολλαπλές επιπτώσεις πάνω τους καθώς τους δημιουργεί τραυματισμούς.

Οι μεγαλύτεροι προπονητές ισχυρίζονται πως ο τρόπος που οφείλει ένας αθλητής να προσεγγίζει το ζήτημα της ξεκούρασής του πρέπει να έχει την ίδια προσοχή με το ζήτημα της προπόνησης.

Ακολουθούν μερικοί βασικοί κανόνες που κάθε αθλητής πρέπει να τηρεί για να βρίσκεται σε καλό επίπεδο η ξεκούρασή του:

1. Αποφύγετε τις συνεχόμενες μέρες σκληρής προπόνησης

Μην πέσετε στην παγίδα να θεωρήσετε πως το να προπονείστε σε υψηλό επίπεδο κάθε μέρα θα σας κάνει καλό σε έναν επερχόμενο αγώνα. Θα συμβεί το ακριβώς ανάποδο: το σώμα σας θα «μπουχτίσει» από τους έντονους ρυθμούς και ενδέχεται να καταρρεύσει. Φτιάξτε ένα «μεικτό» πρόγραμμα από ημερήσιες ασκήσεις με εναλλάξ ρυθμούς: μια μέρα χαλαρής προπόνησης, μια μέρα έντονης.

2. Κοιμηθείτε όσο μπορείτε

Ο ύπνος είναι το νούμερο ένα όπλο όσον αφορά την ανάκτηση των δυνάμεών μας, συνεπώς μην το υποτιμάτε. Μάλιστα, δεν παίζει ρόλο μόνο η διάρκεια του ύπνου που κάνουμε καθημερινά αλλά και η ποιότητα. Κλείστε το κινητό σας, αποφύγετε να πιείτε αλκοόλ ή καφέ πριν πέσετε και προσπαθήστε να εξασφαλίσετε στον εαυτό σας ένα οκτάωρο πολύ καλού ύπνου.

3. Κάντε ένα εβδομαδιαίο διάλειμμα από σκληρές προπονήσεις ενός μήνα

Αν είσαι ερασιτέχνης και όχι επαγγελματίας αθλητής, τότε το να προπονείσαι 10-16 εβδομάδες συνεχόμενα είναι καταστροφικό για το σώμα σου. Ξέχνα τα όσα ακούς αναφορικά με την συνεχόμενη άσκηση και κάθε ένα μήνα δίνε την ευκαιρία στο σώμα σου να αποφορτιστεί για περίπου μια εβδομάδα. Θα γεμίσεις μπαταρίες.

4. Διάλεξε προσεκτικά τον εξοπλισμό προπόνησής σου

Κι όμως, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο και αυτό στο πως ξεκουράζεται το σώμα σου. Το να χρησιμοποιείς άνετες φόρμες, κατάλληλα παπούτσια και αντίστοιχα άνετες μπλούζες είναι κάτι που παίζει ρόλο στο πως κινείται το αίμα μέσα σου και αντίστοιχα σου δίνει την δυνατότητα να ξεκουραστεί καλύτερα το σώμα σου.

5. Δώστε βάση στην τροφή σας

Η διατροφή σας είναι ένας κρίσιμος παράγοντας όσον αφορά την αποκατάσταση των δυνάμεών σας ανάμεσα στις προπονήσεις σας. Περίπου μισή ώρα μετά την άσκησή σας πρέπει να πάρετε ένα μείγμα από υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, καθώς θρεπτικά συστατικά τους θα κάνουν το σώμα σας να ανακάμπτει πιο εύκολα μετά από μια δύσκολη άσκηση.

6. Μην ακολουθείτε πάντα το σχέδιο…

Μην το ξεχνάτε ποτέ: δεν είστε επαγγελματίες αθλητές αλλά ερασιτέχνες. Αυτό σημαίνει πως το να μην έχετε την απόλυτη πειθαρχία στο πρόγραμμα της εκγύμνασής σας δεν είναι απαραίτητα κακό. Αν έχετε περάσει μια κακή μέρα στη δουλειά, αν το άγχος έχει κατακλύσει το κεφάλι σας, αν η ψυχολογία σας δεν είναι στα καλύτερά της, τότε μην φορτώνεται τον οργανισμό σας με μια επιπλέον προπόνηση. Και ας πάει πίσω το πρόγραμμα. Είναι προτιμότερο.

7. Ξεκουραστείτε και πνευματικά

Η ικανότητα χαλάρωσης τόσο ψυχικά όσο και σωματικά παίζει μεγάλο ρόλο σε κάθε πρόγραμμα αποκατάστασης. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αφιερώσει χρόνο για να χαλαρώσετε με την οικογένεια και τους φίλους σας ή ακόμα καλύτερα, πηγαίντε ένα βήμα παραπέρα κάντε διαλογισμό τακτικά: έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει σημαντικά το νοητικό σας επίπεδο.

Διαβάστε ακόμα: Τα «σημάδια» που σας λένε πότε να τρέξετε και πότε χρειάζεστε ξεκούραση

Previous ArticleNext Article

2ο Trail Φανερωμένης Χιλιομοδίου: Ένας αγώνας που πρέπει να τρέξεις

2ο Trail Φανερωμένης Χιλιομοδίου: Ένας αγώνας που πρέπει να τρέξεις

Φιλοξενείται την ερχόμενη Κυριακή 23 Φεβρουαρίου σε ήπια ημιορεινά καταπράσινα δασικά μονοπάτια και δρόμους στα υψώματα ανατολικά του Χιλιομοδίου Κορινθίας. Απευθύνεται σε όλους τους δρομείς… Δεν απαιτεί εξιδεικευμένο εξοπλισμό.

Οργανωτές ανέλαβαν ο ΑΟ «Σίσσυφος» Κορίνθου, ο τοπικός Δασικός Συνεταιρισμός, ο ΑΣ «Ατρόμητος Χιλιομοδίου» και ο Σύλλογος Πυροπροστασίας «Σώστε το» με την ευγενική συνδρομή του Αλέξανδρου Αθανασόπουλου διαχειριστή της κατασκήνωσης Χιλιομοδίου «Freeland Adventure Camp» και υπό την αιγίδα του δήμου Κορινθίων.

Οι διαδρομές είναι δύο. Εχουν ως σημείο εκκίνησης/τερματισμού την κατασκήνωση (υψόμετρο 360). Η πρώτη, τα 21χλμ, ξεκινά στις 10:00. Εξελίσσεται σε μονοπάτια επί 9,5 χλμ και σε δασικούς δρόμους επί 11,5 χλμ (5 σταθμοί τροφοδοσίας). Πριν από ολίγες ημέρες  ολοκληρώθηκαν τα έργα διάνοιξης νέου μονοπατιού ώστε να συμβεί η παράκαμψη του 1,5χλμ ασφάλτου.

Σε αυτή οι δρομείς συναντούν το υψηλότερο σημείο της στην παλαιά μονή της Παναγίας Φανερωμένης (υψόμετρο 747). Αυτό το μνημείο του χριστιανισμού, κτίσμα 13ου αιώνα, έχει ιδιαίτερη σημασία για την ευρύτερη περιοχή.

Η δεύτερη διαδρομή, τα 6χλμ, ξεκινά στις 10:15. Υψηλότερο σημείο στα 490μ. (2 σταθμοί τροφοδοσίας). Κινείται σε δασικούς δρόμους επί 5χλμ και σε μονοπάτι επί ένα χλμ. Οι δύο διαδρομές διαθέτουν ορατή/ευκρινή σήμανση, δηλαδή ξύλινες πινακίδες με κόκκινα βελάκια κατεύθυνσης για τα 21 χλμ, κίτρινα βελάκια για τα 6ο χλμ, ταινία «έργου» όπου απαιτείται και βέβαια χιλιομετρικές ενδείξεις.

Μετά τον τερματισμό προσφέρεται ρόφημα αποκατάστασης από την τοπική επιχείρηση «Χρυσά Αυγά» των Νίκου και Παναγιώτη Σκούρτη. Ακολουθεί γεύμα με την παραδοσιακή «γκιόσα», δηλαδή γίδα βραστή, όπως γνωρίζουν να τη μαγειρεύουν τόσο νόστιμη οι ντόπιοι. Παρέχονται στη διάθεση των δρομέων όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι της κατασκήνωσης: αναμονής με κυλικείο, βεστιάριο φύλαξης, αποδυτήρια με ντουσιέρες, wc, κ.α.

Υπάρχει η δυνατότητα διανυκτέρευσης κατόπιν συνεννόησης με τον διαχειριστή κ. Αλέξανδρο στο τηλέφωνο: 6974883484.

Το κόστος συμμετοχής ορίστηκε στα 10 ευρώ. Η ηλεκτρονική πύλη εγγραφών κλείνει την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου, δηλώστε τη συμμετοχή σας ΕΔΩ.

Άλλες πληροφορίες θα βρείτε στη σελίδα του αγώνα στο fb: www.facebook.com/trialchiliomodi

Ιδανικός καιρός για δρομικές δραστηριότητες αναμένεται την ερχόμενη Κυριακή. Προβλέπονται ηλιοφάνεια, θερμοκρασία από 11 έως 13β τις ώρες διεξαγωγής, ανεκτή υγρασία και άνεμος. ΒΔ έντασης 3 μποφώρ. Το Χιλιομόδι βρίσκεται επάνω στην ΠΕΟ προς Αργος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Απέχει 17 χλμ από την Κόρινθο και 92 από την Αθήνα. Στο κέντρο του χωριού ακολουθείστε την αριστερή στροφή προς τις μονές και μετά τις πινακίδες με την ένδειξη «Freeland Adventure Camp”. Θα την βρείτε στη θέση Καμαρέτα πολύ κοντά στη νέα μονή Φανερωμένης.

Την Κυριακή 15 Μαρτίου ξεκινούν οι εγγραφές του Faethon Olympus Marathon

Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα σας ενημερώνει ότι την Κυριακή 15 Μαρτίου και ώρα 00:01 π.μ. ανοίγουν οι εγγραφές για τον κορυφαίο Sky Running αγώνα της Ελλάδας, τον 9o Faethon Olympus Marathon. Οι εγγραφές θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή 15 Μαΐου.

O F.O.M είναι ένα trail running event γεμάτο έντονες συγκινήσεις και πραγματικές αθλητικές ιστορίες που διαδραματίζονται στις αλπικές κόψεις του Θεσσαλικού Ολύμπου. Κάθε χρόνο πολλοί Έλληνες και ξένοι αθλητές εμπνέονται από τη μοναδικότητα του Ολύμπου και της αέρινης διαδρομής που για 30 χλμ. κινείται πάνω από τα 2000 μ. υψόμετρο και  στήνονται στην εκκίνηση προκειμένου να ανακαλύψουν τα όρια τους και  να ζήσουν την εμπειρία του «Τρέχοντας μεταξύ ουρανού και γης» στο βουνό των Θεών. Όσοι από εσάς θέλουν να ζήσουν αυτό το Sky Running ταξίδι και να τρέξουν στα μονοπάτια του μυθικού βουνού δεν έχουν παρά να δηλώσουν συμμετοχή στην επίσημη ιστοσελίδα μας www.faethonolympusmarathon.gr  

Το 2020  το αγωνιστικό διήμερο του FAETHON OLYMPUS MARATHON θα πραγματοποιηθεί στις 11-12 Ιουλίου. Θα διεξαχθούν και οι τρείς πλέον αγώνες υψηλών προδιαγραφών του αγωνιστικού διημέρου. 

FAETHON (44km, +3600μ) [Βαθμοί ITRA 2]

Αποτελεί τον βασικό αγώνα της διοργάνωσης, μιας και είναι ο απόλυτος sky running αγώνας της χώρας μας! Τα 30 από τα 44 χλμ. διεξάγονται πάνω από τα 2000μ. υψόμετρο, ενώ οι αθλητές διασχίζουν 10 κορυφές πάνω από τα 2000 μ., μεταξύ των οποίων και το «Σκολιό» (υψόμετρο 2911 μ.), τη δεύτερη ψηλότερη κορυφή της Ελλάδος.  Κόστος συμμετοχής: 40 ευρώ το απλό πακέτο, 45 ευρώ με μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα.

RUPICAPRA (20km, +1500μ) [Βαθμοί ITRA 1]

Πρόκειται για έναν ημιμαραθώνιο, μικρογραφία του μεγάλου του αδερφού του F.O.M. Ξεκινώντας από τον Κοκκινοπλό διασχίζει το Ε4 μέχρι περίπου τα 2300 μ. όπου στη συνέχεια το αφήνει για να ακολουθήσει τις ατελείωτες κόψεις του Δυτικού Ολύμπου με ψηλότερο σημείο την Κορυφή Φλάμπουρο (υψόμετρο 2455 μ.). Στη συνέχεια βυθίζεται απότομα μέχρι το χωριό Κοκκινοπλός.

Κόστος συμμετοχής: 20ευρώ το απλό πακέτο, 25ευρώ με μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα.

FAETHON TRAIL (14km, +400m) – Σάββατο 11 Ιουλίου 2020

Ο Faethon Trail  αγώνας των 15 χλμ. απευθύνεται σε λιγότερο έμπειρους αθλητές ή άτομα που θέλουν να γευτούν την εμπειρία ενός ορεινού αγώνα τρεξίματος. Από το 2019 έχει  προστεθεί ηλεκτρονική χρονομέτρηση και θα δοθεί τεχνικό μπλουζάκι Dynafit σε όλους τους συμμετέχοντες. οι εγγραφές και πληρωμές θα γίνονται ηλεκτρονικά όπως και στους δύο μεγαλύτερους αγώνες στην επίσημη ιστοσελίδα μας www.faethonolympusmarathon.gr

Κόστος συμμετοχής : 10,00 ευρώ

Ενημέρωση για τα λεωφορεία από Αθήνα

Φέτος η διοργάνωση θα ναυλώσει 2 λεωφορεία από Αθήνα, 50 θέσεων το καθένα (σύνολο 100 άτομα). Το αντίτιμο για τη μεταφορά από την Αθήνα ορίζεται στα 5 ευρώ ανά άτομο. Έτσι, όσοι δηλώσουν συμμετοχή στον FAETHON (44km) και επιθυμούν το πακέτο συμμετοχής με τη μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα θα πρέπει να καταθέσουν στην Τράπεζα το αντίτιμο των 45 ευρώ.

Αντίστοιχα, όσοι δηλώσουν συμμετοχή στον RUPICAPRA (20km) και επιθυμούν το πακέτο συμμετοχής με την μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα θα πρέπει να καταθέσουν στην Τράπεζα το αντίτιμο των 25 ευρώ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η μεταφορά αφορά μόνο μετακίνηση από Αθήνα και περιοχές που βρίσκονται πάνω στη διαδρομή Αθήνα- Ελασσόνα!

Αφού καταβληθεί το κόστος συμμετοχής στην Τράπεζα, εν συνεχεία για να εξασφαλίσετε θέση στο λεωφορείο επικοινωνείτε με τον υπεύθυνο λεωφορείων Κ. Φουρκιώτη στο τηλ. 6944641873.

Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας για τις 100 θέσεις των λεωφορείων!

Ραντεβού στον Κοκκινοπλό το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου στον 9ο Faethon Olympus Marathon!

Για τον F.O.M (ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΣΟΥΡΕΚΑΣ)

Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα

x

Send this to a friend