Τρόποι για να ξεκουράζεστε ανάμεσα στις προπονήσεις και τους αγώνες

Τρόποι για να ξεκουράζεστε ανάμεσα στις προπονήσεις και τους αγώνες

Ορισμένα λάθη στην προπόνηση ορισμένων ερασιτεχνών δρομέων μοιάζουν τόσο επαναλαμβανόμενα που δεν μπορούν να είναι αποτελέσματα συμπτώσεων αλλά μάλλον απόρροιες μεγάλων παρεξηγήσεων.

Ένα χαρακτηριστικό τέτοιο λάθος έχει να κάνει με την αμέλεια όσον αφορά το πως αντιμετωπίζουν το ζήτημα της ξεκούρασης εν μέσω συστηματικής προπόνησης.

Πολλοί ερασιτέχνες δρομείς που προπονούνται για έναν αγώνα μεγάλης απόστασης και ενδιάμεσα τρέχουν και σε αγώνες για την προετοιμασία τους, δεν δίνουν τη σημασία που πρέπει στο πως ξεκουράζεται το κορμί τους, γεγονός που έχει πολλαπλές επιπτώσεις πάνω τους καθώς τους δημιουργεί τραυματισμούς.

Οι μεγαλύτεροι προπονητές ισχυρίζονται πως ο τρόπος που οφείλει ένας αθλητής να προσεγγίζει το ζήτημα της ξεκούρασής του πρέπει να έχει την ίδια προσοχή με το ζήτημα της προπόνησης.

Ακολουθούν μερικοί βασικοί κανόνες που κάθε αθλητής πρέπει να τηρεί για να βρίσκεται σε καλό επίπεδο η ξεκούρασή του:

1. Αποφύγετε τις συνεχόμενες μέρες σκληρής προπόνησης

Μην πέσετε στην παγίδα να θεωρήσετε πως το να προπονείστε σε υψηλό επίπεδο κάθε μέρα θα σας κάνει καλό σε έναν επερχόμενο αγώνα. Θα συμβεί το ακριβώς ανάποδο: το σώμα σας θα «μπουχτίσει» από τους έντονους ρυθμούς και ενδέχεται να καταρρεύσει. Φτιάξτε ένα «μεικτό» πρόγραμμα από ημερήσιες ασκήσεις με εναλλάξ ρυθμούς: μια μέρα χαλαρής προπόνησης, μια μέρα έντονης.

2. Κοιμηθείτε όσο μπορείτε

Ο ύπνος είναι το νούμερο ένα όπλο όσον αφορά την ανάκτηση των δυνάμεών μας, συνεπώς μην το υποτιμάτε. Μάλιστα, δεν παίζει ρόλο μόνο η διάρκεια του ύπνου που κάνουμε καθημερινά αλλά και η ποιότητα. Κλείστε το κινητό σας, αποφύγετε να πιείτε αλκοόλ ή καφέ πριν πέσετε και προσπαθήστε να εξασφαλίσετε στον εαυτό σας ένα οκτάωρο πολύ καλού ύπνου.

3. Κάντε ένα εβδομαδιαίο διάλειμμα από σκληρές προπονήσεις ενός μήνα

Αν είσαι ερασιτέχνης και όχι επαγγελματίας αθλητής, τότε το να προπονείσαι 10-16 εβδομάδες συνεχόμενα είναι καταστροφικό για το σώμα σου. Ξέχνα τα όσα ακούς αναφορικά με την συνεχόμενη άσκηση και κάθε ένα μήνα δίνε την ευκαιρία στο σώμα σου να αποφορτιστεί για περίπου μια εβδομάδα. Θα γεμίσεις μπαταρίες.

4. Διάλεξε προσεκτικά τον εξοπλισμό προπόνησής σου

Κι όμως, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο και αυτό στο πως ξεκουράζεται το σώμα σου. Το να χρησιμοποιείς άνετες φόρμες, κατάλληλα παπούτσια και αντίστοιχα άνετες μπλούζες είναι κάτι που παίζει ρόλο στο πως κινείται το αίμα μέσα σου και αντίστοιχα σου δίνει την δυνατότητα να ξεκουραστεί καλύτερα το σώμα σου.

5. Δώστε βάση στην τροφή σας

Η διατροφή σας είναι ένας κρίσιμος παράγοντας όσον αφορά την αποκατάσταση των δυνάμεών σας ανάμεσα στις προπονήσεις σας. Περίπου μισή ώρα μετά την άσκησή σας πρέπει να πάρετε ένα μείγμα από υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, καθώς θρεπτικά συστατικά τους θα κάνουν το σώμα σας να ανακάμπτει πιο εύκολα μετά από μια δύσκολη άσκηση.

6. Μην ακολουθείτε πάντα το σχέδιο…

Μην το ξεχνάτε ποτέ: δεν είστε επαγγελματίες αθλητές αλλά ερασιτέχνες. Αυτό σημαίνει πως το να μην έχετε την απόλυτη πειθαρχία στο πρόγραμμα της εκγύμνασής σας δεν είναι απαραίτητα κακό. Αν έχετε περάσει μια κακή μέρα στη δουλειά, αν το άγχος έχει κατακλύσει το κεφάλι σας, αν η ψυχολογία σας δεν είναι στα καλύτερά της, τότε μην φορτώνεται τον οργανισμό σας με μια επιπλέον προπόνηση. Και ας πάει πίσω το πρόγραμμα. Είναι προτιμότερο.

7. Ξεκουραστείτε και πνευματικά

Η ικανότητα χαλάρωσης τόσο ψυχικά όσο και σωματικά παίζει μεγάλο ρόλο σε κάθε πρόγραμμα αποκατάστασης. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αφιερώσει χρόνο για να χαλαρώσετε με την οικογένεια και τους φίλους σας ή ακόμα καλύτερα, πηγαίντε ένα βήμα παραπέρα κάντε διαλογισμό τακτικά: έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει σημαντικά το νοητικό σας επίπεδο.

Διαβάστε ακόμα: Τα «σημάδια» που σας λένε πότε να τρέξετε και πότε χρειάζεστε ξεκούραση

 

Previous ArticleNext Article

Εκδρομή στον Ομήρειο Ημιμαραθώνιο της Ίου οι Αθηναίοι Δρομείς

Εκδρομή στον Ομήρειο Ημιμαραθώνιο της Ίου οι Αθηναίοι Δρομείς

Ο Αθλητικός Πολιτιστικός Σύλλογος Αθηναίοι Δρομείς θα πραγματοποιήσει διήμερη εκδρομή 9 και 10 Ιουνίου καθώς και ομαδική εγγραφή, για τον 3ο Ομήρειο Ημιμαραθώνιο Δρόμο που θα διεξαχθεί στην πανέμορφη Ιο.

Θα υπάρχουν δωρεάν ακτοπλοϊκά εισιτήρια από Πειραιά για Ιο και επιστροφή, μια ευγενική χορηγία της BLUE STAR FERRIES και της διοργάνωσης του αγώνα, καθώς και σημαντικές εκπτώσεις στα δωμάτια.

ΑΓΩΝΕΣ ΔΡΟΜΟΥ

21 ΧΛΜ

10 ΧΛΜ

3 ΧΛΜ

Το κόστος συμμετοχής για τον αγώνα των 21ΧΛΜ είναι 10 €, για τα 10ΧΛΜ είναι 5 €, για τα 3ΧΛΜ είναι 5 € και περιλαμβάνει ηλεκτρονική χρονομέτρηση αναμνηστικό μετάλλιο καθώς και t-shirt.

Για συμμετοχές παρακαλούμε τα μέλη και τους φίλους από όλους τους Συλλόγους να επικοινωνούν ηλεκτρονικά [email protected] και τηλεφωνικά κ. Βαγγέλη Λεμπέση 6977212169 μέχρι 3/6/2018 δηλώνοντας:

  • ΕΠΩΝΥΜΟ
  • ΟΝΟΜΑ
  • ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ
  • ΑΓΩΝΙΣΜΑ
  • ΦΥΛΟ
  • ΣΥΛΛΟΓΟΣ
  • ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ
  • Email
  • ΜΕΓΕΘΟΣ T Shirt

Μέχρι 40 συμμετοχές θα γίνουν δεκτές και για αυτό θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

Για να θεωρείτε έγκυρη η συμμετοχή σας θα πρέπει να έχει κατατεθεί μέχρι 3/6/2018 το αντίστοιχο κόστος του αγώνα.

Η καταβολή μπορεί να γίνει με κατάθεση στους λογαριασμούς:

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕZA

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ            721/322525-93

IBAN                GR50 0110 7210 0000 7213 2252 593

ΤΡΑΠΕZAEUROBANK

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ            0026-0604-74-0101580382

IBAN                GR70 02606040000740101580382

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ Γιώργος Διαμαντής και στις δύο περιπτώσεις.

Παράκληση, να αναγράφεται στις παρατηρήσεις το όνομα του συμμετέχοντα και τον αγωνα σε 24 χαρακτήρες (πχ Παναγιώτης Βλάχος Ιος). Το καταθετήριο με email [email protected] Μόνο σε περίπτωση αδυναμίας με fax στο 2106420949.

* Η φωτογραφία είναι από το sportcyclades.gr

Με το Spike άρχισε η δράση στο 2ο Amorgos Trail Challenge

Με το Spike άρχισε η δράση στο 2ο Amorgos Trail Challenge

Σε εξέλιξη βρίσκεται το 2ο Amorgos Trail Challenge στο πανέμορφο νησί των Κυκλάδων. Η αρχή έγινε με το απαιτητικό και ξεχωριστό Spike. Μια μοναδική προσπάθεια δεκάδων αθλητών να κατακτήσουν την κορυφή της Νικουριάς, του νησιού που βρίσκεται απέναντι από τον λιμάνι της Αιγιάλης.

Οι αθλητές επιβιβάστηκαν σε λάντζες από τον όρμο του Αγ. Παύλου και λίγα λεπτά αργότερα δόθηκε η εκκίνηση από την παραλία της Νικουριάς. Οι αθλητές «κατέκτησαν» μία από τις κορυφές  του νησιού και τερμάτισαν στην ακροθαλασσιά, διανύοντας μια απόσταση 1500μ. Το χαρακτηριστικό και η ομορφιά του Spike είναι η απουσία σηματοδοτημένου μονοπατιού.

Οι αθλητές καλούνται να βρουν μόνοι τους το μονοπάτι που θα τους οδηγήσει στην κορυφή ενώ η επιστροφή γίνεται μέσα από το ρέμα μικρού χειμμάρου που καταλήγει στην πανέμορφη παραλία και τα γαλαζοπράσινα νερά.

Νικητές της διαδρομής στους άνδρες: Νίκος Ροδόπουλος, Νίκος Θεολογίτης, Νικήτας Πλακούτας. Οι τρεις πρώτες γυναίκες που τερμάτισαν το Spike είναι οι : Ασπασία Σιαμπάνη, Αθανασία Τσουμελέκα, Ασημίνα Ιγγλέζου.

Το Spike εντυπωσίασε και είναι ο  προάγγελος των αγώνων της Κυριακή με δύο διαδρομές. Η μεγάλη διαδρομή των 19,5χλμ με εκκίνηση από το μοναστήρι της Παναγιάς Χοζοβιώτισσας υπό τους ήχους της καμπάνας και μέσω της κορυφογραμμής της Αμοργού τερματισμός στην παραλία της Αιγιάλης. Η μικρότερη διαδρομή των 5,5χλμ  έχει εκκίνηση από το χωριό της Λαγκάδας, περνάει μέσα από τα Θολάρια και τερματίζει στην ακροθαλασσιά της Αιγιάλης. Το runnfun.gr είναι στην Αμοργό και συμμετέχει σε όλες τις διαδρομές

Photo Credits : Nikos Libertas, Manolis Papadakis, Μάνος Χρυσσός

 

 

 

Ο Αλέξανδρος Φωτιάδης στο Χορτιάτης Trail Run

Ο Αλέξανδρος Φωτιάδης στο Χορτιάτης Trail Run 2018

Ο Αλέξανδρος Φωτιάδης,νικητής του RODOPI CHALLENGE 50 M πριν απο λίγες μέρες και κάτοχος του ρεκόρ διαδρομής του αγώνα μας,θα δώσει το παρόν στον 8ο Χορτιάτης Trail Run.

Ένας εξαιρετικός αθλητής και άνθρωπος ,που θα προσπαθήσει για το καλύτερο στον αγώνα,είναι συμμετοχή που τιμά τον αγώνα,και είναι χαρά μας που θα τον φιλοξενήσουμε.

Στις 27 Μαϊου ο αγώνας

Θυμίζουμε ότι ο αγώνας που είχε προγραμματιστεί για τις 04/03/2018, αλλά αναβλήθηκε λόγω μεγάλης ποσότητας χιονιού που υπήρχε στα μονοπάτια θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 27/05/2018 για 8η συνεχόμενη χρονιά.

Ο φετινός αγώνας είναι αφιερωμένος στην μνήμη του Δημήτρη Κρυστάλλη και του Γιάτσεκ Μπόγκοτς που έφυγαν πρόωρα από τη ζωή.

Για την Οργανωτική Επιτροπή
Ο Τεχνικός Διευθυντής του αγώνα
Καιάφας Στυλιανός

Send this to a friend