Πόσο εύκολο είναι να τρέχεις χωρίς να χρησιμοποιείς τα χέρια σου;

Πόσο εύκολο είναι να τρέχεις χωρίς να χρησιμοποιείς τα χέρια σου;

Ας είμαστε ειλικρινείς: οι δρομείς δεν φημίζονται ιδιαίτερα για τα γυμνασμένα χέρια τους. Και κάτι τέτοιο φαντάζει λογικό: όταν ασχολείσαι με ένα άθλημα που βασίζεται κατά βάση στα πόδια, δεν προκαλεί ιδιαίτερη αίσθηση η παραμέληση των χεριών.

«Έχετε προσπαθήσει ποτέ να τρέξετε χωρίς να χρησιμοποείτε τα χέρια σας; Είναι περίεργο, αναποτελεσματικό και απίστευτα δύσκολο», λέει η Πάμελα Γκιζέλ, αθλητική ψυχολόγος στην Ειδική Χειρουργική Αθλητική Κλινική της Νέας Υόρκης. «Τα χέρια παίζουν κομβικό ρόλο στο τρέξιμο και ειδικά όταν τα πόδια σου έχουν αρχίσει να κουράζονται είναι τα χέρια που κρατάνε τον ρυθμό σου σταθερό», τονίζει.

Αυτό σημαίνει πως η προπόνησή σας πρέπει να περιλαμβάνει εξειδικευμένες ασκήσεις για τα χέρια. Γενικότερα, όσο πιο γυμνασμένο είναι το πάνω μέρος του σώματός σας, τόσο πιο εύκολο είναι να μένει σταθερό και σε όρθια θέση ενώ τρέχετε, γεγονός που βελτιώνει τη πνευμονική σας ικανότητα. «Η αναβαθμισμένη αντοχή του πάνω μέρους του σώματός σας μειώνει επίσης την απαίτηση οξυγόνου, κάτι που σημαίνει πως θα τρέχετε γρηγορότερα, ενώ χρησιμοποιείτε την ίδια ποσότητα ενέργειας», λέει η Γκιζέλ στο runnersworld.gr

Γυμνασμένα χέρια: Μια αναγκαιότητα για τους δρομείς

Και υπάρχει και ένας ακόμα πιο σημαντικός λόγος να είστε γυμνασμένοι από τη μέση και πάνω που δεν έχει να κάνει με τους γρήγορους χρόνους. «Όταν κουνάτε μπροστά και πίσω οικοδομείται μυική αντοχή. Πρέπει ωστόσο να οικοδομούμε επίσης μυϊκή δύναμη και οστική πυκνότητα ώστε να αποφεύγουμε αποτρέψουμε τους τραυματισμούς», λέει ο Νικ Παγκς, πιστοποιημένος προσωπικός εκπαιδευτής και συνιδιοκτήτης του Ripped Fitness, στούντιο γυμναστικής στη Νέα Υόρκη.

«Ο μέσος όρος βημάτων για τους δρομείς είναι 165-180 βήματα ανά λεπτό. Κάθε βήμα είναι επίφοβο για τραυματισμό. Συνεπώς, όσο πιο χαμηλή είναι η οστική πυκνότητα τόσο πιο πιθανό είναι, μέσα σε αυτά τα χιλιάδες βήματα που κάνουμε ενώ τρέχουμε, να πάθουμε διαφόρων ειδών κατάγματα. Η ρίζα αυτού του προβλήματος είναι η κακή μηχανική του σώματος και η ανισομερής εκγύμναση στα διαφορετικά σημεία του σώματος», εξηγεί η Γκιζέλ.

Υπό αυτή την έννοια, η γυμναστική με βάρη είναι μια αναγκαιότητα για κάθε δρομέα. «Αν θέλετε να αποτρέψετε τους τραυματισμούς και να βελτιώσετε την ταχύτητά σας και την αντοχή σας, θα πρέπει να είστε πρόθυμη να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα με βάρη», τονίζει ο Παγκς, που προσθέτει ότι το να κάνεις χαλαρά ασκήσεις με βάρη ανά τακτά χρονικά διαστήματα δεν είναι κάτι κακό. Το αποτέλεσμα ωστόσο δεν θα είναι το απαιτούμενο χωρίς μια συστηματικότητα.

Οι δρομείς πρέπει να κάνουν ασκήσεις με βάρη που στοχεύουν στην ενδυνάμωση των χεριών, την πλάτη και τη μέση τουλάχιστον δυο με τρεις φορές την εβδομάδα. Στόχος φυσικά δεν είναι το τέλειο σώμα αλλά η οικοδόμηση δύναμης στους μυς. Και αν κάτι τέτοιο φαντάζει χρονοβόρο και δύσκολο να συνδυαστεί με τις εβδομαδιαίες προπονήσεις, η Γκιζέλ τονίζει πως: «Μια συνεδρία με βάρη δεν χρειάζεται να διαρκεί μια ώρα για να είναι αποτελεσματική. Μπορεί να διαρκέσει ακόμα και δέκα λεπτά. Μπορείτε να αφαιρέσετε ένα δεκάλεπτο από κάθε τρέξιμο που κάνετε την εβδομάδα και να το αντικαταστήσετε με ένα αντίστοιχο χρονικό διάστημα ασκήσεων με βάρη. Σίγουρα θα έχετε περισσότερα οφέλη σε σχέση με δέκα ακόμα λεπτά στον δρόμο».

 

Για την Γκίζελ και τον Παγκς, τα τρία σημεία-κλειδιά σε μια τέτοια προσπάθεια είναι τα εξής:

Βρείτε τη φόρμα σας

«Όσα βάρη και αν σηκώνεται, αν η φόρμα σας είναι χάλια τότε όχι μόνο δεν θα ωφεληθείτε αλλά αντίθετα, κινδυνεύετε και να τραυματιστείτε», λέει ο Pags. Ζητήστε από έναν εκπαιδευτή να σας βγάλει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ασκήσεων με βάρη για αρχάριους και στη συνέχεια εκτελέστε το συστηματικά πώς να εκτελέσει σωστά σειρές, πιεστήρια στο στήθος, κλοπές τρικεφάλου και παραλλαγές μπούκλα, προτείνει. Κατόπιν τοποθετήστε το μπροστά από έναν καθρέφτη για να παρακολουθήσετε την τεχνική.

Κάντε τους μυς σας να κουραστούν πραγματικά

«Για να αποκομίσει κανείς οφέλη από τις ασκήσεις με βάρη πρέπει να εξαντλήσετε τους μύες σας μέχρι εκεί που δεν πάει», λέει η Γκιζέλ. Αυτό σημαίνει πως τον πρώτο καιρό πρέπει να κάνετε όσες περισσότερες επαναλήψεις γίνεται ακόμα και αν το βάρος είναι μικρό. Όσο περνάει ο καιρός και προσαρμόζεστε θα μπορείτε να αυξάνετε το βάρος και να μειώνετε τις επαναλήψεις.

Να εξαντλείτε τα όριά σας

Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας κάθε φορά που λέτε πως δεν μπορείτε να αναβαθμίσετε την άσκηση που κάνετε. Να είστε βέβαιοι πως τα παρατάτε επειδή το σώμα σας δεν αντέχει άλλο και όχι επειδή το μυαλό σας λέει να τα παρατήσετε. Το να φτάνετε στα όριά σας (με ασφάλεια πάντα) είναι ο τρόπος με τον οποίο θα δημιουργήσετε πραγματική αλλαγή στο σώμα σας.

Διαβάστε ακόμα: Τα βασικά λάθη τεχνικής στο τρέξιμο και τρόποι για να τα διορθώσετε

Previous ArticleNext Article

Εκεί ψηλά στον Υμηττό με Παγουνάδη, Διαλεκτό!

Δύο κατά τεκμήριο κορυφαίοι δρομείς βουνού, ο 36χρονος Γιώργος Διαλεκτός της Salomon Hellas και ο 33χρονος Θανάσης Παγουνάδης αναδείχθηκαν νικητές στους αγώνες επί του Υμηττού, τον «Epic» μήκους 24,8χλμ και την «ανάβαση Τρελού» των 12χλμ.

Σημείωσαν στις δύσκολες διαδρομές αντίστοιχα 2ω05:17 (ανάβαση σε 1ω02:44) και 55:22 (ανάβαση σε 33:20). Την οργανωτική επιμέλεια του βουνήσιου δρομικού γεγονότος είχε όπως πάντα η εταιρεία hex/chronolog, δηλαδή η γνωστή οικογένεια Αθανασόπουλου.

Το γενικό πρόσταγμα ανέλαβε ο Λεωνίδας. Ο Κωνσταντίνος αφοσιώθηκε στη χρονομέτρηση… Ελαβαν βοήθειες από τις συζύγους, τα τέκνα και τους γονείς. Υποστήριξαν η ομάδα διαχείρισης κρίσεων (ΕΔΟΚ), ικανός αριθμός εθελοντών όπως η τετραμελής παρέα των Goji Berry, o Νίκος Αρκολάκης με τον Χρήστο Σταθούλια στο σταθμό μονής Αστερίου, ο γιατρός (άμεση, καίρια η διαχείριση δύο ελαφρών περιστατικών), κ.α.

Ο αγώνας της ανάβασης Τρελού συνέβη το περασμένο Σάββατο και ο Epic ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου. Ρυθμίστηκε έτσι το πρόγραμμα για την μεγαλύτερη ασφάλεια… Συνέβη sold out κατά τις εγγραφές! Αγωνίστηκαν συνολικά 302 δρομείς, 155+147. Υστέρησαν στη συμμετοχή οι γυναίκες: 33+8. Τηρήθηκε ένα αυστηρό και αποτελεσματικό υγειονομικό πρωτόκολλο. Δημιουργήθηκε «πύλη» εκκίνησης. Παρέμεινε ανοικτή για ικανό διάστημα, δηλαδή απλά τέθηκε σε λειτουργία το χρονόμετρο.

 

Οι δρομείς βρίσκονταν σε διασπορά πολλά μέτρα γύρω από το σημείο εκκίνησης/τερματισμού. Ξεκινούσαν όταν επιθυμούσαν κατά μόνας και έως τέσσερις σε παρέα. Σε αυτή τη διασπορά βοήθησαν τα πολλά «καθιστικά» εκεί στο σημείο κοντά στη μονή Κουταλά (ανατολικά του Βύρωνα – επάνω από τη λεωφ Κατεχάκη εντός του δάσους). Η διαδικασία λειτούργησε ιδανικά και άρεσε!!!

Ο Θοδωρής Πιπίκος είπε: «Μου ταιριάζει αυτή η εκκίνηση…» και ο Σπύρος Σιαμπάνης σχολίασε: «Με αυτή τη μέθοδο αποβάλλεις το άγχος της προσέλευσης συγκεκριμένη ώρα, της μαζικής εκκίνησης, κ.α. Πάντα η πίεση των πρώτων μέτρων στη μαζική με μπουκώνει! Σήμερα ξεκίνησα άνετος, έφτιαξα το ρυθμό μου και σημείωσα προσωπική επίδοση διαδρομής…». Ταυτόχρονα κυκλοφόρησε το μήνυμα ότι εντός πανδημίας είναι δυνατή και πρέπει να συμβαίνει η διεξαγωγή δρομικών γεγονότων αρκεί ο κάθε αγώνας να οργανώνεται και να υποστηρίζεται όπως απαιτούν οι συνθήκες!!!

Οι τριάδες των νικητών

Ανάβαση Τρελού:

1. Θανάσης Παγουνάδης 1987 55:22,

2. Ιωάννης Ηλίας 1997 MyAthlete 59:25,

3. Σπύρος Λογοθέτης 1993 ΟΑΚ Αίγινας 1ω00:31

1. Νατάσα Σπανού 1986 MyAthlete 1ω15:14,

2. Νίκη Σαράντη 1994 Sunny Team 1ω18:24,

3. Δέσποινα Τσουκνάκη 1974 «Οίον» Αγ Στεφάνου 1ω20:11

Υμηττός Epic:

1. Γιώργος Διαλεκτός 1984 Salomon 2ω05:17,

2. Βασίλης Μπαλαμώτης 1992 MyAthlete 2ω08:28,

3. Γιάννης Γάκος 1987 MyAthlete 2ω10:01

1. Παναγιώτα Ράπτη 1999 MyAthlete 3ω18:49,

2. Σόνια Χάικαλ 1990 ΣΕΦΑΑ 3ω25:48,

3. Tabata Kayoko 1967 Run for Ever 3ω42:33.

Ο Διαλεκτός ολίγα μέτρα πριν από το τέρμα στραβοπάτησε και έπαθε ελαφρύ διάστρεμμα. Αγωνίστηκε ο Γιάννης Μπάγιος (1957), ο γνωστός καθηγητής του ΣΕΦΑΑ (μάθημα χειροσφαίρισης). Τερμάτισε 48ος σε 3ω00:12. Η διαδρομή του Epic (Τετ 28 Οκτ) κινήθηκε και στις δύο πλαγιές του Υμηττού σε έδαφος δύσκολο, πετρώδες με απαιτήσεις για τεχνικό τρέξιμο. Οι δρομείς αρχικά κατευθύνθηκαν προς τη Μονή Καισαριανής.

Εκεί βρήκαν το μονοπάτι Πολυένιος και οδηγήθηκαν στη θέση Κορακοβούνι (υψ: 710). Είχαν μπροστά τους χαμηλά και ανατολικά τα Γλυκά Νερά. Στη συνέχεια μέσω του Κοκκινολαίμη προσέγγισαν το Grande Μπάγιος, το υψηλότερο σημείο (960μ). Πέρασαν από τις «κεραίες». Αμέσως μετά έτρεξαν ένα άσφάλτινο κομμάτι (1200μ) και από το κατηφορικό μονοπάτι Καράβι έφτασαν στο τέρμα. Η διαδρομή της ανάβασης Τρελού (Σαβ 24 Οκτ) εξελίχθηκε στη δυτική πλαγιά σε μονοπάτια και χωματόδρομους έως τα 870μ υψηλότερο σημείο.

Οι δρομείς επέστρεψαν στο τέρμα από τον κατηφορικό δασικό δρόμο. Οι οργανωτές συνεργάστηκαν με τους φορείς που φροντίζουν περί της προστασίας του Υμηττού έτσι ώστε να υπάρχει όφελος για το φυσικό περιβάλλον. Υλοποίησαν μία σειρά από καινοτόμες ιδέες προς αυτή τη κατεύθυνση, όπως η μηδενική χρήση πλαστικών μπουκαλιών και ποτηριών μίας χρήσης για την υδροδοσία των δρομέων.

Ετσι περιορίστηκαν στο ελάχιστο τα πλαστικά απορρίμματα. Χρησιμοποίησαν χάρτινα βέλη για την σήμανση των διαδρομών, τα οποία αποσύρθηκαν άμεσα με την ολοκλήρωση των αγώνων. Το δρομικό γεγονός συμβαίνει κάθε χρόνο στις 28 Οκτ.

Oλα τα αποτελέσματα εδώ: http://www.imittosepic.gr/default.aspx?id=10429&parent=10272&root=10272

Η «Σχεδία» τρέχει μαραθώνιο

Μπορεί, ελέω πανδημίας, ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας να μην πραγματοποιηθεί τούτη τη χρονιά, όμως, το περιοδικό δρόμου «σχεδία» μένει πιστό στην παράδοση και μας προσκαλεί να ετοιμάσουμε τις ελβιέλες μας για να μη στερηθούμε τα οφέλη που μας προσφέρει η δρομική άσκηση.

 Το επόμενο Σαββατοκύριακο (7 & 8 Νοεμβρίου), με τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας, η «σχεδία» θα συγκροτήσει 4 ομάδες δρομέων (η καθεμιά δεν θα υπερβαίνει τα 9 άτομα), με τρία σημεία εκκίνησης στο κέντρο της Αθήνας.

 Την Κυριακή το πρωί στις 11:00 θα ξεκινήσουν οι δρομείς της «σχεδίας» των 10χλμ. σημεία αφετηρίας η πλατεία Συντάγματος (από εκεί θα φύγει ένα γκρουπ) και το Καλλιμάρμαρο (δύο γκρουπ).

 Μια μέρα πριν, το Σάββατο 7 Νοεμβρίου, η ομάδα ειδικών αποστολών της «σχεδίας» θα τρέξει ένα μαραθώνιο μέσα στην πόλη.  Σημεία ανεφοδιασμού των συμμετεχόντων θα είναι πόστα, όπου σταθερά βρίσκονται πωλητές του περιοδικού δρόμου «σχεδία» και σημείο τερματισμού το «σχεδία home».

 Οι αγώνες των 10χλμ θα ξεκινήσουν στις 11:00 π.μ., ενώ ο Μαραθώνιος στις 08:00 π.μ. Ο Πέτρος Παρθένης της ομάδας weswim.gr έχει αναλάβει το σχεδιασμό και οργάνωση του μαραθωνίου, ενώ η Gabi Naegele, ο Γιάννης Κωστάκης και η Έλενα Άνθη θα συντονίσουν τα αγωνίσματα των 10χλμ. Μαζί τους και ο Χρήστος Κορομηλάς, ο τυφλός υπεραθλητής, που θα τρέξει τα 10χλμ και θα μοιραστεί σκέψεις και εμπειρίες στο φετινό «pasta party».

 Πριν, όμως, ανεβάσουμε ρυθμούς, το περιοδικό δρόμου «Σχεδία» μας δίνει ραντεβού για «πάρτι με μακαρόνια», στο «Σχεδία home», την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, στις 20:00. Οι θέσεις είναι ακόμη πιο περιορισμένες, οπότε καλό θα είναι να δηλώσετε άμεσα συμμετοχή.

 INFO: Πέμπτη 5 Νοεμβρίου στις 20:00, «σχεδία home» (Κολοκοτρώνη 56 και Νικίου 2). Tο κόστος συμμετοχής στο πάστα πάρτι είναι 15€ (περιλαμβάνει μακαρονάδα, σαλάτα, κρασί και αναψυκτικά), ενώ θα υπάρχει έκπτωση 20% στα κοκτέιλ μας.

 Η συμμετοχή στους αγώνες-γιορτές δρόμου είναι 15€ και περιλαμβάνει ένα απολαυστικό brunch στο «σχεδία home». Η κράτηση είναι απαραίτητη.

 Πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων: 213 023 1220, 210 3314310, [email protected], [email protected], www.shediahome

x
Send this to a friend