Πώς οι εταιρείες κάνουν τις υγιεινές τροφές ανθυγιεινές!

Πώς οι εταιρείες κάνουν τις υγιεινές τροφές ανθυγιεινές! hoto by Xiaolong Wong on Unsplash

Ακριβώς τη στιγμή που νομίζετε ότι είστε στο σωστό δρόμο σε ότι αφορά την υγιεινή διατροφή, θα διαπιστώσετε ότι το φαγητό σας, κρύβει κάτι. Η βιομηχανία τροφίμων έχει διάφορους τρόπους να κάνει τα προϊόντα τους να φαίνονται πιο ελκυστικά και υγιεινά και να δημιουργεί παγίδες για τους καταναλωτές.

Το αψεγάδιαστο φρούτο για παράδειγμα δεν είναι και το καλύτερο! Δείτε έξι τρόπους με τους οποίους η βιομηχανία τροφίμων ξεγελάει τους καταναλωτές παγκοσμίως, αν και στην Ελλάδα (σ.σ. ακόμα) δεν έχουν διαπιστωθεί τέτοια κρούσματα, εκτός από την περίπτωση του νοθευμένου ελαιολάδου.

1. Πορτοκάλια βαμμένα

Τα πορτοκάλια που αναπτύσσονται νωρίς κατά τη διάρκεια της σεζόν μπορεί να μην είναι αρκετά πορτοκαλί για να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μερικά πορτοκάλια σε ορισμένες χώρες ψεκάζονται με Citrus Red No 2. Είναι μια τεχνητή βαφή που είναι τοξική για τα τρωκτικά. Εάν τα πορτοκάλια είναι ψεκασμένα με αυτό το χημικό, θα πρέπει να αναγράφεται στην ετικέτα, οπότε διαβάστε για να σιγουρευτείτε. Σε περίπτωση που τα πάρετε, μην χρησιμοποιήσετε για κανέναν λόγο το ξύσμα και τη φλούδα. ότι αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε πορτοκαλί ξύσμα ή φλούδα εάν περιέχουν αυτή την ουσία.

2. Επίστρωση κεριού

Ορισμένα προϊόντα περνάνε από μια διαδικασία μετά τη συγκομιδή για να επιβιώσουν στο ταξίδι τους στα μανάβικα. Υπάρχουν διάφοροι διαφορετικοί τύποι κεριών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Ορισμένα είναι φυσικά, ενώ άλλα είναι πετρελαϊκά. Τα προϊόντα που είναι επικαλυμμένα με κερί δεν φέρουν επισήμανση, αλλά τα βιολογικά προϊόντα δεν περιέχουν κεριά με βάση το πετρέλαιο.

3. Κοτόπουλο σε χλώριο

Οι παραγωγοί πουλερικών επιτρέπεται σε κάποιες χώρες να υποβάλουν τα πουλερικά σε ένα αντιμικροβιακόμπάνιο Αυτό το πλύσιμο χρησιμοποιεί χλώριο και άλλες χημικές ουσίες για να σκοτώσει ορισμένα ανθεκτικά μικρόβια. Οι εργαζόμενοι σε τέτοια εργοστάσια έχουν αναφέρει προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένου του άσθματος και άλλων αναπνευστικών προβλημάτων. Όσο για τον καταναλωτή, οι μικροποσότητες από τα χημικά, δεν φεύγουν εύκολα από το δέρμα με άφθονο νερό, οπότε καλό είναι να πετάτε την πέτσα.

4. Χρωματισμένος σολομός

Ο άγριος σολομός έχει ένα ισορροπημένο θρεπτικό προφίλ γεμάτο βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Η αντιοξειδωτική ασταξανθίνη είναι αυτό που δίνει στο σολομό το ροζ χρώμα της. Ο σολομός που εκτρέφεται με τεχνητή διατροφή προϊόντων και σιτηρών, συμπεριλαμβανομένου του καλαμποκιού, της σόγιας και της συνθετικής ασταξανθίνης γίνεται ρόζ τεχνητά προκειμένου να μιμηθεί τον φυσικό σολομό. Χωρίς αυτό, ο σολομός εκτροφής θα ήταν γκρίζος. Τέτοια ψάρια γίνονται εισαγωγή και στη χώρα μας.

5. Χρώματα τροφίμων

Το ψωμί ολικής ή το βόειο κρέας μπορεί να περιέχει χρώμα καραμέλας. Μια πρόσφατη έκθεση αποκάλυψε ότι εννέα από τις βαφές τροφίμων που έχουν εγκριθεί σήμερα για χρήση στις Ηνωμένες Πολιτείες συνδέονται με θέματα υγείας, που κυμαίνονται από τον καρκίνο και την υπερκινητικότητα έως τις αλλεργικές αντιδράσεις. Κόκκινο, μπλε και κίτρινο χρώμα χρησιμοποιούνται σε καραμέλες, ποτά, ψητά, δημητριακά και άλλα.

6. Νοθευμένο ελαιόλαδο

Σύμφωνα με την βάση δεδομένων για την απάτη των τροφίμων, ακόμη και το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο αραιώνεται συχνά με άλλα λιγότερο δαπανηρά έλαια. Το ελαιόλαδο μπορεί να περιέχει πραγματικά φουντούκι, σόγια, καλαμπόκι, φοινικέλαιο ή σησαμέλαιο. Αυτά τα έλαια δεν θα αναγράφονται στην ετικέτα συστατικών, γεγονός που καθιστά δύσκολο να διαπιστωθεί εάν το ελαιόλαδο είναι καθαρό.

Διαβάστε ακόμα:  Υγιεινές τροφές που που αν τρώτε υπερβολικά γίνονται ανθυγιεινές 

Previous ArticleNext Article

Αυτές είναι οι 20 πιο εθιστικές τροφές

O εθισμός σε συγκεκριμένα τρόφιμα χαρακτηρίζεται από συμπτώματα όπως είναι η απώλεια του ελέγχου επί της κατανάλωσής του, δηλαδή η δυσκολία να σταματήσει κανείς να τρώει παρότι έχει αυτή την επιθυμία.

Η απώλεια ελέγχου είναι ο λόγος που αρκετοί ερευνητές πιστεύουν ότι ορισμένες τροφές μπορεί να λειτουργούν στον εγκέφαλο όπως τα ναρκωτικά.

Φαίνεται μάλιστα ότι αυτό που προκαλεί τον εθισμό είναι ο συνδυασμός ζάχαρης, λίπους και αλατιού σε ένα τρόφιμο. Συνήθως στη φύση οι τροφές περιέχουν είτε πολύ ζάχαρη είτε πολύ λίπος. Σπάνια υπάρχουν τροφές που συνδυάζουν και τα δύο. Όμως τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν αρκετή ζάχαρη και λίπος μαζί (πίτσες, σοκολάτες, πατατάκι, κούκις, μπισκότα κλπ).

Ζάχαρη, λίπος, αλάτι…

Η ζάχαρη, το λίπος και το αλάτι (μαζί με τεχνητές ουσίες που προσθέτει η βιομηχανία τροφίμων) κάνουν ορισμένες τροφές υπεργευστικές και αυτό είναι ίσως η κύρια αιτία της παχυσαρκίας.

Το ενδιαφέρον είναι πως τα ποντίκια, όταν τους δίνεται ζάχαρη για ένα χρονικό διάστημα και μετά τους στερείται, εμφανίζουν στερητικό σύνδρομο αλλά δεν παχαίνουν. Καταφεύγουν στην υπερφαγία μόνο όταν η τροφή που τους δίνεται συνδυάζει ζάχαρη και λίπος μαζί (κούκις, μπισκότα, τσιπς σαλάμι κλπ).

Τα πιο εθιστικά τρόφιμα

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «PLoS One» κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πιο εθιστικό φαγητό είναι η πίτσα.

Αμερικανοί ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, κατέγραψαν με ένα ερωτηματολόγιο που έδωσαν σε 504 άτομα ποια είναι τα πιο εθιστικά τρόφιμα. Οι εθελοντές κλήθηκαν να βαθμολογήσουν 35 τρόφιμα, ανάλογα με το πόσο τα θεωρούσαν εθιστικά, δηλαδή δεν μπορούσαν να σταματήσουν στο ένα κομμάτι, αλλά συνέχιζαν μέχρι να νιώσουν ότι θα σκάσουν από το πολύ φαγητό.

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν τις απαντήσεις και έβγαλαν ένα μέσο όρο για κάθε τρόφιμο. Τα κατέταξαν σε μία κλίμακα από 1 έως 7, όπου 1 είναι το λιγότερο εθιστικό τρόφιμο και 7 το περισσότερο εθιστικό.

Το πιο εθιστικό τρόφιμο απ’ όλα αναδείχθηκε η πίτσα (μέση βαθμολογία 4,01), η σοκολάτα και τα πατατάκια (με 3,73), τα μπισκότα (με 3,71) και τα παγωτά (με 3,68).

Η λιγότερο εθιστική τροφή από τις 35 αναδείχθηκε το αγγούρι με 1,53 βαθμούς, τα καρότα (με 1,60), τα φασόλια (με 1,63), τα μήλα (με 1,66) και το καφέ ρύζι (με 1,74).

Από την κατάταξη καθίσταται σαφές πως όσο πιο επεξεργασμένο και γεμάτο λίπος μαζί με ζάχαρη είναι ένα τρόφιμο, τόσο πιθανότερο είναι να προκαλεί εθισμό. Τα τρόφιμα αυτά έχουν επίσης υψηλό γλυκαιμικό φορτίο (το γλυκαιμικό φορτίο λαμβάνει υπόψη το γλυκαιμικό δείκτη ενός τροφίμου και την ποσότητα των υδατανθράκων που περιέχεται σε μια μερίδα).

Οι 20 πιο εθιστικές τροφές σύμφωνα με τις απαντήσεις

Ο εθισμός στο φαγητό είναι κάτι αμφιλεγόμενο, ωστόσο η Άσλεϋ Γκέρχαρντ, επίκουρη καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Μίσιγκαν και επικεφαλής της μελέτης λέει πως πρόκειται για πραγματικότητα και όχι για μύθο.

Ο εθισμός στις τροφές ίσως είναι η κύρια αιτία του φαινομένου της παχυσαρκίας η οποία ουσιαστικά δεν υπήρχε στον άνθρωπο (σε επιδημικές διαστάσεις) πριν από έναν αιώνα. Μια άλλη βασική αιτία είναι η αντίσταση στη λεπτίνη που λειτουργεί κι αυτή στον εγκέφαλο αλλά με ένα τελείως διαφορετικό βιολογικό μηχανισμό.

Οι κορυφαίες τροφές για την υγεία της καρδιάς

Οι καρδιακές παθήσεις σκοτώνουν περισσότερους από 325.000 άντρες τη χρονιά, σύμφωνα με το Centers for Disease Control and Prevention. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι άντρες πεθαίνουν πιο συχνά από καρδιακά προβλήματα παρά από καρκίνο, κάνοντας την καρδιά το Νο1 κίνδυνο για την ζωή τους.

Μπορείς όμως να περιορίσεις τις πιθανότητες να εμφανίσεις καρδιακά προβλήματα, αρχίζοντας από μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή που μπορεί να θωρακίσει την καρδιά σου.

Γιατί η αυξομείωση του σωματικού βάρους απειλεί την καρδιά;

Μύρτιλο

Η φλεγμονή στα τοιχώματα των αρτηριών σου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για εμφράγματα, δηλώνει ο καρδιολόγος Adam Skolnick από το NYU Langone Medical Center. Μπορείς όμως να επιβραδύνεις την διαδικασία της φλεγμονής τρώγοντας ένα φλιτζάνι μύρτιλα την ημέρα, χάρη στα αντιοξειδωτικά τους. Αν δεν μπορείς να βρεις φρέσκα, τα κατεψυγμένα είναι το ίδιο αποτελεσματικά. Πρόσθεσε τα στο πρωινό σου, στα δημητριακά ή στο γιαούρτι σου.

Παντζάρι

Αυτές οι έντονες μωβ ρίζες βοηθούν σημαντικά τη καρδιά σου, χάρη στους νιτρίτες που απελευθερώνουν στο αίμα σου, βελτιώνοντας την ροή του. Σε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Hypertension, τα οφέλη του παντζαριού βοηθούν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Ξηροί καρποί

Τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φιστίκια είναι σούπερ τροφές για την υγεία της καρδιάς σου. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν μια χούφτα ξηρούς καρπούς 5 φορές τη βδομάδα τείνουν να πεθαίνουν λιγότερο από καρδιακά προβλήματα κατά 29%, συγκριτικά με εκείνους που τα αποφεύγουν. Οι ξηροί καρποί περιέχουν καλά λιπαρά για την καρδιά, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Κατανάλωσε τα ωμά και ανάλατα για να βελτιώσεις την υγεία της καρδιάς σου.

Λιπαρά ψάρια

Ο σολομός, η σαρδέλα, ο τόνος είναι μερικά ψάρια πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία όπως έχει αποδειχτεί βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς σου. Κατανάλωσε τα 2 φορές την βδομάδα.

Ποια αθλήματα είναι καλύτερα για την καρδιά;

Όσπρια

Όλα τα όσπρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες τα οποία μειώνουν την χοληστερόλη σου και βελτιώνουν την καρδιά σου. Κατανάλωσε 5 με 10 γρ. φυτικών ινών την ημέρα για να κάνεις την καρδιά σου δυνατή σαν πέτρα!

Διαβάστε επίσης: Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

x
Send this to a friend