Επιστολή ΕΟΣΛΜΑ-Υ σε ΕΟΔΥ και Χαρδαλιά για τους αγώνες δρόμου

Επιστολή προς τον Πρόεδρο της Επιτροπής ΕΟΔΥ κ Παν Πρεζεράκο και το Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδιαλιά απέστειλε η  ΕΟΣΛΜΑ-Υ, ζητώντας την επανεκκίνηση του μαζικού αθλητισμού. Αναλυτικά η ανακοίνωση που υπογράφουν ο Πρόεδρος Κων/νος Σάμιος και ο Γενικός Γραμματέας Παύλος Λέκκας αναφέρει:

“Κύριοι,

Από το 2006 το δρομικό κίνημα έχει μια εκρηκτική αύξηση. Ίσως να μην είναι τυχαίο ότι το 2006 ιδρύθηκε και η Ελληνική Ομοσπονδία Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού-Υπεραποστάσεων ΕΟΣΛΜΑ-Υ.

Υπολογίζεται ότι έως σήμερα σαφώς περισσότεροι από 150.000 αθλούμενοι, έχουν λάβει μέρος έστω και  σ’ έναν αγώνα μας.

Είμαστε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού και δικαιούμεθα της προσοχής της πολιτείας. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση, ούτε κάποια συζήτηση

Επισημαίνουμε ότι είμαστε αθλούμενοι κάθε ηλικίας, χωρίς κάποιο δελτίο Αθλητή. Οι αγώνες στο πλαίσιο της άθλησης για όλους και των Υπεραποστάσεων γίνονται αποκλειστικά σε εξωτερικό χώρο, ασφάλτινους δρόμους ή μονοπάτια σε βουνά, όπου σύμφωνα με την άποψη των ειδικών ο κίνδυνος είναι μειωμένος 18-20 φορές!

Θα θέλαμε να τονίσουμε και την δική μας ευαισθησία στα λαμβανόμενα μέτρα για την πανδημία και η επιτροπή covid 19 της ΓΓΑ μπορεί να σας διαβεβαιώσει για την πληρότητα των υγειονομικών πρωτοκόλλων που υποβάλλουμε.

Η  απαγόρευση αυτών των εκδηλώσεων έχει πολλαπλές συνέπειες για όλους τους εμπλεκομένους φορείς, τις οποίες καλό θα είναι η πολιτεία να τις λάβει σοβαρά υπόψη της:

1)    Σωματικές και Ψυχολογικές για τους αθλούμενους, Είναι γεγονός ότι ο αθλητισμός, με την ευρεία έννοια, είναι το καλύτερο «φάρμακο» που έχουμε στα χέρια μας απέναντι σε κάθε ιό. Πιο συγκεκριμένα:

  • Σωματικά:
    • Η άσκηση βελτιώνει την υγεία του πληθυσμού απέναντι στις παθήσεις της εποχής μας (καρδιοπάθειες, διαβήτης, παχυσαρκία κ.λ.π.) 
    • Θωρακίζει σε σημαντικό βαθμό το ανοσοποιητικό μας σύστημα ώστε να ανταποκριθεί τόσο στον συγκεκριμένο ιό όσο και σε πολλούς άλλους και είναι βέβαιο ότι οι αθλούμενοι θα επιβαρύνουν λιγότερο το υγειονομικό σύστημα της χώρας.
  • Ψυχικά
    • Είναι το καλύτερο αγχολυτικό. Πόσο μάλλον την εποχή του σχετικού περιορισμού.
    • Δημιουργεί ισορροπημένες αντιδράσεις και ισορροπημένες σκέψεις,
    • Δημιουργεί ευχαρίστηση με την παραγωγή ενδορφινών κ.λ.π.

2)    Οικονομικές επιπτώσεις για τους δρομικούς συλλόγους. Οι ερασιτεχνικοί δρομικοί σύλλογοι που υπηρετούν τον αθλητισμό για όλους, έχουν ως κύρια πηγή εσόδων (ορισμένοι δε εξ αυτών ως μοναδική πηγή εσόδων) τις δρομικές εκδηλώσεις. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι απαγορεύσεις θα οδηγήσει αρκετούς εξ αυτών στη διάλυση τους, διότι θα ευρεθούν σε πλήρη αδυναμία εκπληρώσεως των οικονομικών υποχρεώσεων τους. Στο σημείο αυτό θέλουμε να επισημαίνουμε ότι όλοι οι ανωτέρω ερασιτεχνικοί δρομικοί σύλλογοι επιτελούν λειτούργημα, διότι από την μια μεριά παρέχουν μια διέξοδο στους αθλούμενους η οποία λειτουργεί αποτρεπτικά για άλλου είδους αναζητήσεις που είναι βλαβερές για τον κάθε άνθρωπο και από την άλλη επιτελούν σημαντικότατο κοινωνικό έργο μιας και μέρος των εσόδων τους το διαθέτουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού εκπέμποντας μηνύματα αλληλεγγύης και φιλαλληλίας προς τους αναξιοπαθούντες συμπολίτες μας. Εάν λοιπόν οι δρομικοί σύλλογοι για τον παραπάνω λόγο εκλείψουν θα γίνει φτωχότερη και η πολιτεία μας, η οποία ήδη παρουσιάζει έλλειμμα πολιτισμού!

3)    Οικονομικές επιπτώσεις σε επιχειρήσεις που συνδέονται με τις ανωτέρω εκδηλώσεις. Όλοι οι επιχειρηματίες των οποίων η δραστηριότητα σχετίζεται με τέτοιες διοργανώσεις (π.χ χρονομέτρηση, κατασκευή μεταλλίων, δρομικών t-shirt κλπ) έχουν υποστεί βαρύτατο οικονομικό πλήγμα, το οποίο ενδεχομένως και να τους οδηγήσει στα πρόθυρα της πτώχευσης εάν η κατάσταση αυτή διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Βλέπουμε λοιπόν ότι οι διαστάσεις του εν λόγω θέματος δεν είναι μόνο αθλητικές αλλά επιπροσθέτως οικονομικές και κοινωνικές.

Επειδή θεωρούμε ότι η δική μας δραστηριότητα είναι η πλέον ακίνδυνη, προσβλέπουμε στην άμεση εξέταση του αιτήματός μας και την θετική απάντηση σας”.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend