Το αργό περπάτημα και όχι το τρέξιμο αυξάνει τον κίνδυνο σοβαρού COVID-19

Του Μάνου Χατζηγιάννη-Κουζουλοί Δρομείς/Ομάδα Αλληλεγγύης

Αν πατάτε ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ 6 , αλλά βολτάρατε “καφεδάτοι” προφανώς και δεν ασκείστε. Αλλά συμβαίνει και κάτι ακόμη χειρότερο! Εάν…σέρνετε τα πόδια σας αντί να τα κινήσετε με επαρκή ταχύτητα ενώ περπατάτε, έχετε μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρής ασθένειας και θανάτου από το COVID-19.

Τουλάχιστον οι Βρετανοί ερευνητές για αυτό ακριβώς προειδοποιούν σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Obesity .

Οι συγγραφείς ανέλυσαν δεδομένα από περισσότερους από 412.000 μεσήλικες Βρετανούς και διαπίστωσαν ότι ανάμεσα σε εκείνους των οποίων το βάρος ήταν φυσιολογικό, οι αργοί πεζοπόροι είχαν περισσότερες από δύο φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν σοβαρό COVID-19 και 3,75 φορές περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν με αιτία την ασθένεια , σε σύγκριση με εκείνους που διατηρούν γρήγορο ρυθμό.

“Γνωρίζουμε ήδη ότι η παχυσαρκία και η αδυναμία είναι βασικοί παράγοντες κινδύνου για τα αποτελέσματα COVID-19 . Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που δείχνει ότι οι αργοί πεζοπόροι έχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρών αποτελεσμάτων COVID-19, ανεξάρτητα από το βάρος τους”, δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Thomas Yates, ο οποίος μελετά τη σωματική δραστηριότητα, την καθιστική συμπεριφορά και την υγεία στο Πανεπιστήμιο. Από το Leicester .

“Καθώς η πανδημία συνεχίζει να ασκεί άνευ προηγουμένου πίεση στις υπηρεσίες και τις κοινότητες υγειονομικής περίθαλψης, είναι ζωτικής σημασίας να εντοπιστούν εκείνοι που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο και να ληφθούν προληπτικά μέτρα για την προστασία τους”, πρόσθεσε ο Yates.

Μεγαλύτερος ο κίνδυνος για τους αργούς πεζοπόρους

Η ομάδα του Yates ανέφερε επίσης ότι οι αργοί πεζοπόροι φυσιολογικού βάρους είχαν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρής ασθένειας και θανάτου από το COVID-19 από τους γρήγορους περιπατητές που ήταν παχύσαρκοι .

Σε γενικές γραμμές, τα άτομα που περπατούν γρήγορα έχουν καλή υγεία της καρδιάς, καθιστώντας τα πιο ανθεκτικά σε στρες, συμπεριλαμβανομένων των ιών , δήλωσε ο Yates.

“Αλλά αυτή η υπόθεση δεν είχε ακόμη τεκμηριωθεί για μολυσματικές ασθένειες”, πρόσθεσε.

Η προπόνηση όταν νοσείς με COVID-19 είναι εξαιρετικά επικίνδυνη  

Μεγάλες μελέτες βάσεων δεδομένων έχουν συνδέσει την παχυσαρκία και την αδυναμία με τα αποτελέσματα COVID19 , αλλά οι κλινικές βάσεις δεδομένων δεν διαθέτουν δεδομένα σχετικά με τα μέτρα φυσικής λειτουργίας ή φυσικής κατάστασης, δήλωσε ο Yates.

«Κατά τη γνώμη μου, οι τρέχουσες μελέτες παρακολούθησης της δημόσιας υγείας και της έρευνας πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης απλών μέτρων φυσικής κατάστασης, όπως ο ρυθμός περπατήματος που αναφέρθηκε από τον ασθενή- εκτός από το μέτρο σωματικού λίπους με βάση το ύψος και το βάρος– ως πιθανός κίνδυνος για την πρόβλεψη των αποτελεσμάτων COVID-19 που θα μπορούσαν τελικά να οδηγήσουν σε καλύτερες μεθόδους πρόληψης σωτηρίας της ζωής», κατέληξε ο ειδικός.

Διαβάστε επίσης: Γιατί κινδυνεύουν περισσότερο οι υπέρβαροι από τον Covid-19;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Η σωστή στρατηγική για να αλλάξετε το σώμα σας!

Η σωστή στρατηγική για να αλλάξετε το σώμα σας!

Δεν χρειάζεται να βιαστούμε να χάσουμε πολλά κιλά γρήγορα και με επικίνδυνες μεθόδους (π.χ ακραίες δίαιτες, χάπια αδυνατίσματος), ούτε να συγκρίνουμε το σώμα μας και το βάρος μας με αυτό άλλων ατόμων, αφού κάθε σωματότυπος είναι διαφορετικός.

Ένας επιθυμητός ρυθμός απώλειας είναι συνήθως 2-4 κιλά το μήνα.

Μικρές αλλαγές που μπορούν να κάνουν τη διαφορά:

• Χρησιμοποίησε τις σκάλες αντί του ανελκυστήρα.
• Πάρκαρε το αυτοκίνητο σου λίγο μακρύτερα από τη δουλειά ή τα ψώνια σου και περπάτα.
• Κάνε περισσότερες δουλειές μέσα στο σπίτι.
• Χρησιμοποίησε περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
• Αναζήτησε κάποια δραστηριότητα που θα σου άρεσε ή θα σε διασκέδαζε και ενσωμάτωσε τη στην καθημερινότητά σου. Μην ξεχνάς και το χορό!
• Χρησιμοποίησε το ποδήλατο. Είναι οικονομικό, οικολογικό και ευχάριστο μέσο μεταφοράς.
• Χρησιμοποίησε βοηθητικούς βηματογράφους (συσκευή μέτρησης βημάτων), οι οποίοι μπορούν να σε κινητοποιήσουν να περπατάς περισσότερο κάθε ημέρα (στόχος: 10000 βήματα / ημέρα).

Οι ειδικοί συστήνουν τουλάχιστον 60’ μέτριας έντασης άσκηση τις περισσότερες ημέρες τις εβδομάδας, είτε με τη μορφή οργανωμένης άσκησης (π.χ. γυμναστήριο, ομάδα, χορός) είτε στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων.

Για παράδειγμα μπορούμε να μειώσουμε το χρόνο που βλέπουμε τηλεόραση σε λιγότερο από 10 ώρες την εβδομάδα και να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες που κάνουν καλό στην υγεία και στη διάθεσή, όπως το περπάτημα.

Θα πρέπει εντούτοις να θυμόμαστε πως προκειμένου να διατηρήσουμε σταθερό το σωματικό μας βάρος είναι απαραίτητο να βελτιώσουμε παράλληλα τις διατροφικές μας συνήθειες και να γίνουμε γενικότερα πιο δραστήριοι.

Διαβάστε ακόμα: Οι 10 πιο αντισυμβατικοί τρόποι για να χάσετε κιλά

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γονίδιο παχυσαρκίας: Το αθλημα που δίνει τη λύση

Προδιάθεση παχυσαρκίας: Τρέξιμο, κολύμβηση ή ποδήλατο για έλεγχο βάρους;

Δεν είναι όλες οι μορφές σωματικής άσκησης κατάλληλες για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας. Για τους ανθρώπους που έχουν προδιάθεση παχυσαρκίας, λόγω συγκεκριμένων γονιδίων, η επιλογή της κολύμβησης δεν είναι η καλύτερη δυνατή σε αντιδιαστολή με το τρέξιμο, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «PLOS Genetics», η οποία διερεύνησε τις καταλληλότερες μορφές σωματικής άσκησης για τους ανθρώπους με γενετική προδιάθεση παχυσαρκίας, φάνηκε ότι το κολύμπι ‘ανοίγει την όρεξη’ με αποτέλεσμα να εμποδίζει την απώλεια βάρους.

“Η κολύμβηση ενεργοποιεί την όρεξη”

Η δρ. Βαν – Γιου Λιν, αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ταϊβάν, δήλωσε: «Η σωματική άσκηση σε κρύο νερό, όπως το κολύμπι, ενεργοποιεί την όρεξη και την πρόσληψη τροφής».

Εκτός της κολύμβησης μη αποτελεσματική φάνηκε επίσης η ποδηλασία, οι διατάσεις και ορισμένα παιχνίδια όπως το Dance Dance Revolution.

Βέβαια, αυτά τα είδη άσκησης δεν είναι αναποτελεσματικά όταν πρόκειται για τον έλεγχο του βάρους, απλά δεν φαίνεται να αντισταθμίζουν τη γενετική προδιάθεση.

Από την άλλη, το τρέξιμο (τζόκινγκ) αποδείχθηκε η καλύτερη μορφή σωματικής άσκησης για τους ανθρώπους με ‘γονίδια παχυσαρκίας’. Δεν συνιστά όμως τη μόνη λύση καθώς αντίστοιχα αποτελέσματα φάνηκε να έχουν η ορειβασία, το περπάτημα, το γρήγορο περπάτημα, ορισμένα είδη χορού και η συμμετοχή σε συνεδρίες γιόγκα για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Κληρονομικότητα

Πάντως, οι άνθρωποι που ανέφεραν ότι ασκούνταν τακτικά είχαν χαμηλότερο ΔΜΣ (Δείκτη Μάζας Σώματος) και μικρότερη περιφέρεια μέσης από αυτούς που δεν ασκούνταν, ένα εύρημα το οποίο επιβεβαιώθηκε και για εκείνους που είχαν γενετική προδιάθεση για παχυσαρκία.

Φαίνεται, επομένως, ότι η κληρονομικότητα παίζει κάποιο ρόλο, όμως τα γονίδια δεν είναι πεπρωμένο και η επίδραση των γονιδίων παχυσαρκίας μπορεί να περιοριστεί με την τακτική σωματική άσκηση.

Πολύ συχνά οι γιατροί συνιστούν σωματική άσκηση. Μέχρι τώρα, όμως, δεν ήταν ξεκάθαρο ποιες μορφές της είναι οι κατάλληλες για τους ανθρώπους που έχουν προδιαθεσιακά για την παχυσαρκία γονίδια.

Το 40-70% της διακύμανσης του ΔΜΣ στον πληθυσμό οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες και πάνω από 400 γονίδια εξηγούν το γιατί ορισμένοι άνθρωποι γίνονται υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Ιδιαίτερα το γονίδιο MC4R έχει καίρια επίδραση στην παχυσαρκία καθώς δημιουργεί αίσθημα ακραίας πείνας. Αυτό βρίσκεται περίπου σε έναν στους 2.000 ανθρώπους.

Ο δρ. Σάιμον Κόρκ, λέκτορας Ιατρικής Εκπαίδευσης στο Βασιλικό Κολλέγιο του Λονδίνου, εξηγεί ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση άσκησης ως βασικής στρατηγικής απώλειας βάρους καθώς δεν είναι λίγες οι έρευνες που προτείνουν ότι πρέπει να γίνουν και άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως η αλλαγή διατροφής. Ο ίδιος τονίζει επίσης την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω έρευνες σε άλλους πληθυσμούς πέραν των Κινέζων Χαν που μπορεί να έχουν και διαφορετικά γονίδια.

Στην έρευνα αναλύθηκαν στοιχεία υγείας 1.824 ενήλικων Κινέζων ηλικίας από 30 έως 70 ετών από τη βάση δεδομένων υγείας «Taiwan Biobank».

Διαβάστε ακόμα: Πώς το αργό, μέτριο ή γρήγορο τρέξιμο επηρεάζει τη μακροζωία;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend